Overzichtje:
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vņel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Nou, als daar niet voldoende tips bij staan om af te vallen dan weet ik het niet meer
quote:Links:
Het Fok! Dieetclubje (de naam niet al te serieus nemen) bestaat uit:
Brad (1m78) was 92 kg, is nu 82 kg en wil graag 75 kg wegen.
Brighteyes (1m72), was 82 kg, is nu 78 kg en wil graag 72 kg wegen.
Gia (1m72), was 91 kg, wil graag 68 kg wegen, maar is tevreden bij 74 kg.
Glossy (1m68), was 115 kg, is nu 101,2 kg en wil graag 65 kg wegen.
Isabeau (1m67), was 93,6 kg, is nu 89,8 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen.
Jessie, was 111 kg, is nu 96,7 en wil graag eerst 80 kg wegen en uiteindelijk 72.
Jojogirl (1m72), was 92 kg, is nu 88 kg en wil graag 80 kg wegen.
Lilithu (1m68), is nu 110 kg en wil graag minder dan 80 kg wegen.
TMoose (1m76), was 110 kg, is nu 104 kg en wil graag onder de 90 kg wegen.
Kleintje (1m63) was 71 kg, is nu 68,4 kg en wil graag 60 kg wegen (of iets minder).
Vork (1m82) was 92 kg, is nu 84 kg en wil graag minder.
Esk (1m72), is nu 90 kg en wil graag 80 kg en uiteindelijk 65kg.
Danny (1m77), is nu 92,5 kg en wil graag 75 kg wegen.
Knorretje (1m74), is nu 67,5 kg en wil graag 62,5 kg wegen.
Om op dit lijstje te komen moet je dat in je post expliciet aangeven! Als je het dus niet wilt, kom je ook niet in deze eerste post te staan. Deze post wordt zoveel mogelijk bijgehouden.
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
Site van het voedingscentrum - niet zo'n uitgebreide site over afvallen
Libelle Dieet ABC - Libelle Dieet ABC, best nuttig en uitgebreid
Diėtistensite - medisch advies van/over diėtisten
Download een dieetprog. hier - downloadbaar software programma om lijnen bij te houden
www.digitale-dietist.nl/ - met online caloriėntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
www.gezondgewicht.be/nl/index.asp - redelijk informatieve site
www.smulweb.nl/afslanken.html - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over de volgende diėten:
Commercieel:
www.thermocare.nl/ - over Herbalife
www.slank-klup.nl/index.html - de site van Slankklub Nederland
www.weightwatchers.com/international/netherlands/ - weight watchers
www.afslanken.com/afslankenonline/index - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl/index.htm - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl/- site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 25-09-2002 19:55]
Vorige week dinsdag verscheen er op de display van mijn weegschaal 93,6 kg. Dat moest ik toch even tot me door laten dringen...ik weet al jaren dat ik te zwaar ben, maar bijna 94 kg? Bijna 100! Dus ik besloot de knoop door te hakken en eindelijk serieus te gaan lijnen. Niet een weekje wat aanrommelen en dan weer in het oude eetpatroon terugvallen, nee: serieus dus. Snel wat plannen gemaakt en ik kwam tot de conclusie dat ik kon kiezen tussen een zeer dure dieetclub, of hier op Fok! steun vinden bij andere jongeren die worstelen met hun gewicht.
Nu een week later weeg ik 89,8 kg, ongelofelijk. Ik neem aan dat ik gewoon veel vocht ben kwijt geraakt, anders kan ik het niet goed verklaren. Heb me keurig aan mijn zelfopgelegde dieet gehouden, maar bijna 4 kg in een week? Is toch heel erg veel, maar het motiveert ook heel erg goed om nu door te zetten en eindelijk dat gewicht te verliezen wat ik al jaren kwijt wil.
Wij zijn net verhuisd en de frietkraam is bij ons om de hoek en elke dag zo tegen 17.00 uur dan ruik je die lekker frieten...
quote:Gelukkig woon ik vrij ver van alle supermarkten en frietkramen af, dus wat dat betreft zit ik thuis (zonder zoete en vette dingen in huis) heel erg veilig
Op maandag 23 september 2002 15:27 schreef Koningin het volgende:
Wij zijn net verhuisd en de frietkraam is bij ons om de hoek en elke dag zo tegen 17.00 uur dan ruik je die lekker frieten...
quote:Zo heb ik dat dus ook eens ervaren. Mijn moeder maar zeggen dat ik te dik was enzo, maar zelf het natuurlijk niet geloven. Totdat ik mezelf op een zelfgemaakte video terug zag.....toen schrok ik!!
Op maandag 23 september 2002 15:26 schreef Isabeau het volgende:
Mijn verhaal dan maar.Vorige week dinsdag verscheen er op de display van mijn weegschaal 93,6 kg. Dat moest ik toch even tot me door laten dringen...ik weet al jaren dat ik te zwaar ben, maar bijna 94 kg? Bijna 100! Dus ik besloot de knoop door te hakken en eindelijk serieus te gaan lijnen. Niet een weekje wat aanrommelen en dan weer in het oude eetpatroon terugvallen, nee: serieus dus. Snel wat plannen gemaakt en ik kwam tot de conclusie dat ik kon kiezen tussen een zeer dure dieetclub, of hier op Fok! steun vinden bij andere jongeren die worstelen met hun gewicht.
Nu een week later weeg ik 89,8 kg, ongelofelijk. Ik neem aan dat ik gewoon veel vocht ben kwijt geraakt, anders kan ik het niet goed verklaren. Heb me keurig aan mijn zelfopgelegde dieet gehouden, maar bijna 4 kg in een week? Is toch heel erg veel, maar het motiveert ook heel erg goed om nu door te zetten en eindelijk dat gewicht te verliezen wat ik al jaren kwijt wil.
Wat betreft jouw 4 kg. De eerste weken val je snel af, de laatste weken gaat het met 1 of 2 ons.........
Enniewee,ik wil de kilo's,die ik de afgelopen jaren heb verzameld,er weer af hebben.
Dat meet ik dus niet door naar kilo's te kijken,maar door 'gewoon' naar mezelf te kijken en naar de kledingmaten.
Door hier te posten,heb ik een beetje het idee,dat ik in de gaten gehouden word en dus moet volhouden
Voornamelijk de steun zou ik wel kunnen gebruiken.
Ik ga vooral eten zoeken als ik alleen ben en me rot voel.
Dit werd eerst redelijk onderdrukt door medicijnen die er o.a. daarvoor kreeg,maar die slik ik niet meer en dat gedrag begint er weer in te kruipen..
Jullie kennen het wel : eten omdat je je rot voelt,en je daarna nog rotter voelen,OMDAT je hebt gegeten.
*zucht* Weet even niet meer wat ik verder moet vertellen,ik ben eerlijk gezegd even verbaast van mezelf,dat ik dit werkelijk ga posten..
quote:Hulde
Op maandag 23 september 2002 15:36 schreef MUUS het volgende:
Ik las regelmatig het andere topic door en heb besloten nu ook maar eens hier te posten.
Ik heb geen idee hoeveel ik weeg,aangezien ik door een eetstoornis geen weegschaal in huis mag hebben. ( dan ga ik daar te veel op staan etc. etc... jullie snappen wel wat ik bedoel)
Die eetstoornis is nu redelijk onder controle.Enniewee,ik wil de kilo's,die ik de afgelopen jaren heb verzameld,er weer af hebben.
Dat meet ik dus niet door naar kilo's te kijken,maar door 'gewoon' naar mezelf te kijken en naar de kledingmaten.Door hier te posten,heb ik een beetje het idee,dat ik in de gaten gehouden word en dus moet volhouden
Voornamelijk de steun zou ik wel kunnen gebruiken.Ik ga vooral eten zoeken als ik alleen ben en me rot voel.
Dit werd eerst redelijk onderdrukt door medicijnen die er o.a. daarvoor kreeg,maar die slik ik niet meer en dat gedrag begint er weer in te kruipen..Jullie kennen het wel : eten omdat je je rot voelt,en je daarna nog rotter voelen,OMDAT je hebt gegeten.
*zucht* Weet even niet meer wat ik verder moet vertellen,ik ben eerlijk gezegd even verbaast van mezelf,dat ik dit werkelijk ga posten..
Ik vind het een hele geruststelling dat ik op mijn eerste dieetdag al meteen weet waar ik mede-diėters kan vinden om ervaringen mee uit te wisselen en dingen van me af te schrijven, al vind ik het ook confronterend dat ik (little miss say-no-to-diets!) plots in een dieetclubje zit
Het hoort allemaal in bij het grote plan, I guess
Wat die vreetbuien betreft, ook ik heb het daar knap lastig mee. Vooral om na zo'n zwak moment de draad weer op te nemen. Als ik zo'n zwak moment voel opkomen dwing ik mezelf er altijd toe om te overwegen of dat ijsje of dat stuk chocolade echt zo lekker is dat het mijn slecht gevoel achteraf waard is. En dat is meestal niet zo.
Ook al wil ik nu zo graag afvallen en kan ik niet wachten om een slankere lilithu in de spiegel te zien, toch vind ik het een eerder trieste gedachte dat dit voor de rest van mijn leven is, die schuldgevoelens over lekker eten...
Ik wil dit zelf, ik doe dit voor niemand anders, en ik hoop dat ik erin slaag om mijn manier van leven te veranderen, zodat ik gezond eten de normaalste zaak van de wereld ga vinden. Ik ben 21, ik heb nog een heel leven te gaan, en ik hoop dat het een slanker leven word.
Kennen jullie die vrees ook? De vrees om eens je op je ideaal gewicht zit weer te hervallen?
Degenen die de trainingen geven, dit hebben opgericht, zijn zelf ooit meer dan 30 kg kwijtgeraakt. Ze weten waar ze het over hebben.
De reden dat ze het doen is vooral uit hobby, en niet om er schatrijk mee te worden. Ik vind de prijs dan ook erg meevallen. Je betaalt dat bij een 'gewone' sportschool ook ongeveer. (5 euro.. gemiddeld per keer, en dan krijg je wel extra begeleiding nog..)
Het is heel erg leuk. Er wordt ook goed opgelet of je alle bewegingen goed uitvoert, en ook of je hartslag niet te hoog wordt.
Verder probeer ik goed te eten: veel groente en fruit, niet teveel koolhydraten, en als ik alcohol drink, dan ook liters water erbij. als ik echt honger heb eet ik een knackebrod of zo.
Ik hoop dat het gaat lukken.. Er moet echt veel af bij mij. Helaas werkt mijn schildklier wat traag, en heb ik medicijnen die het tegen kunnen werken. Eerst maar weer lekker conditie krijgen!!!
Ik ben wel deze week 2 kg afgevallen trouwens!
Wordt vervolgd...
en iedereen: succes!
Ik ben nu 17 en al zeker 7 jaren te dik. Ik woog voor het weekend 90,5 (ook al zou je me zoveel niet geven, aldus 'andere mensen' ) Ik ben 3 maandjes terug eens begonnen met lijnen. Twee weken heb ik het volgehouden. Ik was toen 4,5 kilo kwijt en ik was redelijk blij
, maar had totaal geen motivatie meer
. Nu ben ik twee weken geleden opnieuw begonnen en at 's morgens een pakje combicrackers (Aldi), 's middags een appel en eventueel een kopje cup-a-soup. 's Avonds eet ik gewoon matig met de pot mee. In anderhalve week was ik weer 3 kilo kwijt. Toen stopte het zonder enige reden
. Ik viel niet meer af. Ik heb afgelopen donderdag t/m zondag express eet-dagen ingevoerd om mijn spijsvertering op gang te brengen (die deed namelijk helemaal niets meer) Nu ben ik vandaag weer begonnen met hetzelfde als voor de eetdagen. Ik ben in totaal (inc. het dieet van 3 maanden terug) nu van 97,5 naar 89,9 gezakt. Mijn moeder vindt dat het goed te zien is "vooral als ik in mijn onderbroek uit de douche kom". Ikzelf zie nog steeds die plompe buik en ga nu maar weer verder.
Ik loop iedere dag een half uur in totaal van en naar school, dus die beweging heb ik al. In het weekend loop ik ook veel voor mijn werk.
Nu heb ik nog een vraagje: Als ik weinig eet zoals nu, dan stopt mijn stoelgang helemaal (soms ga ik 6-7 dagen niet meer naar het toilet), is daar misschien een trucje voor om het weer op gang te helpen?
quote:Ik vind wel dat je erg weinig eet hoor!!!
Op maandag 23 september 2002 15:43 schreef Infinity123 het volgende:
Ik dan ook maar:
-knip-Nu heb ik nog een vraagje: Als ik weinig eet zoals nu, dan stopt mijn stoelgang helemaal (soms ga ik 6-7 dagen niet meer naar het toilet), is daar misschien een trucje voor om het weer op gang te helpen?
Ik heb ook wel eens iets gehoord over lijnzaad. Dat kun je door de Yoghurt heendoen. Schijnt goed te helpen..
Of bijvoorbeeld muesli. Veel vezels iig!
succes!
[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 23-09-2002 16:03]
Zo'n anderhalve week geleden toch maar eens de knoop doorgehakt, en begonnen alles aan te pakken . Streefgewicht is <90kg, en door fitness een groot gedeelte daarvan spieren
.
Ik ben nu begonnen met iedere dag iets aan sport te doen. In de praktijk beteket dat 2 a 3 dagen in de week ongeveer een uur zwemmen (baantjes trekken) en 4 a 5 keer in de week een 2 uur durend cardio-fitnessprogramma afwerken (500kcal cardio + 15.000 kg fitness volgens het technogym systeem op de sportschool)
Ook heb ik een aantal veranderingen in m'n eetpatroon aangebracht:
ontbijt: 1 bak magere kwark, meestal met wat vruchten ofzo..
lunch: 2-3 bruine boterhammen gezond / zalm / etc..( Geen kaas/vlees of jam/pasta..)
Avondeten: Groente, (ruime hoeveelheid.) geen aardappelen of pasta, wel vlees, maar alleen kip of vis.
en dan 'savonds na het sporten meestal nog een bak magere kwark.
Tussendoor eet ik vrijwel niets, af en toe een stuk fruit. En ik drink op m'n werk alleen zwarte koffie.
Verder koop ik alleen nog maar light fris, en magere melk, en drink ik bijna geen bier meer. Wel probeer ik veel water te drinken.
En nu de (voorlopige) resultaten:
In anderhalve week van 110 naar 104 kg gegaan En ik heb geen hongergevoel, en voel me meestal redelijk fit
. Ik heb niet de illusie dat het in dit tempo door zal gaan, maar het geeft wel een lekker gevoel als er ook echt wat vanaf gaat
Iederen hiero natuurlijk veel succes !!
Ben in de latste twee jaar nogal wat aangekomen en ben sinds anderhalve maand ongeveer erg fanatiek aan het sporten op de hometrainer (2 uur per dag) om weer in vorm te komen. Daarbij let ik ook een beetje op mijn eten: niet te vet en niet te veel. Tot nu toe lukt vooral het sporten erg goed en het resultaat is volgens mijn omgeving ook al goed te zien. Pas ook weer in kleding die ik eerst niet meer paste.
Maar ik ben er nog lang niet! Ik wil graag nog 1 maatje kleiner aan kunnen passen, dan ben ik weer terug bij mijn oude figuur. Dus alle hulp is welkom en ik hoop dat het bij jullie ook allemaal lekker lukt. Wat betreft gewicht: ik heb geen weegschaal in huis ivm het feit dat mijn zusje anorexia heeft (gehad). Ik meet het eventuele afvallen dus vooral af aan de hand van de kledingmaat. Ik had ooit 36, en toen ik begon zat ik op 42. Nu ben ik terug op 38/40 en ik wil graag terechtkomen op een ronde 38.
quote:ik MELD... met een enkele D
Op maandag 23 september 2002 15:31 schreef Qlimax het volgende:
ik meldt "superjoden" aan voor dit topic.....in the left corner weighting 210 pounds......
ontopic:
lijnen?! ja moet ook maar eens meer gaan sporten, denk dat lijnen alleen niet helpt, goed op je dieet letten en daarbij sporten is denk ik de goede combinatie
Doe mij er 5 kilo bij .. Ik kan eten wat ik wil , vet, gezond maakt niet uit . maar aankomen .. geen grammetje ..
Dieet is er namelijk niet om af te vallen maar ook om op een streefgewicht te komen
Ik weet dat het moeilijk is (eigen ervaring), maar het is effe doorzetten.
Het is vooral moeilijk als je andere mensen wel allemaal vette hap ziet eten en die zijn harstikke dun
Maar goed: kom op!!!
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik denk wel dat ik ermee ga beginnen, want na schooltijd heb ik altijd honger, en daar wil ik wel eens vanaf
quote:jij werd toch darter....????
Op maandag 23 september 2002 16:18 schreef IJskast het volgende:[..]
ik MELD... met een enkele D
ontopic:
lijnen?! ja moet ook maar eens meer gaan sporten, denk dat lijnen alleen niet helpt, goed op je dieet letten en daarbij sporten is denk ik de goede combinatie
quote:Ja, ik snap wat je bedoelt. Ik heb zoiets van: overdag weinig, 's avonds normaal, maar dat is dus verkeerd. Veel groente, dat is een moie tip. In groente zit weinig vet, maar geeft genoeg voedingsstoffen. Ok, dank je ik ga het maar eens proberen met 's morgens een stukje fruit en de crackertjes, 's middags tweede stukje fruit en een slaatje met dressing van olijfolie (goede vetten) en 's avonds meer groente minder zetmeel.
Op maandag 23 september 2002 16:24 schreef Koningin het volgende:
Het is tijdens het lijnen heel belangrijk dat je blijft eten. Het is niet de bedoeling dat je bijna niet of niet gaat eten (vandaar dat je geen stoelgang meer hebt, Infinity123) en dat is slecht!!!
Gewoon proberen 3 keer per (gezond) dag te eten (sla geen maaltijden over), tussendoor fruit, veel groente, iets minder aardappelen en heeeeeeel veeeeeel water drinken.Ik weet dat het moeilijk is (eigen ervaring), maar het is effe doorzetten.
Het is vooral moeilijk als je andere mensen wel allemaal vette hap ziet eten en die zijn harstikke dun![]()
Maar goed: kom op!!!
nou ja..sterkte allemaal
quote:Dat is lekker. Dat heb je knap gedaan. Ik denk dat als je zo doorgaat langzaam maar zeker onder die 90 komt voor je het in de gaten hebt. Keep up the good work
Op maandag 23 september 2002 16:06 schreef TMoose het volgende:
-knip-En nu de (voorlopige) resultaten:
In anderhalve week van 110 naar 104 kg gegaanEn ik heb geen hongergevoel, en voel me meestal redelijk fit
. Ik heb niet de illusie dat het in dit tempo door zal gaan, maar het geeft wel een lekker gevoel als er ook echt wat vanaf gaat
![]()
Iederen hiero natuurlijk veel succes !!
quote:Met een lengte van 1.80, vindt ik een streefgewicht van 75kg erg laag ! Ik heb zelf een fittest laten doen, waarbij ze onder andere vetpercentage enzow bepalen, en met 1.76 zou mijn streefgewicht (Lees ideale vetpercentage) meer dan 90 kilo zijn. Nu weet ik dat onder mijn vet een mooie hoeveelheid spieren zit, maar toch..
Op maandag 23 september 2002 16:53 schreef Bolletje... het volgende:
...
Maar goed.. Je kunt dus 2 dingen doen.. Lijnen om gewicht te verliezen, of sporten om spiermassa te vormen. Hierdoor gaat je streefgewicht omhoog omdat spieren zwaarder zijn als vet..
iig success..
quote:--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 23 september 2002 15:43 schreef Infinity123 het volgende:
Nu heb ik nog een vraagje: Als ik weinig eet zoals nu, dan stopt mijn stoelgang helemaal (soms ga ik 6-7 dagen niet meer naar het toilet), is daar misschien een trucje voor om het weer op gang te helpen?
ik zou eerst zeggen ga anders eten want wat je nu doet is ook niet erg gezond.
en om weer goede stoel gang te krijgen probeer is met pruimen ,van pruimen eten kan je goed naar de wc
zelf ben ik zo een 4 maanden aan het lijnen (13.9 kg kwijt)
en ik eet smorgens een blikje slimfast
tussen de middag 2 broodjes 30 + kaas en savonds gewoon warm soms met vis of met mager vlees.
en tussen door eet ik fruit of een musli sultana.
en verders doe ik 3x pw aan fitniss en 2x pw aan bodysolution
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |