ja, natuurlijk kan dat, waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:54 schreef lkki het volgende:
Kán ik mijn ex-werkgever bellen en vragen om een exemplaar,
Ik weet niet...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:55 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, natuurlijk kan dat, waarom zou dat niet kunnen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is daar een of andere maffe wet voor dat ze die me maar één maal mogen opsturen?
Ik heb dat loonstrookje dus ook niet!
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2013 17:57:42 ]
Eens kijken... December 2011 tot mei 2013 en van juli 2013 tot nu!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:58 schreef Etsu het volgende:
Heb je van januari t/m december 2012 gewerkt?
Dan had je loonheffingskorting aan staanquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:08 schreef lkki het volgende:
[ afbeelding ]
Huh? Ik heb het nooit terugggevraagd, maar ik heb blijkbaar ook niets!![]()
![]()
Terwijl ik bij mijn huidige werkgever meteen al 13 euro heb afgedragen aan loonheffingen van de 36 euro die ik verdiend had!
Nee, geen tweede baantje.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:13 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Dan had je loonheffingskorting aan staanEn dan heb je dat bij je huidige werkgever uitgezet (of je hebt een tweede baantje) waardoor je een behoorlijk percentage aan belasting afdraagt.
Jep, dat kan zeker aan/uit. In jouw geval zou ik het aanzetten want dan hou je netto per maand meer over.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:14 schreef lkki het volgende:
[..]
Nee, geen tweede baantje.
Kan dat 'uit' dus? Zal ik mijn werkgever opbellen?
Loonbelastingsverklaring invullen, en dat moet op papier. Even aan je leidinggevende vragen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:14 schreef lkki het volgende:
[..]
Nee, geen tweede baantje.
Kan dat 'uit' dus? Zal ik mijn werkgever opbellen?
Dit is normaalquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:16 schreef lkki het volgende:
[ afbeelding ]
37,03 Euro, dat is mijn bruto loon. Daar wordt dus ruim een derde van ingehouden.
Kan ik dit terugkrijgen..?
Ik moet dus de loonheffingskortingen aanzetten?
Speelt het trouwens mee dat ik over 6 dagen 18 word?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:18 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Dit is normaalJij zit in schaal 1 en er wordt dus 37% van je loon ingehouden. Dit kan je volgend jaar weer terugvragen.
Dat kan kloppenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:18 schreef lkki het volgende:
Bedankt voor al je hulp SLP_!
Ik had net een belastingaangifte gedaan voor 2012, maar ik heb blijkbaar geen loonheffing waar ik aanspraak over kan maken.
Nee, als je niets hebt betaald kan je ook niets terugkrijgen. Als toentertijd de loonheffingskorting ook op 'ja' stond, zal er in maanden dat je niet extreem veel werkt (vakantie?) ook nooit iets worden ingehouden als werkende scholier.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:18 schreef lkki het volgende:
Bedankt voor al je hulp SLP_!
Ik had net een belastingaangifte gedaan voor 2012, maar ik heb blijkbaar geen loonheffing waar ik aanspraak over kan maken.
Maakt niks uit.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:18 schreef lkki het volgende:
[..]
Speelt het trouwens mee dat ik over 6 dagen 18 word?
Kan dat nog?
Oh oké!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
Eigenlijk moet je nu even een maandje wachten, zodat er nog een keer loonheffing wordt ingehouden. Dat krijg je dan terug bij de aangifte over 2013, die je voor 1 april 2014 invult. Want als je minder dan 25 euro terug zou krijgen dan krijg je niks...
Ik krijg dus ook gewoon geld terug nadat ik voor de wet volwassen ben geworden?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:19 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Dat kan kloppenLeeftijd maakt trouwens volgens mij niet zoveel uit.
Jepquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:20 schreef lkki het volgende:
[..]
Oh oké!![]()
Bedankt! Maandje wachten, en dan vragen of de loonheffing stopgezet kan worden.
[..]
Ik krijg dus ook gewoon geld terug nadat ik voor de wet volwassen ben geworden?
Yaaay!quote:
Niet vragen, heeft geen zin. Formulier invullen en op (laten) sturen naar de belastingdienst.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:20 schreef lkki het volgende:
[..]
Oh oké!![]()
Bedankt! Maandje wachten, en dan vragen of de loonheffing stopgezet kan worden.
Ja. Ongeacht je leeftijd mag je een bepaald bedrag per jaar belastingvrij verdienen.quote:Ik krijg dus ook gewoon geld terug nadat ik voor de wet volwassen ben geworden?
Haha nee is geen leeftijdsgrens. Maar het is geen gratis geld hequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:22 schreef lkki het volgende:
[..]
Yaaay!![]()
Je hele leven lang?Of is er ergens toch een leeftijdsgrens?
Heel heeeeeel erg bedankt iedereen! Ik begrijp het nu helemaal allemaal!
Ehm, nee.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:25 schreef SLP_ het volgende:
Afhankelijk van je loon kan er wel 50% worden ingehouden
Misschien moet je jezelf even verdiepen in wat loonheffings belasting precies is.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:22 schreef lkki het volgende:
[..]
Yaaay!![]()
Misschien kunnen jullie het samen doen :-)quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:30 schreef Chinless het volgende:
[..]
Misschien moet je jezelf even verdiepen in wat loonheffings belasting precies is.
Dan weet je hoe het in elkaar zit en op basis waarvan hoeveel je betaalt.
Je kan nu wel zeggen, niet inhouden, maar dan bestaat de mogelijkheid dat je na een jaar werken een deel moet "betalen" aan de BD. Daar wordt je dan ook niet blij van.
Hier heb ik toch wel zo mijn twijfels bij.quote:
Je kunt inderdaad tegen je werkgever zeggen dat hij geen loonheffing moet inhouden, maar omdat de werkgever verplicht is in te houden, zal de werkgever daar niet aan meewerken. En loonheffingskorting toepassen is, zoals hierboven gezegd, iets anders dan geheel geen loonheffing inhouden. Al kan het in de praktijk op hetzelfde neerkomen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:30 schreef Chinless het volgende:
Je kan nu wel zeggen, niet inhouden, maar dan bestaat de mogelijkheid dat je na een jaar werken een deel moet "betalen" aan de BD. Daar wordt je dan ook niet blij van.
Geen leeftijdgrens. Inkomstenbelasting werkt met 4 belastingschijven 37%,42% (2 verschillende) en 52%. En heffingskortingen. (zie de website van de belastingdienst)quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:22 schreef lkki het volgende:
[..]
Yaaay!![]()
Je werkgever stuurt helemaal niets op. Staat ook op de opgaaf dat het ingeleverd moet worden bij de werkgever. De werkgever stuurt 'em niet op naar de Belastingdienst. Die functie heeft het biljet namelijk niet.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
Niet vragen, heeft geen zin. Formulier invullen en op (laten) sturen naar de belastingdienst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |