abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:38:58 #26
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_130440903
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:36 schreef Mike4Ever het volgende:

[..]

Heeft hij het er dan ook niet zelf naar gemaakt?
Eerst op jezelf gaan wonen terwijl je het eigenlijk niet kunt betalen en dan daarna gaan klagen dat je nooit hebt kunnen sparen voor de aankoop van een huis. Geen medelijden mee.
Typische zolderkamerautistenreactie... Dat jij tot je 40e op zolder bij pappie en mammie wil blijven wonen wil niet betekenen dat anderen dat ook willen.
pi_130440912
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:38 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nouja, zelfstandigheid is niet een slecht iets. TS had er misschien alleen wel aan moeten denken dat hij door de hogere lasten minder snel zijn eerste huis zal kunnen kopen.
Hoe zie je dat voor je dan, dat ik een andere optie had? Als je een eerste baan hebt dan krijg je een tijdelijk contract en kán je überhaupt niet kopen. Dus ik huur, maar juist door het huren is het weer niet mogelijk om een eventuele verplichte bijdrage bij elkaar te sparen. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130440927
Niks mis met ordinair sparen. Als je niet kan betalen, moet je niet kopen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:39:50 #29
408653 Mike4Ever
De enige echte Mike
pi_130440935
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:36 schreef Skv het volgende:

[..]

:'). Ga alsjeblieft weg. Alsof mijn ouders meeverhuizen als ik ga studeren of een baan ga zoeken.
Je kunt er ook gewoon voor kiezen om te studeren in een stad dicht genoeg bij je woonplaats zodat je met het OV kunt. Zo deed ik het, en werk nu ook ergens in de buurt van mijn ouderlijk huis. Ga hier pas weg als ik genoeg geld heb voor de aankoop van een huis, liefst gewoon zonder lening.
Hallo!
pi_130440938
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:38 schreef EdRendum het volgende:

[..]

Typische zolderkamerautistenreactie... Dat jij tot je 40e op zolder bij pappie en mammie wil blijven wonen wil niet betekenen dat anderen dat ook willen.
Let er niet op, die gast zit me in al mijn topics te achtervolgen op zich beter te voelen ofzo.
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:40:25 #31
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_130440961
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je dan, dat ik een andere optie had? Als je een eerste baan hebt dan krijg je een tijdelijk contract en kán je überhaupt niet kopen. Dus ik huur, maar juist door het huren is het weer niet mogelijk om een eventuele verplichte bijdrage bij elkaar te sparen. :').
Ik veroordeel je niet, ik zeg alleen dat het makkelijker is om te sparen zonder vaste lasten.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_130440981
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:39 schreef Mike4Ever het volgende:

[..]

Je kunt er ook gewoon voor kiezen om te studeren in een stad dicht genoeg bij je woonplaats zodat je met het OV kunt. Zo deed ik het, en werk nu ook ergens in de buurt van mijn ouderlijk huis. Ga hier pas weg als ik genoeg geld heb voor de aankoop van een huis, liefst gewoon zonder lening.
Dus jij kiest je studie en baan uit op 'dicht bij papa en mama'? Kan een afweging zijn, maar zeker niet de mijne.
pi_130440992
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:40 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ik veroordeel je niet, ik zeg alleen dat het makkelijker is om te sparen zonder vaste lasten.
QFT.
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:41:23 #34
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_130441010
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:39 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Dit, eigenlijk. De tijd dat iedereen bij de bank kon aankloppen voor een hypotheek van 110% van de waarde van je huis is voorbij.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_130441016
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Let er niet op, die gast zit me in al mijn topics te achtervolgen op zich beter te voelen ofzo.
Denkt niet dat hij je aan het achtervolgen is, hij trolt in bijna alle topics en heeft verder weinig zinnigs in te brengen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:41:44 #36
408653 Mike4Ever
De enige echte Mike
pi_130441021
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:39 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Dit dus. En dat gaat gewoon heel makkelijk als je werkt en bij je ouders woont. Eerst bikkelen en sparen, daarna de vruchten ervan plukken. Hoewel thuis wonen niet eens bikkelen is natuurlijk, eerlijk gezegd zit ik hier liever dan alleen in een eigen huis waar ik ook nog alles zelf moet betalen en het huishouden doen en koken.
Hallo!
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:43:40 #37
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_130441093
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:41 schreef Mike4Ever het volgende:

[..]

Dit dus. En dat gaat gewoon heel makkelijk als je werkt en bij je ouders woont. Eerst bikkelen en sparen, daarna de vruchten ervan plukken. Hoewel thuis wonen niet eens bikkelen is natuurlijk, eerlijk gezegd zit ik hier liever dan alleen in een eigen huis waar ik ook nog alles zelf moet betalen en het huishouden doen en koken.
Conclusie: je bent gewoon een vieze, luie, ouders-uitbuitende zolderkamerautist. Als iedereen zou doen zoals jij doet gaat de hele economie naar de klote.
pi_130441110
quote:

[..]

Jaja, blijf jij maar lekker je eigen situatie aanhouden als status quo voor de rest van het land. Besef je je ook dat het gros van de mensen niet zo lang bij hun ouders in kan wonen? Broertje en ik zijn allebei op ons 18e of 19e uit huis gegaan omdat pa en ma vonden dat we op eigen benen moeten leren staan. Niks mis mee, leer je nog een keer zelfstandig te worden. In mijn ogen is dat thuiswonen onzelfstandig en gemakzuchtig, maargoed, wie ben ik om daar een oordeel over te hebben?

Kunnen we nu weer ontopic gaan? Ik ben een beetje zat van je beperkte gedragen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:44:43 #39
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_130441130
Zo raar vind ik het niet, in veel andere landen werkt het ook zo. Verschil is wel dat men daar niet zoals in Nederland liefst de dag dat ze afgestudeerd zijn in een koophuis willen/gaan wonen, maar sparen totdat het mogelijk is (eventueel door een relatief klein huis te huren zodat een huis kopen sneller kan).
pi_130441176
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:44 schreef kwiwi het volgende:
Zo raar vind ik het niet, in veel andere landen werkt het ook zo. Verschil is wel dat men daar niet zoals in Nederland liefst de dag dat ze afgestudeerd zijn in een koophuis willen/gaan wonen, maar sparen totdat het mogelijk is (eventueel door een relatief klein huis te huren zodat een huis kopen sneller kan).
True that, mijn punt is dat ik liever 100% kan lenen zodat ik direct een huis kan kopen, dan met pijn en moeite dat 20% van dat bedrag bij elkaar ga sparen terwijl ik ondertussen geld niet-duurzaam uitgeef aan huur. In totaal zal je per maand namelijk hetzelfde kwijt zijn (hyptheek / huur+spaarbedrag).
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:46:15 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_130441208
quote:

[..]

:') Ja, dan kun je hard sparen ja, maar of het voor je ontwikkeling zo handig is waag ik te betwijfelen.
pi_130441284
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:44 schreef kwiwi het volgende:
Ja maar hier in Nederland kun je met een redelijk inkomen geen relatief klein huis huren, met laag inkomen kun je dat kleine huis maar net betalen en hou je niks over.
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:48:39 #43
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_130441314
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:45 schreef Skv het volgende:

[..]

True that, mijn punt is dat ik liever 100% kan lenen zodat ik direct een huis kan kopen, dan met pijn en moeite dat 20% van dat bedrag bij elkaar ga sparen terwijl ik ondertussen geld niet-duurzaam uitgeef aan huur. In totaal zal je per maand namelijk hetzelfde kwijt zijn (hyptheek / huur+spaarbedrag).
Jij ziet denk ik een huis ook als een investeringsobject, en ik zie het gewoon als een gebruiksobject. Wat ik aan huur uitgeef vind ik geen weggegooid geld, ik heb immers een mooi dakje boven m'n hoofd. De enige reden voor ons om een eigen huis te kopen is zodat we het kunnen (ver)bouwen precies naar onze wensen, niet om er winst op te maken (maar als dat gebeurt is het natuurlijk mooi meegenomen).
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:50:35 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_130441392
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:47 schreef babipangang het volgende:

[..]

Ja maar hier in Nederland kun je met een redelijk inkomen geen relatief klein huis huren, met laag inkomen kun je dat kleine huis maar net betalen en hou je niks over.
In de vrije sector kan dat prima volgens mij, ken geen enkele huiseigenaar die een maximum inkomen hanteert bij het verhuren van de woning.
pi_130441422
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Jij ziet denk ik een huis ook als een investeringsobject, en ik zie het gewoon als een gebruiksobject. Wat ik aan huur uitgeef vind ik geen weggegooid geld, ik heb immers een mooi dakje boven m'n hoofd. De enige reden voor ons om een eigen huis te kopen is zodat we het kunnen (ver)bouwen precies naar onze wensen, niet om er winst op te maken (maar als dat gebeurt is het natuurlijk mooi meegenomen).
Nouja geef hem niet helemaal ongelijk. Het kopen van een huis is ook een manier om geld te stallen onder dat de overheid er belasting over heft. Als huurder kan je met z'n 2en maar 40k oid sparen zonder dat je vermogensbelasting moet gaan betalen.
pi_130441436
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

In de vrije sector kan dat prima volgens mij, ken geen enkele huiseigenaar die een maximum inkomen hanteert bij het verhuren van de woning.
Vrije sector is ook direct duurder.
pi_130441457
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar zijn de prijzen in de vrije sector niet belachelijk veel hoger dan in de sociale huursector? Zelfs voor een eenvoudig éénkamerappartement?
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:52:47 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130441483
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:51 schreef Usert het volgende:

[..]

Nouja geef hem niet helemaal ongelijk. Het kopen van een huis is ook een manier om geld te stallen onder dat de overheid er belasting over heft. Als huurder kan je met z'n 2en maar 40k oid sparen zonder dat je vermogensbelasting moet gaan betalen.
Die VRH valt ook best mee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_130441502
Wel grappig bedenk ik me nu. Stel je wil sparen voor een 1e huis boven de 200.000, moet je al voordat je je huis hebt gekocht vermogensbelasting gaan betalen. Daardoor wordt je gelijk weer gedwongen richting te hoek van (iets) risicovollere investeringen, omdat de overheid van je verwacht dat je minstens +/- 3% rendement met je geld ophaalt.
pi_130441527
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die VRH valt ook best mee.
Maar krom is het wel ;) Soort van boete dat je je geld niet uitgeeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')