Ik snap dat dus echt niet... Een handdoek in je brievenbus... Heb je ook een warmtesluis bij je deuren?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik vol me nog altijd verplicht om aan te bellen. Misschien moet ik daar maar mee stoppen inderdaad.
Dat tweede heb ik nog nooit gezien. Stom om dat te doen wel. Ken hier wel mensen die in de winter een handdoek door hun gehele brievenbus proppen. Zeker bij inklap bussen krijg je dan de post er niet meer in.
Die heb ik ook in mijn wijk ja.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik vol me nog altijd verplicht om aan te bellen. Misschien moet ik daar maar mee stoppen inderdaad.
Dat tweede heb ik nog nooit gezien. Stom om dat te doen wel. Ken hier wel mensen die in de winter een handdoek door hun gehele brievenbus proppen. Zeker bij inklap bussen krijg je dan de post er niet meer in.
Maar toen kostte het wel meer uur, dus op de manier zoals ze het nu doen is het gewoon goedkoper. Als je die kampioenen verschuift naar de vrijdag doe je er op de vrijdag dus ineens veel langer over dan normaal, terwijl, als je die dingen er op zaterdag bij hebt, dan kost het niet heel veel extra tijd omdat je toch al overal moet stoppen. Dus ja, ik vind dat op zich best logisch.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:24 schreef Deezertje het volgende:
Zoals ik al zo vaak heb gezegd: het balans is een beetje zoek. Piek/dal snap ik nog qua bezetting, maar qua uitvoering op straat niet. Soms zijn de dagen zó rustig en de andere dag té druk. Zaterdag hier sowieso ALLE Kampioen, Makro, gemeentelijke HAH-mailing en nog minimaal 2x HAH. Wordt zwaar dagje dus. Zal me niet verbazen als Eigen Huis er dan ook weer is. Zou je denken, kan je best wat Kampioenen verschuiven naar naar vrijdag, maar dat doet onze TC niet... Verschilt per regio wat de TC doet heb ik het idee..
Morgen geen flauw idee maar iig tv-gidsen en de normale tijdschriften, maar vrijdag érg rustig.
Wat was er mis met de geen piek/daldagen van een jaar of 2 geleden? Enige wat je nu weet is dat je alleen op dinsdag en zaterdag HAH hebt. Anders kon je iedere dag HAH krijgen... maar qua post was de verdeling wel 'eerlijker'.
Zeker bij nieuwe wijken is dit een aardig probleem. Er is geen terugkoppeling meer tussen de sorteerder en de voorbereider. Gevolg is dat alle nieuwbouwwijken maar wat random in vakjes worden ingedeeld (vaak gewoon per 16 huizen). Hierdoor ontstaat er dus de situatie dat je vaak halverwege een bundel moet beginnen om een rondje te lopen, of om het begin van de portiek in je hand te hebben.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier volgt een mededeling voor alle VOORBEREIDERS!!
Tweede verzoek is om de wijk (in elk geval op piekdagen) PER VAKJE af te bundelen, en alleen vakjes samen te voegen als je weet wat er bij elkaar in een rondje hoort, of als je bijv. weet met welk nummer het ene bussenfront begint en het andere ophoudt. Dus NIET op goed geluk dingen bij elkaar douwen met het idee "het is dezelfde straat, dus het zal wel goed zijn".
Ik heb het hier ook niet over nieuwbouwwijken, maar over bestaande wijken, waarvan ik weet hoe ze op de kast staan en uit de machine komen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Zeker bij nieuwe wijken is dit een aardig probleem. Er is geen terugkoppeling meer tussen de sorteerder en de voorbereider. Gevolg is dat alle nieuwbouwwijken maar wat random in vakjes worden ingedeeld (vaak gewoon per 16 huizen). Hierdoor ontstaat er dus de situatie dat je vaak halverwege een bundel moet beginnen om een rondje te lopen, of om het begin van de portiek in je hand te hebben.
Daarnaast zijn de rondjes, als ze er al zijn, vaak niet meer zo bepaald dat alle brievenbussen aan je rechterhand zitten. Al met al is het hele postbezorger, voorbereider gedoe in een nieuwbouwwijk niet ideaal.
Nog snel even contractvergroting claimen!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
En als klap op de vuurpijl mogen we echt niet meer dan onze contracturen gaan werken, terwijl ik nu juist ver daarboven zit.
Dat van die buslichting op zondag was toch allang bekend? Ook vrij logisch wel gezien het feit dat er vanaf 1 januari ook geen bezorging meer is op maandag. En volgens mij is die buslichting op heel veel plekken al vervroegd, hier was het tot 1,5 jaar geleden ook nog na 18:00 maar dat is ook veranderd naar 17:00.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik in ieder geval volgend jaar niet meer bij PostNL werk, echt zonde hoe een bedrijf zo snel achteruit kan gaan in zo`n korte tijd.
Vorig jaar begon het toen het Autobedrijf werd ingevoerd, heel veel collega`s moesten het veld ruimen en subcontractors namen het over. Maar dat was al lang van tevoren aangekondigd dus daar kon iedereen zich wel aardig op voorbereiden.
Maar een paar weken geleden hebben ze ingevoerd dat veel brievenbussen al na 17.00 uur worden geleegd, terwijl dit jaren (voor zover ik weet) na 18.00 uur werd gedaan. Vervolgens kregen we vandaag te horen dat per 1 januari 2014 er geen buslichting meer op zondag zal plaatsvinden. En als klap op de vuurpijl mogen we echt niet meer dan onze contracturen gaan werken, terwijl ik nu juist ver daarboven zit.
Haha!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:53 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Dan kom je mij helpen ;-) ik moet gedoseerd werken....wat vandaag inhoud dat ik me rustig moet houden en langzaam moet werken
Inderdaad. Dat lijkt me echt heel vreemd en rottig om mee te maken...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:32 schreef allweather het volgende:
Pff hoewel we hier officieel nog een week volgens het zomerdal uitbetaald krijgen (10% korting op je tijd) was het flink aanpoten vandaag. Ik had zelfs iets meer dan de normale normtijd nodig. Hier extreem veel UPC afstandsbedieningen (ze waren niet zwaar, maar die pakjes namen wel veel ruimte in beslag), een bijenkorf boekje en de rest heb ik tijdens het snelwandelen niet meer op gelet (natuurlijk wel op de juistheid van het adres, etc. gelet)
[..]
Wat naar om mee te maken. Sterkte met het verwerken.
Sommige mensen zijn zooooooo retarded...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:57 schreef V__L_N het volgende:
Kramerica: Terechte klacht. Ik snap niet wat sommige voorbereiders denken. Rare volgordes, bundels zo dik en zwaar dat je wilde dat je 's ochtends extra spinazie had gegeten.
Overigens heb ik hier zo'n grapjas die zich op daldagen blijkbaar verveelt. Elke 10/15 poststukken legt ie er een stel om. Dan moet je dus verder op z'n kop lezen... Blijkbaar niks te doen ofzo.
Zaterdag had ik in me wijk een binnenklep afgebroken. Ben meestal best voorzichtig, maar dat ding was ik echt beu. Al bijna een maand zeg ik tegen die bewoners dat er bijna niks doorheen kan. 1 dik tijdschrift of een pakje folders meer past er niet. Nu zijn het van die fanatieke internet shoppers. Dus minstens 2x in de week bel ik daar aan en vertel ik ze dat.
Zaterdag had ik een smal maar zwaar pakket. Duwde het tegen beter weten er toch in, niet te zachtzinnig. Dus ik hoorde knak en toen paste het.
Vandaag probeerde ik er dus een bijenkorf in te gooien. Ging niet. Liep vast, dus ik vloeken en kijken. Zit er in het midden een stang die dus voorkomt dat de post naar binnen glijd. Aangebeld en er naar gevraagd. Blijkt dat het een systeem is om te voorkomen dat het gaat tochten. Je kunt ze afstellen op een stand en verder dan dat gaat de binnenklep dan niet open.
Maar even uitgelegd dat er een reden is dat brievenbussen een afmeting moeten hebben... Niet dat ik verwacht dat die mensen er wat mee gaan doen... Maar toch he.
Gatver!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar toen kostte het wel meer uur, dus op de manier zoals ze het nu doen is het gewoon goedkoper. Als je die kampioenen verschuift naar de vrijdag doe je er op de vrijdag dus ineens veel langer over dan normaal, terwijl, als je die dingen er op zaterdag bij hebt, dan kost het niet heel veel extra tijd omdat je toch al overal moet stoppen. Dus ja, ik vind dat op zich best logisch.
Zaterdag trouwens ook weer v&d spul.
de tabel is al een beetje achterhaald ivm aanpassingen in diverse CAO's, maar als postsorteerder moet je gaan kijken naar de kolom THK (tijdelijke hulp kracht), want zo begin je meestal.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:20 schreef expans het volgende:
Die salaristabel in de OP hé, moet ik dan kijken naar het laatste bedrag?
Wil eventueel gaan solliciteren voor postsorteerder namelijk.
En hoe zit het dan met bv toeslaguren (nacht / zondags etc)?
Bij mij denk ik ook....ben net thuis. De krant was vrij laat en had echt klere insteek bij de krant, ter grote van ren kleine enveloppe...en die donderde er iedere keer tussen uit. Nu heeft het geen zin meer om ff te gaan liggen(normaal om 6 thuis dan had ik 1,5 uur kunnen slapen)quote:Op donderdag 29 augustus 2013 04:59 schreef dud0r het volgende:
Mogguh.
Druk dagje vandaag. Veel post, afscheid van de manager, ontmoeten van de nieuwe manager. Zal wel weer laat worden.
Succes bij de kuitenknijpertquote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:05 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Bij mij denk ik ook....ben net thuis. De krant was vrij laat en had echt klere insteek bij de krant, ter grote van ren kleine enveloppe...en die donderde er iedere keer tussen uit. Nu heeft het geen zin meer om ff te gaan liggen(normaal om 6 thuis dan had ik 1,5 uur kunnen slapen)
Dus ik blijf wakker, moet toch om 8 bij de kuitenknijpert te zijn :-( daarna slapen
Gezellig zo'n dagje weg :-)quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:26 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Succes bij de kuitenknijpertHopelijk heeft de behandeling enig effect, maar meestal duurt het wel even bij dit soort klachten.
Wij gaan vandaag een dagje naar de tuinen van Appeltern. Heb ik wel zin in, lekker rustig aan doen!
Werken ze in de sorteercentra ook met piek- en daldagen? Ik dacht dat ze dat alleen op de bestelkantoren (ook wel bekend als VBL's) deden.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
. Een gewone huis, tuin en keukensorteerder werkt op piekdagen van 7-11 of van 8-12, afhankelijk van waar je zit en hoe druk het is en krijgt niet te maken met toeslagen.
quote:Duizenden brieven in schuur van postbode
Een postbode in Tilburg is op staande voet ontslagen, omdat hij jarenlang brieven en poststukken niet bezorgde maar in zijn schuur bewaarde. Dat meldde PostNL donderdag.
Foto: ANP
Na klachten deed het postbedrijf een onderzoek. Daaruit bleek dat de postbode in zijn schuur duizenden poststukken van de afgelopen 3 jaar had liggen.
Volgende week begint PostNL met het nabezorgen van de stukken bij de ongeveer 750 adressen in Tilburg. Klanten krijgen dan persoonlijk excuses.
Over de motieven van de postbode wil PostNL geen uitspraken doen. Het bedrijf heeft aangifte gedaan bij de politie.
Incident
''De selectie van postbezorgers gebeurt zorgvuldig, maar als iemand kwaad wil dan houd je die niet tegen'', liet een woordvoerder weten. Van de 22.000 postbodes ontslaat PostNL per jaar enkele tientallen omdat ze hun werk niet naar behoren doen. Zo'n geval als in Tilburg is volgens het bedrijf een incident.
Door: ANP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |