Wellicht is zijn dikke darm inmiddels zo geirriteerd dat meer of minder stevige ontlasting pijn doet. Beterschap voor Numi!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:55 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Plassen kan ie primaHou ik in de gaten, moet ook wel met 2 katers in huis.
De keren dat ie met normale ontlasting ging gillen was het ook echt daardoor, hij liep ook nog een keer of wat terug naar de kattenbak om te kijken wat er nou in vredesnaam lag![]()
Oorzaak zoeken blijven we gewoon doen, maar ben voorlopig gewoon vooral blij dat hij er geen last van heeft.
In elk geval bedankt voor 't meedenken![]()
Zo werkt het net niet hoor, je moet juist geen KVV nemen omdat daar andere voedingstoffen behalve vlees in zitten, gewoon echt enkelzijdig vlees geven een poos juist.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:43 schreef loecje het volgende:
Heb je al eens KVV geprobeerd?
In hypoallergene brokken zitten ook stoffen waar een kat op kan reageren, zoals graan.
Met KVV kan je 1 diersoort voeren voor 6week. Kies een complete KVV en een diersoort die je nog niet hebt gevoerd. Zoals carnibest lam of eend.
Ik zou niet voor lam gaan, want dit zit al veelvuldig verwerkt in commercieel kattenvoer, dus het is een mogelijk allergeen geworden. Eend is dan geschikter. Ik adviseer meestal 6 weken paardenvlees voor een uitsluitingsdieet. Graanallergie is eigenlijk niet wetenschappelijk vastgesteld bij honden of katten. Wel allergie voor een bepaald eiwit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:43 schreef loecje het volgende:
Heb je al eens KVV geprobeerd?
In hypoallergene brokken zitten ook stoffen waar een kat op kan reageren, zoals graan.
Met KVV kan je 1 diersoort voeren voor 6week. Kies een complete KVV en een diersoort die je nog niet hebt gevoerd. Zoals carnibest lam of eend.
In principe als het bijvoorbeeld 1 soort vlees + gekookte rijst of gekookte aardappels zijn (voor de kat niet per se nodig), dan kan het wel. Maar inderdaad geen KVV waar diverse soorten vlees/orgaanvlees door elkaar zitten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Zo werkt het net niet hoor, je moet juist geen KVV nemen omdat daar andere voedingstoffen behalve vlees in zitten, gewoon echt enkelzijdig vlees geven een poos juist.
Oh echt? En als ie dan gevoelig voor granen of zo blijkt te zijn?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:55 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
In principe als het bijvoorbeeld 1 soort vlees + gekookte rijs of gekookte aardappels zijn (voor de kat niet per se nodig), dan kan het wel. Maar inderdaad geen KVV waar diverse soorten vlees/orgaanvlees door elkaar zitten.
KVV is gemalen vlees. meestal zit daar alleen vlees in.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Zo werkt het net niet hoor, je moet juist geen KVV nemen omdat daar andere voedingstoffen behalve vlees in zitten, gewoon echt enkelzijdig vlees geven een poos juist.
daarom noem ik specifiek KVV met 1 diersoort. paardenvlees is idd nog beter maar soms lastig aan te komen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:55 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
In principe als het bijvoorbeeld 1 soort vlees + gekookte rijs of gekookte aardappels zijn (voor de kat niet per se nodig), dan kan het wel. Maar inderdaad geen KVV waar diverse soorten vlees/orgaanvlees door elkaar zitten.
Rijst of aardappels zijn geen bekende allergenen (volgens de wetenschappelijke onderzoeken).quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh echt? En als ie dan gevoelig voor granen of zo blijkt te zijn?
Rijst of aardappels hoeft niet! (mag wel) Bij de kat liever alleen het vleesquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:21 schreef loecje het volgende:
[..]
KVV is gemalen vlees. meestal zit daar alleen vlees in.
Carnibest eend: Vers eendenvlees, koudgeperste zonnebloemolie, natuurlijke vitaminen en mineralen.
die extra vitamine en mineralen zijn nodig om de voeding volledig te maken. normaal gesproken moet je meerdere diersoorten afwisselen voor een volledige maaltijd.
Tinlo konijn: Vers konijnenvlees, verse konijnenorganen en verse konijnenbotten.
Deze KVV heeft geen toevoegingen. volgens de fabrikant moet je bij deze KVV de smaken wel afwisselen. 1smaak voeren is niet volledig en daardoor iets minder geschikt maar niet ongebruikelijk.
[..]
daarom noem ik specifiek KVV met 1 diersoort. paardenvlees is idd nog beter maar soms lastig aan te komen.
waarom rijst of gekookte aardappels terwijl je net zegt "6 weken alleen 1 soort eiwit/vlees en niks anders erbij!"??
op die manier kan je rijst of aardappel nog steeds niet uitsluiten.
er zijn ook KVV soorten (zoals tinlo) die alleen compleet zijn door afwisseling. elke smaak bestaat uit 1 diersoort zonder verdere toevoegingen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:39 schreef oh-oh het volgende:
Maar loecje, dan kun je beter barfen, KVV is Kompleet Vers Voer, dat is compleet en daarom is het juist meestal meer dan alleen vlees.
Als je het hele konijn koopt, dan is hopelijk zeker konijnquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:46 schreef loecje het volgende:
tja, ook bij slagers weet je het tegenwoordig niet 100% zeker meer.
[..]
er zijn ook KVV soorten (zoals tinlo) die alleen compleet zijn door afwisseling. elke smaak bestaat uit 1 diersoort zonder verdere toevoegingen.
Barfen is wellicht nog beter. maar ik denk ik begin voorzichtig omdat er nu brokken worden gevoerd.
niet iedere kat wil complete stukken vlees+bot eten.
ook voor veel baasjes is dit een stap te ver. barfen is niet iets at je zomaar even doet. je moet dan ook zelf alle verhoudingen juist berekenen (bot, orgaan, spiervlees). iets wat de KVVfrabrikant al voor je heeft gedaan.
Gecondoleerd met je kat...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:22 schreef loecje het volgende:
ik had zelf eigenlijk nog een hele andere vraag.
is FIP nu wel of niet besmettelijk?
we hadden een kat met chronische FIP.
nu zei onze vorige dierenarts dat we minimaal een half jaar moesten wachten met nieuwe katten in huis te halen.
de nieuw dierenarts (die ik meer vertrouw, ik ben niet voor niets overgestapt) zegt dat FIP niet besmettelijk is dus dat we geen rekening hoeven houden met een wachttijd ivm FIP maar gewoon wanneer wij er klaar voor zijn.
online verteld iedereen wat anders, van een paar week tot 1jaar.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:49 schreef tonja het volgende:
Ben net terug van de dierenarts met Harry. Bloed afgenomen om te kijken wat zijn nierwaardes nu zijn.
Nierwaardes waren helemaal goed!! Ik ben zo blij.
Hoe groot is de hond? Het is toch verstandig om een afspraak te maken met je dierenarts! Er is geen tegengif, maar mogelijk heeft je hond een infuus nodig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:30 schreef Trebo het volgende:
Mijn hond heeft per ongeluk 1 gram wiet opgegeten wat nog op de tafel lag.
Kan dit kwaad? Hij slaapt nu al 2 dagen en ik begin me een beetje zorgen te maken.
Ik heb het in de praktijk meegemaakt, dus dit is geen onmogelijk scenarioquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ik ga er maar eventjes vanuit dat die wiet-poster serieus was, wellicht ten onrechte...
Yep, het komt voor, dat weet ik... vandaar ook dat ik de post serieus heb opgevat.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik heb het in de praktijk meegemaakt, dus dit is geen onmogelijk scenario
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |