SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:27 schreef LuciferRising het volgende:
Vriendin van me is bevallen van een tweeling ( meisje en jongen ) en die heten Lou en Bowie.
Schattig!![]()
vroeg ik me ook wel af! Dus ook nog bij de verse ouders zelf gevraagd hoe ze het uitspreken. Wordt vervolgdquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:05 schreef Poppedein het volgende:
Huh, maar hoe kan de uitspraak van Nevaeh, nou ooit ne-vee-jaa zijn?
+1quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:12 schreef Poppedein het volgende:
Uitgesproken als Nevee, of Nevaa vind ik m nog wel mooi, al is de schrijfwijze en de achterliggende gedachte van heaven omgekeerd wel verschrikkelijk
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:03 schreef laziness het volgende:
Ik las op een reünie site het pareltje van een oud klasgenoot Jayms
Vind het ook zo'n mooie naam! Een no go hier vanwege de achternaam jammer genoeg.quote:
Meef iddquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:11 schreef Vlindur het volgende:
Hoe spreek je Maeve eigenlijk uit?
Meef? Maa-eef?![]()
Ik dacht juist Ma-ve.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Meef idd(tenminste de Maeve die ik ken
).
Ja, zoals ik dacht dusquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:53 schreef Pvoesss het volgende:
Forvo weet het altijdhttp://nl.forvo.com/word/maeve/#en
Ja, al zijn dat wel een Engelsman en een Amerikaanquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:53 schreef Pvoesss het volgende:
Forvo weet het altijdhttp://nl.forvo.com/word/maeve/#en
Ik vind Lou, Louise, Loes, Lucy ook allemaal leuk. Maar dan begint mijn vriend meteen Pipo de Clown te zingenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:39 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Vind het ook zo'n mooie naam! Een no go hier vanwege de achternaam jammer genoeg.
Haha Phaidra, die omgekeerde heaven! Klasse!
Ja Lucy vind ik ook mooi, lief vooralquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:36 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik vind Lou, Louise, Loes, Lucy ook allemaal leuk. Maar dan begint mijn vriend meteen Pipo de Clown te zingen
Ja jongetje hier. Toen we nog niet wisten is Lou al door mijn vriend geboycotquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:09 schreef Spees_Eend het volgende:
Jij krijgt een jongetje he? Ik vind Lou zo mooi voor een meisje met bruine krullen en getinte/bruine huid
(of zou dat door Heidi Klum komen dat ik dat vind)
Kennis van mij heet L oesje. Vind ik zo'n lieve naam, maar zij wordt constant Loesje Poesje genoemd.
Wel lastig want ik vind de drie namen die jij noemt echt heel verschillendquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:30 schreef Bolletje... het volgende:
Mochten jullie nog meer meisjesnamen weten wat een beetje is als Liv, Lucy, Milou? We komen er niet uit
Vriend kwam met Xavi, Bo, Eva en nog meer namen die ik niet zo leuk vind
Lou is trouwens erg leuk! O
In het rijtje 'Liv, Lucy, Milou' vind ik nog best veel verschil in 'stijl' zittenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:30 schreef Bolletje... het volgende:
Mochten jullie nog meer meisjesnamen weten wat een beetje is als Liv, Lucy, Milou? We komen er niet uit
Liz/Lisquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:30 schreef Bolletje... het volgende:
Het is ook Caesar. Dus ergens heeft iemand ooit bedacht dat ae soms geldt als ea. Ofzo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:12 schreef Poppedein het volgende:
Ik zou me eerder Ne-vee als uitspraak voor kunnen stellen, maar als je een a-e schrijft, snap ik niet hoe je dat als e-a uit wil spreken? :s
Uitgesproken als Nevee, of Neeva vind ik m nog wel mooi, al is de schrijfwijze en de achterliggende gedachte van heaven omgekeerd wel verschrikkelijk
Caesar spreek je dan ook eigenlijk uit als kaisar. Mensen zijn het alleen verkeerd uit gaan spreken...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:05 schreef mootie het volgende:
[..]
Het is ook Caesar. Dus ergens heeft iemand ooit bedacht dat ae soms geldt als ea. Ofzo.
Juist daarom, bij Caesar spreek je de ae toch ook uit als ee-klank? Dus dan zou Nevee logischer zijn dan Neveejaa (met dat argument zou je Caesar dan dus blijkbaar uitspreken als Ceejaasar en dat valt er toch echt niet van te maken, Caajeesar a la...)quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:05 schreef mootie het volgende:
[..]
Het is ook Caesar. Dus ergens heeft iemand ooit bedacht dat ae soms geldt als ea. Ofzo.
OLiviaquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:30 schreef Bolletje... het volgende:
Op vakantie in Frankrijk denkt ze straks dat iedereen die het over een meisje heeft, haar noemt...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:54 schreef bitterend het volgende:
Ik kwam op werk een kaartje tegen...F.emme
vind ik echt helemaal niks
Friese jongensnaam oid?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:35 schreef Pvoesss het volgende:
Ik moet dan denken aan http://nl.wikipedia.org/wiki/Femme_Taken
Ha, dat was ook de favoriet van mijn vriend. Ik heb echter een erg vervelend jongetje van de basisschool voor me bij die naam, dus dat werd t nietquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn man is fan van de naam Sven. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar aangezien wij grote moeite hebben met het bedenken van jongensnamen denk ik dat ik hem als optie ga accepteren.
Nou belle, ik wilde dus precies hetzelfde typenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:04 schreef bellelena het volgende:
Vroeger had ik een buurjongetje met de naam Sven, zijn broertje heet Jesper. Sverre vind ik zelf een mooie naam!
+1quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:39 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind friese en scandinavische namen echt heel mooi lijkt natuurlijk ook op elkaar.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:05 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nou belle, ik wilde dus precies hetzelfde typen
Minus het buurjongetje dan.
Sverre
Weet je al wat je krijgt dan? J/M?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:17 schreef Pvoesss het volgende:
Nederlandse versie van een Scandinavische naam
Nou ben ik heel benieuwdquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:17 schreef Pvoesss het volgende:
Sverre![]()
Wij hebben nu voor de Nederlandse versie van een Scandinavische naam gekozen omdat mensen de naam anders waarschijnlijk echt niet snappen
Ja inderdaad, we moeten er twee. Ik heb echt fingers crossed dat het geen twee jongens zijn. Of nouja, dan heeft een jongen straks gewoon geen naam ofzo. Noemen we hem JZN: jongen zonder naam.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:03 schreef Burdie het volgende:
Het enige 'nadeel' van de naam Sven vind ik dat het zo typisch Scandinavisch is. Mensen verwachten dan half dat je de volgende dan Björn gaat noemen, ofzo. Ik vind het overigens een prima naam, ons buurjochie heet ook zo.
Jij moet twee namen, toch Nikki?
Heel veel niet maar deze toevallig wel.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou ben ik heel benieuwd
Zó lastig zijn die namen toch niet? Tenzij åsa (spreek uit Oosa) ofzo.
Ik zou een bandje oprichten!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Maar Sven en Björn, wordt misschien wat teveel Scandinavisch gedoe.
Da's Kareltje dus eigenlijkquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:27 schreef Pvoesss het volgende:
Kalle![]()
Sven komt wel veel voor ja, als eerste naam: 13667
Gewoon Kalle inderdaad. En Sven als Swen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:30 schreef laziness het volgende:
Ik vind Sven al lang niet meer Scandinavisch aan doen doordat hij in de top 20 stond twee jaar terug en je hem overal hoort.
Hoe spreek je Kalle eigenlijk uit? In mijn hoofd klinkt het altijd zoals je het schrijft maar of dat nou correct is?
een beetje als Éeeeeeeeeeeeeee-mil?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik denk gewoon als Kalle, maar in mijn hoofd vind ik het leuk om er een Zwøds accent aan te geven: Kallllllu met 3 toonhoogtes per lettergreep
+1quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik denk gewoon als Kalle, maar in mijn hoofd vind ik het leuk om er een Zwøds accent aan te geven: Kallllllu met 3 toonhoogtes per lettergreep
Whahahaha!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
OLivia
Hanna
Mai
Maj
Maja
Fia
Ida
Tilde
En als je vriend Xavi mooi vindt, is Zlatan misschien ook wel wat voor jullie...
ja ik weet het, ik heb niet echt een stijl, maar moet in ieder geval kort en niet "Engels" klinken. Noralie vind ik te lang inderdaad. Noor ik wel leuk, die schrijf ik op m'n lijstje :-)quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:52 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
In het rijtje 'Liv, Lucy, Milou' vind ik nog best veel verschil in 'stijl' zittenMaar ik doe een poging:
Lynn
Mila
Lise
Filou
Liva
Livia
Isa(bel)
Noor
Houden jullie van korte namen? Of kan ik ook een Noraly (Noralie) opperen?
Lis is leuk, Malou, Nora.. Dank je!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:40 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Liz/Lis
Lynn
Ivy
Lily
Malou
Nora
Ilvy
Noa
Fay
Demi
Maak er dan Hannah van! Palindroomquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:26 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Whahahaha!
Hanna en Olivia vind ik leuk, de rest wat minder, thanks!
ja dat is leuker he!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Maak er dan Hannah van! Palindroom
Ik vind die 's' een beetje raar. Maar het klinkt niet heel slecht verder. Volgens mij is het een naam die steeds leuker wordt!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:31 schreef Bolletje... het volgende:
Wat vinden jullie van Mels als jongensnaam? :-)
Ho ho! Wel OLivia he. Is helemaal 2013 met twee hoofdletters!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:26 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Whahahaha!
Hanna en Olivia vind ik leuk, de rest wat minder, thanks!
Gilles?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:58 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ho ho! Wel OLivia he. Is helemaal 2013 met twee hoofdletters!
Zijn er ook onomatopeenamen?
Geweldig! Hele leuke jongetjes zijn dat.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:31 schreef Bolletje... het volgende:
Wat vinden jullie van Mels als jongensnaam? :-)
Nog 1 poging danquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:29 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
ja ik weet het, ik heb niet echt een stijl, maar moet in ieder geval kort en niet "Engels" klinken. Noralie vind ik te lang inderdaad. Noor ik wel leuk, die schrijf ik op m'n lijstje :-)
Jaaaa dit is beetje wat ik bedoelquote:Op woensdag 21 augustus 2013 03:48 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Nog 1 poging dan
Tess, Tessa, Tesse, Tessel
Manou
Elza/Elsa, Else
Elin, Eline
Femke
Fien
Ilse
Iris
Nina
Roos, Rosa
Vera
Julia, Juul
Suus, Suze, Suzy
Fleur, Floor
Aniek/Anniek
Emma
Lois
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:08 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Geweldig! Hele leuke jongetjes zijn dat.
heeel leuk Sofie maar de afgelopen jaren wel 10 Sophie/ Sofie's geboren hier in omgeving dus dat wordt hem echt niet!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik vind die 's' een beetje raar. Maar het klinkt niet heel slecht verder. Volgens mij is het een naam die steeds leuker wordt!
Hannah, olivia -> vind ik ook heel leuk! Wat vind je anders van Sofie? Met een langgerekte 'o': 'soofie.
Maar ook met de klemtoon op de 1ste lettergreep? Maakt het meteen een heul andere naamquote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:34 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
heeel leuk Sofie maar de afgelopen jaren wel 10 Sophie/ Sofie's geboren hier in omgeving dus dat wordt hem echt niet!
Ik vind beide varianten erg leukquote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Maar ook met de klemtoon op de 1ste lettergreep? Maakt het meteen een heul andere naam![]()
Woodpecker?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:14 schreef LuciferRising het volgende:
Woody vind ik ook een leuke naam voor een jongen.
Een hele vreemde, als je het mij vraagt. Maar dat vind ik ook van Gilburt tegenover Zjielber (denk t accent grave op de e).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Maar ook met de klemtoon op de 1ste lettergreep? Maakt het meteen een heul andere naam
die staat op onze lijst van "kan niet" ivm achternaam lief (voor eventuele imaginaire toekomstige kinderen)quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Gilles?![]()
![]()
He jij! Gil 'ns?! Niet echt maar kon niks anders bedenken.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
die staat op onze lijst van "kan niet" ivm achternaam lief (voor eventuele imaginaire toekomstige kinderen)
g.illes hart.man (gil eens hard man)
k.ai hart.man (keihard man)
w.illem hart.man (k'willem hard man)
ijs.brand hart.man (ijs brandt hard man!)we maken er hier regelmatig een spelletje van...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |