Lastig... Ik heb er te weinig verstand van, maar zou het zo niet durven gokken.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:20 schreef MonteCristo het volgende:
Ja inderdaad.. daar zit ik ook wel mee nu.. Aan de ene kant denk ik 'dit klopt niet', aan de andere kant, als ik de standpunten van de verhuurder weer lees en de handelingen die al zijn verricht denk ik ook weer.. 'hm, sta ik wel in mijn gelijk of zit ik er toch naast?'
nouja in mijn huurcontract staat alvast niets over verdovende middelen, dus standaard is het iig niet.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:23 schreef Queller het volgende:
Andere vraag: kon je werkelijk op geen andere manier de bij het contract behorende voorwaarden weten? Is de bepaling waar je over valt echt zo uitzonderlijk?
Mits wat je in de eerste alinea schrijft ook echt waar is. Áls dat zo is, dan zou je wel eens goed gelijk kunnen hebbenquote:Op zaterdag 21 september 2013 12:21 schreef erikkll het volgende:
Ja zeg dat dan gelijk! Dan is er geen probleem. Dan moet je mijn voorbeeldbrief nog wel even aanpassen.
quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:24 schreef erikkll het volgende:
nouja in mijn huurcontract staat alvast niets over verdovende middelen, dus standaard is het iig niet.
Ook. Maar later heeft hij het over verdovende middelen en dat hij niet stiekem wil blowenquote:Op zaterdag 21 september 2013 12:24 schreef Queller het volgende:
[..]
Het ging TS toch om het feit dat de verhuurder het gehuurde in bepaalde gevallen kan betreden?
Jep. Ik heb daarnaast nogal veel kostbare spullen (computer en dure instrumenten). Vind het toch een naar idee dat er dan zomaar iemand binnen kan komen. Ook al is het een standaard iets (waar ik er achteraf ook ben achtergekomen. Ben nogal een noob in dit soort dingen)quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:24 schreef Queller het volgende:
[..]
Het ging TS toch om het feit dat de verhuurder het gehuurde in bepaalde gevallen kan betreden?
Ja nou ja.. nu maakt dat aspect geen donder meer uit omdat ik inmiddels gestopt ben.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:25 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ook. Maar later heeft hij het over verdovende middelen en dat hij niet stiekem wil blowen
Maargoed, ook het zomaar binnenkomen is niet gebruikelijk
'Zomaar' zal toch ook nooit mogen?quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:25 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ook. Maar later heeft hij het over verdovende middelen en dat hij niet stiekem wil blowen
Maargoed, ook het zomaar binnenkomen is niet gebruikelijk
Pffttt... kostbaar contract! Daar heeft een typmiep vast een uur of 6 op zitten zwetenquote:Op zaterdag 21 september 2013 12:26 schreef MonteCristo het volgende:
Jep. Ik heb daarnaast nogal veel kostbare spullen (computer en dure instrumenten). Vind het toch een naar idee dat er dan zomaar iemand binnen kan komen. Ook al is het een standaard iets (waar ik er achteraf ook ben achtergekomen. Ben nogal een noob in dit soort dingen)
Het gaat om een bedrag van 200 euro aan contractkosten
Op zich gaat het mij niet om het geld want ik kan 200 euro wel missen.. maar zoals je zegt vind ik het al best wel een groot bedrag voor een contract. En naar mijn gevoel klopt het sowieso niet. Wat is het nut van een schriftelijk contract nog als men er al van uitgaat dat een mondelinge toezegging al gelijk staat aan een overeenkomst?quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:29 schreef Queller het volgende:
[..]
'Zomaar' zal toch ook nooit mogen?
[..]
Pffttt... kostbaar contract! Daar heeft een typmiep vast een uur of 6 op zitten zweten
Ik weet het niet hoor... Persoonlijk zou ik het risico niet zo heel groot vinden (maar dat hangt af van je portemonnee). Ik zou aan de brief van erikkll nog toevoegen dat ik de grond voor de vordering betwist (een beetje een vervelend uitgangspunt voor een incassoprocedure) en dan afwachten.
Eventueel zou ik daarna nog een voorstel doen tot een redelijke vergoeding voor de tijd die gemoeid is geweest met het opstellen van het contract. Niet omdat je het ermee eens bent, maar omdat je er vanaf wilt zijn en wel wat beters te doen hebt.
Zou ik niet doen. Er zijn twee opties:quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:37 schreef MonteCristo het volgende:
Interessante optie van de vergoeding. Dat kan ik misschien inderdaad ook wel in de reactie schrijven.
De bewijslastquote:Op zaterdag 21 september 2013 12:37 schreef MonteCristo het volgende:
Wat is het nut van een schriftelijk contract nog als men er al van uitgaat dat een mondelinge toezegging al gelijk staat aan een overeenkomst?
Zou ik pas doen als ze na de komende reactie nog steeds vasthouden aan hun standpunt.quote:Interessante optie van de vergoeding. Dat kan ik misschien inderdaad ook wel in de reactie schrijven.
Er zit best wat grijs tussen het zwart en het wit. Als je bereid bent het te laten aankomen op een harde keuze tussen 1 en 2, dan zal je het moeten laten aankomen op een gang naar de rechter. Zou jij het in dit geval aandurven?quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:39 schreef erikkll het volgende:
Zou ik niet doen. Er zijn twee opties:
1. Zij hebben gelijk, jij moet die 200 euro betalen
2. Jij hebt gelijk, jij hoeft niets te betalen.
Waarom zou je daar een derde optie
3. Jij hebt gelijk, jij hoeft een beetje te betalen
aan toevoegen? Als jij gelijk hebt, hoef je niks te betalen. Klaar.
Ben je er zeker van? Ik namelijk niet zo heel erg. TS heeft aangegeven te willen huren, heeft al de benodigde documenten opgestuurd. Vind je niet dat er in elk geval op zijn minst de indruk is dat ze het eens waren?quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:05 schreef Piger het volgende:
Tenzij zij zwart op wit hebben dat jij akkoord gaat met een huren + alg voorwaarden
Willen huren is niet hetzelfde als definitief akkoord gaan, maar los daarvan:quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:23 schreef Queller het volgende:
[..]
Ben je er zeker van? Ik namelijk niet zo heel erg. TS heeft aangegeven te willen huren, heeft al de benodigde documenten opgestuurd. Vind je niet dat er in elk geval op zijn minst de indruk is dat ze het eens waren?
De belangrijkste vraag is volgens mij of het echt onmogelijk was om eerder kennis te nemen van de voorwaarden. Indien dat ze is, dan is het al veel meer een gelopen race voor TS.
Vind je? Wat is het verschil dan volgens jou? Niet taalkundig, maar in deze situatie?quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:49 schreef Piger het volgende:
Willen huren is niet hetzelfde als definitief akkoord gaan, maar los daarvan:
Die voorwaarden is TS nou juist wél mee akkoord gegaan. Staat zelfs in de OP. Getekend en welquote:TS is dan misschien wel akkoord gegaan met het huren, maar niet met de voorwaarden (zoals die 200euro kosten)
Het verschil is natuurlijk dat interesse aangeven geen bindende afspraak is, terwijl je bij het tekenen van een huurcontract wel je verplicht tot huren.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:51 schreef Queller het volgende:
[..]
Vind je? Wat is het verschil dan volgens jou? Niet taalkundig, maar in deze situatie?
Ja, maar TS heeft wel meer gedaan dan vrijblijvend aangeven dat hij wel interesse had. Hij was er zich wel degelijk van bewust dat het contract werd opgemaakt en wilde dat ook, want hij stuurde de benodigde papieren op.quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk dat interesse aangeven geen bindende afspraak is, terwijl je bij het tekenen van een huurcontract wel je verplicht tot huren.
Daar heb je zeker gelijk in, ik gaf alleen antwoord op de vraag.quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:15 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, maar TS heeft wel meer gedaan dan vrijblijvend aangeven dat hij wel interesse had. Hij was er zich wel degelijk van bewust dat het contract werd opgemaakt en wilde dat ook, want hij stuurde de benodigde papieren op.
Nee, je gaf antwoord op een dergelijke vraag in een algemene situatie. In de situatie van TS kan je toch niet met droge ogen beweren dat TS slecht 'interesse' heeft aangegeven?quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:16 schreef Tchock het volgende:
Daar heb je zeker gelijk in, ik gaf alleen antwoord op de vraag.
Dat neemt niet weg dat ook niet-vrijblijvende interesse geen huurcontract isquote:Op zaterdag 21 september 2013 16:17 schreef Queller het volgende:
[..]
Nee, je gaf antwoord op een dergelijke vraag in een algemene situatie. In de situatie van TS kan je toch niet met droge ogen beweren dat TS slecht 'interesse' heeft aangegeven?
Wat jij wilt hoorquote:Op zaterdag 21 september 2013 16:19 schreef Tchock het volgende:
Dat neemt niet weg dat ook niet-vrijblijvende interesse geen huurcontract is
Ja, maar het gaat hier om de voorwaarden in de huurovereenkomst, niet over de algemene voorwaarden voor de inschrijving.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:51 schreef Queller het volgende:
Die voorwaarden is TS nou juist wél mee akkoord gegaan. Staat zelfs in de OP. Getekend en wel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |