Morrowind blijft wel een beetje een haat/liefde verhouding.
Let wel, ik heb vooral de Xbox versie gespeeld. De game crashte best vaak waardoor ik regelmatig uren vooruitgang kwijt was. Je kon ook geen levensbalken zien bij vijanden, je had geen flauw idee hoe sterk ze waren.
Buiten de problemen van de xbox versie om, waren er nog andere problemen.
-NPC's die erg vage aanwijzingen geven waar je weinig mee kan.
Regelmatig kon ik een quest niet voltooien omdat ik gewoonweg de genoemde locatie niet kon vinden. Volgens mij klopte de aanwijzingen vaak ook niet.
-De wereld is nogal doods.
Iedereen staat stil of loopt een klein rondje, dag en nacht. Zelfs op een stoel zitten is er niet bij.
-cliff racers.
-houterige combat animations.
-Vrouwen vaak onherkenbaar als vrouw.
Ook een probleem bij Oblivion, in Skyrim is het uiteindelijk toch opgelost.
Morrowind was zeker wel een goeie game, en ik mis zeker wel een aantal sterke punten die later nooit meer zijn terug gekomen zoals:
-Meer dialoog.
Er was veel meer om over te spreken.
-Meer wapens.
Speren, hellebaarden, werpsterren, katana, daikatana, korte zwaarden, etc.
-Uitgebreidere skills.
Het is wel erg simpel geworden ondertussen.
-Meer armor onderdelen.
Veel interessanter om te verzamelen. Een complete set vinden was wat lastiger en je kon wat meer mixen en matchen. Ook was kleding zichtbaar onder armor en mantels er overheen. Hierdoor was iedereen wat meer uniek qua kleding/armor.
-Meer guilds, en ze hadden ook vereisten.
Imperial cult, imperial legion, fighters guild, mages guild, thieves guild, house hlaalu, house redoran, house telvanni en morag tong ook nog geloof ik.
Dat zijn heel wat meer questlines. En je moest ook daadwerkelijk een mage zijn om leider van het mages guild te worden.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.