abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130893934
Hodor _O_
pi_130894544
Gaat weer even duren.
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:38:41 #163
300718 Kenju
Say It!!??
pi_130895581
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

mja ik mag die vertelstijl gewoon niet, ik heb ooit 'een dagje naar het strand' gelezen, daar was ook een halve pagina aan persoonsomschrijving, dan weer 2 regeltjes verhaal, dan weer een halve pagina persoonsomschrijving ;)
Het maakt deel uit van de stijl en sfeer van het boek. Wanneer je mensen zelf laat verzinnen hoe iedereen eruit ziet, heb je het risico dat het allemaal generale characters zijn. Eigenlijk vind ik dat ook wel een faal in de casting van deze serie. Ze moeten van 'ver' weg komen, maar bijna iedereen is roomblank. In het boek is dat verschil er duidelijk wel. Door het gebrek aan etnische en overige uiterlijke variatie komen alle volkeren en ook huizen gewoon niet zo duidelijk over als in het boek.

Moet zeggen dat ik de interesse in de serie sowieso wel verlies (of eigenlijk al verloren heb). Het eerste seizoen was top. Maar twee en drie vond ik matig. Het idee van 'holy fuck ik wil de volgende aflevering zien!' is helemaal weg. De serie staat niet eens in mijn top 10, denk ik. Heb ook het idee dat de boeken het verhaal veel beter vertellen uit de delen die ik gelezen heb. Het neerzetten van een mooie aparte wereld, en vandaaruit het verhaal vertellen, ipv een soort van actiedrama zonder actie met wat politieke spelletjes en vertoon van naakt, wat de serie feitelijk is geworden.

De geweldige manier waarop Peter Dinklage Tyrion neerzet, redt de serie niet.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_130896400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik hoop eigenlijk echt dat Deanerys erin slaagt om de troon te pakken. Vind dat iedereen maar een beetje dom haar negeert terwijl ze sterker en sterker wordt. Daarnaast is ze gewoon hartstikke tof, terwijl ze slaven bevrijdt en dergelijke. En draken zijn natuurlijk altijd tof.
Niemand weet dan ook dat ze nog leeft.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_130896473
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:53 schreef mattttPUNTnl het volgende:

[..]

Niemand weet dan ook dat ze nog leeft.
Jawel, dat weten ze wel. In seizoen 1 stelde Robert nog voor een huurmoordenaar op haar af te sturen. Ned was tegen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_130896790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Jawel, dat weten ze wel. In seizoen 1 stelde Robert nog voor een huurmoordenaar op haar af te sturen. Ned was tegen.
Nou vooruit, maar die 2 zijn ook behoorlijk dood, en verder hoor je er ook niemand over, dus mijn conclusie is dat niemand het verder weet ;)
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_130899080
Is in seizoen 3 nog genoemd. Gesprek tussen Tywin en Joffrey waarin laatstgenoemde zijn opa vroeg waarom ze niks tegen haar deden waarop hij zei dat hij niet zo geloofd in die draken en dat ze de zee toch niet overkomt zonder leger en boot. Is dus wel genoemd naast seizoen een. Seizoen twee ook volgens mij. Heb net de drie seizoenen er doorheen gejaagd dus kan het weten :P
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:17:39 #168
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_130910543
De Lannisters zijn ondertussen van een welverdiende vakantie aan het genieten.

pi_130910582
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:17 schreef DeMessias het volgende:
De Lannisters zijn ondertussen van een welverdiende vakantie aan het genieten.

[ afbeelding ]
Van oorlog voeren word je moe :Y Leuk hoor, van die vakantieschilderijtjes!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130914791
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:38 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het maakt deel uit van de stijl en sfeer van het boek. Wanneer je mensen zelf laat verzinnen hoe iedereen eruit ziet, heb je het risico dat het allemaal generale characters zijn. Eigenlijk vind ik dat ook wel een faal in de casting van deze serie. Ze moeten van 'ver' weg komen, maar bijna iedereen is roomblank. In het boek is dat verschil er duidelijk wel. Door het gebrek aan etnische en overige uiterlijke variatie komen alle volkeren en ook huizen gewoon niet zo duidelijk over als in het boek.

Moet zeggen dat ik de interesse in de serie sowieso wel verlies (of eigenlijk al verloren heb). Het eerste seizoen was top. Maar twee en drie vond ik matig. Het idee van 'holy fuck ik wil de volgende aflevering zien!' is helemaal weg. De serie staat niet eens in mijn top 10, denk ik. Heb ook het idee dat de boeken het verhaal veel beter vertellen uit de delen die ik gelezen heb. Het neerzetten van een mooie aparte wereld, en vandaaruit het verhaal vertellen, ipv een soort van actiedrama zonder actie met wat politieke spelletjes en vertoon van naakt, wat de serie feitelijk is geworden.

De geweldige manier waarop Peter Dinklage Tyrion neerzet, redt de serie niet.
laatste ep van seizoen drie toen de slaven uit Yunkai kwamen gelopen, daar zaten echt wel gekleurde mensen tussen.

ps. Stannis!!!
pi_130922548
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:47 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

laatste ep van seizoen drie toen de slaven uit Yunkai kwamen gelopen, daar zaten echt wel gekleurde mensen tussen.

ps. Stannis!!!
Idd, de slaven die hun blonde leider omhooghouden als heldin....
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  Forum Admin zaterdag 7 september 2013 @ 19:29:16 #172
35723 crew  GGMM
pi_130924942
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:01 schreef mattttPUNTnl het volgende:

[..]

Nou vooruit, maar die 2 zijn ook behoorlijk dood, en verder hoor je er ook niemand over, dus mijn conclusie is dat niemand het verder weet ;)
In seizoen 3 nog.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_130926998
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik hoop eigenlijk echt dat Deanerys erin slaagt om de troon te pakken. Vind dat iedereen maar een beetje dom haar negeert terwijl ze sterker en sterker wordt. Daarnaast is ze gewoon hartstikke tof, terwijl ze slaven bevrijdt en dergelijke. En draken zijn natuurlijk altijd tof.

En wat wordt er toch goed geacteerd in deze serie. Cersei is een ingewikkeld character, vrij bitchie, maar ze speelt het zo goed ; zo goed dat je bijna voor haar gaat duimen. Benieuwd hoe haar relatie met Jaimie nu verder gaat, nu hij weer terug is. Zal de waarheid over Joffrey en de andere kinderen ooit volledig aan het licht komen ( voor de gehele wereld, dat ze dus niet van Robert zijn ) ? Ik hoop het.

Tyrion is ook kick-ass. Toffe humor, en hij is gewoon een baas. Betere Lannister kun je niet treffen. Heb juist met hem te doen dat hij aan Sansa wordt gekoppeld...saaiste character in de hele serie. Die was vanaf de start al super dom. Arya daarentegen is een van mijn favorieten. Maakt zoveel ellende mee :( Bran kan er ook mee door ( al blijft het vaag dat hij naar het noorden wil wat vaag ), Robb heeft me nooit gelegen, Rickon is nog vrij jong, en Jon vind ik wel oke. Heb meer met Sam eigenlijk.

Ben echt enorm benieuwd naar volgend seizoen.
In de serie is Sansa zo irritant. Net als in het eerste boek, killen dat kind. Maar ze wordt steeds sterker, ik vind het jammer dat ze in de serie dat niet laten zien. In het boek zit je natuurlijk in haar hoofd, dat maakt haar gelijk interessanter!
pi_130930439
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:41 schreef RenRen- het volgende:

[..]

In de serie is Sansa zo irritant. Net als in het eerste boek, killen dat kind. Maar ze wordt steeds sterker, ik vind het jammer dat ze in de serie dat niet laten zien. In het boek zit je natuurlijk in haar hoofd, dat maakt haar gelijk interessanter!
Ik ben pas bezig in het eerste boek, dus duurt nog even voordat ik ook daar getuige van wordt :P
pi_130930558
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is in seizoen 3 nog genoemd. Gesprek tussen Tywin en Joffrey waarin laatstgenoemde zijn opa vroeg waarom ze niks tegen haar deden waarop hij zei dat hij niet zo geloofd in die draken en dat ze de zee toch niet overkomt zonder leger en boot. Is dus wel genoemd naast seizoen een. Seizoen twee ook volgens mij. Heb net de drie seizoenen er doorheen gejaagd dus kan het weten :P
De voornaamste Targaryen-informant voor de barlannisters (Jorah) stuurt ook geen informatie meer. Dus behalve hearsay hebben ze eigenlijk ook niets concreets om zich druk over te maken.
Conscience do cost.
pi_130934286
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:28 schreef ems. het volgende:

[..]

De voornaamste Targaryen-informant voor de barlannisters (Jorah) stuurt ook geen informatie meer. Dus behalve hearsay hebben ze eigenlijk ook niets concreets om zich druk over te maken.
True, maar alsnog dom dat ze zich niet een klein beetje indekken of rekening houden met de mogelijkheid dat er iets van waarheid achter de dingen zit die ze wel horen. Ze weten immers wel van de draken :)
pi_130942091
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben pas bezig in het eerste boek, dus duurt nog even voordat ik ook daar getuige van wordt :P
Voor mij kwam het in boek twee dat ik haar minder irritant ging vinden. Of tegen het einde van boek 1.
pi_130978974
Ik heb nu de eerste 3 boeken uitgelezen, ben nu op iets van 27% van boek 4, en nu pas bij waar de serie is...

Ben benieuwd hoe karig seizoen 4 dan wordt...
pi_130980518
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2013 10:14 schreef So_Surreal het volgende:
Ik heb nu de eerste 3 boeken uitgelezen, ben nu op iets van 27% van boek 4, en nu pas bij waar de serie is...

Huh, dat klopt niet. Of bedoel je deel 2 van boek 3?
pi_130980614
quote:

Dat wordt absoluut geen karig seizoen kan ik je vertellen.

Verder houd ik me maar stil, lees lekker verder zou ik zeggen.
pi_130980722
quote:

Deel 3 bestaat uit 2 boeken he, je bent nog in deel 3 ;) Volgens mij wordt het alleen beter en beter. Ik wou dat ik sneller kon lezen. :') Ik ben nu op een kwart van 3-1. Ik was eerst al begonnen in 3-2, duurde even voor ik doorhad dat er iets niet klopte. Mijn e-reader zei namelijk alleen maar DEEL 3.
pi_130980979
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:20 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Deel 3 bestaat uit 2 boeken he, je bent nog in deel 3 ;) Volgens mij wordt het alleen beter en beter. Ik wou dat ik sneller kon lezen. :') Ik ben nu op een kwart van 3-1. Ik was eerst al begonnen in 3-2, duurde even voor ik doorhad dat er iets niet klopte. Mijn e-reader zei namelijk alleen maar DEEL 3.
Vraag me wel af of de mensen die de serie keken voordat ze de boeken lazen of ze alles snapten? Of dat ze steeds de helft van de personages vergaten en steeds dachten van 'wie is dat nou weer' :P
pi_130981123
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:30 schreef MAHL het volgende:

[..]

Vraag me wel af of de mensen die de serie keken voordat ze de boeken lazen of ze alles snapten? Of dat ze steeds de helft van de personages vergaten en steeds dachten van 'wie is dat nou weer' :P
Mijn man had er wel moeite mee ja :D
Als ik 'm voelde aankomen zei ik er vaak even "tussen neus en lippen" iets van, zo van "o, kijk, dat is die vent die in s1 dat paard in tweeën hakte". Was-ie er meteen weer bij :)
pi_130981199
quote:

[..]

:D _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_130981269
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:35 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Mijn man had er wel moeite mee ja :D
Als ik 'm voelde aankomen zei ik er vaak even "tussen neus en lippen" iets van, zo van "o, kijk, dat is die vent die in s1 dat paard in tweeën hakte". Was-ie er meteen weer bij :)
Nouja niet alsof de Mountain zo'n belangrijk personage is, sowieso zal hij hem ws niet herkend hebben omdat hij gerecast is :P
pi_130981304
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:40 schreef MAHL het volgende:

[..]

Nouja niet alsof de Mountain zo'n belangrijk personage is, sowieso zal hij hem ws niet herkend hebben omdat hij gerecast is :P
Het was maar een voorbeeld ;)
pi_130981487
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:12 schreef MAHL het volgende:

[..]

Ja inderdaad, deel 2 van boek 3 ben ik nu.

Hoe wordt dat ingedeeld betreffende de serie ?

Aangezien seizoen 3 afgesloten werd met de Red Wedding ging ik er eigenlijk vanuit dat boek 3, deel 2 gewoon seizoen 4 zou worden.
pi_130981517
quote:

[..]

Dat zelfde probleem had ik dus ook :')
Boek 3 deel 2 begon inderdaad bij Yunkai, waar seizoen 3 geeindigd was, na 25 bladzijdes kwam ik d'r achter en ben ik begonnen in Boek 3 deel 1 :P
pi_130981672
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:12 schreef MAHL het volgende:

[..]

Wanneer stoppen mensen nou eens met ervan uitgaan dat iedereen de uitgave heeft waarin aSoS opgedeeld is in twee boeken?

Daarnaast, serietopic, niet boektopic. *O*
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_130981724
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2013 11:48 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Aangezien seizoen 3 afgesloten werd met de Red Wedding ging ik er eigenlijk vanuit dat boek 3, deel 2 gewoon seizoen 4 zou worden.
Wordt het ws ook, met misschien een begin van boek 4 en boek 5 (die chronologisch tegelijkertijd lopen). Maar er gebeurt nog genoeg, dus echt leeg zal seizoen 4 niet worden.
  maandag 9 september 2013 @ 12:22:55 #191
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_130982288
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2013 11:48 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Daarom moet je ook gewoon alle boeken lezen }:|
吴 曼 迪
pi_130982348
quote:
17s.gif Op maandag 9 september 2013 12:22 schreef megamandy het volgende:

[..]

Daarom moet je ook gewoon alle boeken lezen }:|
Ga ik doen, ben druk bezig :)
Nu weer terug van vakantie, dus zal alleen wat langzamer gaan dan eerst :N
pi_130982639
quote:

[..]

Ik heb de eerste drie seizoenen gezien voordat ik aan de boeken begon, en vooral in seizoen een moest ik regelmatig even op imdb kijken wie nou precies familie was van wie, en wie aangetrouwd was en dergelijke, maar dat werd steeds minder, en nu kan ik het zowat dromen. Nu maar lezen tot dat seizoen 4 begint. Zonde dat we alweer bij zijn eigenlijk :P
  maandag 9 september 2013 @ 12:40:41 #194
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_130982647
Omg, boeken, HIJDENS KETTERVOLK HIER
pi_130983051
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:16 schreef Gwywen het volgende:
In de serie zijn ze op dat na ook nog helemaal niet genoemd, dus je hoeft je niet te schamen ;)
Bedankt!
  maandag 9 september 2013 @ 13:21:14 #196
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_130983601
Boeken? :?
E-readers? :?

Ik heb BIJNA de neiging 't ook te doen. Bijna.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 9 september 2013 @ 13:33:54 #197
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_130983960
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:21 schreef Ang3l het volgende:

ikke gelukkig niet, maar dat ligt meer aan het feit dat ik lesdixxies ben.

3 regels lezen en ik weet al niet meer waar ik ben 8)7
mee bekant vangde gin haas.
pi_130993457
quote:

[..]

NEE. Zeker in het begin was het wennen. Maar ook toen ik alle karakters kenden, soms wordt er vrij essentiële informatie weggelaten uit de serie omdat er geen tijd voor is, wat het enorm verwarrend kan maken.
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2013 11:50 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Dat zelfde probleem had ik dus ook :')
Boek 3 deel 2 begon inderdaad bij Yunkai, waar seizoen 3 geeindigd was, na 25 bladzijdes kwam ik d'r achter en ben ik begonnen in Boek 3 deel 1 :P
Ja, toen Aria het erover had dat ze met anderen reisde realiseerde ik me dat ik een groot stuk miste.
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 11:56 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

[..]

Wanneer stoppen mensen nou eens met ervan uitgaan dat iedereen de uitgave heeft waarin aSoS opgedeeld is in twee boeken?

Daarnaast, serietopic, niet boektopic. *O*
In dit geval is het toch ook zo? Ik snap het probleem niet.

En ik ga verhuizen naar het boektopic als ik verder ben met het boek dan waar de serie is gestopt, het is toch niet zo dat er nu nieuwe afleveringen komen *O*
pi_131003916
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:21 schreef Ang3l het volgende:

gewoon doen! ik heb boek 1 uitgelezen deze zomer en ik moet zeggen, dat het een enorme verrijking is geworden voor mijn beeld van wereld van westeros, ook bepaalde personages/gebeurtenissen, waar in seizoen 1 maar weinig of niks over wordt verteld wordt in het boek uitgebreid beschreven

binnenkort maar eens a clash of kings regelen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_131005559
Ik begrijp nooit waarom iedereen Sansa zo dom vindt. Het is een onschuldig meisje van 14? jaar oud in een omgeving waarin ze wordt mishandelt, waar ze niemand kan vertrouwen en haar vader is voor haar ogen vermoord. Ze heeft ook totaal geen macht om iets aan haar situatie te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')