quote:
Op zondag 18 augustus 2013 04:26 schreef slashdotter3 het volgende:Mike Passenier is een uitstekende standup trainer maar was dat wel wat Overeem nodig had?
Overeem z'n standup is prima, het is z'n cardio wat verbeterd moet worden.
Ik had gelezen dat wrestling hetgeen is wat het meest aan je cardio werkt, dan is Mike als coach niet de juiste keuze.
Maar je moet altijd een goede cardio hebben als je meerdere ronden op tempo wil kunnen vechten. Dat is in het staande gevecht net zo goed zo. Ik weet niet wat de reden is dat hij naar Passenier terug is gegaan, maar feit is dat hij op een manier uitgeschakeld is die de gemiddelde topper onder de staande vechters niet overkomt. Dat was gewoon Overeem die zijn eigen ding deed en op impuls vocht, en dus niets te maken met de tekortkomingen van het staande vechten. In tegendeel, dit was juist waar je met goede training in het staande gevecht op voorbereid moet zijn.
Ik denk dat kwa spectakel Overeem nog wel wat brengt, en dat ze hem dus nog niet cutten. Maar hij heeft een goede win nodig, zoveel is duidelijk. Misschien ook nog vechten in de K1 om zijn profiel omhoog te houden?
Mooie klassieke submission van Sonnen nu. Prachtige uitvoering.