Wat is daar mis mee? Volgens de VS zijn de rebellen toch de enige legitieme democratische vertegenwoordiging van het burgervolk ter plaatse? In Libië was dat ook zo.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zeiden ze een jaar geleden ook.
Ik zag het eerder ook graag gebeuren, maar ik hoop nu dat hij blijft zitten. Het alternatief - moslimextremisten die met hun jihad aan de macht komen - is namelijk nog 10 keer erger.
Ah, heb je dat derde wereldoorlog geneuzel weer. Als de NAVO-landen besluiten in te grijpen, zullen Rusland en China niets doen. Assad is het niet waard voor de Russen om een oorlog te riskeren. Rusland zal alleen maar toekijken, als de westerse landen besluiten het pro-Assad kamp te bombarderen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:46 schreef aequus het volgende:
[..]
Nee, ze zijn nog bezig met onderzoeken..
En Rusland en china steunen Assad, dus tenzij Engeland en frankrijk weer de redders van de wereld willen spelen, doen ze er verstandig aan niet aan te vallen *flashback 1939*
Nee men wil er enkel een gaspijp doorheen leggen, maar dat mag niet van Assad, de feestjespoeper.quote:
Poetin heeft een mooie kraan die hij dan dichtdraaitquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:52 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ah, heb je dat derde wereldoorlog geneuzel weer. Als de NAVO-landen besluiten in te grijpen, zullen Rusland en China niets doen. Assad is het niet waard voor de Russen om een oorlog te riskeren. Rusland zal alleen maar toekijken, als de westerse landen besluiten het pro-Assad kamp te bombarderen.
En dan wordt het een erg koude winterquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:52 schreef aequus het volgende:
[..]
Poetin heeft een mooie kraan die hij dan dichtdraait
Loopt wel een 'slagader' pijpleiding door het land heen. Het Westen heeft er baat bij dat er een stabiele factor in het land de baas is.quote:
Ja, en dan? Wat gaat Poetin dan doen met zijn gas? Niets. Rusland heeft Europa net zo hard nodig als andersom.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:52 schreef aequus het volgende:
[..]
Poetin heeft een mooie kraan die hij dan dichtdraait
quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:54 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ja, en dan? Wat gaat Poetin dan doen met zijn gas? Niets. Rusland heeft Europa net zo hard nodig als andersom.
In Turkije hangt zijn kop in elk gebouw (horeca, overheidsgebouwen, huizen zelfs marktstandjes, kappers en woningen) dus denk niet dat ze hem vergeten zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:53 schreef moddermonster het volgende:
Ze hebben gewoon een soort Atatürk nodig, helaas alleen dat het lijkt alsof ze hem in Turkije alweer aan het vergeten zijn...
In Egypte heeft het volk zich eerst tegen de dictator gekeerd. Die is met succes afgezet. Vervolgens hebben moslimextremisten de macht gegrepen en nu keert het volk zich massaal tegen de Moslimbroeders. En terecht. Morsi is niet democratisch gekozen; zijn overwinning is gekocht en bij elkaar geronseld.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:51 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Volgens de VS zijn de rebellen toch de enige legitieme democratische vertegenwoordiging van het burgervolk ter plaatse? In Libië was dat ook zo.
Of ga je ons nu vertellen dat jij er andere gedachten op na houdt? In dat geval hoop ik dat je snel wordt opgepakt door de internetpolitie voor terreur.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:54 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ja, en dan? Wat gaat Poetin dan doen met zijn gas? Niets. Rusland heeft Europa net zo hard nodig als andersom.
Ik bedoel meer de manier waarop Erdogan zijn land aan het besturen, de scheiding tussen kerk en staat lijkt langzaamaan minder te worden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:55 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
In Turkije hangt zijn kop in elk gebouw (horeca, overheidsgebouwen, huizen zelfs marktstandjes, kappers en woningen) dus denk niet dat ze hem vergeten zijn.
De tering, heb je weer ergens een of andere 'kenner' opgeduikeld? Die hadden we voor die andere landen nog niet genoegquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook Syrië-kenners uiten zich nadrukkelijk op die manier.
Ik heb diverse Syrische mensen over het onderwerp horen praten. Idem over Egypte. De situatie is eigenlijk redelijk identiek.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:57 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
De tering, heb je weer ergens een of andere 'kenner' opgeduikeld? Die hadden we voor die andere landen nog niet genoeg
Dit en hij ruimt ook nog eens de extremisten op die hier geronseld worden voor de strijd in Syrië.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, ja dan zul je vast de situatie volledig hebben doorgond. Diverse mensen nog welquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb diverse Syrische mensen over het onderwerp horen praten.
Over Saudi-Arabië hoor ik weinig klachten, terwijl het er daar ook niet geweldig democratisch aan toe gaat. En toen laatst Hamas een keer wel democratisch verkozen werd wilde men er ineens geen zaken mee doen. Ik vraag me toch af hoe belangrijk dat 'democratie' nou eigenlijk is...quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:55 schreef Elfletterig het volgende:
En terecht. Morsi is niet democratisch gekozen; zijn overwinning is gekocht en bij elkaar geronseld.
Je weet dat Rusland het land is dat geen fuck geen om hun eigen bevolking?quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:54 schreef Hierro het volgende:
[..]
Democratie is het hoogste goed dat er is. Als het ons uitkomt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:00 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Over Saudi-Arabië hoor ik weinig klachten, terwijl het er daar ook niet geweldig democratisch aan toe gaat. En toen laatst Hamas een keer wel democratisch verkozen werd wilde men er ineens geen zaken mee doen. Ik vraag me toch af hoe belangrijk dat 'democratie' nou eigenlijk is...
Ik heb het idee dat de beleidsbepalers in Rusland tegenwoordig meer om de mensheid geven dan die poppenkast dat de Amerikaanse regering moet voorstellen, overal landen binnenvallen en de bevolking en infrastructuur aan puin schieten en vervolgens een land in een chaos weer verlaten..quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:02 schreef aequus het volgende:
[..]
Je weet dat Rusland het land is dat geen fuck geen om hun eigen bevolking?
Terecht ook. Wij zijn ten minste blank en geen domme moslims, en tevens wonen we in het Westen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:05 schreef BRooster het volgende:
[..]
Democratie is het hoogste goed dat er is. Als het ons uitkomt.
Deze man begrijpt hetquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de beleidsbepalers in Rusland tegenwoordig meer om de mensheid geven dan die poppenkast dat de Amerikaanse regering moet voorstellen, overal landen binnenvallen en de bevolking en infrastructuur aan puin schieten en vervolgens een land in een chaos weer verlaten..
Democratie is zo belangrijk dat we het niet laten verpesten door islamitische terreur. Zo moeilijk is het echt niet. Democratie is bijvoorbeeld dat je de rechten van minderheden respecteert. Daar waar het schort aan democratie schort het doorgaans ook aan rechten voor minderheden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:00 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Over Saudi-Arabië hoor ik weinig klachten, terwijl het er daar ook niet geweldig democratisch aan toe gaat. En toen laatst Hamas een keer wel democratisch verkozen werd wilde men er ineens geen zaken mee doen. Ik vraag me toch af hoe belangrijk dat 'democratie' nou eigenlijk is...
Ehm hallo? Amerika doet dat met gevaar voor eigen leven ten behoeve van wereldwijde democratie en goed bestuur hoor. Of dacht je echt dat ze niets beters met dat geld kunnen doen ofzo?quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de beleidsbepalers in Rusland tegenwoordig meer om de mensheid geven dan die poppenkast dat de Amerikaanse regering moet voorstellen, overal landen binnenvallen en de bevolking en infrastructuur aan puin schieten en vervolgens een land in een chaos weer verlaten..
En toch heeft de bevolking van Westerse landen ook weinig te zeggen als het erop aankomt en wordt Europa gebruikt om ons een grondwet door de strot te duwen terwijl we ertegen hebben gestemdquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:06 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Terecht ook. Wij zijn ten minste blank en geen domme moslims, en tevens wonen we in het Westen.
Net als wapens geven aan de rebellen in Afghanistan die de Sovjets weg wilden werken... Goh, hoe eindigde dat ook alweer? Oh ja, aan de rebellen die vervolgens de Taliban en Al Queda werden, de bevolking met religieuze waanzin gingen onder drukken en aanslagen op het verderfelijke Westen gingen plegenquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze worden zelfs gesteund door de VS terwijl er ook Al Qaea groepen tussen zitten
Over 10 jaar kunnen we dus weer een aanslag verwachten van deze vriendelijke mensen op Amerikaans (hoop ik) grondgebied om vervolgens weer landen binnen te vallen om ze af te maken.![]()
![]()
quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:02 schreef aequus het volgende:
[..]
Je weet dat Rusland het land is dat geen fuck geen om hun eigen bevolking?
Ah dan is het wel te begrijpen. In Saudi-Arabië worden vrouwen bijvoorbeeld onderdrukt, maar dat is met ca 50% niet echt een minderheid te noemen natuurlijk, en dus hoor je ons in het Westen er ook niet zoveel over klagen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Democratie is zo belangrijk dat we het niet laten verpesten door islamitische terreur. Zo moeilijk is het echt niet. Democratie is bijvoorbeeld dat je de rechten van minderheden respecteert. Daar waar het schort aan democratie schort het doorgaans ook aan rechten voor minderheden.
Amerika heeft helemaal geen geldquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:07 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ehm hallo? Amerika doet dat met gevaar voor eigen leven ten behoeve van wereldwijde democratie en goed bestuur hoor. Of dacht je echt dat ze niets beters met dat geld kunnen doen ofzo?
In sommige landen werkt democratie nu eenmaal niet. Voornamelijk in het Midden-Oosten, aangezien er dan enkel shariamafketels aan de macht komen. In dat soort landen is een dicatuur nou eenmaal beter op zijn plaats aangezien dat voor orde en stabiliteit zorgt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:07 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ehm hallo? Amerika doet dat met gevaar voor eigen leven ten behoeve van wereldwijde democratie en goed bestuur hoor. Of dacht je echt dat ze niets beters met dat geld kunnen doen ofzo?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |