En dat komt zeker niet uit allemaal enge fabrieken?quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Koop gewoon oersuiker, is zoeter dan verwerkte suiker en ondanks een lichte bijsmaak is het het meest natuurlijke product wat je maar kunt vinden, alle voedingswaardes er nog in.
Ik drink alleen venkel thee, drink totaal geen alcohol (behalve op mn verjaardag en met nieuwjaar, dus maar 2 x per jaar dan), drink geen melkproducten behalve rijstmelk soms. En eet uitsluitend donker volkoren brood, en niet zo vaak overigens. Maar goed het gaat niet over mij verder.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:56 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Blijf je dan ook van de bier, brood, yoghurt en thee af?
Alle natuurwinkels zover ik weet.quote:
Ach ja, synthetisch of niet. Het is uitgebreid wetenschappelijk onderzocht (meer dan welke voedingsstof dan ook), maar de wetenschappelijke consensus is toch wel dat het bij normaal gebruik geen kwaad kan.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:51 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het blijft synthetisch verkregen, ik ben voorstander van het plantje zelf als je persé iets zoeten moet, niet spul wat uit de fabriek komt en je geen zicht op hebt verder waar en hoe het exact verwerkt wordt, ongeacht voorschriften en beloftes. Fermentaties en Extractie gebeurd over het algemeen chemisch in de fabriek.
Er zijn heel veel studies over geweest en het negatieve effect is dus nog nooit gebleken bij goed wetenschappelijk onderzoek. Tenzij je fenylketonurie hebt natuurlijk.quote:Deze uitlatingen zijn vrijwel altijd terug te voeren op onzorgvuldig onderzoek en onterechte conclusies. Negatieve resultaten uit gedegen onderzoek zijn altijd aanleiding voor de autoriteiten om de veiligheid opnieuw na te gaan.
Er bestaan geen studies die aanwijzingen geven dat aspartaam slecht is voor de gezondheid of kankerverwekkend is.
In het verleden is er een studie in dieren gepubliceerd waaruit zou blijken dat proefdieren kanker zouden krijgen als gevolg van aspartaam. Naar deze studies is zeer goed gekeken door de Europese Voedselveiligheidsautoriteit (EFSA). De conclusies van de onderzoekers waren onterecht. De tumoren die waren gevonden waren niet het gevolg van aspartaam, maar van andere factoren.
Lijkt me dus relatief gezien veilig, mits je geen hele erge drinker bent.quote:Om over de aanvaardbare dagelijkse inname heen te gaan, zou je meer dan 2,5 liter light frisdrank met aspartaam per dag moeten drinken. Om een gezondheidseffect te zien van de methanol moet je zelfs meer dan 36 liter light frisdrank met aspartaam per dag drinken.
Gezellig typje wel...quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:58 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik drink alleen venkel thee, drink totaal geen alcohol (behalve op mn verjaardag en met nieuwjaar, dus maar 2 x per jaar dan), drink geen melkproducten behalve rijstmelk soms. En eet uitsluitend donker volkoren brood, en niet zo vaak overigens. Maar goed het gaat niet over mij verder.
Je leest wel vaak dat Aspartaam ook een dikmaker isquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Aspartaam is niet echt gevaarlijk, maar je proeft het verschil wel. Suiker is ook vaak een vulmiddel.
Onderzoekers zijn verdeeld, verder zegt concensus niks, concensus was ook positief over roken en over asbest, is dat op het moment ook over bestraling van umts e.d, en zal dat vast nog lang zijn over hormonen in het drinkwater. Ik hecht geen waarde aan concencus, zoals ik al zei en blijf er op hameren: Commerciele additieven horen niet in het lichaam, die rotzooi is enkel bedoeld als prikkel om te kopen en te blijven kopen. Dat moet al genoeg zijn om er niets van te gebruiken. Maar ach de hele mindset van mensen staat immers op de kop, in plaats van eten om te kunnen bewegen beweegt men tegenwoordig om te kunnen eten, in plaats van eten zien als brandstof ziet men eten als entertainment.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ach ja, synthetisch of niet. Het is uitgebreid wetenschappelijk onderzocht (meer dan welke voedingsstof dan ook), maar de wetenschappelijke consensus is toch wel dat het bij normaal gebruik geen kwaad kan.
Het voedingscentrum over geruchten dat aspartaam zo slecht zou zijn:
[..]
Er zijn heel veel studies over geweest en het negatieve effect is dus nog nooit gebleken bij goed wetenschappelijk onderzoek. Tenzij je fenylketonurie hebt natuurlijk.
Ik weet welke soorten brood gekleurd worden en welke niet ja, ik ben me bij letterlijk alles wat ik zelf gebruik bewust van waar het van gemaakt word, zo weet ik ook dat werkelijk al het brood varkenshaar bevat, wist jij dat al?quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:02 schreef Worteltjestaart het volgende:
TS, je weet wel dat donker volkoren brood kunstmatig met koolhydraten donkerder gemaakt wordt?
Maar blijf gerust iedereen die durft je met feite tegen te spreken, negeren. Geloofwaardiger wordt het niet.
Dat wist ik dan weer nietquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik weet welke soorten brood gekleurd worden en welke niet ja, ik ben me bij letterlijk alles wat ik zelf gebruik bewust van waar het van gemaakt word, zo weet ik ook dat werkelijk al het brood varkenshaar bevat, wist jij dat al?
Nee.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ongeloofwaardige gedachtenkronkel.
quote:Het meelverbetermiddel cysteïne E920 kan worden geïsoleeerd uit eiwitten. Cysteïne komt zowel in dierlijk als in plantaardig eiwit voor. Het in haren aanwezige eiwit (keratine) bevat relatief veel cysteïne. Om die reden wordt cysteïne ook wel uit haren gewonnen (meestal haren van paarden, maar soms ook van koeien, mensen of varkens). Het is dus niet zo dat er gemalen (varkens)haar in brood zit, maar het in haren aanwezige eiwit kan gebruikt worden om cysteïne uit te isoleren.
Ik krijg op googel dat het een fabeltje isquote:
Nee hoor, het eiwit word wel degelijk gewonnen uit varkenshaar.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik krijg op googel dat het een fabeltje is![]()
http://www.brood.net/broo(...)varkenshaar-in-brood;-feit-of-fabel/165/
Hoezo reageer ik niet op het onderwerp danquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:06 schreef BaajGuardian het volgende:
Sorry dat je poging om mij in discrediet te brengen (ipv te reageren op het onderwerp zelf) mislukt is, volgende keer beter.
ik krijg dittequote:
ah........ maar er zitten dus géén hele haren in je brood?quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee hoor, het eiwit word wel degelijk gewonnen uit varkenshaar.
Ja, je drinkwater wordt ook in ieder geval deels vermengd met het water met mijn dikke, dampende, bruine vriend die ik door het toilet spoel.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee hoor, het eiwit word wel degelijk gewonnen uit varkenshaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |