abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:53:23 #76
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_130311357
1. Enslaved - Frost
2. Marduk - Heaven Shall Burn... bla die bla
3. Ondskapt - Dödens Evangelium
4. Satyricon - Dark Medieval Times
5. Windir - Sóknardalr
pi_130311747
Ik luister alleen gay metal :')
pi_130311798
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:53 schreef GimmeGore het volgende:
1. Enslaved - Frost
2. Marduk - Heaven Shall Burn... bla die bla
3. Ondskapt - Dödens Evangelium
4. Satyricon - Dark Medieval Times
5. Windir - Sóknardalr
Windir :D
nee, jij dan!
pi_130311858
quote:
12s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:07 schreef debeterebob het volgende:
Ik luister alleen gay metal :')
:? ok
nee, jij dan!
pi_130317114
Deze dag sla ik even over..., maar ik heb wel gelachen...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_blackmetalbands

Fluisterwoud
Grimm
Slechtvalk

Prachtig... ^O^

[ Bericht 46% gewijzigd door Burnett op 21-08-2013 17:09:03 ]
pi_130324121
Jammer, conceptalbums gemist. Black metal is niet echt mijn ding. Wel goed dat het ook eens aandacht krijgt hier.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:46:51 #82
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130324516
1. Agalloch - Ashes Against the Grain
2. Enslaved - Axioma Ethica Odini
3. Bathory - Hammerheart
4. Negura Bunget - Om
5. Satyricon - Nemesis Divina
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_130324991
Is Shining blackmetal? Dat wist ik helemaal niet :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_130332027
Ervan uitgaande dat aanverwante acts (Alcest, Liturgy) niet toegestaan zijn is dit mijn lijst.

1. Ulver - Bergtatt
2. Bathory - Bathory
3. Immortal - Damned in Black
4. Venom - Black Metal
5. Shining - The Eerie Cold

Eigenlijk ook de enige 5 acts uit dat wikipedialijstje die ik vrijwillig zou opzetten. Ulver is wel briljant.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_130345344
Dan gaan we die Ulver binnenkort eens beluisteren...
pi_130346428
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:22 schreef Burnett het volgende:
Dan gaan we die Ulver binnenkort eens beluisteren...
Goed plan, zitten genoeg unieke elementen in om het interessant te houden, zelfs voor niet black-metal liefhebbers :) (genoeg cleane zang en akoestische gitaren..)

Daarnaast sowieso een erg tof bandje om eens uit te checken gezien hun extreme genre-switch per uitgebracht album: Black Metal->Folk->TripHop->AvantGarde->Ambient->Art-Rock->Psychedelische rock en nu modern klassiek :D
nee, jij dan!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:12:19 #87
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_130347214
Leg me 's uit 'hoe' jullie 't luisteren. Ik vind Black metal muzikaal gezien prima te doen, maar bij de zang haak ik al snel af. Gedachtes zoals dat op die manier de lyrics beter over komen, doen 't niet voor mij. Met als gevolg dat ik 't toch vaak links laat liggen.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_130347377
Dat Ulver album moet ik dan ook maar eens luisteren, ik heb al wel andere Ulver albums geluisterd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_130347436
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:12 schreef The_Substitute het volgende:
Leg me 's uit 'hoe' jullie 't luisteren. Ik vind Black metal muzikaal gezien prima te doen, maar bij de zang haak ik al snel af. Gedachtes zoals dat op die manier de lyrics beter over komen, doen 't niet voor mij. Met als gevolg dat ik 't toch vaak links laat liggen.
De zang moet je gewoon niet storen. Om de teksten doe ik het niet, die interesseren me niets en kan je toch niet verstaan. En ik ga niet met de lyrics op de bank zitten.

Het gaat mij om het totaalplaatje.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:22:26 #90
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_130347585
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:12 schreef The_Substitute het volgende:
Leg me 's uit 'hoe' jullie 't luisteren. Ik vind Black metal muzikaal gezien prima te doen, maar bij de zang haak ik al snel af. Gedachtes zoals dat op die manier de lyrics beter over komen, doen 't niet voor mij. Met als gevolg dat ik 't toch vaak links laat liggen.
Bij mij ook, grunt of scream klinkt gewoon niet lekker in mijn oren. Ik luister liever naar de traditionele stemmen zoals Iron Maiden of Judas Priest (of metallica, testament, ...). Voor mij ligt de grens qua stem zo ongeveer bij painkiller van judas priest, nog verder 'erover' vind ik gewoon minder mooi, dan offer je te veel muzikaliteit op voor intensiteit in mijn oren.

Maar onlangs heb ik valknacht ontdekt, daar heb ik er niet veel last van ondanks dat het quasi volledig grunt is (denk ik), maar zij zijn wel wat meer folkachtig, zit nu en dan een lekker middeleeuws klinkend blokfluitje bij waardoor het geheel wat lichter dan echte blackmetal klinkt denk ik, het wordt wel eens pagan black metal genoemd. Heeft ook wel een 'episch' gevoel over zich en daar ben ik wel erg voor te vinden.

Ben in deze genres een totale noob, dus ik hoop dat ik niet te veel mis heb. (Wie weet is die groep wel de 'Justin Bieber' van de black metal, weet ik veel en krijg ik een ban aan mijn broek wegens wansmaak :'( :D )

Als iemand nog tips heeft in zulke genres, altijd welkom want zelf vind ik moeilijk mijn weg in black/death metal.

[ Bericht 3% gewijzigd door kl1172 op 22-08-2013 14:54:39 ]
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:54:31 #91
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_130348687
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:18 schreef Mystikvm het volgende:
De zang moet je gewoon niet storen.
Dat doet het dus te veel. Vind het geen lekkere combinatie. Misschien als ik er nog wat vaker naar luister, het naar verloop van tijd wat minder wordt. Of dat 't went, of negeerbaar wordt.
quote:
Het gaat mij om het totaalplaatje.
Horen de teksten daar niet bij? ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:22 schreef kl1172 het volgende:
--post--
Is je post onderhand naar wens? Volgens mij staat de Edit-teller op 10+. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:55:00 #92
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_130348698
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:54 schreef The_Substitute het volgende:


Is je post onderhand naar wens? Volgens mij staat de Edit-teller op 10+. :P
Is oké nu, hehe
pi_130348729
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:54 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Dat doet het dus te veel. Vind het geen lekkere combinatie. Misschien als ik er nog wat vaker naar luister, het naar verloop van tijd wat minder wordt. Of dat 't went, of negeerbaar wordt.

[..]

Horen de teksten daar niet bij? ;)

Voor mij niet, ik kan ze toch niet verstaan en ben er niet in geďnteresseerd, dus het is gewoon extra herrie die soms aangenaam is.

Verder luister ik ook niet veel naar muziek met teksten, dus ik mis er niets aan.
pi_130348755
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:50 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Goed plan, zitten genoeg unieke elementen in om het interessant te houden, zelfs voor niet black-metal liefhebbers :) (genoeg cleane zang en akoestische gitaren..)

Daarnaast sowieso een erg tof bandje om eens uit te checken gezien hun extreme genre-switch per uitgebracht album: Black Metal->Folk->TripHop->AvantGarde->Ambient->Art-Rock->Psychedelische rock en nu modern klassiek :D
Ulver is geniaal. _O_ Hebben eigenlijk alles wat ik tof vind ook wel gespeeld :')

Verder kúnnen de vocalen op black metal inderdaad irritant zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_130349581
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:12 schreef The_Substitute het volgende:
Leg me 's uit 'hoe' jullie 't luisteren. Ik vind Black metal muzikaal gezien prima te doen, maar bij de zang haak ik al snel af. Gedachtes zoals dat op die manier de lyrics beter over komen, doen 't niet voor mij. Met als gevolg dat ik 't toch vaak links laat liggen.
Ik zie het meer als sfeer-muziek. Verdwaald zijn een besneeuwd bos met een ijzige wind, waar je in de verte de demonen al hoort roepen. De vocalen mogen van mij dan ook het liefst wel wat verder weg in de mix staan, zoals op:

maar soms zitten die vocalen echt in de weg, zoals bij z'n oude werk:

daar kan ik goed begrijpen dat mensen denken: :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 22-08-2013 15:36:57 ]
nee, jij dan!
pi_130350105
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:12 schreef The_Substitute het volgende:
Leg me 's uit 'hoe' jullie 't luisteren. Ik vind Black metal muzikaal gezien prima te doen, maar bij de zang haak ik al snel af. Gedachtes zoals dat op die manier de lyrics beter over komen, doen 't niet voor mij. Met als gevolg dat ik 't toch vaak links laat liggen.
Het tweede album van mijn top 5 (Christ Agony - Darkside) bestaat voor het grootste deel uit 'schone' vocalen. Misschien trek je dit beter?


pi_130350708
Het NLse Urfaust gebruikt ook vooral meer cleane vocalen :)

Het laatste album van Darkthrone, graaft ook op zoek naar de band's heavy metal roots:

En de vocalen van de latere albums van Bathory zal ook wel makkelijk behapbaar imho :)

oh en natuurlijk de zoete vocaltjes van Alcest (hoewel dat eigenlijk meer naar 'shoegaze' nijgt dan naar black metal)


[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 22-08-2013 16:36:43 ]
nee, jij dan!
pi_130350787
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik zie het meer als sfeer-muziek. Verdwaald zijn een besneeuwd bos met een ijzige wind, waar je in de verte de demonen al hoort roepen. De vocalen mogen van mij dan ook het liefst wel wat verder weg in de mix staan, zoals op:

maar soms zitten die vocalen echt in de weg, zoals bij z'n oude werk:

daar kan ik goed begrijpen dat mensen denken: :')
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. :P

In de eerste plaats vind ik dat de muziek goed in elkaar moet zitten, en als het dan ook nog een mooie sfeer heeft is dat helemaal mooi natuurlijk.

Bij Filosofem bv heb ik het altijd jammer gevonden van de slechte opnamekwaliteit. Met de muziek zelf is niks mis. :)
pi_130350931
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:54 schreef Gewas het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. :P

In de eerste plaats vind ik dat de muziek goed in elkaar moet zitten, en als het dan ook nog een mooie sfeer heeft is dat helemaal mooi natuurlijk.
ja klopt, das waar natuurlijk :)
quote:
Bij Filosofem bv heb ik het altijd jammer gevonden van de slechte opnamekwaliteit. Met de muziek zelf is niks mis. :)
oh ik vind die opnamekwaliteit juist iets toevoegen aan de muziek :) Bij zijn oude albums heb ik dat wel, ik had die opnieuw opgenomen versies op "From the Depths of Darkness" van vorig jaar dan ook met open armen ontvangen :)

Hij had er toen over dat hij de nummers van 'Hvis lyset tar oss' en 'filosofem' ook opnieuw wou opnemen...
nee, jij dan!
pi_130351505
Ik had gisteren Epos van Darkestrah geluisterd maar daar krijg ik dus gewoon hoofdpijn van he, wat een hysterisch gekrijs was dat. _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')