kruistocht in spijkerbroek?quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:03 schreef Purplesparks2 het volgende:
Bartje + zoekt het geluk
Kruistocht in spijkerbroek
a song of ice and fire serie volg ik ook met veel belangstelling ja
En dan noem je zelf een fantasy reeksquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:05 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
kruistocht in spijkerbroek?Ik bedoelde meer boeken in de volwassen genre
Heb je van die eerste de serie gezien?quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:01 schreef Junglebeast het volgende:
Pillars of the Earth en Elfstones of Shannara. Tja hou nu eenmaal van Engelstalige boeken.
tja lang niet meer gelezen maar het is langere tijd mn meest favoriete boek geweest. Vaak gelezen, sowieso erg fan van de boeken van Thea Beckman. Al weet ik zeker dat ik kruistocht in spijkerbroek nog steeds mooi zou vinden weer eens te lezen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:05 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
kruistocht in spijkerbroek?Ik bedoelde meer boeken in de volwassen genre
Laat Elvenpath maak kletsen, hoor!quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:14 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
tja lang niet meer gelezen maar het is langere tijd mn meest favoriete boek geweest. Vaak gelezen, sowieso erg fan van de boeken van Thea Beckman. Al weet ik zeker dat ik kruistocht in spijkerbroek nog steeds mooi zou vinden weer eens te lezen.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat Elvenpath maak kletsen, hoor!
Ik zou er gewoon een topic over openen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:15 schreef Peunage het volgende:
Ik ga toch even misbruik maken van dit topic. Niet geschoten is altijd mis.
Ik ben op zoek naar een boek. Heel erg lang geleden gelezen, dus ik weet de titel en de schrijver niet. Het is een kinderboek. Volgens mij was de schrijver een leraar op een basisschool. Het was een fantasy en het ging over een soort ras(anders dan mensen volgens mij), die in een groene wereld leefden met alleen maar bomen en planten. Iemand een idee waar ik het over heb?
Snap ik niet. In het eerste boek wordt elk grassprietje dat ze passeren besproken, echt totaal geen goed boek in mijn ogen. De laatste twee zijn beter, maar nu ook niet echt wereldklasse. Er zitten wel goeie ideeën en referenties naar de huidige wereld in, maar de diepgang is toch niet écht geweldig.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:11 schreef Worsteman het volgende:
Lord of the Rings (wel in het Engels)
Ja heb ik ook. Hele mooie mini-serie was dat. Ze mogen van de Elfstones ook een film/serie maken.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Heb je van die eerste de serie gezien?
1) Ik heb geen heimwee naar indiequote:Op maandag 19 augustus 2013 18:34 schreef Supersoep het volgende:
Nederlandse boeken kunnen me echt niet boeien.
Gouden vondst dan!quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
In geen specifieke volgorde
...
Das Parfum (Susskind, stomtoevallig een eerste druk gekocht omdat het een leuke titel was, voordat het bekend werd)
...
Fulmineerde jij in een ander topic niet tegen mensen die indrukwekkende titels op kunnen dreunen maar ze niet daadwerkelijk gelezen, laat staan begrepen hebben?quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Non Fiction
Escher Goedel Bach (Hofstadter)
A short history of nearly everything (Bryson)
il principe (Machiavelli)
Eat the Ritch (o'rourke)
Parliament of whores (o'rourke)
Wealth of Nations (Adam Smith)
Techniek van de Staatsgreep (Malaparte)
Rationaliteit en wetenschap (Derksen)
Chomsky's Minimalism (Pieter Seuren, zijn blog is erg leuk als je je voor taalfilosofie interesseert, http://pieterseuren.wordpress.com/ )
Over vrijheid (J. S. Mill)
Het maatschappelijk verdrag (Rousseau)
En je punt is? Wil je zeggen dat dit een lijstje indrukwekkende titels is? LOL behalve Rousseau en Mill is het alles behalve datquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Fulmineerde jij in een ander topic niet tegen mensen die indrukwekkende titels op kunnen dreunen maar ze niet daadwerkelijk gelezen, laat staan begrepen hebben?
Heb je alles gelezen en begrepen?quote:
HHG stond niet in het lijstje dat je quote, en uit dat lijstje wat je quote heb ik niet alleen alles begrepen en gelezen, bij twee auteurs heb ik niet alleen college gevolgd, maar ook zeer dierbare en prettige herinneringen aan de discussies die we gevoerd hebbenquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:46 schreef ,Sloggi het volgende:
[..]
Heb je alles gelezen en begrepen?
En Hitchhiker's Guide to the Galaxy is best een indrukwekkende titel.
You are easy to impress, grappig dat je celine en malaparte niet noemtquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:47 schreef Sloggi het volgende:
Voeg Smith, Machiavelli, Dante, Goethe en Rand ook nog even toe aan de edit.
HHG is in ieder geval erg vermakelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
HHG stond niet in het lijstje dat je quote, en uit dat lijstje wat je quote heb ik niet alleen alles begrepen en gelezen, bij twee auteurs heb ik niet alleen college gevolgd, maar ook zeer dierbare en prettige herinneringen aan de discussies die we gevoerd hebben
Ach, grote namen. Ik heb van De goddelijke komedie alleen De hel gelezen, is de rest ook de moeite waard?quote:
Vind je?quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:49 schreef starla het volgende:
Dit is wel het 'kijk mij eens intellectueel zijn'-topic hè?
Favoriete boek: Terug tot Ina Damman van Vestdijk.
Ja, en de Atheneum uitgave prachtig verzorgd, Ad ten Bosch was een beter uitgever dan dat ie ooit schrijver zal zijnquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
HHG is in ieder geval erg vermakelijk.
[..]
Ach, grote namen. Ik heb van De goddelijke komedie alleen De hel gelezen, is de rest ook de moeite waard?
Ja, zo gauw mensen Nietzsche niet eens goed kunnen spellen en Escher, Gödel, Bach zeggen ipv Gödel, Escher, Bach, dan poch je mijns inziens met de middelen die je niet bezit.quote:
Auw. De antichrist is wel vermakelijk trouwens.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:56 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, zo gauw mensen Nietzsche niet eens goed kunnen spellen en Escher, Gödel, Bach zeggen ipv Gödel, Escher, Bach, dan poch je mijns inziens met de middelen die je niet bezit.
Shakespeare.. al paar keer aan begonnen, net zo vaak weer aan de kant gelegd.. geen doorkomen aan.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:38 schreef superdrufus het volgende:
Kritiek van de zuivere rede van Kant
David Hume Treatise
Descartes meditations
Aristoteles
Plato Pheado o.a.
Kafka het proces
Homerus Ilias en Odyssee
Shakespeare Hamlet hoewel dit meer een toneelstuk is dan een boek
Philip K. Dick
Goegel maar eens op fok pietverdriet en gödel escher bachquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:56 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, zo gauw mensen Nietzsche niet eens goed kunnen spellen en Escher, Gödel, Bach zeggen ipv Gödel, Escher, Bach, dan poch je mijns inziens met de middelen die je niet bezit.
Ik had inderdaad de Z in Nietzsche vergeten, dus dan is het meteen pochen?quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:56 schreef starla het volgende:
[..]
Ener Z in der midden!quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:10 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik had inderdaad de Z in Nietzsche vergeten, dus dan is het meteen pochen?
Om de andere aanpassingen kon ik wel smadelijk lachenquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:10 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik had inderdaad de Z in Nietzsche vergeten, dus dan is het meteen pochen?
Je huiswerk al gedaan?quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:20 schreef starla het volgende:
[..]
Om de andere aanpassingen kon ik wel smadelijk lachen
Dit. Ik blijf herlezen en nieuwe dingen ontdekken.quote:
Opvallend dat je aangeeft 'rijk taalgebruik' te kunnen waarderen en dat ASOIAF noemt. Niet dat ik met niet heb vermaakt met de serie, integendeel.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dit. Ik blijf herlezen en nieuwe dingen ontdekken.
Tevens:
"Het boek van de Kinderen" van A.S. Byatt
Van Záfon: "Schaduw van de Wind"
"De Valse Dageraad" van Jan van Aken
Alledrie vanwege rijk taalgebruik en weergaloos verhaal.
Wellicht doe je er beter aan zelf meer te lezen in plaats van zo bezig te zijn met wat anderen lezen en daar een mening over te hebbenquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Opvallend dat je aangeeft 'rijk taalgebruik' te kunnen waarderen en dat ASOIAF noemt. Niet dat ik met niet heb vermaakt met de serie, integendeel.
Welke andere aanpassingen???quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:20 schreef starla het volgende:
[..]
Om de andere aanpassingen kon ik wel smadelijk lachen
Stel je voor, iemand met een mening. Op een forum nog wel.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht doe je er beter aan zelf meer te lezen in plaats van zo bezig te zijn met wat anderen lezen en daar een mening over te hebben
Daarom schreef ik ook "alledrie", waarmee ik dus op het rijke taalgebruik uit de onderste drie titels uit mijn post doelde.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Opvallend dat je aangeeft 'rijk taalgebruik' te kunnen waarderen en dat ASOIAF noemt. Niet dat ik met niet heb vermaakt met de serie, integendeel.
Dat begreep ik.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:43 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook "alledrie", wat dus op de onderste drie titels uit mijn post slaat.
Voor iemand die zo een mening heeft over lezen heb je erg veel moeite met begrijpend lezen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Stel je voor, iemand met een mening. Op een forum nog wel.
Vast.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor iemand die zo een mening heeft over lezen heb je erg veel moeite met begrijpend lezen.
Ik herinner me een zweefvliegtuig dat ze gemaakt hadden op een afgesloten zolder.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:09 schreef Giertje het volgende:
colditz door P Reid
is zeer boeiend om te lezen hoe creatief mensen zijn als het gaat om ergens uit te ontsnappen
Van dezelfde schrijver ben ik helemaal weg van de Hyperion Cantos, staat iig bovenaan mijn lijstje samen met Neuromancer van Gibson.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:17 schreef jogy het volgende:
Ilium en Olympos vond ik beide erg stoer (is ook een reeks) Heeft redelijk meesterlijk de oude legendes in elkaar gezet met hedendaagse (semi hard) science fiction. Het is in ieder geval wel een reeks die ik meerdere keren kan lezen.
Allemaal erg lekkere science fiction waar je je helemaal in kwijt kan rakenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Van dezelfde schrijver ben ik helemaal weg van de Hyperion Cantos, staat iig bovenaan mijn lijstje samen met Neuromancer van Gibson.
Ik heb het laatste boek maar even voor 0,01 GBP aangeschaft op Amazon (wel met 4 GBP verzendkostenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Van dezelfde schrijver ben ik helemaal weg van de Hyperion Cantos, staat iig bovenaan mijn lijstje samen met Neuromancer van Gibson.
Snowcash heb ik al twee keer gelezen, Anathem ligt nog op mijn nachtkastje, indrukwekkend te wezen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Neal Stephenson heeft ook een aantal heerlijk SF boeken geschreven, Nederlandse titels
Het Babelvirus (Snow Crash)
De alchemist (The Diamond Age)
Engelstalig
The Big U (1984)
Zodiac (1988)
Interface (1994) als Stephen Bury samen met J. Frederick George
The Cobweb (1996) as Stephen Bury with J. Frederick George
Anathem (2008)
Kan ze allemaal aanbevelen.
Ilium heb ik uitgelezen, Olympus heb ik nooit afgemaakt bedenk ik me nu pas omdat ik me onverhoopt op the dark tower van King heb gestort.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Allemaal erg lekkere science fiction waar je je helemaal in kwijt kan raken.
The dark tower, ook een heerlijke reeks.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:37 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Snowcash heb ik al twee keer gelezen, Anathem ligt nog op mijn nachtkastje, indrukwekkend te wezen.
[..]
Ilium heb ik uitgelezen, Olympus heb ik nooit afgemaakt bedenk ik me nu pas omdat ik me onverhoopt op the dark tower van King heb gestort.
na de bevrijding was het vliegtuig gewoon te bezichtigen en ze hebben berekend dattie ook kon vliegenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik herinner me een zweefvliegtuig dat ze gemaakt hadden op een afgesloten zolder.
Is het niet zo dat toen men jaren later na de wende (laatste weet ik niet zeker) daar weer terugkwamen dat vliegtuig er nog steeds stond en dat de eigenaar van niets wist?
Schijnt tegenwoordig een hotel in te zitten, Topgear was daar eens
Pasgeleden gelezen. Ik vond het maar een raar boek, niets zoals de film; ik zat te wachten tot iemand een schaap ging neuken of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:37 schreef Sloggi het volgende:
Philip K. Dick - Do Androids Dream of Electric Sheep?
Wilde ik ook nog bijna noemen. Nog steeds kippenvel op de laatste pagina...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:09 schreef 0634 het volgende:
- Siegfried van Mulisch. Geniaal gewoon hoe hij werkelijkheid en fictie in elkaar draait.
Gelukkig, nog een liefhebber. Echt briljant dat boek. Hoe is het mogelijk dat je fantasie zo in een hele bekende werkelijkheid kunt laten overlopen en het nog zo geloofwaardig kunt maken ook. Inderdaad, kippenvel, eigenlijk al vanaf dat het bejaarde stel gaat vertellen af aan. Pageturner.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 06:05 schreef starla het volgende:
[..]
Wilde ik ook nog bijna noemen. Nog steeds kippenvel op de laatste pagina...
Heb je ook de Hyperionboeken van Dan Simmons gelezen? Naar mijn bescheiden mening nóg beter dan deze reeks.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:17 schreef jogy het volgende:
Ilium en Olympos vond ik beide erg stoer (is ook een reeks) Heeft redelijk meesterlijk de oude legendes in elkaar gezet met hedendaagse (semi hard) science fiction. Het is in ieder geval wel een reeks die ik meerdere keren kan lezen.
Ook gelezen inderdaad. Erg goed.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:40 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Heb je ook de Hyperionboeken van Dan Simmons gelezen? Naar mijn bescheiden mening nóg beter dan deze reeks
O, die heb ik al jaren ongelezen in de kast staan. Toch maar eens aan beginnen dus.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:47 schreef Romanus het volgende:
Oorlog en Vrede - Tolstoj
Het begin is wat lastig om door te komen maar wat een boek
Voor mij ook het leukste boek ooit, niet verwacht dat het zo leuk zou zijnquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet het beste, maar wel erg leuk, de honderdjarige die uit het raam klom en verdween.
HHGTTG nooit gelezen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:08 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Voor mij ook het leukste boek ooit, niet verwacht dat het zo leuk zou zijn![]()
Het beste boek; de groene mijl van stephen king scoort in ieder geval heel erg hoog bij mij!
he die wou ik ook postenquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:34 schreef Supersoep het volgende:
1984
Nederlandse boeken kunnen me echt niet boeien. Het zal aan de taal liggen. Verder natuurlijk ook compleet inspiratie- en fantasieloos met een verhaallijn die je aan de overkant van je straat bij de buren tegenkomt.
Zeker het eerste deel is het meest grappige en dat ook nog op een intelligente manier. Lezen!!!!quote:
Ja helemaal met je eens. Na het boek ook de film gezien, die viel ook niet tegen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:18 schreef Angst het volgende:
[..]
he die wou ik ook posten
Ander boek is de the wind up bird chronicle.
Maar dat ging om de sfeer.
1984 is gewoon een van de interessantse boeken ooit
Tja, veel lezen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:19 schreef Forbry het volgende:
Ik heb al sinds hele lange tijd maar één echt favoriet boek eigenlijk en dat is "Das Parfum" van Patrick Süskind. Ik hoop altijd nog een boek te vinden, wat dit boek -voor mij- zal kunnen evenaren of zelfs overtreffen!
Vroeger las ik heel veel, later werd dat een stuk minder omdat ik voor de studie al heel veel moest lezen en ook nu ben ik nog steeds het plezier in (hobby)lezen een beetje kwijt. Echter, door de tijd heen nog wel wát (niet-studie)boeken gelezen (en ben op dit moment bezig in "Haar naam was Sarah"), maar daar zat/zit nooit meer een echte topper (voor mij) tussen.quote:Op zondag 1 september 2013 00:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, veel lezen.
Ik kan je verschillende boeken aanraden, maar of ze je aanspreken is een tweede.
Als film op zíchzelf, in de vorm van een thriller en als visueel plaatje, niet. Echter, als verfilming van het bóek vond ik het een enorme teleurstelling. De psychologische aspecten ontbraken in de film volledig, terwijl die het boek -naast de originaliteit van het verhaal natuurlijk- juist zo sterk maken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 06:30 schreef Parlay het volgende:
LOTR trilogie, lees ik eens in de zoveel tijd. Erg goed, veel subtiele humor en beter dan de film(s). "Sprookjes en vertellingen" van Tolkien is ook een aanrader, net als de Silmarillion.
Das Parfum van Suskind heb ik ook al diverse malen gelezen. Mooi zou ik dit boek niet willen noemen, wel erg knap hoe de schrijver je bijna de geur laat ruiken uit die tijd. De verfilming was geen teleurstelling.
Kinderboek is zonder twijfel "De GVR" van Roald Dahl. Een goede tweede: De Gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren.
Evert Hartman is mijn leraar aardrijkskunde geweest op de middelbare schoolquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:22 schreef Forbry het volgende:
Toen ik nog een jong meisje was, was ik vooral dol op de boeken van Evert Hartman, Jan Terlouw en Thea Beckman.
Gravity's Rainbow, van Thomas Pynchonquote:Op zondag 1 september 2013 01:06 schreef Forbry het volgende:
[..]
Vroeger las ik heel veel, later werd dat een stuk minder omdat ik voor de studie al heel veel moest lezen en ook nu ben ik nog steeds het plezier in (hobby)lezen een beetje kwijt. Echter, door de tijd heen nog wel wát (niet-studie)boeken gelezen (en ben op dit moment bezig in "Haar naam was Sarah"), maar daar zat/zit nooit meer een echte topper (voor mij) tussen.
Wat mij vooral aanspreekt zijn boeken met een heel erg verrassend/origineel verhaal. Dat je echt denkt "hoe komt iemand erop?". Verder heb ik het liefste dat een boek erg spannend, rauw qua drama, psychologisch diepgaand, filosofisch of humoristisch (of een combi daarvan) is. Ik ben niet zo dol op boeken met overdreven uitvoerige beschrijvingen en het moet ook wel een beetje aangenaam/makkelijk leesbaar zijn allemaal. Mogen ook boeken in het Engels zijn.
Tip(s)?
Ik voorspel buikpijnquote:Op zondag 1 september 2013 09:12 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Ik zal hem binnenkort eens gaan lezen. Nog bedankt voor de tip
Wat leuk!quote:Op zondag 1 september 2013 05:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Evert Hartman is mijn leraar aardrijkskunde geweest op de middelbare school
Mijn lievelingsboek is "Laten wij aanbidden" van Ann-Marie MacDonald; erg bijzonder.
Van de Nederlandse schrijvers is "De ontdekking van de hemel" van Mulisch mijn favoriete boek.
zie de Wiki van Hartmanquote:Op zondag 1 september 2013 09:25 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wat leuk!Hij komt uit het oosten van het land toch (en jij waarschijnlijk dus ook)? (Ik oorspronkelijk ook
).
Het was een soort van retorische vraag, maar heb het nog even op Wiki gechecktquote:
maar dat is toch niet het oosten danquote:Op zondag 1 september 2013 09:38 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het was een soort van retorische vraag, maar heb het nog even op Wiki gecheckt
Bedankt voor de tips!quote:Op zondag 1 september 2013 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gravity's Rainbow, van Thomas Pynchon
Nostromo, van Joseph Conrad
Joe Speedboot, Tommy Wieringa
Heart of darkness, van Joseph Conrad
Slinger van Foucault, Umberto Eco
Cryptonomicon, Neal Stephenson
ontdekking van de hemel, H. Mulisch
Hitchhikers guide to the Galaxy, Douglas Adams
Reis naar het einde van de nacht, Celine
Der Blechtrommel, Gunter Grass
Faust, Goethe
Overijssel/Drenthe... Overijssel noem ik nog het oosten, Drenthe is meer het noorden inderdaadquote:Op zondag 1 september 2013 09:42 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
maar dat is toch niet het oosten dan
Je hebt helemaal gelijkquote:Op zondag 1 september 2013 10:33 schreef _Dido_ het volgende:
Het is wel Die Blechtrommel, trouwens, niet der /taalnaziSlinger van Foucault vond ik niet om doorheen te komen. De naam van de roos was dan wel weer tof.
Ik vroeg ooit in "DE" boekwinkel van een Duitse stad naar het Niebelungenlied. Ik kreeg een kinderboek in de handen gedrukt. Euh, Nein, ik zoek het origineel.quote:Op zondag 1 september 2013 09:56 schreef Degodvader het volgende:
Gulliver's travels (en nee, niet de kindervarianten die de boekenwinkels domineren, maar the real deal).
Het kinderboek is ook best prima [voor kinderen that is], maar als je als volwassene het origineel niet prefereert zou je niet in een boekenhandel moeten staan.quote:Op zondag 1 september 2013 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vroeg ooit in "DE" boekwinkel van een Duitse stad naar het Niebelungenlied. Ik kreeg een kinderboek in de handen gedrukt. Euh, Nein, ik zoek het origineel.
-> Deze vind ik veel leuker sprak de boekverkoopster
Paar Jaar later sloten ze hun deuren. Eigenaar boos in de krant dat mensen geen boeken meer lezen, en dat als ze dat doen op Internet bestellen..
Gek he?
Ik nam het ook zomaar over, terwijl ik beter had moeten wetenquote:Op zondag 1 september 2013 10:33 schreef _Dido_ het volgende:
Het is wel Die Blechtrommel, trouwens, niet der /taalnaziSlinger van Foucault vond ik niet om doorheen te komen. De naam van de roos was dan wel weer tof.
Denk dat je het beste die boeken kijkt of de thema's je aanspreken.quote:Op zondag 1 september 2013 13:32 schreef Forbry het volgende:
Maar Pietverdriet (of andere lezers in dit topic), welke van die boeken op dat lijstje heeft het meeste dat "WOW, hoe kom je er op?" als je puur naar het verhaal kijkt?
(Moet eerst nog een paar andere boeken (uit)lezen, maar als ik daarmee klaar ben, wordt dat dan hoogstwaarschijnlijk het eerstvolgende boek!)
O.k., ga iets uitzoekenquote:Op zondag 1 september 2013 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat je het beste die boeken kijkt of de thema's je aanspreken.
[..]
(...lijst met boeken...)
Van Reis naar het einde van de nacht is er een uitgave met illustraties door Tardi, een prachtig werk!quote:Op zondag 1 september 2013 13:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
O.k., ga iets uitzoekenDank je wel voor je uitgebreide reactie(s)!
(N.B. Mijn vent is "fan" van Celine... van zijn werk, niet van de man zelf
).
Ik zal het doorgevenquote:Op zondag 1 september 2013 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Van Reis naar het einde van de nacht is er een uitgave met illustraties door Tardi, een prachtig werk!
Doel je hiermee op het eerste boek of de totale serie? Heb hier een omnibus staan, maar nog steeds niet in begonnen (het eerste boek wel een keer los gelezen.)quote:Op zondag 1 september 2013 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Hitchhikers guide to the Galaxy, Douglas Adams
Absurdisme tot de macht 25, het ultime filosofische werk over de onzin van filosofie en religie, over de totale absurdheid van de realiteit en hoe daarin te overleven. Het beste satische boek van de 20ste eeuw.
HUMOR groot geschreven, buikpijn van het lachen, maar onder water zit veel meer
De totale seriequote:Op zondag 1 september 2013 14:07 schreef Operc het volgende:
[..]
Doel je hiermee op het eerste boek of de totale serie? Heb hier een omnibus staan, maar nog steeds niet in begonnen (het eerste boek wel een keer los gelezen.)
Die heb ik na een kwart opzij gelegd, wanneer wordt ie leuk?quote:
Ik vond het eigenlijk al meteen boeiend. Ook dankzij de diversiteit aan schrijfstijlen en de overeenkomsten van de afzonderlijke verhalen. Het begint niet toegankelijk, toch greep het me al snel. Maar nu heb ik ook wel een aardige voorliefde voor de boeken van Mitchell.quote:Op maandag 16 september 2013 13:08 schreef jogy het volgende:
Die heb ik na een kwart opzij gelegd, wanneer wordt ie leuk?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
idd ook een van de beste boeken die ik gelezen heb. Ik kreeg m van mn baas vlak voor we naar Afghanistan vertrokken. Erg indrukwekkend!quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:14 schreef Postbus100 het volgende:
Mijn lijstje, deels geïnspireerd op titels die anderen noemen in dit topic:
- Pride and Prejudice (J. Austen), hoe mierzoet ook, onwijs goed geschreven.
- De Vliegeraar (K. Hosseini), greep mij emotioneel bij de strot
- De graaf van Monte-Cristo (A. Dumas), is een groots verhaal, zit briljant in elkaar en leest als een trein.
- Fundering voor de metafysica van de zeden (I. Kant), gelezen voor mijn opleiding, met parallel daaraan colleges over dit boek. Groot denker.
- A kiss before dying (I. Levin), spannende thriller, goed plot.
En naast bovenstaande grote titels heb ik ook nog drie persoonlijke favorieten
- De serie 'Het kleine huis' van L. Ingalls (hierop is de tv-serie 'Het kleine huis op de prairie' op gebaseerd). Een prachtig verhaal over een pioniersgezin in Amerika aan het einde van de 19e eeuw.
- Navolging van D. Bonhoeffer, theologisch werk. Inspirerend, diepgaand en zet me aan tot nadenken.
- Hasse Simonsdochter (T. Beckman), vooral omdat mijn juffrouw van de basisschool dit adembenemend mooi kon voorlezen, maar ook omdat het een prachtig verhaal is.
Vanaf het begin.quote:Op maandag 16 september 2013 13:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Die heb ik na een kwart opzij gelegd, wanneer wordt ie leuk?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |