Holle retroriek, jeweetzquote:Op zondag 1 september 2013 00:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zou je zakken als je niet moet? Je haalt kunnen en moeten door de war.
Als je graag je huis wil verkopen zal je een lagere prijs moeten vragen anders raak je het niet kwijt, dan kopen ze het huis van de buren wel.quote:Op zondag 1 september 2013 00:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zou je zakken als je niet moet? Je haalt kunnen en moeten door de war.
is niet te koop voor de fantasieprijs, sorryquote:Op zondag 1 september 2013 01:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als je graag je huis wil verkopen zal je een lagere prijs moeten vragen anders raak je het niet kwijt, dan kopen ze het huis van de buren wel.
Mja. En? Dan doen ze dat toch?quote:Op zondag 1 september 2013 01:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Als je graag je huis wil verkopen zal je een lagere prijs moeten vragen anders raak je het niet kwijt, dan kopen ze het huis van de buren wel.
Als jij als 55+er een huis hebt met overwaarde van een ton en je wil graag van je geld van het huis genieten dan zet je het te koop. Niet voor 2008 prijzen maar voor een stuk lager zodat jij van je huis af bent met een leuk zakcentje. Geen ton overwaarde maar 60k, nog steeds leuk geld toch?quote:Op zondag 1 september 2013 01:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mja. En? Dan doen ze dat toch?
Als mijn auto 20K waard is en afbetaald, zit er een 'overwaarde' op van 20K. Waarom denk jij dan dat je die voor 15K meekrijgt als ik er niet vanaf MOET?
Dus jij geeft als 55+er ook je Ferrari van 100K weg voor 60K? Je geeft dus even 40K weg? Really? Geef me tegen die tijd een seintje dan.quote:Op zondag 1 september 2013 01:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Als jij als 55+er een huis hebt met overwaarde van een ton en je wil graag van je geld van het huis genieten dan zet je het te koop. Niet voor 2008 prijzen maar voor een stuk lager zodat jij van je huis af bent met een leuk zakcentje. Geen ton overwaarde maar 60k, nog steeds leuk geld toch?
ben je echt zo dom?quote:Op zondag 1 september 2013 01:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als jij als 55+er een huis hebt met overwaarde van een ton en je wil graag van je geld van het huis genieten dan zet je het te koop. Niet voor 2008 prijzen maar voor een stuk lager zodat jij van je huis af bent met een leuk zakcentje. Geen ton overwaarde maar 60k, nog steeds leuk geld toch?
Als zo'n oud stel nu geld wil hebben om te genieten lijkt het me niet meer dan logisch dat ze minder winst pakken (helemaal nix weggeven). Je denkt toch niet dat ze die 100k overwaarde liever hun graf in nemen?quote:Op zondag 1 september 2013 01:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus jij geeft als 55+er ook je Ferrari van 100K weg voor 60K? Je geeft dus even 40K weg? Really? Geef me tegen die tijd een seintje dan.
Dus toch min of meer MOETEN verkopen? Ja, als ze het als MOETEN 'aanvoelen' dan zul je wellicht wat korting kunnen krijgen.quote:Op zondag 1 september 2013 01:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Als zo'n oud stel nu geld wil hebben om te genieten lijkt het me niet meer dan logisch dat ze minder winst pakken (helemaal nix weggeven).
Ik denk dat ze dat liever aan hun kinderen gunnen dan aan jou.quote:Je denkt toch niet dat ze die 100k overwaarde liever hun graf in nemen?
Er staan er al jaaaren 250K+ te koop. En toch daalt de vraagprijs niet echt. Je bevestigd daarmee dus mijn stelling.quote:En Ferrari's zijn denk ik iets schaarser dan huizen, er staan er hier in NL al bijna 300k te koop, maar dat terzijde.
Dat zullen er een stuk meer zijn dan die enkelen die nu in de problemen zitten.quote:[b]Op zondag 1 september 2013 01:24 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
Dus toch min of meer MOETEN verkopen? Ja, als ze het als MOETEN 'aanvoelen' dan zul je wellicht wat korting kunnen krijgen.
En nog meer aan hunzelf. Die 60k dan.quote:Ik denk dat ze dat liever aan hun kinderen gunnen dan aan jou.
Als jij niet wilt zien dat de vraagprijs daalt dat is dat jouw goedrecht. Gelukkig ziet en hoort de rest van NL dat dat wel zo is.quote:Er staan er al jaaaren 250K+ te koop. En toch daalt de vraagprijs niet echt. Je bevestigd daarmee dus mijn stelling.
Kennelijk niet, want het aanbod van woningen is al jaren vrij stabiel. Zou jij gelijk hebben, liet iedereen die niet eens MOET, maar ook nog eens KAN, zijn vraagprijs zakken en waren er nu 'uiteraard' veel minder woningen te koop.quote:Op zondag 1 september 2013 01:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dat zullen er een stuk meer zijn dan die enkelen die nu in de problemen zitten.
Dat zegt meer over jouw verstandhouding met je kinderen, dan over die in het algemeen vrees ik.quote:En nog meer aan hunzelf. Die 60k dan.
Ik zie inderdaad de gemiddelde vraagprijs niet met 20 a 25% dalen. No way zelfs.quote:Als jij niet wilt zien dat de vraagprijs daalt dat is dat jouw goedrecht. Gelukkig ziet en hoort de rest van NL dat dat wel zo is.
Het kadaster heeft een tool waarmee je kan uitrekenen hoeveel je huis waard is, helaas hebben ze dec 2012 als einddatum, maar oke..quote:Op zondag 1 september 2013 00:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maar je denkt wel serieus dat je mijn huis (of welke in de buurt dan ook) voor 20% minder kunt kopen?
Niet om een of ander, maar de huur stijgt elk jaar, en sinds kort keihard. Dus mijn vraagprijs stijgt ook. (mijn vervangende woonruimte wordt qua huur immers ook duurder) Ongeacht wat het CBS aan berichten de wereld in slingert. Lekker belangrijk.
Best knap als ze willen uitreken hoeveel nul woonlasten me over 30 jaar waard isquote:Op zondag 1 september 2013 02:04 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Het kadaster heeft een tool waarmee je kan uitrekenen hoeveel je huis waard is, helaas hebben ze dec 2012 als einddatum, maar oke..
Gegevens van de woning
provincie Zuid-Holland
soort woning Appartement
aankoopmaand januari 2009
aankoopbedrag ¤ 302.500
Prijsindex Bestaande Koopwoningen
januari 2009 109,5
december 2012 95,1
% stijging/daling -13,2 %
gecalculeerde waarde ¤ 262.719
http://www.kadaster.nl/we(...)e-koopwoningen-2.htm
Dat was toch al eens zo, weet niet meer wanneer dat afgeschat werd maar goed. Dan liet je gewoon, en zo ging dat voorheen ook, een stukje (of wat meer) aan hypotheek staan. Of ze moeten gewoon overwaarde belasten tov je hypotheek dan maakt het niet uit natuurlijk. Maar zo moeilijk hoeft dat helemaal niet, gewoon inkomstenbelasting 1% erbij en tada dan ben je er ook.quote:Op zondag 1 september 2013 03:01 schreef arjan1212 het volgende:
Nou als het aan d'66 ligt mag je naast je al hogere lokale lasten dan huurders, ook nog eens vermogensrendement heffing over je hypotheekvrije huis gaan betalen... als je huis 2 ton waard is is dat 2400 euro, 200 euro per maand joepi... verder mag je meer gaan betalen voor je zorg, en krijg je minder aow... welkom in nederland.
zo goed ?
Maar oke.. geen huur en of hypotheek meer
www.traffickingproject.or(...)r-kuwaits-expat.htmlquote:
wie heeft er een leesbril voor me? https://www.d66.nl/verkie(...)/wonen/koopwoningen/quote:Op zondag 1 september 2013 03:01 schreef arjan1212 het volgende:
Nou als het aan d'66 ligt mag je naast je al hogere lokale lasten dan huurders, ook nog eens vermogensrendement heffing over je hypotheekvrije huis gaan betalen... als je huis 2 ton waard is is dat 2400 euro, 200 euro per maand joepi... verder mag je meer gaan betalen voor je zorg, en krijg je minder aow... welkom in nederland.
zo goed ?
En met hoeveel procent stijgt de prijs van jouw koopwoning, diezelfde 6,5% waar de sociale huurwoningen nu maximaal mee stijgen?quote:
Goed programma jaquote:Op zondag 1 september 2013 11:10 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
wie heeft er een leesbril voor me? https://www.d66.nl/verkie(...)/wonen/koopwoningen/
dus de overwaarde , het deel dat tussen de hypotheek en de WOZ waarde die is dan belast boven de 20.000 euro tegen 4% aan 30%quote:Op zondag 1 september 2013 03:01 schreef arjan1212 het volgende:
zo goed ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |