quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:39 schreef MrBadGuy het volgende:
Als je je er kapot aan ergert om het te doen, dan kun je het beste zorgen dat je snel ander (gewoon betaald) werk vindt.
Ja daag, ik dacht dat je misschien zelf een link had en ik was wel benieuwd naar de context. Ik kan niet zoeken aangezien ik niet weet welke woorden je gebruikt hebt.quote:
Botswana..quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:44 schreef Cherna het volgende:
Ik ben erg pessimistisch op dat gebied. En het stoort me dit nu weer te lezen. Alle vakmanschap word om zeep geholpen door idioten die maar steeds roepen dat er geen kennis nodig is voor dat soort werk en dit eventueel ongediplomeerden kunnen uitvoeren, de werkloze dus.
En daar komt nog eens bij dat ook ons sociaal systeem daardoor word afgebroken terwijl ons levensonderhoud hier duur is.
Ach ja, dan kom ik weer terug op de diamantnijverheid. Amsterdam ooit de bakermat van de diamanten werd weggehoond en is verplaatst naar Antwerpen. Maar ook daar is er schijnbaar geen animo meer omdat je als vakman compleet voor lul uitgemaakt word. En achter een aantal jaren zal die hele nijverheid verplaatst zijn naar India.
Dozen schuiven en papier schuiven en dan mag je nog van geluk spreken dat wij hier de haven Rotterdam nog hebben die zorgt voor de doorvoerhandel.
Heel fout, road to serfdomquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:35 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja daag, ik dacht dat je misschien zelf een link had en ik was wel benieuwd naar de context. Ik kan niet zoeken aangezien ik niet weet welke woorden je gebruikt hebt.
Wat vind jij overigens van deze ontwikkelingen?
Ah, dat valt me mee van je.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel fout, road to serfdom
Hoezo?quote:
Ik had de inschatting gemaakt dat jij hier wel voorstander van zou zijn, hoe goedkopere arbeidskrachten hoe beter.quote:
Ik kijk naar productiviteit.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik had de inschatting gemaakt dat jij hier wel voorstander van zou zijn, hoe goedkopere arbeidskrachten hoe beter.
Of Botswana inderdaad, door die overname.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:49 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Botswana..
http://online.wsj.com/art(...)034614141601072.html
Die productiviteit zal echt niet beter gaan worden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kijk naar productiviteit.
Maar ik ben tegen overheidsingrijpen
Die is er al lang.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:37 schreef Dagonet het volgende:
Je moet ook uitkijken dat je als land geen werkloosheidsindustrie gaat creëren waardoor laaggeschoolde arbeid uit de markt geduwd wordt door goedkopere werkloze 'vrijwilligers'.
Managers die er zelf ook de ballen verstand van hebben. Ach... kun je weer boven-managers aanstellen om de managers aan te sturen. En boven-boven-managers. Enzovoorts.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Moet dat dan? Hoe minder competenties het plebs op de werkvloer bezit hoe meer managers je nodig hebt om de hap aan te sturen.
dat weet ik wel zekerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die productiviteit zal echt niet beter gaan worden.
Anders heb je nog meer werkeloze.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:55 schreef yulian het volgende:
Vroegah had je een chef en dat was alles, nu lopen er godverdomme op elk bedrijf wel 20 managers rond...
Een ander probleem is dat deze lagen het altijd beter menen te weten dan de mensen op de werkvloer, zodat je van die akkefietjes als bij de Fyra krijgt....quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:08 schreef HarryP het volgende:
[..]
Anders heb je nog meer werkeloze.
Het probleem is dat deze lagen vaak meer betaald krijgen dan de mensen op de werkvloer, zonder dat ze kennis en ervaring hebben van die werkvloer.
Niet aleen voor het vak, het is een totale minachting van mensen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:25 schreef yvonne het volgende:
Daar gaat m'n baan dus
Ik vind het trouwens een totale minachting voor dit vak.
Dat is het zeker. Alsof iedereen dat werk zomaar kan doen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:25 schreef yvonne het volgende:
Daar gaat m'n baan dus
Ik vind het trouwens een totale minachting voor dit vak.
Zeker niet, en levert ook weer extra zorgkosten op. Want nu stuur je ongeschikte en ongemotiveerde mensen die extra hulp nodig hebben om thuis te kunnen blijven functioneren. Daar zit ook een stukje sociale vaardigheden bij.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Alsof iedereen dat werk zomaar kan doen.
Waar zijn ze mee bezigquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:00 schreef Uccie het volgende:
[..]
Zeker niet, en levert ook weer extra zorgkosten op. Want nu stuur je ongeschikte en ongemotiveerde mensen die extra hulp nodig hebben om thuis te kunnen blijven functioneren. Daar zit ook een stukje sociale vaardigheden bij.
Ik moet bij het UWV (als volledig afgekeurde op psychische gronden) wel mijn mantelzorgactiviteiten melden, zoals ook ander vrijwilligerswerk.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:46 schreef trovey het volgende:
Werkelozen met lichamelijk en/of psychische aandoeningen inzetten als mantelzorger bij mensen met lichamelijke en/of psychische aandoeningen....mmmh, ik weet niet of dat zo'n goed idee is.
Maar het is zo'n mooi baantjescarroussel voor de leidinggevenden van deze untermenschen! Bovendien heb je zo lekker goedkope werknemers, met subsidie op de koop toe, wat wil je nu nog meer?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waar zijn ze mee bezig![]()
Vakmensen de laan uitsturen en daar mensen neerzetten die geen idee hebben.
Het is om wild van woede van te wordenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:27 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar het is zo'n mooi baantjescarroussel voor de leidinggevenden van deze untermenschen! Bovendien heb je zo lekker goedkope werknemers, met subsidie op de koop toe, wat wil je nu nog meer?
En die mensen die eruit worden gewerkt (Yvonne en collega's) mogen zo weer aan het werk - met behoud van uitkering - dus wat klagen ze, zo blijven ze actuele ervaring houden en kunnen dan makkelijker weer instromen in een baan. Ooit. Misschien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |