abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:11:25 #151
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_130494355
Ik vond die spin eigenlijk nog een van de meest mooie details :D
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_130494495
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:11 schreef Pakspul het volgende:

[..]

dat dacht ik ook, maar Walter heeft de Risin ook nog in de muur verstopt?
Ja precies. En Jesse haalde het ook nog uit z'n stofzuigerzak toen.. (en volgens mij pakte Walt dat aan, waarna ie het in de muur stopte)
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:16:29 #153
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130494676
Het was ook een plant en geen Risin, maar jes is niet zo slim.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130494809
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef thespaceman1 het volgende:

[..]

Ja precies. En Jesse haalde het ook nog uit z'n stofzuigerzak toen.. (en volgens mij pakte Walt dat aan, waarna ie het in de muur stopte)
ik lees dat die wel nep is, zoek maar eens op internet. Echter heeft Walter nog steeds de echte en zeiden de doktoren dat het ookrde plant was.
pi_130494818
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:16 schreef Smoofie het volgende:
Het was ook een plant en geen Risin, maar jes is niet zo slim.
Maar ze brengen het een beetje alsof Jesse nu opeens ontdekt heeft (samen met de kijker) dat Walt Brock vergiftigd heeft met ricine.
pi_130494917
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:18 schreef Pakspul het volgende:

[..]

ik lees dat die wel nep is, zoek maar eens op internet. Echter heeft Walter nog steeds de echte en zeiden de doktoren dat het ookrde plant was.
Die plant zag je ook nog staan in Walts tuin, waaruit je kan opmaken dat het een valsstrik van Walt was. Die wist dat die jongen niet zou overlijden van die plant, maar wel een tijd heel ziek zou zijn. Waardoor Jesse dus de schuld zou gaan geven aan Gus Fring.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:23:08 #157
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_130495020
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef thespaceman1 het volgende:

[..]

Goed.. Ik zal proberen het uit te leggen. In seizoen 4 wou Walt dat Gus doodging. Hij wist dat Jesse veel in contact met hem was, dus wou hij Jesse het laten doen. Om ervoor te zorgen dat Jesse dat wou doen, of dat Jesse het goed zou vinden dat Walt het zou doen, moest Jesse een hekel krijgen aan Gus. Brock betekende veel voor Jesse. Jesse had de ricine in zijn sigaret zitten, en Walt spande samen met Saul om Jesse te laten denken dat Gus Brock had vergiftigd. Huell jatte zijn sigaret met de ricine, en toen bleek dat Brock dezelfde symptomen had als iemand die vergiftigd was door ricine, dacht Jesse meteen dat Walt de ricine aan Brock had gegeven. Walt en Jesse waren ook de enige die van de ricine af wisten. Saul had op dat moment dus de ricine. Brock werd vergiftigd door de plant in Walt zijn tuin, die hij op de een of andere manier bij Brock had gekregen. Walt overtuigde Jesse ervan dat Gus Brock had vergiftigd. Later bleek dat Brock niet vergiftigd was door ricine, maar door die plant. Jesse voelde zich schuldig, en zocht naar de ricine. Walt had inmiddels de ricine al gekregen van Saul, die hem dus nog had. Walt maakte een 'nepricine' en stopte die in een sigaret. Vervolgens deed hij deze in die stofzuiger in Jesse zijn huis, Jesse vond hem, bedacht zich dat Walt er niks mee te maken had en dat hij de ricine gewoon was kwijtgeraakt. Jesse besefte toen hij besefte dat Huell zijn wiet had gejat, dat Huell dat ook had gedaan met die sigaret. Hierdoor besefte hij dat Saul heeft geholpen met het vergiftigen van Brock. Dit ging alleen niet om de ricine, en volgens mij denkt Jesse dat ook niet. Hij vertelde zelf aan Walt dat Brock niet was vergiftigd door ricine, maar door die plant. Jesse besefte dat Walt die plant aan Brock had gegeven, en toen was hij kwaad.

Ik geloof dat dat het wel was.
pi_130495105
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:20 schreef thespaceman1 het volgende:

[..]

Die plant zag je ook nog staan in Walts tuin, waaruit je kan opmaken dat het een valsstrik van Walt was. Die wist dat die jongen niet zou overlijden van die plant, maar wel een tijd heel ziek zou zijn. Waardoor Jesse dus de schuld zou gaan geven aan Gus Fring.
klopt, en dat ging ook goed, maar Jesse dacht eerst dat het Risin was. Later bleek toch dat het die plant was en dat zei Jesse volgens mij ook nog tegen Walter.
pi_130495120
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:02 schreef thespaceman1 het volgende:
Shit, volgens mij ben ik voor het eerst sinds de hele serie ff een beetje de weg kwijt.
Brock kwam toch in het ziekenhuis door die Valley-plant?
Jesse beseft gewoon dat ie al die tijd al wordt gemanipuleerd door Walt.

Dacht toen in eerste instantie al dat Walt, Brock vergiftigd had maar die laatste lulde zich eronder uit door Gus de schuld te geven.

edit: spuit 11
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_130495385
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:24 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Jesse beseft gewoon dat ie al die tijd al wordt gemanipuleerd door Walt.

Dacht toen in eerste instantie al dat Walt, Brock vergiftigd had maar die laatste lulde zich eronder uit door Gus de schuld te geven.

edit: spuit 11
aan einde van s04 zegt Jesse dat het de plant Lilly of the valley was en dat Gus er niet achter zat. Beetje raar dat dan nu ineens een kwartje valt.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:30:41 #161
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_130495521
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef Pakspul het volgende:

[..]

aan einde van s04 zegt Jesse dat het de plant Lilly of the valley was en dat Gus er niet achter zat. Beetje raar dat dan nu ineens een kwartje valt.
Volgens mij dacht Jesse dat Brock gewoon een keer per ongeluk wat van die plant had gegeten. Nu beseft hij dat Walt degene was die Brock had vergiftigd.
pi_130495606
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:23 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Goed.. Ik zal proberen het uit te leggen. In seizoen 4 wou Walt dat Gus doodging. Hij wist dat Jesse veel in contact met hem was, dus wou hij Jesse het laten doen. Om ervoor te zorgen dat Jesse dat wou doen, of dat Jesse het goed zou vinden dat Walt het zou doen, moest Jesse een hekel krijgen aan Gus. Brock betekende veel voor Jesse. Jesse had de ricine in zijn sigaret zitten, en Walt spande samen met Saul om Jesse te laten denken dat Gus Brock had vergiftigd. Huell jatte zijn sigaret met de ricine, en toen bleek dat Brock dezelfde symptomen had als iemand die vergiftigd was door ricine, dacht Jesse meteen dat Walt de ricine aan Brock had gegeven. Walt en Jesse waren ook de enige die van de ricine af wisten. Saul had op dat moment dus de ricine. Brock werd vergiftigd door de plant in Walt zijn tuin, die hij op de een of andere manier bij Brock had gekregen. Walt overtuigde Jesse ervan dat Gus Brock had vergiftigd. Later bleek dat Brock niet vergiftigd was door ricine, maar door die plant. Jesse voelde zich schuldig, en zocht naar de ricine. Walt had inmiddels de ricine al gekregen van Saul, die hem dus nog had. Walt maakte een 'nepricine' en stopte die in een sigaret. Vervolgens deed hij deze in die stofzuiger in Jesse zijn huis, Jesse vond hem, bedacht zich dat Walt er niks mee te maken had en dat hij de ricine gewoon was kwijtgeraakt. Jesse besefte toen hij besefte dat Huell zijn wiet had gejat, dat Huell dat ook had gedaan met die sigaret. Hierdoor besefte hij dat Saul heeft geholpen met het vergiftigen van Brock. Dit ging alleen niet om de ricine, en volgens mij denkt Jesse dat ook niet. Hij vertelde zelf aan Walt dat Brock niet was vergiftigd door ricine, maar door die plant. Jesse besefte dat Walt die plant aan Brock had gegeven, en toen was hij kwaad.

Aha, zo. Thx. Dat was ff het enige verhaallijntje dat ik ff niet helemaal meer volgde.
Alleen dat laatste wat je zegt klopt volgens mij niet. Want dat verhaal van die plant komt niet van Walt. Dat kwam al uit het toxicologische onderzoek (waardoor Jesse ook direct vrij kwam).
Plus volgens mij riep Jesse aan het eind van de laatste aflevering ook iets over dat Brock vergiftigd was met de ricine. Hij denkt het dus wel.
pi_130495609
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:23 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook.
Dit is wel de juiste uitleg!
Narf!
pi_130495638
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:11 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vond die spin eigenlijk nog een van de meest mooie details :D
Wat zat hier achter dan?
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:35:00 #165
371206 Meirami
You may have heard of me
pi_130495782
Is het iemand anders opgevallen dat Saul een knopje indrukte op de camera nadat hij deze wegdraaide? :o Ik heb het gevoel dat hij de camera juist weer heeft aangezet, nadat Hank hem had uitgezet... (Hij dacht natuurlijk dat die nog draaide.) Daarna noemt hij Walt ook bij naam, dus dit zou een risico kunnen zijn later in de serie.
pi_130495842
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Dat kwartje is een optelsom van alle situaties waarin Walt hem heeft gebracht, hij beseft op t moment dat ie dat pakje peuken ziet dat Walt hem al die tijd al heeft gemanipuleerd.

Het gaat er niet om dat Brock door die Lily vergiftigd is en niet door ricine.
pi_130495846
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef THeeF het volgende:

[..]

Wat zat hier achter dan?
Dat was toch die spin die eerder door dat doodgeschoten jochie (na de treinoveral) gevangen was in een potje, en die later bij Todd terecht kwam?

Maar ik weet niet of dit dezelfde spin is :P
pi_130496094
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:36 schreef thespaceman1 het volgende:

[..]

Dat was toch die spin die eerder door dat doodgeschoten jochie (na de treinoveral) gevangen was in een potje, en die later bij Todd terecht kwam?

Maar ik weet niet of dit dezelfde spin is :P
Leek me wel, anders komt die niet zo duidelijk in beeld.

Enige Breaking Bad genieen die de rode streep in Walt's gezicht tijdens de confession kunnen uitleggen? :)
pi_130496103
Overigens vind ik het wel jammer dat het wel duidelijk is dat de serie voor niemand echt goed gaat aflopen. De relaties (Walt/Skyler vs Hank/Marie, Walt vs. Jesse) zijn in de laatste afleveringen zo hard opgeblazen en definitief kapot gemaakt, dat die nooit meer zullen herstellen. Zou in elk geval zeer ongeloofwaardig zijn.

Had toch nog wel gehoopt dat ze uit de business stapten met een heleboel geld en het met iedereen wel goed zou komen. Maar daar ziet het er niet naar uit.
pi_130496105
Hier een tijdlijn incl YT filmpjes van scènes die tot Jesse's conclusie leiden.

http://www.neogaf.com/for(...)4045&postcount=11801
pi_130496138
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef Sautor het volgende:

[..]

Leek me wel, anders komt die niet zo duidelijk in beeld.

Enige Breaking Bad genieen die de rode streep in Walt's gezicht tijdens de confession kunnen uitleggen? :)
Dat was toch van de klappen die Hank hem gaf lijkt me?
pi_130496269
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef PBateman1978 het volgende:
Hier een tijdlijn incl YT filmpjes van scènes die tot Jesse's conclusie leiden.

http://www.neogaf.com/for(...)4045&postcount=11801
beste einde zou zijn dat Jesse walter neerknalt en met zijn geld er vandoor kan gaan, want hij heeft echt meest kutte leven dankzij hem. Tuco en Hank die hem klappen hebben gegeven. Ook die zwerver nog, alle kut taakjes...
pi_130496332
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:40 schreef thespaceman1 het volgende:

[..]

Dat was toch van de klappen die Hank hem gaf lijkt me?
Nee, tijdens zo'n close up zie je heel langzaam een rode streep van rechts naar links over zijn gezicht verschuiven.
pi_130496600
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef Pakspul het volgende:

[..]

beste einde zou zijn dat Jesse walter neerknalt en met zijn geld er vandoor kan gaan, want hij heeft echt meest kutte leven dankzij hem. Tuco en Hank die hem klappen hebben gegeven. Ook die zwerver nog, alle kut taakjes...
Ik vond Jesse in de eerste 2 seizoenen een irritant joch, maar nu gun ik hem idd juist een goed einde.Volgens mij was ie vooral zo opgefokt en leip door z'n drugsgebruik toen, nadat ie afkickte werd ie een stuk redelijker en vriendelijker.

Terwijl Walt eigenlijk steeds erger en erger is geworden.
Jesse bedriegen en manipuleren, die 9 gevangen genadeloos laten afslachten, Hank chanteren met die video dat ie hem helemaal kapot maakt (nadat ie Hank al zoveel aangedaan heeft, zonder dat die dat wist) en er duidelijk niet mee zitten dat er kinderen ziek en zelfs dood gaan. Dat fluiten nadat ie een jankverhaal over de dode jongen had opgehangen zei eigenlijk wel heel veel.
pi_130496691
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef Sautor het volgende:

[..]

Nee, tijdens zo'n close up zie je heel langzaam een rode streep van rechts naar links over zijn gezicht verschuiven.
Dat was van de tv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')