SPOILER: Hoe het allemaal begonOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Football Manager wordt een aparte database aangemaakt met de aangemelde users als speler. Zodra alle spelers ingeladen zijn, gaat de host als werkloze manager op vakantie. Elk half jaar wordt een shortlist update gegeven van ons als spelers, met informatie over goals, assists, tackels en meer. Met andere woorden: Ben je op weg om die wereldster te worden?
In de FM Editor word je aangemaakt als speler met een aantal vooraf bepaalde eigenschappen. Denk aan de club die je zelf kan kiezen, een aantal eigenschappen (attributes) en andere details. Zie de rest van deze OP voor de regels en verdelingen.
Elk jaar wordt er een update gegeven van de eigenschappen van elke speler. Al deze screens kan je vinden op ons speciale Fok! als speler forum. Iedereen krijgt gelijke kansen in dit spel. Elke speler krijgt een vaste waarde in het begin en het potentieel kan je zelf kiezen door middel van scenarios.
Tussendoor mag je kleinere updates aanvragen, mits met mate. De spelleider moet het spel wel kunnen laten lopen en niet alleen screens posten.
Tijdens het inschrijven moet je 1 van de volgende scenario's en een bijbehorende club kiezen om mee te beginnen.
Scenario 1: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA op 180. Je mag per categorie 40 punten besteden.
Scenario 2: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA tussen 170 en 190 gegenereerd door een RNG*. Je mag per categorie 40 punten besteden.
* RNG = Random Number Generator
Dit is vergelijkbaar met de grotere talenten in Europa. Hoe je je als talent ontwikkelt, is echter volledig afhankelijk van je keuze aan het begin. Kom je aan spelen toe en ontwikkel je je het beste?
Een club kiezen staat grotendeels vrij, zolang de gekozen club in één van de gegeven competities uitkomt. Zie een overzicht verderop in de OP.
Bekijk de volgende lijst van Preferred Moves voor de vertaling Nederlands-Engels:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inschrijving geschiedt helemaal via http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=5 !! Lees de sticky posts daar aandachtig als je je wilt inschrijven.
Maak je inschrijving als geregistreerde user, als je je inschrijving wilt kunnen wijzigen. Een ongeregistreerde user kan zijn topic niet meer wijzigen!
Na ongeveer 15 seizoenen worden alle carrires bekeken. Wie heeft de hoogste waarde? Wie speelt bij een wereldclub en wie heeft er een hoofdprijs gewonnen? Wie van ons is een wereldster geworden? En bij sommige rondes, welk team heeft de meeste prijzen gepakt?
1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen?
Jazeker. Iedereen is welkom. Vul de gegevens in met een reply en vraag eventueel als iets niet duidelijk is.
2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen?
Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.
3. Moet ik mijn eigen naam invullen?
Nee. Voor mijn part speel je als Kees Koekenbakker. Als je jezelf maar kunt herkennen!
4. Waar staat PA en CA voor?
PA staat voor Potential Ability (wat je kan halen) en CA staat voor Current Ability (wat je nu bent).
5. Hoe werkt de PA (Potential Ability) in FM?
Deze site (http://games-footballmana(...)tential-ability.html) geeft een goede uitleg.
6. Waarom mag ik niet in andere competities starten?
We hebben een selectie gemaakt van begincompetities die gelijkwaardig zijn ter bescherming van jezelf. Iedereen zal nu redelijk snel een basisplaats kunnen afdwingen.
7. Waar meten we mee aan het einde?
Een voetballer kan niet op 1 eigenschap of resultaat beoordeelt worden, dus zullen we naar het totaalplaatje moeten kijken.
8. Deze OP is saai!
Als je een expert bent in Paint / Photoshop zie ik graag wat illustraties tegemoet! Daarnaast is alle feedback welkom.
9. Mijn speler heeft ineens mindere attributes! Hoe kan dit?
Ook al vult de host je opgegeven waardes voor attributes in, dan nog kan het zo zijn, dat Football Manager het wat aanpast. Dit naar aanleiding van je CA en/of PA. Dit is niet te voorkomen; het gebeurt echter voor iedereen en wordt daardoor niet als oneerlijk gezien.
Vorige rondes
Huidige spelers
Inschrijving (gesloten)
Beschikbare competities
TipsHalf bezopen is weggegooid geld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Half bezopen is weggegooid geld.
Haha ja, het had Bleu moeten zijn, ach ja boeit verder niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:12 schreef PierreTT het volgende:
Blue wil geld zien!
[ afbeelding ]
Had jij je speler niet ooit aangemaakt als Sacre Bleu ?
Sacre Blue, kan je het op zijn Engels uitsprekenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Haha ja, het had Bleu moeten zijn, ach ja boeit verder niet.
Ik kan het eventueel veranderen in FMRTE.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Haha ja, het had Bleu moeten zijn, ach ja boeit verder niet.
het valt me nu pas op ook!
Hoeft niet hoor!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:31 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ik kan het eventueel veranderen in FMRTE.
Ik heb de laatste savegame van BroodjeKebab gedownload, die was van 25 mei..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:32 schreef Sejt het volgende:
PierreTT, je hebt niet toevallig nog een oude savegame van rond 20 juni, of wel?
Die heb ik namelijk nodig om awards te kunnen maken.Als je er geen hebt, moeten we maar een jaartje awards overslaan.
Oh, dan kan ik die van Kebab wel gebruiken vanavond om de awards te maken. Top.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:33 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ik heb de laatste savegame van BroodjeKebab gedownload, die was van 25 mei..
Sorry, ik heb daar helemaal niet bij nagedacht. Ik heb de game nu tot 31 augustus, anders doen we de awards tot en met augustus?
Wetransfer.com of gewoon dropbox accountje aanmaken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:54 schreef PierreTT het volgende:
Alleen niet bij ge.tt, daar heb je een premium account nodig... iemand suggesties voor een andere (goede) uploadsite?
Ik vind het juist irritant als andere er een ander verhaal van maken. Zoals Sejt het doet vind ik het het beste.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:41 schreef BroodjeKebab het volgende:
Eigenlijk wel leuk als elke host een eigen verhaaltje maakt i.p.v. de standaard nieuwsupdates van FM zelf. Dat maakt het ook leuker om (weg) te lezen. Of zo'n krant zoals ik deed.
Hier kan ik mij wel in vinden, maar op de andere manier vind ik het ook niet (heel) erg.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:48 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik vind het juist irritant als andere er een ander verhaal van maken. Zoals Sejt het doet vind ik het het beste.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:50 schreef Sejt het volgende:
Awards voor seizoen 2015/2016 komen eraan over 10-15 minuten.
Zoals ik altijd verkondigd heb, mag elke host er zijn eigen draai aan geven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:41 schreef BroodjeKebab het volgende:
Eigenlijk wel leuk als elke host een eigen verhaaltje maakt i.p.v. de standaard nieuwsupdates van FM zelf. Dat maakt het ook leuker om (weg) te lezen. Of zo'n krant zoals ik deed.
ik ben al blij dat er mensen de tijd nemen überhaupt te hostenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:48 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik vind het juist irritant als andere er een ander verhaal van maken. Zoals Sejt het doet vind ik het het beste.
Ik ook, dan mag je toch nog wel je voorkeur uitspreken?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:56 schreef Bow het volgende:
[..]
ik ben al blij dat er mensen de tijd nemen überhaupt te hostenik zelf heb er amper tijd voor, ik lees ook nagenoeg alles via m'n mobiel
tuurlijk, ik heb alleen geen voorkeur. Ik zeg ook niet dat je zeikt ofzoquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:57 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik ook, dan mag je toch nog wel je voorkeur uitspreken?
Is inderdaad erg creatief en leuk gevondenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:41 schreef BroodjeKebab het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.
wat een pussy. Hij kan er echt helemaal niks vanquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:13 schreef PierreTT het volgende:
Teveel gedronken en van zijn fiets gevallen? Vodka weer geblesseerd.
[ afbeelding ]
Bij de "Minst gespeelde minuten", is daar niets ingevuld of is dat gewoon 0?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:11 schreef Sejt het volgende:
Fok! awards seizoen 2015/2016: http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=399&pid=4026#pid4026
Dat is gewoon 0.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:35 schreef Bow het volgende:
[..]
Bij de "Minst gespeelde minuten", is daar niets ingevuld of is dat gewoon 0?
Aboutno heeft trouwens een interland gespeeld. Hij moet wel ergens in het lijstje staan he?
Je neemt het onder andere op tegen Destro en Lewandowskiquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:20 schreef Typisch het volgende:
Ah, mijn speler zit eindelijk bij het eerste elftal van Chelsea. Ik hoop stiekem op een uitleenbeurt.
Mag ik een screentje van de spitsen van Chelsea?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:48 schreef SiebeJ het volgende:
[..]
Je neemt het onder andere op tegen Destro en LewandowskiEn AtiradorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kansloos dus
Wel 12 U21 apps en 12 goals
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:53 schreef dion_v_k het volgende:
Siebe, heb je een screentje van Bassie met grafiek?
Thank youu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet verkeerd voor een 19 jarige speler
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:58 schreef SiebeJ het volgende:
[..]NetjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet verkeerd voor een 19 jarige speler![]()
Ik bedoelde eigenlijk deze grafiek![]()
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:04 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Netjes![]()
Ik bedoelde eigenlijk deze grafiek![]()
[ afbeelding ]
Dat is zeker waar!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:19 schreef SiebeJ het volgende:
Je speler is pas 19 hè. Kan nog veel gebeuren aankomende seizoenen..
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:11 schreef Bow het volgende:
Is sporting b inmiddels alweer gepromoveerd?
Wonderkidquote:
Volgens het spel ben je op 13 januari 2017 weer fitquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:34 schreef BroodjeKebab het volgende:
Is Sami Papisko nog geblesseerd?
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:41 schreef truedestiny het volgende:
Mag ik zo'n rijtje met wedstrijden van Culetto. Al tijden niets van gehoord..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel als wissel dus..
ik hoop dat Aboutno ook een transfer maakt. Drama voor alsnog.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:51 schreef SiebeJ het volgende:
Nu even de wintertransferperiode door simuleren. Eens kijken of er nog wat klappers plaats gaan vinden
Loop ik zo achter dan? Bij mij zijn er net 11 minuten voorbijquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:55 schreef Neejman het volgende:
even tussendoor, psv speelt lekker eerste kwartier!
Jammer alleen dat ze Jeffrey Bruma hebbenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:55 schreef Neejman het volgende:
even tussendoor, psv speelt lekker eerste kwartier!
hebben ze bij Feyenoord dus toch goed gezienquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:00 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ze Jeffrey Bruma hebben
Lawl ik ga denk ik niet meer wegkomen bij Valenciaquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:19 schreef SiebeJ het volgende:
1,2 miljoen in 2 jaar tijd voor Pegasus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Metz nog in Ligue 2, zou toch zweren dat ik laatst een P zag staan bij de 3e plek in de eindstand maar zal t wel mis hebben.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:48 schreef SiebeJ het volgende:
Shortlist 31 december 2016: http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=370&pid=4036#pid4036
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:46 schreef SiebeJ het volgende:
Rausch heeft snel kapsel gevonden en scoort twee keer
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:48 schreef SiebeJ het volgende:
'Geen bloemen, doe maar een bus haarlak als prijs', aldus Rausch
[ afbeelding ]
1x in novemberquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:36 schreef dion_v_k het volgende:
Had Bassie nog zijn debuut gemaakt in Oranje?
En ik zag aan de shortlist dat ik nu bij het 1e van Real zat??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
al 7 maanden geblesseerd in totaal. Kans op een zomer transfer zal ook wel nihil zijn. Nog 1 contract jaar te gaanquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:52 schreef SiebeJ het volgende:
Seizoen voorbij voor Aboutno
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:21 schreef SiebeJ het volgende:
Bayrovskiy scoort het meest in Denemarken
[ afbeelding ]
Het is elke keer promotie + directe degradatie voor de VfLquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:37 schreef SiebeJ het volgende:
Shortlist eind seizoen 2016/2017: http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=370&pid=4037#pid4037
Eindstanden competities met FOK!kers: http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=4
Bassie knijpt ze uit, 43k per weekquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:20 schreef SiebeJ het volgende:
Nog meer contractnieuws..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
0 minuten van Zidalex klopt niet helemaal. Zidalex is overgeplaatst van Athletico Bilbao naar Bilbao Athletic vervolgens zijn de gespeelde wedstrijden/minuten weggegaan, wel vaag zijn AT games zou 71 moeten zijn ipv 69 (kan je zien door de laatste en enelaatste shortlist te bekijken). Een bug in FM?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:22 schreef Sejt het volgende:
Fok! awards voor seizoen 2016/2017: http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=399&pid=4055#pid4055
Met dank aan SiebeJ.
Ja, er zijn wat issues met uitleenbeurten. Soms komt de speler al in mei terug, waar de meeste in juni terugkeren naar hun club. Dat gooit de data voor de shortlist in de war.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:34 schreef xminator het volgende:
[..]
0 minuten van Zidalex klopt niet helemaal. Zidalex is overgeplaatst van Athletico Bilbao naar Bilbao Athletic vervolgens zijn de gespeelde wedstrijden/minuten weggegaan, wel vaag zijn AT games zou 71 moeten zijn ipv 69 (kan je zien door de laatste en enelaatste shortlist te bekijken). Een bug in FM?
Bespaar de moeite, laat het gewoon zo
Zou verdomme tijd worden, zo'n baasje mag toch niet wegrotten in de 3e divisie?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:46 schreef SiebeJ het volgende:
Scouts aanwezig voor Rausch?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zou verdomme tijd worden, zo'n baasje mag toch niet wegrotten in de 3e divisie?
Al 3 of 4 jaar steeds op en neer tussen de 2e en 3e divisiequote:
Slechtste seizoen tot nu toe, maar +5quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:04 schreef SiebeJ het volgende:
Spelersupdate 2 september 2017: http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=3
Dat is wel erg matig inderdaad.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:07 schreef SiebeJ het volgende:
Wees blij Sejt.. Hier -6 door 4 maanden blessure en helemaal niet spelen. Leek wel alsof mijn speler niet speelgerechtigd was of zo
Ik heb ook nog steeds die 200mb limiet, terwijl ik ook gelezen had over die ongelimiteerde opslag, maar dat de afbeeldingen na iets van 3 maanden verwijderd zouden worden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:14 schreef SiebeJ het volgende:
Hm, dit snap ik niet
[ afbeelding ]
Dan zou je toch zeggen dat er geen limiet op m'n puushaccount hoort te zitten. Krijg nu wel meldingen dat het bijna vol zit
[ afbeelding ]
Weinig unlimited als ik zo kijk
Erger nog. Hij gaat weer terug naar de club waar hij begon. komt door die verdomde 50% ownership elke keer...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:16 schreef SiebeJ het volgende:
Zit je net bij Inter, mag je alweer naar de volgende club..
[ afbeelding ]
Best raar dat ze eerst 500k betalen en daarna gratis 50% geven aan die clubquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Erger nog. Hij gaat weer terug naar de club waar hij begon. komt door die verdomde 50% ownership elke keer...
Lekker dik geld vangen en bij de huurclub elke keer in de basis, niks mis mee.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:16 schreef dion_v_k het volgende:
Bassie is wanted![]()
![]()
43k per week verdienen en nu zeker uitgeleend worden![]()
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:25 schreef SiebeJ het volgende:
Savegame is geüpload, misschien dat morgen een andere host verder gaat. Anders morgenavond weer een paar updates van mij.
Wel opletten jij!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:12 schreef MMUFC het volgende:
Kijk een dag niet en mis meteen het debuut van Dexter Holland
En er wordt nu alweer gesproken over zijn vertrek.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:35 schreef Sejt het volgende:
Vibius gaat Treviso omhoog schieten?
[ afbeelding ]
Zoals in bijna al mijn games:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:44 schreef Swaytje het volgende:
Even rare nieuwsgierigheid.. Waar speelt Siem de Jong op het moment?
Zag dat die een paar keer topscorer was geworden in de Eredivisie, en zie hem nu in het seizoensoverzicht niet meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.
spannendquote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:02 schreef Sejt het volgende:
Vodka wil hogerop. en meer geld
[ afbeelding ]
al 2 seizoenenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:26 schreef Sejt het volgende:
Emerico gewoon nu al spelverdelen van (sub)topper in Spanje.
[ afbeelding ]
Speelt wel nog steeds veel te weinig.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:35 schreef Sejt het volgende:
Atirador nu Fok! grootverdiener?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |