abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:17:48 #31
27648 Weakling
available in strong mint
pi_130246356
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:35 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat is voor volwassenen en word vaak al gehaald omdat het bijna overal in zit dat niet opgewarmd/indemagnetronwordgezet tegenwoordig.
Die grens is helemaal niet alleen voor volwassenen. Het gaat per kilogram lichaamsgewicht en is gelijk voor beide groepen. Een kind van 25kg heeft daardoor sowieso een andere limiet dan een volwassene van 70kg. Een kind zal daarom ook eerder aan de limiet zitten.

Ik weet alleen niet wat jij makkelijk halen noemt, maar 10 glazen firsdrank met aspartaam voor het kind of 25 glazen frisdrank met aspartaam voor de volwassene uit mijn voorbeeld is nogal wat. En ja het zit in heel veel producten, maar frisdrank is de koploper. Zou het kind maar 5 glazen fris krijgen, dan moet ie bijvoorbeeld drie liter yoghurt of anderhalve kilo kauwgum per dag er bij eten om over de limiet te komen.

Moet je dan helemaal nergens op letten? Nee, dat zal ik nooit beweren en als je andere producten "veiliger" vindt of je daar prettiger bij voelt moet je die ook zeker kopen, maar het hele "aspartaam is slecht" verhaal is erg opgeklopt.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_130246485
quote:
An acceptable daily intake (ADI) of 40 milligrams/kilogram of body weight/day was established by scientists in the Food Directorate of Health Canada. This ADI is recognized internationally and is the same as that established by the Joint Expert Committee on Food Additives (JECFA) of the Food and Agriculture Organization/World Health Organization (FAO/WHO).
http://www.hc-sc.gc.ca/fn(...)or/aspartame-eng.php

Erg interessant leesvoer voor mensen die geïnteresseerd zijn.

Een stuk betrouwbaarder dan gewoon-nieuws.nl in ieder geval. :P

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2013 19:25:03 ]
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:39:43 #33
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130247064
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:17 schreef Weakling het volgende:

Moet je dan helemaal nergens op letten? Nee, dat zal ik nooit beweren en als je andere producten "veiliger" vindt of je daar prettiger bij voelt moet je die ook zeker kopen, maar het hele "aspartaam is slecht" verhaal is erg opgeklopt.
De tijd zal het moeten leren tegen beter weten in he.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130247276
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:47 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik werk niet bij een voedingscentrum, maar ik heb wel voedingswaarden, mineralen en vitamines en E nummers gestudeerd dus weet er heel veel vanaf ja, maar niet alles natuurlijk, zijn nog genoeg dingen waar ik ook 'ehh' op moet zeggen als men me iets vraagt :P
Ga ik je tóch iets vragen :P

Zijn deze wél goed?

http://steviaproducts.bie(...)etjes-Navulling.html

Deze stevia zoetjes zijn ideaal om op te lossen in uw (warme) dranken.
Navulpakket om uw dispensers bij te vullen.

Tafelzoetstof op basis van Steviolglycosiden (RA 98%) en Erythritol.
pi_130247390
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:49 schreef BaajGuardian het volgende:

Dat angstig haal jij er zelf bij, er is ook iets als simpelweg bewust zijn wat wel en niet goed voor je is.
Klopt. Zo ben ik mijzelf bewust dat aspartaam geen gevaar vormt, waar jij dweept met angstzaai informatie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:50:10 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130247398
Nooit bijsluiters enz lezen is mijn devies. Wordt je alleen maar depressief van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_130247454
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:50 schreef Megumi het volgende:
Nooit bijsluiters enz lezen is mijn devies. Wordt je alleen maar depressief van.
Dat is wel een heel slecht advies :')
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:51:58 #38
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130247462
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ga ik je tóch iets vragen :P

Zijn deze wél goed?

http://steviaproducts.bie(...)etjes-Navulling.html

Deze stevia zoetjes zijn ideaal om op te lossen in uw (warme) dranken.
Navulpakket om uw dispensers bij te vullen.

Tafelzoetstof op basis van Steviolglycosiden (RA 98%) en Erythritol.
Het blijft synthetisch verkregen, ik ben voorstander van het plantje zelf als je persé iets zoeten moet, niet spul wat uit de fabriek komt en je geen zicht op hebt verder waar en hoe het exact verwerkt wordt, ongeacht voorschriften en beloftes. Fermentaties en Extractie gebeurd over het algemeen chemisch in de fabriek.
pi_130247498
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het blijft synthetisch verkregen, ik ben voorstander van het plantje zelf als je persé iets zoeten moet, niet spul wat uit de fabriek komt en je geen zicht op hebt verder waar en hoe het exact verwerkt wordt, ongeacht voorschriften en beloftes. Fermentaties en Extractie gebeurd over het algemeen chemisch in de fabriek.
Moet je dan zelf plantjes gaan lopen kweken? -O-
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:53:08 #40
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130247513
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:50 schreef Megumi het volgende:
Nee he! Gewoon ogen dicht, handen voor de oren, knijper op je neus en doorslikken wat er voor je neer gezet wordt, en als je ziek word snel antibiotica nemen!
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:53:24 #41
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130247521
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Moet je dan zelf plantjes gaan lopen kweken? -O-
Je kunt de plantjes ook kopen, maar zelf kweken is geen slecht idee.
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:53:41 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130247529
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat is wel een heel slecht advies :')
Je hebt zeker nooit een bijsluiter gelezen hehe.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_130247546
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je hebt zeker nooit een bijsluiter gelezen hehe.
Jawel.
pi_130247593
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je kunt de plantjes ook kopen, maar zelf kweken is geen slecht idee.
Daar begin ik niet aan hoor :@ ik gebruik het zelf niet, maar dan moet manlief maar wennen aan
géén suiker in zijn koffie :')
pi_130247638
quote:

[..]

Blijf je dan ook van de bier, brood, yoghurt en thee af?
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:57:46 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130247704
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee he! Gewoon ogen dicht, handen voor de oren, knijper op je neus en doorslikken wat er voor je neer gezet wordt, en als je ziek word snel antibiotica nemen!
Dood gaan kan ook inderdaad.
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:57:48 #47
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_130247706
quote:

[..]

Man, wat een onzin.

Oeehhhh, het is synthetisch, engggg!!

:')

Ga je nog antwoorden op mijn vraag welke studie jij gedaan hebt dat jij blijkbaar autoriteit op dit gebied denkt te kunnen zijn?
En je mag wel met een redelijke studie aankomen van hoger niveau dan het LOI, aangezien ik vanuit mijn studie (WO scheikunde en farmacochemie) en werk (wetenschappelijk onderzoeker op voeding- en medisch gebied) redelijk je argumenten op (gebrek aan) niveau kan waarderen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:57:48 #48
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130247707
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Daar begin ik niet aan hoor :@ ik gebruik het zelf niet, maar dan moet manlief maar wennen aan
géén suiker in zijn koffie :')
Koop gewoon oersuiker, is zoeter dan verwerkte suiker en ondanks een lichte bijsmaak is het het meest natuurlijke product wat je maar kunt vinden, alle voedingswaardes er nog in.
pi_130247728
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Koop gewoon oersuiker, is zoeter dan verwerkte suiker en ondanks een lichte bijsmaak is het het meest natuurlijke product wat je maar kunt vinden, alle voedingswaardes er nog in.
Waar kun je dat kopen?
pi_130247743
quote:

[..]

Hij wil een paar kilo's kwijt dus dat zet geen zode aan de dijk :+
pi_130247744
quote:

[..]

En dat komt zeker niet uit allemaal enge fabrieken?
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:58:54 #52
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130247747
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:56 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Blijf je dan ook van de bier, brood, yoghurt en thee af?
Ik drink alleen venkel thee, drink totaal geen alcohol (behalve op mn verjaardag en met nieuwjaar, dus maar 2 x per jaar dan), drink geen melkproducten behalve rijstmelk soms. En eet uitsluitend donker volkoren brood, en niet zo vaak overigens. Maar goed het gaat niet over mij verder.
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:59:06 #53
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130247763
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:58 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Waar kun je dat kopen?
Alle natuurwinkels zover ik weet.
pi_130247780
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:58 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Waar kun je dat kopen?
Bij de oersuikerboer :P
pi_130247796
quote:

[..]

Ach ja, synthetisch of niet. Het is uitgebreid wetenschappelijk onderzocht (meer dan welke voedingsstof dan ook), maar de wetenschappelijke consensus is toch wel dat het bij normaal gebruik geen kwaad kan.

Het voedingscentrum over geruchten dat aspartaam zo slecht zou zijn:
quote:
Deze uitlatingen zijn vrijwel altijd terug te voeren op onzorgvuldig onderzoek en onterechte conclusies. Negatieve resultaten uit gedegen onderzoek zijn altijd aanleiding voor de autoriteiten om de veiligheid opnieuw na te gaan.

Er bestaan geen studies die aanwijzingen geven dat aspartaam slecht is voor de gezondheid of kankerverwekkend is.

In het verleden is er een studie in dieren gepubliceerd waaruit zou blijken dat proefdieren kanker zouden krijgen als gevolg van aspartaam. Naar deze studies is zeer goed gekeken door de Europese Voedselveiligheidsautoriteit (EFSA). De conclusies van de onderzoekers waren onterecht. De tumoren die waren gevonden waren niet het gevolg van aspartaam, maar van andere factoren.
Er zijn heel veel studies over geweest en het negatieve effect is dus nog nooit gebleken bij goed wetenschappelijk onderzoek. Tenzij je fenylketonurie hebt natuurlijk.

Over de inname van aspartaam. Ook volgens het voedingscentrum:

quote:
Om over de aanvaardbare dagelijkse inname heen te gaan, zou je meer dan 2,5 liter light frisdrank met aspartaam per dag moeten drinken. Om een gezondheidseffect te zien van de methanol moet je zelfs meer dan 36 liter light frisdrank met aspartaam per dag drinken.
Lijkt me dus relatief gezien veilig, mits je geen hele erge drinker bent. :)
pi_130247803
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:58 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik drink alleen venkel thee, drink totaal geen alcohol (behalve op mn verjaardag en met nieuwjaar, dus maar 2 x per jaar dan), drink geen melkproducten behalve rijstmelk soms. En eet uitsluitend donker volkoren brood, en niet zo vaak overigens. Maar goed het gaat niet over mij verder.
Gezellig typje wel...
  maandag 19 augustus 2013 @ 20:02:08 #57
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_130247879
TS, je weet wel dat donker volkoren brood kunstmatig met koolhydraten donkerder gemaakt wordt?

Maar blijf gerust iedereen die durft je met feite tegen te spreken, negeren. Geloofwaardiger wordt het niet.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Forum Admin maandag 19 augustus 2013 @ 20:02:54 #58
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_130247919
Aspartaam is niet echt gevaarlijk, maar je proeft het verschil wel. Suiker is ook vaak een vulmiddel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_130247951
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Aspartaam is niet echt gevaarlijk, maar je proeft het verschil wel. Suiker is ook vaak een vulmiddel.
Je leest wel vaak dat Aspartaam ook een dikmaker is :P
  maandag 19 augustus 2013 @ 20:05:27 #60
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130248020
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:59 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ach ja, synthetisch of niet. Het is uitgebreid wetenschappelijk onderzocht (meer dan welke voedingsstof dan ook), maar de wetenschappelijke consensus is toch wel dat het bij normaal gebruik geen kwaad kan.

Het voedingscentrum over geruchten dat aspartaam zo slecht zou zijn:

[..]

Er zijn heel veel studies over geweest en het negatieve effect is dus nog nooit gebleken bij goed wetenschappelijk onderzoek. Tenzij je fenylketonurie hebt natuurlijk.

Onderzoekers zijn verdeeld, verder zegt concensus niks, concensus was ook positief over roken en over asbest, is dat op het moment ook over bestraling van umts e.d, en zal dat vast nog lang zijn over hormonen in het drinkwater. Ik hecht geen waarde aan concencus, zoals ik al zei en blijf er op hameren: Commerciele additieven horen niet in het lichaam, die rotzooi is enkel bedoeld als prikkel om te kopen en te blijven kopen. Dat moet al genoeg zijn om er niets van te gebruiken. Maar ach de hele mindset van mensen staat immers op de kop, in plaats van eten om te kunnen bewegen beweegt men tegenwoordig om te kunnen eten, in plaats van eten zien als brandstof ziet men eten als entertainment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')