abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:31:22 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130093455
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:32:20 #2
259886 pessie
pi_130093498
Mango dat is zuur zeg :o .

Rally, hoe gaat het bij jou? Al "verhuist"?
pi_130093692
Wie had het hier nu laatst over sesamstraat op luiers?
Ik heb pampers met sesamstraat erop.

En volgens mij moet ik mange even een knuf geven. sterkte meis.
pi_130093710
Evil sister part xx

pi_130094112
Mango :( dubbel balen!

Kyara, :D wat een leuke foto's heb je toch altijd!
pi_130094290
je zou bijna een 2ling erbij willen!

bijna!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:12:17 #7
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130094946
Whihi Kyara :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_130095220
Haha Kyara! Hap! (daarboven ligt nog een extra handje :o :+ )
pi_130095355
Die Saar! Usain Bolt is er niks bij!

Olf wat een naar en griezelig verhaal zeg. Wat goed dat je naar de huisartsenpost was gegaan en dat ze je een beetje gerust konden stellen uiteindelijk. Hoe voelt ze zich nu?
en balen van LL zeg, niet met Olf aan de kolf dus

Mineola wat fijn, een keertje doorslapen. Hopen dat het een trent wordt.

Enf. Heel herkenbaar die strakke, gefocuste, verbeten blik als ze iets ziet wat geinspecteerd MOET worden. En wat een stomme reactie van die assistente zeg. Mag je ook gewoon even hardop denken wat handig is.

Zeer boeiend gesprek over swiffers gemist helaas.

Arme D. van Mandy. Hoe voelt hij zich vandaag? Gaat/ging het een beetje in Hogeveen? Hoe ben jij (of anderen) trouwens de vermoeidheid signalen voor? Dat is iets waar ik nog steeds echt moeite mee heb. Aan de hand van hoe lang ze al wakker zijn? Of min of meer op goed geluk een heel wakker kind in bed leggen en kijken of hij of zij gaat slapen (de laatste methode gebruik ik, maar niet met al te veel succes).

F en baby enf hebben Dexter tanden. Hoe cool is dat.

Belle, die theorie van voor zeven uur naar bed heb ik ook wel eens gehoord. ik ben benieuwd naar je experiment. Hier gaat N. rond 7en naar bed, maar vaak iets later dan eerder.

LB gelukkig dat E zich een beetje beter voelt. En dat ze het leuk vond op je rug.

Danic wat groeit ze goed zeg. Ik hoop dat je snel terecht kunt en dat je jezelf ook snel een beetje beter voelt. Misschien toch even een afspraak maken voor jezelf. Het zijn altijd van die dingetjes waar je enorm tegen op kunt zien, vooral als je je al zo futloos voelt. Maar als je het een maal doet valt het toch vaak wel mee.

Loj, is Ow vandaag weer zijn oude vertrouwde zelf? Bij ontroostbaarheid zou ik het in slaap wiegen gewoon nog even vol houden. N. heeft ook van die periodes. Soms gaat hij een paar weken zonder problemen slapen en soms ben ik elke avond drie kwartier bezig. En dan doe ik verder niks anders qua slaapritueeltje :? .

Mango! wat een super leuke foto van een super leuk jongetje zeg. Ik had hem nog niet gezien maar hij is echt heel cute. En die lengte op die paspoorten he O+

Spees wat goed dat de slaapcode gekraakt lijkt te zijn. En dat pak is echt leuk zeg, en het jongetje erin ook.

Kwisted! ik zag je poepverhaal helemaal voor me (vooral omdat ik de situatie wel herken helaas). En wat goed dat ze zich zo goed zelf kan vermaken zeg.

Fieder, ik ervaar het eigenlijk niet zo, dat het minder rustig is nu dat ze kunnen tijgeren. Nou kan N. zichzelf ook niet zo goed vermaken, dus toen hij nog alleen kon liggen zat ik er vaak praktisch altijd naast. Nu kan hij zelf ergens naar toe tijgeren om het te bekijken. Dus ik moet het wel beter in de gaten houden, maar het entertainment verzint hij nu vaker zelf. O en een cornettto is misschien niet het meest geschikte voedsel voor een baby. Al heb ik N. wel aan een raketje laten likken toen het mega heet was. Dat snapte hij verrassend goed! althans, ik was eerst verrast. maar toen zag ik dat het bovenkantje van een raket best veel op een tepel lijkt. en nu krijg ik die associatie niet meer uit mn hoofd.

En nog even een speciale vermelding voor de mooie foto's van As, Tico en Kyara. Van je zus moet je het maar hebben ;)
pi_130095457
Jemig wat een post Lila _O_

Dat handje is van de aap op het boxkleed :D En Leuke foto's is ook gemeen: eerst foto maken en dan pas je kind redden :@

J heeft het rollen nu helemaal onder de knie dus die ligt continu op haar buik. En dan piepen omdat ze niet meer terug kan. Zus gelooft het allemaal wel en blijft lekker op haar rug liggen. Die probeert het niet eens meer }:|
pi_130095607
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:26 schreef Kyara het volgende:
Jemig wat een post Lila _O_

Dat handje is van de aap op het boxkleed :D En Leuke foto's is ook gemeen: eerst foto maken en dan pas je kind redden :@

J heeft het rollen nu helemaal onder de knie dus die ligt continu op haar buik. En dan piepen omdat ze niet meer terug kan. Zus gelooft het allemaal wel en blijft lekker op haar rug liggen. Die probeert het niet eens meer }:|
Ja ergens voel ik me dan ook wel lullig. Maar die foto's zijn priceless ;)

Nog een vrij oppervlakkige vraag: doen jullie wel eens gel in het haar van jullie baby? Mijne heeft wel haar maar ook een consequente bad hair day..
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:33:26 #12
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130095685
LiLalau: hihi ja mooi he :D echt als een speer eropaf XD
Ja.. bijzonder zulke mensen.
Swiffers? Heb ik wat gemist? :+ XD

Whihi Kyara grappig om dat verschil te zien dan.. :D

Ja, ik doe soms wat zwitsal gel (ik, aan de zwitsal?? Ja echt) in haar haartjes. Is er binnen no time weer uit magoed. :') Ik moet nog op zoek naar stoere speldjes maar ik vind alleen maar roze met vlinders :r Ik wil jongensspeldjes! zei ik een keer. Oh wacht. :') XD
pi_130095935
Ze hebben helaas geen Nine Inch Nails voor Bellelena ;)
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:44:08 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130096043
quote:
Te leuk!!! _O_
pi_130096108
Wow Lila, wat een post! Aan een raketje laten likken? NOU JA! o|O :P
Ik gebruik veel Zwitsal babygel. Is ook wel echt nodig hoor want ik vind zonder best schattig voor thuis, maar niet zo mooi:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wrijf wel altijd de gel 'er uit' als het oogedroogd is. Want ik vind de gellook niet mooi en het haar blijft daarna net zo goed zitten. Op die onderste foto vind ik het eigenlijk nog een beetje teveel zichtbaar die gel. Maar ik weet niet zo goed meer wat ik met al dat jongenshaar moet en ik wil niet knippen :+

Gave foto weer Kyara! Scheelt dat ze niet anders gewend zijn :+
En ik ga eens even bij je shopje kijken.
pi_130096250
Shirtje staat hem ook fantastisch!

Maar die gel werkt dus best wel. Misschien ook eens voor M proberen.

Dames zijn liggen elkaar al sinds bevruchting/splitsing in de weg dus ze kunnen best incasseren.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:50:55 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130096309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow Lila, wat een post! Aan een raketje laten likken? NOU JA! o|O :P
Ik gebruik veel Zwitsal babygel. Is ook wel echt nodig hoor want ik vind zonder best schattig voor thuis, maar niet zo mooi:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wrijf wel altijd de gel 'er uit' als het oogedroogd is. Want ik vind de gellook niet mooi en het haar blijft daarna net zo goed zitten. Op die onderste foto vind ik het eigenlijk nog een beetje teveel zichtbaar die gel. Maar ik weet niet zo goed meer wat ik met al dat jongenshaar moet en ik wil niet knippen :+

Gave foto weer Kyara! Scheelt dat ze niet anders gewend zijn :+
En ik ga eens even bij je shopje kijken.
w00t hoe gaaf! Ik ga ook eens een foto met en zonder maken :D O+
pi_130096359
Zwitsal gel dus. Dat bestaat dus ook gewoon. Mooi!

zo'n haar (kapsel kan je het niet echt noemen) Heeft N. ook ongeveer

Ja ik wil dus ook niet knippen. Ik ambieer namelijk de surfdude look
pi_130096517
Mango wat stom. Geen andere vervangende functie waar je ook op kan solliciteren? :*

Kyara evil sister >:) O+

Spees wat een verbetering dat gelhaar! Ik ga ook eens gel halen maar misschien mini eerst even naar kapper voor iets van een kapsel ofzo, echt drie keer knippen ws. maar toch, want tis nu echt net niks.
pi_130096900
Leek heeft vandaag ook gel in. Het gaat anders zo uilig zitten.
*poef* nu is het weg
pi_130097019
Moet haast wel bij stijl/sluik haar van een jongetje als het wat langer wordt. Bij een meisje kun je nog een leuk speldje of staartje indoen.

SPOILER
pi_130097256
Luuk moest vanmiddag een staartje van Sofie. Dus met zo'n dun elastiekje geprobeerd :D
*poef* nu is het weg
  donderdag 15 augustus 2013 @ 15:28:59 #24
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130097789
Whihi ohja een staartje!! Ik moet idd nog van die mini elastiekjes halen, eens kijken of me dat lukt om dan een staartje bij dr te maken :')
pi_130098517
Mijn meisjes hebben amper haar :( M had echt veel meer haar geloof ik.
Daarbij heb ik laatst wel een staartje gemaakt. En speldjes in zijn haar gedaan. En er foto's van gemaakt :@
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:07:56 #26
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130099210
Whihi. Speldjes in bijna geen haar? dat wil ik zien :D

Ohja, ik zou nog vertellen hoe het ging bij de huisarts. Ze heeft nu miconazol/triamcinolon creme voor dr schimmel, en op dr enkels en in dr elleboog is het toch echt eczeem.. dus daar smeren met vette creme. Die andere creme voor dr schimmel mag ik maar 10-14dagen gebruiken, en daarna weer over op de miconazol. Dus ik hoop dat dat werkt..
pi_130099347
Een staartje! Kan ik ook nog doen. Lekker edgy en genderneutraal enzo.

Bij onze kruiDvat (met een D dus, dat dat even duidelijk is en jullie niet allemaal bij de verkeerde winkel staan ;))hadden een soort stapeltoren van ronde bakjes in de aanbieding. Echt een aanrader, we hebben al dagenlang super veel pret. En dat voor maar 3 euro ofzo.

Enf wat een gedoe zeg. Hopen dat deze zalf wel wat gaat doen dan. En dan ook nog eczeem erbij.. Echt pech.

[ Bericht 20% gewijzigd door Lilalau op 15-08-2013 16:34:58 ]
pi_130099458
Mango :( stom hoor, sterkte :(

Kyara je tweeling is zo schattig :) en nu zijn we natuurlijk benieuwd naar die foto van M!

Aan Ow z'n haar hoef ik nog niets te doen, groeit perfect in model. ;)

Ff respect voor de pist van Lil.

En nog bedankt voor de reacties op m'n vraag. Ik kijk het idd nog wel ff aan met Ow en het slapen.
Hij is nog steeds niet zichzelf en vandaag erg huilerig. Ik begin toch steeds meer tandjes te vermoeden, misschien heeft het daar ook mee te maken.
Verder heb ik gelukkig nog twee weken vakantie, want vooral 's nachts is het wel vervelend om hem om het uur in slaap te moeten wiegen. (Ik wil verder niet klagen, weet dat ik tot nu toe het best relax had.)
Dus nog ff iets positiefs! Ow draagt vandaag z'n eerste maatje 74 ;) grote knul :) ben gewoon trots dan m'n mannetje zo goed groeit, had vandaag nog ff telefonisch contact met de ka en die zei letterlijk: al 7,5 kilo, dat had ik niet verwacht, wat goed!
pi_130099497
Ja! Die hebben wij ook, hier ook een hit! Ik voorzie een ringen deel twee succes hier :D
Hoe ze dat balletje worden heb ik dan weer nog niet ontdekt maar dat ligt vast aan mij.

ik heb ze alleen wel bij kruidvat gekocht :P :Y) ~O>

Ow wordt een bollo! *O*
pi_130099745
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:17 schreef Mineola het volgende:
Ja! Die hebben wij ook, hier ook een hit! Ik voorzie een ringen deel twee succes hier :D
Hoe ze dat balletje worden heb ik dan weer nog niet ontdekt maar dat ligt vast aan mij.

[ afbeelding ]

Ow wordt een bollo! *O*
In elkaar draaien?

Wij hebben 3 versies stapelbakjes en ze hebben allemaal hun eigen specifieke dingen en dreumes vindt ze nog steeds leuk (en vooral het balletje maar dat ligt binnen no time onder de bank). Later ook leuk voor in de bad, zandbak etc.
pi_130099803
Zo, ninja-edit, ik zag m hoor!

Draaien, is dat het? Want gewoon in elkaar doen werkte bij mij niet. Althans, het werd niet zo mooi als op het plaatje.
pi_130099948
Had mijn baby maar kapselissues! Dat duurt nog jaren denk ik ;)

Wat heb je toch een doldwaas duo Kyara! Ben benieuwd hoe ze over een jaartje zijn en of je grote M. ze dan nog kan handelen ;)

En door Spees wil ik ook een jongen! Wie post er in 2016 mee in z&g?

Ik aan het werk maar goede berichten van thuis! Ademhaling is weer rustiger, wel nog 39 graden maar is dus allemaal beter. Even nog als reactie op Mineola, ze lijkt idd heftig te reageren en maak me daar ook wel beetje zorgen om, maar denk dat het toch allemaal samenhangt met antibioticaverhaal. Daar dus mee oppassen. Zowel ik als vriend hebben nog nooit antibiotica gehad, dus wellicht heeft ze het van ons? Eerste maanden van d'r leven nog geen verkoudheid gehad, terwijl op kdv heel wat virusjes voorbij zijn gekomen.

Lilalau, echt jammer dat we niet synchroon kunnen kolven dit weekend!
pi_130099968
En sowieso allemaal nog bedankt voor lieve berichtjes voor m'n arme kleine! O+
pi_130100196
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:17 schreef Mineola het volgende:

[ afbeelding ]

Ow wordt een bollo! *O*
Die ja! En dat balletjes deel snap ik ook niet nee. Leuk project voor vanavond (wantikhebverdertochgeenleven)

Ja Olf! Dat had me echt heel grappig geleken. Maar gelukkig goeie berichten overje meisje!
pi_130100642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:26 schreef Mineola het volgende:
Zo, ninja-edit, ik zag m hoor!

Draaien, is dat het? Want gewoon in elkaar doen werkte bij mij niet. Althans, het werd niet zo mooi als op het plaatje.
;)

Ik heb een andere versie waar een klein balletje bij zit, ik dacht dat je die bedoelde :D
pi_130100710
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:31 schreef Olf het volgende:

Wat heb je toch een doldwaas duo Kyara! Ben benieuwd hoe ze over een jaartje zijn en of je grote M. ze dan nog kan handelen ;)

En door Spees wil ik ook een jongen! Wie post er in 2016 mee in z&g?

Ik aan het werk maar goede berichten van thuis! Ademhaling is weer rustiger, wel nog 39 graden maar is dus allemaal beter. Even nog als reactie op Mineola, ze lijkt idd heftig te reageren en maak me daar ook wel beetje zorgen om, maar denk dat het toch allemaal samenhangt met antibioticaverhaal. Daar dus mee oppassen. Zowel ik als vriend hebben nog nooit antibiotica gehad, dus wellicht heeft ze het van ons? Eerste maanden van d'r leven nog geen verkoudheid gehad, terwijl op kdv heel wat virusjes voorbij zijn gekomen.

Lilalau, echt jammer dat we niet synchroon kunnen kolven dit weekend!
Eerste half jaar was ze ook nog beschermd van wat ze van jou heeft meegekregen. Vaak zie je inderdaad dat als ze een half jaar zijn geweest en ze het dus zelf moeten doen, ze ineens heel vaak ziek zijn.

M is de hele winter ziek geweest geloof ik. Niet echt ziek maar wel hangerig, snotterig, kotserig etc.

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan. Maar wel eng hoor. Inderdaad maar goed in de gaten blijven houden.
pi_130100794
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:31 schreef Olf het volgende:
Wie post er in 2016 mee in z&g?
+1 :W En fijn dat je goede berichten hoort

Oh Kyara dat wist ik niet van dat halfjaar bescherming. Dan bereid ik me vast voor :{

Mineola misschien liggen de bakjes wel gewoon op elkaar en is het eigenlijk helemaal geen balletje? :o

Oh ja en Enf, je arme meisje :*
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:11:11 #38
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130101226
Lilalau: Ja idd, pech he :( die eczeem verbaasd me dan niks, manlief en ik zijn allebei ook allergisch geweest dus ja. Helaas pindakaas. Tis jammer dat ik maar zo kort bv heb gegeven maarja, of dat dan had geholpen weet ik achteraf natuurlijk ook niet.

Oh wat een leuke balletjes! Ik heb ook zoiets maar dan 10 van die dingen die je ook zo kan stapelen en bolletjes van kan maken :D erg favoriet hier ook ja. Vooral als die bollen heel zijn, als je die namelijk op de grond klettert vanuit je kinderstoel gaan ze kapot! :o Gaaf joh! XD :')
Inderdaad ook leuk in een badje enzo :D

Fieder; ja sneu he. Mn moeder zei al dat ze een stuk rustiger was na het smeren van die creme.. achgos.
pi_130101273
Heeft er nog iemand tips of ervaringen voor de overstap van 4 maanden potjes naar 6 maanden potjes?
pi_130101336
Olf heel fijn van de goede berichten! Nu nog hopen dat de koorts verder gaat zakken. Is de 39 graden wel met pcm?

Enf hoop voor jou ook dat de nieuwe aanpak nu echt goed gaat werken!

Fieder wat bedoel je precies? Als hij 6 maanden is kun je het gewoon proberen. Als je bang bent voor een reactie dan zou je een voedingsdagboekje bij kunnen houden evt (zou ik alleen doen als daar aanleiding voor is).
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:16:24 #41
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130101375
Fieder; ik deed hier gewoon zelf prakje maken dus geen advies sorry.. waarom geef je potjes als ik vragen mag? :@

Spees ja idd.. thx :*
pi_130101677
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Olf heel fijn van de goede berichten! Nu nog hopen dat de koorts verder gaat zakken. Is de 39 graden wel met pcm?
39 is met pcm maar wel de 120mg ipv 240.
En hoor net dat ze 100ml heeft gedronken in totaal en niets gegeten dus dat valt eigenlijk wel tegen! En alleen vanochtend een plasluier. We moesten die magische 500ml per dag halen, incl vocht uit fruit oid, anders weer langs komen. }:| Zo thuis maar kijken of ze enthousiaster drinkt uit de borst! :Y)
pi_130101798
Hopelijk tankt ze straks lekker bij

D kneep J net zo hard in haar arm dat ze van moest huilen. Heel zielig. En D maar lachen }:|
daar is dus geen foto van.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:31:54 #44
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130101917
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:28 schreef Kyara het volgende:
Hopelijk tankt ze straks lekker bij

D kneep J net zo hard in haar arm dat ze van moest huilen. Heel zielig. En D maar lachen }:|
daar is dus geen foto van.
Omg.. and so it begins :') :o
pi_130101992
J is inmiddels heel hard de andere kant op gerold en die ligt nu naast het kleed D uit te lachen. En die ligt daar nog een beetje op haar rug te liggen.

En nu weer even mijn kind terugrollen.....
pi_130102099
Wat leuk al die lengtes. Ik weet niet precies hoelang Noor nu is, dus ik kijk volgende week ff als we bij het CB zijn geweest. Ik dacht dat de voorspelling iets van 1.76 was. Ik ben 1.74 en mn vriend ongeveer 1.80, dus dat zit er mooi tussenin :).

As en Tico, mooie kerels!

En de tweeling van Kyara, zo geweldig! :D Briljante foto's :Y

Olf, wat een nacht :o! Gelukkig is het niets ernstigs naar het lijkt. Ik hoop dat mini-Olf er snel weer bovenop is en dat ie zo ff lekker bij gaat tanken! En dat geldt ook voor Suiker-F, behalve het bijtanken dan :+.

Shandaly, feli met de 3 maand! Das hier ook al bijna :o.

Fieder :D. Succes met je rol-baby :+

Mango -O- Wat balen zeg -O-

Lila, hier nog geen gel-baby. Haarlotion at most. Maar met 11 weken mag ze ook nog bad hair hebben vind ik :P.

Spees, bij S. staat het wel tof die haartjes zo! :Y

Enf, ik hoop dat de zalfjes nu goed aanslaan. Zo sneu!

Hier gaat het weer vlot met drinken vandaag! Vier voedingen op in totaal en respectievelijk: 180 / 150 / 180 en 164 cc. Echt, wat die ineens heeft met haar gezuip :?. Vroeger was 160 de max! Gister in 6 voedingen zo'n 840 gedronken en ze lag er om 22:30 in ipv 23:30. Mag vandaag weer wat mij betreft. Ik denk dat we vandaag idd nog op 2 voedingen uitkomen en dan heeft ze er dus weer 6. Zou ze dan ineens zelf bedacht hebben om naar minder voedingen maar grotere hoeveelheden te gaan? Dan had ze eergister idd een regeldag met haar getank de hele tijd.

Vanochtend ook met aankleden... 3 shirtjes achter elkaar: te klein, nee ook te klein, damn, deze past óók al niet meer. Ze zit nu echt volledig in 62, enkele groot vallende dingen in 56 daargelaten. Watskeburt?!

En dit:

Que? Vorige week was het nog vloer headbangen met buiktraining! En nu, rechtop, rondkijken, lachen...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130102166
Je meisje maakt grote stappen XM. Jij hebt de afgelopen dagen vertrouwen in haar getoond (hoe moeilijk het ook was, het loslaten begint al zodra ze geboren zijn) en dat vertrouwen maakt ze waar! *O* *O* *O*
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:41:03 #48
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130102190
Kyara; whaha je meiden hebben wel duidelijk hun eigen karakter he, zo te lezen :+ :P

XM wat fijn dat je meisje zo lekker drinkt O+ en wat een heerlijke foto! Soms gaat het ineens zo snel, leuk is dat he :D
pi_130102319
Kyara, suuuuuuperleuk de avonturen en interactie tussen je meisjes!

En XM, wat een geweldige foto. Ziet er echt al groot uit zo in deze pose!

Voordeel van ziekenhuis, we hebben weer leuke grafiekjes:

SPOILER
Zo, nu naar huis en dan echt ff bijlezen!
pi_130102467
XM ik word helemaal blij van jouw post O+ :*

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Fieder wat bedoel je precies? Als hij 6 maanden is kun je het gewoon proberen. Als je bang bent voor een reactie dan zou je een voedingsdagboekje bij kunnen houden evt (zou ik alleen doen als daar aanleiding voor is).
Het is best een overgang van een potje bloemkool naar een potje aardappel/bloemkool/gehakt. Maar gewoon proberen dus :) ben benieuwd.
Enf, omdat ik dat makkelijker vindt (oftewel: ik ben een lui varken :+ ). Van de winter gaan we weer stamppot eten, dan zal hij wel weer meer met de pot mee eten.
pi_130102796
Of je neemt eerst de vegetarische versies, hoef je niet meteen een volledige maaltijd met vlees te geven.

Ik heb altijd zelf gemaakt (ook wel eens een potje hoor, af en toe) en dan kan je toch wat makkelijker zelf opbouwen. Beetje aardappel bij de groente, later een flintertje gehakt er door etc.
pi_130102839
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:51 schreef Fieder het volgende:
XM ik word helemaal blij van jouw post O+ :*

[..]

Het is best een overgang van een potje bloemkool naar een potje aardappel/bloemkool/gehakt. Maar gewoon proberen dus :) ben benieuwd.
Enf, omdat ik dat makkelijker vindt (oftewel: ik ben een lui varken :+ ). Van de winter gaan we weer stamppot eten, dan zal hij wel weer meer met de pot mee eten.
Het ging hier zonder problemen. Alleen de poep verandert ;)
Ik doe wel twee dagen met een potje, een hele krijgt hij niet weg.
Ik gebruik trouwens de vier maanden/ zes maanden en vers door elkaar.
pi_130102907
Ik gooide trouwens ook wel eens zo'n 4 maanden potje groente door de zelfgemaakte aardappels :@ En toen hij iets ouder was over de pasta.

Mooi grafiekje Olf!
pi_130102989
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:09 schreef Kyara het volgende:
Ik gooide trouwens ook wel eens zo'n 4 maanden potje groente door de zelfgemaakte aardappels :@ En toen hij iets ouder was over de pasta.

Check, doe ik ook :) alleen nog niet over de pasta, die heeft hij nog niet gehad (manlief lust geen pasta dus staat hier bijna nooit op het menu :s )

Maar toevallig ben ik nu pasta aan het maken, vanaf welke leeftijd gaf jij dat?
pi_130103059
Ik denk dat je meiske gewoon een flinke ontwikkeling heeft doorgemaakt XM ^O^ en zich daar met slaap op heeft voorbereid!

Oh, er was al nog een pagina gepost :') :@
pi_130103903
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:05 schreef Kyara het volgende:
Of je neemt eerst de vegetarische versies, hoef je niet meteen een volledige maaltijd met vlees te geven.

Ik heb altijd zelf gemaakt (ook wel eens een potje hoor, af en toe) en dan kan je toch wat makkelijker zelf opbouwen. Beetje aardappel bij de groente, later een flintertje gehakt er door etc.
quote:
Oh goede tips! Bedankt.

Gooi je dan gewoon je pasta in de staafmixer? Ik krijg dat nooit zo mooi gepureerd als in die potjes... Wordt helemaal korrelig
pi_130104490
Fieder heb je al eens de Babycook overwogen? Kun je heel makkelijk veel eten tegelijk maken en het wordt ook nog eens gepureerd. Zo glad of grof als je zelf wil. Ik vind het echt leuk om te doen en op een gegeven moment worden die potjes echt stikduur als je er 2 per dag nodig hebt. Ik vond het aanbod zonder vlees of vis trouwens enorm minimaal, één smaak volgens mij.
Pasta blijft vers altijd een beetje korrelig hier trouwens.
pi_130105302
Eco plaza heeft best een uitgebreide collectie vegetarische potjes. Moet je die wel in de buurt hebben natuurlijk. Olvarit heeft alleen risotto met lentegroente (ik heb vandaag nog voor het schap gestaan ;)) Ik doe ook een mix. Meestal vers, maar als ik tot laat nog op pad ben lekker makkelijk een potje. O en die truc van Kyara doe ik ook! Potje worteltjes met wat zelf gekookte rijst ofzo.

Wat ik trouwens wel stom vind aan potjes, is dat ze allemaal heel interessante namen hebben maar dat het altijd gewoon voor meer dan de helft wortel is. En bij fruit voor de helft appel.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 19:34:28 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130105335
Ik snap wel dat XM baby af en toe flink aan het tukken slaapt.
Wat een actief grietje!

Ik was er vandaag op bezoek en ik heb een wolk van een baby gezien die heerlijk aan het spelen was en zo stoer zichzelf op kan richten. Ik snap dat je uit elkaar knalt van trots XM!

Jullie lijken een lekker ritme te pakken hebben nu *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_130105413
XM. Ik had je meisje nog niet gezien. Want een schatje zeg O+ En wat goed dat ze het zo goed doet.
Olf, hoe is het nu? Heeft ze lekker bij je gedronken?
pi_130105776
Oh ik had jouw post helemaal niet gezien nog XM en het is nog wel zo'n fijne :) Fijn dat het drinken nu makkelijker gaat! Ze heeft vast een sprongetje gehad en zoals LB zegt heeft ze de slaap vast nodig gehad... Voor haar groei en ontwikkeling!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:33 schreef Lilalau het volgende:
Eco plaza heeft best een uitgebreide collectie vegetarische potjes. Moet je die wel in de buurt hebben natuurlijk. Olvarit heeft alleen risotto met lentegroente (ik heb vandaag nog voor het schap gestaan ;)) Ik doe ook een mix. Meestal vers, maar als ik tot laat nog op pad ben lekker makkelijk een potje. O en die truc van Kyara doe ik ook! Potje worteltjes met wat zelf gekookte rijst ofzo.

Wat ik trouwens wel stom vind aan potjes, is dat ze allemaal heel interessante namen hebben maar dat het altijd gewoon voor meer dan de helft wortel is. En bij fruit voor de helft appel.
Oh zo actief heb ik er niet naar gezocht eigenlijk. Een tijdje geleden was dus de door jou genoemde Risotto met Lentegroente het enige dat mijn snob lustte :+ Had ie 1 x een potje olvarit bloemkool voor de helft opgegeten, had ik twee hele bloemkolen verwerkt tot porties, lustte hij het niet meer }:| Nu is hij een vuilnisbak, alles gaat er in.

Ik ben trouwens niet anti Olvarit hoor, maar idd er zitten altijd zoveel smaken door elkaar en altijd wortel. En hier wordt nu 2 x 200 gram per dag gegeten, dus da's iets van 60 euro per maand voor zo'n klein beetje eten. Als ik dan sta te kokkerellen met allemaal verschillende groentes, fruit, pasta en aardappeltjes en al mijn potjes in de diepvries heb staan dan ben ik helemaal trots :+ en al helemaal als alles met smaak opgeomnomnomd wordt.
pi_130105829
Snelle bijlees.

Mango, wat ontzettend balen -O- Ik hoop van harte dat je snel een andere baan vindt die nog leuker is, zodat je blij bent dat dit gebeurd is :)

Kyara ik zie dat je het juiste shirtje bij het juiste karakter geplaatst hebt :D

Lila ik doe dat heel soms maar eigenlijk werkt water net zo goed hier. (hij heeft ook nog heel pluizig haar).

Luuk kan een staartje makkelijk hebben, met z'n stoere snoet! O+

Ow wordt al groot! 74 :o Ik heb nog amper kleertjes in die maat! Hoewel. Eigenlijk best veel, maar niet zo asociaal vele als van 68 :')

Olf ik hoop dat er intussen goed is bijgetankt. Sterkte! :*

Hier een plakbaby trouwens, hij is echt sneut. Maar het komt goed. We kunnen hem nog steeds aan het lachen maken O+ De ui lag er al meteen natuurlijk! Maar toch bedankt voor de tip :) Blijkbaar werkt het écht goed anders had niet iedereen het gezegd.

XM Wat een mooie foto en ik vind het erg tof dat je langzaam het vertrouwen krijgt. Je hebt het zwaar (gehad) en ze beloont je moeite! :Y

Spees ik verheug me ook nu al op het hapjes prakken! Ik heb een minivriezer maar in het begin gaat er toch niet zoveel in :Y)
pi_130105916
Wij hebben zo'n minivakje bovenin de koelkast, echt kleiner kan niet. En daar kan ik nog best wat in kwijt eigenlijk. Al is het soms met een briefje "diepvries voorzichtig openen" voor mijn vriend erop ;) Tip: Blokker heeft van die kleine diepvriesbakjes met deksel van 200 ml. Die kun je makkelijk stapelen en nemen weinig ruimte in.

Hoe is het met F inmiddels?
Heb je nou net je post aangevuld of ben ik nou gek :D fijn dat ie wel nog wil lachen! Goede graadmeter.
pi_130106008
Nee ik heb hem (voor de verandering) niet aangevuld :D
Ja in de draagzak overleeft hij prima. Ben wel benieuwd hoe de nacht gaat, maar we zien wel! :)
En ik denk dat wij hetzelfde vakje hebben. Nouja. Hetzelfde soort dus. :+
pi_130106124
Goeie potjestip Spees! Ik vroeg me al af hoe we dat gingen doen. En ik wil ook een babycook :Y) Nog een paar weekjes, dan mogen we beginnen :)
Sarcasme. Herken het.
pi_130106176
Spees (en anderen), blijft het lekker dan uit de diepvries? Meneer wordt hier steeds kieskeuriger lijkt, het was voorheen een kliko maar nu heeft hij echt wel voorkeuren.
Diepvries wordt altijd zo korrelig vind ik, vergeleken bij de verse variant. Hier is trouwens 95% vers maar in nood of haast wel een potje. Denk dat hij er nu vier op heeft of zo.
Ook 2x200 dagelijks idd.
pi_130106206
Wat een mooie meid XM O+
Met een meidenkwartet
pi_130106342
Hmm dat van die kosten heb je wel gelijk in ja, 60 euro in de maand. Babycook heb ik wel naar gekeken maar ik ben bang dat ik het dan 2x doe en dat ie dan staat te verstoffen. Misschien Marktplaats... De keren dat ik vers heb gemaakt vond L het niet lekker -O-
Maar van de winter lekker stamppot enzo :Y)
pi_130106359
Hier wel een grote vriezer, maar die heeft N. voor een groot deel overgenomen.

Ja Mineola, de structuur lijkt wel anders als je het ontdooit. Misschien langzaam ontdooien in de koelkast? Of juist snel? Ik heb ook geen idee hoor, vooralsnog werd het gewoon opgegeten. Maar wel met iets minder enthousiasme.

En als ik fruit pureer is het altijd super waterig. Eigenlijk meer sap dan een fruithapje. Iemand daar nog tips voor?
pi_130106368
Deze Spirit:

Mineola hier ook wel wat korreliger na het ontdooien, maar het is wel afhankelijk van wat ik er in doe. Vandaag met de broccoli was het een stuk minder dan met de worteltjes bijvoorbeeld. Paprika met macaroni bleef ook goed. Ik doe trouwens wel 8 van de 10 x 2 of 3 krieltjes erdoor voor de textuur.
pi_130106435
Fieder ik heb de babycook op via Marktplaats gekocht. Best veel aanbod. Met onze staafmixer werkte het echt voor geen meter.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:00 schreef Lilalau het volgende:
Hier wel een grote vriezer, maar die heeft N. voor een groot deel overgenomen.

Ja Mineola, de structuur lijkt wel anders als je het ontdooit. Misschien langzaam ontdooien in de koelkast? Of juist snel? Ik heb ook geen idee hoor, vooralsnog werd het gewoon opgegeten. Maar wel met iets minder enthousiasme.

En als ik fruit pureer is het altijd super waterig. Eigenlijk meer sap dan een fruithapje. Iemand daar nog tips voor?
Als het echt te papperig is dan kruimel ik er wel eens een stukje soepstengel bij of een theelepeltje granenpap. En dan mix ik nog een keer. Werkt perfect. Maar is eigenlijk niet zo vaak nodig.
pi_130106551
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:48 schreef Fieder het volgende:

[..]

[..]

Oh goede tips! Bedankt.

Gooi je dan gewoon je pasta in de staafmixer? Ik krijg dat nooit zo mooi gepureerd als in die potjes... Wordt helemaal korrelig
Ja maar ik ben bij M met 6 maanden begonnen met bijvoeding en pasta kreeg bij pas vanaf een maand of 8 dus toen komt hij al wat meer eten.

Ik heb het introductieschema van Kleintjes gevolgd.
pi_130106642
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:56 schreef Mineola het volgende:
Spees (en anderen), blijft het lekker dan uit de diepvries? Meneer wordt hier steeds kieskeuriger lijkt, het was voorheen een kliko maar nu heeft hij echt wel voorkeuren.
Diepvries wordt altijd zo korrelig vind ik, vergeleken bij de verse variant. Hier is trouwens 95% vers maar in nood of haast wel een potje. Denk dat hij er nu vier op heeft of zo.
Ook 2x200 dagelijks idd.
Ik heb voor M standaard tig maaltijden in de diepvries liggen en hij eet het allemaal met smaak op. Voor de meiden heb ik ook 3 soorten groentes in blokjes liggen. Ideaal!

En qua bakjes heeft Hema hele fijne. Met een groene deksel. Worden per 5 verkocht voor niet al teveel en kunnen in de diepvries en in de magnetron.
pi_130106807
Bakjes van de Xenos doen het hier ook al 6 jaar perfect in vriezer en magnetron.
Ik ben nu van de Babycook. Heel blij mee.
Met een meidenkwartet
pi_130106838
Waarom de babycook en niet de avent stomer/blender?
Sarcasme. Herken het.
pi_130106950
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:14 schreef Spirit82 het volgende:
Geen idee. Even google plaatjes bekeken maar komt volgens mij op hetzelfde neer?
Met een meidenkwartet
pi_130106974
Bij Ikea hebben ze voor 4 euro zo'n enorme bakjesset, waar ook hele kleintjes bij zitten.
Voor de mensen die het nog niet genoeg opbergtips vonden :')
pi_130106997
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:14 schreef Spirit82 het volgende:
Geen idee, die ken ik niet. Heb meteen voor Babycook gekozen omdat familie van mijn vriend die had en ik dat super handig vond.
pi_130107170
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:40 schreef Kyara het volgende:
Je meisje maakt grote stappen XM. Jij hebt de afgelopen dagen vertrouwen in haar getoond (hoe moeilijk het ook was, het loslaten begint al zodra ze geboren zijn) en dat vertrouwen maakt ze waar! *O* *O* *O*
O+ O+ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130107285
Ik heb dat avent ding. Bevalt prima!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130107383
Ik heb dezelfde bakjes als spees. En ik gooi alles ook in de diepvries. Geen probleem vindt mini. Als het te korrelig is gooi ik er wat water of melk door. Maak gewoon in het weekend 7 porties, 2/3 verschillende hapjes voor warm en 1 soort fruithap, hele week eten lekker makkelijk. Sowieso eet hij vaak tegen een uur of 4 dan is hij nog op het kdv krijgt ie daar zijn opgewarmde prakje.

oh en nat fruit, banaan is erg handig om mee te mixen. En te nat warm eten, beetje pap door.

Heb geen babycook, klinkt handiger :D
pi_130107632
Oh ff hoor, ik vind mondjes terug enzo niet erg, maar van die blerks uren na de laatste voeding en dat er dan van die verdikte zure halve kaas uitkomt. Bweeeh! :')
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130107754
Ja, dat is echt vies! En dat je zelf aan het einde van de dag ook zo ruikt omdat je het niet in de gaten had dat je ondergespuugd bent :r
pi_130107791
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:38 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is echt vies! En dat je zelf aan het einde van de dag ook zo ruikt omdat je het niet in de gaten had dat je ondergespuugd bent :r
Dat!
En vlekken op je schouders. Altijd.
Met een meidenkwartet
pi_130107872
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:17 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Geen idee. Even google plaatjes bekeken maar komt volgens mij op hetzelfde neer?
Ja geloof het ook, maar heb me er verder niet in verdiept en dacht dat er misschien voor- en nadelen waren :D

Oooohh die kwark :r en dat ze het dan ook gewoon vrolijk weer inslikt :') huuuu
Gelukkig heb ik bijna nooit vlekken. Kind boert rechtop op schoot dus spuugt alleen zichzelf onder ^O^
Sarcasme. Herken het.
pi_130107918
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:28 schreef Zolena het volgende:

...

Heb geen babycook, klinkt handiger :D
Helemaal mee eens.

Eerst maar eens proberen met staafmixer en blender.

Hoe D zich voelt gaat op en af. Hij is al wel vrolijker dan gisteren.
Maar zijn darmpjes zijn nog steeds niet in orde.

Bah, moet ik niet aan denken XM ...

Heb je geluk mee Spirit, heb dezer dagen al vaak schone shirts mogen aantrekken, maar voor D maakt me dat ook helemaal niets uit.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:45:59 #87
259886 pessie
pi_130108031
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:38 schreef Kyara het volgende:
Ik voel dan dat mijn huid nat wordt. Oh, heb je daar ook gespuugd :') (en de bank, de vloer, zichzelf...).

En nog even *O* voor xm en haar meisje!

Hier geen babycook en hapjes in de vriezer. Ik kook elke dag en zie dan wat Lauren daar al van mag.
pi_130108035
Wat heeft hij ook alweer Mandy? Een infectie?
Dat kwarkspugen klinkt echt vies, vooral als ze het daarna zelf opeten :X

Trouwens, vandaag zette Silvijn ineens uit zichzelf 2 stappen van de salontafel naar de bank! Ik wist niet wat ik zag, ene moment staat ie te chillen aan de tafel, drie seconden later staat ie aan de bank. Zit maar een meter tussen, maar toch :o
pi_130108051
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:41 schreef Spirit82 het volgende:
Gelukkig heb ik bijna nooit vlekken. Kind boert rechtop op schoot dus spuugt alleen zichzelf onder
Hier boeren ze ook rechtop op schoot.

Ik heb ook altijd vlekken op mijn been. Ze spugen met een boogje. En dan ook net over de hydofiel heen.

Ook leuk: spugen na een voeding in je bed midden in de nacht }:|
pi_130108074
Jeeej voor Silvijn *G*
pi_130108101
Wow Spees!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:47:58 #92
259886 pessie
pi_130108106
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:41 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja geloof het ook, maar heb me er verder niet in verdiept en dacht dat er misschien voor- en nadelen waren :D

Oooohh die kwark :r en dat ze het dan ook gewoon vrolijk weer inslikt :') huuuu
Gelukkig heb ik bijna nooit vlekken. Kind boert rechtop op schoot dus spuugt alleen zichzelf onder ^O^
Als Lauren rechtop op schoot begint te spugen raakt ze alles behalve zichzelf :') . Goed, vandaag was wel extreem met spugen, denk dat ik het vlot ga vergeten. En morgen heel veel wassen.
pi_130108133
Spees! Wow! Dat is een soort van lopen! Of beter; het is lopen! Aah!
pi_130108142
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:46 schreef Spees_Eend het volgende:

Trouwens, vandaag zette Silvijn ineens uit zichzelf 2 stappen van de salontafel naar de bank! Ik wist niet wat ik zag, ene moment staat ie te chillen aan de tafel, drie seconden later staat ie aan de bank. Zit maar een meter tussen, maar toch :o
Darminfectie (met een duur woord gastro-enteritis zei de ha).

Hoera voor Silvijn!!!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:49:06 #95
259886 pessie
pi_130108159
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:46 schreef Spees_Eend het volgende:

:o maar jouw baby is nog klein!
pi_130108283
Echt he :o en gisteren zei ik nog dat hij steeds minder baby was... besluit hij er nog een turbootje op te zetten. Maar ben wel trots! O+ Overigens verwacht ik nu niet dat hij al snel een ommetje gaat maken, maar het begin is er :s)

Mandy, klinkt sneu. Beterschap!
pi_130108293
*O* Silvijn!!

Maandag bij cb kreeg ik het advies om Isa vaker op haar buik te leggen omdat ze haar hoofdje niet ver genoeg optilde. Dan zou ze een kontschuiver worden en vertraging oplopen bij kruipen en lopen. Nou vindt die trien het 10x niks om op haar buik te liggen... Mensen hier ervaring mee?
Sarcasme. Herken het.
pi_130108323
Handjes/armpjes onder de borst leggen om te smokkelen, dan kost het hen minder moeite Spirit.
pi_130108345
Noor vond het ook niet zo tof, maar wij hebben het toch gewoon gedaan. 5-6x per dag, net zolang totdat ze het echt beu was. En resultaat: zie eerder dit topic :D. Ze vindt het nu ook niet meer zo erg :).
pi_130108369
M vond het ook vreselijk. Wel dagelijks op de buik gelegd (echt geen 5 minuten) en het is vanzelf goedgekomen.
pi_130108424
We hebben wel een speelkleed gekocht zodat ze iets heeft om naar te kijken, maar zou het echt zo erg zijn? :@
Sarcasme. Herken het.
pi_130108427
Blijven oefenen Spirit, met speeltjes net boven het gezichtsveld enzo. En met de tip van Mandy. Moesten wij van de fysio (vanwege voorkeurshouding) en dat heeft echt zijn vruchten afgeworpen. Als ze dat eenmaal kan en leuk vindt, dan heeft ze een hele goede basis met haar sterke nek!
pi_130108508
Ah ok, dan gaan we toch maar actiever proberen. Had het vandaag ook gevraagd of ze dat bij het KDV wilden doen, maar toen ik haar ophaalde wisten die vrouwen van niks en hebben ze het dus ook niet gedaan :? Heel apart wel.
Sarcasme. Herken het.
pi_130108516
Mijnes vond er ook niets aan Spirit. Hoe wij het ook oefenden, was dat ik of vriend op de bank zat/lag en dan met knieën beetje omhoog. Baby op de buik met het hoofd op je knieën en met de voeten bij je buik. Als we dan bij de televisie zaten, of iig dat er iets te doen was, tilde baby wel eventjes hoofd van knieën en dat vond ze leuker dan plat op de grond! Hopelijk is het beetje duidelijk!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:00:11 #105
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130108628
Olf mooie stats! O+

Fieder hihi ok :P :D Prima toch als jij je er goed bij voelt :)

Ik heb laatst pas ook voor het eerst kip gegeven, bij de bioboer gehaald, gewoon even gebakken zonder kruiden, ze vond het heeeerlijK! O+ Ook eens wat vis proberen binnenkort O+

Reden dat ik zo lang mogelijk geen potjes wil geven omdat ik ze op mn babyshower zelf proefde en dan moest raden wat het was. Er zat wortel/appel tussen en ik proefde serieus de wortel gewoon totaaaal niet. :X

Suiker succes met je plakbaby :*
Whaha ja die bakjes :') Ik mag niet meer kopen van mn man, we hebben er blijkbaar genoeg :') :@

Spees ja idd, die bakjes zijn geniaal, ik heb ze ook :D Maak dan een hele pan vol en heb zo een stuk of 8 bakjes gevuld :Y
w00t! En je hebt een lopende baby!! :o O+ *O*

Mineola; ik vind dat het meeste lekker blijft hoor, hier.. Proef het zelf ook wel eens en vind de smaak niet anders :)

LiLaLau; beetje rijstebloem oid erdoorheen doen? :)
Ik laat het mevrouw hier dan gewoon drinken uit het bakje als het erg vloeibaar is XD Beetje knoeien maar vind ze hartstikke leuk :9
pi_130108741
Spirit, op je rug gaan liggen met je baby op je buik kan ook! Of als je je knieën dan optrekt, baby op je onderbenen en dan kijkt ze je precies tussen je knieën door aan. En vliegtuigje spelen!

Spees wow!!! :o *O*
pi_130108831
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:57 schreef Olf het volgende:
Mijnes vond er ook niets aan Spirit. Hoe wij het ook oefenden, was dat ik of vriend op de bank zat/lag en dan met knieën beetje omhoog. Baby op de buik met het hoofd op je knieën en met de voeten bij je buik. Als we dan bij de televisie zaten, of iig dat er iets te doen was, tilde baby wel eventjes hoofd van knieën en dat vond ze leuker dan plat op de grond! Hopelijk is het beetje duidelijk!
Deze oefening kregen we ook van de fysio.
Met een meidenkwartet
pi_130109011
Hier alleen maar potjes. Als hij ietsjes ouder is mag hij prima mee eten. Maar we eten heel vaak pasta / rijst en eigenlijk zelden aardappels en groente. Straks als het weer stamppotten weer is dan eten we dat wel vaker, grote kans dat hij dan wel vers krijgt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:11:03 #109
259886 pessie
pi_130109079
Manlief ging dan zitten spelen met Nathan op de grond en klemde Lauren als het ware een beetje tussen zijn benen in, dan keek ze wel.

Verder rolt Lauren de kamer door :o . soms lukt het haar alleen niet om goed door te draaien naar haar buik en dan ligt ze zeer gefrustreerd te huilen :P . Andere keren lukt het wel, is dus alleen nog even finetunen van de ontwikkeling.
pi_130109118
Silvijn wat doe je? :o
Pessie wat knap *O*
Spirit, ik heb deze laatst ook gepost, ik vond het heel handig

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:09 schreef Ticootje het volgende:
Hier alleen maar potjes. Als hij ietsjes ouder is mag hij prima mee eten. Maar we eten heel vaak pasta / rijst en eigenlijk zelden aardappels en groente. Straks als het weer stamppotten weer is dan eten we dat wel vaker, grote kans dat hij dan wel vers krijgt.
Dat dus ja :Y
pi_130109133
Tico ben jij gewoon in 1x overgestapt naar 6 maanden potjes? Of krijgt Bram nog 4 mnd?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:12:59 #112
259886 pessie
pi_130109142
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:09 schreef Ticootje het volgende:
Ik kook gewoon 2 stukken courgette mee met de pasta of een paar boontjes bij de rijst. Of ik blanche er een paar reepjes paprika in het water waar ik later de bami in doe.
pi_130109217
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:11 schreef pessie het volgende:
Verder rolt Lauren de kamer door :o . soms lukt het haar alleen niet om goed door te draaien naar haar buik en dan ligt ze zeer gefrustreerd te huilen :P . Andere keren lukt het wel, is dus alleen nog even finetunen van de ontwikkeling.
Een rollerrrr! Dat wordt opletten nu, twee mobiele kinderen ;). Heb wel echt het idee (bij mijn baby dan), dat wanneer ze een truukje eenmaal doorheeft, het finetunen echt snel gaat.
pi_130109265
Wat goed van haar Pessie!
pi_130109297
Jeeeh! Voor Silvijn en Lauren! Wat een snellejelle Spees! Ik zie dat de mijne echt nog niet doen.

Alle goeie nektrain tips zijn al gegeven. N vond het ook helemaal niks, en 5 minuten is hartstikke lang dan. Ik legde hem na het verschonen elke keer heel even op zn buik.

Soepstengel of pap door mn fruitsoepjes heen. Ik ga het proberen. Al vind ie pap wel super smerig..
pi_130109365
Maar eten jullie dan ook zoutloos? Als jullie kinderen met de pot meeeten? Want door het zoutverbod kook ik hier altijd apart voor N.
pi_130109467
Bijgelezen, even kijken wat ik zo snel heb onthouden.

Mango: wat ontzettend jammer van je soll. En helemaal kl*te van je huidige baan. Sterkte, hopelijk vind je snel weer iets anders (en zoals iemand hierboven mij -ben vergeten wie- ) en nog toffer dat de baan van je soll!

XM, wat gaat het geweldig goed ineens, super om te lezen *O*

De foto's waren zoals altijd weer O+

Spees: bam! Wat gaat hij hard ineens :o

Olf: ik zit er waarschijnlijk niet bij in 2015 (of was het 16?), of misschien voor een derde :P Maar als het aan mij ligt, dan zit ik komend jaar alweer in z&g.

Eten: Saartje krijgt regelmatig potjes. Fruit krijgt ze wel meestal vers. Maar voor onderweg enzo, of als we ergens op bezoek zijn, dan vind ik potjes wel zo makkelijk. Avondeten krijgt ze meestal uit potjes, want ons avondeten is vaak niet geschikt voor haar. Als het dat wel is, dan kijken we of ze met de pot mee wil eten. Of, zoals laatst, onze aardappeltjes en kip waren absoluut niet geschikt voor haar, maar dan krijgt ze wel een paar losse bonen. Kijken of ze die eet. (ja dus, en ze vindt ze lekker).
pi_130109486
Rollen en lopen, Spees en Pessie *O* Leuk!
Met een meidenkwartet
pi_130109503
Een rollende Lauren *O*

Lila: als Saartje met ons samen eet, dan doen we vaak het zout pas achteraf op ons eigen eten. En anders krijgt ze dus potjes.
pi_130109552
Saartje heeft hoogstwaarschijnlijk de waterpokken. We dachten eerst dat het muggenbulten waren. Maar het worden er steeds meer, en ook op plekken waar de eventuele mug niet bij kan :+

Ze heeft er in ieder geval niet veel last van, als het idd waterpokken zijn. Maar grote kans dat ze dan sowieso nog eens teurgkomen, aangezien ze jonger dan 1jaar is.
pi_130109563
Onze etenstijd komt echt niet uit met die van Silvijn, dus mee eten doet hij niet. Ik kook ook 1-2 keer per week een voorraad. Heb eergisteren wel wat kleine stukjes zalm zonder zout gegeven toen wij aan het eten waren, dat vond ie heerlijk!

BOO voor de waterpokken! Iemand zei laatst dat het ook kan dat het niet meer terugkomt ook al is het voor het 1e jaar. Daar maar op hopen!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:25:13 #122
259886 pessie
pi_130109571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:19 schreef Lilalau het volgende:
Maar eten jullie dan ook zoutloos? Als jullie kinderen met de pot meeeten? Want door het zoutverbod kook ik hier altijd apart voor N.
Ja. Datgene waar Lauren van eet zit geen zout op, maar zij krijgt alleen een beetje groente dus doen we wel een beetje zout op de aardappelen, en als ze dat mee gaat eten doen we daar ook geen zout op. Maar goed, wij deden dit ook zo bij Nathan dus eten sowieso nog vrij weinig zout.

En ik vind het ook echt tof dat ze zo rolt :D . Alleen nu zorgen dat al het kleine speelgoed van Nathan op zijn kamer blijft.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:25:38 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130109586
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:11 schreef pessie het volgende:
Verder rolt Lauren de kamer door :o .
Visual :D goed van dr!

En Spees een lopend / schuifelend kind! ^O^

En ik vind het een bizar idee dat ik over een tijdje ook al groente en fruit aan mijn minibaby kan gaan geven :o 8)7
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:27:12 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130109645
Oh en buikliggen is hier nooit een probleem geweest, ze vindt het best cool en kon ook al bij 4 weken prima haar hoofd overeind houden. Ze is nog nooit met dr snufferd ter aarde gestort :D altijd heel subtiel en gecontroleerd dr hoofd neergelegd.

Overigens kan ze dus ook wel goed van buik naar rug rollen, maar vanaf dr rug heb ik nog nooit gezien dat ze verder rolt dan naar dr zij.
pi_130109672
Aaah Coco, waterpokken, dat is jammer. Vooral dat het dan nog een keer komt waarschijnlijk...
En het was 2016 dat ik zei, dus een derde ronde voor jou lijkt me perfect getimed :D

Wij eten nu eigenlijk ook vooral zelf pas als baby in bed ligt. Al heb ik er echt zin in dat we over een tijdje echt met zn drieën dineren. O+ Boterham 's middags eten we wel samen als we vrij zijn.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:28:20 #126
259886 pessie
pi_130109684
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
Saartje heeft hoogstwaarschijnlijk de waterpokken. We dachten eerst dat het muggenbulten waren. Maar het worden er steeds meer, en ook op plekken waar de eventuele mug niet bij kan :+

Ze heeft er in ieder geval niet veel last van, als het idd waterpokken zijn. Maar grote kans dat ze dan sowieso nog eens teurgkomen, aangezien ze jonger dan 1jaar is.
Oh wat sneu! Nathan was 9.5 maanden toen hij waterpokken kreeg, hij had het wel zo erg dat hij het niet nogmaals heeft gehad. Havermoutbadje werkte gier het beste.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:31:48 #127
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130109801
Een rollende Lauren!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:25 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Visual :D goed van dr!

En Spees een lopend / schuifelend kind! ^O^

En ik vind het een bizar idee dat ik over een tijdje ook al groente en fruit aan mijn minibaby kan gaan geven :o 8)7
Wij mogen daar met 10 dagen (eind volgende week) mee beginnen, dan is D 4 maanden. Zin in!
pi_130109814
Echt serieus, nu heb ik al 2 keer een post getypt en twee keer ging ie verloren }:|

*O* Voor Noor
*O* Voor Silvijn
*O* Voor Lauren

:* voor de zieke, maar beterende, kindjes!

F. van Suiker en Nin zijn vandaag 4 maanden!
Bijbehorende stats: 57,5cm en 5800gram!

SPOILER
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:32:25 #129
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130109826
Bijna niet bijgelezen en enorme vakantiespam maar zag dat een aantal kindjes grooooote stappen aan het maken zijn.
We zijn eerder terug gekomen van vakantie. Wij hebben als ouders enorm slechte nachten achter de rug, ongeveer 5 uur slaap per nacht. Zowel Noortje als Isabel waren 's nachts aan het spoken.
Kunnen baby's 's nachts ook last hebben van de grote hoeveelheid melk die er in de avond in gaat? Isabel krijgt om 19.00 uur een fles, meestal tussen 180-200 ml, dan om 23.30 uur ook nog een papfles van 180 ml. Daarna is het scheten laten en heel veel kreunen. Komt dat dan van die papfles of van het eerdere vaste voedsel? Ze moet nog steeds weinig van groente en fruit hebben trouwens.

Staan en los staan (<-- grootheidswaanzin ten top want dat kan ze heul nog niet) is hier de bom at the moment. Plus goede smakkerds helaas.
Komt de spam!

Mango jou hoedje toch!

pi_130109933
FOTOSPAM! Jee! Decembermeisjes! O+ Die in dat autootje is echt geweldig.
Jammer van de nachten. Wel nog gelukt met de voeding vinden in France?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:36:41 #131
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130109993
Wat jammer van je vakantie Becky.

Maar mooie foto's!

LB, hoelang kan jouw meisje al van buik naar rug rollen?
D is daar nl nog totaal niet mee bezig. Als die op z'n zij ligt en naar rug- of buiklig gaat is het omvallen.

Maar onze kleine man kletst je al wel de oren van de kop af... hele verhalen vertellen, geweldig!
pi_130109996
Ahh Belle wat mooi O+
Becky jouwes gaat haaaard :o O+ balen van je vakantie :*
Coco wat zielig, gelukkig lijkt ze er weinig last van te hebben
pi_130110071
Becky O+ O+ O+ En wat een vluggert!!
pi_130110074
Belle, wat een schitterende foto's en wat geweldig om zo te zien!

En wat een guitig koppie heeft Isabel toch O+
Sarcasme. Herken het.
pi_130110084
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:32 schreef bellelena het volgende:
Echt serieus, nu heb ik al 2 keer een post getypt en twee keer ging ie verloren }:|

*O* Voor Noor
*O* Voor Silvijn
*O* Voor Lauren

:* voor de zieke, maar beterende, kindjes!

F. van Suiker en Nin zijn vandaag 4 maanden!
Bijbehorende stats: 57,5cm en 5800gram!

*O* Leuk steeds in het pakje!
Bijbehorende stats hier: 62 cm (3 weken geleden) en 6800 gram (volgens onze personenweegschaal)!
Wat houden we het lekker bij he? :')
Maar tis ook een kerel he. Nin ziet er super uit en dat lachje O+

Becky wat is het toch een leuke meid!! 's nachts spoken is wel jammer, hoe gaat het vanavond thuis?

Coco he nee, balen van de waterpokken! Hopelijk krijgt ze er niet teveel last van..

[ Bericht 2% gewijzigd door Suikertante op 15-08-2013 21:46:08 ]
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:39:30 #136
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130110098
Belle, wat een scheet!

Ja we hebben na contact met nutricia de Franse Omneo kunnen vinden. het heet daar (niet schrikken, tis net hebreeuws) Gallia Galliest Premium :D
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:39:32 #137
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130110100
Suiker en Olf, hoe gaat het met jullie baby's? Al een beetje aan de beterende hand?
pi_130110157
*O* Goeie stats ook Suiker! Enne, foto van F.?! Of is ie te ziekjes ;(
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:41:23 #139
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130110171
Joh die vakantie is balen maar niet het einde van de wereld. Ik ben met zulke nachten liever thuis in mijn eigen bed dan in een prutsbed op vakantie.
Merk gewoon dat het lastig vakantie vieren is met Isabel die van alles wil (ooooveral aan staan en ALLES in de mond) en Noortje die zo veel last heeft gehad van d'r oren.
pi_130110187
Leuke foto's Becky.
En Belle, dat jurkje! Dat daar nu haar luiertje onderuit komt O+
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:42:38 #141
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130110212
Mooie stats Suikertante!
pi_130110246
Belle en Suiker metingen, Isa is 2 weken jonger maar al 64 cm :D oh my...

De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 172 cm.

Uw kind is nu 64 cm. lang. Dit is 3 cm. boven het gemiddelde van meisjes van ca. 0 jaar.
92% is korter en 8% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 175 cm.

Als ze zo doorgaat geloof ik er niks van dat ze "maar" 175 wordt :@
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:44:29 #143
259886 pessie
pi_130110291
Becky, leuke spam! Die onder de tafel vind ik haar op N. Lijken.
Wij hebben destijds ook geëxperimenteerd met Nathan voor de nacht extra melk geven en hier resulteerde dat in krijsen van de krampen. Pap had hetzelfde resultaat. Beter 4x anderhalf uur slapen dan helemaal niet bedachten we toen.

Belle, leuk zo zeg! En wat grappig dat ze met 4 maanden meer haar lijkt te hebben dan met 2!
pi_130110323
becky :D hallo zeg, wat een naam!

Mandy, lief dat je het vraagt! F heeft de hele dag geplakt want liggen wilde hij ECHT niet. In de draagzak kon hij nog net ademen met een speen in zijn mond, liggend liep zijn neus meteen vol. Nu geven we de laatste fles, hopelijk gaat hij nu wel in bed slapen.
Vannacht werd hij om 3:00 wakker en hebben we hem een extra (troost)fles gegeven. Daar sliep hij op door tot 8:00! *O* Dus ik heb goede hoop. Met pcm blijft zijn temperatuur net tussen normaal en verhoging.

Oh Spirit eigenlijk heb ik er helemaal niet over nagedacht, maar die 62 cm was op 23 juli dus ik denk eigenlijk dat hij wel wat groter is inmiddels!

belle ik zal nog even kijken of er een normale tussen zit vandaag maar beloof niks! Hij ziet er echt beroerd uit, wit en zweterig, rode oogjes :'(
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:46:12 #145
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130110368
Sorrie Belle, vergeten op jou te reageren. Leuk om te zien hoe je meisje groeit!!! Hele lieve foto's! Wat een beauty!
pi_130110433
Belle, zag ook van jou geweldige foto's. Je bent echt een goede fotograaf (of je vriend?). En echt een prachtmodel. Goed dat jullie zo consequent zijn met foto's, mij lukt het echt NIET.

Becky, wat een awesome naam heeft het melkpoeder daar, hahaha. Daar zou je ook niet op gekomen zijn.

Mandy, hier gaat het matig. Ze heeft heel slecht gedronken dus toen ik op werk was. Toen ik thuis kwam 1 borst goed gedronken, maar net voor het slapen gaan lukte het niet door het snot. Nu uitje onder haar bed, hopelijk gaat neus goed open, dan maak ik haar straks wakker voor drinken want ik vermoed dat ze niet aan de 500cc zit. Maar ze is nog heel alert en vrolijk. En paracetamol alweer even geleden en ze gloeit helemaal niet meer. Hopelijk is het het omslagpunt. Hoe gaat het met jouwe?

Lilalau, wilde je nog heel veel plezier wensen op Lowlands! Vergeet the Veils, Polica, Richie Hawtin, Bonobo, Nick Cave, én de Titty Twister niet ;). Jammer dat we geen kolfbuddies zijn, wellicht volgend jaar!
pi_130110447
Balen zeg Mango... was jij dat nou die een tijdje terug twijfelde over een fulltime baan icm je kleintje, maar dat die baan je zo geweldig leek? Extra zuur dus.. :(

XM, wat heerlijk om jou zo vrolijk te zien O+ En die kleine meid van jou doet het ook hartstikke goed zeg, mooie foto!

Toen ik vanmiddag thuis kwam had Femke een shirtje achterstevoren aan ;) Manlief had niet door dat bij meisjeskleding knoopjes op de rug ook heel normaal zijn. "vond het al zo gek dat dat plaatje op haar rug stond"...

Olf, hoe gaat het nu? Mooi lijntje zeg!

Fieder, potjes zijn prima toch? Ik had me bij Lars toen voorgenomen alles zelf te koken enzo.. stond ik op zondagmiddag van alles te koken en potjes te vullen voor in de vriezer enzo... Bleek dat Lars de olvarit kookkunsten veel beter vond dan de mijne :( Welja!
Ik gebruik(te) trouwens die Avent VIA bekertjes om portietjes mee in te vriezen, ik had ze toch nog staan :)

quote:
Verrek, dat klinkt handig! Dat ik daar zelf nooit op gekomen ben...

Fijn dat het de goede kant opgaat met D., mandy. En inderdaad kun je van je kinderen een hoop hebben.. poepexplosies, gespuug, braaksel... op een gegeven moment draai je nergens nog een hand voor om

Jeetje Spees, gaat die van jou nou gewoon al los lopen?!

Goh.. ik zit al die verhalen over potjes enzo te lezen, en heb daarbij alleen maar in mijn hoofd wat ik nog weet van de tijd met Lars. Maar mijn meisje is gewoon al 3 maanden oud vandaag, over een maand zou ik ook al mogen beginnen met de eerste hapjes... een maand! Dat is al keisnel!! Maar goed, we zullen maar eens zien of ze er dan ook al aan toe is... ik vind het prima nog wat langer te wachten :)

Nin en F. alweer 4 maanden... Mooi zo'n fotoserie. Ben benieuwd hoe lang dat jurkje nog meerekt ;)

Jeetje Spirit, wat een lange dame!
pi_130110457
Mandy, heeft D eigenlijk al interesse in eten? F ziet nu wel dat wij eten, hij ging één keer een soort van vaag smakken maar verder interesseert het hem nog helemaal niet. Ik probeer daarom te wachten tot hij 6 maanden is, tenzij hij tussendoor echt enorme signalen gaat geven.

Hopelijk gaat het gauw beter met hem (en slaapt lekker vannacht)!
pi_130110474
Dat geeft niets Mandy :*

En dankjewel! Ik vind het ook erg leuk om d'r zo te zien groeien! Jammer dat ik toen met 1 maand niet in de mogelijkheid was om ook zo'n foto te maken, dus toen maar besloten om er dan telkens 2 maanden tussen te laten.

Pessie, jaaa d'r haren groeien! We sparen voor zo'n Kwisted-meisje-bos O+

Shandaly, er zit bovenin elastiek, kan nog wel even mee! Ik heb het zelf vroeger ook aangehad en ook nog als rokje op een gegeven moment :D

Spirit, je hebt gewoon een fotomodel O+ Mooie lange lady!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:49:55 #150
259886 pessie
pi_130110522
Golf, geb je zo'n neuspeertje om snot te zuigen? En zoutoplossing voor de voeding? Echt het fysiologisch zout water zeg maar, niet de spray.
pi_130110571
Ik ben net trouwens nav dit topic naar de bio-winkel gelopen, om even te kijken naar potjes. We maken in principe alles vers maar zou best wel voor de zekerheid 1 of 2 potjes willen hebben staan. Maar zag zelfs in de bio-winkel niets >6 maanden dat vegetarisch was?

We willen baby sowieso vegetarisch opvoeden (tot ze een mening heeft, maar dan indoctrineer ik haar wel ;) ), dus dat beperkt de potjesmogelijkheid nogal!
pi_130110637
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:49 schreef pessie het volgende:
Golf, geb je zo'n neuspeertje om snot te zuigen? En zoutoplossing voor de voeding? Echt het fysiologisch zout water zeg maar, niet de spray.
Snotzuiger kan niet tegen de hoeveelheid op, we hebben het echt geprobeerd. Zoutoplossing hebben we zelf gecreeërd pas, maar ik heb het idee dat ze al het gefrunnik zat is. Door eerst die week antibiotica, nu spruwmedicatie en gisteren 1000 onderzoeken bij kinderarts...Lastige keuze, vooral omdat het haar natuurlijk zou moeten helpen, maar we proberen het nu even met die ui.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:52:47 #153
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130110649
Deze hebben wij

Voeding maak ik altijd zelf trouwens, behalve op vakantie. Zoete aardappel vindt ze echt superlekker, evenals pompoen.
pi_130110673
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:51 schreef Olf het volgende:
Ik ben net trouwens nav dit topic naar de bio-winkel gelopen, om even te kijken naar potjes. We maken in principe alles vers maar zou best wel voor de zekerheid 1 of 2 potjes willen hebben staan. Maar zag zelfs in de bio-winkel niets >6 maanden dat vegetarisch was?

We willen baby sowieso vegetarisch opvoeden (tot ze een mening heeft, maar dan indoctrineer ik haar wel ;) ), dus dat beperkt de potjesmogelijkheid nogal!
Je kunt het misschien gewoon online bestellen? Hier bijvoorbeeld.

Qua neusverkoudheid: slurpen > sprayen > luier verschonen (kan het even weken :9 ) > fles geven > in bed leggen met ui eronder gaat hier redelijk. Het lijkt alsof hij nu in slaap valt (overdag een ander verhaal, maar toen hebben we de spray niet gebruikt).
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:54:26 #155
259886 pessie
pi_130110724
Golf, ook van Demeter niets?

Shandaly, dat doet mijn man ook :D . Laat je je man eens per week je dochter aankleden en dan kun je hem na afloop vertellen dat ie opnieuw kan beginnen :P .
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:54:28 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130110725
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:48 schreef Suikertante het volgende:
Mandy, heeft D eigenlijk al interesse in eten? F ziet nu wel dat wij eten, hij ging één keer een soort van vaag smakken maar verder interesseert het hem nog helemaal niet. Ik probeer daarom te wachten tot hij 6 maanden is, tenzij hij tussendoor echt enorme signalen gaat geven.

Hopelijk gaat het gauw beter met hem (en slaapt lekker vannacht)!
Hier hetzelfde :Y

Mandy, ze rolt al een tijdje, alhoewel het eerst vooral omvallen was inderdaad ;) Oh wacht, ik heb er een foto van gemaakt, ff de datum checken! 7 juli voor het eerst :Y Dus < 3 maanden.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:51 schreef Olf het volgende:
_O- _O_

Oh en ik had Saar dr waterpokken gemist! Hopelijk krijgt ze er niet teveel last van... niks aan!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:54:53 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130110749
Pessie jouw autocorrect is hilarisch _O- Golf, Ridder... :D
pi_130110814
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:54 schreef LadyBlack het volgende:
Hahahhaa wilde net hetzelfde zeggen. En altijd MN in capslock. Je bent in ieder geval wel consequent pessie ;).

Ga inderdaad online even kijken, bedankt voor de tips, had uberhaupt pas door dit topic aan potjes gedacht.

Suikertante, jammer dat je ook zo'n snotterd hebt. Misschien hangt het in de lucht hier.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:58:19 #159
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130110907
In het ziekenhuis gebruikte ze tijdens de RS bij Isabel ook fysiologisch zout. Wij spuiten ruim 1 ml per keer per neusgat. Gaat ook de oorontstekingen tegen. Eigenlijk proberen we het preventief te gebruiken.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:58:24 #160
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130110910
Die neuspeertjes vind ik niet handig, maar dat zal wel aan mij liggen.

Suiker, D begint al zeker interesse in eten te krijgen! Houdt me goed in de gaten vooral tijdens het ontbijt. Ik eet mijn broodjes tegenwoordig 's ochtends op de bank als ik D de fles geef en dan zit hij er met volle aandacht naar te kijken.

D is gelukkig niet zo ziek als jouwes Olf, maar voelt zich nog steeds niet lekker, temperatuur schommelt (niet zo heel hoog). IK heb het idee dat hij vandaag al vrolijker was, maar zijn darmpjes zijn nog zeker niet in orde, ik heb er wel goede hoop in dat het zich niet gaat voortzetten tot een echte buikgriep.
Zijn voeding blijf ik nog zeker verdunnen morgen en dat vind ie ook helemaal niet erg. Van zodra die daarop gaat mopperen is hij weer helemaal beter.

Vandaag ook weer ouderwets kwaad kijken van hem in de reiswieg, dan wil ie perse rechtop (Voor zover dat gaat in de reiswieg)om maar goed om zich heen te kijken. Mc was geen optie omdat ie in de reiswieg moest pitten vanmiddag in Hoogeveen.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:59:38 #161
259886 pessie
pi_130110967
Mijn autocorrect is consequent :') . Als ik met touchscreen overal dat blauwe pijltje weer naartoe moet zien bewegen dan duurt et eeuwen voor ik een post neer kan zetten. Dan zijn jullie al een topic verder. En overdag met de kids (waar mijn auto correct altijd kies van maakt maar dat vind ik zo stom dat ik al die moeite doe om het wel goed neer te zetten) is het al helemaal niet te doen.
pi_130111040
Olf dank je! Komt goed qua veel plezier :). En volgend jaar is een deal! Spreken we gewoon evengoed bij de kolfhut af. Borstvoeding of niet. Wat gek dat jou eco toko die potjes niet heeft zeg. Biobim is het merk. Ik hoop dat de uien bij jou kleine en bij F. Succes gaan hebben. En dat ze morgen weer wat fitter zijn.

En ook beterschap voor Saar natuurlijk
pi_130111052
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:54 schreef pessie het volgende:
Golf, ook van Demeter niets?

Shandaly, dat doet mijn man ook :D . Laat je je man eens per week je dochter aankleden en dan kun je hem na afloop vertellen dat ie opnieuw kan beginnen :P .
Ach, over de combinaties zeg ik meestal niets... maar ik vond dit toch wel een leermomentje waard. Vorige week had ze een romper en een maillotje aan, verder niets... een jurkje eroverheen had dan toch ook leuk gestaan ;)

Ik ging daarna toch met haar naar het weeguurtje bij het CB, dus moest haar toch uitkleden anyway.
Ze was sinds afgelopen maandag (reguliere afspraak) 60 gram afgevallen... maar goed, ik vertrouwde die meting van maandag toch al niet, vandaar dat ik er vandaag alweer heen ging (en om Lars' regenfobie te bespreken, zie peutertopic). Tov vorige week donderdag +100 gram.. prima groei!
pi_130111071
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:59 schreef pessie het volgende:
Mijn autocorrect is consequent :') . Als ik met touchscreen overal dat blauwe pijltje weer naartoe moet zien bewegen dan duurt et eeuwen voor ik een post neer kan zetten. Dan zijn jullie al een topic verder. En overdag met de kids (waar mijn auto correct altijd kies van maakt maar dat vind ik zo stom dat ik al die moeite doe om het wel goed neer te zetten) is het al helemaal niet te doen.
Ik vind Ridder wel een mooie titel hoor 8-) :*
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:03:03 #165
259886 pessie
pi_130111113
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:01 schreef Fieder het volgende:

[..]

Ik vind Ridder wel een mooie titel hoor 8-) :*
Dank je *;
pi_130111114
Suiker arme F. Hoop dat hij lekker kan slapen (en jullie dan ook :P )
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:03:11 #167
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130111118
Oef - zucht van opluchting - lees net op wiki dat baby's leren omrollen tussen de 3 en 6 maanden. Dan heeft mijn kletsende baby nog 2,5 maand de tijd om te oefenen.

Beterschap voor Saar!

Zielig voor F Suiker...

Olf, hopelijk zet de beterende lijn zich door bij jou!
pi_130111189
Hij slaapt! *O* Dus ik klaag niet O+
Wat is het toch een superbaby.

Nu kan ik voor alle andere pineutbaby's gaan duimen.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:08:48 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130111303
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:05 schreef Suikertante het volgende:
Hij slaapt! *O* Dus ik klaag niet O+
Wat is het toch een superbaby.

Nu kan ik voor alle andere pineutbaby's gaan duimen.
Fijn! Echt sneu dat ie zo vol zit ;( hopelijk maakt ie een goeie nacht!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:08:51 #170
259886 pessie
pi_130111305
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:03 schreef -mandy- het volgende:
Oef - zucht van opluchting - lees net op wiki dat baby's leren omrollen tussen de 3 en 6 maanden. Dan heeft mijn kletsende baby nog 2,5 maand de tijd om te oefenen.

Beterschap voor Saar!

Zielig voor F Suiker...

Olf, hopelijk zet de beterende lijn zich door bij jou!
Dan is die van mij net op tijd, volgende week 6 maanden :7
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:24:14 #171
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130111961
potver die van mij is morgen al weer 2/3e jaar!
pi_130113021
Oké, ik snap het niet meer!
Heeft mijn ventje vandaag netjes geslapen in eigen bedje enzo.... Weigert hij nu weer :( we zijn alweer sinds 8 uur bezig en de baby is moe! Heel moe!

Ik ben bang dat ik vanavond weer beneden zit met baby...
Maar manlief brengt hem morgen naar kdv dus dan kan ik bijslapen.

Zo ff geklaagd en nu weer denken...
Wat heb ik toch een fantastisch mannetje!

O, en ik lees vannacht wel bij dus nu ff sorry voor m'n ego momentje!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:48:11 #173
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130113152
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:44 schreef Loj het volgende:
Oké, ik snap het niet meer!
Heeft mijn ventje vandaag netjes geslapen in eigen bedje enzo.... Weigert hij nu weer :( we zijn alweer sinds 8 uur bezig en de baby is moe! Heel moe!

Ik ben bang dat ik vanavond weer beneden zit met baby...
Maar manlief brengt hem morgen naar kdv dus dan kan ik bijslapen.

Zo ff geklaagd en nu weer denken...
Wat heb ik toch een fantastisch mannetje!
Is inbakeren een optie Loj?
pi_130113258
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:48 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Hij heeft tot vier maanden in z'n Puckababy gelegen... Had ik nog niet verder aan gedacht opnieuw te doen. Is dat raar? Daar weer aan te beginnen?

Tnx voor het idee in ieder geval Mandy
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:52:13 #175
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130113351
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:50 schreef Loj het volgende:

[..]

Hij heeft tot vier maanden in z'n Puckababy gelegen... Had ik nog niet verder aan gedacht opnieuw te doen. Is dat raar? Daar weer aan te beginnen?

Hoe oud is hij? Kan hij al rollen?
Ik zou er niet weer aan beginnen. Sowieso niet als hij kan rollen maar het weer afbouwen is ook steeds moeilijker. Zeg ik uit zeer grote ervaring.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:52:24 #176
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130113363
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:48 schreef -mandy- het volgende:

[..]

zou ik niet doen bij een baby die rolt!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:54:47 #177
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130113494
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:50 schreef Loj het volgende:

[..]

Daarvoor heb je die armsgaten met ritssluiting toch? Om te oefenen voor afbouwen?

Klopt is ook zo. Bij een rollende baby moet je idd gaan afbouwen.

Slaapt hij in een slaapzak Loj?

[ Bericht 4% gewijzigd door -mandy- op 15-08-2013 23:01:09 ]
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:56:38 #178
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130113594
Maar zie je het voor je, een baby die rolt in een puckababy??
Doodeng!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:57:12 #179
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130113616
Lijkt me idd niet handig. Ik wil het niet weten.

Maar mijn baby zonder puckababy is ook nog even toekomstmuziek (maar rolt ook nog niet).
Zonder dat ding zijn de doorslaapnachten ook voorbij.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:59:54 #180
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130113740
tis net rupsen denk ik :p

maar hoe lang slaapt hij s nachts al in zijn eigen bedje?
En is het op zijn kamertje anders donker dan op een andere lokatie? of staat het bed anders gericht dan in de kamer waar hij dan slaapt.
pi_130113932
Manlief zei net hetzelfde tegen me, we waren toch naar een gewone slaapzak gegaan voor het rollen ;)
Oja.... M'n hersenen werken niet meer zo goed ;)

Maar hij slaapt nu... Ik ga ook maar snel m'n ogen dichtdoen voordat hij weer komt :)

Sorry voor m'n geklaag, ik haat klagen
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:05:37 #182
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130114010
Ik ga ook naar m'n bedje toe.

Weltrusten :Z :W .
pi_130114119
Haha! Is gewoon even spuien, kan best zo nu en dan ;)
Hier nog steeds een slapende F. Hij ademt wel erg luidruchtig en oregelmatig maar daar ga ik heel zen gewoon bij inslapen. Ik lig al in bed! Dat is meer dan twee uur eerder dan gisteren ^O^

Becky, alvast gefeliciteerd met de mijlpaal van je kleine grote meisje :)
pi_130114136
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:59 schreef becky27 het volgende:
tis net rupsen denk ik :p

maar hoe lang slaapt hij s nachts al in zijn eigen bedje?
En is het op zijn kamertje anders donker dan op een andere lokatie? of staat het bed anders gericht dan in de kamer waar hij dan slaapt.
We zijn wel net teruggekomen van vakantie en toen sliep hij bij ons op de kamer. Dus daar heeft het waarschijnlijk wel mee te maken.
Verder slaapt hij al vanaf het begin op z'n kamertje en is daar niets veranderd.

Heb wel net een knuffel gepakt en bij me gelegd... Een beetje mama's geur! En nu ga ik echt slapen!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:09:31 #185
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130114217
Ik klaag met een hoofdletter K hoor.

Even een shirt van jezelf (ongewassen) in zijn bedje leggen.
pi_130114285
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:57 schreef -mandy- het volgende:
Lijkt me idd niet handig. Ik wil het niet weten.

Maar mijn baby zonder puckababy is ook nog even toekomstmuziek (maar rolt ook nog niet).
Zonder dat ding zijn de doorslaapnachten ook voorbij.
Dat riep ik ook, maar dat afbouwen ging erg makkelijk, zonder slaapproblemen. Dus hou hoop dat het makkelijk lukt!
pi_130119836
Gaap... Femke, wat doe je nu? Zomaar midden in de nacht willen eten... Dát is mama niet meer gewend zeg! Dat gaat me straks een boel koffie kosten :(

Had ik trouwens al even voor mezelf gejompeld hier? Dat CB-bezoekje van vanmiddag heb ik met de draagdoek gedaan! *O* Ik vermeed dat altijd, omdat ik bang was dat ik Femke er dan dat niet meer terug in kreeg, zonder spiegel en met toekijkende vreemden enzo... Maar als je nooit probeert weet je natuurlijk ook niet of het lukt, plus dat het waarschijnlijk gewoon een kwestie van oefenen is.
Ik was zó trots vanmiddag dat het knopen daar gelukt was!! Sterker nog, ze zat bijna beter dan op de heenweg!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 05:13:14 #188
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130120292
Super Shandaly! Ik heb het ook een keer gedaan, en grote bewondering geoogst O+ Maarja, het cb is letterlijk op de hoek van de straat, dus tegenwoordig neem ik E gewoon op de arm mee oO<
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 07:21:31 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130120561
Echoooo :?

Slapen jullie kinderen uit ofzo?

Just kidding, hoe is het met alle zieken?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 07:53:59 #190
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130120716
Goedemorgen 👋

Mijn baby is net wakker en verhuist zometeen van zijn bed naar het mijne.
We kregen zonet al van hem allebei zijn allermooiste glimlach. 😃Heb er vol vertrouwen in dat hij zich vandaag al weer een stuk beter voelt dan gisteren.
pi_130121208
Goeiemorgen! Mijn man heeft de ochtend gedaan, ik ben net uit bed. Van half 5 tot half 6 je baby in slaap proberen te krijgen is vermoeiend. }:|

Shandaly oeh dat is idd zwaar als je dat niet meer gewend bent. En wat fijn dat het goed ging in de doek *O* post eens een keer een foto met doek? vind ik zo schattig altijd O+

Ik hoop dat alle zieke kindjes en mama's weer wat zijn opgeknapt.

Ik ga vanmiddag bij de gastouder op bezoek, samen met L. Eerste stapje van het wennen.
Geven jullie nou ook een soort draaiboek ofzo mee? Met waar ze op moet letten, wat ze hoe laat moet doen, truucjes die thuis werken? :@
pi_130121575
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:54 schreef LadyBlack het volgende:
Nou dat :D

Olf, ik koop Puur & Eerlijk potjes bij Appie, daar zit wel wat vega bij. En ik las over Ekoplaza, die kan ik ook wel eens proberen. Zit een enorme vlakbij mn werk.
SPOILER
De keren dat mijn tienmaander vlees/vis heeft gehad zijn trouwens op één hand te tellen, maar dat is makkelijk als je t grootste deel zelf maakt.
Ik gebruik een klein hakselaartje van Braun/Philips of zoiets om te blenderen, was een stuk goedkoper dan een Babycook en doet het perfect. We hebben al een zeer fancy keukenmachine en een stoomding, dus ik vond het een beetje dubbel. Al geloof ik direct dat het handig is. Als het aan man lag hadden we er wel eentje gekocht trouwens.
Bewaren doe ik in de Avent Via bekers, daar heb ik er toch een shitload van. Die blokker dingen zien er ook handig uit, beter te stapelen ook. Ik maakte dus ook altijd een voorraadjes in het weekend, maar voorheen was ijsblokjes groente ontdooien was al een minder succes dan vers, en nu worden ook de bakjes kritischer bekeken. Ik vind de structuur vooral heel anders worden. En het smaakt sowieso niet zo denderend, maar dat lag wellicht aan de combinatie. :Y) We koken zelf eigenlijk zoutloos dus dat maakt het makkelijk voor hem iets mee te koken.
Waterig fruit zoals meloen meng ik vaak met banaan. Dat maakt het wat dikker.

Mandy, D vindt het sowieso heel interessant om naar jou te kijken he? Hier kijkt hij nog steeds aandachtig als ik een hap in mijn mond stop en worden mijn tanden bevoeld zodra hij in de buurt komt. Beterschap!

Becky, hier ook zoutoplossing met hetzelfde doel (maar dan de huismerk versie). Ik spray bij elk snufje al, wil echt oorontstekingen proberen te voorkomen. Eentje was genoeg en ik weet zelf maar al te goed hoe shit het is.

Coco, beterschap voor Saar! Hopelijk heeft ze er niet te veel last van. Havermoutbadje idd en vooral kidsclin was hier een succes. Dat schuim smeert ook heel fijn.

Loj, was het nog gelukt vannacht in zn bedje? Ik merk hier ook vaak verschil tussen dag en avond. Gaat hij overdag prima slapen en 's avonds is het keten.

Suikertante, hoe ging het vannacht?

Becky, leuke foto's! Jammer dat jullie eerder terug zijn gekomen maar wel begrijpelijk. Ging de nacht thuis beter met de dames?

Nin O+ Zo schattig in dat jurkje (dat ze het nog past!) Ik heb dat ook gedaan, elke maand dezelfde foto gemaakt.

En Silvijn aan de wandel, wow!! *G*
Lauren, D of J (ik weet het niet meer) en L van Ridder :P aan de rol ook! *O*

Neuspeertjes vind ik ook helemaal niks.

Lilalau, veel plezier!

Shandaly, wat goed van de doek! *O* Overwinning op jezelf :D Jammer van de nachtvoeding, wat raak je snel gewend aan zonder he?

Fieder, niet helemaal vergelijkbaar want kdv, maar bij de intake liepen ze een soort formulier langs mbt slapen, eten etc. Ik zou het gewoon van het gesprek laten afhangen. Wie weet vraagt ze er zelf naar, en anders kun jij vragen wat zij handig vindt. Ik zou zelf aan een professional geen draaiboek meegeven, maar dat ben ik. Zij hebben ervaring met kinderen, kennen zelf ook trucjes, en bovendien gaat het daar toch nooit zo als thuis en dat hoeft voor mij ook niet.
Als je het zelf prettig vind kun je het natuurlijk wel meegeven! Succes!

LB: uitslapen, wat is dat?! Ik ben heel gelukkig als ik tot zeven uur in bed kan blijven liggen. Maar nee, ik ben aan het werk. Althans, dat zou ik moeten zijn. :D

/ pfoei, wist zweet van voorhoofd :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 16-08-2013 09:30:55 ]
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:15:11 #193
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130121671
Ach Coco wat sneu dat Saar nu al de waterpokken heeft.. ;( Heeft ze er veel last van of niet?

Als M. bij ons zit terwijl we eten dan geef ik haar ook wel eens wat wat niet bewerkt is. Laatst ook een ovenfrietje, vond ze ook heerlijk hihi :D

Belle wat een enorm schattige foto's zeg O+ O+

He Becky fijn dat je weer terug bent maar wat naar van de nachten.. :*
Wat een lieve foto's O+

Mineola wat een bazenpost :D Whihi

Hier is mevrouw lekker het hele huis aan het ontdekken. Mijn laptop staat nog op de eettafel en de lader zit dan in het stopcontact (eronder). Mn moeder was aan het oppassen en zei; "Ja, en dan ligt er zo'n transistor op de grond, dat vind ik levensgevaarlijk!!!!" :') Eh, ja. Oke mam XD
Maarre, dat stopcontact moeten we idd nog ff afplakken met van die irritante stopcontact-dingen. :P
pi_130121744
Holy moly Mineola! :o
Zo'n hakselaartje lijkt mij ook wel wat want ik moet al regelmatig grote apparaten achteruit keukenkastjes halen omdat het gewoonweg niet op het aanrecht past. Ik ben bang dat ik die moeite niet ga nemen, en dit kan ik dan natuurlijk ook gebruiken voor kleine beetjes van ons eigen eten.

In elk geval fijn dat het beter lijkt te gaan Mandy!

F heeft als een roos geslapen van 22 tot 6:30 (wow!) en toen na de fles meteen weer verder tot 9:00. Een goedmakertje O+ en hij lijkt ook een stuk vrolijker! Ik voel me ook meteen een stuk beter.

Shandaly, goed hoor van de doek! Ik kom altijd met de draagzak maar ben nog nooit iemand anders zonder wagen of mc tegen gekomen eigenlijk. En koffieleut ze vandaag ;) :*

Het hele huis ruikt naar zuur zweet (uien).
pi_130121952
Ik sluit me aan bij Mineola.

Nu vanochtend eerst J over de rooie omdat ze in haar slaapzak op haar buik gerold was en niet meer terug kom }:| Bij M zat er best wel wat tijd tussen het rollen zonder en rollen met slaapzak maar bij madame gaat dat in 1 moeite door. Bedje dus ook maar omlaag (en voor het gemak die van zus ook maar meteen).

Om 4 uur wilden ze allebei weer drinken en D om 6 uur nog een keer (en om 8 uur weer, die is dus vandaag aan het regelen).
pi_130121963
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:19 schreef Suikertante het volgende:
Holy moly Mineola! :o
Zo'n hakselaartje lijkt mij ook wel wat want ik moet al regelmatig grote apparaten achteruit keukenkastjes halen omdat het gewoonweg niet op het aanrecht past. Ik ben bang dat ik die moeite niet ga nemen, en dit kan ik dan natuurlijk ook gebruiken voor kleine beetjes van ons eigen eten.

Dat is idd ook ons probleem. Keuken met te weinig bergruimte eigenlijk het punt van ons hele huis. Heerlijk, in de stad wonen O+ En ik wil niet alles op het aanrecht hebben.
Deze hebben wij.
pi_130122253
Moet het bedje omlaag als ze rollen?
pi_130122621
Mineola _O_

Silvijn al lopen *O* jeetje ik moet de mijne echt eens op cursus doen bij die van jullie, blijft trage dodo met alles. :D

Cocomini waterpokken :( heerst hier ook al op het kdv, ze vonden het ontzettend vroeg, was normaal pas in de herfst.

Enf stopcontacten afplakken :) heb net geloof ik ook alle bereikbare gevonden en afgeplakt. Mijn moeder vond ook dat mini eigenlijk niet over de deurmat moest kruipen want zand. Ik zeg mam, als ik hem buiten in het gras leg dan, komt ie ook in het zand. Oja... Soms zijn oma's nog zenuwachtiger dan mama's denk ik.

Fieder, hier pas net bed omlaag, hij begint zich een beetje op te trekken, vond ik wel een goed moment.

:* voor mama's wiens baby ineens weer wakker werd 's nachts of sowieso voor te korte nachten/ te vroege ochtenden.

En :* voor verkouden baby's. Arm schaapjes.
pi_130122687
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:29 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat is idd ook ons probleem. Keuken met te weinig bergruimte eigenlijk het punt van ons hele huis. Heerlijk, in de stad wonen O+ En ik wil niet alles op het aanrecht hebben.
Deze hebben wij.
Bedankt voor de tip! ^O^
pi_130123463
Ik maakte het gewoon met de staafmixer. En die hangt bij ons aan de muur :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_130123499
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:45 schreef Fieder het volgende:
Als ze omhoog kunnen komen :)
pi_130123793
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:36 schreef Tally het volgende:
Ik maakte het gewoon met de staafmixer. En die hangt bij ons aan de muur :)
Maar dan wordt het meteen zo glad, of heb jij dat niet?
pi_130123832
Thx voor de beterschapswensen! Ik zal ze aan Saartje doorgeven :-)
Enf, volgens mij heeft ze er gelukkig nauwelijks last van; ze lijkt alleen wat meer te slapen. Het zijn er ook niet heel veel. Havermoutbadje houd ik in gedachten voor als ze er wel last van krijgt :Y

Becky, hoe ging het slapen vannacht?
pi_130123933
Ja, hopelijk hebben jullie een beetje kunnen bijslapen Becky. Jullie zijn eerder terug, dus nog wel eventjes lekker vrij?

Ik vroeg me nog af waarom ik hier regelmatig dingen lees over luiers verschonen met kronkelende trappelende kinderen, en nóóit dat rustig liggen net zo onveilig is? F leidde me net af door me heel kalm en lief aan te kijken, terwijl hij zijn rechterhand sneaky vol op zijn poepbillen plaatste.
}:| :D
pi_130123945
quote:
Oh, sorry, maar ik moet hier al de hele tijd om grinniken. Niet om de vraag, maar om de visual :D Zie echt zo'n baby in bed liggen, beginnen te rollen en dan langs de rand van het bed omhoog zo het bed uitrollen.

En dan bij de variant waar het bedje omlaag staat, steeds verwoede pogingen doen maar halverwege de zijkant weer naar onderen ploffen.

:D :')
pi_130123981
Mandy, fijn dat het alweer wat beter gaat trouwens :Y
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:56:38 #207
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130124049
SPOILER
D is ook weer helemaal aan de beterende hand, hartstikke vrolijk en lachen vandaag en weer mopperen dat ie meer honger heeft, en het vele spugen is ook voorbij. Straks maar weer eens een half schepje bij zijn fles en daarna weer de normale hoeveelheid en eens kijken hoe dat bevalt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:47 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Maar dan wordt het meteen zo glad, of heb jij dat niet?
Da's de bedoeling toch ook de eerste 2 maanden?

Hoe heeft F geslapen vannacht Suiker? En hoe voel jij je? Ook al weer beter?

En mini-olf? Ook nog altijd aan de beterende hand?

Hihi, wat een deugniet die F ... :+
pi_130124086
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, sorry, maar ik moet hier al de hele tijd om grinniken. Niet om de vraag, maar om de visual :D Zie echt zo'n baby in bed liggen, beginnen te rollen en dan langs de rand van het bed omhoog zo het bed uitrollen.

En dan bij de variant waar het bedje omlaag staat, steeds verwoede pogingen doen maar halverwege de zijkant weer naar onderen ploffen.

Nou ik vroeg het omdat Kyara het zei, toen begon ik te twijfelen :D

Vannacht:
Het is stil, hij slaapt vast heel lekker. Even kijken op de babyfoon O+

SPOILER
pi_130124221
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:46 schreef Fieder het volgende:
Shandaly oeh dat is idd zwaar als je dat niet meer gewend bent. En wat fijn dat het goed ging in de doek *O* post eens een keer een foto met doek? vind ik zo schattig altijd O+
U vraagt, wij draaien:

En nu weer aan het werk, was alleen even stiekum tussendoor, las de vraag net in mijn kolfpauze c_/
pi_130124318
Fieder :D Het blijft wel een beetje eng vind ik hoor, die nightview.

En Shandaly, wat een lieve foto O+

Mandy:
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:19 schreef Suikertante het volgende:
In elk geval fijn dat het beter lijkt te gaan Mandy!

F heeft als een roos geslapen van 22 tot 6:30 (wow!) en toen na de fles meteen weer verder tot 9:00. Een goedmakertje O+ en hij lijkt ook een stuk vrolijker! Ik voel me ook meteen een stuk beter.
Wat betreft het eten:
quote:
"Tot uw baby zes maanden oud is, heeft hij geen bijvoeding nodig. Alleen borstvoeding of flesvoeding is voldoende. Bijvoeding is groente, fruit of rijstebloem. Het kan zijn dat uw baby daar al aan toe is voordat hij zes maanden oud is. Wacht met bijvoeding in elk geval tot uw baby vier maanden is. En let op: bijvoeding is geen vervanging van melkvoeding. Kijk voor tips en uitleg over bijvoeding in de GroeiGids." (bron)
quote:
Zes maanden
Het eerste hapje van een lepeltje is zacht eten met een zachte smaak. Bijvoorbeeld gepureerde of fijngeprakte peer, wortel, bloemkool, banaan of aardappel. U kunt ook pap geven of een stukje lichtbruin brood zonder korst. Waar u mee begint, maakt niet zo veel uit. Maar let op: geef geen groente waar veel nitraat in zit.
Nitraatrijke groenten zijn andijvie, spinazie, bietjes, bleekselderij, sla, paksoi en venkel. Meer over de eerste hapjes leest u in de GroeiGids.
Zeven maanden
· Geef uw baby af en toe een stukje broodkorst. Ook als hij nog geen tanden heeft. Zo leert hij kauwen.
Hij bijt en sabbelt met zijn kaken, dat is goed voor zijn mondspieren.
· Groente en fruit hoeft u niet meer helemaal fijn te prakken of te pureren.
· Uw baby mag kleine beetjes groente waar nitraat in zit, maar niet vaker dan twee keer per week.
· U kunt uw kind laten oefenen met het drinken uit een open beker. Dat is goed voor de mondspieren.
bron
Ik wil pas met 6 maanden gaan bijvoeden en dan mag het dus na een maand al wat meer structuur krijgen. Vandaar mijn vraag over de staafmixer! Als ik bijvoorbeeld aardappelpuree probeer te maken met een staafmixer wordt het een soort behangplaksel.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:09:36 #211
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130124491
Grappige foto Fieder!

Lief Shandaly!

SPOILER
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:11:45 #212
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130124540
Blij dat het zo goed gaat met F suiker!
pi_130124706
Goedemorgen :)
Ik kom pas lekker net mn bedje uit gerold. Manlief heeft Ow naar het kdv gebracht. Ik ga eerst maar eens dweilen en dan maar eens langzaam wat voor mn werk gaan doen...
(Oja, er zit ritme in zn nachten,,,, weer van drie tot zes bezig geweest :( , maar ik begin er al aan te wennen)
Vanavond bij de ikea maar eens van die stopcontactdingen gaan kopen. Ow was er gisteren al naar onderweg :)

Verder

Sterkte voor Saartje..

Leuke foto's van fieder (herkenbaar) en Shandalay :)
pi_130124779
Ohhh Shandaly O+ wat ligt ze heerlijk bij je
Suiker zou je dan niet iets eerder kunnen stoppen met pureren? Dan is t niet helemaal fijn. Of zouden er dan te grote stukken in blijven zitten?
pi_130124879
Haaaaaa ik lig nog in bed, zijn jullie jaloers? Wel gevoed natuurlijk al paar keer, maar liggen nu nog met z'n drietjes lui te zijn. Nouja, ik nog, vriend en baby alweer ;) Twee snurkers naast me. M'n kleine lijkt braaf de eisen van de dokter op te volgen, ze is nu paracetamol- en koortsvrij! Wel een en al snot (en het stinkt hier naar ui)

Qua blenderverhalen, ik prak gewoon alles. Scheelt weer aan afwas van een apparaat ;)

Shandaly, wat een mooie foto! O+

Mandy, bedje is hier paar dagen geleden om laag gegaan (7,5 mnd) bij eerste sta-avonturen)
pi_130124908
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:53 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

En nu proest ik bijna mijn koffie over mijn beeldscherm... Moet ik mijn collega's straks bekennen dat ik nog steeds niet hard aan het werk ben...
pi_130125023
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:37 schreef Tally het volgende:

[..]

Als ze omhoog kunnen komen :)
quote:
Dat dus.

Coco :D

Ik vind het een eng idee als ik dat hoofd zo hoog boven de bedrand zie komen. Hoofd is relatief groot. Als ze die over de rand krijgt, volgt de rest vanzelf geloof ik.

Mooie foto Shandaly!
pi_130125119
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:04 schreef Suikertante het volgende:
Fieder :D Het blijft wel een beetje eng vind ik hoor, die nightview.

En Shandaly, wat een lieve foto O+

Mandy:

[..]

Wat betreft het eten:

[..]

[..]

Ik wil pas met 6 maanden gaan bijvoeden en dan mag het dus na een maand al wat meer structuur krijgen. Vandaar mijn vraag over de staafmixer! Als ik bijvoorbeeld aardappelpuree probeer te maken met een staafmixer wordt het een soort behangplaksel.
Dat ligt niet aan je staafmixer.
Je slaat de zetmeelcellen stuk als je met staafmixer aardappelpurree probeert te maken.
pi_130125187
Oh. Dus dat prak je dan en schep je door je groentenpureetje heen?
Sorry hoor, ik ben niet echt een prakker dus ik nog geen idee wat me te wachten staat :D
pi_130125227
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:33 schreef Suikertante het volgende:
Oh. Dus dat prak je dan en schep je door je groentenpureetje heen?
Sorry hoor, ik ben niet echt een prakker dus ik nog geen idee wat me te wachten staat :D
Ik deed idd alleen de groenten (en later wat vlees) door de staafmixer en de aardappeltjes prakte ik gewoon.
pi_130125377
Misschien kan ik dat dan eerst eens proberen. Voor ik weer allemaal extra spullen in huis haal :+
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:41:47 #222
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130125463
quote:
Toen ze eenmaal een beetje kon rollen heb ik 'm 1 omlaag gezet, op de middelste stand, en toen ze zelf ging zitten heb ik 'm helemaal laag gezet :P better safe than sorry..

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:02 schreef Zolena het volgende:
Mineola _O_

Silvijn al lopen *O* jeetje ik moet de mijne echt eens op cursus doen bij die van jullie, blijft trage dodo met alles. :D

Cocomini waterpokken :( heerst hier ook al op het kdv, ze vonden het ontzettend vroeg, was normaal pas in de herfst.

Enf stopcontacten afplakken :) heb net geloof ik ook alle bereikbare gevonden en afgeplakt. Mijn moeder vond ook dat mini eigenlijk niet over de deurmat moest kruipen want zand. Ik zeg mam, als ik hem buiten in het gras leg dan, komt ie ook in het zand. Oja... Soms zijn oma's nog zenuwachtiger dan mama's denk ik.

Fieder, hier pas net bed omlaag, hij begint zich een beetje op te trekken, vond ik wel een goed moment.

:* voor mama's wiens baby ineens weer wakker werd 's nachts of sowieso voor te korte nachten/ te vroege ochtenden.

En :* voor verkouden baby's. Arm schaapjes.
Haha ja precies... Ja dat denk ik ook. Ze steekt ook het dingetje van de boodschappen kar in dr mond, en ik hoorde laatst dat de stang van een boodschappen kar mogelijk nog viezer is dan je mobiele telefoon :') Dus ja. Gezond toch, zand eten enzo :7 Heb ik vroeger ook gedaan :') en badschuim XD
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:44:34 #223
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130125548
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
Thx voor de beterschapswensen! Ik zal ze aan Saartje doorgeven :-)
Enf, volgens mij heeft ze er gelukkig nauwelijks last van; ze lijkt alleen wat meer te slapen. Het zijn er ook niet heel veel. Havermoutbadje houd ik in gedachten voor als ze er wel last van krijgt :Y

Becky, hoe ging het slapen vannacht?
Oh fijn joh O+ Oh, wat een tipo, die ga ik ook onthouden voor later!

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:52 schreef Suikertante het volgende:
Ja, hopelijk hebben jullie een beetje kunnen bijslapen Becky. Jullie zijn eerder terug, dus nog wel eventjes lekker vrij?

Ik vroeg me nog af waarom ik hier regelmatig dingen lees over luiers verschonen met kronkelende trappelende kinderen, en nóóit dat rustig liggen net zo onveilig is? F leidde me net af door me heel kalm en lief aan te kijken, terwijl hij zijn rechterhand sneaky vol op zijn poepbillen plaatste.
}:| :D
Whahahaha _O- :') Omg.
Ja vanwege die schimmel ben ik er al handig in geworden M.'s handen weg te houden van De Gevarenzone :') Vindt ze natuurlijk niet altijd leuk maargoed..

Oh, en trouwens, ik heb dr om 9.00 op bed gelegd. Ze slaapt nog steeds!!!! :o :o O+

Fieder die foto van de cam :') XD

Mandy; ja wij hebben de box naast de bank staan en daar ligt ook een verlengsnoer voor oplaadsnoer voor onze apparaten :') Als ik die even vergeet weg te leggen heeft ze die ook binnen de kortste keren te pakken.
pi_130125555
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:39 schreef Suikertante het volgende:
Misschien kan ik dat dan eerst eens proberen. Voor ik weer allemaal extra spullen in huis haal :+
Wij stomen onze groenten altijd al (ik zou niet eens meer weten hoe ik groenten of aardappeltjes moet koken). Dus ik vond zo'n babycook ding zonde van mn geld :')
pi_130125883
Oh wij stomen eigenlijk ook alle groenten, maar aardappelen niet. Omdat we maar één stoommandje hebben. (die we voor 5 cent bij de Kringloop gekocht hebben, je zal er toch nog één moeten kopen :') )
pi_130125916
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:30 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan je staafmixer.
Je slaat de zetmeelcellen stuk als je met staafmixer aardappelpurree probeert te maken.
Ah, dat verklaart een hoop. :')
pi_130125962
:D
pi_130126480
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:41 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Toen ze eenmaal een beetje kon rollen heb ik 'm 1 omlaag gezet, op de middelste stand, en toen ze zelf ging zitten heb ik 'm helemaal laag gezet :P better safe than sorry
OMG... Eye opener. Ik was woensdag bij hoogzwangere vriendin en vond haar bedje zo hoog. Die van ons komt tot halverwege. Vertel je me nu dat een bedje drie standen heeft??? Nooit geweten maar had die van ons graag iets hoger gehad toen ze net was geboren :D
Sarcasme. Herken het.
pi_130126538
Mijn bedje heeft maar 2 standen (Ikea)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:27:24 #230
259886 pessie
pi_130128510
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:16 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

OMG... Eye opener. Ik was woensdag bij hoogzwangere vriendin en vond haar bedje zo hoog. Die van ons komt tot halverwege. Vertel je me nu dat een bedje drie standen heeft??? Nooit geweten maar had die van ons graag iets hoger gehad toen ze net was geboren :D
Sommige bedfjes hebben 1 stand, andere 2 en weer andere 3.

Hoe stoom je groentes?
pi_130128856
In een mandje dat je in de pan met deksel boven het water laat hangen! Het blijft heel (denk aan witlof of bloemkool) en het blijft smaakvoller (en voedzamer).
SPOILER
pi_130129137
Duurt het veel langer dan koken?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:51:09 #233
259886 pessie
pi_130129409
Ik ben vanmorgen met de kinderen naar de stad gefietst (in de fietskar, Lauren niet zo happy dus tegen mijn principes in op MN rug in de manduca genomen halverwege) en in de stad kreeg ik de opmerking dat mijn baby zo makkelijk is want ze slaapt op MN rug :D . Dus ook met Lauren in de manduca weer naar huis gefietst :@ (ze sliep zo lekker) . En ik moet eerlijk bekennen dat, hoewel ik het eigenlijk best gevaarlijk vind, het echt zoveel makkelijker is dan een maxi cosi met een baby erin van tegen de 8 kilo achterop je fiets zetten en vervolgens je rug te blesseren doordat je dat ding overal heen moet zeulen. Misschien moet ik toch maar eens kijken of ik een slot lid aan de MC, de baby mee en MN fiets kan zetten zodat ik de MC kan laten zitten.
Oh, en manduca rulezzzz als je ergens bent. Hophophop en ze zit op MN rug, klik klik en klaar!
pi_130130907
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:27 schreef pessie het volgende:

[..]

Sommige bedfjes hebben 1 stand, andere 2 en weer andere 3.

Hoe stoom je groentes?
Ik heb een stoomkoker van Tefal :P
Na een half uur zijn aardappeltjes (na 15 minuten je groenten) gaar en dan *ping* klaar!
pi_130131001
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:51 schreef pessie het volgende:
Ik ben vanmorgen met de kinderen naar de stad gefietst (in de fietskar, Lauren niet zo happy dus tegen mijn principes in op MN rug in de manduca genomen halverwege) en in de stad kreeg ik de opmerking dat mijn baby zo makkelijk is want ze slaapt op MN rug :D . Dus ook met Lauren in de manduca weer naar huis gefietst :@ (ze sliep zo lekker) . En ik moet eerlijk bekennen dat, hoewel ik het eigenlijk best gevaarlijk vind, het echt zoveel makkelijker is dan een maxi cosi met een baby erin van tegen de 8 kilo achterop je fiets zetten en vervolgens je rug te blesseren doordat je dat ding overal heen moet zeulen. Misschien moet ik toch maar eens kijken of ik een slot lid aan de MC, de baby mee en MN fiets kan zetten zodat ik de MC kan laten zitten.
Oh, en manduca rulezzzz als je ergens bent. Hophophop en ze zit op MN rug, klik klik en klaar!
*O*
Als zoiets lukt met de MC wil je het dan laten weten/showen?
Ik kan het nu nog niet maar ik hoop dat ik wel voordat hij 9 maanden is weer wat langer stukken kan fietsen en dat zou wel heel erg leuk zijn met F erbij.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:49:40 #236
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130131197
Ik heb mijn bevallingsverhaal maar eens gepost, dat vond ik wel tijd worden, twee maanden na zijn geboorte en met een gezond klein ventje hier in de box.
Ik heb het al wel even terug geschreven, maar het voelde nog niet goed om het eerder te plaatsen.

Ik heb een plakbaby tegenwoordig, slaapt in de box of op mij, 's nachts ligt ie ook het liefst dicht tegen me aan, zo zoet.... O+
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:55:48 #237
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130131374
Oh, Suiker, nu ik dit lees schiet me ineens weer wat te binnen! Ik zou jou nog laten weten hoe de Sparta Amazone bevalt! Nou, hij bevalt prima :D! Elke vrije dag (als het niet regent) heb ik tot nu toe er wel mee gefietst en ik heb niks te klagen. Mijnes heeft 4 versnellingen en dat is meer dan voldoende (wel had ik graag een versnelling 3,5 gehad in plaats van nr 1 maar goed ;) ). Elin zit ook heerlijk en ze heeft alle ruimte. Ik heb laatst ook zonder fietsstoeltje gefietst en dan fietst 'ie ook goed, 't ziet er dan wel wat raar uit maar ach. Wat mij betreft een aanrader :Y
pi_130131466
Ik vond hem juist ook wel tof ook zonder stoeltje, dan lijkt het een beetje een beachcruiser!
Ik las dat het onhandig zou zijn dat het stuur zo breed is, maar mij lijkt het juist heel handig dat de banden ook wat breder zijn, zodat je ook langzaam kunt rijden hier in de binnenstad en niet telkens moet afstappen als je afremt voor iemand ofzo. Ik heb trouwens nog nooit een fiets met versnellingen gehad, dus zal het sowieso wel als luxe ervaren :D
Maar bedankt voor je review, ik twijfel eigenlijk niet meer! ^O^
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:02:25 #239
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130131590
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:58 schreef Suikertante het volgende:
Ik vond hem juist ook wel tof ook zonder stoeltje, dan lijkt het een beetje een beachcruiser!
Ik las dat het onhandig zou zijn dat het stuur zo breed is, maar mij lijkt het juist heel handig dat de banden ook wat breder zijn, zodat je ook langzaam kunt rijden hier in de binnenstad en niet telkens moet afstappen als je afremt voor iemand ofzo. Ik heb trouwens nog nooit een fiets met versnellingen gehad, dus zal het sowieso wel als luxe ervaren :D
Maar bedankt voor je review, ik twijfel eigenlijk niet meer! ^O^

Ja, het is even wennen dat je draaicirkel ineens huge is maar daar was ik snel aan gewend :Y. Zonder stoeltje merk je pas hoe breed het stuur eigenlijk echt is en vanuit jouw point of view ziet het er dan wat gek uit maar het is idd net een beachcruiser dan :D.

Langzaam rijden vind ik dan wel wat lastig met wiebelende dreumes voorop, ik stap dan toch snel af eigenlijk. Maar goed, afstappen gaat ook heul eenvoudig, zelfs ik pas er makkelijk tussen :+

Fietsen met je kindje is écht zo leuk joh. Net fietsten we langs een paar maneges en toen deed ik 1x voor wat voor geluid een paard maakt ( :') ) en toen heeft E. de hele terugreis zitten hinniken :D. Iedereen keek een tikkeltje vreemd onze kant op :') O+
pi_130131785
O+ Ik moet nog 5 maanden wachten Tante, ik ben er wat vroeg bij met de fiets :') Maar ik verheug me erop!
pi_130131823
Ja hoi :)

Vakantie was tof. We hebben ontdekt dat onze baby het beste slaapt in zijn eigen bed (en daar dus niet zo..), dat ik nooit meer conditioner moet vergeten als we meer dan drie dagen weg zijn, en dat de linkerspiegel van de auto er niet tegen kan als er een groene Mercedes tegenaan knalt op de snelweg. Verder een en al jolijt ende vreugd *O*
pi_130132118
Haha L-E :D Welkom thuis! Het is zo wel éxtra fijn om thuis te komen of niet? ;) Gezellig dat je er weer bent.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:24:02 #243
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130132301
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:16 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hihi :D Ja sommigen hebben idd verschillende standen, dat verschilt wel per bedje hoor :) Ik kwam er ook achter, door mn man, dat ons bedje drie standen heeeft. Toen ie op z'n hoogst stond dacht ik dat ie maar 2 standen had dus dat vond ik wel weer erg laag, mn man zo; oh maar dan zetten we 'm toch in het midden? Ik: :? Ohhh. :D Whihi.

LE welkom terug! Oeh, conditioner vergeten is idd jammer :X en vervelend dat mini niet zo goed sliep.. :*
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:35:23 #244
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130132640
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:08 schreef Suikertante het volgende:
O+ Ik moet nog 5 maanden wachten Tante, ik ben er wat vroeg bij met de fiets :') Maar ik verheug me erop!
Dat is ook zo natuurlijk :')

Nouja, voorpret is ook leuk idd

Welkom thuis, L-E!

ik ben weer weg, naar de dreumesen!
pi_130135596
LE dat zijn nuttige ontdekkingen :Y fijn dat het leuk was *O*
pi_130136432
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:09 schreef L-E het volgende:
Ja hoi :)

Vakantie was tof. We hebben ontdekt dat onze baby het beste slaapt in zijn eigen bed (en daar dus niet zo..), dat ik nooit meer conditioner moet vergeten als we meer dan drie dagen weg zijn, en dat de linkerspiegel van de auto er niet tegen kan als er een groene Mercedes tegenaan knalt op de snelweg. Verder een en al jolijt ende vreugd *O*
Welkom thuis!
(dat akkefietje op de snelweg was vast enorm schrikken :o )
pi_130137477
Le wb. Schrikken met (zonder) spiegel.

Soesa terug met goede tips :)

Mini moest vandaag naar andere oma. Mijn moeder was op vakantie. Ging best goed, beetje verdrietig toen zijn papa weg ging, maar daarna wel ok. En 's middags kwam mijn zus ging ook goed (behalve te leuk spelen met tante dus niet slapen). Best fijn dat hij ook andere oppas (weliswaar mensen die hij ook goed kent) op een beetje gemok na wel prima vindt.

Hij was wel extra blij toen ik weer thuis kwam O+ En ligt nu k.o. :D
pi_130138078
Dat is fijn Zolena!
Wij zijn vanmiddag een uurtje bij de gastouder geweest. Eerst nog met mij erbij. Volgende week een uurtje zonder mij... :o Hij vond het wel gezellig, heeft niet naar me omgekeken :'(
pi_130138319
Oh fokwet...wakker. En vreselijk van slag... Toch beetje gewoontedier misschien.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:20:48 #250
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130140437
Welkom thuis LE

Mooi dat het zo goed ging met je mini bij de andere oppas zolena.

Ik kom nog even mijn babymannetje showen. Hij voelt zich gelukkig weer kiplekker.

De video stelt misschien niet veel voor, maar ik vind 'm wel leuk.

- en de foto en video is weg -

[ Bericht 25% gewijzigd door -mandy- op 16-08-2013 22:15:57 ]
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:40:01 #251
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130141210
Fieder, ligt hij nou met zijn fles in bed? :+ Ik zou nu wel een verhaal kunnen verzinnen waarom hij wakker lag, maar dat is wel erg juli 2013.

Wat een mooie foto Shandaly, en een erg mooie kleur doek!

Als ik het goed heb gelezen gaat het met alle zieke kindjes beter? En Saartje niet zo heel veel last? Fijn!

Ik heb nog zo'n stoommandje wat Suiker postte trouwens wat ik nog nooit gebruikt heb. Mag iemand die wil wel tegen verzendkosten hebben.

Ikeabedje hier heeft 3 standen, maar die middelste is denk ik maar een week ofzo in gebruik geweest. Ik had ook het gevoel dat zo gauw het hoofdje er overheen komt, het zwaartepunt zo snel verplaatst is.... Vind het wel fijn die laagste. Alleen iets lastiger kus geven maar verder..

Pessie fijn dat het fietsen met Manduca goed gegaan is. Moet er zelf eigenlijk niet aan denken om met een maxicosi achterop te fietsen en er dan mee te gaan slepen. Vind het nu al niet meer te tillen.

Ik moet ook nog een keer een moekefiets kopen! Ga tzt wel eens om tips en ervaringen vragen.

LE welkom thuis! Zou me de pleuris schrikken zeg van dat snelwegincident. Maar gelukkig ondanks alles een leuke vakantie gehad.

Hoi & doei Soesa :+

Fijn Zolena dat het oppassen goed ging! En bij Fieder ook al :)

Mandy, ze is echt al groot!

Ben vandaag gaan fietsen met Sillie, hij viel uiteindelijk in de draagzak in slaap en omdat we nog een middagprogramma hadden wilde ik graag dat hij ff goed doorsliep.. Dus tante Flappie en ik hebben 50 rondjes door het park gefietst :+ en ook hier een soort fokwet: laatst vertelde ik nog dat lunchen en langer dan 3 seconden stilzitten zo moeilijk is.. Vandaag 2,5 uur lief gespeeld, gezwaaid, gelachen, gezeten zonder een kik en zonder dat hij wilde kruipen of staan. Echt raar (en fijn). En na die 2,5 uur was het eigenlijk nog mijn call om maar eens naar huis te gaan, hij vond het allemaal nog prima.
pi_130141336
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:40 schreef Spees_Eend het volgende:
_O-
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:49:14 #253
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130141583
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:40 schreef Spees_Eend het volgende:

...

...

Help mijn zoon wordt voor een meisje aangezien .. :6 _O-
pi_130141742
Mandy fijne vent O+ grote handen :o
Spees wat fijn *O* verliefde blikken van iedereen gehad?
Ik moest even kijken wat je met die fles in bed bedoelde :D dat is een opgerolde deken. L slaapt graag op zijn zij met een dekentje in zijn rug. Grote fles anders wel :o

Ik heb via Marktplaats zo'n babycook aangeschaft :o nu nog gebruiken, lui varken dat ik ben :@
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:12:22 #255
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130142465
Haha, nou Fieder... Ook voor de luie mens is het zo gepiept. In stukjes snijden, in het mandje, water in het dingetje, knopje aanzetten en klaar is kees. Ohja en ff nog een keer het knopje de andere kant in zetten als je wil mixen. Ik vond het denken aan en kopen van die potjes nog meer moeite kosten ;)

Ja we hebben weer de blits gemaakt, sowieso heel veel aanspraak en oh's en ah's als je met de Manduca loopt of fietst. Iedereen vindt het leuk, lijkt wel.
pi_130142505
Ja dat gevoel heb ik ook. Misschien komt het ook omdat ik toch per ongeluk als een halve gare sta te dansen in de rij bij de kassa :+
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:13:58 #257
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130142519
Ja, en dat je dat dan ook doet met je winkelmandje als je zonder baby op stap bent!
pi_130144336
Ohhh herkenbaar! Ik doe zelden zonder baby boodschappen maar anders sta ik idd alsnog te hupsen in de rij! *)

Hier een weekeinde voelen hoe het is als single mom (vriend wel op LL), ben benieuwd hoe dat gaat zijn, nu komt niemand 's nachts baby naar me toen brengen bij nachtvoedingen ;)
pi_130144510
Spees, jij bent toch tweeling? Eeneiig? Is het dan zo dat eventuele kinderen van je zus evenveel gemeen hebben met S als 'gewone' broers/zussen?
pi_130144756
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:08 schreef Suikertante het volgende:
ik heb ook een sparta amazone en zelfs met dikke buik pas ik nog tussen het voorstoeltje. Ik vind het een fijne fiets.
pi_130144771
Ik ben vanmiddag met het hele spul gaan wandelen. Mooi weer dus we moesten er op uit. J in de beco op mijn rug en M en D in de duowagen. M begon al te mopperen dat hij wilde schommelen. J vond het vreselijk en heeft de hele tijd gehuild en D begon met al dat gemopper, gehuil en gejengel ook te mokken. We waren dus heel snel weer thuis....

Al die moeite..... ondankbare kindertjes.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:14:42 #262
259886 pessie
pi_130144891
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:13 schreef Suikertante het volgende:
Ja dat gevoel heb ik ook. Misschien komt het ook omdat ik toch per ongeluk als een halve gare sta te dansen in de rij bij de kassa :+
Ik sta nog te dansen als een vriendin met haar baby in een drager naast mij komt staan en mijn baby ergens in een bedje ligt te slapen :') . Ik loop tegenwoordig zelfs wiegend achter de kinderwagen aan...

Mag ik nog een keer zeggen dat ik zo blij ben met MN manduca :@ .
Vandaag een meneer bij de groenteboer die veel ervaring had met rugzakken kon zelfs benoemen waarom hhet een fijne drager is om als drager mee te dragen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:17:32 #263
259886 pessie
pi_130145012
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:
Ik ben vanmiddag met het hele spul gaan wandelen. Mooi weer dus we moesten er op uit. J in de beco op mijn rug en M en D in de duowagen. M begon al te mopperen dat hij wilde schommelen. J vond het vreselijk en heeft de hele tijd gehuild en D begon met al dat gemopper, gehuil en gejengel ook te mokken. We waren dus heel snel weer thuis....

Al die moeite..... ondankbare kindertjes.
-O- . Heeft D meer met de drager dan J? Of maakt et allemaal niet uit en waren ze gewoon een beetje sjaggo?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:18:04 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130145035
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:05 schreef Olf het volgende:
Spees, jij bent toch tweeling? Eeneiig? Is het dan zo dat eventuele kinderen van je zus evenveel gemeen hebben met S als 'gewone' broers/zussen?
Klopt, wij zijn een eeneiige tweeling. We hebben dus precies hetzelfde DNA en onze kinderen kunnen net zoveel van elkaar weghebben als gewone broers en zussen, afhankelijk van wat onze kinderen van hun moeders mee krijgen. Silvijn lijkt heel veel op mij, dus als de kinderen van mijn zus op haar gaan lijken dan zullen ze veel van elkaar weg hebben :)

Misschien is er een meelezende bioloog of andersoortige kenner die dit kan bevestigen of ontkrachten: mijn kind en dat van Flappe zullen 50% hetzelfde genotype hebben, het fenotype is wat zou bepalen of ze ook echt op elkaar lijken. Dat is wat er is blijven hangen van middelbare school bio :+

Jammer Kyara :{
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:24:51 #265
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130145320
Hier ligt de manduca nog steeds ongebruikt op de stoel :@.

Verder niet zoveel te melden vandaag. Noor is veel wakker, maar drinkt wat minder dan de afgelopen twee dagen, maar ik kan het zowaar handelen :o.
pi_130145324
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:36 schreef Suikertante het volgende:
In een mandje dat je in de pan met deksel boven het water laat hangen! Het blijft heel (denk aan witlof of bloemkool) en het blijft smaakvoller (en voedzamer).
SPOILER
*O* Zo'n ding hebben wij ook, ideaal! Wij doen ook de aardappels erin stomen. Als we zowel aardappels als groente eten, dan doen we het bij elkaar in het mandje!

Kyara, zo je best gedaan en dan stank voor dank }:|

*O* Voor fietsen met een draagzak/doek!

*O* XM :* Dat klinkt goehoehoed!!! Ik ben hier heel trots op je aan het zijn :D

En ik ben toch zooooo verliefd op mijn kleine pluisje O+ *zucht ende zwijmel* Kiek dat snoetsje nou!
pi_130145399
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Klopt, wij zijn een eeneiige tweeling. We hebben dus precies hetzelfde DNA en onze kinderen kunnen net zoveel van elkaar weghebben als gewone broers en zussen, afhankelijk van wat onze kinderen van hun moeders mee krijgen. Silvijn lijkt heel veel op mij, dus als de kinderen van mijn zus op haar gaan lijken dan zullen ze veel van elkaar weg hebben

Misschien is er een meelezende bioloog of andersoortige kenner die dit kan bevestigen of ontkrachten: mijn kind en dat van Flappe zullen 50% hetzelfde genotype hebben, het fenotype is wat zou bepalen of ze ook echt op elkaar lijken. Dat is wat er is blijven hangen van middelbare school bio

Wat grappig, dat wist ik helemaal niet. Of althans, daar had ik nog niet bij stilgestaan.
pi_130145448
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:17 schreef pessie het volgende:

[..]

-O- . Heeft D meer met de drager dan J? Of maakt et allemaal niet uit en waren ze gewoon een beetje sjaggo?
Ik draag meestal D. Maar ik wilde nu rugdragen en J is net iets groter. maar ik weet niet of ze de drager, de rug of het dragen zelf vervelend vond.
pi_130145478
Ooh mooie foto's weer Belle O+

(ik heb trouwens nog een evil sister foto in het bv topic staat, zelfs tijdens het drinken is zuslief niet veilig....)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:29:49 #270
259886 pessie
pi_130145509
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

Verder niet zoveel te melden vandaag. Noor is veel wakker, maar drinkt wat minder dan de afgelopen twee dagen, maar ik kan het zowaar handelen :o.
Ik heb de manduca bij 3 maanden geleend en vond het toen een onding :@ . Nu ze bijna 6 maanden is vind ik het echt geweldig. Ik denk dat ik voor jonge baby's en buik dragen toch echt een draagdoek prefereer, bij rug dragen vind ik manduca echt _O_ .
En fijn dat je het goed kunt handelen!

Speed, raakt Silvijn ook in de war als hij jou en tante flappe naast elkaar ziet?

Belle, hoe lief!
pi_130146034
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:29 schreef pessie het volgende:

[..]

Speed, raakt Silvijn ook in de war als hij jou en tante flappe naast elkaar ziet?

Waarom maakt jouw autocorrect Speed van Spees? :o ;) ze worden steeds mooier!

XM, klinkt goed!
Belle, je foto's zijn zoooo mooi, met je knappe meisje.

Hier durf ik het rugdragen nog steeds niet aan met draagzak of -doek. We hebben wel een geweldige rugdraagtas, een Osprey Poco Plus.
http://www.ospreypacks.com/en/product/child_carriers/poco_plus

Echt zo'n fijn ding!
pi_130146154
Kyara O+ je foto's in het bv topic zijn zo gaaf!

En thanx dames, ik blijf er naar kijken, liefst gewoon IRL, maar ze ligt nu zoetjes in het bedje :)
pi_130146398
Belle, wat een prachtige foto's weer... O+ Hoe doe je dat toch? Al jouw foto's lijken in een soort mystieke sprookjeswereld te zijn gemaakt ofzo... al mijn foto's zijn gewoon down-to-earth, lelijk, rommelig, hard...

En Kyara ook al.

Rugdragen waag ik me voorlopig niet aan, ben allang blij dat dragen met een draagdoek me überhaupt lukt.

quote:
[...]
*O* super! (dat je het kan handelen dus he, niet dat ze minder drinkt...)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:52:48 #274
259886 pessie
pi_130146408
Ik haat autocorrect :( maar soms vind ik het handig :@

Wow olf! (Van olf maakt ie standaard golf, dat je het even weet) is dat niet heel zwaar? Ik vind de manduca echt super makkelijk op MN rug te krijgen.
pi_130146457
Olf (jij autocorrect dus in Lof :D) wanneer gebruik jij die rugzakdrager dan? Ook echt met. huis tuin keuken dragen? Het lijkt een beetje zo'n bergwandelding. Sterkte, op je single mom weekend. Ik heb dan altijd extra veel bewondering voor degenen die het altijd alleen moeten doen.

Wij hebben vorige week rug-gedragen, man vond het een succes, fijner dan buik voor hem. En dat had hij al één keer gedaan :+

Lieve foto's! ik mis nog de bram van de dag alleen!

En idd speed :D
pi_130146465
Je kan die autocorrect toch ook dingen 'leren'? Dat 'Fieder' bijvoorbeeld een bestaand woord is, en niet vervangen hoeft te worden door Ridder? ;)
pi_130146537
quote:

Top! Goed hoor!
pi_130146612
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:54 schreef Shandaly het volgende:
Je kan die autocorrect toch ook dingen 'leren'? Dat 'Fieder' bijvoorbeeld een bestaand woord is, en niet vervangen hoeft te worden door Ridder? ;)
Ja klopt, als je woorden maar vaak genoeg gebruikt. Maar dan nog pakt hij ze dan toch niet altijd.
pi_130146632
Vier op een rij, gewoon omdat het kan *O*
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:59:01 #280
259886 pessie
pi_130146676
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:54 schreef Shandaly het volgende:
:o
Ik, digibeet :@
pi_130146902
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:52 schreef pessie het volgende:

Wow olf! (Van olf maakt ie standaard golf, dat je het even weet) is dat niet heel zwaar? Ik vind de manduca echt super makkelijk op MN rug te krijgen.
De tas zelf weegt volgens mij 2.7 kilo. Is dus wel iets zwaarder dan met doek inderdaad, maar vind het wel meevallen. En mn vriend draagt altijd als we met zn drieen zijn. :7

Ik vind het vooral fijn dat je hem ook als stoel kan gebruiken. Als we naar een terrasje gaan ofzo, kan baby dus lekker in dr eigen troon blijven zitten. Op de foto oogt hij heel groot, maar je kan het hele onderste deel dus in- en uitklappen.

En omdoen is gewoon als een rugtas, dus dat is echt extreem makkelijk.
Oh, ik heb geen aandelen hoor ;)
En Mineola, ik gebruik hem dus idd dagelijks. Voor brengen naar kdv, boodschappen doen, ommetjes...willen hem idd ook de komende jaren op vakantie gebruiken. Dat je ook langere stukken kunt lopen en dochter dan af en toe zelf lopend en rest van de tijd achterop.
pi_130146930
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:58 schreef Mineola het volgende:
Vier op een rij, gewoon omdat het kan *O*
3! Bijna ;)
pi_130147133
Plakbaby op de arm en kots in mijn decollete.. home sweet home O+

Heb ik the daily olf gemist?

Oh, ik wil ook een Nin.
pi_130147221
Mijn baby is zo mooi he, ik wil met m trouwen. Hij kan spuugbelletjes maken! En heel schalks lachen als ik er iets van zeg.

Mijnes O+
pi_130147293
Jullie zijn mijn entertainment vanavond, merken jullie het al?

Ik had nog 2 vragen:

Zijn jullie ook nog steeds een beetje neurotisch af en toe qua of de bsby het nog doet? Ik ga elke avond meerdere keren bij haar kijken/luisteren, sowieso omdat ze er zo lief bij ligt, maar ook dus echt als 'check'. :@

Wat is het allerfavorietste speelgoed van jullie baby (geweest) rond de 8 maanden? Mijne is nu beetje uitgekeken op de echte 'baby'speeltjes. Speelt vooral met gewone gebruiksvoorwerpen, maar heeft jullie kind iets waar het echt een tijd mee kan spelen?
pi_130147343
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:09 schreef L-E het volgende:
Plakbaby op de arm en kots in mijn decollete.. home sweet home O+

Heb ik the daily olf gemist?

*; heerrrrrrrrrrlijk, kots op de boezem, mmmm. Zo lekker warm ook.

Al dagen geen daily, want ook geen wijn ;)
pi_130147561
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:04 schreef Olf het volgende:

[..]

3! Bijna ;)
8)7 En dan quote ik Shandaly ook nog eens. Ik moet slapen geloof ik.

Allerfavorietst speelgoed ben ik nog steeds, maar daar heb je niks aan. Sophie en de ringen doen het nog immer goed. En andere beesten die geluid maken en waar je op kan kauwen.

LE, doe eens een foto van je verloofde? Die bellen wil ik zien!
pi_130147640
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:12 schreef Olf het volgende:
Jullie zijn mijn entertainment vanavond, merken jullie het al?

Ik had nog 2 vragen:

Zijn jullie ook nog steeds een beetje neurotisch af en toe qua of de bsby het nog doet? Ik ga elke avond meerdere keren bij haar kijken/luisteren, sowieso omdat ze er zo lief bij ligt, maar ook dus echt als 'check'. :@

Wat is het allerfavorietste speelgoed van jullie baby (geweest) rond de 8 maanden? Mijne is nu beetje uitgekeken op de echte 'baby'speeltjes. Speelt vooral met gewone gebruiksvoorwerpen, maar heeft jullie kind iets waar het echt een tijd mee kan spelen?
1. Nu niet meer. Bij nr 1 wel en in het begin bij de meisjes ook. Durf nu niet meer te gaan kijken 's avonds. Bang dat ze wakker worden.

2. Bal, zachte blokken en stapelbekers was hier favoriet. En boekjes!
pi_130147871
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:12 schreef Olf het volgende:

Liedjes/muziekboek met lampjes (Vtech) doet het errug goed hier. En iets met een spiegel is ook leuk!
Met een meidenkwartet
pi_130147943
Ik heb niet eens een foto van die spuugbellen, zo indrukwekkend is het! Wij zitten telkens ademloos toe te kijken, niemand denkt er nog aan een camera te pakken. Ik maak een mental note.

Olf, ik ben niet zo neurotisch. Ik denk dat het niet gek zou zijn als ik dat wel was, gezien alles wat er gebeurd is, maar ik heb vanaf het begin van de zwangerschap heel erg vertrouwd op de kracht van mijn baby. Of is dat erg zweverig? Aan de andere kant kan ik mezelf wel gek maken om wat voor idiote zeldzame ziektes mijn kinderen kunnen krijgen, dus helemaal zen ben ik er niet in :')
pi_130148067
Oh ja, boekjes, hoe kon ik dat vergeten. Die zijn eigenlijk nog bijna leuker dan mama.
pi_130148311
Boekjes zijn hier ook heel succesvol inderdaad! Het wordt een nerrrrrrd. *;

Stapelbekers, goed idee, heb ze nog liggen maar pas 1 keer mee gespeeld!
En mn kleine narcist houdt ook van haar spiegelbeeld ja, daar vertoeven we vaak voor.

Sophie heb ik deze week gekookt ivm spruw en nu piept ze niet meer. Arm beest... :X
pi_130148353
Ik had haar ook in de sterilisator gedaan (zonder na te denken.....) maar het kwam goed! Nu klinkt ze weer als vanouds *O*
pi_130148381
Oh en LE, als je geen bellenfoto hebt, zijn andere fotos ook zeker welkom hoor! :s)
pi_130148767
Shandaly O+ ik leef ook in m'n eigen sprookjeswereld :s)

L-E O+ Spuugbelletjes O+ Daar willen wij hier ook wel een foto van zien!

Olf/Lof/Golf, ik wil ook de hele tijd kijken, maar ze slaapt hier ook pas sindskort 's avonds (en overdag) echt alleen in het bed, wel ca. 10 hele meters bij ons vandaan :@ En dan zitten wij zo op de bank en mis ik d'r gewoon zo'n soort van!
En sinds ik, toen ze nog maar net geboren was, een hele enge nachtmerrie had, wil ik ook wel regelmatig een check. Om er zeker van te zijn dat ze niet mishandelt en bloederig aan de kast hangt (don't ask)... Mijn lief moet dan wel voor, ik durf niet alleen te kijken :'(
pi_130149037
Oh Belle, die droom ;(
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:54:48 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130149347
Belle!!! :X ;(
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:56:59 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130149430
Verder heb ik een heleboel gelezen waar ik op wou reageren, maar mèn.... da's veul ;(

Iig die foto van Femke in de doek! Té cute, en de doek té mooi! O+

En LE, welkom thuis! En wat schrijf je toch altijd leuk over je zoon O+
pi_130149689
Ja dat was echt geen leuke droom... :X

Ohhh LB, jij bent goed! Ik zag die prachtige draagdoek foto ook O+ Mooie kleur! Prachtig meisje O+

En verder sluit ik me ook aan bij je woorden over L-E!
pi_130149747
Ja, ik ben ook steeds blijer met die doek... (van Marjolijntje gekocht :) )

Morgenmiddag misschien met m'n schoonzusje en de rest naar een dierentuin ofzo. Waarschijnlijk ook handig met doek :)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:05:46 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130149751
Olf, ben benieuwd hoe je weekend gaat zijn; is het de eerste keer dat je alleen thuis bent met je baby 's nachts?

Ik mag volgende week 4 dagen + nachten, en de week erna zelfs 6! :X Gelukkig komt de tweede week mijn moeder hier 2 daagjes, en is vriendje er in het weekend wel weer.

Maargoed, er zijn inderdaad massa's mensen die het alleen (moeten) doen. Mijn moeder heeft mij net als Omen alleen gekregen en die heeft het nooit zwaar gevonden zegt ze altijd O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')