SPOILER: Hoe het allemaal begonOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Football Manager wordt een aparte database aangemaakt met de aangemelde users als speler. Zodra alle spelers ingeladen zijn, gaat de host als werkloze manager op vakantie. Elk half jaar wordt een shortlist update gegeven van ons als spelers, met informatie over goals, assists, tackels en meer. Met andere woorden: Ben je op weg om die wereldster te worden?
In de FM Editor word je aangemaakt als speler met een aantal vooraf bepaalde eigenschappen. Denk aan de club die je zelf kan kiezen, een aantal eigenschappen (attributes) en andere details. Zie de rest van deze OP voor de regels en verdelingen.
Elk jaar wordt er een update gegeven van de eigenschappen van elke speler. Al deze screens kan je vinden op ons speciale Fok! als speler forum. Iedereen krijgt gelijke kansen in dit spel. Elke speler krijgt een vaste waarde in het begin en het potentieel kan je zelf kiezen door middel van scenarios.
Tussendoor mag je kleinere updates aanvragen, mits met mate. De spelleider moet het spel wel kunnen laten lopen en niet alleen screens posten.
Tijdens het inschrijven moet je 1 van de volgende scenario's en een bijbehorende club kiezen om mee te beginnen.
Scenario 1: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA op 180. Je mag per categorie 40 punten besteden.
Scenario 2: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA tussen 170 en 190 gegenereerd door een RNG*. Je mag per categorie 40 punten besteden.
* RNG = Random Number Generator
Dit is vergelijkbaar met de grotere talenten in Europa. Hoe je je als talent ontwikkelt, is echter volledig afhankelijk van je keuze aan het begin. Kom je aan spelen toe en ontwikkel je je het beste?
Een club kiezen staat grotendeels vrij, zolang de gekozen club in één van de gegeven competities uitkomt. Zie een overzicht verderop in de OP.
Bekijk de volgende lijst van Preferred Moves voor de vertaling Nederlands-Engels:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inschrijving geschiedt helemaal via http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=5 !! Lees de sticky posts daar aandachtig als je je wilt inschrijven.
Maak je inschrijving als geregistreerde user, als je je inschrijving wilt kunnen wijzigen. Een ongeregistreerde user kan zijn topic niet meer wijzigen!
Na ongeveer 15 seizoenen worden alle carrires bekeken. Wie heeft de hoogste waarde? Wie speelt bij een wereldclub en wie heeft er een hoofdprijs gewonnen? Wie van ons is een wereldster geworden? En bij sommige rondes, welk team heeft de meeste prijzen gepakt?
1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen?
Jazeker. Iedereen is welkom. Vul de gegevens in met een reply en vraag eventueel als iets niet duidelijk is.
2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen?
Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.
3. Moet ik mijn eigen naam invullen?
Nee. Voor mijn part speel je als Kees Koekenbakker. Als je jezelf maar kunt herkennen!
4. Waar staat PA en CA voor?
PA staat voor Potential Ability (wat je kan halen) en CA staat voor Current Ability (wat je nu bent).
5. Hoe werkt de PA (Potential Ability) in FM?
Deze site (http://games-footballmana(...)tential-ability.html) geeft een goede uitleg.
6. Waarom mag ik niet in andere competities starten?
We hebben een selectie gemaakt van begincompetities die gelijkwaardig zijn ter bescherming van jezelf. Iedereen zal nu redelijk snel een basisplaats kunnen afdwingen.
7. Waar meten we mee aan het einde?
Een voetballer kan niet op 1 eigenschap of resultaat beoordeelt worden, dus zullen we naar het totaalplaatje moeten kijken.
8. Deze OP is saai!
Als je een expert bent in Paint / Photoshop zie ik graag wat illustraties tegemoet! Daarnaast is alle feedback welkom.
9. Mijn speler heeft ineens mindere attributes! Hoe kan dit?
Ook al vult de host je opgegeven waardes voor attributes in, dan nog kan het zo zijn, dat Football Manager het wat aanpast. Dit naar aanleiding van je CA en/of PA. Dit is niet te voorkomen; het gebeurt echter voor iedereen en wordt daardoor niet als oneerlijk gezien.
Vorige rondes
Huidige spelers
Inschrijving (gesloten)
Beschikbare competities
TipsI love my mispoken words.
Nice, had zelf wat gemaakt in Google Spreadsheet maar wist niet hoe ik die kleurtjes moest doen. Dus deze maar geupload en geconvertquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:39 schreef xminator het volgende:
[..]
'Iemand'?![]()
Nogmaals een linkje van mijn versie: https://www.dropbox.com/s/su26vg91l3jvdol/FM2013.xlsx
Kleurt automatisch en ist met formules enzo..
Huh apps zijn toch interlands? En wat zijn dan AT apps?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:52 schreef Sejt het volgende:
Fok! shortlist per 31-12-2013: http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=370&pid=3899#pid3899
Apps is voor eigen club. 'Caps' zijn interlands.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:54 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Huh apps zijn toch interlands? En wat zijn dan AT apps?
apps zijn appereances, gewone wedstrijden dus. Caps zijn interlands.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:54 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Huh apps zijn toch interlands? En wat zijn dan AT apps?
Heeft mijn speler 1 wedstrijd gespeeld?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:56 schreef Sejt het volgende:
[..]
Apps is voor eigen club. 'Caps' zijn interlands.
AT apps zijn gespeelde wedstrijden over alle jaren genomen. (All Time appearances)
Zal wel een oefenwedstrijd bij het eerste zijn geweest. wedstrijden van het 2de of onder zoveel wordt daar niet mee gerekend.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:57 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Heeft mijn speler 1 wedstrijd gespeeld?
Wedstrijden in jeugd/reserve elftallen telt niet mee. Alleen wedstrijden in het 1e.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:57 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Heeft mijn speler 1 wedstrijd gespeeld?
Vandaar dat er nog niks bij Günther staatquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:59 schreef Katth het volgende:
[..]
Wedstrijden in jeugd/reserve elftallen telt niet mee. Alleen wedstrijden in het 1e.
Jouw avatarquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:22 schreef CarlosJacques het volgende:
Goed bezig Sejt. Taribo speelt prima tot nu toe.
Je doet het beter dan ik. Verwacht niet al teveel van mijn speler. Ik heb gewoon het verkeerde team gekozen. Zoveel is me nu wel duidelijk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:32 schreef dion_v_k het volgende:
In het begin veel nieuws over Bassie, een paar keer belangrijk voor Oranje u19 en Start u19 maar nog steeds geen basisplaats in het 1e van Start![]()
Wel goed bezig Sejt
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:38 schreef Sejt het volgende:
Nogmaals een record voor Fok.
[ afbeelding ]
Ik heb het gevoel dat Bassie voor City gaat. lekker z'n hele loopbaan bankzittenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:40 schreef Sejt het volgende:
Ook Manchester City wil één van onze talenten.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:39 schreef Sejt het volgende:
Wie heeft Wenger op het oog?
[ afbeelding ]
The suspense is killing me!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:40 schreef Sejt het volgende:
Ook Manchester City wil één van onze talenten.
[ afbeelding ]
Welke club zit je bij?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:38 schreef Happel het volgende:
[..]
Je doet het beter dan ik. Verwacht niet al teveel van mijn speler. Ik heb gewoon het verkeerde team gekozen. Zoveel is me nu wel duidelijk.
Geen Jambers toch?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:42 schreef Sejt het volgende:
Manchester United wil een goedkoop talent strikken.
[ afbeelding ]
En Bassie danquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:46 schreef Sejt het volgende:
Dat waren de transfers voor winterperiode 2013/2014.
Alles is voor Bassiequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:48 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
En Bassie dan![]()
Heeft die eikel onderhand een basisplaats bij dat provincieclubje of wat?
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:48 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
En Bassie dan![]()
Heeft die eikel onderhand een basisplaats bij dat provincieclubje of wat?
Dafuqquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:42 schreef Sejt het volgende:
Manchester City heeft z'n man binnen.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:43 schreef Sejt het volgende:
Chelsea doet mee in de koopgekte van Engelse clubs.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:13 schreef Sejt het volgende:
Chelsea moet het 2 maanden stellen zonder Kees.
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Misschien houdt 'ie teveel van zijn VfLquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:31 schreef Swaytje het volgende:
Dat Günther nog niet verkocht is onderhanddie blijft maar scoren
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:38 schreef Sejt het volgende:
Alles mis bij Bassie.
[ afbeelding ]
Krisis voor Bassie.
[ afbeelding ]
Gezellig, welkom teammaat!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:46 schreef Sejt het volgende:
Niss nieuwe concurrent voor Papisko.
[ afbeelding ]
Hoeft ook niet. Ik (Hij) ben spelverdeler.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:01 schreef Sejt het volgende:
Vibius speelt goed, maar scoort niet.
[ afbeelding ]
Aanvoerder en al meerdere keren man of the match geweest, maar nog steeds niet gedebuteerd in het eerste. Wordt toch wel een keer tijd.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:38 schreef Sejt het volgende:
Heinsgebot moet het alleen doen in de defensie.
[ afbeelding ]
Al 160k waardquote:
Weg gegaan bij de kampioen van divisie B1..quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:44 schreef Sejt het volgende:
Competitie updates zijn hier te vinden: http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=4
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:46 schreef SiebeJ het volgende:
[..]
Weg gegaan bij de kampioen van divisie B1..
Promotie voor Osnabrückquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:44 schreef Sejt het volgende:
Competitie updates zijn hier te vinden: http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=4
Dat was in 2013. Ik zal de Duitse 2e divisie even posten.quote:
Degradatie voor Osnabrückquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:49 schreef Sejt het volgende:
[..]
Dat was in 2013. Ik zal de Duitse 2e divisie even posten.
Staat er nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:09 schreef Sejt het volgende:
Holland niet tevreden over zaakwaarnemer.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:23 schreef Aguero het volgende:
Leuk om te zien dat je dit weer hebt opgepakt, volgende ronde wil ik wel weer meedoen.
Nu even het einde van de Avellino-game bekijken.
Geen interesse op dit moment.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:33 schreef dion_v_k het volgende:
Sejt, staat bassie ook niet in de belangstelling van een club?
En mag ik eens een screen van zijn stats met grafiek?
Thanks![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.
Jambers gaat degradatievoetbal spelen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:34 schreef Sejt het volgende:
Jambers verlaat Antwerp voor Engeland.
[ afbeelding ]
Nooit gesnapt hoe dit werkt? Welke club bepaalt nou waar die speelt?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:24 schreef Sejt het volgende:
Vibius nu deels eigendom van AC Milan.
[ afbeelding ]
Jazeker. Spelers als Mari Huana, Culetto, Blue, Vencedor, Adriaanse, Jolink en de volgende Nederlanders:quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:34 schreef SiebeJ het volgende:
Speelde er ook FOK!jeugd mee op het EK -19?
Geen idee.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:36 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Nooit gesnapt hoe dit werkt? Welke club bepaalt nou waar die speelt?
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:34 schreef Sejt het volgende:
[..]
Geen interesse op dit moment.5 weken geblesseerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
Je koopt de helft van de speler. Tijdens de transferperiode gaat de speler wel naar de nieuwe club, maar na een jaar mogen allebei de clubs een bod doen op de helft van de speler. De club met het hoogste bod koopt dan de overige 50% van de transferrechten van de speler. Dit ingeplande bod kan een jaar uitgesteld worden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:36 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Nooit gesnapt hoe dit werkt? Welke club bepaalt nou waar die speelt?
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mag ik een screenie van Günther en is er interesse?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals je kan zien geen interesse.I love my mispoken words.
Aha, thanksquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:42 schreef SiebeJ het volgende:
[..]
Je koopt de helft van de speler. Tijdens de transferperiode gaat de speler wel naar de nieuwe club, maar na een jaar mogen allebei de clubs een bod doen op de helft van de speler. De club met het hoogste bod koopt dan de overige 50% van de transferrechten van de speler. Dit ingeplande bod kan een jaar uitgesteld worden.
SPOILER: StatistiekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.
Tof!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:55 schreef Sejt het volgende:
Dat was het voor vandaag. Meer updates morgenochtend.
Later.
Thnx voor de updates!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:55 schreef Sejt het volgende:
Later.
Bedankt voor de updates.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:55 schreef Sejt het volgende:
Later.
wat een prutserquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:54 schreef Sejt het volgende:
Moeilijk keepen met gebroken vinger.
[ afbeelding ]
Hophopquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:24 schreef Sejt het volgende:
Vibius nu deels eigendom van AC Milan.
[ afbeelding ]
Eckte eckten laten dat ding dan ter plekke amputeren en gaan gewoon verder, jatogquote:
Werk?quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:36 schreef PierreTT het volgende:
Hopelijk zometeen wat updates, want ik verveel me kapot hier op werk
Werk ja, ik werk ook op zondagenquote:
Moet je zin in hebben.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:37 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Werk ja, ik werk ook op zondagenVanaf 7 uur 's ochtends zelfs
Receptionist bij een bejaardenzorgcentrum. Bijbaan, zondag is 200% en ik hoef alleen hier te zitten, af en toe de telefoon op te nemen, te kletsen met bejaarden en de rest van de dag bestaat uit FOK! en Facebookquote:Op zondag 18 augustus 2013 09:38 schreef Sejt het volgende:
[..]
Moet je zin in hebben.Welke branche?
Dat is wel relaxt cashen inderdaad.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:39 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Receptionist bij een bejaardenzorgcentrum. Bijbaan, zondag is 200% en ik hoef alleen hier te zitten, af en toe de telefoon op te nemen, te kletsen met bejaarden en de rest van de dag bestaat uit FOK! en Facebook![]()
Zeker, van 7 tot 10 is er echt niks te beleven hier, ik zit helemaal alleen. Dan is FOK! uitermate goed vermaakquote:Op zondag 18 augustus 2013 09:39 schreef Sejt het volgende:
[..]
Dat is wel relaxt cashen inderdaad.
Komt dan goed uit dat ik wakker ben.
Kop koffie erbij, heerlijk relaxte zondagochtend.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:40 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Zeker, van 7 tot 10 is er echt niks te beleven hier, ik zit helemaal alleen. Dan is FOK! uitermate goed vermaak
Juistquote:Op zondag 18 augustus 2013 09:45 schreef Sejt het volgende:
[..]
Kop koffie erbij, heerlijk relaxte zondagochtend.![]()
Ik zet de wekker ook in het weekend. De ochtend is altijd heerlijk rustig en uitslapen wordt je alleen maar lui van.
Spelersupdates komen zometeen trouwens.
SPOILER: OntwikkelingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.
Frank heeft me verlatenquote:Op zondag 18 augustus 2013 10:20 schreef Sejt het volgende:
Hubertus laat zien wat hij kan aan... ja, wie eigenlijk?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Over Austria Under 21 gesproken, zit Hubertus daar eigenlijk bij?quote:
Nee.quote:Op zondag 18 augustus 2013 10:39 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Over Austria Under 21 gesproken, zit Hubertus daar eigenlijk bij?
Vreemd. Zoveel goede spelers heeft Oostenrijk niet, raar dat ze mijn speler nog niet opgeroepen hebbenquote:
Inderdaad. Hier een screen van hun u19 team met wat belangrijke stats.quote:Op zondag 18 augustus 2013 10:43 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Vreemd. Zoveel goede spelers heeft Oostenrijk niet, raar dat ze mijn speler nog niet opgeroepen hebben
quote:Op zondag 18 augustus 2013 10:44 schreef Sejt het volgende:
[..]
Inderdaad. Hier een screen van hun u19 team met wat belangrijke stats.Hm, naja, hopelijk in de toekomst welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het hele Under-21 Team speelt bij lokale voetbalklappers als Jodelboys United, Schnitzelknapen '62 etcetera, maar de rijzende ster Hubertus die nota bene bij een topclub in Duitsland speelt merken ze niet op. Nou, dan lekker niet. Huub is ook Duits, dus dan maar bij het Duitse elftal!
Half bezopen is weggegooid geld.
quote:Op zondag 18 augustus 2013 10:51 schreef Wrijfhout het volgende:
Uit bij Schnitzelknapen is het nog aardig lastig hoor, die jongens spelen de sterren van de hemel daar.
Eerste team:quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:10 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Is er ook zo'n lijstje mogelijk van Godfrey?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reserves:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.u20:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.![]()
Hij ontwikkeld zich ook prima, vooral fysiek. Mag ook wel met 210cm en 106kg.quote:Op zondag 18 augustus 2013 10:21 schreef Sejt het volgende:
Oost in goede vorm voor FCP u19.
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:12 schreef Sejt het volgende:
[..]
Eerste team:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reserves:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.u20:Ohw dat schiet ook nog niet echt opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., kon beter bij een kleinere club blijven voor meer speelminuten
![]()
![]()
De goede vorm betaalt zich uit:quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:16 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Hij ontwikkeld zich ook prima, vooral fysiek. Mag ook wel met 210cm en 106kg.
I love my mispoken words.![]()
hij steekt te vaak zijn vinger in zijn kontquote:Op zondag 18 augustus 2013 11:18 schreef Sejt het volgende:
Die vingers van Vodka... wat gebeurt er?
[ afbeelding ]![]()
Liever nog een jaartje basis bij Sociedad 'B' dan wissel bij het eerstequote:Op zondag 18 augustus 2013 10:38 schreef Sejt het volgende:
Máximo soliciteert naar plek in Real Sociedad "A".
[ afbeelding ]![]()
![]()
Onslow op 10.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:23 schreef Sejt het volgende:
Sami en Peter maatjes op het middenveld.
[ afbeelding ]
Half bezopen is weggegooid geld.![]()
Van Persie heeft ergens tussen de 180-185 geloof ik.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:30 schreef BroodjeKebab het volgende:
Kent iemand een topspeler met een PA beoordeling van 180?I love my mispoken words.![]()
Spelers die kans hebben op 180:quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:30 schreef BroodjeKebab het volgende:
Kent iemand een topspeler met een PA beoordeling van 180?
http://fm.manutd.nl/de-9-talenten-van-fm-2013/
En hier zelf even zoeken:
http://www.fm-base.co.uk/(...)-21-160-pa-list.html![]()
Dan helpt een nieuw contract wel.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:29 schreef SiebeJ het volgende:
[..]
Liever nog een jaartje basis bij Sociedad 'B' dan wissel bij het eerste
Dat posten we niet tijdens het spel, omdat je dat zonder hulpmiddelen niet kan zien in FM.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:33 schreef BroodjeKebab het volgende:
Sejt, zou jij kunnen kijken hoeveel CA mijn speler op dit moment bezit?I love my mispoken words.![]()
Zweedse en Noorse competitie eindstand 2014: http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=4I love my mispoken words.![]()
Fok! shortlist per 31 december 2014: http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=370&pid=3956#pid3956I love my mispoken words.![]()
Kan je zien waarom Hubertus' moraal zo slecht is?quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:40 schreef Sejt het volgende:
Fok! shortlist per 31 december 2014: http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=370&pid=3956#pid3956
Kan iemand zich de Awards in ronde 3 nog herinneren?SPOILER: VoorbeeldOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit gaan we deze ronde weer gaan doen over 1-2 seizoenen; zodra (bijna) iedereen een basisplek heeft veroverd, of in ieder geval kans daarop.
De awards zijn een leuke bijkomstigheid waar men zich kan onderscheiden.
[ Bericht 28% gewijzigd door Sejt op 18-08-2013 12:14:46 ]I love my mispoken words.![]()
Niks bijzonders. Misschien heeft hij wat verkeerds gegeten?quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:43 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Kan je zien waarom Hubertus' moraal zo slecht is?
Contract nieuws.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.![]()
Bromma gepromoveerd!quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:38 schreef Sejt het volgende:
Zweedse en Noorse competitie eindstand 2014: http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=4
Feyenoord-![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.![]()
Mijn speler wordt elke wedstrijd man of the match lijkt wel.quote:Volgens mij zal die een groeispurt krijgen.
![]()
Je bent vaak bankzitter, dus kansen liggen er!quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:38 schreef truedestiny het volgende:
Maakt mijn spelertje (culetto) zijn minuten alleen nog maar in de jeugd?
1eSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ReservesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.u20SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.![]()
Na een dramatische eerste seizoen begint het inmiddels al iets beter te gaan. Verwacht volgend seizoen een grote stijging nu Zidalex een basisspeler is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hehe nice, kan je geen laptop met FM oid. meenemenquote:Op zondag 18 augustus 2013 09:39 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Receptionist bij een bejaardenzorgcentrum. Bijbaan, zondag is 200% en ik hoef alleen hier te zitten, af en toe de telefoon op te nemen, te kletsen met bejaarden en de rest van de dag bestaat uit FOK! en Facebook![]()
?
![]()
Dat zou zeker wel kunnen, maar ik heb geen laptopquote:Op zondag 18 augustus 2013 13:51 schreef xminator het volgende:
[..]
Hehe nice, kan je geen laptop met FM oid. meenemen?
quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:50 schreef xminator het volgende:
Na een dramatische eerste seizoen begint het inmiddels al iets beter te gaan. Verwacht volgend seizoen een grote stijging nu Zidalex een basisspeler is.Zou je een link kunnen geven van dit xl sheetje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:50 schreef xminator het volgende:
Na een dramatische eerste seizoen begint het inmiddels al iets beter te gaan. Verwacht volgend seizoen een grote stijging nu Zidalex een basisspeler is.Hij is in ieder geval in goede vorm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:37 schreef Sejt het volgende:
[..]
Balt bij de reserves van Norwich.
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:32 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Zou je een link kunnen geven van dit xl sheetje?, vooruit dan maar. Omdat jij het bent:
https://www.dropbox.com/s/su26vg91l3jvdol/FM2013.xlsx![]()
Thanks. Zelf kan ik niets met excelquote:Op zondag 18 augustus 2013 14:41 schreef xminator het volgende:
[..], vooruit dan maar. Omdat jij het bent:
https://www.dropbox.com/s/su26vg91l3jvdol/FM2013.xlsx![]()
![]()
Joepie debuut voor Valencia gemaakt, maar verder doet mijn spelert niet veel volgens mij
RED ONS HENNIEGOD![]()
Je krijgt concurrentie:quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:45 schreef PowerLoungen het volgende:
Joepie debuut voor Valencia gemaakt, maar verder doet mijn spelert niet veel volgens mij
Shitquote:Op zondag 18 augustus 2013 14:48 schreef Sejt het volgende:
[..]
Je krijgt concurrentie:
[ afbeelding ]
RED ONS HENNIEGOD![]()
Dit is het 1e:quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:48 schreef Typisch het volgende:
Mag mijn spelertje al eens mee doen met de reserves?
Je laatste wedstijd voor de reserves is bijna een jaar geleden.I love my mispoken words.![]()
Die geef ik volgens mij elke wedstrijd.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:38 schreef Sejt het volgende:
Papisko geeft visitekaartje af.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Bwuh. Wel gelijk gescoord in de beker zie ik.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:49 schreef Sejt het volgende:
[..]
Dit is het 1e:
[ afbeelding ]
Je laatste wedstijd voor de reserves is bijna een jaar geleden.
Je zou eigenlijk moeten kunnen zorgen dat je speler altijd voor speeltijd kiest boven de reputatie (en salarissen) van clubs.![]()
Günther is 34 punten vooruit gegaan
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Valt mee (tegen) hoor. Ik post natuurlijk niet elke wedstrijd van elke speler. Alleen de uitblinkers of andere bijzonderheden.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:51 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Die geef ik volgens mij elke wedstrijd.
Dit zijn je wedstrijd voor Man United reserves.
Hopen dat er geen blessures komen..quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:36 schreef Sejt het volgende:
[..]
Hij is in ieder geval in goede vorm.
[ afbeelding ]Daar zorg je voor met je personaliteit/hidden attributes in het begin.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk moeten kunnen zorgen dat je speler altijd voor speeltijd kiest boven de reputatie (en salarissen) van clubs.![]()
Eens. Als iemand zo'n methode weet, ben ik één en al oor.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Bwuh. Wel gelijk gescoord in de beker zie ik.
Je zou eigenlijk moeten kunnen zorgen dat je speler altijd voor speeltijd kiest boven de reputatie (en salarissen) van clubs.I love my mispoken words.![]()
Niet echt. Je kunt bijvoorbeeld bij een pauper club spelen en dan loyaliteit op maximum hebben en ambitie op 1, om maar wat te noemen. Maar volgens mij heeft zoiets maar weinig effect, ik had ooit een keer in een eerder ronde een speler met loyaliteit 1 en ambitie maximum maar toch bleef hij hel de tijd bij een club.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Hopen dat er geen blessures komen..
[..]
Daar zorg je voor met je personaliteit/hidden attributes in het begin.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: