abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:40:54 #203
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134640666
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:39 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

mijn zonnrpaneeltje, heroplaadbare zaklamp en smartphone wegen minder dan jouw hipsterkleding die je graag meeneemt.
Zonnepaneeltje :') Heroplaadbare zaklamp :') Smartphone :') Geef nu eens antwoord op mijn vraag. Denk je echt dat je niet compleet uitgelachen wordt? Waar heb je allemaal met je fantastische heroplaadbare zaklamp, zonnepaneeltje en smartphone kunnen overleven? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:41:51 #204
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_134640683
Als de wereld naar de kloten gaat ga ik eerst. Hoef ik al die schijtzooi ook niet mee te maken.
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:41:52 #205
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134640684
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:37 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

omdat...?
beschaafde mensen van tegenwoordig gaan heus niet zomaar mensen beroven en vermoorden hoor. we leven niet meer in de middeleeuwen, tegenwoordig is iedereen geschoold.
Ik zou het graag eens als sociaal experiment uitgevoerd zien worden. Zijn we direct ook van jouw wanstaltige gedrag af. Dat je uberhaupt het lef hebt om met zulke teringzooi de deur uit te gaan :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_134640709
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Zonnepaneeltje :') Heroplaadbare zaklamp :') Smartphone :') Geef nu eens antwoord op mijn vraag. Denk je echt dat je niet compleet uitgelachen wordt? Waar heb je allemaal met je fantastische heroplaadbare zaklamp, zonnepaneeltje en smartphone kunnen overleven? :D
waar heb jij zoal kunnen overleven zonder spulletjes :) zoals al gezegd hoef ik niet te "overleven" ik kan gewoon lekker leven zonder wurmen te hoeven eten en zonder in een takkenhutje te blijven zolang het donker is.
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:45:16 #207
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134640729
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:43 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

waar heb jij zoal kunnen overleven zonder spulletjes :) zoals al gezegd hoef ik niet te "overleven" ik kan gewoon lekker leven zonder wurmen te hoeven eten en zonder in een takkenhutje te blijven zolang het donker is.
Jouw zonnepaneeltje klapt zich in noodsituaties natuurlijk uit tot een gigantische villa met alle noodzakelijke luxe. Ik was het even vergeten.

Ben je uberhaupt wel eens in iets anders dan een gemiddeld park of bosje in Nederland geweest? :D
pi_134640748
Preppers zijn verstandige mensen. In het leger word je er op getraind en als je het thuis doet ben je ineens een mafkees? :')
pi_134640757
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Jouw zonnepaneeltje klapt zich in noodsituaties natuurlijk uit tot een gigantische villa met alle noodzakelijke luxe. Ik was het even vergeten.

Ben je uberhaupt wel eens in iets anders dan een gemiddeld park of bosje in Nederland geweest? :D
niet zonder goede zaklamp in iedergeval _O-
denken dat je ook maar wat kan zonder licht zo amateuristisch. nog nooit door het donker geweest.
pi_134640761
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:46 schreef kapiteintje het volgende:
Preppers zijn verstandige mensen. In het leger word je er op getraind en als je het thuis doet ben je ineens een mafkees? :')
Misschien omdat je kan preppen wat je wil als de shit de fen raakt maakt je grote negerbuurman korte metten met je, waarna hij je vrouw verkracht waarna hij je shit opeet tot er een nog grotere neger komt en het hele verhaal opnieuw begint.
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:48:41 #211
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134640765
quote:
Homo. Denken dat een commando z'n zonnepaneeltje nodig heeft. Je stelt me teleur.
pi_134640770
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Misschien omdat je kan preppen wat je wil als de shit de fen raakt maakt je grote negerbuurman korte metten met je, waarna hij je vrouw verkracht waarna hij je shit opeet tot er een nog grotere neger komt en het hele verhaal opnieuw begint.
Daarom moet je voorbereid zijn. :)

Overigens kan ik mensen die een zonnepaneel hebben om hun gsm op te laden in noodtoestanden niet serieus nemen.
pi_134640773
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

aangeleerde helpeloosheid... tja jij bent al verloren nog voordat de schijt de ventilator heeft geraakt.
pi_134640776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Homo. Denken dat een commando z'n zonnepaneeltje nodig heeft. Je stelt me teleur.
Nee, dat is m'n punt juist. Dat is geen preppen. GSM netwerken zal een van de eerste dingen zijn die eruit liggen.
pi_134640783
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:49 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

aangeleerde helpeloosheid... tja jij bent al verloren nog voordat de schijt de ventilator heeft geraakt.
Uh nee, ik ben die eerste neger die je vrouw komt verkrachten, bitch.
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:51:25 #216
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_134640798
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:37 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

omdat...?
beschaafde mensen van tegenwoordig gaan heus niet zomaar mensen beroven en vermoorden hoor. we leven niet meer in de middeleeuwen, tegenwoordig is iedereen geschoold.
Geschoold of ongeschoold, de mens is nog steeds biologisch hetzelfde. Als nu alle beschaving wegvalt, mensen honger krijgen en noem het maar op gaan ze gewoon roven (zie je nog steeds overal in de wereld). Dat is leuk als jij lekker met jouw zonnepaneeltjes zit, dan trekt alles mooi naar het enige verlichte huis in de Nederland namelijk die van onze survivalexpert, die met zonnepanelen menig apocalyps denkt te kunnen overleven, PrepperNL.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_134640800
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:49 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Nee, dat is m'n punt juist. Dat is geen preppen. GSM netwerken zal een van de eerste dingen zijn die eruit liggen.
yep en er zit ook geen licht, gigabytes and informatie, videocamera, fotocamera, GPS, alle landkaarten van europa, standalone-wifi netwerken op mijn smartphone ofzo.
pi_134640803
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:51 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Geschoold of ongeschoold, de mens is nog steeds biologisch hetzelfde. Als nu alle beschaving wegvalt, mensen honger krijgen en noem het maar op gaan ze gewoon roven (zie je nog steeds overal in de wereld). Dat is leuk als jij lekker met jouw zonnepaneeltjes zit, dan trekt alles mooi naar het enige verlichte huis in de Nederland namelijk die van onze survivalexpert, die met zonnepanelen menig apocalyps denkt te kunnen overleven, PrepperNL.
Exact.
pi_134640810
quote:

[..]

Dit ja _O-

Wat een joker.
pi_134640823
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:51 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

yep en er zit ook geen licht, gigabytes and informatie, videocamera, fotocamera, GPS, alle landkaarten van europa, standalone-wifi netwerken op mijn smartphone ofzo.
En als je zo'n ding 1 keer buiten laat liggen in de regen ben je dat allemaal kwijt. Enorm verstandig. :D
pi_134640826
quote:

[..]

Tja het is omdat je collega mijn persoonlijke weblinks heeft verwijdert uit mijn handtekening of je had gezien dat het gaat om kleine lichtgewicht USB zonnepaneeltjes speciaal ontwikkeld voor opladen van smartphone, laptop etc etc geen compleet zonnepanelen systeem.
pi_134640845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:53 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

En als je zo'n ding 1 keer buiten laat liggen in de regen ben je dat allemaal kwijt. Enorm verstandig. :D
jouw zooi van de action ja :)
Speciaal ontworpen hoge kwaliteits zonnepaneeltjes hebben dit soort probleempjes geen last van
pi_134640873
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:54 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Speciaal ontworpen hoge kwaliteits zonnepaneeltjes hebben dit soort probleempjes geen last van
Zooi van de action? Ik heb 't over je GSM aap.
pi_134640875
Het enige wat je serieus gaat helpen zijn wapens. Laat me niet lachen met je zonnepaneeltjes man :')
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:56:23 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134640876
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:47 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

niet zonder goede zaklamp in iedergeval _O-
denken dat je ook maar wat kan zonder licht zo amateuristisch. nog nooit door het donker geweest.
6 wintermaanden boven de poolcirkel :D
pi_134640880
Sowieso vertrouwen op techniek die je zelf niet kunt repareren is een absolute no-go natuurlijk.
pi_134640892
quote:
Een zekere mate van zelfredzaamheid is belangrijk. Een bepaalde hoeveelheid voedsel/water e.d. in huis lijkt me niet onverstandig, dat kost ook niets.

Het overdreven preppen zoals je wel eens op van die Amerikaanse programma's ziet heeft echter geen zin in Nederland.
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:57:37 #228
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134640899
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:53 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Tja het is omdat je collega mijn persoonlijke weblinks heeft verwijdert uit mijn handtekening of je had gezien dat het gaat om kleine lichtgewicht USB zonnepaneeltjes speciaal ontwikkeld voor opladen van smartphone, laptop etc etc geen compleet zonnepanelen systeem.
Het is inderdaad wel bijzonder fijn dat je nog een spelletje spacepinball kan spelen wanneer de wereld aan het vergaan is.
pi_134640911
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:56 schreef Dven het volgende:

[..]

6 wintermaanden boven de poolcirkel :D
en dat zonder zaklamp, huis of haardkachel.
zo een goeie hebben wij nog nooit gehad,
pi_134640923
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:57 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

*nooit
pi_134640938
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Een zekere mate van zelfredzaamheid is belangrijk. Een bepaalde hoeveelheid voedsel/water e.d. in huis lijkt me niet onverstandig, dat kost ook niets.

Het overdreven preppen zoals je wel eens op van die Amerikaanse programma's ziet heeft echter geen zin in Nederland.
Daar zullen de meningen ook wel over verschillen. Zodra het zover is zijn dat soort mensen enorm in het voordeel. In die zin heeft het altijd zin. Of je zo moet willen leven is een tweede.
pi_134640944
Oh kak.
pi_134640953
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Oh kak.
Verkeerde topic.
pi_134640963
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:56 schreef kapiteintje het volgende:
Sowieso vertrouwen op techniek die je zelf niet kunt repareren is een absolute no-go natuurlijk.
zonnepaneeltjes, droge accu's en lampjes kan je dan ook makkelijk 50 jaar opslaan zonder dat ze bederven of opgaan.
In die tijd zijn alle bomen in jouw buurtje allang opgefikt geloof mij nou maar.
pi_134640965
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:59 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Daar zullen de meningen ook wel over verschillen. Zodra het zover is zijn dat soort mensen enorm in het voordeel. In die zin heeft het altijd zin. Of je zo moet willen leven is een tweede.
Welk voordeel? Aan skills preppen heb je altijd wat. Enorme hoeveel voedsel en materialen hamsteren is zinloos als je ze niet kan verdedigen.
pi_134640966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:00 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Verkeerde topic.
Ja.

Nou ja preppen is kut tenzij je wapens hebt. Daar komt het op neer.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:00:47 #237
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134640970
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:57 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Inderdaad periodes waarin ik zomaar anderhalve week met huskies, een jachtgeweer, een schep, een pan en een vishengeltje op pad was ja. Temperaturen rond de -40 en zonder zaklamp, huis of haardkachel kunnen overleven. Nee! Ik had niet eens een smartphone bij me :o En geen supercoole zonnepaneeltjes ;( Maar gelukkig wel het nodige aan verstand welke ik niet eerst vanaf mijn harde schijf moest downloaden.
pi_134640988
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:00 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

zonnepaneeltjes, droge accu's en lampjes kan je dan ook makkelijk 50 jaar opslaan zonder dat ze bederven of opgaan.
In die tijd zijn alle bomen in jouw buurtje allang opgefikt geloof mij nou maar.
Ik woon naast een bos man. :')
pi_134641004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:00 schreef Ludd het volgende:

[..]

Welk voordeel? Aan skills preppen heb je altijd wat. Enorme hoeveel voedsel en materialen hamsteren is zinloos als je ze niet kan verdedigen.
Ik heb 't dan ook over het complete pakket. Self-reliance en self-defence.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:03:22 #240
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641022
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:02 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik woon naast een bos man. :')
helemaal opgefikt tegen die tijd. Zijn zonnepaneeltje vervangt echter een geheel bos aan voedsel, brandstof en beschutting _O_
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:03:46 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134641031
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:54 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Die pleuriszooi uit china die je importeerd voor 3 euro /stuk en voor 10/stuk verkoopt? :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_134641041
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die pleuriszooi uit china die je importeerd voor 3 euro /stuk en voor 10/stuk verkoopt? :')
* importeert.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:04:46 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641051
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Niet zo negatief zijn, daarmee kan je toch al fijn 5 uur extra met je smartphonetje angry birds spelen als je lekker op het strand van Scheveningen van een broodje bal en pilsje geniet
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:05:21 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134641065
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

* importeert.
Kut, ik heb mijn Nederlands niet goed geprept :@
pi_134641069
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Inderdaad periodes waarin ik zomaar anderhalve week met huskies, een jachtgeweer, een schep, een pan en een vishengeltje op pad was ja. Temperaturen rond de -40 en zonder zaklamp, huis of haardkachel kunnen overleven. Nee! Ik had niet eens een smartphone bij me :o En geen supercoole zonnepaneeltjes ;( Maar gelukkig wel het nodige aan verstand welke ik niet eerst vanaf mijn harde schijf moest downloaden.
ah dus toch wel wat techniek in de vorm van geweer en vishengel bij je daar gaan we al weer, niet helemaal afhankelijk dus
Jij afhankelijk van geweer en superman ogen die in het eeuwige donker van het hoge noorden kunnen zien.
Ik 24 uur kunnen zien dankzij heroplaadbare zaklamp.
-40 en hij gaat wel ijsvissen in een gat in het metersdikke ijs gemaakt met zijn schepje in zijn tarzan slipje hou toch op man je weet niet eens hoe het eruitziet in het hoge noorden.
pi_134641080
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kut, ik heb mijn Nederlands niet goed geprept :@
Jij gaat er als eerste aan zonder spellingchecker op een gsm.
pi_134641086
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:02 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik heb 't dan ook over het complete pakket. Self-reliance en self-defence.
Self-defense is onmogelijk in Nederland als je je aan de wet wil houden, en dat wil ik.
pi_134641087
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:05 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

ah dus toch wel wat techniek in de vorm van geweer en vishengel bij je daar gaan we al weer, niet helemaal afhankelijk dus
Jij afhankelijk van geweer en superman ogen die in het eeuwige donker van het hoge noorden kunnen zien.
-40 en hij gaat wel ijsvissen in een gat in het metersdikke ijs gemaakt met zijn schepje in zijn tarzan slipje hou toch op man je weet niet eens hoe het eruitziet in het hoge noorden.
Met techniek is niks mis, zolang je het zelf kunt repareren en je er niet volledig afhankelijk van bent.
pi_134641091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Self-defense is onmogelijk in Nederland als je je aan de wet wil houden, en dat wil ik.
In een noodtoestand gelden geen wetten. Ik weet niet of je daarvan op de hoogte was? :D
pi_134641107
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:06 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Met techniek is niks mis, zolang je het zelf kunt repareren en je er niet volledig afhankelijk van bent.
ah nog een mc-guyver in het topic. Helemaal zelf jachtkogels maken van de grondstoffen in het land.
pi_134641116
PrepperNl is de eerste die dood gaat :)
pi_134641135
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:07 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

ah nog een mc-guyver in het topic. Helemaal zelf jachtkogels maken van de grondstoffen in het land.
Daarom traditionele jachttechnieken zoals valstrikken en pijl en boog trainen. :)
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:11:28 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134641152
quote:

[..]

hOE GA JE JE FUCKING ZAKLAMP OPLADEN ZONDER ZONLICHT?
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:11:31 #254
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_134641153
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 08:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als de stroom uitvalt en ik heb beschikking over dat USB dingetje, dan ben ik thuis. Ik draag dat USB ding niet altijd mee. Thuis heb ik geen GPS nodig, ken ik de buurt en heb ik ook nog papieren kaarten.
Zo'n ding is handig bij (lange) wandeltochten, bij stroomuitval is het nut een stuk kleiner.
Ik gebruik zo'n paneel om bv zaklampen mee op te laden en je kan er bv batterijen mee opladen voor zaklampen, gps apparaten, telefoons etc. Je moet uiteraard wel wat nuttigs op je telefoon of tablet hebben staan wil het nut hebben om dat ding van prik te voorzien. Bv waar bevinden zich de kerncentrales, kaarten, nuttige survival informatieboeken etc.

Het is echt niet levensredder nummer 1 (dat zou waterzuiveringstabletten of een apparaat zijn) maar het kan wel verdomd handig zijn.

Daarbij wil ik wel muziek hebben als de pleuris uitbreekt damnit!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_134641159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:09 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Daarom traditionele jachttechnieken zoals valstrikken en pijl en boog trainen. :)
nou de eerste regel die je leert in survivalisme is anders dat je beter 20 vallen kunt zetten dan met je pijl en boogje rond gaan rennen.
maar die skills heb ik al decennia lang dus dat is sowieso onbelangrijk om nog op dat nivo to communiceren.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:11:56 #256
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641165
quote:

[..]

Allemaal spullen die ik zelf perfect onder alle omstandigheden en met zo goed als alles vindbaar repareren kan. Niet afhankelijk van geweer want zoals gezegd is er een vishengel voorhanden en kan je prima vallen maken voor tal van dieren. Ben jij wel eens in het 'hoge noorden' geweest? Want dan zal je weten dat je ook s' winters en midden in het nacht over het algemeen goed zicht hebt. Sowieso kunnen mensenogen prima in het donker zien. Dat jij dat niet weet is omdat je je eigen ogen continue verziekt door kunstmatig licht te gebruiken waardoor je ogen niet de tijd krijgen om te wennen aan minder lichtgunstige omstandigheden.

Wanneer je wil, kan ik je best eens van wat informatie voorzien over hoe je het gaat overleven wanneer je hypermoderne troep opeens niet meer blijkt te werken :)
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:12:16 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134641167
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef Metro2005 het volgende:
Bv waar bevinden zich de kerncentrales
Altijd handig om te weten :') :') :')
pi_134641169
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

nou de eerste regel die je leert in survivalisme is anders dat je beter 20 vallen kunt zetten dan met je pijl en boogje rond gaan rennen.
maar die skills heb ik al decennia lang dus dat is sowieso onbelangrijk om nog op dat nivo to communiceren.
* niveau
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:12:34 #259
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
PrepperNl is de eerste die dood gaat :)
Ik denk dat je bij de gok kantoren niet veel geld kan verdienen met deze voorspelling
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:12:45 #260
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641178
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:D _O_
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:12:59 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134641183
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:12 schreef Dven het volgende:

[..]

:D _O_
Caps stond nog aan, excuus.
pi_134641190
quote:

[..]

Ik gebruik zo'n paneel om bv zaklampen mee op te laden en je kan er bv batterijen mee opladen voor zaklampen, gps apparaten, telefoons etc. Je moet uiteraard wel wat nuttigs op je telefoon of tablet hebben staan wil het nut hebben om dat ding van prik te voorzien. Bv waar bevinden zich de kerncentrales, kaarten, nuttige survival informatieboeken etc.

Het is echt niet levensredder nummer 1 (dat zou waterzuiveringstabletten of een apparaat zijn) maar het kan wel verdomd handig zijn.

Handig wel ja, zolang het werkt.
pi_134641192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Caps stond nog aan, excuus.
Het was hier uitermate gepast :)
pi_134641196
quote:

[..]

_O-
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:13:32 #265
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641198
quote:

[..]

Beste reden die ik vooralsnog verkregen heb. Dit zou inderdaad een zonnepaneeltje waard zijn.
pi_134641200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:06 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

In een noodtoestand gelden geen wetten. Ik weet niet of je daarvan op de hoogte was? :D
Ja en dan? Weet je hoeveel vuurwapens er in Nederland zijn? Ik heb er geen, en wil er ook geen, ik houd me aan de wet. Je kan wel een gigantische voorraad hebben maar daar heb je weinig als er met vuurwapens bewapende bendes door het land trekken.
pi_134641203
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ik ga helemaal niet naar gebieden waar er nooit zonlicht is.
als dat hier gebeurt spreken we al van een SHTF situatie

-40 verhaaltje was zijn hopeloze poging tot aandacht maar rammelde aan alle kanten van zelfs maar de mogelijkheid dat het war was geweest.

een schepje bij -40 in zijn tarzanslipje :')
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:14:05 #268
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641204
quote:

[..]

Natuurlijk. Maak jij even een beoefend boogschutter wijs dat hij beter zijn tijd in wat vallen zetten kan gaan steken.

Je bent lachwekkend.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:14:35 #269
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641214
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Altijd handig om te weten :') :') :')
Elan had dit bijvoorbeeld moeten weten voor hij zijn vakantie naast een kerncentrale boekte.
pi_134641219
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:13 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

-40 verhaaltje was zijn hopeloze poging tot aandacht maar rammelde aan alle kanten van zelfs maar de mogelijkheid dat het war was geweest.

Inb4 roidrage van Dven
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:15:27 #271
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641222
quote:

[..]

Graaf jij fijn een sneeuwhut bij -40 met je blote handjes dan :D _O-
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:15:52 #272
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641231
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:15 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Inb4 roidrage van Dven
Nergens voor nodig. PrepperNL zorgt voor goed kantoorvermaak met zijn geneuzel
pi_134641232
Wat ik pas echt achterlijk vind is dat al die preppers het nodig vinden om op internet op te scheppen hoe goed ze aan het preppen zijn. De allerbeste prepper die zet niks op internet, nee hij brengt in kaart waar die internethelden zich bevinden en op het moment dat het nodig is doet hij met een geweer een rondje langs debieltjes als PrepperNL.
pi_134641234
Een sneeuwhut lijkt me echt zo knus he Dven. :) Samen op de tablet een filmpje kijken.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:16:43 #275
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134641243
quote:

[..]

Je zegt net dat je dat zou doen in die situatie. Moet je nu niet opeens de boel gaan verdraaien.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:16:59 #276
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641248
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:16 schreef kapiteintje het volgende:
Een sneeuwhut lijkt me echt zo knus he Dven. :) Samen op de tablet een filmpje kijken.
Wel eerst een kampvuurtje maken met je oplaadbare open haard zodat de accu van de tablet aan de zonnepaneeltjes gehangen kunnen worden. En die van het elektrisch deken natuurlijk.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:17:19 #277
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134641251
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat ik pas echt achterlijk vind is dat al die preppers het nodig vinden om op internet op te scheppen hoe goed ze aan het preppen zijn. De allerbeste prepper die zet niks op internet, nee hij brengt in kaart waar die internethelden zich bevinden en op het moment dat het nodig is doet hij met een geweer een rondje langs debieltjes als PrepperNL.
Ik wilde hier op reageren, maar doe het niet ;) ;) ;)
pi_134641252
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:16 schreef kapiteintje het volgende:
Zou beeg het nog doen als de pleuris uitbreekt?

Al kan je dan ook gewoon iedere vrouw pakken natuurlijk.
pi_134641285
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zou beeg het nog doen als de pleuris uitbreekt?

Al kan je dan ook gewoon iedere vrouw pakken natuurlijk.
Dat zou ik serieus wel missen.
pi_134641287
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Graaf jij fijn een sneeuwhut bij -40 met je blote handjes dan :D _O-
ik ben degene met ervaring en die ervaring heeft mij geleerd dat ik zoveel mogelijk spulletjes meeneem zoals licht in de vorm van zaklampen.
Jij bent hier degene die beweert zonder spulletjes te kunnen overleven. Bij -40 nog wel :W

Als ik -20 + ga heb ik altijd de beste spullen bij me die ik kan betalen, en dan nog moet er niks kapot gaan of ik heb een probleem..
pi_134641316
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:19 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

ik ben degene met ervaring en die ervaring heeft mij geleerd dat ik zoveel mogelijk spulletjes meeneem zoals licht in de vorm van zaklampen.
Jij bent hier degene die beweert zonder spulletjes te kunnen overleven. Bij -40 nog wel :W

Als ik -20 + ga heb ik altijd de beste spullen bij me die ik kan betalen, en dan nog moet er niks kapot gaan of ik heb een probleem..
Daarom ben jij ook een van de slechtste preppers die ik ooit meegemaakt heb. En ik zeg dit als marinier.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:20:39 #282
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:19 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Ik zeg niet zonder spulletjes. Maar wel degelijk zonder zonnepanelen, smartphones, oplaadbare zaklampen, elektrische dekentjes en espresso-apparaten.

En die laatste zin maakt je natuurlijk lachwekkend en sneu tegelijk.
pi_134641326
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je zegt net dat je dat zou doen in die situatie. Moet je nu niet opeens de boel gaan verdraaien.
heb ik nooit gezegd sjaky je bent in de war met dven.
Ik laad mijn telefoon , mijn gps en mijn zaklamp op met mijn USB zonnepaneeltje voor de rest moet je bij dven zijn.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:21:29 #284
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134641332
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:20 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Daarom ben jij ook een van de slechtste preppers die ik ooit meegemaakt heb. En ik zeg dit als marinier.
En ik als internetmod.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:22:02 #285
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134641340
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:21 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

heb ik nooit gezegd sjaky je bent in de war met dven.
Ik laad mijn telefoon , mijn gps en mijn zaklamp op met mijn USB zonnepaneeltje voor de rest moet je bij dven zijn.
KLB / Prepper.nl
:')
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:23:11 #286
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134641357
Prepper.nl, die Sandy Hook een hoax noemt, want Adam Lanza is een nerdy knulletje en ondertussen denkt zelf de Apocalyps te kunnen overleven met zijn zonnenpaneeltjes. Wat een mafkees.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:23:51 #287
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_134641370
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:13 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Handig wel ja, zolang het werkt.
Daarom altijd backup hebben, ik heb een e-reader , smartphone én tablet. En doen die het niet dan heb ik altijd nog papieren versies van de boeken , die nemen alleen zo rot mee allemaal als je weg zou moeten.
En een jerrycannetje water staat altijd klaar mocht de watervoorziening om zeep gaan. Helpt natuurlijk geen lange tijd maar het is beter dan niks en ach het staat niet in de weg.
Heb toch liever 10 liter water dan niks. En ik heb in geval van nood nog 2 stortbakken van 10 liter water :+
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_134641374
quote:
ja dven zit graag in het hoge noorden bij -40 maar ik blijf in nederland met mijn zonepaneeltje en heroplaadbare zaklamp.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:24:24 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134641384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:23 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

ja dven zit graag in het hoge noorden bij -40 maar ik blijf in nederland met mijn zonepaneeltje en heroplaadbare zaklamp.
Jij zegt daar 24 uur per dag met je zaklamp te kunnen schijnen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:27:04 #290
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134641421
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:24 schreef kanovinnie het volgende:

Jij zegt daar 24 uur per dag met je zaklamp te kunnen schijnen.
Kijk 'm shinen, met zijn coole zaklamp!
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:27:20 #291
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:23 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Nederland. Het valhalla van overleven _O_
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:27:29 #292
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_134641434
Zonnepanelen heb ik al. Moet alleen nog even een laadregelaar aanschaffen zodat ik een 12v accu kan opladen.

Op termijn wil ik misschien ooit eens hybride omvormer aanschaffen met accupakket, met de huidige saldeerregeling is dat voorlopig nog niet interessant.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:27:43 #293
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641437
In Nederland heb je toch zoveel lichtvervuiling dat je welhaast geen zaklamp meer nodig hebt? ;(
pi_134641451
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kijk 'm shinen, met zijn coole zaklamp!
3000 lumen :)

die van mij is groter als die van jou geloof mij nou maar.
pi_134641461
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:27 schreef Dven het volgende:
In Nederland heb je toch zoveel lichtvervuiling dat je welhaast geen zaklamp meer nodig hebt? ;(
Niet als de stroom uitvalt toch?
pi_134641469
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:28 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Dat is toch overkill? Waar is dat goed voor?
pi_134641472
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:29 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wel als Prepper zijn zaklamp aanzet.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:29:59 #298
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641475
quote:

[..]

Hij heeft het over het heden
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:30:12 #299
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134641480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:28 schreef PrepperNL het volgende:

Dat geloof ik meteen. En dat vind ik ook heel stoer.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:30:21 #300
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134641484
quote:

[..]

Dat is toch overkill? Waar is dat goed voor?
Zodat hij op kan scheppen op internetfora wanneer hij in de bosjes in het vondelpark ligt met z'n tablet _O_
pi_134641488
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Zonnepanelen heb ik al. Moet alleen nog even een laadregelaar aanschaffen zodat ik een 12v accu kan opladen.

Op termijn wil ik misschien ooit eens hybride omvormer aanschaffen met accupakket, met de huidige saldeerregeling is dat voorlopig nog niet interessant.
tja ik heb alles, van 12 volt accus, USB accubanls, laptop powerbanks het is maar net waar je het voor wilt gebruiken. en 12 volt accu is erg onhandig voor opladen van telefoon of laptops, maar een 5 volt accu is weer onhandig voor gebruiken voor kleuren televisie. het is maar net waar je het voor wilt gbruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')