Officieel wel ja (vriendin zit er wel veel bij in maar die studeert nog en zit straks ook met studielening etc).quote:
Prijzen liggen gewoon erg hoog en ik zie het niet zitten om ver van mijn werk te gaan wonen. Als ik toch iets ga kopen dan moet ik er ook tevreden mee zijn en er 100% achter staan. Iets buiten de stad zou nog wel kunnen maar ook daar is het duur.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:28 schreef hugecooll het volgende:
Behoorlijke grootverdieners dan, die starters daar
Slecht idee.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:30 schreef Usert het volgende:
Ze moeten gewoon die HRA afschaffen ipv omwegen te verzinnen om het daadwerkelijke probleem op te lossen.
Ook 26.000 heb ik niet zomaar bij elkaar.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:30 schreef Juicyhil het volgende:
Toen ik starter was kwam ik niet verder dan 130k voor een huis hoorNiet zo gek dan dat ze een eigen bijdrage vragen.
Op lange termijn zijn de enige die baat hebben bij de HRA de banken (huizenprijzen zijn hoger dan wenselijk). Ik weet niet of je ooit naar de huizenprijzen van landen om ons heen hebt gekeken? Zelf heb ik baat bij de HRA, ik durf echter wel iets verder te kijkenquote:
Maar wil je nog dat er überhaupt huizen worden verkocht in Nederland, dan is het afschaffen van de HRA not done.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:32 schreef Usert het volgende:
[..]
Op lange termijn zijn de enige die baat hebben bij de HRA de banken (huizenprijzen zijn hoger dan wenselijk). Ik weet niet of je ooit naar de huizenprijzen van landen om ons heen hebt gekeken? Zelf heb ik baat bij de HRA, ik durf echter wel iets verder te kijken
Alleen woont TS wel al op zichzelf, kleine nuance.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:33 schreef Mike4Ever het volgende:
En zo absurd veel is 45k niet, spaar je makkelijk bij elkaar in 2-3 jaar met een modaal betaalde baan en inwonend bij je ouders.
Ik woon al een jaar of 8 niet meer bij mijn ouders en dat is ook niet haalbaar qua reistijd naar mijn werk. En natuurlijk kost lenen geld, die 45.000 ook, maar dan maak ik die kosten iig niet aan huur. Betaal liever een lening af (waarmee ik investeer in mijn eigen huis) dan dat het op gaat aan mijn huisbaas.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:33 schreef Mike4Ever het volgende:
Als je 20% van de aankoop die je wil doen al een 'absurd hoog' bedrag vindt, waarom ben je dan in godsnaam wel bereid om een lening af te sluiten die 100% van het aankoopbedrag is? Lenen kost nog altijd meer geld hoor.
En zo absurd veel is 45k niet, spaar je makkelijk bij elkaar in 2-3 jaar met een modaal betaalde baan en inwonend bij je ouders.
Tsja.. we zijn niet allemaal gelovig en wonen niet allemaal bij paps en mams tot we getrouwd zijn en gaan samenwonenquote:Op zondag 25 augustus 2013 13:33 schreef Mike4Ever het volgende:
Als je 20% van de aankoop die je wil doen al een 'absurd hoog' bedrag vindt, waarom ben je dan in godsnaam wel bereid om een lening af te sluiten die 100% van het aankoopbedrag is? Lenen kost nog altijd meer geld hoor.
In principe is de HRA gewoon lucht die nog in de huizenmarkt zit, wat mij betreft kan die er gewoon uit.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:33 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar wil je nog dat er überhaupt huizen worden verkocht in Nederland, dan is het afschaffen van de HRA not done.
Want? Ik zeg niet dat het vandaag op morgen gestopt moet worden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:33 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar wil je nog dat er überhaupt huizen worden verkocht in Nederland, dan is het afschaffen van de HRA not done.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:36 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Heeft hij het er dan ook niet zelf naar gemaakt?
Eerst op jezelf gaan wonen terwijl je het eigenlijk niet kunt betalen en dan daarna gaan klagen dat je nooit hebt kunnen sparen voor de aankoop van een huis. Geen medelijden mee.
trollololquote:Op zondag 25 augustus 2013 13:36 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Eerst op jezelf gaan wonen terwijl je het eigenlijk niet kunt betalen en dan daarna gaan klagen dat je nooit hebt kunnen sparen voor de aankoop van een huis. Geen medelijden mee.
En wat denk je van eventuele verbouwingen/inboedel/inrichting? Dat komt er ook nog bij uiteindelijk. Nog maar 1-2 jaar langer doorsparen ofzo?quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:33 schreef Mike4Ever het volgende:
10% zou ik ook redelijker vinden. Daarnaast in beide gevallen een juiste overgangsregeling.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:36 schreef trancethrust het volgende:
10% is doenbaar m.i., 20% is erg veel. Als ze echt daarmee beginnen kunnen ze ook direct de HRA afschaffen.
Nouja, zelfstandigheid is niet een slecht iets. TS had er misschien alleen wel aan moeten denken dat hij door de hogere lasten minder snel zijn eerste huis zal kunnen kopen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:36 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |