Ik kom net terug van een paar weken in Berlijn en wat me vooral opviel was de hoeveelheid hondenpoep. Geen betuttlend gedrag met zakjes en dergelijke, gewoon je hond laten poepen waar hij wil en net doen of je niets ziet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 07:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vind Nederland zo netjes aangeharkt. We zijn wat dat betreft net Duitsers.
De afgelopen jaren ben ik bij bijna ieder bezoek naar Nederland ook even in Duitsland geweest, en het viel me echt op dat we eigenlijk een provincie van Duitsland zijn. Belgie is meteen toch heel anders.
Je zult er een internationaal rijbewijs bij moeten hebben. Dat zou je meoten kunnen krijgen bij het kantoor waar je je rijbewijs hebt gekregen, als niet in LP dan in Vientiene. In BKK had je daar een paar pasfoto's voor nodig, een verklaring van woonplaats van de ambassade, je BKK rijbewijs, wat geld uhm... en nog iets maar ik kan even niet bedenken wat. Dan zou het huren geen probleem moeten zijn...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:31 schreef breaky het volgende:
Denk niet dat ik met een Laotiaans rijbewijs een auto kan huren.![]()
Verleiding zou wel groot zijn.
Volgend jaar mischien naar NL rond Mei.
Ah dit is waardevolle informatie. Ik zal wel in Vientiane moeten zijn denk ik. Mijn rijbewijs komt uit Vientiane.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 07:42 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je zult er een internationaal rijbewijs bij moeten hebben. Dat zou je meoten kunnen krijgen bij het kantoor waar je je rijbewijs hebt gekregen, als niet in LP dan in Vientiene. In BKK had je daar een paar pasfoto's voor nodig, een verklaring van woonplaats van de ambassade, je BKK rijbewijs, wat geld uhm... en nog iets maar ik kan even niet bedenken wat. Dan zou het huren geen probleem moeten zijn...
Volgens mij is in principe ieder geldig buitenlands rijbewijs geldig in NL. Waar jij misschien aan denkt, is het feit dat niet ieder buitenlands rijbewijs zondermeer naar een NL rijbewijs overgezet kan worden. Een aantal wel, maar voor de anderen moet je opnieuw examen doen. Dat geldt echter niet voor kortstondige verblijven. Zou ook niet kunnen, want je moet eerst 185 dagen in NL ingeschreven staan voor je een NL rijbewijs kunt krijgen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:24 schreef illusions het volgende:
Nu ben ik helemaal niet op de hoogte van specifieke regels omtrent rijbewijzen in Laos zelf, maar er zijn een hoop landen waar het rijbewijs niet zomaar omgezet kan worden in een internationaal rijbewijs waar je wereldwijd mee terecht kan omdat de regelgeving niet voldoet aan de standaarden die in andere werelddelen gelden.
Ik zou eerst eens informeren bij de ambassade, alvorens een (of meer) dagen eraan te spenderen.
Bedoel je niet CBR?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:49 schreef Gaoxing het volgende:
De RDW is de beste organisatie om contact mee op te nemen als je het zeker wilt weten. De ambassade weet er echt niets van.
Ik weet wat je wil zeggen of wie je wil overtuigen maar je moet je rijbewijs 'omwisselen' als je een verblijfsvergunning hebt. Zover als ik weet is de 30% regeling de enige uitzondering daaropquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:40 schreef Gaoxing het volgende:
Iemand met een 30% regeling is ingeschreven in NL. Als je je rijbewijs niet in de EU of wat andere landen - Lao zal daar niet tussen staan, denk ik zo... - gehaald hebt, en 185 dagen in NL staat ingeschreven, mag je niet meer op je buitenlandse rijbewijs rijden.
Een verblijfsvergunning zal de gemiddelde expat binnen 185 dagen hebben, en zal de gemiddelde Nederlander in het buitenland niet nodig hebben, dus met je verblijfsvergunning heeft eea helemaal niets te maken...
Nee DAM, dat heb je fout.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik weet wat je wil zeggen of wie je wil overtuigen maar je moet je rijbewijs 'omwisselen' als je een verblijfsvergunning hebt. Zover als ik weet is de 30% regeling de enige uitzondering daarop
Daarvoor mag je op je lokale rijbewijs in Nederland rijden mits je een internationaal rijbewijs hebt
En ook dat heb je, mits binnen een termijn van 185 dagen, mis.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen idee of je als Nederlander die ingeschreven staat in Nederland met een rijbewijs uit Laos mag rijden, maar dat lijkt me uitgesloten, anders zou er veel misbruik worden gemaakt lijkt me
Wat heb ik mis? Wees eens duidelijkquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:17 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
En ook dat heb je, mits binnen een termijn van 185 dagen, mis.
Mij is het nog nooit gevraagd in het buitenland maar het moet wel in Nederlandquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
dat je een internationaal rijbewijs nodig heb volgens mij, dat is slechts een vertaling
Ze hebben weer een andere heilige dag idd. Vrijdag voor de moslims, zaterdag voor de joden en zondag voor de christenen. Of is het in Dubai weer anders?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:54 schreef Gaoxing het volgende:
Nee DAM, genoeg weer
On a different note: kinderen en ik hebben wel bizar veel moeite met ons nieuwe weekritme. Ik wilde net m'n moeder gaan bellen dat ze een afspraak was vergeten, toen ik me realiseerde dat zaterdag vanaf nu voelt als zondag, maar het niet is
quote:
Daar is de werkweek van zondag tot en met donderdag. Was inderdaad even wennen toen ik daar werkte.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |