Ik ben niet duidelijk. Het gaat meer om het handelen van de verkoopmakelaar (er speelt natuurlijk meer maar dat is nu niet relevant), waarbij de onderbuikgevoelens niet hard te maken zijn. Het huis verkopen is het belangrijkste maar dan blijft het gevoel dat de makelaar een vuil spel speelt over de rug van de verkopende partijquote:
Hoe kom je bij die 5 jaar geleden?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:32 schreef blomke het volgende:
De woningmarkt is definitief om. Dit pand
http://www.funda.nl/koop/(...)sweg-1/omschrijving/
zou 5 jaar geleden minstens 9 ton - miljoen ¤ hebben moeten opbrengen; nu < 5 ton vraagprijs.
Dus je verzint een getal, haalt hier 50% vanaf en als die woning dan die prijs matcht, dan wordt dit een feit en een onderbouwing van je mening en prognose? Interessante theoriequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat toen de prijzen het hoogst waren en ik sindsdien altijd gezegd heb: er moet 50% vanaf de hoogste prijs vanaf. Zo breng ik de feiten in overeenstemming met mijn theorie (en omgekeerd) en blijk dus dat ik gelijk heb over die 50% prijsdaling. Die daling die nog niet overal geėffectueerd is, maar dat komt nog wel, zolang mijn theorie maaar geldig is. Hier klopt 't dus wel.
[..]
LOL, in de regel richten zich de feiten niet tot je theorie, maar omgekeerd. Behalve in blomkewereld, natuurlijkquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat toen de prijzen het hoogst waren en ik sindsdien altijd gezegd heb: er moet 50% vanaf de hoogste prijs vanaf. Zo breng ik de feiten in overeenstemming met mijn theorie (en omgekeerd) en blijk dus dat ik gelijk heb over die 50% prijsdaling. Die daling die nog niet overal geėffectueerd is, maar dat komt nog wel, zolang mijn theorie maaar geldig is. Hier klopt 't dus wel.
[..]
Ken je het pand/de plek dan?
Nee, dat ben ik niet, dat willen de vijanddenkers graagquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
Crashbangboom, was jij niet een makelaar? Dan kan jij toch wel wat historische cijfertjes in dat prachtige dorp vinden? Blomke gaat het niet lukken
Ik probeer niet op iedereen het etiket 'makelaar' te plakken om de discussie maar in de voor mij gewenste zin dicht te slaan. Maar kennelijk is dat wel de bedoeling.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:36 schreef fedsingularity het volgende:
Het is weer een baggertopic aan het worden.
quote:Mogelijk nationale hypotheekbank op komst
Het kabinet hoopt met Prinsjesdag een plan te presenteren voor het oprichten van een Nationaal Hypotheek Instituut.
Dat moet voor enkele tientallen miljarden euro’s hypotheken van banken overnemen. Het moet worden gefinancierd door pensioenfondsen, met garanties van de Staat. De banken krijgen door deze operatie meer lucht.
Het kabinet is hierover al geruime tijd in gesprek met beleggers. Dinsdag vond er opnieuw een bespreking plaats, bevestigen ingewijden woensdag een bericht van Het Financieele Dagblad. Er is nog geen akkoord.
Het gesprek gaat vooral over de garanties die de Staat zou moeten leveren. Die hebben consequenties voor de overheidsbegroting.
Dat is zeker goed geprijsd, zal zeker kijkers trekkenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:32 schreef blomke het volgende:
De woningmarkt is definitief om. Dit pand
http://www.funda.nl/koop/(...)sweg-1/omschrijving/
zou 5 jaar geleden minstens 9 ton - miljoen ¤ hebben moeten opbrengen; nu < 5 ton vraagprijs.
Waarom niet direct zelf nieuwe hypotheken uitgeven ipv ouwe shit overnemen van bestaande banken?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:53 schreef crashbangboom het volgende:
Mogelijk nationale hypotheekbank op komst
Het kabinet hoopt met Prinsjesdag een plan te presenteren voor het oprichten van een Nationaal Hypotheek Instituut.
Dat moet voor enkele tientallen miljarden euro’s hypotheken van banken overnemen. Het moet worden gefinancierd door pensioenfondsen, met garanties van de Staat. De banken krijgen door deze operatie meer lucht.
Het kabinet is hierover al geruime tijd in gesprek met beleggers. Dinsdag vond er opnieuw een bespreking plaats, bevestigen ingewijden woensdag een bericht van Het Financieele Dagblad. Er is nog geen akkoord.
Het gesprek gaat vooral over de garanties die de Staat zou moeten leveren. Die hebben consequenties voor de overheidsbegroting.
Omdat de overheid graag symptomen bestrijdt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:51 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Waarom niet direct zelf nieuwe hypotheken uitgeven ipv ouwe shit overnemen van bestaande banken?
omdat de overheid de mogelijkheid tot lenen voor een woning geen strobreed in de weg wil zitten, als je een eigenbedrijf start dan krijg je geen stuiver geleend, maar twintig ouwe bakstenen op elkaar kan op 300.000 euro getaxeerd worden en moet met een lening met staatsgarantie van 350.000 euro gesubsideerd worden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:55 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Omdat de overheid graag symptomen bestrijdt.
30, 40k heb je toch geen hypotheek voor nodig...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:05 schreef HD9 het volgende:
[..]
omdat de overheid de mogelijkheid tot lenen voor een woning geen strobreed in de weg wil zitten, als je een eigenbedrijf start dan krijg je geen stuiver geleend, maar twintig ouwe bakstenen op elkaar kan op 300.000 euro getaxeerd worden en moet met een lening met staatsgarantie van 350.000 euro gesubsideerd worden.
Vreemd is dat eenzelfde woning aan de kust (vrijstaand met zwembad) totaal nieuw gebouwd in Bulgarije ( dus binnen de EU) dan slechts 30.000 a 40.000 euro kost , maar dan moet jezelf geld hebben want wij krijgen daar geen hypotheek, (nog niet)
Ik denk dat jouw definitie van 'dezelfde' anders is als de mijne. Denk aan isolatie-eisen, welstand, ondergrond (een heimachine is duur!) etc. Ik zal neit zeggend at ik het met alle eisen eens ben, maar een huis in NL is doorgaans wel iets luxer uitgevoerd dan een huis in Bulgarije.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:05 schreef HD9 het volgende:
[..]
omdat de overheid de mogelijkheid tot lenen voor een woning geen strobreed in de weg wil zitten, als je een eigenbedrijf start dan krijg je geen stuiver geleend, maar twintig ouwe bakstenen op elkaar kan op 300.000 euro getaxeerd worden en moet met een lening met staatsgarantie van 350.000 euro gesubsideerd worden.
Vreemd is dat eenzelfde woning aan de kust (vrijstaand met zwembad) totaal nieuw gebouwd in Bulgarije ( dus binnen de EU) dan slechts 30.000 a 40.000 euro kost , maar dan moet jezelf geld hebben want wij krijgen daar geen hypotheek, (nog niet)
dar hebben ze ook kunstofkozijnen en moderne badkamers hoor, net wat je besteltquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:33 schreef Krisp het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw definitie van 'dezelfde' anders is als de mijne. Denk aan isolatie-eisen, welstand, ondergrond (een heimachine is duur!) etc. Ik zal neit zeggend at ik het met alle eisen eens ben, maar een huis in NL is doorgaans wel iets luxer uitgevoerd dan een huis in Bulgarije.
Op dit moment ligt een groot deel van het risico op reschuld/achterstallige betling al bij de overheid via de NHG. Vandaar dat die overheid zo gebrand is op continuering van de hypotheekbetalingen, linksom-rechtsom, maakt ze niet uit. Om te voorkomen dat die overheid via de NHG er voor opdraait.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:33 schreef Krisp het volgende:
Vervolgens is de staat verantwoordelijk voor die meuk. M.i. zouden banken zelf dit soort zaken op moeten lossen en betalingsafspraken moeten maken met hun klanten in plaats van het risico afwentelen op de staat. De consument is er immers niet bij gebaat.
Creatieve benadering maar wel bijna volledig speculatief natuurlijkquote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Op dit moment ligt een groot deel van het risico op reschuld/achterstallige betling al bij de overheid via de NHG. Vandaar dat die overheid zo gebrand is op continuering van de hypotheekbetalingen, linksom-rechtsom, maakt ze niet uit. Om te voorkomen dat die overheid via de NHG er voor opdraait.
De overheid maakt zich meer zorgen over de hypotheken en de afwenteling van de consequenties op diezelfde overheid, dan over de werkeloosheid, laat staan de werkelozen. Verkorting WW, versoepeling ontslagrecht is flexibilisering arbeidsmarkt, zo heet dat.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:03 schreef 99.999 het volgende:
Creatieve benadering maar wel bijna volledig speculatief natuurlijk.
Of mevrouw op datum x en tijdstip y maar even op het matje wil verschijnen, hoe verzinnen ze hetquote:
Dat dus.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Of mevrouw op datum x en tijdstip y maar even op het matje wil verschijnen, hoe verzinnen ze het
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |