abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:40:04 #1
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130141213
De grote vakantie begint bijna! Eerst nog even heerlijk genieten van je verkleuterde peuter en dan is het zo ver! Hij/zij mag naar school!

Eerst misschien een paar daagjes wennen en dan gelijk voor de volle dagen? Of misschien om de dag een middagje thuis?
Hoe bereid je je kind voor op school?
Wat voor leuke spulletjes schaf je voor je hompie aan?
En wat geef je mee als lunchpakketje voor je uk?
Wat trek je je kleintje aan op de eerste dag?
Wat is handig en wat leek zo handig voor op school maar is het juist helemaal niet?

En ook, hoe maak je veilig speelafspraakjes?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:47:49 #2
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130141528
Voor stiefzoon moeten we helaas nog 2 weken wachten tot we meer horen of hij hier naar de basisschool mag. De behandelcoördinator van het medisch kinderdagverblijf blijkt 2 weken met vakantie te zijn, en de school wil logischerwijs eerst met haar praten en dan beslissen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik kan Aviva straks niet of nauwelijks wegbrengen. ;(
Eli zit natuurlijk op speciaal basisonderwijs en beide scholen beginnen om kwart voor 9.
We hebben 1 auto en het iss geen optie dat ML Eli naar school brengt.
Ik heb afgesproken dat ik Aviva bij een juf kan overdragen. Maar ik vind het niet leuk.
De eerste week zullen we wel wat regelen, maar daarna wordt het een hels gehaast iedere ochtend...
Sneu dat je hem niet tot in de klas kan brengen Davinia.

Heb je geen toestemming dat hij van en naar school gaat met een taxibusje zodat het minder gehaast wordt voor jullie?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:58:13 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130144223
Even de topics aan elkaar gelijmd. :)

wat sneu Davinia. Hopelijk vinden jullie een oplossing. Misschien door een van beide kinderen wat eerder te brengen? hier is de school een kwartier voor aanvang open. wellicht is dat op jullie scholen ook?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130144983
Davinia, dat is vervelend, je kan jezelf zo lastig in 2-en delen...
Bij ons is het tussen 8.15 en 8.30 u brengen, dat is toch wel fijn hoor. Jongste gaat nu naar groep 1 locatie en oudste zit op de hoofdlocatie, het is vlakbij elkaar, maar dan kan ik tenminste beide op mn gemak wegbrengen.
Fake it till you make it...
pi_130158255
Bij ons ook tussen 8.15 en 8.30 brengen. Tess in het hoofdgebouw, Amber in een bijgebouw. Amber kan alleen naar de klas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130158317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Dat is fijn om te horen.
Ik voel me toch schuldig dat ik haar niet in de klas kan afgeven...
kan ik me voorstellen, dat je je daar rot over voelt. Ik weet niet hoe het verder bij jullie op school gaat. Maar ik gok dat ze niet de enige is en er daarom ook weinig last van zal hebben.

En mij werd begin deze week door dochterlief verteld dat ik niet meer mee naar binnen hoefde..we nemen wel afscheid op t schoolplein mam, ik zit al in groep 2 :')
pi_130158384
Wat jammer Davinia...

Ik kan mijn kinderen alleen op dinsdag en donderdag naar school brengen, dat zijn mijn vrije dagen.
Op maandag is mijn man vrij en woensdag en vrijdag brengen de oma's ze. De deuren van school gaan pas om 8:30 uur open en om 8:45 begint de les.
Ik moet uiterlijk om 8:15 richting snelweg crossen om op tijd op het werk te komen. Kleintje naar het kdv brengen om 8 uur gaat nog net lukken, maar voor de jongens moet ik helaas dus weer hulp inroepen van anderen. Buhh.

Nog maar 2 nachtjes slapen *O*
Su-per-spannend!! Weet nog niet wie er meer om aan het hyperen is: ik of de kinderen :D

Ze hebben allebei een nieuwe schooltas, nieuwe beker, nieuwe broodtrommel...
En ze hebben al helemaal bedacht hoe we het maandagmorgen gaan doen:
Op de fiets naar school, komkommer als pauzehapje voor de oudste, druiven voor de middelste. Ze weten al wat ze op hun brood willen en papa brengt de oudste naar groep 3. Ik de middelste naar groep 1.

Heerlijk dat ik de 1e schooldag nog extra vrij ben.
Kan ik mooi als kip zonder kop emo gaan lopen doen terwijl 2/3 van mijn kinderschare op school zit :')
.... met gevoel voor drama....
pi_130159419

Zelf ontworpen door S, ze is er helemaal blij mee. Past perfect in haar schooltas. Nog twee nachtjes slapen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:23:47 #9
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130160481
miss, mooie spulletjes!

de scholen van de kinderen schelen 20 minuten van deur tot deur, dus ik moet ruim voor half 9 weg van Aviva's school als ik op tijd bij Eli wil zijn.
De deur van Aviva's klas gaat pas om half 9 open, maar de kinderen worden vanaf 8:15u binnen gelaten.
We hebben een school dichter bij Eli's school overwogen, maar we hechten sterk aan de joodse identiteit, dus dan is dit het resultaat.
En Eli heeft het speciaal onderwijs echt nodig, dus het is ook geen optie om hem van school te laten wisselen.
Ik hoop maar dat ze straks niet beter weet dan dat ik haar niet de klas in kan brengen...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_130176771
Onze dame telt ook af: nog 2 nachtjes! Ze heeft al een maand mee gedraaid voor de vakantie, dus ze weet hoe alles gaat. Ze heeft er ontzettend veel zin in. Zojuist heb ik even een online winkelkarretje volgegooid met nieuwe kleding voor haar, dat hoort wel bij de start van een nieuw schooljaar. Ze heeft een druk programma: op maandag school+zwemles, dinsdag school+BSO, wo en do alleen school, en vrijdag weer school+bso.
Voor de vakantie hield ze dit gelukkig prima vol, dus dat zal nu ook wel goed komen.

Over de schoolarts maak ik me echt niet druk, daar gaat ze gewoon heen. Je moet er niet teveel van maken vind ik, als de ouders er al stressig over doen, dan wordt je kind dat helemaal. Zo ingrijpend is het niet, is er echt wat mis met je kind dan wist je dat waarschijnlijk al wel dankzij het cb en je eigen instinct ;)

En ik heb er ook wel weer zin in, een beetje ritme en meer uitdaging voor een leergraag dametje! En weer wat 1 op 1 aandacht voor de jongste, ook fijn.

Leuke spullen Miss Sly, dat heeft ze mooi bedacht! ^O^
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 20:22:41 #11
5428 crew  miss_sly
pi_130210536
Morgen :o

Onvoorstelbaar, nog maar één nachtje slapen.
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:43:12 #12
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130211754
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:22 schreef miss_sly het volgende:
Morgen :o

Onvoorstelbaar, nog maar één nachtje slapen.
Ja Sly! Je zóóóó gewenste kind gaat nu gewoon naar school! :o :') :*

En laat je tranen maar lopen morgen hoor, is echt héél normaal!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:46:02 #13
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_130211921
Oooo krijgen we ook foto's van de 1ste dag :) ? Ik vind dat zo bijzonder, de 1ste keer echt naar school, klein rugzakje op de rug, en dan trots, maar stiekem ook wel een beetje zenuwachtig de klas in...
Kleuters O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 20:47:31 #14
5428 crew  miss_sly
pi_130212011
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:43 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja Sly! Je zóóóó gewenste kind gaat nu gewoon naar school! :o :') :*

En laat je tranen maar lopen morgen hoor, is echt héél normaal!
O ja, mag dat? Dat zien juffen wel vaker, toch?
Ik vind het maar een gek idee, mijn kind straks zo'n groot deel van de dag ergens anders. Zo heel anders ook dan op het kinderdagverblijf, want ze gaat op school natuurlijk echt een leventje opbouwen.

Onvoorstelbaar, zo leggen ze een klein frutje op je borst en zo breng je haar naar school :o O+
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 20:48:13 #15
5428 crew  miss_sly
pi_130212052
Foto's? Daar zeg je zo iets! Even naar de camera kijken, of zouden telefoonfoto's ook kunnen?
pi_130212128
Morgen *O*

Hun spiksplinternieuwe rugzakken liggen al klaar op tafel
Zo nog even de camera opladen, pauzehapjes in elkaar flansen, broodtrommels vullen...
Bekers vul ik morgenochtend pas.

En nog even op zoek naar tissues, dank voor de tip Moonah ;)
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:49:53 #17
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_130212149
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:48 schreef miss_sly het volgende:
Foto's? Daar zeg je zo iets! Even naar de camera kijken, of zouden telefoonfoto's ook kunnen?
ligt eraan wat je ermee doet. k zou de camera meenemen, want wel echt een mijlpaal voor in het fotoboek.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_130212224
Wij hebben met de ouders van de kinderen uit mijn oudste z'n klas een besloten groep op Facebook waar ook foto's gedeeld worden.
Altijd handig.
pi_130212296
Veel plezier voor alle kindjes morgen!

Ben benieuwd naar de fotos's.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 20:54:21 #20
5428 crew  miss_sly
pi_130212394
Ik dacht eerst dat een camera misschien wat overdreven is, maar als ik lees dat jij ook je camera oplaadt, Kersjes, ga ik het toch ook maar doen :@ :D
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 20:55:02 #21
5428 crew  miss_sly
pi_130212429
Hoewel ik hier ook nog een groot risico loop dat de dame niet op de foto wil :') dat is iets van de laatste tijd, dus even afwachten.
pi_130212499
Hier ook een meisje dat morgen als kleuter wakker wordt. Ze moest heel hard lachen toen ik dat zei bij het naar bed gaan O+ . (8> gaat ook mee wegbrengen, en kleine broer dus ook. Het wordt een heel gebeuren. Ze heeft al wendagen gehad natuurlijk, maar morgen voelt toch meer als 'voor het echie'. Ook al is het maar een halve dag.

En ook hier gaat een camera mee!

Miss Sly: gaat ze nu meteen al naar de school bij jullie nieuwe huis, of eerst nog naar een andere?
pi_130212575
Die van mij poseren ook niet graag hoor :D
Maar ik ga het toch proberen, met n beetje geluk gaat het lukken om er meer op te krijgen dan n fake smile en een achterhoofd.
pi_130212600
Heel veel plezier morgen voor allemaal :D

Foto's, helemaal niet aan gedacht.. Camera ga ik maar niet doen (is nogal een groot ding), ik denk dat T daar nóg meer door van slag gaat raken dan hij waarschijnlijk toch al zal zijn.. Wel nog even langs een telefoonwinkel om te vragen of ze die stofjes van mn cameralens kunnen halen, nu heb ik op elke telefoonfoto 3 zwarte vlekken..
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 20:59:54 #25
5428 crew  miss_sly
pi_130212748
Nee, meteen naar die school! Gelukkig wel, lijkt me niets fijn als we haar na een paar maanden weer hadden moeten verhuizen.

Ik denk dat B niet meegaat. Hij moet gewoon werken, op tijd in Den Haag zijn geloof ik, en bovendien is hij niet zo emo erover als ik. Kinderen gaan naar school, en voor S is die dag aangebroken. Niet heel spannend, gewoon zoals het hoort :D

Overigens gaat ze dus de week maandag- en donderdagochtend en volgende week weer. Daarna gaan we op vakantie en dan gaat ze pas fulltime. Het is dus 'maar' gewoon wennen morgen:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')