Nouja, Assad gaat te ver, toegegeven, daar heeft de media een punt. Er is echter in praatprogramma's geen gebrek aan gasten die een wat objectiever beeld verkondigen en ook presentatoren benoemen vaak genoeg dat de rebellen voor een te groot deel uit extremisten bestaan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:50 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Totally agree. Ik snap ook echt niet waarom de media in Nederland overwegend zo pro-rebellen zijn en ze blijven benoemen als 'opstandelingen' en vrijheidsstrijders' maar er niet over reppen dat die strijd tegenwoordig is gekaapt en vooral bestaat uit moslimextremisten.
Ja, mondjesmaat hoor je daar dan wel es wat over, maar overgrote deel van het nieuws bestaat uit 'Assad is slecht en voert aanvallen uit op zijn eigen volk, de vrijheidsstrijders willen Assad weg. Het Westen oriënteert zich op hoe ze kunnen helpen Assad wegkrijgen/ rebellen helpen'.
Te eenzijdig beeld, imo.
Tis sowieso een ingewikkeld gedoe daar. http://www.buzzfeed.com/a(...)nt-letter-to-the-ediquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:53 schreef GoedeVraag het volgende:
Die Assad loopt een gasleiding naar Europa te blokkeren en is teveel bevriend met Rusland en Iran. Of die 'rebellen' dat anders gaan doen weet ik niet, maar wellicht hoopt men het.
quote:
Jij snapt het ook niet; Amerika en Israel willen Assad weg hebben omdat ie Iraanse transporten doorlaat die Hezbollah bevoorraden. Saoudi-Arabie en Quatar willen Assad weg hebben omdat ze een pijpleiding door Syrie naar Turkije willen leggen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:29 schreef MAHL het volgende:
Ja, ik was het eerst ook, want hoe kun je nou vóór een dictator zijn? Welnu, na de 'lente' in Egypte op het journaal te hebben gezien begrijp ik maar al te goed waarom Assad doet wat hij doet.
Ja, hij is een dictator. Jij, hij gebruikt momenteel geweld tegen zijn volk. Maar terecht. Hij hield het land jarenlang stabiel, iets waar de bevolking baat bij had - als je mocht kiezen tussen religieuze waanzinnigen aan de macht, of een militaire dictator, geef mij dan maar het laatste.
Kijk nu naar de situatie in Egypte. Daar willen ze de sharia gaan invoeren! Maar goed dat het leger weer ingreep, maar nee, dan beginnen de mensen weer te zeiken dat ze de democratisch gekozen president afzetten
Die mensen in die zandbaklanden zijn helemaal nog niet klaar voor democratie. De extremistische moslims leven geestelijk nog in de middeleeuwen. Als het aan hen lag kwam er een of andere imam aan de macht en werden gematigde Moslims en Christenen het land uit gejaagd of zelfs gedood. Nee, dan liever de stabiliteit die Assad geeft.
En dan deze nieuwe propaganda met chemische wapens, geloven jullie nou echt dat Assad zo achterlijk is om ze in te zetten vlak nadat er VN-inspecteurs het land binnen zijn, twee straten van hun hoofdkwartier vandaan?Of doorgestoken kaart of uitgevoerd door andere partijen om zodoende een inmenging van het Westen uit te lokken.
Ter illustratie van de achterlijkheid van de rebellen
http://www.liveleak.com/view?i=6c5_1377374025
ALLAHOE AKBAR!!1!!
En Obama zelf heeft nog een paar aanvalspunten nodig voor een tweede Nobelprijs. Hij zit er nog maar één of twee airstrikes vandaan naar het schijnt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:13 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Jij snapt het ook niet; Amerika en Israel willen Assad weg hebben omdat ie Iraanse transporten doorlaat die Hezbollah bevoorraden. Saoudi-Arabie en Quatar willen Assad weg hebben omdat ze een pijpleiding door Syrie naar Turkije willen leggen.
Idd, prachtige briefquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:00 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Tis sowieso een ingewikkeld gedoe daar. http://www.buzzfeed.com/a(...)nt-letter-to-the-edi
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:05 schreef -supergirl- het volgende:
TS hoe is het met jou en Meloewa
Oh, ik snap het best dat dat oa de redenen zijn waarom de VS Assad weg wil hebben. Ik bedoel met mijn topic meer dat het flauwekul is dat hij zgn chemische wapens zou hebben gebruikt, en dat ik me erger dat het nieuws op de Staatsomroep en de mensen in het algemeen zo anti-Assad en pro-rebellen zijn omdat hij zgn een wrede en slechte dictator zou zijn die zijn volk afbeult.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:13 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Jij snapt het ook niet; Amerika en Israel willen Assad weg hebben omdat ie Iraanse transporten doorlaat die Hezbollah bevoorraden. Saoudi-Arabie en Quatar willen Assad weg hebben omdat ze een pijpleiding door Syrie naar Turkije willen leggen.
Samen met zijn kornuiten Schulz en Barrosso...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:43 schreef arjan1212 het volgende:
Zal pas leuk zijn als het journaal Herman v Rumpoy een wrede dictator zou noemen.
Europese alleenheersers zijn slimmer dan dat. Gewoon de domme massa negeren en doen waar je zin in hebt lijkt wel het motto te zijn. Mocht een enkeling toch de wapens oppakken dan is het een gek. Daar kan Assad nog een puntje aan zuigen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:43 schreef arjan1212 het volgende:
Zal pas leuk zijn als het journaal Herman v Rumpoy een wrede dictator zou noemen.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:53 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Europese alleenheersers zijn slimmer dan dat. Gewoon de domme massa negeren en doen waar je zin in hebt lijkt wel het motto te zijn. Mocht een enkeling toch de wapens oppakken dan is het een gek. Daar kan Assad nog een puntje aan zuigen.
Europese dictators van nu is gelukt waar de rest van de wereld al eeuwen naar verlangt sinds het Romeinse Rijk. De illusie van een 'rechtvaardige heerschappij' (democratie) opwerpen en het gepeupel koest houden met brood en spelen.
Het is een raar soort SM. Die moslim-extremisten halen de goorst denkbare gruweldaden uit, maar krijgen toch een raar soort sympathie.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:50 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Totally agree. Ik snap ook echt niet waarom de media in Nederland overwegend zo pro-rebellen zijn en ze blijven benoemen als 'opstandelingen' en vrijheidsstrijders' maar er niet over reppen dat die strijd tegenwoordig is gekaapt en vooral bestaat uit moslimextremisten.
Ja, mondjesmaat hoor je daar dan wel es wat over, maar overgrote deel van het nieuws bestaat uit 'Assad is slecht en voert aanvallen uit op zijn eigen volk, de vrijheidsstrijders willen Assad weg. Het Westen oriënteert zich op hoe ze kunnen helpen Assad wegkrijgen/ rebellen helpen'.
Te eenzijdig, imo.
Moeten het wel de goede 72 maagden zijnquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is een raar soort SM. Die moslim-extremisten halen de goorst denkbare gruweldaden uit, maar krijgen toch een raar soort sympathie.
Vertel eens... welk belang hebben wij erbij om moslim-extremisten aan de macht te helpen? Als ze dood neervallen in hun jihad-strijd, dan zal Allah dat vast zo gewild hebben. Zet maar vast een veelvoud van 72 maagden (religie
) klaar.
Je kan je wel afvragen of het met de val van Assaf beter wordt. Dat vind ik wel een legitieme vraag.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:14 schreef De_Ilias het volgende:
Zieke mensen hier, iedereen die Assad steunt moet eigenlijk ook Saddam hussein suporter geweest zijn!
Als je kijkt hoe het nu in Irak is zou het voor de mensen een stuk beter zijn geweest als Saddam lekker was blijven zitten hoorquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:14 schreef De_Ilias het volgende:
Zieke mensen hier, iedereen die Assad steunt moet eigenlijk ook Saddam hussein suporter geweest zijn!
Ik verafschuw Assad, maar ik verafschuw die moslim-extremisten nog net even een paar tandjes meer, meneer de extremist.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:14 schreef De_Ilias het volgende:
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:14 schreef De_Ilias het volgende:
Het westen heeft zich tot nu volledig afzijdig gehouden. Het zijn juist de moslim-extremisten die de strijd van het gewone Syrische volk hebben gekaapt met hun jihad.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:19 schreef De_Ilias het volgende:
Ik verafschuw terroristen ook, ik ben tegen alQaida in deze! Maar de Free Syrian Army heeft alle rechten om zichzelf te verdedigen tegen het onrecht van Assad, als jij dat terrorisme noemt ben je dom. Ze worden zelfs gesteund door Amerika en Frankrijk en veel andere landen! Of zijn dat nu ook terroristen?
Het Westen heeft de rebellen bewapend, geheime diensten zijn actief in de regio.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het westen heeft zich tot nu volledig afzijdig gehouden.
Ik zou haast zeggen liever moslimextremisten aan de macht dan een figuur die zijn eigen volk vermoord met gifgasquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het westen heeft zich tot nu volledig afzijdig gehouden. Het zijn juist de moslim-extremisten die de strijd van het gewone Syrische volk hebben gekaapt met hun jihad.
Dat zou jij, als voorzitter van de fanclub, toch moeten weten.
Waarom beschuldig jij mij van iets waar ik vrij van ben? Ik ben net zo hard tegen terroristen als Amerika en wie dan ook. http://www.hhassan.com/20(...)block-arms-from.htmlquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het westen heeft zich tot nu volledig afzijdig gehouden. Het zijn juist de moslim-extremisten die de strijd van het gewone Syrische volk hebben gekaapt met hun jihad.
Dat zou jij, als voorzitter van de fanclub, toch moeten weten.
En wat dacht je van moslimextremisten die zenuwgas gebruiken?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik zou haast zeggen liever moslimextremisten aan de macht dan een figuur die zijn eigen volk vermoord met gifgas
Mensen die tegen Saddam waren omdat de VS zei dat dat moet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:14 schreef De_Ilias het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |