Ik interpreteer niets. Ik spreek alleen over feiten die gebeurd zijn en ik zelf onderdeel van de omgeving, dus weet ik goed hoe men denkt en wat ze doen. De protesten van 30 juni waren zelfs groter qua aantal dan die van 2011.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:19 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jij beweert dit:
[..]
Dus ten eerste zijn de statistieken die jij gebruikt niet relevant voor deze bewering en ten tweede interpreteer je de statistieken totaal verkeerd, o.a. door er van uit te gaan dat alle mensen die niet gestemd hebben tegen Morsi zijn.
Een beetje democratisch leider stapt dan uit zichzelf op.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 02:57 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik interpreteer niets. Ik spreek alleen over feiten die gebeurd zijn en ik zelf onderdeel van de omgeving, dus weet ik goed hoe men denkt en wat ze doen. De protesten van 30 juni waren zelfs groter qua aantal dan die van 2011.
Je gebruikt die feiten verkeerd. En nu kom je weer met een nieuwe bewering zonder bronnen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 02:57 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik interpreteer niets. Ik spreek alleen over feiten die gebeurd zijn en ik zelf onderdeel van de omgeving, dus weet ik goed hoe men denkt en wat ze doen. De protesten van 30 juni waren zelfs groter qua aantal dan die van 2011.
Niet na het ochtend gebed? shit krijgen we weer van die vage beeldenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:29 schreef sonnyspek het volgende:
Na het avondgebed de mars van de woede door de MB.
Bron?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:02 schreef -jos- het volgende:
Een van de redenen dat de steun voor Morsi afnam is dat hij te veel pro-VS was.
Dit zo ontzettend hard! Ik zou niet eens weten wie de "good guys" zijn en of er wel "good guys" zijn. Net als in Syrie trouwens.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:42 schreef timmmmm het volgende:
Waarom moeten we ons in vredesnaam bemoeien met Egypte? Laat ze daar lekker protesteren joh, voor de regering, tegen de regering, voor de nieuwe regering, tegen de nieuwe regering, tegen het leger, voor het leger, laat ze het lekker uitzoeken. Blijkbaar protesteert Egypte liever dan machtshebbers te hebben. Lekker laten gaan joh.
Staat in een van de links in mij post.quote:
Ja de ChristenUnie is bezorgd om de Koptenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:42 schreef timmmmm het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom we altijd overal maar wat aan moeten doen? Of moeten vinden?
CU wil debat over situatie Egypte
VN-Veiligheidsraad bijeen over Egypte
Waarom moeten we ons in vredesnaam bemoeien met Egypte? Laat ze daar lekker protesteren joh, voor de regering, tegen de regering, voor de nieuwe regering, tegen de nieuwe regering, tegen het leger, voor het leger, laat ze het lekker uitzoeken. Blijkbaar protesteert Egypte liever dan machtshebbers te hebben. Lekker laten gaan joh.
Die eeuwige bemoeizucht ergert me mateloos. Het loopt toch nooit goed af, of we er nou aan meewerken of niet. Waarom zou je tijd en geld besteden aan en probleem wat zich intern afspeelt in een land, en ook alleen intern opgelost kan worden
Dus Morsi was pro VS en anti joden en zionisten?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:14 schreef -jos- het volgende:
[..]
Staat in een van de links in mij post.
Volgens mij is het meer zo dat Morsi zijn anti-Westerse en anti-Joodse toon iets heeft moeten matigen door zijn nieuwe positie als president en Amerikaans geld. En ja, als je in een land als Egypte niet hard afgeeft op het Westen en de Joden wordt je al snel als pro-Westers en pro-Joods gezien. Het is sowieso een makkelijke manier om mensen in het verdomhoekje te plaatsen: ik heb al genoeg mensen gezien die nu generaal Sisi van Joods bloed beschuldigen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:26 schreef Loekie1 het volgende:
Dus Morsi was pro VS en anti joden en zionisten?
In oktober 2012 beklaagde het Simon Wiesenthal Centrum zich over het gedrag van Morsi tijdens een islamitische dienst. Op een video is Morsi te zien in een moskee in de stad Marsa Matruh. In een van de gebeden vraagt de voorganger aan God om 'de Joden en zij die hen steunen te vernietigen, te laten verdwijnen, te verscheuren.' Op de video is te zien hoe Morsi hierop 'Amen' zegt. De gebeden waren te zien op de staatsomroep van Egypte.[15]
In januari 2013 haalde de Amerikaanse krant New York Times een toespraak van en een interview met Morsi uit 2010 boven water waarin hij denigrerende opmerkingen maakte over joden en zionisten. Hij noemde de joodse inwoners van Israël onder meer "deze bloedzuigers, deze agressors tegen Palestijnen, deze oorlogshitsers, deze afstammelingen van apen en varkens". Morsi reageerde in de Verenigde Staten op de ophef die naar aanleiding van het bericht ontstond door te zeggen dat zijn uitspraken in de context van de toenmalige "agressie" van Israël in de Gazastrook moesten worden gezien (mogelijk duidde hij op het conflict in de Gazastrook van 2008-2009) en bood geen excuses aan.[16]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohamed_Morsi
NOSquote:Duits negatief reisadvies Egypte
Toegevoegd: vrijdag 16 aug 2013, 12:02
Update: vrijdag 16 aug 2013, 12:12
Het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een negatief reisadvies voor heel Egypte gegeven. Tot nu toe werden alleen reizen naar Caïro en een aantal andere steden ontraden. Het negatief reisadvies geldt nu ook voor de vakantieoorden aan de Rode Zee en de Golf van Akaba.
Nederland ontraadt reizen naar Egypte, met uitzondering van die vakantiegebieden. Minister Timmermans zei vanochtend nog dat hij geen reden ziet het beleid op dat punt te wijzigen.
De Verenigde Staten hebben Amerikaanse burgers opgeroepen Egypte te verlaten en niet meer naar het land te reizen. Scandinavische touroperators besloten gisteren toeristen uit Egypte terug te halen.
Dat is ook niet te achterhalen aangezien overal bad en good guys tussen zitten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit zo ontzettend hard! Ik zou niet eens weten wie de "good guys" zijn en of er wel "good guys" zijn. Net als in Syrie trouwens.
Dit heeft helemaal niets met zijn uitspattingen te maken. Morsi handelde gewoonweg niet in het belang van het leger. En als je het leger niet achter je hebt staan in Egypte, dan kan je het wel vergeten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:38 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer zo dat Morsi zijn anti-Westerse en anti-Joodse toon iets heeft moeten matigen door zijn nieuwe positie als president en Amerikaans geld. En ja, als je in een land als Egypte niet hard afgeeft op het Westen en de Joden wordt je al snel als pro-Westers en pro-Joods gezien. Het is sowieso een makkelijke manier om mensen in het verdomhoekje te plaatsen: ik heb al genoeg mensen gezien die nu generaal Sisi van Joods bloed beschuldigen.
En daarom gingen zoveel mensen de straat op om te protesteren tegen Morsi?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit heeft helemaal niets met zijn uitspattingen te maken. Morsi handelde gewoonweg niet in het belang van het leger. En als je het leger niet achter je hebt staan in Egypte, dan kan je het wel vergeten.
Het zit er ergens tussenin. De wereld is niet zwart/wit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dus Morsi was pro VS en anti joden en zionisten?
Ik bedoelde dat uiteraard in de zin van welke partij wij als het Westen zouden moeten steunen: MB of leger (en mbt Syrie, Assad of de rebellen). Ik denk dat het verstandig is geen partij te kiezen omdat beide partijen niet zuiver zijn. Er is geen duidelijke "goede partij" en "slechte partij" in dit conflict.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is ook niet te achterhalen aangezien overal bad en good guys tussen zitten.
Wow, dat heeft echt totaal niets te maken met waarom ik dit schreef. Ik reageerde mbt Morsi's standpunten mbt het Westen en Israel en waarom ik denk dat Morsi door sommigen als pro-West of pro-Israel is weggezet. Mijn post had niets te maken met waarom Morsi is afgezet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
Dit heeft helemaal niets met zijn uitspattingen te maken. Morsi handelde gewoonweg niet in het belang van het leger. En als je het leger niet achter je hebt staan in Egypte, dan kan je het wel vergeten.
quote:De Egyptische linkse en liberale coalitie heeft de aanhang ook opgeroepen om vrijdag de straat op te gaan, om te protesteren tegen de 'duidelijke terroristische daden' van de Moslimbroeders.
Onder 30 jaar Mubarak gingen mensen niet de straat op? Maar dat boeide het leger niet, immers hij was hun marionet en hij ging niet in tegen de belangen van het leger. Dat maakte ook dat in 2011 de revolutie aan het begin hard werd neergeslagen. Pas later, toen ze merkten dat de politieke situatie ook een negatief effect had op de (economische) belangen van het leger, vonden ze het tijd dat Mubarak op moest stappen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:52 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En daarom gingen zoveel mensen de straat op om te protesteren tegen Morsi?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |