Zonnepaneeltjequote:Op dinsdag 24 december 2013 08:39 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
mijn zonnrpaneeltje, heroplaadbare zaklamp en smartphone wegen minder dan jouw hipsterkleding die je graag meeneemt.
Ik zou het graag eens als sociaal experiment uitgevoerd zien worden. Zijn we direct ook van jouw wanstaltige gedrag af. Dat je uberhaupt het lef hebt om met zulke teringzooi de deur uit te gaanquote:Op dinsdag 24 december 2013 08:37 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
omdat...?
beschaafde mensen van tegenwoordig gaan heus niet zomaar mensen beroven en vermoorden hoor. we leven niet meer in de middeleeuwen, tegenwoordig is iedereen geschoold.
waar heb jij zoal kunnen overleven zonder spulletjesquote:Op dinsdag 24 december 2013 08:40 schreef Dven het volgende:
[..]
ZonnepaneeltjeHeroplaadbare zaklamp
Smartphone
Geef nu eens antwoord op mijn vraag. Denk je echt dat je niet compleet uitgelachen wordt? Waar heb je allemaal met je fantastische heroplaadbare zaklamp, zonnepaneeltje en smartphone kunnen overleven?
Jouw zonnepaneeltje klapt zich in noodsituaties natuurlijk uit tot een gigantische villa met alle noodzakelijke luxe. Ik was het even vergeten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:43 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
waar heb jij zoal kunnen overleven zonder spulletjeszoals al gezegd hoef ik niet te "overleven" ik kan gewoon lekker leven zonder wurmen te hoeven eten en zonder in een takkenhutje te blijven zolang het donker is.
niet zonder goede zaklamp in iedergevalquote:Op dinsdag 24 december 2013 08:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Jouw zonnepaneeltje klapt zich in noodsituaties natuurlijk uit tot een gigantische villa met alle noodzakelijke luxe. Ik was het even vergeten.
Ben je uberhaupt wel eens in iets anders dan een gemiddeld park of bosje in Nederland geweest?
Misschien omdat je kan preppen wat je wil als de shit de fen raakt maakt je grote negerbuurman korte metten met je, waarna hij je vrouw verkracht waarna hij je shit opeet tot er een nog grotere neger komt en het hele verhaal opnieuw begint.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:46 schreef kapiteintje het volgende:
Preppers zijn verstandige mensen. In het leger word je er op getraind en als je het thuis doet ben je ineens een mafkees?
Homo. Denken dat een commando z'n zonnepaneeltje nodig heeft. Je stelt me teleur.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:46 schreef kapiteintje het volgende:
Preppers zijn verstandige mensen. In het leger word je er op getraind en als je het thuis doet ben je ineens een mafkees?
Daarom moet je voorbereid zijn.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Misschien omdat je kan preppen wat je wil als de shit de fen raakt maakt je grote negerbuurman korte metten met je, waarna hij je vrouw verkracht waarna hij je shit opeet tot er een nog grotere neger komt en het hele verhaal opnieuw begint.
aangeleerde helpeloosheid... tja jij bent al verloren nog voordat de schijt de ventilator heeft geraakt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Misschien omdat je kan preppen wat je wil als de shit de fen raakt maakt je grote negerbuurman korte metten met je, waarna hij je vrouw verkracht waarna hij je shit opeet tot er een nog grotere neger komt en het hele verhaal opnieuw begint.
Nee, dat is m'n punt juist. Dat is geen preppen. GSM netwerken zal een van de eerste dingen zijn die eruit liggen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Homo. Denken dat een commando z'n zonnepaneeltje nodig heeft. Je stelt me teleur.
Uh nee, ik ben die eerste neger die je vrouw komt verkrachten, bitch.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:49 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
aangeleerde helpeloosheid... tja jij bent al verloren nog voordat de schijt de ventilator heeft geraakt.
Geschoold of ongeschoold, de mens is nog steeds biologisch hetzelfde. Als nu alle beschaving wegvalt, mensen honger krijgen en noem het maar op gaan ze gewoon roven (zie je nog steeds overal in de wereld). Dat is leuk als jij lekker met jouw zonnepaneeltjes zit, dan trekt alles mooi naar het enige verlichte huis in de Nederland namelijk die van onze survivalexpert, die met zonnepanelen menig apocalyps denkt te kunnen overleven, PrepperNL.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:37 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
omdat...?
beschaafde mensen van tegenwoordig gaan heus niet zomaar mensen beroven en vermoorden hoor. we leven niet meer in de middeleeuwen, tegenwoordig is iedereen geschoold.
yep en er zit ook geen licht, gigabytes and informatie, videocamera, fotocamera, GPS, alle landkaarten van europa, standalone-wifi netwerken op mijn smartphone ofzo.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nee, dat is m'n punt juist. Dat is geen preppen. GSM netwerken zal een van de eerste dingen zijn die eruit liggen.
Exact.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Geschoold of ongeschoold, de mens is nog steeds biologisch hetzelfde. Als nu alle beschaving wegvalt, mensen honger krijgen en noem het maar op gaan ze gewoon roven (zie je nog steeds overal in de wereld). Dat is leuk als jij lekker met jouw zonnepaneeltjes zit, dan trekt alles mooi naar het enige verlichte huis in de Nederland namelijk die van onze survivalexpert, die met zonnepanelen menig apocalyps denkt te kunnen overleven, PrepperNL.
Dit jaquote:Op dinsdag 24 december 2013 08:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Geschoold of ongeschoold, de mens is nog steeds biologisch hetzelfde. Als nu alle beschaving wegvalt, mensen honger krijgen en noem het maar op gaan ze gewoon roven (zie je nog steeds overal in de wereld). Dat is leuk als jij lekker met jouw zonnepaneeltjes zit, dan trekt alles mooi naar het enige verlichte huis in de Nederland namelijk die van onze survivalexpert, die met zonnepanelen menig apocalyps denkt te kunnen overleven, PrepperNL.
En als je zo'n ding 1 keer buiten laat liggen in de regen ben je dat allemaal kwijt. Enorm verstandig.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:51 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
yep en er zit ook geen licht, gigabytes and informatie, videocamera, fotocamera, GPS, alle landkaarten van europa, standalone-wifi netwerken op mijn smartphone ofzo.
Tja het is omdat je collega mijn persoonlijke weblinks heeft verwijdert uit mijn handtekening of je had gezien dat het gaat om kleine lichtgewicht USB zonnepaneeltjes speciaal ontwikkeld voor opladen van smartphone, laptop etc etc geen compleet zonnepanelen systeem.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
jouw zooi van de action jaquote:Op dinsdag 24 december 2013 08:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En als je zo'n ding 1 keer buiten laat liggen in de regen ben je dat allemaal kwijt. Enorm verstandig.
Zooi van de action? Ik heb 't over je GSM aap.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:54 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
jouw zooi van de action ja![]()
Speciaal ontworpen hoge kwaliteits zonnepaneeltjes hebben dit soort probleempjes geen last van
6 wintermaanden boven de poolcirkelquote:Op dinsdag 24 december 2013 08:47 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
niet zonder goede zaklamp in iedergeval![]()
denken dat je ook maar wat kan zonder licht zo amateuristisch. nog nooit door het donker geweest.
Een zekere mate van zelfredzaamheid is belangrijk. Een bepaalde hoeveelheid voedsel/water e.d. in huis lijkt me niet onverstandig, dat kost ook niets.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:46 schreef kapiteintje het volgende:
Het is inderdaad wel bijzonder fijn dat je nog een spelletje spacepinball kan spelen wanneer de wereld aan het vergaan is.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:53 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Tja het is omdat je collega mijn persoonlijke weblinks heeft verwijdert uit mijn handtekening of je had gezien dat het gaat om kleine lichtgewicht USB zonnepaneeltjes speciaal ontwikkeld voor opladen van smartphone, laptop etc etc geen compleet zonnepanelen systeem.
*nooitquote:Op dinsdag 24 december 2013 08:57 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
en dat zonder zaklamp, huis of haardkachel.
zo een goeie hebben wij nog nooit gehad,
Daar zullen de meningen ook wel over verschillen. Zodra het zover is zijn dat soort mensen enorm in het voordeel. In die zin heeft het altijd zin. Of je zo moet willen leven is een tweede.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Een zekere mate van zelfredzaamheid is belangrijk. Een bepaalde hoeveelheid voedsel/water e.d. in huis lijkt me niet onverstandig, dat kost ook niets.
Het overdreven preppen zoals je wel eens op van die Amerikaanse programma's ziet heeft echter geen zin in Nederland.
zonnepaneeltjes, droge accu's en lampjes kan je dan ook makkelijk 50 jaar opslaan zonder dat ze bederven of opgaan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:56 schreef kapiteintje het volgende:
Sowieso vertrouwen op techniek die je zelf niet kunt repareren is een absolute no-go natuurlijk.
Welk voordeel? Aan skills preppen heb je altijd wat. Enorme hoeveel voedsel en materialen hamsteren is zinloos als je ze niet kan verdedigen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daar zullen de meningen ook wel over verschillen. Zodra het zover is zijn dat soort mensen enorm in het voordeel. In die zin heeft het altijd zin. Of je zo moet willen leven is een tweede.
Inderdaad periodes waarin ik zomaar anderhalve week met huskies, een jachtgeweer, een schep, een pan en een vishengeltje op pad was ja. Temperaturen rond de -40 en zonder zaklamp, huis of haardkachel kunnen overleven. Nee! Ik had niet eens een smartphone bij mequote:Op dinsdag 24 december 2013 08:57 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
en dat zonder zaklamp, huis of haardkachel.
zo een goeie hebben wij nog nooit gehad,
Ik woon naast een bos man.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:00 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
zonnepaneeltjes, droge accu's en lampjes kan je dan ook makkelijk 50 jaar opslaan zonder dat ze bederven of opgaan.
In die tijd zijn alle bomen in jouw buurtje allang opgefikt geloof mij nou maar.
Ik heb 't dan ook over het complete pakket. Self-reliance en self-defence.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Welk voordeel? Aan skills preppen heb je altijd wat. Enorme hoeveel voedsel en materialen hamsteren is zinloos als je ze niet kan verdedigen.
helemaal opgefikt tegen die tijd. Zijn zonnepaneeltje vervangt echter een geheel bos aan voedsel, brandstof en beschuttingquote:
Die pleuriszooi uit china die je importeerd voor 3 euro /stuk en voor 10/stuk verkoopt?quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:54 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
jouw zooi van de action ja![]()
Speciaal ontworpen hoge kwaliteits zonnepaneeltjes hebben dit soort probleempjes geen last van
* importeert.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die pleuriszooi uit china die je importeerd voor 3 euro /stuk en voor 10/stuk verkoopt?
Niet zo negatief zijn, daarmee kan je toch al fijn 5 uur extra met je smartphonetje angry birds spelen als je lekker op het strand van Scheveningen van een broodje bal en pilsje genietquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die pleuriszooi uit china die je importeerd voor 3 euro /stuk en voor 10/stuk verkoopt?
Kut, ik heb mijn Nederlands niet goed gepreptquote:
ah dus toch wel wat techniek in de vorm van geweer en vishengel bij je daar gaan we al weer, niet helemaal afhankelijk dusquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Inderdaad periodes waarin ik zomaar anderhalve week met huskies, een jachtgeweer, een schep, een pan en een vishengeltje op pad was ja. Temperaturen rond de -40 en zonder zaklamp, huis of haardkachel kunnen overleven. Nee! Ik had niet eens een smartphone bij meEn geen supercoole zonnepaneeltjes
Maar gelukkig wel het nodige aan verstand welke ik niet eerst vanaf mijn harde schijf moest downloaden.
Jij gaat er als eerste aan zonder spellingchecker op een gsm.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kut, ik heb mijn Nederlands niet goed geprept
Self-defense is onmogelijk in Nederland als je je aan de wet wil houden, en dat wil ik.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb 't dan ook over het complete pakket. Self-reliance en self-defence.
Met techniek is niks mis, zolang je het zelf kunt repareren en je er niet volledig afhankelijk van bent.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:05 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
ah dus toch wel wat techniek in de vorm van geweer en vishengel bij je daar gaan we al weer, niet helemaal afhankelijk dus
Jij afhankelijk van geweer en superman ogen die in het eeuwige donker van het hoge noorden kunnen zien.
Ik 24 uur kunnen zien dankzij heroplaadbare zaklamp.
-40 en hij gaat wel ijsvissen in een gat in het metersdikke ijs gemaakt met zijn schepje in zijn tarzan slipje hou toch op man je weet niet eens hoe het eruitziet in het hoge noorden.
In een noodtoestand gelden geen wetten. Ik weet niet of je daarvan op de hoogte was?quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Self-defense is onmogelijk in Nederland als je je aan de wet wil houden, en dat wil ik.
ah nog een mc-guyver in het topic. Helemaal zelf jachtkogels maken van de grondstoffen in het land.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:06 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Met techniek is niks mis, zolang je het zelf kunt repareren en je er niet volledig afhankelijk van bent.
Daarom traditionele jachttechnieken zoals valstrikken en pijl en boog trainen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:07 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
ah nog een mc-guyver in het topic. Helemaal zelf jachtkogels maken van de grondstoffen in het land.
hOE GA JE JE FUCKING ZAKLAMP OPLADEN ZONDER ZONLICHT?quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:05 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
ah dus toch wel wat techniek in de vorm van geweer en vishengel bij je daar gaan we al weer, niet helemaal afhankelijk dus
Jij afhankelijk van geweer en superman ogen die in het eeuwige donker van het hoge noorden kunnen zien.
-40 en hij gaat wel ijsvissen in een gat in het metersdikke ijs gemaakt met zijn schepje in zijn tarzan slipje hou toch op man je weet niet eens hoe het eruitziet in het hoge noorden.
Ik gebruik zo'n paneel om bv zaklampen mee op te laden en je kan er bv batterijen mee opladen voor zaklampen, gps apparaten, telefoons etc. Je moet uiteraard wel wat nuttigs op je telefoon of tablet hebben staan wil het nut hebben om dat ding van prik te voorzien. Bv waar bevinden zich de kerncentrales, kaarten, nuttige survival informatieboeken etc.quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als de stroom uitvalt en ik heb beschikking over dat USB dingetje, dan ben ik thuis. Ik draag dat USB ding niet altijd mee. Thuis heb ik geen GPS nodig, ken ik de buurt en heb ik ook nog papieren kaarten.
Zo'n ding is handig bij (lange) wandeltochten, bij stroomuitval is het nut een stuk kleiner.
nou de eerste regel die je leert in survivalisme is anders dat je beter 20 vallen kunt zetten dan met je pijl en boogje rond gaan rennen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:09 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daarom traditionele jachttechnieken zoals valstrikken en pijl en boog trainen.
Allemaal spullen die ik zelf perfect onder alle omstandigheden en met zo goed als alles vindbaar repareren kan. Niet afhankelijk van geweer want zoals gezegd is er een vishengel voorhanden en kan je prima vallen maken voor tal van dieren. Ben jij wel eens in het 'hoge noorden' geweest? Want dan zal je weten dat je ook s' winters en midden in het nacht over het algemeen goed zicht hebt. Sowieso kunnen mensenogen prima in het donker zien. Dat jij dat niet weet is omdat je je eigen ogen continue verziekt door kunstmatig licht te gebruiken waardoor je ogen niet de tijd krijgen om te wennen aan minder lichtgunstige omstandigheden.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:05 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Altijd handig om te wetenquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef Metro2005 het volgende:
Bv waar bevinden zich de kerncentrales
* niveauquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
nou de eerste regel die je leert in survivalisme is anders dat je beter 20 vallen kunt zetten dan met je pijl en boogje rond gaan rennen.
maar die skills heb ik al decennia lang dus dat is sowieso onbelangrijk om nog op dat nivo to communiceren.
Ik denk dat je bij de gok kantoren niet veel geld kan verdienen met deze voorspellingquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
PrepperNl is de eerste die dood gaat
quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
hOE GA JE JE FUCKING ZAKLAMP OPLADEN ZONDER ZONLICHT?
Caps stond nog aan, excuus.quote:
Handig wel ja, zolang het werkt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik gebruik zo'n paneel om bv zaklampen mee op te laden en je kan er bv batterijen mee opladen voor zaklampen, gps apparaten, telefoons etc. Je moet uiteraard wel wat nuttigs op je telefoon of tablet hebben staan wil het nut hebben om dat ding van prik te voorzien. Bv waar bevinden zich de kerncentrales, kaarten, nuttige survival informatieboeken etc.
Het is echt niet levensredder nummer 1 (dat zou waterzuiveringstabletten of een apparaat zijn) maar het kan wel verdomd handig zijn.
Daarbij wil ik wel muziek hebben als de pleuris uitbreekt damnit!
quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
nou de eerste regel die je leert in survivalisme is anders dat je beter 20 vallen kunt zetten dan met je pijl en boogje rond gaan rennen.
maar die skills heb ik al decennia lang dus dat is sowieso onbelangrijk om nog op dat nivo to communiceren.
Beste reden die ik vooralsnog verkregen heb. Dit zou inderdaad een zonnepaneeltje waard zijn.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik gebruik zo'n paneel om bv zaklampen mee op te laden en je kan er bv batterijen mee opladen voor zaklampen, gps apparaten, telefoons etc. Je moet uiteraard wel wat nuttigs op je telefoon of tablet hebben staan wil het nut hebben om dat ding van prik te voorzien. Bv waar bevinden zich de kerncentrales, kaarten, nuttige survival informatieboeken etc.
Het is echt niet levensredder nummer 1 (dat zou waterzuiveringstabletten of een apparaat zijn) maar het kan wel verdomd handig zijn.
Daarbij wil ik wel muziek hebben als de pleuris uitbreekt damnit!
Ja en dan? Weet je hoeveel vuurwapens er in Nederland zijn? Ik heb er geen, en wil er ook geen, ik houd me aan de wet. Je kan wel een gigantische voorraad hebben maar daar heb je weinig als er met vuurwapens bewapende bendes door het land trekken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:06 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
In een noodtoestand gelden geen wetten. Ik weet niet of je daarvan op de hoogte was?
ik ga helemaal niet naar gebieden waar er nooit zonlicht is.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
hOE GA JE JE FUCKING ZAKLAMP OPLADEN ZONDER ZONLICHT?
Natuurlijk. Maak jij even een beoefend boogschutter wijs dat hij beter zijn tijd in wat vallen zetten kan gaan steken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Elan had dit bijvoorbeeld moeten weten voor hij zijn vakantie naast een kerncentrale boekte.quote:
Inb4 roidrage van Dvenquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:13 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
ik ga helemaal niet naar gebieden waar er nooit zonlicht is.
als dat hier gebeurt spreken we al van een SHTF situatie
-40 verhaaltje was zijn hopeloze poging tot aandacht maar rammelde aan alle kanten van zelfs maar de mogelijkheid dat het war was geweest.
een schepje bij -40 in zijn tarzanslipje
Graaf jij fijn een sneeuwhut bij -40 met je blote handjes danquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:13 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
-40 verhaaltje was zijn hopeloze poging tot aandacht maar rammelde aan alle kanten van zelfs maar de mogelijkheid dat het war was geweest.
Nergens voor nodig. PrepperNL zorgt voor goed kantoorvermaak met zijn geneuzelquote:
Je zegt net dat je dat zou doen in die situatie. Moet je nu niet opeens de boel gaan verdraaien.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:13 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Wel eerst een kampvuurtje maken met je oplaadbare open haard zodat de accu van de tablet aan de zonnepaneeltjes gehangen kunnen worden. En die van het elektrisch deken natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:16 schreef kapiteintje het volgende:
Een sneeuwhut lijkt me echt zo knus he Dven.Samen op de tablet een filmpje kijken.
Ik wilde hier op reageren, maar doe het nietquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat ik pas echt achterlijk vind is dat al die preppers het nodig vinden om op internet op te scheppen hoe goed ze aan het preppen zijn. De allerbeste prepper die zet niks op internet, nee hij brengt in kaart waar die internethelden zich bevinden en op het moment dat het nodig is doet hij met een geweer een rondje langs debieltjes als PrepperNL.
Zou beeg het nog doen als de pleuris uitbreekt?quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:16 schreef kapiteintje het volgende:
Een sneeuwhut lijkt me echt zo knus he Dven.Samen op de tablet een filmpje kijken.
Dat zou ik serieus wel missen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou beeg het nog doen als de pleuris uitbreekt?
Al kan je dan ook gewoon iedere vrouw pakken natuurlijk.
ik ben degene met ervaring en die ervaring heeft mij geleerd dat ik zoveel mogelijk spulletjes meeneem zoals licht in de vorm van zaklampen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Graaf jij fijn een sneeuwhut bij -40 met je blote handjes dan![]()
Daarom ben jij ook een van de slechtste preppers die ik ooit meegemaakt heb. En ik zeg dit als marinier.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:19 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
ik ben degene met ervaring en die ervaring heeft mij geleerd dat ik zoveel mogelijk spulletjes meeneem zoals licht in de vorm van zaklampen.
Jij bent hier degene die beweert zonder spulletjes te kunnen overleven. Bij -40 nog wel![]()
Als ik -20 + ga heb ik altijd de beste spullen bij me die ik kan betalen, en dan nog moet er niks kapot gaan of ik heb een probleem..
Ik zeg niet zonder spulletjes. Maar wel degelijk zonder zonnepanelen, smartphones, oplaadbare zaklampen, elektrische dekentjes en espresso-apparaten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:19 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
ik ben degene met ervaring en die ervaring heeft mij geleerd dat ik zoveel mogelijk spulletjes meeneem zoals licht in de vorm van zaklampen.
Jij bent hier degene die beweert zonder spulletjes te kunnen overleven. Bij -40 nog wel![]()
Als ik -20 + ga heb ik altijd de beste spullen bij me die ik kan betalen, en dan nog moet er niks kapot gaan of ik heb een probleem..
heb ik nooit gezegd sjaky je bent in de war met dven.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je zegt net dat je dat zou doen in die situatie. Moet je nu niet opeens de boel gaan verdraaien.
En ik als internetmod.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:20 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daarom ben jij ook een van de slechtste preppers die ik ooit meegemaakt heb. En ik zeg dit als marinier.
KLB / Prepper.nlquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:21 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
heb ik nooit gezegd sjaky je bent in de war met dven.
Ik laad mijn telefoon , mijn gps en mijn zaklamp op met mijn USB zonnepaneeltje voor de rest moet je bij dven zijn.
Daarom altijd backup hebben, ik heb een e-reader , smartphone én tablet. En doen die het niet dan heb ik altijd nog papieren versies van de boeken , die nemen alleen zo rot mee allemaal als je weg zou moeten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Handig wel ja, zolang het werkt.
ja dven zit graag in het hoge noorden bij -40 maar ik blijf in nederland met mijn zonepaneeltje en heroplaadbare zaklamp.quote:
Jij zegt daar 24 uur per dag met je zaklamp te kunnen schijnen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:23 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
ja dven zit graag in het hoge noorden bij -40 maar ik blijf in nederland met mijn zonepaneeltje en heroplaadbare zaklamp.
Kijk 'm shinen, met zijn coole zaklamp!quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:24 schreef kanovinnie het volgende:
Jij zegt daar 24 uur per dag met je zaklamp te kunnen schijnen.
Nederland. Het valhalla van overlevenquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:23 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
ja dven zit graag in het hoge noorden bij -40 maar ik blijf in nederland met mijn zonepaneeltje en heroplaadbare zaklamp.
3000 lumenquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kijk 'm shinen, met zijn coole zaklamp!
Niet als de stroom uitvalt toch?quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:27 schreef Dven het volgende:
In Nederland heb je toch zoveel lichtvervuiling dat je welhaast geen zaklamp meer nodig hebt?
Dat is toch overkill? Waar is dat goed voor?quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:28 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
3000 lumen![]()
die van mij is groter als die van jou geloof mij nou maar.
Hij heeft het over het hedenquote:
Dat geloof ik meteen. En dat vind ik ook heel stoer.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:28 schreef PrepperNL het volgende:
3000 lumen![]()
die van mij is groter als die van jou geloof mij nou maar.
Zodat hij op kan scheppen op internetfora wanneer hij in de bosjes in het vondelpark ligt met z'n tabletquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:29 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is toch overkill? Waar is dat goed voor?
tja ik heb alles, van 12 volt accus, USB accubanls, laptop powerbanks het is maar net waar je het voor wilt gebruiken. en 12 volt accu is erg onhandig voor opladen van telefoon of laptops, maar een 5 volt accu is weer onhandig voor gebruiken voor kleuren televisie. het is maar net waar je het voor wilt gbruiken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Zonnepanelen heb ik al. Moet alleen nog even een laadregelaar aanschaffen zodat ik een 12v accu kan opladen.
Op termijn wil ik misschien ooit eens hybride omvormer aanschaffen met accupakket, met de huidige saldeerregeling is dat voorlopig nog niet interessant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |