Nee, het bestuur moet vervolgd worden; een fee van 0,16% is afperserij als je weet dan een percentage tussen de 10%..20% gebruikelijk is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:20 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit is een vorm van oplichting. Die man moet vervolgd worden en dat weet jij dondersgoed.
Het zit je wel hoog, of niet? Het is geen oplichting omdat ze nergens de belofte doen dat ze 99% van de inkomsten investeren in het goede doel. Ik kan een eigen goed doel opzetten en alles zelf houden op 2 cent na.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:32 schreef polderturk het volgende:
Ze maken reclame met hun "anti strijkstok beleid". Dit is gewoon pure misleiding en oplichting. Arresteren en vervolgen die hap.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het zit je wel hoog, of niet? Het is geen oplichting omdat ze nergens de belofte doen dat ze 99% van de inkomsten investeren in het goede doel. Ik kan een eigen goed doel opzetten en alles zelf houden op 2 cent na.
quote:geld dat door sponsoren gegeven wordt gaat één op één naar KWF Kankerbestrijding, 100% dus;
http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/FaqDetail.aspx#280quote:Sponsoren hebben door deze aanpak altijd 100% garantie dat hun geld ook daadwerkelijk terecht komt bij KWF Kankerbestrijding. Dit is voor een evenement van deze omvang absoluut uniek. Ons geld wordt gestort in een fonds op naam (Alpe d'HuZes/KWF fonds) van waaruit door ons uitgekozen onderzoek wordt gefinancierd. Daarmee kunnen we ook garanderen dat van ons geld niets voor de KWF organisatie wordt gebruikt. Elke gesponsorde Euro komt dus ten goede aan het verbeteren van de kwaliteit van leven van kankerpatiënten.
Jij snapt het....._O_quote:
Misleiding en oplichting dus. Arresteren en vervolgen die hap. Justitie, waar wachten jullie op?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/FaqDetail.aspx#280
Lezen knuppel, het gaat hier om de Alpe d'Huzes, de berg zelf heet Alpe d'Huez.quote:Op zondag 1 september 2013 01:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoe kan je nu een berg oprichten
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:32 schreef polderturk het volgende:
Ze maken reclame met hun "anti strijkstok beleid". Dit is gewoon pure misleiding en oplichting. Arresteren en vervolgen die hap.
Nou ja, dit goede doel riep het hardst dat ze dat nou juist niet zouden doen.quote:Op zondag 1 september 2013 08:48 schreef DonnieDarkno het volgende:
O, een goed doel waar de directeur/bestuursleden een smak geld ontvangen? Wat anders is nieuws.
Ik moestquote:Op zondag 1 september 2013 01:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoe kan je nu een berg oprichten
Oplichting en misleiding dus. Arresteren die criminelen.quote:Op zondag 1 september 2013 08:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, dit goede doel riep het hardst dat ze dat nou juist niet zouden doen.
Maar ja, de mens is zwak als het om geld gaat
quote:Bestuur Inspire2Live stapt op
Het bestuur van de in opspraak geraakte stichting Inspire2Live stapt op. De leiding van de spin-off van sponsoractie Alpe d'Huzes "neemt zijn verantwoordelijkheid" vanwege de commotie die is ontstaan over het uitgavenpatroon van de stichting.
Eerder deze maand werd bekend dat oprichter en voormalig Alpe d'Huzes voorzitter Coen van Veenendaal zichzelf in totaal ruim twee ton betaalde met geld uit het fonds. Uit onderzoek van Nieuwsuur bleek verder dat Inspire2Live nauwelijks geld aan kankeronderzoek besteedde. Het meeste ging op aan management fees en reis- en verblijfskosten.
Het bestuur schrijft in een verklaring dat de negatieve berichtgeving schade toebrengt aan de initiatieven van de stichting en aan "alle anderen die actief zijn in de kankerbestrijding". Daarom nemen de bestuursleden "vanzelfsprekend hun verantwoordelijkheid" en treden ze af.
De bestuursleden benadrukken dat ze door af te treden geen schuldverklaring tekenen. Hoewel ze vinden dat de berichtgeving over de stichting "geen recht doet aan de gebeurtenissen", gaan zij het gesprek daarover niet aan. "Wij hebben geen behoefte aan een eindeloze discussie."
Het aftreden is niet per direct, omdat er nog geen nieuw bestuur is gevonden. Ook zijn er nog veel lopende zaken die het bestuur wil afhandelen.
De bestuursleden benadrukken dat het werk van de stichting wordt voortgezet. "Want ondanks alles is voor ons opgeven nog steeds geen optie!," schrijft het bestuur, waarmee het verwijst naar de slogan van Alpe d'Huzes.
Dat de media hier bovenop springt en het onder een vergrootglas legt, maakt het niet minder laakbaar wat er is gebeurd.quote:
Wat een ongeloofwaardige bullshitquote:De bestuursleden benadrukken dat ze door af te treden geen schuldverklaring tekenen. Hoewel ze vinden dat de berichtgeving over de stichting "geen recht doet aan de gebeurtenissen", gaan zij het gesprek daarover niet aan. "Wij hebben geen behoefte aan een eindeloze discussie."
http://nos.nl/artikel/546(...)an-inspire2live.htmlquote:KWF wil geld terug van Inspire2Live
KWF Kankerbestrijding gaat subsidiegeld terugvorderen van Inspire2Live. Het gaat om het geld dat nog niet door de stichting is uitgegeven. Ook worden beloofde subsidies van KWF niet meer aan Inspire2Live uitbetaald.
KWF Kankerbestrijding betreurt de ontwikkelingen bij de stichting. Oprichter en voormalig Alpe d'Huzes-voorzitter Coen van Veenendaal betaalde zichzelf ruim twee ton uit het fonds. Daarnaast werd er te weinig geld aan kankeronderzoek besteed.
Het bestuur van de stichting stapte na de commotie op, werd vannacht bekend. KWF eist nog wel een goedgekeurde verantwoording van de accountant over het bedrag dat de stichting al heeft uitgegeven.
KWF Kankerbestrijding had 3 miljoen euro toegezegd aan Inspire2Live.
http://www.gemiddeld-inko(...)urs-goededoelen-2012quote:Op maandag 2 september 2013 08:34 schreef Oud_student het volgende:
Deze week komen collectanten langs de deur, wie heeft er tips hoe ze te behandelen?
Ik begin: ik heb een afbeelding van een collectebus met een rood kruis erdoor op de voordeur.
(maar overweeg deze eraf te halen om de collectant toe te gaan spreken)
Dus de collectant moet zich tegenover jou verantwoorden voor wat zijn baas uitvreet?quote:Op maandag 2 september 2013 08:34 schreef Oud_student het volgende:
Deze week komen collectanten langs de deur, wie heeft er tips hoe ze te behandelen?
Ik begin: ik heb een afbeelding van een collectebus met een rood kruis erdoor op de voordeur.
Ik heb het niet over verantwoorden, maar ik wil hun motivatie weten en hun kennis toetsen over het verdienmodel van hun organisatiequote:Op maandag 2 september 2013 08:47 schreef DroogDok het volgende:
Dus de collectant moet zich tegenover jou verantwoorden voor wat zijn baas uitvreet?
stoere jongen.quote:Op maandag 2 september 2013 08:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik heb het niet over verantwoorden, maar ik wil hun motivatie weten en hun kennis toetsen over het verdienmodel van hun organisatie
Ik vind het helemaal niet stoer, ik begrijp die vrijwilligers niet, daarom ga ik het vragenquote:Op maandag 2 september 2013 08:54 schreef computergirl het volgende:
stoere jongen.
Je kan ook gewoon 'nee' zeggen zonder de vrijwilligers lastig te vallen
Zodat al die managers broodnodig zijn, lijkt me.quote:Op maandag 2 september 2013 08:26 schreef betyar het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/546(...)an-inspire2live.html
Waarom in godsnaam dat geschuif met al dat geld tussen organisaties die zich voor hetzelfde doel inzetten.
Wat kleingeld in de collectebus stoppen en vriendelijk wuivenquote:Op maandag 2 september 2013 08:34 schreef Oud_student het volgende:
Ik vind het forse beloningen voor wat een kleine organisatie lijkt; praat je over het leidinggeven aan honderden mensen zoals bij andere serieuze goede doelen dan wordt management een ander verhaal waar je een ervaren zwaargewicht voor wil hebben.quote:Op maandag 2 september 2013 10:19 schreef raptorix het volgende:
Ik heb hier tweeslachtige gevoelens bij enerzijds snap ik de ophef, anderzijds snap ik het best, 160K lijkt best veel, maar je weet niet of daar ook zaken als onkosten bij zitten, en dan hebben we het nog niet eens over belastingen. Als oud deelnemer heb ik zelf afstand van dit evenement genomen, de nadruk op het sponsorgeld is veel te groot, het sportieve is veel te ver naar achter gedrukt.
zo werkt dat, als je dat goedkeurd, dan kom je zelf ook wel aan de beurt om uit de pot te vreten, net de dierenwereldquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:45 schreef John5 het volgende:
Idd frappant;
[..]
Damagecontrol, hoe de neuk kun je je als bestuur nou van zoiets distantiëren, ze stonden erbij en keken ernaar.
Helemaal eens, hij had direct open kaart moeten spelen, het bedrag vind ik minder belangrijk, welliswaar is het fors, maar een freelance consultant verdient dit soort bedragen ook wel, wat ik begreep van die ene blogger was het ook zo dat ie er heel veel uur in stak, alleen dat gerommel via bv's vind ik uiterst dom, je weet gewoon dat dat gaat uitkomen.quote:Op maandag 2 september 2013 10:28 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik vind het forse beloningen voor wat een kleine organisatie lijkt; praat je over het leidinggeven aan honderden mensen zoals bij andere serieuze goede doelen dan wordt management een ander verhaal waar je een ervaren zwaargewicht voor wil hebben.
Wat me stoort is dat deze figuren op het goedkope sentiment hebben gespeeld door zelf te janken over de 'strijkstok' van andere goede doelen. Ze maken zelf de sector zwart, en lokken zo met succes het telegraafpubliek dat nog nooit een jaarverslag heeft gelezen of zelfs maar een idee heeft wat erbij komt kijken om een organisatie te besturen.
Als dan blijkt dat je via schimmige andere BV's onder je eigen regels uit probeert te komen, mag je van mij ook wel aan de hoogste boom worden opgeknoopt. Ze hebben die onderbuikmachine zelf aangeslingerd en er rijkelijk van geprofiteerd, ten koste van de goede naam en eer van anderen. Dus stik er maar in dan.
Het is alleen jammer dat veel mensen dit wel weer zullen zien als een rechtvaardiging om helemaal niets meer aan welk doel dan ook te geven. Dat neem ik ze dan ook erg kwalijk.
Het probleem zit hem er meer in dat deze heren heel superieur over andermans loon naar werken spraken als 'strijkstokken'. Doorgaans hebben mensen geen moeite met een eerlijke en reële vergoeding voor werken, maar deze heren hebben dat bij anderen wél, terwijl ze zelf via vage constructies minimaal evenveel bij elkaar harken. Daar wringt het.quote:Op maandag 2 september 2013 10:19 schreef raptorix het volgende:
Ik heb hier tweeslachtige gevoelens bij enerzijds snap ik de ophef, anderzijds snap ik het best, 160K lijkt best veel, maar je weet niet of daar ook zaken als onkosten bij zitten, en dan hebben we het nog niet eens over belastingen. Als oud deelnemer heb ik zelf afstand van dit evenement genomen, de nadruk op het sponsorgeld is veel te groot, het sportieve is veel te ver naar achter gedrukt.
De wens is de vader van de gedachten maar je moet in dit geval het KWF en die stichting inspire2live scheef aankijken en wat minder richten op, sorry, Alpe d'Huzesquote:Op woensdag 11 december 2013 22:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Even een schop voor dit topic.
Vanavond opnieuw aandacht voor dit onderwerp in Nieuwsuur.
Er speelt namelijk een hoogoplopend conflict tussen het KWF en stichting Alpe d'Huzes over geld dat op de plank blijft liggen of voor dubieuze / twijfelachtige doeleinden wordt ingezet door stichtingen verbonden aan Alpe d'Huzes.
Binnen 10 minuten dus op Nieuwsuur.
Ik zie het.quote:Op woensdag 11 december 2013 22:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachten maar je moet in dit geval het KWF en die stichting inspire2live scheef aankijken en wat minder richten op, sorry, Alpe d'Huzes
Ja, Ajax.quote:Op woensdag 11 december 2013 22:34 schreef polderturk het volgende:
Er is voetbal op tv. Wie gaat er dan nieuwsuur kijken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |