Verrek!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:09 schreef Leandra het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom je naar de gemeente gegaan bent, en waarom zij je er niet op gewezen hebben dat je man gewoon een toeslag op zijn Wajong kan aanvragen.
http://www.uwv.nl/wajong/(...)_op_mijn_wajong.aspx
Ik vind wajong zo'n raar verhaalquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:09 schreef Leandra het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom je naar de gemeente gegaan bent, en waarom zij je er niet op gewezen hebben dat je man gewoon een toeslag op zijn Wajong kan aanvragen.
http://www.uwv.nl/wajong/(...)_op_mijn_wajong.aspx
http://www.uwv.nl/wajong/(...)ajong-uitkering.aspxquote:Lukt het u niet om werk te vinden? Of kunt u helemaal niet werken? Ook dan zorgen wij ervoor dat uw totale inkomen maximaal 75% van het minimum(jeugd)loon is.
Maar als ik het dan dus goed begrijp, krijg je uitkering die gebaseerd is op 75% van het (individuele) minimumloon. Maar als je een partner hebt, dan kijken ze of jullie samen wel uitkomen op het sociaal minimum voor paren?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:13 schreef Leandra het volgende:
Wajong is individueel, maar als je onder het sociaal minimum voor jouw situatie komt dan kun je wel een toeslag aanvragen.
Voor WIA geldt bijvoorbeeld hetzelfde.
Ja, daar komt het op neer.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:14 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar als ik het dan dus goed begrijp, krijg je uitkering die gebaseerd is op 75% van het (individuele) minimumloon. Maar als je een partner hebt, dan kijken ze of jullie samen wel uitkomen op het sociaal minimum voor paren?
Hij ontvangt dan gewoon voor tweequote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, daar komt het op neer.
Daarom is het ook een toeslag, en geen verhoging van de Wajong, want dan zou de gezonde partner immers ook Wajong ontvangen.
1e hit op Google. Je naam. Je telefoonnummer.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:23 schreef babsje80 het volgende:
@rhubarbje
Hij geeft aan dan ik dan eerst 7 dagen actief moet zijn op dit forum.
Anders stuur jij een mail naar xxx@live.nl En dan stuur ik je mijn cv toe.
En het klopt verdomme nog ookquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:23 schreef wootahH het volgende:
[..]
1e hit op Google. Je naam. Je telefoonnummer.
Nee, het is een toeslag die afhankelijk is van de situatie van de Wajong-ontvanger.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hij ontvangt dan gewoon voor twee
wat een onzin
Maar dan is het toch niet meer individueel als er rekening wordt gehouden met het inkomen van zijn partner?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het is een toeslag die afhankelijk is van de situatie van de Wajong-ontvanger.
Is die Wajong-ontvanger een alleenstaande ouder, dan wordt het aangevuld tot het sociaal minimum voor alleenstaande ouders.... krijgt hij dan ook voor 2? Of 3? Of 4? Afhankelijk van het aantal kinderen?
In dit geval is de Wajong-ontvanger gehuwd en heeft de partner geen inkomen (meer), dan is het aanvragen van de toeslag dus de juiste route, en daar hadden ze TS ook bij de sociale dienst op moeten wijzen.
De toeslag vervalt als TS weer inkomen heeft.
Daarom is het ook een toeslag en geen verhoging van de Wajong, die blijft immers individueel.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar dan is het toch niet meer individueel als er rekening wordt gehouden met het inkomen van zijn partner?
Je parasiteert liever op anderen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:08 schreef babsje80 het volgende:
inderdaad!!!
Ik ben niet van plan dat te doen!!!
We zijn wel goed maar niet gek!!!
Ik ben een heel sociaal mens maar zo sociaal hoef ik niet zijn.
Het enige dat het individueel maakt is dat het op 1 rekening gestort wordtquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom is het ook een toeslag en geen verhoging van de Wajong, die blijft immers individueel.
Tsja, dat geldt voor meer uitkeringen, daarom zijn de toeslagen van het UWV ook volledig losgekoppeld.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het enige dat het individueel maakt is dat het op 1 rekening gestort wordt
Ah, jij hebt een vrouw en zij verdient niet zo veel? Dan krijg JIJ een toeslag zodat JULLIE aan het sociaal minimum zitten.
Ja maar dit is dus andersomquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, dat geldt voor meer uitkeringen, daarom zijn de toeslagen van het UWV ook volledig losgekoppeld.
Voor een alleenstaande ouder geldt toch hezelfde?
Sterker nog; voor een alleenstaande die in de WIA komt en daar een lagere uitkering heeft dan het sociaal minimum voor een alleenstaande kan ook die aanvulling aanvragen.
En wees blij dat het kan, anders moesten die mensen allemaal naar de sociale dienst, waar ze niet aan de eisen kunnen voldoen omdat ze arbeidsgehandicapt zijn.
Er zitten al genoeg mensen in de bijstand die niet kunnen werken, maar daar gedumpt zijn doordat de WAO aangepast werd, of doordat ze geen recent arbeidsverleden hadden toen ze ziek werden.
Wat er fraudegevoelig aan is, is dat iemand die wel kan werken en dus gewoon behoort te solliciteren en dergelijke op die manier indirect via wajong inkomsten verkrijgt. Voor zover ik weet geldt bij wajong geen sollicitatieplicht, wat het dus fraudegevoelig maakt. Als er wel een sollicitatieplicht is, valt het idd wel mee.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 01:08 schreef Leandra het volgende:
Ik zou niet weten wat er fraudegevoelig aan is.
Ik heb overigens ook geen behoefte de regelgeving te verdedigen of verantwoorden, het is alleen wel de route die TS eerst had moeten bewandelen, want deze regeling hoort bij hun situatie, aanvulling door de sociale dienst in principe niet, of pas na een afwijzing van een toeslag-aanvraag.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen (waar is TS gebleven, om maar iets te noemen?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 01:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wat er fraudegevoelig aan is, is dat iemand die wel kan werken en dus gewoon behoort te solliciteren en dergelijke op die manier indirect via wajong inkomsten verkrijgt. Voor zover ik weet geldt bij wajong geen sollicitatieplicht, wat het dus fraudegevoelig maakt. Als er wel een sollicitatieplicht is, valt het idd wel mee.
Lees ik daar nou goed dat ze denkt dat je met de wsnp 'snel van alle shit' afbent?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:39 schreef kwiwi het volgende:
TS is zo te zien al sinds december op zoek naar een baantje dat 100 euro oplevert
http://mobiel.nujij.nl/ec(...)comment&pageStart=61
Dan doe je toch echt iets niet goed hoor. Het is nou niet alsof je 60+ bent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |