abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5940296
Klassieke meesters - deel 1 - Rachmaninoff.

Sergey Sergeyevich Prokofiev (1891 - 1953)

Sergey Prokofiev was enig kind van een welgesteld gezin uit de Oekraïne. Zijn moeder, een amateurpianiste, heeft al vanaf zijn jongste jaren hem kennis laten maken met de klassieke muziek. Er gaan zelfs verhalen de rondte dat de enige manier om de jonge Prokofiev in te laten slapen was het bespelen van de piano door zijn moeder.

Al op jonge leeftijd leerde hij dus het bespelen van de piano en begon al op vijfjarige leeftijd met het schrijven van simpele composities welke hij ten gehore bracht aan de aanwezige familieleden. Het jonge talent werd dus al vroeg erkend en later kreeg hij hierbij hulp aan huis van de eveneens Russische componist Glière. In 1904 startte hij met een studie aan het conservatorium van Sint Petersburg waar hij al voor veel opschudding zorgde met zijn soms voor die tijd revolutionaire composities. Er is een verhaal bekend dat de componist Glazunov, de toenmalige directeur van het conservatorium, tijdens een uitvoering van de Scythische suite de zaal verliet, omdat hij vreesde voor zijn oren. Met dit soort voorvallen zal Prokofiev te maken krijgen tot aan zijn dood, geliefd en verguisd tegelijkertijd vanwege zijn muziek.

Na de revolutie uit 1917 kreeg hij bij hoge uitzondering toestemming om zijn kunsten in de rest van de wereld te laten horen. Hij begon met een succesvolle carrière in Amerika waar hij werkte als pianist, maar ook geweldige composities schreef waaronder "The Love for Three Oranges", een opera. Later trok hij naar Parijs waar hij onder andere werkte aan enkele balletten, een genre waarmee hij erg veel bekendheid mee heeft verkregen (vrijwel iedereen heeft weleens het stukje "Montagues & Capulets uit Romeo & Juliet gehoord).

In 1936 keerde hij terug naar de USSR net voordat musici aan banden werden gelegd en zij op hun donder kregen wanneer ze niet in het communistische straatje schreven. Net als Shostakovitch werd hij op het strafbankje geplaatst en ondervond veel hinder van de autoriteiten. Stalin had een soort van persoonlijke vete tegen hem. Ironisch genoeg stierf Prokofiev in hetzelfde jaar als Stalin, 1953, waardoor hij niet meer kon genieten van het iets vrijere klimaat wat er na het Stalin-regime kwam.

Een leuk verhaaltje is ook wel dat hij als kind van de trap is gevallen en daar altijd een buil aan over heeft gehouden en dat daar zijn muzikaliteit in zat.

Prokofiev's Peter en de Wolf is zo'n beetje mijn eerste muzikale herinnering. Ik had het toen ik nog een sebje was eens gezien op tv. Ik heb dan zelf ook een aantal verschillende uitvoeringen, o.a. eentje waarin Paul de Leeuw het verhaal vertelt, maar ook eentje met Dame Edna.

Zijn muziek wordt vaak gezien als erg complex en erg serieus. Mijn mening is een andere echter. Ik vind zijn muziek bolstaan van de humor en muzikale grapjes en word er dan ook altijd vrolijk van, of tenminste goedgehumeurd, ook van de serieuzere stukken zoals War & Peace. Wat ik over de man gelezen heb, doet mij ook eerder vermoeden dat hij eerder een man met humor was, dan een enorm serieus persoon.
Zijn muziek is soms erg beeldend, maar dat geldt zeker niet voor het merendeel van zijn werk.

Enkele aanraders zijn:

Zijn symfonieën, de pianoconcerten, Peter en de Wolf, War & Peace, zijn muziek bij verschillende films zoals Alexander Nevsky, zijn balletmuziek waarvan Romeo & Juliet toch wel de bekendste is, zijn pianowerken waaronder een aantal sonates en natuurlijk zijn overige symfonische werken waaronder de Scythische suite.

pi_5940440
quote:
Er is een verhaal bekend dat de componist Glazunov, de toenmalige directeur van het conservatorium, tijdens een uitvoering van de Scythische suite de zaal verliet, omdat hij vreesde voor zijn oren.
Altijd grappig om te lezen hoe het vroeger ging. Nu valt men er waarschijnlijk eerder bij in slaap dan dat men kwaad wegloopt.
pi_5951945
quote:
Op maandag 23 september 2002 21:54 schreef Seborik het volgende:
Enkele aanraders zijn:

[...]

En vergeet niet de beide vioolconcerten en vioolsonates!!!
Prokofiev is naar mijn mening één der groten aller tijden. Zijn muzikale taal is onnavolgbaar en zijn techniek, orkestratie, contrapunt is virtuoos, briljant en volmaakt

(Heb je het al over Mahler gehad, Seb?)

Konečne je vsetko tak, ako má byť.
pi_5952339
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 17:27 schreef Vahlto het volgende:

[..]

En vergeet niet de beide vioolconcerten en vioolsonates!!!
Prokofiev is naar mijn mening één der groten aller tijden. Zijn muzikale taal is onnavolgbaar en zijn techniek, orkestratie, contrapunt is virtuoos, briljant en volmaakt

Oh ja vergeten, hoewel ik ze wel op cd heb.
quote:
(Heb je het al over Mahler gehad, Seb?)
Nee, nog niet, maar die heeft ook niet zo'n prioriteit.
pi_5952633
Dit zijn leuke topics, Seborik.

Voor de meeste mensen van mijn leeftijd (18) kan dit erg leerzaam zijn. Ik weet iig dat ik hier wel veel van kan opsteken.

Van Prokofiev ken ik alleen Peter en de Wolf. Erg leuk gedaan hoe alles nagebootst wordt door verschillende instrumenten.

pi_5952810
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 17:52 schreef Seborik het volgende:
[..]

Nee, nog niet, maar die heeft ook niet zo'n prioriteit.

* * * S C H O P * * *

pi_5952964
Heb een mooie uitvoering van Romeo & Juliet (Lorin Maazel). M'n moeder 'waarschuwde' me dat Prokofiev vaak wat "moeilijke" muziek is, maar waarom staat hij hierom bekend?
pi_5955395
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 18:36 schreef Theeboon het volgende:
Heb een mooie uitvoering van Romeo & Juliet (Lorin Maazel). M'n moeder 'waarschuwde' me dat Prokofiev vaak wat "moeilijke" muziek is, maar waarom staat hij hierom bekend?
Nou, daar weet ik eigenlijk nooit een antwoord op, want zelf ervaar ik muziek eigenlijk nooit als 'moeilijk'...
  dinsdag 10 december 2002 @ 14:36:35 #9
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_7245453
Gevonden, tnx Seborik, ik ga nu rustig even lezen en zoeken.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  dinsdag 10 december 2002 @ 14:46:20 #10
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7245719
Voor zij die ook van bombastische neo-folk houden: Zoek eens naar "Blood Axis - Reign I Forever" van de cd "The gospel of inhumanity"

Daar is "Montagues vs Capulets" in verwerkt

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 10 december 2002 @ 14:58:02 #11
13018 Redman
pi_7245983
Ik dus lekker zoeken kom ik dit tegen:

Kreeg meteen last van spontane buikloop.

In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_7246030
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 14:58 schreef Redman het volgende:
Ik dus lekker zoeken kom ik dit tegen:

[afbeelding]

Kreeg meteen last van spontane buikloop.

Gelukkig compenseer je dat ruimschoots met de muziek voor de film Alexander Nevsky, een meesterwerk.
  dinsdag 10 december 2002 @ 15:02:01 #13
13018 Redman
pi_7246067
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 15:00 schreef Seborik het volgende:

[..]

Gelukkig compenseer je dat ruimschoots met de muziek voor de film Alexander Nevsky, een meesterwerk.

Die ben ik nog aan het binnenhalen maar het begin klinkt in ieder geval veel belovend.
pi_7247045
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 15:00 schreef Seborik het volgende:

[..]

pi_7247163
downloading peter and the wolf... want die wou ik altijd al.. alleen nooit echt actie ondernomen om hem te downloaden
To pwn or not to pwn
pi_7247547
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 15:48 schreef sebasmeer het volgende:
downloading peter and the wolf... want die wou ik altijd al.. alleen nooit echt actie ondernomen om hem te downloaden
Peter en de Wolf moet je kopen.
pi_7247941
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:04 schreef Seborik het volgende:

[..]

Peter en de Wolf moet je kopen.

TIP: als je een goede edoch goedkope CD wilt kopen:
Bij de Free Record Shop, onder Eloquence-label,

Koninklijk Concertgebouworkest
Hermann Prey (verteller)
Bernard Haitink (dirigent)

pi_7248131
Ik heb hem al 3 of 4x.
pi_7286471
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 15:02 schreef Redman het volgende:

[..]

Die ben ik nog aan het binnenhalen maar het begin klinkt in ieder geval veel belovend.

En, wat vind je ervan?
  donderdag 12 december 2002 @ 12:50:53 #20
13018 Redman
pi_7289061
quote:
Op donderdag 12 december 2002 09:46 schreef Seborik het volgende:

[..]

En, wat vind je ervan?

Heel erg mooi, ik ben echt een beetje fan van Prokofiev aan het worden. Ga vanmiddag naar de bieb om te kijken of daar nog wat ligt.
pi_7478300
Alexander Nevsky is overigens nu te koop voor het luttele bedrag van 12 euro op Deutsche Grammaphon bij de iets betere platenzaak, daar staat dan eveneens de Scythische suite op en een stukje uit Lt. Kije.
pi_7478374
Erg goede componist zelf vind ik Dance of the knights een aanrader dat is toch van Romeo & Julia?
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:51:53 #23
12582 EXX
EXtended eXchange
pi_9876370
Heb ooit eens een opera gezien van Prokofiev: L'Amour des Trois Oranges, uitgevoerd door Opera Zuid. Een geweldig spectakel met vuurwerk on stage. Zelden zo een amusante opera gezien! Die moet Opera Zuid nog eens op de buhne brengen.
In dem wogenden Schwall, in dem tönenden Schall, in des Welt-Atems, wehendem All......ertrinken.......versinken......unbewußt......höchste Lust!
pi_12729855
Nou, een schop dan maar. Dit jaar is het het Prokofiev jaar, omdat hij vijftig jaar dood is. Hoera. Daarom wordt er in de concertzalen extra aandacht aan hem besteed en worden er wat mogelijk interessante cd'tjes uitgebracht. Natuurlijk niet op de schaal van Bach zoals een paar jaar terug. De eikels. Een cd-serie met daarop de verzamelde werken van Prokofiev zal wel niet goed genoeg verkopen.
pi_12746022
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:29 schreef Seborik het volgende:

...en worden er wat mogelijk interessante cd'tjes uitgebracht.

* PdeHoog sprint naar de oud-papierbak en rukt daar het Kruidvat-foldertje van deze week uit

Prokofiev - 5 CD BOX

Box bestaande uit pianoconcerten en -sonates.

Prijs: slechts EUR 12.99

Ik zal morgen eens op jacht gaan en kijken of ik het interessant genoeg vind om mee te nemen.

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_12774310
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:29 schreef Seborik het volgende:
Nou, een schop dan maar. Dit jaar is het het Prokofiev jaar, omdat hij vijftig jaar dood is. Hoera. Daarom wordt er in de concertzalen extra aandacht aan hem besteed en worden er wat mogelijk interessante cd'tjes uitgebracht. Natuurlijk niet op de schaal van Bach zoals een paar jaar terug. De eikels. Een cd-serie met daarop de verzamelde werken van Prokofiev zal wel niet goed genoeg verkopen.
Tijdens het Gergjev festival in Rotterdam word ook veel van Prokofjev gespeeld.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  woensdag 28 juli 2004 @ 10:22:26 #27
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_20905107
Ik heb alleen van Prokofiev het tweede pianoconcert (had het een tijdje geleden gezien op een concours in België), echt geniaal en mooi is het, vooral het slotdeel. Eerst denk je 'jeetje wat lastig om te luisteren, tis geen Mozart ofzo, maar gaandeweg begint het toch zeer aangenaam te klinken'. Ik heb ook het idee dat hij een eigen stijl heeft en dat dat gelukkig bijvoorbeeld niet nage-aapt is van Rachmaninoff om maar een dwarsstraat te noemen. Maar welke stukken zijn naast dat tweede pianoconcert erg fijn om naar te luisteren? Romeo en Juliet lijken me geen vuk aan, dus die hoeven niet genoemd worden, maar andere suggesties zijn zeer welkom.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 28 juli 2004 @ 10:45:03 #28
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20905551
De balletmuziek is toch wel aardig, maar als je van de pianoconcerten houdt, kun je zeker de andere pianoconcerten ook proberen (er zijn er vijf). Ook de symfonieën uit die tijd zijn een aanrader, de Scythische Suite en natuurlijk de muziek voor pianosolo. De sonates zijn erg leuk en interessant, ook met het typische geluid van Prokofiev en de Visions Fugitive zijn ook erg interessant. Ik ben ook gek van de sonates voor piano en viool. Als je die wil, zou ik voor de opname op Deutsche Grammaphon gaan.
pi_21212099
Ik ga vrijdag naar z'n 2e pianoconcert in het Concertgebouw
Dan spelen ze trouwens ook de symfonische dansen van Rachmaninoff
pi_21212167
Geluksvogel.
pi_21212891
Je kan denk ik wel een sprintplaats scoren
Zit je d'r voor 7 euro ook... heb je ook nog eens minder betaald dan mij
Alhoewel ik wél op het balkon zit
pi_21213032
Mijn absolute Prokofiev-aanrader is echt het tweede vioolconcert.

Het tweede deel (Andante assai) is echt fantastisch mooi. Eigenlijk vind ik dat het in de OP moet worden toegevoegd. Ik heb een versie van Kyoko Takezawa, samen met Tchaikovsky's vioolconcert (ook mooi, van die ABN reclame ook). Op RCA/Victor red seal. Dit is echt een van de beste uitvoeringen, maar ik geloof dat ook Vengerov dit concert heeft opgenomen, en die heb ik nog niet gehoord.
Het is een van de lelijkste platencovers die ik ken, overigens:

[ Bericht 0% gewijzigd door corc op 11-08-2004 18:16:04 (ten = ken, typo) ]
" there is nothing to not be amazed at "
pi_24261314
Tralala

Ik luister naar de suite van de liefde voor drie sinaasappelen

Donderdag speelt het Jeugdorkest Nederland dit stuk (en het eerste pianoconcert van Liszt en Symphonie Fantastique van Berlioz) in Vredenburg. Ik ga er natuurlijk heen!
En mijn kei-toffe vriendin speelt mee
pi_24265192
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 00:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

* PdeHoog sprint naar de oud-papierbak en rukt daar het Kruidvat-foldertje van deze week uit

Prokofiev - 5 CD BOX

Box bestaande uit pianoconcerten en -sonates.

Prijs: slechts EUR 12.99

Ik zal morgen eens op jacht gaan en kijken of ik het interessant genoeg vind om mee te nemen.
!

Morgen even kijken of ze die nog steeds verkopen!

-edit-
Op de site van Kruidvat staat ie zelfs voor 9,98.

[ Bericht 3% gewijzigd door Foxxy op 28-12-2004 23:04:07 ]
pi_26851830
Eventjes concertspam:

4 juni
20.15 uur
Geertekerk te Utrecht

16 juni
20.15 uur
Concertgebouw te Amsterdam

Speelt het Sweelinckorkest (www.sweelinckorkest.nl) de volgende stukken:

Nacht op de kale berg van Moessorgsky
Thyestes van Tsoupaki (wereldpremière)
Vijfde symfonie van Prokofiev

Ik zal in Prokofjev grote trom rammen
Het is echt super tof, dus kom luisteren
pi_28540703
tvp
pi_28543310
Kan iemand mij een (niet al te achterlijk dure) uitvoering aanraden van Prokofjev's Cello Symphony?
Ik heb eigenlijk geen specifieke informatie meer (kan even Googlen als niemand het stuk kent, maar dan kunnen jullie me ook niets aanraden eigenlijk ) maar ik heb het stuk twee keer uitgevoerd gezien en ik vond het erg mooi, zou het graag op CD willen hebben. Misschien dat het een Celloconcert was maar ik herinner me de titel Cellosymfonie.
pi_28561123
is dit een topic voor uitsluitend prokifiev of voor alle klassieke meesters??
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:04:51 #39
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28561932
Alleen natuurlijk. Prokofiev is geniaal genoeg voor een topic in z'n uppie.
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:05:51 #40
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28561978
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:40 schreef Melusine het volgende:
Kan iemand mij een (niet al te achterlijk dure) uitvoering aanraden van Prokofjev's Cello Symphony?
Ik heb eigenlijk geen specifieke informatie meer (kan even Googlen als niemand het stuk kent, maar dan kunnen jullie me ook niets aanraden eigenlijk ) maar ik heb het stuk twee keer uitgevoerd gezien en ik vond het erg mooi, zou het graag op CD willen hebben. Misschien dat het een Celloconcert was maar ik herinner me de titel Cellosymfonie.
De uitgave op Naxos is wel aardig en dan heb je meteen nog een ander cello-ding. Grappig dat je het zegt, want ik heb er toevallig vorige week nog naar geluisterd. CD'tje kost een euro of 3, 4. In ieder geval bij de Concerto in Amsterdam.
pi_28567553
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:04 schreef Seborik het volgende:
Alleen natuurlijk. Prokofiev is geniaal genoeg voor een topic in z'n uppie.
Natuurlijk is prokofiev geniaal genoeg voor wel 100 topics

maar ik zoek ook een topic over shostakovich
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:18:08 #42
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28567646
Oh, daar heb ik er ook een over geopend. Zelfde titel.
pi_28567692
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:18 schreef Seborik het volgende:
Oh, daar heb ik er ook een over geopend. Zelfde titel.
goed bezig, ik ga zoeken

Maar mijn favoriet qua prokofiev ben ik nu aan het bedenken, mmmhmmm Romeo et Julia is wat afgezaagd.

Ik vind ook het russisch volkslied wel erg mooi
pi_28568062
seborik er is alleen een rachmaninov topic
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:27:50 #45
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28568085
Eh, die heb ik geloof ook geopend.
pi_28568100
en trouwens, ik heb alexander nevsky toch bij nader inzien wel als favoriet
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:28:42 #47
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28568132
De cantate of de hele filmmuziek?
pi_28568176
de 7 delige cantate, die heb ik mogen spelen
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:45:21 #49
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28568953
Gaaf.

Welke context was dat?
pi_28569140
gewoon het betere amateurwerk.

Mijn favoriet is deel 5: the battle on the ice

en deel 7 waar ik de naam zo niet meer van weet

deel 6 met de solo voor alt (zang) is ook mooi
pi_28718364
he seborik, waar is dat shostakovich topic?
  maandag 11 juli 2005 @ 21:26:44 #52
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28718580
Ergens in dit forum.
pi_28718613
je kan hem dus ook niet vinden??

trouwens wat zijn jouw favorietje prokofiev stukken en je favoriete delen uit alexandre nevsky?
  maandag 11 juli 2005 @ 21:40:39 #54
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28719058
Van Prokofiev z'n vioolsonates, pianosonates (uiteraard), Peter en de Wolf, Pianoconcerten (in het bijzonder het 2de en 5de, hoewel de rest ook aardig is), 2de symfonie, Scythische suite, Cello-symfonie, Vision Fugitive (zeer mooi).

Uit Alexander Nevski "Arise, ye Russian People", "The Battle on The Ice" en "The Field of The Dead"
  maandag 11 juli 2005 @ 22:13:34 #55
6536 dwerg
chagrijn
pi_28720305
I intend to live forever, or die trying.
pi_28720987
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:40 schreef Seborik het volgende:
Van Prokofiev z'n vioolsonates, pianosonates (uiteraard), Peter en de Wolf, Pianoconcerten (in het bijzonder het 2de en 5de, hoewel de rest ook aardig is), 2de symfonie, Scythische suite, Cello-symfonie, Vision Fugitive (zeer mooi).

Uit Alexander Nevski "Arise, ye Russian People", "The Battle on The Ice" en "The Field of The Dead"
ik denk 3,5, en 6 dus of niet?

peter en de wolf is ook mooi idd.
is het russische volkslied nu ook van prokofiev of vergis ik me
  maandag 11 juli 2005 @ 22:48:07 #57
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28721605
Wat denk je nu bij 3, 5 en 6?

Ik heb dat met dat volkslied eigenlijk nooit uitgezocht, maar ooit wel een mp3 gehad die zo heette, maar ik vertoruw mp3's niet.
pi_28721844
de delen die je noemt, the battle on the ice is deel 5, the field of the death is deel 6 (met de zamgsolo) en ik vraag me af of je met arise, ye russian people deel 3 bedoeld?
pi_28722668
Ik heb gisteren z'n Scythische suite en Alexander Nevski gekocht
  maandag 11 juli 2005 @ 23:23:05 #60
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28722757
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:55 schreef komrad het volgende:
de delen die je noemt, the battle on the ice is deel 5, the field of the death is deel 6 (met de zamgsolo) en ik vraag me af of je met arise, ye russian people deel 3 bedoeld?
4, 5, 6

zangsolo is prachtig
pi_28743791
k deel 4 dus, the battle on the ice is nog wel het mooiste deel

hoewel eigenlijk niet te vergelijk 5 en 6 zo anders qua sfeer
pi_28791732
Ik vind het wel meevalen met sfeerverschillen, maar misschien ligt dat aan m'n uitvoering. Eentje van Deutsche Grammaphon die opnieuw is uitgekomen op cd na de LP uit 1980 of zoiets.

Maar ken je z'n pianomuziek? Ik ben er wel een fan van. Toen ik nog speelde waren het vooral Prokofiev-sonates en natuurlijk de lieflijke Vision Fugitive.
pi_28809945
ik ken het wel, maar ik houd met name ook van de symfonieën
eigenlijk vind ik zo veel muziek mooi van prokofiev
pi_30525199
Ik vind de vogel zo mooi in peter & de wolf..
Their eyes opaque.
pi_37811418
tijd om dit topic een enorme schop te geven

* komrad zet meteen even prokofiev op
pi_37811581
trouwens ik heb even eea nagezocht over het russische volkslied:

http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_national_anthem

daar zit nogal een geschiedenis aan vast
pi_37814012
Hehe, als toch het prokofiev-topic omhoog geschopt wordt mag ik best ook even spammen.

Het Nijmeegs stuentenorkest speelt namelijk 23 mei in de vredebergkerk te Oosterbeek en 24 mei in de dominicuskerk te Nijmegen, met Lisanne Soeterbroek op viool.

Sygfried Idylle - Wagner
Vioolconcert no.2 - Prokofiev
-
2e Symphonie - Weill

Dus, woon je toevallig in oost of Midden nederland en hou je van Prokofiev??? .
( http://www.ru.nl/studentenorkest )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')