hij is niet nors, hij lacht vaak en je zou m niet kunnen onderscheiden van de rest. Maar hij is zo geslotenquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:36 schreef Mike4Ever het volgende:
Waarom is het dan een leucken vriend als hij zo nors doet?
Waarschijnlijk is dat gewoon een karaktertrek en zou je dat gewoon moeten accepteren en kijken naar de kanten waarom je hem wel als vriend wil.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:38 schreef Faux. het volgende:
[..]
hij is niet nors, hij lacht vaak en je zou m niet kunnen onderscheiden van de rest. Maar hij is zo gesloten
Jij bent echt een rasmongool.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:40 schreef Mike4Ever het volgende:
Als ik twijfel aan een vriendschap dan vraag ik mezelf altijd het volgende af: Zou ik er seks mee willen als het een meisje was? Indien ik deze vraag met nee moet beantwoorden dan is wat mij betreft de vriendschap over.
ik accepteer t al een jaar. ik neem altijd het initiatief en heb geprobeerd daar nooit een al te groot probleem van te maken. maar mijn geduld kent grenzen, merk ik. als we nog een week vakantie hebben en hij weigert wat te doen 'omdat we over 8 dagen elkaar toch zien' moet ik wel heel diep graven om te bedenken waarom hij nou mijn geweldige vriend isquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:40 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat gewoon een karaktertrek en zou je dat gewoon moeten accepteren en kijken naar de kanten waarom je hem wel als vriend wil.
quote:
Nou dan denk ik waarschijnlijk dat je de vriendschap ontgroeid ben en hij toch een minder belangrijke vriend is voor je dan je denkt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:45 schreef Faux. het volgende:
[..]
ik accepteer t al een jaar. ik neem altijd het initiatief en heb geprobeerd daar nooit een al te groot probleem van te maken. maar mijn geduld kent grenzen, merk ik. als we nog een week vakantie hebben en hij weigert wat te doen 'omdat we over 8 dagen elkaar toch zien' moet ik wel heel diep graven om te bedenken waarom hij nou mijn geweldige vriend is
Nee, niks triests aan.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:49 schreef Waterloos het volgende:
[..]
Vind jij het dan niet triest dat je met al je vrienden seks wilt hebben als je een meisje zou zijn?
ik wil de vriendschap echt niet beëindigen, alhoewel, wellicht in z'n huidige vorm. Het is zo demotiverend en vervelend hoe er met mij wordt omgegaanquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:50 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nou dan denk ik waarschijnlijk dat je de vriendschap ontgroeid ben en hij toch een minder belangrijke vriend is voor je dan je denkt.
Dus eigenlijk meer denk ik dat je de vriendschap eigenlijk wil beeindigen maar eigenlijk niet weet hoe want zo komt het nu over.
Geslotenheid is een karaktertrek die verander je niet zomaar en schijnbaar kan jij daar in een vriendschap moeilijk mee omgaan.
nou de TT was vrij duidelijk geloof ik: advies inwinnen omdat ik het zelf niet weet. En ik denk dat het niet zo zwart-wit ligt als jij het schetst.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:56 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Wat wil je hiermee bereiken? Zeg het gewoon tegen hem, en anders niet. Meer opties zijn er niet.
Dan zou je dus ook met al je vrouwelijke vrienden naar bed willen (en dat waarschijnlijk ook doen)?quote:
nee niet dumpen, goud dump je niet als er een laagje stof op zitquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:02 schreef Fascination het volgende:
Hij moet je gewoon niet. Dumpen die handel.
Hij spreekt dus nooit met iemand af om iets te ondernemen?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:03 schreef Faux. het volgende:
[..]
nee niet dumpen, goud dump je niet als er een laagje stof op zitik ben bang dat het gewoon is zoals hij is en weinig met mij persoonlijk te maken heeft.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:40 schreef Mike4Ever het volgende:
Als ik twijfel aan een vriendschap dan vraag ik mezelf altijd het volgende af: Zou ik er seks mee willen als het een meisje was? Indien ik deze vraag met nee moet beantwoorden dan is wat mij betreft de vriendschap over.
En zelfs als dat het is, wil je dat dan wel?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:03 schreef Faux. het volgende:
[..]
nee niet dumpen, goud dump je niet als er een laagje stof op zitik ben bang dat het gewoon is zoals hij is en weinig met mij persoonlijk te maken heeft.
Ik probeer geduldig te zijn, ik probeer het echt. Maar accepteren dat iemand je niet kan horen of zien terwijl je z'n beste vriend bent is... lastig. Maar goed. Zo is hij nou eenmaal. Misschien ben ik juist de slechte vriend omdat ik m niet accepteer voor hoe hij is.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:02 schreef jogy het volgende:
Ontvoeren mag niet, drugs is ook illegaal dus dan blijft het erover hebben als enige over met een tweede optie dat accepteren heet in de zijlijn. Je kan hem niet dwingen. blijf een vriend en eventueel kan het introverte terughoudende gedoe over gaan?
Jij bent echt mafklapperquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:40 schreef Mike4Ever het volgende:
nee, eigenlijk nietquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:05 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hij spreekt dus nooit met iemand af om iets te ondernemen?
ik heb eigenlijk nog nooit een introverte vriend gehad. Misschien moet ik het maar als uitdaging gaan zien.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:08 schreef Hyman het volgende:
[..]
En zelfs als dat het is, wil je dat dan wel?
Gezellig type.quote:
nou het is de laatste week van de zomervakantie, niet zo heel gek dat ik dan wil afspreken toch? De herfstvakantie laat nog wel even op zich wachtenquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:10 schreef kristalhelder het volgende:
Ik heb altijd hele geode vrienden gehad die ik na schooltijd bijna nooit zag, ik zie het probleem niet? Wil je heel graag dingen met hem doen voordat school weer begint?
Als dat je ding is en je het niet deert, dan is er toch geen probleem?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:12 schreef Faux. het volgende:
[..]
ik heb eigenlijk nog nooit een introverte vriend gehad. Misschien moet ik het maar als uitdaging gaan zien.
jup, eigenlijk wel. Echt iemand uit duizenden, mag ik wel zeggen. Daarom is t voor mij ook een raadsel waarom hij zo introvert is.quote:
triest figuur ben jij zeg. En dan nog een tr durven doen ookquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:40 schreef Mike4Ever het volgende:
Ghe. Ik ben zelf redelijk als die vriend van je denk ik. Mijn vrienden accepteren wie ik ben en ik vind het fijn. Als je er niet mee om kan gaan moet je het niet doen natuurlijk maar als je het gezellig hebt met hem verder kan je er inderdaad ook niet zo'n probleem van maken. Bij mij scheelt het ook wel dat ik twee aparte vriendenstellen heb die gedeeltelijk door mij ook goede vrienden zijn geworden dus kunnen ze elkaar ook vermakenquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:10 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ik probeer geduldig te zijn, ik probeer het echt. Maar accepteren dat iemand je niet kan horen of zien terwijl je z'n beste vriend bent is... lastig. Maar goed. Zo is hij nou eenmaal. Misschien ben ik juist de slechte vriend omdat ik m niet accepteer voor hoe hij is.
ik ga het maar proberen denk ikquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:15 schreef Hyman het volgende:
[..]
Als dat je ding is en je het niet deert, dan is er toch geen probleem?
Als het het wel is, dan ga je gewoon niet meer met hem om. Probleem ook opgelost.
ja maar waar ligt dan die waarde van vriendschap in als je elkaar nooit ziet? Heb je dan contact via Facebook ofzo? En diepe gesprekken?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Ghe. Ik ben zelf redelijk als die vriend van je denk ik. Mijn vrienden accepteren wie ik ben en ik vind het fijn. Als je er niet mee om kan gaan moet je het niet doen natuurlijk maar als je het gezellig hebt met hem verder kan je er inderdaad ook niet zo'n probleem van maken. Bij mij scheelt het ook wel dat ik twee aparte vriendenstellen heb die gedeeltelijk door mij ook goede vrienden zijn geworden dus kunnen ze elkaar ook vermaken.
vertel me hoe en ik geef je alles wat je altijd al wilde hebben. Beloofd.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:15 schreef tetouaribo het volgende:
Muren zijn er om gebroken te worden.
Och, dat laatste komt vanzelf wel denk ik.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:16 schreef Faux. het volgende:
[..]
ik ga het maar proberen denk ikhet moeilijkst is om het je niet persoonlijk aan te rekenen.
Als je redelijk als die vriend uit de OP bent, zie je je vrienden dus vrijwel nooit, omdat je niet wil afspreken?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Ghe. Ik ben zelf redelijk als die vriend van je denk ik. Mijn vrienden accepteren wie ik ben en ik vind het fijn. Als je er niet mee om kan gaan moet je het niet doen natuurlijk maar als je het gezellig hebt met hem verder kan je er inderdaad ook niet zo'n probleem van maken. Bij mij scheelt het ook wel dat ik twee aparte vriendenstellen heb die gedeeltelijk door mij ook goede vrienden zijn geworden dus kunnen ze elkaar ook vermaken.
Nee, zeker niet gekquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:14 schreef Faux. het volgende:
[..]
nou het is de laatste week van de zomervakantie, niet zo heel gek dat ik dan wil afspreken toch? De herfstvakantie laat nog wel even op zich wachten
Je kunt mij niet helpen met wat ik wil. Maar toch bedankt;)quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:18 schreef Faux. het volgende:
[..]
vertel me hoe en ik geef je alles wat je altijd al wilde hebben. Beloofd.
Goed, dan heb ik een aantal vragen voor je, ervanuitgaande dat jullie op dezelfde manier denkenquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:16 schreef jogy het volgende:
[..]
dat laatste heb ik heel lang gedacht, maar ben ik nu wel overheenquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:19 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Nee, zeker niet gek.Maar hij is wss een persoon die niet zoveel zin heeft om af te spreken, ik ben er zelf ook een, maar wil hij niet dingen doen als jij iniatief neemt? Dat is namelijk beetje vreemd, het kan ook dat hij jou toch niet zo aardig vindt als jij hem
ik krijg het er niet uitquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Je kunt mij niet helpen met wat ik wil. Maar toch bedankt;)
Ik heb de ervaring dat als je eenmaal in iemands comfortzone zit. Dat je je zelf makkelijk aan die gene kunt opdringen. Nou zeg ik niet dat dat goed is..... Maar als het een gesloten persoon is waar niets uit komt, dan moet je het maar uit hem halen.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:25 schreef Argento het volgende:
goh, in dat jaartje heeft die jongeman in al zijn geslotenheid toch wel een onuitwisbare indruk bij je achtergelaten he?
maar kennelijk heb jij veel meer behoefte aan contact met hem dan hij aan contact met jou?quote:
Ik vind het net zo lekker om relax te doen, beetje tv kijken, gamen, fokken, whatsappen en dan gewoon soms bij mensen langsgaan, alleen niet vaak.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:23 schreef Faux. het volgende:
[..]
dat laatste heb ik heel lang gedacht, maar ben ik nu wel overheenwat vind jij niet leuk aan afspreken, als ik vragen mag? Vind jij dat niet afbreuk doen aan een vriendschap?
Je bent toch ook een rare kwibus als je nooit met mensen wil afspreken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:29 schreef Argento het volgende:
[..]
maar kennelijk heb jij veel meer behoefte aan contact met hem dan hij aan contact met jou?
waarom haal je je schouders er niet boven op? Je lijkt wel een meid die haar nieuwe vlam met alle geweld wil veranderen.
dat eerste zou zomaar juist kunnen zijn, dat tweede lijkt me minder gepast. Is het niet normaal om behoefte te hebben aan contact met een vriend? Daarvoor ben je vrienden toch?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:29 schreef Argento het volgende:
[..]
maar kennelijk heb jij veel meer behoefte aan contact met hem dan hij aan contact met jou?
waarom haal je je schouders er niet boven op? Je lijkt wel een meid die haar nieuwe vlam met alle geweld wil veranderen.
Nee, tuurlijk is dat wel normaalquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:33 schreef Faux. het volgende:
[..]
dat eerste zou zomaar juist kunnen zijn, dat tweede lijkt me minder gepast. Is het niet normaal om behoefte te hebben aan contact met een vriend? Daarvoor ben je vrienden toch?
Vriendschap moet toch wederkerig zijn? Waarom moet hij veranderen om te voldoen aan jouw beeld van vriendschap? Je noemt jezelf een vriend van deze jongeman, nou, accepteer dan ook gewoon hoe hij is. Het staat nogal hijgerig om zoveel moeite te doen om meer contact met hem te hebben dan hij vanuit zichzelf bereid is te geven. Vriendschap is gewoon wat het is. Daar hoef je niet aan te werken. Het is geen liefdesrelatie ofzo. toch?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:33 schreef Faux. het volgende:
[..]
dat eerste zou zomaar juist kunnen zijn, dat tweede lijkt me minder gepast. Is het niet normaal om behoefte te hebben aan contact met een vriend? Daarvoor ben je vrienden toch?
Klopt wel. Door de weeks in ieder geval eigenlijk niet en in het weekend een keer in de paar maanden per vriend.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:18 schreef Fascination het volgende:
[..]
Als je redelijk als die vriend uit de OP bent, zie je je vrienden dus vrijwel nooit, omdat je niet wil afspreken?
In het geval dat ik daadwerkelijk raakpunten met die vriend van je heb.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef Faux. het volgende:
[..]
Goed, dan heb ik een aantal vragen voor je, ervanuitgaande dat jullie op dezelfde manier denken
1) dat hij niet met mij wil afspreken of praten moet ik niet als iets persoonlijks zien?
2) moet ik afwachten tot hij het initiatief neemt om bijvoorbeeld te logeren?
3) ben jij blij met je beste vriend ondanks je introvert bent?
misschien rare vragen, maar ik probeer t te begrijpen
waarom zou je niet kunnen werken aan een vriendschap?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:37 schreef Argento het volgende:
[..]
Vriendschap moet toch wederkerig zijn? Waarom moet hij veranderen om te voldoen aan jouw beeld van vriendschap? Je noemt jezelf een vriend van deze jongeman, nou, accepteer dan ook gewoon hoe hij is. Het staat nogal hijgerig om zoveel moeite te doen om meer contact met hem te hebben dan hij vanuit zichzelf bereid is te geven. Vriendschap is gewoon wat het is. Daar hoef je niet aan te werken. Het is geen liefdesrelatie ofzo. toch?
Dat lijkt erg veel op hoe je met licht-autistische mensen om moet gaan. Wat mij betreft geldt het overgrote deel niet echt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:37 schreef Faux. het volgende:
Introverte personen in dit topic, welke nummers zijn bij jullie van toepassing?
[ afbeelding ]
redelijk, is ook niet zo erg, zowel introvert als extrovert komen voor in extremen en zijn beide vaak een gebrek aan zelfvertrouwen. waarbij een extreem introvert iemand niet het zelfvertrouwen heeft om nieuwe mensen te leren kennen, is het bij extreme extroverte personen ook weer een gebrek dat ze zich overal moeten profileren als leuk en dat iedereen diegene moet kennen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:37 schreef Faux. het volgende:
[ afbeelding ]
1) ik probeer om het over van alles te hebben. Van luchtige onderwerpen als wat er op school is gebeurd tot diepere onderwerpen als liefde, toekomst en filosofiequote:Op zondag 25 augustus 2013 23:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Klopt wel. Door de weeks in ieder geval eigenlijk niet en in het weekend een keer in de paar maanden per vriend.
[..]
In het geval dat ik daadwerkelijk raakpunten met die vriend van je ben.
1). Nee, als je introvert bent kan het ook zijn dat je veel in je eigen kop zit dus dan heb je niet veel tijd voor anderen. Wat zijn jullie gespreksonderwerpen als je wel bij hem bent? Koetjes/kalfjes of aparte onderwerpen waar je toch wel over nagedacht moet hebben? Persoonlijk ben ik heel slecht in koetjes en kalfjes en verveeld het mij ook snel.
2). Als hij inderdaad is zoals ik kan je het initiatief ook bij hem laten en dan zal hij dat uiteindelijk ook wel nemen.
3). Ik ben immens blij met mijn vrienden, ondanks dat ik ze niet vaak zie. Ik weet dat ik ze eigenlijk altijd zou kunnen zien en dat is genoeg. Best egoïstisch en in mijn geval heb ik heel veel geluk gehad dat mijn vrienden ook vrienden werden met elkaar zodat ik er altijd deel van uit zal blijven maken.
Nee, absoluut niet. In het belang van dit topic zal ik bescheidenheid even laten varen en ben ik een van de vooraanstaande personen van de klas. Hij is dat ook, alleen dan op een andere manier. Ik heb mijn positie vooral te danken aan hoe ik doe en hij vooral aan hoe hij is. Hij is geliefd, maar wuift dat weg doordat hij er geen zin in heeftquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:53 schreef kristalhelder het volgende:
Zijn jullie meer buitenbeentjes in de klas of een van jullie twee?
Gaat dit over introverte mensen of over autisten? Wat een achterlijk plaatje zeg.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:37 schreef Faux. het volgende:
[ afbeelding ]
Want dat gedrag van jouw vriend lijkt op dat van de buitenbeentjes die in mijn klas zatenquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:57 schreef Faux. het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. In het belang van dit topic zal ik bescheidenheid even laten varen en ben ik een van de vooraanstaande personen van de klas. Hij is dat ook, alleen dan op een andere manier. Ik heb mijn positie vooral te danken aan hoe ik doe en hij vooral aan hoe hij is. Hij is geliefd, maar wuift dat weg doordat hij er geen zin in heeft
ik snap het, en ik ben blij dat hij dat niet isquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:04 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Want dat gedrag van jouw vriend lijkt op dat van de buitenbeentjes die in mijn klas zaten
Vreemd, das niet een rustig persoon, heeft die issues voor zover je weet?quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:06 schreef Faux. het volgende:
[..]
ik snap het, en ik ben blij dat hij dat niet ishij is ook pas introvert geworden in het afgelopen jaar, daarvoor was hij juist een extrovert
nee, hij is ouder geworden en veranderdquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:07 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Vreemd, das niet een rustig persoon, heeft die issues voor zover je weet?
Dan is het zo erg nog nietquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:10 schreef Faux. het volgende:
[..]
nee, hij is ouder geworden en veranderdsommige mensen worden dan drukker, hij wordt juist rustiger
kloptquote:
Klinkt als je psycholoog...quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:26 schreef Faux. het volgende:
[..]
ik krijg het er niet uitzelfs als we een goed gesprek hebben is het vooral ik die vertelt en hij die luistert. Dat voelt niet goed omdat hij alles over mij weet en ik maar weinig over hem. Dat vind ik jammer. Maar goed, ik ga t accepteren
hmm?quote:
nee jij hebt een beeld van een vriendschap en daar moeten degenen die jij een vriend noemt maar aan voldoen. En desnoods ga je actief proberen diegene te veranderen zodat hij wel aan dat beeld zal voldoen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:42 schreef Faux. het volgende:
[..]
waarom zou je niet kunnen werken aan een vriendschap?Als het met iemand klikt en er is één ding dat botst, maar daar mag je van jou niet aan werken want dan is het gelijk een relatie
zo ziet mijn beeld van vriendschap er niet uit eigenlijk
dat kan niet want het is een persoonlijkheidstrek die je niet kunt veranderen. Misschien zijn bepaalde aspecten van zijn introversie wel veranderd of accepteerde hij vroeger niet dat hij introvert was en nu wel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:06 schreef Faux. het volgende:
[..]
ik snap het, en ik ben blij dat hij dat niet ishij is ook pas introvert geworden in het afgelopen jaar, daarvoor was hij juist een extrovert
Heb er zelf ook een, dagen lang zit hij achter zijn pc/ps3 ik probeer hem al jaren over te halen om een keer mee te gaan naar uitgaansgelegenheden, maar nee zelfs een ijsje halen durft hij nietquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:31 schreef Faux. het volgende:
Alright, ik heb advies nodig. Mijn sociale kennis schiet te kort. Ik heb een goede vriend, al een jaar. Hartstikke gezellig om mee om te gaan. Maar daar ligt het probleem: het is zo moeilijk om met hem om te gaan. Hij wil niet afspreken, is nergens enthousiast over en elke buitenstaander en zelfs ikzelf zou zweren dat-ie een ongelofelijke hekel aan me heeft. Daar staat tegenover dat hij wel een ontzettend tof persoon is en zeker een aanwinst als vriend. Maar hoe kan ik daar gebruik van maken als het enige moment waarop ik 'm zie op school is en niet meer?![]()
Mogelijke oplossingen zonder succes:
- het erover hebben (heeft echt 0,00000000000 effect gehad)
- initiatief nemen (totaal geen interesse in wat ik ook voorstel)
- laten voor wat-ie is en doorlopen (geen optie, hij is tof, en we zijn echt goede vrienden)
Vraag is eigenlijk: is het normaal als goede vrienden nooit met je praten of iets met je willen doen (vast niet) en hoe zorg ik ervoor dat dat anders wordt? Want dit is echt niet leuk gewoonHij is een vrij introvert type maar hey enige omgang zou toch fijn zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |