abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:31:22 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130093455
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:32:20 #2
259886 pessie
pi_130093498
Mango dat is zuur zeg :o .

Rally, hoe gaat het bij jou? Al "verhuist"?
pi_130093692
Wie had het hier nu laatst over sesamstraat op luiers?
Ik heb pampers met sesamstraat erop.

En volgens mij moet ik mange even een knuf geven. sterkte meis.
pi_130093710
Evil sister part xx

pi_130094112
Mango :( dubbel balen!

Kyara, :D wat een leuke foto's heb je toch altijd!
pi_130094290
je zou bijna een 2ling erbij willen!

bijna!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:12:17 #7
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130094946
Whihi Kyara :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_130095220
Haha Kyara! Hap! (daarboven ligt nog een extra handje :o :+ )
pi_130095355
Die Saar! Usain Bolt is er niks bij!

Olf wat een naar en griezelig verhaal zeg. Wat goed dat je naar de huisartsenpost was gegaan en dat ze je een beetje gerust konden stellen uiteindelijk. Hoe voelt ze zich nu?
en balen van LL zeg, niet met Olf aan de kolf dus

Mineola wat fijn, een keertje doorslapen. Hopen dat het een trent wordt.

Enf. Heel herkenbaar die strakke, gefocuste, verbeten blik als ze iets ziet wat geinspecteerd MOET worden. En wat een stomme reactie van die assistente zeg. Mag je ook gewoon even hardop denken wat handig is.

Zeer boeiend gesprek over swiffers gemist helaas.

Arme D. van Mandy. Hoe voelt hij zich vandaag? Gaat/ging het een beetje in Hogeveen? Hoe ben jij (of anderen) trouwens de vermoeidheid signalen voor? Dat is iets waar ik nog steeds echt moeite mee heb. Aan de hand van hoe lang ze al wakker zijn? Of min of meer op goed geluk een heel wakker kind in bed leggen en kijken of hij of zij gaat slapen (de laatste methode gebruik ik, maar niet met al te veel succes).

F en baby enf hebben Dexter tanden. Hoe cool is dat.

Belle, die theorie van voor zeven uur naar bed heb ik ook wel eens gehoord. ik ben benieuwd naar je experiment. Hier gaat N. rond 7en naar bed, maar vaak iets later dan eerder.

LB gelukkig dat E zich een beetje beter voelt. En dat ze het leuk vond op je rug.

Danic wat groeit ze goed zeg. Ik hoop dat je snel terecht kunt en dat je jezelf ook snel een beetje beter voelt. Misschien toch even een afspraak maken voor jezelf. Het zijn altijd van die dingetjes waar je enorm tegen op kunt zien, vooral als je je al zo futloos voelt. Maar als je het een maal doet valt het toch vaak wel mee.

Loj, is Ow vandaag weer zijn oude vertrouwde zelf? Bij ontroostbaarheid zou ik het in slaap wiegen gewoon nog even vol houden. N. heeft ook van die periodes. Soms gaat hij een paar weken zonder problemen slapen en soms ben ik elke avond drie kwartier bezig. En dan doe ik verder niks anders qua slaapritueeltje :? .

Mango! wat een super leuke foto van een super leuk jongetje zeg. Ik had hem nog niet gezien maar hij is echt heel cute. En die lengte op die paspoorten he O+

Spees wat goed dat de slaapcode gekraakt lijkt te zijn. En dat pak is echt leuk zeg, en het jongetje erin ook.

Kwisted! ik zag je poepverhaal helemaal voor me (vooral omdat ik de situatie wel herken helaas). En wat goed dat ze zich zo goed zelf kan vermaken zeg.

Fieder, ik ervaar het eigenlijk niet zo, dat het minder rustig is nu dat ze kunnen tijgeren. Nou kan N. zichzelf ook niet zo goed vermaken, dus toen hij nog alleen kon liggen zat ik er vaak praktisch altijd naast. Nu kan hij zelf ergens naar toe tijgeren om het te bekijken. Dus ik moet het wel beter in de gaten houden, maar het entertainment verzint hij nu vaker zelf. O en een cornettto is misschien niet het meest geschikte voedsel voor een baby. Al heb ik N. wel aan een raketje laten likken toen het mega heet was. Dat snapte hij verrassend goed! althans, ik was eerst verrast. maar toen zag ik dat het bovenkantje van een raket best veel op een tepel lijkt. en nu krijg ik die associatie niet meer uit mn hoofd.

En nog even een speciale vermelding voor de mooie foto's van As, Tico en Kyara. Van je zus moet je het maar hebben ;)
pi_130095457
Jemig wat een post Lila _O_

Dat handje is van de aap op het boxkleed :D En Leuke foto's is ook gemeen: eerst foto maken en dan pas je kind redden :@

J heeft het rollen nu helemaal onder de knie dus die ligt continu op haar buik. En dan piepen omdat ze niet meer terug kan. Zus gelooft het allemaal wel en blijft lekker op haar rug liggen. Die probeert het niet eens meer }:|
pi_130095607
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:26 schreef Kyara het volgende:
Jemig wat een post Lila _O_

Dat handje is van de aap op het boxkleed :D En Leuke foto's is ook gemeen: eerst foto maken en dan pas je kind redden :@

J heeft het rollen nu helemaal onder de knie dus die ligt continu op haar buik. En dan piepen omdat ze niet meer terug kan. Zus gelooft het allemaal wel en blijft lekker op haar rug liggen. Die probeert het niet eens meer }:|
Ja ergens voel ik me dan ook wel lullig. Maar die foto's zijn priceless ;)

Nog een vrij oppervlakkige vraag: doen jullie wel eens gel in het haar van jullie baby? Mijne heeft wel haar maar ook een consequente bad hair day..
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:33:26 #12
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130095685
LiLalau: hihi ja mooi he :D echt als een speer eropaf XD
Ja.. bijzonder zulke mensen.
Swiffers? Heb ik wat gemist? :+ XD

Whihi Kyara grappig om dat verschil te zien dan.. :D

Ja, ik doe soms wat zwitsal gel (ik, aan de zwitsal?? Ja echt) in haar haartjes. Is er binnen no time weer uit magoed. :') Ik moet nog op zoek naar stoere speldjes maar ik vind alleen maar roze met vlinders :r Ik wil jongensspeldjes! zei ik een keer. Oh wacht. :') XD
pi_130095935
Ze hebben helaas geen Nine Inch Nails voor Bellelena ;)
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:44:08 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130096043
quote:
Te leuk!!! _O_
pi_130096108
Wow Lila, wat een post! Aan een raketje laten likken? NOU JA! o|O :P
Ik gebruik veel Zwitsal babygel. Is ook wel echt nodig hoor want ik vind zonder best schattig voor thuis, maar niet zo mooi:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wrijf wel altijd de gel 'er uit' als het oogedroogd is. Want ik vind de gellook niet mooi en het haar blijft daarna net zo goed zitten. Op die onderste foto vind ik het eigenlijk nog een beetje teveel zichtbaar die gel. Maar ik weet niet zo goed meer wat ik met al dat jongenshaar moet en ik wil niet knippen :+

Gave foto weer Kyara! Scheelt dat ze niet anders gewend zijn :+
En ik ga eens even bij je shopje kijken.
pi_130096250
Shirtje staat hem ook fantastisch!

Maar die gel werkt dus best wel. Misschien ook eens voor M proberen.

Dames zijn liggen elkaar al sinds bevruchting/splitsing in de weg dus ze kunnen best incasseren.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:50:55 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130096309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow Lila, wat een post! Aan een raketje laten likken? NOU JA! o|O :P
Ik gebruik veel Zwitsal babygel. Is ook wel echt nodig hoor want ik vind zonder best schattig voor thuis, maar niet zo mooi:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wrijf wel altijd de gel 'er uit' als het oogedroogd is. Want ik vind de gellook niet mooi en het haar blijft daarna net zo goed zitten. Op die onderste foto vind ik het eigenlijk nog een beetje teveel zichtbaar die gel. Maar ik weet niet zo goed meer wat ik met al dat jongenshaar moet en ik wil niet knippen :+

Gave foto weer Kyara! Scheelt dat ze niet anders gewend zijn :+
En ik ga eens even bij je shopje kijken.
w00t hoe gaaf! Ik ga ook eens een foto met en zonder maken :D O+
pi_130096359
Zwitsal gel dus. Dat bestaat dus ook gewoon. Mooi!

zo'n haar (kapsel kan je het niet echt noemen) Heeft N. ook ongeveer

Ja ik wil dus ook niet knippen. Ik ambieer namelijk de surfdude look
pi_130096517
Mango wat stom. Geen andere vervangende functie waar je ook op kan solliciteren? :*

Kyara evil sister >:) O+

Spees wat een verbetering dat gelhaar! Ik ga ook eens gel halen maar misschien mini eerst even naar kapper voor iets van een kapsel ofzo, echt drie keer knippen ws. maar toch, want tis nu echt net niks.
pi_130096900
Leek heeft vandaag ook gel in. Het gaat anders zo uilig zitten.
*poef* nu is het weg
pi_130097019
Moet haast wel bij stijl/sluik haar van een jongetje als het wat langer wordt. Bij een meisje kun je nog een leuk speldje of staartje indoen.

SPOILER
pi_130097256
Luuk moest vanmiddag een staartje van Sofie. Dus met zo'n dun elastiekje geprobeerd :D
*poef* nu is het weg
  donderdag 15 augustus 2013 @ 15:28:59 #24
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130097789
Whihi ohja een staartje!! Ik moet idd nog van die mini elastiekjes halen, eens kijken of me dat lukt om dan een staartje bij dr te maken :')
pi_130098517
Mijn meisjes hebben amper haar :( M had echt veel meer haar geloof ik.
Daarbij heb ik laatst wel een staartje gemaakt. En speldjes in zijn haar gedaan. En er foto's van gemaakt :@
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:07:56 #26
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130099210
Whihi. Speldjes in bijna geen haar? dat wil ik zien :D

Ohja, ik zou nog vertellen hoe het ging bij de huisarts. Ze heeft nu miconazol/triamcinolon creme voor dr schimmel, en op dr enkels en in dr elleboog is het toch echt eczeem.. dus daar smeren met vette creme. Die andere creme voor dr schimmel mag ik maar 10-14dagen gebruiken, en daarna weer over op de miconazol. Dus ik hoop dat dat werkt..
pi_130099347
Een staartje! Kan ik ook nog doen. Lekker edgy en genderneutraal enzo.

Bij onze kruiDvat (met een D dus, dat dat even duidelijk is en jullie niet allemaal bij de verkeerde winkel staan ;))hadden een soort stapeltoren van ronde bakjes in de aanbieding. Echt een aanrader, we hebben al dagenlang super veel pret. En dat voor maar 3 euro ofzo.

Enf wat een gedoe zeg. Hopen dat deze zalf wel wat gaat doen dan. En dan ook nog eczeem erbij.. Echt pech.

[ Bericht 20% gewijzigd door Lilalau op 15-08-2013 16:34:58 ]
pi_130099458
Mango :( stom hoor, sterkte :(

Kyara je tweeling is zo schattig :) en nu zijn we natuurlijk benieuwd naar die foto van M!

Aan Ow z'n haar hoef ik nog niets te doen, groeit perfect in model. ;)

Ff respect voor de pist van Lil.

En nog bedankt voor de reacties op m'n vraag. Ik kijk het idd nog wel ff aan met Ow en het slapen.
Hij is nog steeds niet zichzelf en vandaag erg huilerig. Ik begin toch steeds meer tandjes te vermoeden, misschien heeft het daar ook mee te maken.
Verder heb ik gelukkig nog twee weken vakantie, want vooral 's nachts is het wel vervelend om hem om het uur in slaap te moeten wiegen. (Ik wil verder niet klagen, weet dat ik tot nu toe het best relax had.)
Dus nog ff iets positiefs! Ow draagt vandaag z'n eerste maatje 74 ;) grote knul :) ben gewoon trots dan m'n mannetje zo goed groeit, had vandaag nog ff telefonisch contact met de ka en die zei letterlijk: al 7,5 kilo, dat had ik niet verwacht, wat goed!
pi_130099497
Ja! Die hebben wij ook, hier ook een hit! Ik voorzie een ringen deel twee succes hier :D
Hoe ze dat balletje worden heb ik dan weer nog niet ontdekt maar dat ligt vast aan mij.

ik heb ze alleen wel bij kruidvat gekocht :P :Y) ~O>

Ow wordt een bollo! *O*
pi_130099745
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:17 schreef Mineola het volgende:
Ja! Die hebben wij ook, hier ook een hit! Ik voorzie een ringen deel twee succes hier :D
Hoe ze dat balletje worden heb ik dan weer nog niet ontdekt maar dat ligt vast aan mij.

[ afbeelding ]

Ow wordt een bollo! *O*
In elkaar draaien?

Wij hebben 3 versies stapelbakjes en ze hebben allemaal hun eigen specifieke dingen en dreumes vindt ze nog steeds leuk (en vooral het balletje maar dat ligt binnen no time onder de bank). Later ook leuk voor in de bad, zandbak etc.
pi_130099803
Zo, ninja-edit, ik zag m hoor!

Draaien, is dat het? Want gewoon in elkaar doen werkte bij mij niet. Althans, het werd niet zo mooi als op het plaatje.
pi_130099948
Had mijn baby maar kapselissues! Dat duurt nog jaren denk ik ;)

Wat heb je toch een doldwaas duo Kyara! Ben benieuwd hoe ze over een jaartje zijn en of je grote M. ze dan nog kan handelen ;)

En door Spees wil ik ook een jongen! Wie post er in 2016 mee in z&g?

Ik aan het werk maar goede berichten van thuis! Ademhaling is weer rustiger, wel nog 39 graden maar is dus allemaal beter. Even nog als reactie op Mineola, ze lijkt idd heftig te reageren en maak me daar ook wel beetje zorgen om, maar denk dat het toch allemaal samenhangt met antibioticaverhaal. Daar dus mee oppassen. Zowel ik als vriend hebben nog nooit antibiotica gehad, dus wellicht heeft ze het van ons? Eerste maanden van d'r leven nog geen verkoudheid gehad, terwijl op kdv heel wat virusjes voorbij zijn gekomen.

Lilalau, echt jammer dat we niet synchroon kunnen kolven dit weekend!
pi_130099968
En sowieso allemaal nog bedankt voor lieve berichtjes voor m'n arme kleine! O+
pi_130100196
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:17 schreef Mineola het volgende:

[ afbeelding ]

Ow wordt een bollo! *O*
Die ja! En dat balletjes deel snap ik ook niet nee. Leuk project voor vanavond (wantikhebverdertochgeenleven)

Ja Olf! Dat had me echt heel grappig geleken. Maar gelukkig goeie berichten overje meisje!
pi_130100642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:26 schreef Mineola het volgende:
Zo, ninja-edit, ik zag m hoor!

Draaien, is dat het? Want gewoon in elkaar doen werkte bij mij niet. Althans, het werd niet zo mooi als op het plaatje.
;)

Ik heb een andere versie waar een klein balletje bij zit, ik dacht dat je die bedoelde :D
pi_130100710
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:31 schreef Olf het volgende:

Wat heb je toch een doldwaas duo Kyara! Ben benieuwd hoe ze over een jaartje zijn en of je grote M. ze dan nog kan handelen ;)

En door Spees wil ik ook een jongen! Wie post er in 2016 mee in z&g?

Ik aan het werk maar goede berichten van thuis! Ademhaling is weer rustiger, wel nog 39 graden maar is dus allemaal beter. Even nog als reactie op Mineola, ze lijkt idd heftig te reageren en maak me daar ook wel beetje zorgen om, maar denk dat het toch allemaal samenhangt met antibioticaverhaal. Daar dus mee oppassen. Zowel ik als vriend hebben nog nooit antibiotica gehad, dus wellicht heeft ze het van ons? Eerste maanden van d'r leven nog geen verkoudheid gehad, terwijl op kdv heel wat virusjes voorbij zijn gekomen.

Lilalau, echt jammer dat we niet synchroon kunnen kolven dit weekend!
Eerste half jaar was ze ook nog beschermd van wat ze van jou heeft meegekregen. Vaak zie je inderdaad dat als ze een half jaar zijn geweest en ze het dus zelf moeten doen, ze ineens heel vaak ziek zijn.

M is de hele winter ziek geweest geloof ik. Niet echt ziek maar wel hangerig, snotterig, kotserig etc.

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan. Maar wel eng hoor. Inderdaad maar goed in de gaten blijven houden.
pi_130100794
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:31 schreef Olf het volgende:
Wie post er in 2016 mee in z&g?
+1 :W En fijn dat je goede berichten hoort

Oh Kyara dat wist ik niet van dat halfjaar bescherming. Dan bereid ik me vast voor :{

Mineola misschien liggen de bakjes wel gewoon op elkaar en is het eigenlijk helemaal geen balletje? :o

Oh ja en Enf, je arme meisje :*
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:11:11 #38
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130101226
Lilalau: Ja idd, pech he :( die eczeem verbaasd me dan niks, manlief en ik zijn allebei ook allergisch geweest dus ja. Helaas pindakaas. Tis jammer dat ik maar zo kort bv heb gegeven maarja, of dat dan had geholpen weet ik achteraf natuurlijk ook niet.

Oh wat een leuke balletjes! Ik heb ook zoiets maar dan 10 van die dingen die je ook zo kan stapelen en bolletjes van kan maken :D erg favoriet hier ook ja. Vooral als die bollen heel zijn, als je die namelijk op de grond klettert vanuit je kinderstoel gaan ze kapot! :o Gaaf joh! XD :')
Inderdaad ook leuk in een badje enzo :D

Fieder; ja sneu he. Mn moeder zei al dat ze een stuk rustiger was na het smeren van die creme.. achgos.
pi_130101273
Heeft er nog iemand tips of ervaringen voor de overstap van 4 maanden potjes naar 6 maanden potjes?
pi_130101336
Olf heel fijn van de goede berichten! Nu nog hopen dat de koorts verder gaat zakken. Is de 39 graden wel met pcm?

Enf hoop voor jou ook dat de nieuwe aanpak nu echt goed gaat werken!

Fieder wat bedoel je precies? Als hij 6 maanden is kun je het gewoon proberen. Als je bang bent voor een reactie dan zou je een voedingsdagboekje bij kunnen houden evt (zou ik alleen doen als daar aanleiding voor is).
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:16:24 #41
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130101375
Fieder; ik deed hier gewoon zelf prakje maken dus geen advies sorry.. waarom geef je potjes als ik vragen mag? :@

Spees ja idd.. thx :*
pi_130101677
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Olf heel fijn van de goede berichten! Nu nog hopen dat de koorts verder gaat zakken. Is de 39 graden wel met pcm?
39 is met pcm maar wel de 120mg ipv 240.
En hoor net dat ze 100ml heeft gedronken in totaal en niets gegeten dus dat valt eigenlijk wel tegen! En alleen vanochtend een plasluier. We moesten die magische 500ml per dag halen, incl vocht uit fruit oid, anders weer langs komen. }:| Zo thuis maar kijken of ze enthousiaster drinkt uit de borst! :Y)
pi_130101798
Hopelijk tankt ze straks lekker bij

D kneep J net zo hard in haar arm dat ze van moest huilen. Heel zielig. En D maar lachen }:|
daar is dus geen foto van.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:31:54 #44
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130101917
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:28 schreef Kyara het volgende:
Hopelijk tankt ze straks lekker bij

D kneep J net zo hard in haar arm dat ze van moest huilen. Heel zielig. En D maar lachen }:|
daar is dus geen foto van.
Omg.. and so it begins :') :o
pi_130101992
J is inmiddels heel hard de andere kant op gerold en die ligt nu naast het kleed D uit te lachen. En die ligt daar nog een beetje op haar rug te liggen.

En nu weer even mijn kind terugrollen.....
pi_130102099
Wat leuk al die lengtes. Ik weet niet precies hoelang Noor nu is, dus ik kijk volgende week ff als we bij het CB zijn geweest. Ik dacht dat de voorspelling iets van 1.76 was. Ik ben 1.74 en mn vriend ongeveer 1.80, dus dat zit er mooi tussenin :).

As en Tico, mooie kerels!

En de tweeling van Kyara, zo geweldig! :D Briljante foto's :Y

Olf, wat een nacht :o! Gelukkig is het niets ernstigs naar het lijkt. Ik hoop dat mini-Olf er snel weer bovenop is en dat ie zo ff lekker bij gaat tanken! En dat geldt ook voor Suiker-F, behalve het bijtanken dan :+.

Shandaly, feli met de 3 maand! Das hier ook al bijna :o.

Fieder :D. Succes met je rol-baby :+

Mango -O- Wat balen zeg -O-

Lila, hier nog geen gel-baby. Haarlotion at most. Maar met 11 weken mag ze ook nog bad hair hebben vind ik :P.

Spees, bij S. staat het wel tof die haartjes zo! :Y

Enf, ik hoop dat de zalfjes nu goed aanslaan. Zo sneu!

Hier gaat het weer vlot met drinken vandaag! Vier voedingen op in totaal en respectievelijk: 180 / 150 / 180 en 164 cc. Echt, wat die ineens heeft met haar gezuip :?. Vroeger was 160 de max! Gister in 6 voedingen zo'n 840 gedronken en ze lag er om 22:30 in ipv 23:30. Mag vandaag weer wat mij betreft. Ik denk dat we vandaag idd nog op 2 voedingen uitkomen en dan heeft ze er dus weer 6. Zou ze dan ineens zelf bedacht hebben om naar minder voedingen maar grotere hoeveelheden te gaan? Dan had ze eergister idd een regeldag met haar getank de hele tijd.

Vanochtend ook met aankleden... 3 shirtjes achter elkaar: te klein, nee ook te klein, damn, deze past óók al niet meer. Ze zit nu echt volledig in 62, enkele groot vallende dingen in 56 daargelaten. Watskeburt?!

En dit:

Que? Vorige week was het nog vloer headbangen met buiktraining! En nu, rechtop, rondkijken, lachen...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130102166
Je meisje maakt grote stappen XM. Jij hebt de afgelopen dagen vertrouwen in haar getoond (hoe moeilijk het ook was, het loslaten begint al zodra ze geboren zijn) en dat vertrouwen maakt ze waar! *O* *O* *O*
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:41:03 #48
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130102190
Kyara; whaha je meiden hebben wel duidelijk hun eigen karakter he, zo te lezen :+ :P

XM wat fijn dat je meisje zo lekker drinkt O+ en wat een heerlijke foto! Soms gaat het ineens zo snel, leuk is dat he :D
pi_130102319
Kyara, suuuuuuperleuk de avonturen en interactie tussen je meisjes!

En XM, wat een geweldige foto. Ziet er echt al groot uit zo in deze pose!

Voordeel van ziekenhuis, we hebben weer leuke grafiekjes:

SPOILER
Zo, nu naar huis en dan echt ff bijlezen!
pi_130102467
XM ik word helemaal blij van jouw post O+ :*

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Fieder wat bedoel je precies? Als hij 6 maanden is kun je het gewoon proberen. Als je bang bent voor een reactie dan zou je een voedingsdagboekje bij kunnen houden evt (zou ik alleen doen als daar aanleiding voor is).
Het is best een overgang van een potje bloemkool naar een potje aardappel/bloemkool/gehakt. Maar gewoon proberen dus :) ben benieuwd.
Enf, omdat ik dat makkelijker vindt (oftewel: ik ben een lui varken :+ ). Van de winter gaan we weer stamppot eten, dan zal hij wel weer meer met de pot mee eten.
pi_130102796
Of je neemt eerst de vegetarische versies, hoef je niet meteen een volledige maaltijd met vlees te geven.

Ik heb altijd zelf gemaakt (ook wel eens een potje hoor, af en toe) en dan kan je toch wat makkelijker zelf opbouwen. Beetje aardappel bij de groente, later een flintertje gehakt er door etc.
pi_130102839
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:51 schreef Fieder het volgende:
XM ik word helemaal blij van jouw post O+ :*

[..]

Het is best een overgang van een potje bloemkool naar een potje aardappel/bloemkool/gehakt. Maar gewoon proberen dus :) ben benieuwd.
Enf, omdat ik dat makkelijker vindt (oftewel: ik ben een lui varken :+ ). Van de winter gaan we weer stamppot eten, dan zal hij wel weer meer met de pot mee eten.
Het ging hier zonder problemen. Alleen de poep verandert ;)
Ik doe wel twee dagen met een potje, een hele krijgt hij niet weg.
Ik gebruik trouwens de vier maanden/ zes maanden en vers door elkaar.
pi_130102907
Ik gooide trouwens ook wel eens zo'n 4 maanden potje groente door de zelfgemaakte aardappels :@ En toen hij iets ouder was over de pasta.

Mooi grafiekje Olf!
pi_130102989
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:09 schreef Kyara het volgende:
Ik gooide trouwens ook wel eens zo'n 4 maanden potje groente door de zelfgemaakte aardappels :@ En toen hij iets ouder was over de pasta.

Check, doe ik ook :) alleen nog niet over de pasta, die heeft hij nog niet gehad (manlief lust geen pasta dus staat hier bijna nooit op het menu :s )

Maar toevallig ben ik nu pasta aan het maken, vanaf welke leeftijd gaf jij dat?
pi_130103059
Ik denk dat je meiske gewoon een flinke ontwikkeling heeft doorgemaakt XM ^O^ en zich daar met slaap op heeft voorbereid!

Oh, er was al nog een pagina gepost :') :@
pi_130103903
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:05 schreef Kyara het volgende:
Of je neemt eerst de vegetarische versies, hoef je niet meteen een volledige maaltijd met vlees te geven.

Ik heb altijd zelf gemaakt (ook wel eens een potje hoor, af en toe) en dan kan je toch wat makkelijker zelf opbouwen. Beetje aardappel bij de groente, later een flintertje gehakt er door etc.
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:09 schreef Kyara het volgende:
Oh goede tips! Bedankt.

Gooi je dan gewoon je pasta in de staafmixer? Ik krijg dat nooit zo mooi gepureerd als in die potjes... Wordt helemaal korrelig
pi_130104490
Fieder heb je al eens de Babycook overwogen? Kun je heel makkelijk veel eten tegelijk maken en het wordt ook nog eens gepureerd. Zo glad of grof als je zelf wil. Ik vind het echt leuk om te doen en op een gegeven moment worden die potjes echt stikduur als je er 2 per dag nodig hebt. Ik vond het aanbod zonder vlees of vis trouwens enorm minimaal, één smaak volgens mij.
Pasta blijft vers altijd een beetje korrelig hier trouwens.
pi_130105302
Eco plaza heeft best een uitgebreide collectie vegetarische potjes. Moet je die wel in de buurt hebben natuurlijk. Olvarit heeft alleen risotto met lentegroente (ik heb vandaag nog voor het schap gestaan ;)) Ik doe ook een mix. Meestal vers, maar als ik tot laat nog op pad ben lekker makkelijk een potje. O en die truc van Kyara doe ik ook! Potje worteltjes met wat zelf gekookte rijst ofzo.

Wat ik trouwens wel stom vind aan potjes, is dat ze allemaal heel interessante namen hebben maar dat het altijd gewoon voor meer dan de helft wortel is. En bij fruit voor de helft appel.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 19:34:28 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130105335
Ik snap wel dat XM baby af en toe flink aan het tukken slaapt.
Wat een actief grietje!

Ik was er vandaag op bezoek en ik heb een wolk van een baby gezien die heerlijk aan het spelen was en zo stoer zichzelf op kan richten. Ik snap dat je uit elkaar knalt van trots XM!

Jullie lijken een lekker ritme te pakken hebben nu *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_130105413
XM. Ik had je meisje nog niet gezien. Want een schatje zeg O+ En wat goed dat ze het zo goed doet.
Olf, hoe is het nu? Heeft ze lekker bij je gedronken?
pi_130105776
Oh ik had jouw post helemaal niet gezien nog XM en het is nog wel zo'n fijne :) Fijn dat het drinken nu makkelijker gaat! Ze heeft vast een sprongetje gehad en zoals LB zegt heeft ze de slaap vast nodig gehad... Voor haar groei en ontwikkeling!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:33 schreef Lilalau het volgende:
Eco plaza heeft best een uitgebreide collectie vegetarische potjes. Moet je die wel in de buurt hebben natuurlijk. Olvarit heeft alleen risotto met lentegroente (ik heb vandaag nog voor het schap gestaan ;)) Ik doe ook een mix. Meestal vers, maar als ik tot laat nog op pad ben lekker makkelijk een potje. O en die truc van Kyara doe ik ook! Potje worteltjes met wat zelf gekookte rijst ofzo.

Wat ik trouwens wel stom vind aan potjes, is dat ze allemaal heel interessante namen hebben maar dat het altijd gewoon voor meer dan de helft wortel is. En bij fruit voor de helft appel.
Oh zo actief heb ik er niet naar gezocht eigenlijk. Een tijdje geleden was dus de door jou genoemde Risotto met Lentegroente het enige dat mijn snob lustte :+ Had ie 1 x een potje olvarit bloemkool voor de helft opgegeten, had ik twee hele bloemkolen verwerkt tot porties, lustte hij het niet meer }:| Nu is hij een vuilnisbak, alles gaat er in.

Ik ben trouwens niet anti Olvarit hoor, maar idd er zitten altijd zoveel smaken door elkaar en altijd wortel. En hier wordt nu 2 x 200 gram per dag gegeten, dus da's iets van 60 euro per maand voor zo'n klein beetje eten. Als ik dan sta te kokkerellen met allemaal verschillende groentes, fruit, pasta en aardappeltjes en al mijn potjes in de diepvries heb staan dan ben ik helemaal trots :+ en al helemaal als alles met smaak opgeomnomnomd wordt.
pi_130105829
Snelle bijlees.

Mango, wat ontzettend balen -O- Ik hoop van harte dat je snel een andere baan vindt die nog leuker is, zodat je blij bent dat dit gebeurd is :)

Kyara ik zie dat je het juiste shirtje bij het juiste karakter geplaatst hebt :D

Lila ik doe dat heel soms maar eigenlijk werkt water net zo goed hier. (hij heeft ook nog heel pluizig haar).

Luuk kan een staartje makkelijk hebben, met z'n stoere snoet! O+

Ow wordt al groot! 74 :o Ik heb nog amper kleertjes in die maat! Hoewel. Eigenlijk best veel, maar niet zo asociaal vele als van 68 :')

Olf ik hoop dat er intussen goed is bijgetankt. Sterkte! :*

Hier een plakbaby trouwens, hij is echt sneut. Maar het komt goed. We kunnen hem nog steeds aan het lachen maken O+ De ui lag er al meteen natuurlijk! Maar toch bedankt voor de tip :) Blijkbaar werkt het écht goed anders had niet iedereen het gezegd.

XM Wat een mooie foto en ik vind het erg tof dat je langzaam het vertrouwen krijgt. Je hebt het zwaar (gehad) en ze beloont je moeite! :Y

Spees ik verheug me ook nu al op het hapjes prakken! Ik heb een minivriezer maar in het begin gaat er toch niet zoveel in :Y)
pi_130105916
Wij hebben zo'n minivakje bovenin de koelkast, echt kleiner kan niet. En daar kan ik nog best wat in kwijt eigenlijk. Al is het soms met een briefje "diepvries voorzichtig openen" voor mijn vriend erop ;) Tip: Blokker heeft van die kleine diepvriesbakjes met deksel van 200 ml. Die kun je makkelijk stapelen en nemen weinig ruimte in.

Hoe is het met F inmiddels?
Heb je nou net je post aangevuld of ben ik nou gek :D fijn dat ie wel nog wil lachen! Goede graadmeter.
pi_130106008
Nee ik heb hem (voor de verandering) niet aangevuld :D
Ja in de draagzak overleeft hij prima. Ben wel benieuwd hoe de nacht gaat, maar we zien wel! :)
En ik denk dat wij hetzelfde vakje hebben. Nouja. Hetzelfde soort dus. :+
pi_130106124
Goeie potjestip Spees! Ik vroeg me al af hoe we dat gingen doen. En ik wil ook een babycook :Y) Nog een paar weekjes, dan mogen we beginnen :)
Sarcasme. Herken het.
pi_130106176
Spees (en anderen), blijft het lekker dan uit de diepvries? Meneer wordt hier steeds kieskeuriger lijkt, het was voorheen een kliko maar nu heeft hij echt wel voorkeuren.
Diepvries wordt altijd zo korrelig vind ik, vergeleken bij de verse variant. Hier is trouwens 95% vers maar in nood of haast wel een potje. Denk dat hij er nu vier op heeft of zo.
Ook 2x200 dagelijks idd.
pi_130106206
Wat een mooie meid XM O+
Met een meidenkwartet
pi_130106342
Hmm dat van die kosten heb je wel gelijk in ja, 60 euro in de maand. Babycook heb ik wel naar gekeken maar ik ben bang dat ik het dan 2x doe en dat ie dan staat te verstoffen. Misschien Marktplaats... De keren dat ik vers heb gemaakt vond L het niet lekker -O-
Maar van de winter lekker stamppot enzo :Y)
pi_130106359
Hier wel een grote vriezer, maar die heeft N. voor een groot deel overgenomen.

Ja Mineola, de structuur lijkt wel anders als je het ontdooit. Misschien langzaam ontdooien in de koelkast? Of juist snel? Ik heb ook geen idee hoor, vooralsnog werd het gewoon opgegeten. Maar wel met iets minder enthousiasme.

En als ik fruit pureer is het altijd super waterig. Eigenlijk meer sap dan een fruithapje. Iemand daar nog tips voor?
pi_130106368
Deze Spirit:

Mineola hier ook wel wat korreliger na het ontdooien, maar het is wel afhankelijk van wat ik er in doe. Vandaag met de broccoli was het een stuk minder dan met de worteltjes bijvoorbeeld. Paprika met macaroni bleef ook goed. Ik doe trouwens wel 8 van de 10 x 2 of 3 krieltjes erdoor voor de textuur.
pi_130106435
Fieder ik heb de babycook op via Marktplaats gekocht. Best veel aanbod. Met onze staafmixer werkte het echt voor geen meter.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:00 schreef Lilalau het volgende:
Hier wel een grote vriezer, maar die heeft N. voor een groot deel overgenomen.

Ja Mineola, de structuur lijkt wel anders als je het ontdooit. Misschien langzaam ontdooien in de koelkast? Of juist snel? Ik heb ook geen idee hoor, vooralsnog werd het gewoon opgegeten. Maar wel met iets minder enthousiasme.

En als ik fruit pureer is het altijd super waterig. Eigenlijk meer sap dan een fruithapje. Iemand daar nog tips voor?
Als het echt te papperig is dan kruimel ik er wel eens een stukje soepstengel bij of een theelepeltje granenpap. En dan mix ik nog een keer. Werkt perfect. Maar is eigenlijk niet zo vaak nodig.
pi_130106551
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:48 schreef Fieder het volgende:

[..]

[..]

Oh goede tips! Bedankt.

Gooi je dan gewoon je pasta in de staafmixer? Ik krijg dat nooit zo mooi gepureerd als in die potjes... Wordt helemaal korrelig
Ja maar ik ben bij M met 6 maanden begonnen met bijvoeding en pasta kreeg bij pas vanaf een maand of 8 dus toen komt hij al wat meer eten.

Ik heb het introductieschema van Kleintjes gevolgd.
pi_130106642
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:56 schreef Mineola het volgende:
Spees (en anderen), blijft het lekker dan uit de diepvries? Meneer wordt hier steeds kieskeuriger lijkt, het was voorheen een kliko maar nu heeft hij echt wel voorkeuren.
Diepvries wordt altijd zo korrelig vind ik, vergeleken bij de verse variant. Hier is trouwens 95% vers maar in nood of haast wel een potje. Denk dat hij er nu vier op heeft of zo.
Ook 2x200 dagelijks idd.
Ik heb voor M standaard tig maaltijden in de diepvries liggen en hij eet het allemaal met smaak op. Voor de meiden heb ik ook 3 soorten groentes in blokjes liggen. Ideaal!

En qua bakjes heeft Hema hele fijne. Met een groene deksel. Worden per 5 verkocht voor niet al teveel en kunnen in de diepvries en in de magnetron.
pi_130106807
Bakjes van de Xenos doen het hier ook al 6 jaar perfect in vriezer en magnetron.
Ik ben nu van de Babycook. Heel blij mee.
Met een meidenkwartet
pi_130106838
Waarom de babycook en niet de avent stomer/blender?
Sarcasme. Herken het.
pi_130106950
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:14 schreef Spirit82 het volgende:
Geen idee. Even google plaatjes bekeken maar komt volgens mij op hetzelfde neer?
Met een meidenkwartet
pi_130106974
Bij Ikea hebben ze voor 4 euro zo'n enorme bakjesset, waar ook hele kleintjes bij zitten.
Voor de mensen die het nog niet genoeg opbergtips vonden :')
pi_130106997
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:14 schreef Spirit82 het volgende:
Geen idee, die ken ik niet. Heb meteen voor Babycook gekozen omdat familie van mijn vriend die had en ik dat super handig vond.
pi_130107170
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:40 schreef Kyara het volgende:
Je meisje maakt grote stappen XM. Jij hebt de afgelopen dagen vertrouwen in haar getoond (hoe moeilijk het ook was, het loslaten begint al zodra ze geboren zijn) en dat vertrouwen maakt ze waar! *O* *O* *O*
O+ O+ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130107285
Ik heb dat avent ding. Bevalt prima!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130107383
Ik heb dezelfde bakjes als spees. En ik gooi alles ook in de diepvries. Geen probleem vindt mini. Als het te korrelig is gooi ik er wat water of melk door. Maak gewoon in het weekend 7 porties, 2/3 verschillende hapjes voor warm en 1 soort fruithap, hele week eten lekker makkelijk. Sowieso eet hij vaak tegen een uur of 4 dan is hij nog op het kdv krijgt ie daar zijn opgewarmde prakje.

oh en nat fruit, banaan is erg handig om mee te mixen. En te nat warm eten, beetje pap door.

Heb geen babycook, klinkt handiger :D
pi_130107632
Oh ff hoor, ik vind mondjes terug enzo niet erg, maar van die blerks uren na de laatste voeding en dat er dan van die verdikte zure halve kaas uitkomt. Bweeeh! :')
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130107754
Ja, dat is echt vies! En dat je zelf aan het einde van de dag ook zo ruikt omdat je het niet in de gaten had dat je ondergespuugd bent :r
pi_130107791
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:38 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is echt vies! En dat je zelf aan het einde van de dag ook zo ruikt omdat je het niet in de gaten had dat je ondergespuugd bent :r
Dat!
En vlekken op je schouders. Altijd.
Met een meidenkwartet
pi_130107872
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:17 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Geen idee. Even google plaatjes bekeken maar komt volgens mij op hetzelfde neer?
Ja geloof het ook, maar heb me er verder niet in verdiept en dacht dat er misschien voor- en nadelen waren :D

Oooohh die kwark :r en dat ze het dan ook gewoon vrolijk weer inslikt :') huuuu
Gelukkig heb ik bijna nooit vlekken. Kind boert rechtop op schoot dus spuugt alleen zichzelf onder ^O^
Sarcasme. Herken het.
pi_130107918
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:28 schreef Zolena het volgende:

...

Heb geen babycook, klinkt handiger :D
Helemaal mee eens.

Eerst maar eens proberen met staafmixer en blender.

Hoe D zich voelt gaat op en af. Hij is al wel vrolijker dan gisteren.
Maar zijn darmpjes zijn nog steeds niet in orde.

Bah, moet ik niet aan denken XM ...

Heb je geluk mee Spirit, heb dezer dagen al vaak schone shirts mogen aantrekken, maar voor D maakt me dat ook helemaal niets uit.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:45:59 #87
259886 pessie
pi_130108031
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:38 schreef Kyara het volgende:
Ik voel dan dat mijn huid nat wordt. Oh, heb je daar ook gespuugd :') (en de bank, de vloer, zichzelf...).

En nog even *O* voor xm en haar meisje!

Hier geen babycook en hapjes in de vriezer. Ik kook elke dag en zie dan wat Lauren daar al van mag.
pi_130108035
Wat heeft hij ook alweer Mandy? Een infectie?
Dat kwarkspugen klinkt echt vies, vooral als ze het daarna zelf opeten :X

Trouwens, vandaag zette Silvijn ineens uit zichzelf 2 stappen van de salontafel naar de bank! Ik wist niet wat ik zag, ene moment staat ie te chillen aan de tafel, drie seconden later staat ie aan de bank. Zit maar een meter tussen, maar toch :o
pi_130108051
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:41 schreef Spirit82 het volgende:
Gelukkig heb ik bijna nooit vlekken. Kind boert rechtop op schoot dus spuugt alleen zichzelf onder
Hier boeren ze ook rechtop op schoot.

Ik heb ook altijd vlekken op mijn been. Ze spugen met een boogje. En dan ook net over de hydofiel heen.

Ook leuk: spugen na een voeding in je bed midden in de nacht }:|
pi_130108074
Jeeej voor Silvijn *G*
pi_130108101
Wow Spees!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:47:58 #92
259886 pessie
pi_130108106
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:41 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja geloof het ook, maar heb me er verder niet in verdiept en dacht dat er misschien voor- en nadelen waren :D

Oooohh die kwark :r en dat ze het dan ook gewoon vrolijk weer inslikt :') huuuu
Gelukkig heb ik bijna nooit vlekken. Kind boert rechtop op schoot dus spuugt alleen zichzelf onder ^O^
Als Lauren rechtop op schoot begint te spugen raakt ze alles behalve zichzelf :') . Goed, vandaag was wel extreem met spugen, denk dat ik het vlot ga vergeten. En morgen heel veel wassen.
pi_130108133
Spees! Wow! Dat is een soort van lopen! Of beter; het is lopen! Aah!
pi_130108142
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:46 schreef Spees_Eend het volgende:

Trouwens, vandaag zette Silvijn ineens uit zichzelf 2 stappen van de salontafel naar de bank! Ik wist niet wat ik zag, ene moment staat ie te chillen aan de tafel, drie seconden later staat ie aan de bank. Zit maar een meter tussen, maar toch :o
Darminfectie (met een duur woord gastro-enteritis zei de ha).

Hoera voor Silvijn!!!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:49:06 #95
259886 pessie
pi_130108159
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:46 schreef Spees_Eend het volgende:

:o maar jouw baby is nog klein!
pi_130108283
Echt he :o en gisteren zei ik nog dat hij steeds minder baby was... besluit hij er nog een turbootje op te zetten. Maar ben wel trots! O+ Overigens verwacht ik nu niet dat hij al snel een ommetje gaat maken, maar het begin is er :s)

Mandy, klinkt sneu. Beterschap!
pi_130108293
*O* Silvijn!!

Maandag bij cb kreeg ik het advies om Isa vaker op haar buik te leggen omdat ze haar hoofdje niet ver genoeg optilde. Dan zou ze een kontschuiver worden en vertraging oplopen bij kruipen en lopen. Nou vindt die trien het 10x niks om op haar buik te liggen... Mensen hier ervaring mee?
Sarcasme. Herken het.
pi_130108323
Handjes/armpjes onder de borst leggen om te smokkelen, dan kost het hen minder moeite Spirit.
pi_130108345
Noor vond het ook niet zo tof, maar wij hebben het toch gewoon gedaan. 5-6x per dag, net zolang totdat ze het echt beu was. En resultaat: zie eerder dit topic :D. Ze vindt het nu ook niet meer zo erg :).
pi_130108369
M vond het ook vreselijk. Wel dagelijks op de buik gelegd (echt geen 5 minuten) en het is vanzelf goedgekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')