abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 augustus 2013 @ 05:34:34 #101
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_130434763
De werkweek is vandaag begonnen, inderdaad. Op zich zou het nogal simpel moeten zijn, zou je denken, maar het is verradelijk. Zoals oudste, die eergisteren dacht dat ze gisteren een afspraak op school had. "Nee, dat is zondag." "Maar morgen is het zondag." "Nee, morgen voelt als zondag, maar het is zaterdag.". Lastig...

Hub werkt ook veel in Saudi Arabie, maar daar hebben ze goddank net hun weekend aangepast, ook naar vrijdag en zaterdag; het was donderdag en vrijdag.
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:41:30 #102
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_130436643
Verwarrend, maarja, weekend is ook maar een term natuurlijk.

Juist in het weekend heb ik soms wat heimwee gevoelens naar Nederland. Dan mis ik de culturele uitjes, bioscoop, op zaterdag door de stad slenteren, lekkere patat etc.

Of gewoon op de bank met een nieuw boek, kat slapend naast je, en een kop dampende thee...
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_130439016
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:41 schreef breaky het volgende:
Verwarrend, maarja, weekend is ook maar een term natuurlijk.

Juist in het weekend heb ik soms wat heimwee gevoelens naar Nederland. Dan mis ik de culturele uitjes, bioscoop, op zaterdag door de stad slenteren, lekkere patat etc.

Of gewoon op de bank met een nieuw boek, kat slapend naast je, en een kop dampende thee...
Ik had dat in de VS. Dat je op vrijdagavond, zaterdag en zondag op de bank naar het honkbal kon kijken. Heerlijk ontspannend was dat. Hier in Japan is het honkbal een stuk minder interessant. Ben dan ook op Nederlands voetbal overgestap, wat wat lastig is, omdat bijna alle wedstrijden rond 4 uur 's nachts worden gespeeld. Ja, daar blijf ik voor op. Ontspannend is anders.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_130439353
Ik mis Nederland helemaal niet.... :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:53:13 #105
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_130439447
Ik kijk bijzonder weinig tv. Ook waarschijnlijk omdat we zo'n oude bak hebben die op het moment op wat probleempjes heeft. Anderzijds omdat tv gewoon weinig voorsteld hier.

Laotiaanse huizen zijn niet zo gezellig ingericht. Vaak tl-lampen aan het plafond en een allegaartje aan niet altijd comfortabel meubilair.

Lezen voor plezier is iets wat men in Laos niet echt doet. Ik heb gelukkig een e-reader sinds vorig jaar dus dat probleem speelt niet zo meer.

Als mijn vrouw en ik ooit een echt huis gaan bewonen wil ik er wel wat gezelligheid inbouwen. :)
Modus Vivendi!
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:57:30 #106
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130439558
Ik heb de kabel de deur uitgedaan en heb al jaren geen tv meer.
reset
pi_130439724
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:57 schreef Individual het volgende:
Ik heb de kabel de deur uitgedaan en heb al jaren geen tv meer.
Wij hebben netflix. Ik kan niet meer tegen reclames...
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:07:07 #108
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130439833
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wij hebben netflix. Ik kan niet meer tegen reclames...
Er was ook niets meer fatsoenlijks op tv, zelfs niet op de BBC die geen reclames doet.
reset
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:08:44 #109
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_130439887
Ik vind het wel leuk om films te kijken. Mischien dat ik wel een flatscreen aanschaf en die dan kan verbinden met mijn laptop. Wel alles illegaal natuurlijk. :P

Op mijn laptop films kijken (wat ik nu doe) is ook niet alles....
Modus Vivendi!
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:15:31 #110
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130440062
Films, series, documentaires, muziekvideo's kijk ik wel vanaf de computer.

reset
pi_130440064
Tssk tssk, vuige downloadert. :(
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:26:28 #112
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_130440424
quote:
12s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:15 schreef Barbusse het volgende:
Tssk tssk, vuige downloadert. :(
Brein is nog niet in deze contreiien doorgedrongen :P
Modus Vivendi!
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:28:26 #113
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_130440483
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:15 schreef Individual het volgende:
Films, series, documentaires, muziekvideo's kijk ik wel vanaf de computer.

[ afbeelding ]
Ah...een beamer? Helaas heb ik maar een klein bedrag beschikbaar voor een TV. Iets van maximaal 300 euro...
Modus Vivendi!
pi_130440488
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:26 schreef breaky het volgende:

[..]

Brein is nog niet in deze contreiien doorgedrongen :P
Hier ook nog niet *O*
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:34:35 #115
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_130440706
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:41 schreef breaky het volgende:
Mijn dochter heeft dat erg. Die kon in Thailand ook de airco een graadje lager zetten als het regende, zodat het net een Nederlandse regenachtige dag leek. Pyjama aan, kopje thee, boekje.... kind gelukkig :)

Goed voorbeeld van wat ik eerder schreef: we waren net op school, en de voorlichter vertelde dat er op donderdagmiddag geen school is voor het VO. Huh? Ik had toch net gelezen dat dat op vrijdag was. Dus we zitten even te puzzelen met z'n tweeen, tot hij begint te lachen: we hebben geen school op vrijdag. Hij is ook nieuw, en begreep het volkomen. Ik heb 'donderdag' gelezen, heb dat gekoppeld aan 'laatste dag van de werkweek', en *tadaa* het was vrijdag geworden. Genant..... :{
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:38:12 #116
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_130440868
Ach na een maandje weet je niet beter... Dan raak je weer in de war als je in NL bent. :P
Modus Vivendi!
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:40:30 #117
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_130440963
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:38 schreef breaky het volgende:
Ach na een maandje weet je niet beter... Dan raak je weer in de war als je in NL bent. :P
Uhuh :Y Met als hoogtepunt als hub in NL is en wij hier, of omgekeerd :P
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:50:48 #118
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130441402
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:28 schreef breaky het volgende:

[..]

Ah...een beamer? Helaas heb ik maar een klein bedrag beschikbaar voor een TV. Iets van maximaal 300 euro...
Ze zijn goedkoper dan je denkt. Goedkoper dan een flat screen tv vaak. Je moet er alleen een goede muur voor hebben (of scherm). 300 Euro moet prima lukken. :)
reset
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:10:05 #119
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_130442082
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:50 schreef Individual het volgende:

[..]

Ze zijn goedkoper dan je denkt. Goedkoper dan een flat screen tv vaak. Je moet er alleen een goede muur voor hebben (of scherm). 300 Euro moet prima lukken. :)
De muur dat is een probleem...en denk dat mijn wederhelft ook niet al te blij zal zijn... :p

Beamers zijn niet overal te koop hier trouwens....Maar flatscreens worden gewoon massaal aangeboden voor goedkope prijzen. Wel zullen die qua functionaliteit minder zijn dan wat er in Europa aangeboden wordt....maarja ik zal 'm toch alleen maar gebruiken voor films :)
Modus Vivendi!
pi_130469893
Oef, dat met die werkweek lijkt me inderdaad verwarrend Gao!

Wij hebben ook al een hele tijd geen schotel meer, kijken wel graag tv maar dan gedownloade films, documentaires en series. Precies dat kijken waar je zin in hebt, wanneer je maar wilt. Heerlijk!
Nieuws volgen we via krant, radio en internet.Want dat was het enige waar we op het eind nog schotel voor hadden.

Lekker met een goed boek op de bank vinden we ook beiden heerlijk. Boeken zijn hier best te krijgen, en bestel ik af en toe ook in Nederland (en laat ik iemand dan meenemen) vooral dwarsliggers vind ik ideaal. Ik heb er altijd een in mijn handtas, want moet hier ook nogal eens ergens een tijdje wachten, en dan hoef ik me niet te vervelen. Omdat ze zo klein/ licht zijn voel ik me ook niet schuldig om bezoekers er een paar mee te laten nemen.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:08:53 #121
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_130475133
Ik moest googelen wat een dwarsligger is :@

Wij lezen ook veel. Alle vier, tegenwoordig. Wat een probleem wordt, wat we zijn nu al zover dat de boekenkasten in bibliotheekopstelling (ruggen tegen elkaar zodat je ertussendoor kunt lopen) staan. Ik ben daarom nu echt aan de e-reader, en heb voordat we BKK verlieten heel veel boeken weggegeven. Wat ik nog wel in papier koop zijn studieboeken en naslagwerken, en boeken waarvan ik vermoed dat ik ze keer op keer weer lees.

De televisie is hier nog niet aangesloten, althans niet op de kabel, wel op de dvd. Dat geeft een beetje de prioriteiten aan....
pi_130475714
ik lees eigenlijk alleen nog maar op m'n kindle.

Wat ik mis aan het hebben van tv is eens even zappen, en de tour de france kijken. Plus schaatsen, op een luie zondag. Verder vind ik het heerlijk om gewoon op dvd/netflix/itunes series te kijken.
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:33:00 #123
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130475850
Zo lang je maar internet hebt, heb je de wereld. ;)

In de midden jaren 90 vroeg ik m'n ouders om internet, maar dat was maar een hype en onnodig. Toen midden naughties vertelde ik m'n vader dat ie zeldzame boeken kon kopen op het internet. Toen was ie om. Nu gebruikt ie naast het kopen van boeken het internet ook voor veel andere dingen. :)

M'n moeder moest niks van die lichtkooierij hebben ..totdat ik haar een ipad gaf. Zij is nu ook helemaal om.

Ze hebben nu zelfs facebook en skype!

..niet dat ze minder boeken kopen en het huis staat voller dan ooit. In de vroege jaren 80 hebben ze de boeken eens geteld en dat waren er toen 20.000. Nu zijn het er denk ik wel 3x of 4x zoveel..
reset
pi_130475898
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:33 schreef Individual het volgende:
Zo lang je maar internet hebt, heb je de wereld. ;)

In de midden jaren 90 vroeg ik m'n ouders om internet, maar dat was maar een hype en onnodig. Toen midden naughties vertelde ik m'n vader dat ie zeldzame boeken kon kopen op het internet. Toen was ie om. Nu gebruikt ie naast het kopen van boeken het internet ook voor veel andere dingen. :)

M'n moeder moest niks van die lichtkooierij hebben ..totdat ik haar een ipad gaf. Zij is nu ook helemaal om.

Ze hebben nu zelfs facebook en skype!

..niet dat ze minder boeken kopen en het huis staat voller dan ooit. In de vroege jaren 80 hebben ze de boeken eens geteld en dat waren er toen 20.000. Nu zijn het er denk ik wel 3x of 4x zoveel..
"midden naughties"?

Ik moet altijd lachen als ik met m'n moeder skype en ze heeft de webcam aan. Omdat ze dan haarzelf ziet als in de spiegel is ze heel erg gefocust op hoe ze eruit ziet, en zit dus constant aan haar haar enzo...
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:36:42 #125
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130475960
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

"midden naughties"?

Oops typo..

Noughties..

http://en.wikipedia.org/wiki/2000s_(decade)
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')