abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130353005
Volgende week is er een groepsbezichtiging voor een huurhuis gepland via Vestia, ik kan alleen eigenlijk niet op die dag. In de mail staat het volgende:

quote:
Kunt u op deze dag niet komen of heeft u geen interesse meer? Laat dit tijdig weten via uw account op www.woonnet-haaglanden.nl. Door u op tijd af te melden voorkomt u dat uw inschrijving geblokkeerd wordt en u de komende drie maanden niet meer kunt reageren op woningadvertenties.
Hieruit maak ik op dat als ik niet kan het huis sowieso aan mij voorbij gaat.... Ik zit echter met wat toetsen bij mijn nieuwe opleiding die verplicht zijn. Vandaar dat ik graag het volgende wil weten.

Wat houdt zo'n groepsbezichtiging in? De website van Vestia zegt het volgende:
quote:
- Soms nodigen we u schriftelijk uit om op een bepaalde tijd de woning te komen bekijken. Dan komen er meer mensen tegelijk. Dit noemen we een groepsbezichtiging.

U hoeft niet altijd meteen te beslissen of u de woning wilt huren. Als u de enige kandidaat bent, dan heeft u meestal een bedenktijd van één dag. Hebben meer mensen de woning tegelijk bekeken? Dan vragen wij u wel om meteen te beslissen.
Oftewel, je moet meteen ja of nee zeggen. Maar bij ja, hoe groot is dan de kans dat ik hem daadwerkelijk kan krijgen, iemand daar ervaring mee?

Mijn positie:
quote:
U bent 7e kandidaat van de 10 geselecteerde kandidaten voor deze woonruimte
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen zodat ik een beeld heb wat slim is... Mocht ik trouwens écht niet kunnen, ik ga sowieso samenwonen met mijn vriendin daarin (niet het huis uit eerdere topic van mij overigens, dit is wel een 2 persoonshuis), kan zij dan met mijn papieren eventueel gaan en ja zeggen?

Alvast bedankt
pi_130353054
Als de 6 mensen voor jou niet beslissen of niet komen dan is de woning voor jou als je ja zegt.

Als de 1e,2e etc persoon ja zegt is de woning niet voor jou.
pi_130353206
Bel Vestia, leg je probleem voor en vraag of het huis al leeg staat en of je misschien de sleutel mag komen ophalen om voor die datum te gaan kijken.
pi_130353480
Je moet zelf gaan. Niet gaan is niet krijgen.

Bron: ervaring.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_130353953
7e, kleine kans dus :o
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_130353974
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:41 schreef KaBuf het volgende:
Valt opzich nog mee, je hebt goede kansen dan
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_130354008
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:41 schreef KaBuf het volgende:
Ik was een keer 16e bij n vestia-woning en kreeg hem!
pi_130354530
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:42 schreef Maax het volgende:

[..]

Valt opzich nog mee, je hebt goede kansen dan
Serieus? Mijn woco laat überhaupt bij een groepsbezichtiging slechts 5 man toe.
pi_130356682
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:00 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Zal ook wel een beetje aan de locatie liggen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_130356852
Je MOET komen, anders gaat de woning aan je neus voorbij. Tenzij je dus even belt met Vestia en de medewerker kan overtuigen dat dat niet eerlijk is voor jou omdat je verplichte toetsen hebt op dat moment en wat anders kunt regelen.

Wat betreft dat 7e zijn en kans maken, dat is van te voren natuurlijk heel moeilijk in te schatten. Voordat er een groepsbezichtiging plaatsvindt zijn er waarschijnlijk enkele mensen geweest die de woning na een bezichtiging hebben afgewezen. In praktijk is de woning dus niet héél aantrekkelijk, bijvoorbeeld door de buurt of de staat aan de binnenzijde van de woning.
Het kan dus goed zijn dat van de 6 anderen die voor je zijn op de lijst, er 3 niet komen opdagen (omdat ze ook niet kunnen op de voorgestelde datum en tijd) en 3 de woning afwijzen. Maar dat is alleen koffiedik kijken.
pi_130357300
in de vrije sector hadden we ook een groepsbezichtiging, het moment dat je je had aangemeld voor de bezichtiging zorgde ervoor hoeveelste in de rij je was om te kiezen. Wij hadden als eerste op het linkje gedrukt in de mail dat we kwamen en hadden 1e keus (we bekeken twee appartementen in het complex).

Wel gelijk beslissen overigens. (De Key)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_130359929
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:00 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ik was ooit 12de op de lijst, maar 8 anderen kwamen niet opdagen dus ja..

verschilt misschien per woco/stad.
pi_130364575
Vanochtend groepsbezichtiging gehad plaats 14
Er waren 20 mensen gevraagd 3 kwamen opdagen plek 4 weigerde plek 7 had papieren niet in orde
14 heeft het nu
pi_130366771
Oké oké, ik neem mijn woorden terug :@ :P
pi_130374559
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:57 schreef Ivo1985 het volgende:
. Voordat er een groepsbezichtiging plaatsvindt zijn er waarschijnlijk enkele mensen geweest die de woning na een bezichtiging hebben afgewezen. In praktijk is de woning dus niet héél aantrekkelijk, bijvoorbeeld door de buurt of de staat aan de binnenzijde van de woning.
Nee hoor dat hoeft niet :D Mijn woningbouw doet het liefst direct met zn 10en.
Mijn huurhuis gaat volgende week in de bezichtiging en ze doen direct met 10 zodat ik een grotere kans heb dat iemand het net helemaal nieuwe laminaat overneemt. :)
pi_130374577
Bel ff of je vriendin namens jou mag gaan. Verhuist ze mee? Staat ze op de woonpas? Anders kloppen je gegevens sowieso niet..
dag
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:25:11 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_130374880
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 07:42 schreef Peter het volgende:
Bel ff of je vriendin namens jou mag gaan. Verhuist ze mee? Staat ze op de woonpas? Anders kloppen je gegevens sowieso niet..
Hier doen ze ook altijd dit soort bezichtigingen, denk alleen niet als er iemand met urgentie heeft gereageerd (want die mag maar 3x? afwijzen).

Er wordt daar niet gekeken naar passen, IDs etc..., als je de brief bij hebt is dat genoeg. "Ik heb wel intresse" + naam, en je staat op de shortlist. Er kan dus best iemand anders gaan, zou ik niet doen want jij moet erin wonen ... maargoed. Het is pas definitief ja als je een handtekening zet, ze gaan gewoon de inkomenscheck procedure in met de persoon die het hoogst staat, lukt dat niet, dan bellen ze de volgende die intreresse had enzovoorts.

Dan is het gewoon wie het hoogste stond en ja heeft gezegd krijgt de woning. Ik ben hier 2 jaar terug naar een stuk of 10 van die bezichtigingen geweest van verschillende woningbouwver. en ze doen het allemaal zo. (ze sturen hier al als je op 20 of lager staat ...) en als er 5 v/d 20 kwamen was dat al veel :') Heeft misschien ook te maken met hoe het gaat, op woensdag post dat de donderdag erop om 10:00 een bezichtiging is ... het moet maar binnen je werk passen.

Niet komen = geen woning (staat ook in die brief dacht ik?), je kan wel door de ramen loeren in je eigen tijd en bellen dat je intresse hebt natuurlijk! (wel voor de bezichtiging doen ...) Ons huisje was ik 14e, en toch gekregen ^^ De twee voor me die ook waren gekomen vond 1 de kleuren niet mooi en de andere had een te grote koelkast :') Scheelde voor hier toch mooi 2 jaar inschrijftijd, 8 ipv 10 jaar gem.
Dum de dum
pi_130384062
Bedankt voor de reacties tot nu toe, die ervarings situaties vind ik leuk om te lezen, en 7e klinkt nog best de moeite... heb nu mijn rooster en zou 1 van de 3 instap toetsen moeten overslaan dus het valt mee. De hogeschool Rotterdam kan me hierdoor neem ik aan toch niet direct van de opleiding kicken als ik er 1 mis?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:28:49 #19
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_130385750
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 07:38 schreef Pvoesss het volgende:
Nee hoor dat hoeft niet :D Mijn woningbouw doet het liefst direct met zn 10en.
Mijn huurhuis gaat volgende week in de bezichtiging en ze doen direct met 10 zodat ik een grotere kans heb dat iemand het net helemaal nieuwe laminaat overneemt. :)
Kennissen van ons onlangs ook uitgenodigd voor eeen bezichtiging met de eerste 10 (zij waren 10). Ze waren als enige op komen dagen....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_130385802
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:28 schreef Mark het volgende:

[..]

Kennissen van ons onlangs ook uitgenodigd voor eeen bezichtiging met de eerste 10 (zij waren 10). Ze waren als enige op komen dagen....
Ja zo gaan die dingen.. Maar mijn contract stopt op 2 september en voor die tijd een bezichtiging regelen enzo kan ook best wat tijd kosten dus zo hebben we net iets meer kans en anders slopen we het er gewoon uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')