abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 02:57:40 #151
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_130119775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:19 schreef -jos- het volgende:

[..]

Jij beweert dit:

[..]

Dus ten eerste zijn de statistieken die jij gebruikt niet relevant voor deze bewering en ten tweede interpreteer je de statistieken totaal verkeerd, o.a. door er van uit te gaan dat alle mensen die niet gestemd hebben tegen Morsi zijn.
Ik interpreteer niets. Ik spreek alleen over feiten die gebeurd zijn en ik zelf onderdeel van de omgeving, dus weet ik goed hoe men denkt en wat ze doen. De protesten van 30 juni waren zelfs groter qua aantal dan die van 2011.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_130121103
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 02:57 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik interpreteer niets. Ik spreek alleen over feiten die gebeurd zijn en ik zelf onderdeel van de omgeving, dus weet ik goed hoe men denkt en wat ze doen. De protesten van 30 juni waren zelfs groter qua aantal dan die van 2011.
Een beetje democratisch leider stapt dan uit zichzelf op.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:42:19 #153
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_130121161
Kan iemand me vertellen waarom we altijd overal maar wat aan moeten doen? Of moeten vinden?

CU wil debat over situatie Egypte
VN-Veiligheidsraad bijeen over Egypte

Waarom moeten we ons in vredesnaam bemoeien met Egypte? Laat ze daar lekker protesteren joh, voor de regering, tegen de regering, voor de nieuwe regering, tegen de nieuwe regering, tegen het leger, voor het leger, laat ze het lekker uitzoeken. Blijkbaar protesteert Egypte liever dan machtshebbers te hebben. Lekker laten gaan joh.

Die eeuwige bemoeizucht ergert me mateloos. Het loopt toch nooit goed af, of we er nou aan meewerken of niet. Waarom zou je tijd en geld besteden aan en probleem wat zich intern afspeelt in een land, en ook alleen intern opgelost kan worden
Laffe huichelaar
  † In Memoriam † vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:14:24 #154
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130121646
Mooi realistisch stukje op Geenstijl.

Jemigdepemig wat waren de correctmediale mensen blij met de Arabische Lente. Zie je wel, de islam heeft gewoon van onderaf een superblije grassroots demonstratiedinges nodig om een enorm lieve religie te worden en zich te ontdoen van extremisten die de Religie van de Vrede zo lang 'gekaapt' hadden. Hier, Henk Müller: "De democratische geest is toch echt definitief uit de fles." Petra Stienen: "Ik ben van de optimistische school, er zijn al genoeg doemdenkers. We moeten de broederschap niet belangrijker maken dan ze is." Robin de Wever: "Dat religieus conservatisme niet hand in hand hoeft te gaan met sekseongelijkheid, blijkt in Egypte." Hartjes Arabische lente en de EU vond het zelfs zo dolletjes dat ze even 5 miljard stortten op de rekening van Morsi's Moslimbroederschap. Er waren toen al een paar roependen in de dorre, onvruchtbare woestijn genaamd 'realisme' maar ah joh, die democratische geest was nou zo ontzettend uit de fles, komt helemaal toppie in orde. Fast forward naar vandaag, en nee maar. Enorme gruwelijke bak geweldsellende, iedereen dood en totale burgeroorlog. Von der Dunk die afgelopen zondag (!!) opeens alsnog en te laat visionair probeerde te doen over het mislukken van de 'Lente.' Stienen bleef ondanks alles naïef leuteren bij Knevel en van der Broederschap. Samuel kapotdoodbedreigd. Beteuterde (en kort na plaatsing schielijk gewijzigde) kop op de Volkskrantwebzijde: "Oh, die lente? Ja sorry, Goed Volk, het valt toch een pietsie tegen allemaal." En, correctknuffelaars en relativeertypes, wat hebben we nou geleerd? De religie van de vrede is een kwalijke ideologie waar nooit iets goeds uit zal voortkomen. Geldt voor Egypte. Geldt voor Syrië. Geldt voor ieder land dat in de greep van die godsdienst is. Wat de media u keer op keer op keer ook blijven voorschotelen. Groetjes uit Egypte, het is er niet fantastisch Vakantieman. En dat zal het ook niet worden.

Ofwel, gebed zonder einde.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:35:09 #155
132191 -jos-
Money=Power
pi_130122054
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 02:57 schreef rakotto het volgende:

[..]

Je gebruikt die feiten verkeerd. En nu kom je weer met een nieuwe bewering zonder bronnen.

Het zal best zo zijn dat er miljoenen mensen tegen Morsi zijn, maar jouw beweringen gaan een stuk verder en dan verwacht ik gewoon dat je met bronnen komt, anders blijft het voor mij pure speculatie.

Column over de macht van het militaire regime:
http://www.bnr.nl/opinie/(...)melburg-bv-het-leger

http://www.joop.nl/wereld(...)or_dag_van_de_woede/

[ Bericht 4% gewijzigd door -jos- op 16-08-2013 11:16:38 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:29:21 #156
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130125076
Na het avondgebed de mars van de woede door de MB.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:32:53 #157
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130125181
'March of anger'. idd :') Daar wil je niet bij zijn :o
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:53:04 #158
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_130125821
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:29 schreef sonnyspek het volgende:
Na het avondgebed de mars van de woede door de MB.
Niet na het ochtend gebed? shit krijgen we weer van die vage beelden
There is only one religion
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:02:13 #159
132191 -jos-
Money=Power
pi_130126074
Aangezien rakotto niet met bronnen komt heb ik zelf maar even wat op gezocht:

http://www.timesofoman.com/Columns/Article-1272.aspx

http://zogbyresearchservi(...)olio_Egypt_2013.html

http://www.pewglobal.org/2013/05/16/egyptians-increasingly-glum/

Samenvatting:

-Egyptenaren wantrouwen alle politici, geen enkele heeft meer dan 30% steun.
-Egyptenaren hebben nog steeds veel vertrouwen in het militaire regime ( 90% ).
-Egyptenaren hebben een hekel aan de VS.

Een van de redenen dat de steun voor Morsi afnam is dat hij te veel pro-VS was. Dat kan ik wel begrijpen maar ik vraag me dan af of het leger niet nog meer pro-VS is. Het lijkt mij dat als we kijken naar de mogelijkheden voor Egypte, dat is grofweg gezegd of het militaire regime, of een onafhankelijke politicus die gesponsord is door de VS (El Baradei, Shafiq) of Morsi. Dan denk ik zelf dat Morsi nog het minst pro-VS van deze optie is. Of zie ik dat nou fout?
pi_130126130
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:02 schreef -jos- het volgende:

Een van de redenen dat de steun voor Morsi afnam is dat hij te veel pro-VS was.
Bron?
pi_130126266
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:42 schreef timmmmm het volgende:
Waarom moeten we ons in vredesnaam bemoeien met Egypte? Laat ze daar lekker protesteren joh, voor de regering, tegen de regering, voor de nieuwe regering, tegen de nieuwe regering, tegen het leger, voor het leger, laat ze het lekker uitzoeken. Blijkbaar protesteert Egypte liever dan machtshebbers te hebben. Lekker laten gaan joh.
Dit zo ontzettend hard! Ik zou niet eens weten wie de "good guys" zijn en of er wel "good guys" zijn. Net als in Syrie trouwens.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:14:05 #162
132191 -jos-
Money=Power
pi_130126410
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Bron?
Staat in een van de links in mij post.
pi_130126470
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:42 schreef timmmmm het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom we altijd overal maar wat aan moeten doen? Of moeten vinden?

CU wil debat over situatie Egypte
VN-Veiligheidsraad bijeen over Egypte

Die eeuwige bemoeizucht ergert me mateloos. Het loopt toch nooit goed af, of we er nou aan meewerken of niet. Waarom zou je tijd en geld besteden aan en probleem wat zich intern afspeelt in een land, en ook alleen intern opgelost kan worden
Ja de ChristenUnie is bezorgd om de Kopten
pi_130126760
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:14 schreef -jos- het volgende:

[..]

Staat in een van de links in mij post.
Dus Morsi was pro VS en anti joden en zionisten?

In oktober 2012 beklaagde het Simon Wiesenthal Centrum zich over het gedrag van Morsi tijdens een islamitische dienst. Op een video is Morsi te zien in een moskee in de stad Marsa Matruh. In een van de gebeden vraagt de voorganger aan God om 'de Joden en zij die hen steunen te vernietigen, te laten verdwijnen, te verscheuren.' Op de video is te zien hoe Morsi hierop 'Amen' zegt. De gebeden waren te zien op de staatsomroep van Egypte.[15]

In januari 2013 haalde de Amerikaanse krant New York Times een toespraak van en een interview met Morsi uit 2010 boven water waarin hij denigrerende opmerkingen maakte over joden en zionisten. Hij noemde de joodse inwoners van Israël onder meer "deze bloedzuigers, deze agressors tegen Palestijnen, deze oorlogshitsers, deze afstammelingen van apen en varkens". Morsi reageerde in de Verenigde Staten op de ophef die naar aanleiding van het bericht ontstond door te zeggen dat zijn uitspraken in de context van de toenmalige "agressie" van Israël in de Gazastrook moesten worden gezien (mogelijk duidde hij op het conflict in de Gazastrook van 2008-2009) en bood geen excuses aan.[16]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohamed_Morsi
pi_130127058
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:26 schreef Loekie1 het volgende:

In oktober 2012 beklaagde het Simon Wiesenthal Centrum zich over het gedrag van Morsi tijdens een islamitische dienst. Op een video is Morsi te zien in een moskee in de stad Marsa Matruh. In een van de gebeden vraagt de voorganger aan God om 'de Joden en zij die hen steunen te vernietigen, te laten verdwijnen, te verscheuren.' Op de video is te zien hoe Morsi hierop 'Amen' zegt. De gebeden waren te zien op de staatsomroep van Egypte.[15]

In januari 2013 haalde de Amerikaanse krant New York Times een toespraak van en een interview met Morsi uit 2010 boven water waarin hij denigrerende opmerkingen maakte over joden en zionisten. Hij noemde de joodse inwoners van Israël onder meer "deze bloedzuigers, deze agressors tegen Palestijnen, deze oorlogshitsers, deze afstammelingen van apen en varkens". Morsi reageerde in de Verenigde Staten op de ophef die naar aanleiding van het bericht ontstond door te zeggen dat zijn uitspraken in de context van de toenmalige "agressie" van Israël in de Gazastrook moesten worden gezien (mogelijk duidde hij op het conflict in de Gazastrook van 2008-2009) en bood geen excuses aan.[16]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohamed_Morsi
Volgens mij is het meer zo dat Morsi zijn anti-Westerse en anti-Joodse toon iets heeft moeten matigen door zijn nieuwe positie als president en Amerikaans geld. En ja, als je in een land als Egypte niet hard afgeeft op het Westen en de Joden wordt je al snel als pro-Westers en pro-Joods gezien. Het is sowieso een makkelijke manier om mensen in het verdomhoekje te plaatsen: ik heb al genoeg mensen gezien die nu generaal Sisi van Joods bloed beschuldigen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:43:36 #166
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130127189
quote:
Duits negatief reisadvies Egypte

Toegevoegd: vrijdag 16 aug 2013, 12:02
Update: vrijdag 16 aug 2013, 12:12

Het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een negatief reisadvies voor heel Egypte gegeven. Tot nu toe werden alleen reizen naar Caïro en een aantal andere steden ontraden. Het negatief reisadvies geldt nu ook voor de vakantieoorden aan de Rode Zee en de Golf van Akaba.

Nederland ontraadt reizen naar Egypte, met uitzondering van die vakantiegebieden. Minister Timmermans zei vanochtend nog dat hij geen reden ziet het beleid op dat punt te wijzigen.

De Verenigde Staten hebben Amerikaanse burgers opgeroepen Egypte te verlaten en niet meer naar het land te reizen. Scandinavische touroperators besloten gisteren toeristen uit Egypte terug te halen.
NOS
Say what?
pi_130127314
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:09 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit zo ontzettend hard! Ik zou niet eens weten wie de "good guys" zijn en of er wel "good guys" zijn. Net als in Syrie trouwens.
Dat is ook niet te achterhalen aangezien overal bad en good guys tussen zitten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130127336
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Volgens mij is het meer zo dat Morsi zijn anti-Westerse en anti-Joodse toon iets heeft moeten matigen door zijn nieuwe positie als president en Amerikaans geld. En ja, als je in een land als Egypte niet hard afgeeft op het Westen en de Joden wordt je al snel als pro-Westers en pro-Joods gezien. Het is sowieso een makkelijke manier om mensen in het verdomhoekje te plaatsen: ik heb al genoeg mensen gezien die nu generaal Sisi van Joods bloed beschuldigen.
Dit heeft helemaal niets met zijn uitspattingen te maken. Morsi handelde gewoonweg niet in het belang van het leger. En als je het leger niet achter je hebt staan in Egypte, dan kan je het wel vergeten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130127375
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dit heeft helemaal niets met zijn uitspattingen te maken. Morsi handelde gewoonweg niet in het belang van het leger. En als je het leger niet achter je hebt staan in Egypte, dan kan je het wel vergeten.
En daarom gingen zoveel mensen de straat op om te protesteren tegen Morsi?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:54:17 #170
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130127415
Het officiële dodental is inmiddels opgelopen tot 623.
Say what?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:56:30 #171
132191 -jos-
Money=Power
pi_130127477
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het zit er ergens tussenin. De wereld is niet zwart/wit.

Morsi heeft overigens gestudeerd in de VS en heeft kinderen die daar wonen.

Maar met pro-VS bedoelde ik dus dat hij door het Egyptische volk als te veel pro-VS beschouwd wordt. Dat wil niet zeggen dat hij dat ook echt is. Maar het is natuurlijk wel een feit dat hij financiele ondersteuning van o.a. de VS en de EU gekregen heeft.
pi_130127490
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is ook niet te achterhalen aangezien overal bad en good guys tussen zitten.
Ik bedoelde dat uiteraard in de zin van welke partij wij als het Westen zouden moeten steunen: MB of leger (en mbt Syrie, Assad of de rebellen). Ik denk dat het verstandig is geen partij te kiezen omdat beide partijen niet zuiver zijn. Er is geen duidelijke "goede partij" en "slechte partij" in dit conflict.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
Wow, dat heeft echt totaal niets te maken met waarom ik dit schreef. Ik reageerde mbt Morsi's standpunten mbt het Westen en Israel en waarom ik denk dat Morsi door sommigen als pro-West of pro-Israel is weggezet. Mijn post had niets te maken met waarom Morsi is afgezet.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:57:41 #173
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_130127514
quote:
De Egyptische linkse en liberale coalitie heeft de aanhang ook opgeroepen om vrijdag de straat op te gaan, om te protesteren tegen de 'duidelijke terroristische daden' van de Moslimbroeders.
:|W
pi_130127530
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:57 schreef Ceviche het volgende:
:|W
Ben heel benieuwd wat de Nour partij gaat doen.
pi_130128428
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En daarom gingen zoveel mensen de straat op om te protesteren tegen Morsi?
Onder 30 jaar Mubarak gingen mensen niet de straat op? Maar dat boeide het leger niet, immers hij was hun marionet en hij ging niet in tegen de belangen van het leger. Dat maakte ook dat in 2011 de revolutie aan het begin hard werd neergeslagen. Pas later, toen ze merkten dat de politieke situatie ook een negatief effect had op de (economische) belangen van het leger, vonden ze het tijd dat Mubarak op moest stappen.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')