abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130106241

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
SPT / fietsmeet Driebergen 4 augustus
Meedoen aan een DTC-toertocht (welke afstand je maar wilt, opgeven in het meet-topic) en daarna wellicht samen een pizzaatje eten in Driebergen.

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

pi_130106943
Succes kolonelbroodje
Haters gonna hate.
pi_130107410
Hoe ging het Colonel Sandwich? ;)
pi_130110023
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:29 schreef Tommeke het volgende:
Hoe ging het Colonel Sandwich? ;)
Zie strava voor de details, ik heb jou niet gezien.

Maar in de eerste 3 ronden zat ik steeds bij de voorste 10, maar dat hield ik niet vol want zat op een lintje daar vooraan. Toen maar wat laten afzakken in het peloton, en daar gewoon in gefinished.

De snelheid was wel weer even wennen maar was prima te doen verder. Ik zag geen rode trek, was je er wel, maar misschien op een andere fiets?

Ik weet wel dat ik nog wel vaker heen ga daar. :)
pi_130110088
Alleen vind ik die tandem die meefietst maar niks.
pi_130110329
Ik ga dit jaar ook nog even een keertje proberen mee te fietsen in Groningen. Kijken hoeveel rondjes ik het vol ga houden. :')
pi_130110340
Waarom vind je die tandem niks? Rij je er gelijk 2 voorbij als je der langs gaat ;-)
Haters gonna hate.
pi_130110611
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:45 schreef MCH het volgende:
Ik ga dit jaar ook nog even een keertje proberen mee te fietsen in Groningen. Kijken hoeveel rondjes ik het vol ga houden. :')
Lukt je wel als ik bij jou op strava kijk, zeg maar wanneer je gaat, misschien kunnnen we samen proberen te aanvallen. :D
pi_130110642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:45 schreef CyclingGirl het volgende:
Waarom vind je die tandem niks? Rij je er gelijk 2 voorbij als je der langs gaat ;-)
Ja dat wel ja haha, maar vind het een beetje lastig inschatten in de bochten als ik er naast rijd
pi_130110817
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:51 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Lukt je wel als ik bij jou op strava kijk, zeg maar wanneer je gaat, misschien kunnnen we samen proberen te aanvallen. :D
Hoe zie jij mij op Strava? :P
pi_130110908
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoe zie jij mij op Strava? :P
o nee was even in de war met cff
pi_130110993
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:58 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

o nee was even in de war met cff
Ik neem aan dat je paps je even heeft gebracht vanuit Veendam?
pi_130111158
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je paps je even heeft gebracht vanuit Veendam?
Hij is gefietst. ;)
pi_130111181
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:04 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Hij is gefietst. ;)
Knap dan om zo snel weer thuis te zijn :P
pi_130111250
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Knap dan om zo snel weer thuis te zijn :P
ik heb inderdaad heen en terug gefietst, ik fietste met de stormvogels mee terug en wat andere die naar veendam en die richting op moesten.
pi_130111454
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:06 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

ik heb inderdaad heen en terug gefietst, ik fietste met de stormvogels mee terug en wat andere die naar veendam en die richting op moesten.
O wacht even dan heb ik je nog zien fietsen denk ik even na Waterhuizen met je club. :D
pi_130111514
Ik ben een beetje aan het kijken voor mijn najaar/winterkleding. Nu heb ik al een winterjack en een lange bib short. Maar nu lijken me van die armwarmers me ook wel handig. Mijn jack is toch gelijk wel een stuk warmer dan een shirt. Dus die lijken me wel handig. Maar hoe zit dat met beenwarmers? Het lijkt me dat je dan toch al voor een lange broek kiest ipv beenwarmers die je dan weer halverwege uit gaat doen of gebruiken jullie die ook veel?
pi_130111617
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:13 schreef MCH het volgende:

[..]

O wacht even dan heb ik je nog zien fietsen denk ik even na Waterhuizen met je club. :D
ja klopt daar fietsten we wel langs ja, de heenweg fietste ik wel alleen heen.
pi_130111766
Beenwarmers gebruik je als het goed is heel vaak. Niet alleen om ze weer uit te doen maar een korte broek + beenwarmers zit comfortabeler dan een lange broek vind ik (en met mij het merendeel van de fietsers). Pas als je korte broek echt te koud is op de bovenbenen doe je dan een lange broek aan. Voor mij is dat beneden 7-8 graden ofzo, omdat ik twee gevoerde korte broeken heb (Castelli Fluido en Sportful NoRain). Die zijn eigenlijk ideaal. Ietsje warmer dan normaal maar niet te warm tot 25 graden en ze houden een spat water tegen.
pi_130112393
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:20 schreef eentwee het volgende:
Beenwarmers gebruik je als het goed is heel vaak. Niet alleen om ze weer uit te doen maar een korte broek + beenwarmers zit comfortabeler dan een lange broek vind ik (en met mij het merendeel van de fietsers). Pas als je korte broek echt te koud is op de bovenbenen doe je dan een lange broek aan. Voor mij is dat beneden 7-8 graden ofzo, omdat ik twee gevoerde korte broeken heb (Castelli Fluido en Sportful NoRain). Die zijn eigenlijk ideaal. Ietsje warmer dan normaal maar niet te warm tot 25 graden en ze houden een spat water tegen.
Die gevoerde broeken zij ideaal in combi met beenwarmers, zeker aan te raden. Je zult waarschijnlijk de claudio bedoelen van castelli. Die broek gebruik ik in combi met nanoflex beenwarmers. Super in voor en najaar.

Goed om te zien dat je lekker mee hebt gefietst kolonel. Ik mag toch hopen dat ik daar ook mee kan komen ;)
pi_130112929
Ja de Claudio bedoel ik. Nu heten die dingen Nanoflex ofzo. In Nederland is een dergelijk kledingstuk echt fijn, lijkt een nicheproduct maar door de veelzijdigheid gebruik ik hem heel vaak. Hele voorjaar bijv. De zeem van Sportful is ook dusdanig dat ik er de AGR mee kon rijden, nog iets beter dan de Kiss van Castelli vind ik. Ik heb inderdaad ook gevoerde beenstukken.
pi_130113185
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:52 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ja dat wel ja haha, maar vind het een beetje lastig inschatten in de bochten als ik er naast rijd
Die gast die 'm bestuurt rijdt ook niet altijd even fijn. Liet een paar weken terug zich finaal door het midden terugzakken in de eerste bocht van de laatste ronde. Ging allemaal net goed. Ik ken die gozer ook wel een beetje, arrogant ventje.

Ik was er idd niet. Morgen ploegentijdrit in Sittard ofzo. Dus vandaag even de beentjes omhoog. Over twee weken doe ik weer mee.

Er rijdt btw wel iemand op dezelfde fiets als mij rond daar, maar hij is een kop kleiner ;)
pi_130113272
Ik heb m'n beenwarmers vaker aan dan m'n lange broek. Die broek doe ik pas eroverheen als het echt koud is.
pi_130113333
@eentwee: Dat lichtblauwe zeem van Sportful? Die is fijn idd.
pi_130113872
Begin dit jaar bijna alleen met arm en beenstukken gereden, ideaal dat norain spul.
Komende winter wel nog een gevoerde broek erbij voor als het echt koud word.

Zaterdag bij Sloten meerijden ^O^
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')