Ik had dat in de VS. Dat je op vrijdagavond, zaterdag en zondag op de bank naar het honkbal kon kijken. Heerlijk ontspannend was dat. Hier in Japan is het honkbal een stuk minder interessant. Ben dan ook op Nederlands voetbal overgestap, wat wat lastig is, omdat bijna alle wedstrijden rond 4 uur 's nachts worden gespeeld. Ja, daar blijf ik voor op. Ontspannend is anders.quote:Op zondag 25 augustus 2013 10:41 schreef breaky het volgende:
Verwarrend, maarja, weekend is ook maar een term natuurlijk.
Juist in het weekend heb ik soms wat heimwee gevoelens naar Nederland. Dan mis ik de culturele uitjes, bioscoop, op zaterdag door de stad slenteren, lekkere patat etc.
Of gewoon op de bank met een nieuw boek, kat slapend naast je, en een kop dampende thee...
Wij hebben netflix. Ik kan niet meer tegen reclames...quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:57 schreef Individual het volgende:
Ik heb de kabel de deur uitgedaan en heb al jaren geen tv meer.
Er was ook niets meer fatsoenlijks op tv, zelfs niet op de BBC die geen reclames doet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wij hebben netflix. Ik kan niet meer tegen reclames...
Brein is nog niet in deze contreiien doorgedrongenquote:
Ah...een beamer? Helaas heb ik maar een klein bedrag beschikbaar voor een TV. Iets van maximaal 300 euro...quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:15 schreef Individual het volgende:
Films, series, documentaires, muziekvideo's kijk ik wel vanaf de computer.
[ afbeelding ]
Hier ook nog nietquote:Op zondag 25 augustus 2013 13:26 schreef breaky het volgende:
[..]
Brein is nog niet in deze contreiien doorgedrongen
Mijn dochter heeft dat erg. Die kon in Thailand ook de airco een graadje lager zetten als het regende, zodat het net een Nederlandse regenachtige dag leek. Pyjama aan, kopje thee, boekje.... kind gelukkigquote:Op zondag 25 augustus 2013 10:41 schreef breaky het volgende:
Of gewoon op de bank met een nieuw boek, kat slapend naast je, en een kop dampende thee...
Uhuhquote:Op zondag 25 augustus 2013 13:38 schreef breaky het volgende:
Ach na een maandje weet je niet beter... Dan raak je weer in de war als je in NL bent.
Ze zijn goedkoper dan je denkt. Goedkoper dan een flat screen tv vaak. Je moet er alleen een goede muur voor hebben (of scherm). 300 Euro moet prima lukken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:28 schreef breaky het volgende:
[..]
Ah...een beamer? Helaas heb ik maar een klein bedrag beschikbaar voor een TV. Iets van maximaal 300 euro...
De muur dat is een probleem...en denk dat mijn wederhelft ook niet al te blij zal zijn... :pquote:Op zondag 25 augustus 2013 13:50 schreef Individual het volgende:
[..]
Ze zijn goedkoper dan je denkt. Goedkoper dan een flat screen tv vaak. Je moet er alleen een goede muur voor hebben (of scherm). 300 Euro moet prima lukken.
"midden naughties"?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:33 schreef Individual het volgende:
Zo lang je maar internet hebt, heb je de wereld.
In de midden jaren 90 vroeg ik m'n ouders om internet, maar dat was maar een hype en onnodig. Toen midden naughties vertelde ik m'n vader dat ie zeldzame boeken kon kopen op het internet. Toen was ie om. Nu gebruikt ie naast het kopen van boeken het internet ook voor veel andere dingen.
M'n moeder moest niks van die lichtkooierij hebben ..totdat ik haar een ipad gaf. Zij is nu ook helemaal om.
Ze hebben nu zelfs facebook en skype!
..niet dat ze minder boeken kopen en het huis staat voller dan ooit. In de vroege jaren 80 hebben ze de boeken eens geteld en dat waren er toen 20.000. Nu zijn het er denk ik wel 3x of 4x zoveel..
ik las tot 2x toe kindje, dacht al dat ik iets gemist hadquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:28 schreef Jagärtrut het volgende:
ik lees eigenlijk alleen nog maar op m'n kindle.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:33 schreef Individual het volgende:
..niet dat ze minder boeken kopen en het huis staat voller dan ooit. In de vroege jaren 80 hebben ze de boeken eens geteld en dat waren er toen 20.000. Nu zijn het er denk ik wel 3x of 4x zoveel..
Dan ben je even bezig.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
wat zou ik graag eens in hun boekkast gleuren....
het is sowieso altijd het eerste wat ik bij mensen doe als ik ergens vreemd kom, kijken wat ze in de boekenkast hebben staan
14 jaar FOK!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 02:40 schreef breaky het volgende:
Bekende verhalen allemaal. Laatste keer bij mijn vader zat ie ook de hele tijd op zijn ipad te freumelen op de bank terwijl zijn vriendin of met een smartphone in de weer was of achter de pc zat.
En ondertussen de TV aan.
Ik voelde me ouderwests omdat ik de neiging had om de TV uit te zetten en mijn smartphone op te bergen en in plaats een boekje te pakken.![]()
Er is natuurlijk inmiddels ook al bijna 20 jaar internet in NL. Ik heb het in 1995 voor het eerst gebruikt, maar ben pas in 1997 helemaal overstag gegaan.
Fok! zelf loopt ook al een tijdje mee trouwens...
13 jaar op Fok? Dat is al lang. Ik heb sinds 2001 een account. Maar ik heb ettelijke jaren bijna niks gepost. Pas vanaf 2008 begon ik weer te posten op Fok.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
14 jaar FOK!
En ik zit er zelf in oktober alweer 13 jaar. De dingen die ik al had kunnen doen/af had kunnen hebben![]()
![]()
Ja, dat is al een hele lange tijd (maar te jong voor een oldbie). Ik zit hier pas sinds 2003, maar post amper nog de laatste paar jaren.quote:Geregistreerd 26-10-2000
Zit net 1915 te hoog daarvoor, helaasquote:Op woensdag 28 augustus 2013 02:57 schreef devzero het volgende:
[..]
Ja, dat is al een hele lange tijd (maar te jong voor een oldbie). Ik zit hier pas sinds 2003, maar post amper nog de laatste paar jaren.
Wanneer ben je 'officieel' een oldbie dan?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zit net 1915 te hoog daarvoor, helaas
Op een gegeven moment had tweakers een tracker naar FOK!, zo ben ik hier terecht gekomen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:47 schreef Individual het volgende:
10 jaar, maar net binnen de 50000, niet 5000. Zijn alle oldbies Big Brother fans? Zo is fok! begonnen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |