abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:56:52 #1
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130055614
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:57:50 #2
250838 Fee-nix
pi_130055645
Ja en toen sloot ik hem ineens :D. Hier weer verder!
Het ging over van alles en nog wat :P.

En KZ heeft een strakke planning!
pi_130055802
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:32 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, hoe weet je dat hoe groot hij later wordt?
Achterin het CB boekje staan curves die lopen tot 18 (of zelfs nog verder?) jaar. Als ik dan zijn huidige lijntje doortrek, kom ik rond de 1.70 uit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130055819
Kz
Leuk!

Tinu
Fijn dat het beter gaat

Goede stats phaidra!

S moest vanmorgen overgeven :( veel last van omhoog komend zuur. Naast de med en letten op voeding is er niets aan te doen. Gelukkig sliep ze vannacht wel goed.
pi_130056203
In de grafiek van groeigids.nl kun je ook de lijntjes doortrekken. M is nu juist weer vrij groot maar aangezien man en ik onder gemiddeld zijn (qua lengte dan ;) ) verwacht ik niet dat hij de 1,90 gaat halen.

Bedankt Fee en Sam! Hoop over 1,5 week met hem naar de kermis te kunnen. Ben benieuwd!

Zoe, heb je al wel contact gehad met de ka? Of was het "niks aan te doen" van de ka afkomstig? Sneu!
pi_130056490
Kyara
Ik kan de ka altijd bellen dat is wel fijn. Volgens hem moet het ooit beter worden en tot die tijd is het zoals het is.. Verder onderzoek wil hij opzich wel doen maar schijnt voor S erg vervelend te zijn. Opzich gaat het goed met eten, slapen, ze groeit goed 84cm/9,7kg.
Het zuur komt denk ik van het eten omdat ze steeds meer kan eten (dus misschien iets teveel of iets wat zuur opwekt). Heb het vandaag wat meer verdeelt over de dag, hoop dat het helpt.
pi_130056493
Groeicurve kun je ook bij TNO bekijken, dan krijg je ook een schatting van de lengte. Www.tno.nl/Groeicurve
Chris begin heel hoog in de curve, maar hij zit nu precies in het midden. Daan zit net onder het midden, maar die lijkt niet zo te zakken, dus dan komen ze op hetzelfde uit. Babygroei zegt niet alles..

Tandenpoetsen hier een keer per dag. Daan wil ook wel graag, dus dat scheelt. De tandarts zei dat je max 1 keer per dag met tandpasta hoeft te poetsen tot 2 jaar, omdat ze ander teveel fluoride inslikken. Dan tot het wisselen met peutertandpasta 2 keer per dag, tijdens en erna grote kinder/volwassen tandpasta..
Een tweede keer poetsen mag wel met water, maar een slokje water na het eten kan ook.

Zoé, balen dat er niks aan gedaan kan worden. Hopelijk is het van korte duur.
pi_130056900
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeicurve kun je ook bij TNO bekijken, dan krijg je ook een schatting van de lengte. Www.tno.nl/Groeicurve
Chris begin heel hoog in de curve, maar hij zit nu precies in het midden. Daan zit net onder het midden, maar die lijkt niet zo te zakken, dus dan komen ze op hetzelfde uit. Babygroei zegt niet alles..

Tandenpoetsen hier een keer per dag. Daan wil ook wel graag, dus dat scheelt. De tandarts zei dat je max 1 keer per dag met tandpasta hoeft te poetsen tot 2 jaar, omdat ze ander teveel fluoride inslikken. Dan tot het wisselen met peutertandpasta 2 keer per dag, tijdens en erna grote kinder/volwassen tandpasta..
Een tweede keer poetsen mag wel met water, maar een slokje water na het eten kan ook.

Zoé, balen dat er niks aan gedaan kan worden. Hopelijk is het van korte duur.
De url is veranderd: http://groeiweb.pgdata.nl/groeiweb_ouder/calculator.asp

Meteen even uitgeprobeerd :) Grappig dat beide schattingen zo dicht bij elkaar liggen!

quote:
De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 174,3 cm.

Uw kind is nu 74 cm. lang. Dit is 5 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 1 jaar.
4% is korter en 96% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 175 cm.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130057701
Ik begreep laatst dat kinderen op hun 2e de helft van hun uiteindelijke lengte bereikt hebben. Weet niet hoe nauwkeurig dat is.

M bij de groeicalculator:

quote:
De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 186 cm.

Uw kind is nu 82 cm. lang. Dit is 0 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 1 jaar.
46% is korter en 54% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 183 cm.
Het trekt vast bij als die korte pootjes van hem eens in verhouding komen :+

Wat naar voor S Zoe!

Tandenpoetsen is hier soms opeens drama. Ik heb het een tijdje geprobeerd met samen poetsen, hij bij mij etc., maar het helpt weinig. Toen maar overgestapt op de houdgreep-methoden en dat werkt zowaar, na 2-3 keer gaat het weer probleemloos.

Wij hebben vanochtend lekker boekje gelezen O+ Meestal heeft hij daarvoor geen rust in de kont, maar nu kwam hij zelf met zijn Dikkie Dik boek aan wandelen (ondertussen oerkreten als "hhnngghnnnggg" :% uitslaand, het boek is nogal zwaar :') ). en hebben we het helemaal doorgebladerd. Op elke bladzijde natuurlijk 'poes, poes' roepen, maar hij herkende bijvoorbeeld ook de, toch best abstract getekende, regen.

Ik ben trouwens van slag, vanmorgen sliep hij al een half uur langer dan normaal en nu ligt hij er ook al vanaf 12 uur in :o Ik verveel me haast :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_130058737
quote:
De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 180,5 cm.

Uw kind is nu 85 cm. lang. Dit is 2 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 2 jaar.
76% is korter en 24% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 188 cm.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:29:37 #11
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130058819
Anouk ligt er al in sinds half 1 en ik verveel mij niet hoor!
Heb een kastje gescoord bij de Kringloop (¤6,50!), 1 met drie rieten manden, maar de buitenkant wilde ik wit hebben en zo geschiede :P Ik was geïnspireerd door jullie mooie speelhoeken! :D En eigenlijk wil ik nog foto's bestellen, maar dat moet op de laptop en die kan niet zonder het snoer in het stopcontact }:| maar dan moet dus binnen zitten en daarvoor is het te mooi weer *O*

En ik zag bij de Kringloop ook nog een keukentje (hij was wel wat aan de grote kant, maar volgens mij kan je er wel een stukje tussenuit) staan, voor weinig en ook best verlept, maar opknappen kan natuurlijk. Straks ff met lief overleggen!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_130058900
Ik verveel me ook niet. Ik heb tassen vol met kleding te fotograferen.... :X

En ik wil alles tegelijk online zetten....
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:38:24 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130059103
Dat wil ik ook nog eens goed uit zoeken en wat online zetten, maar dan moet ik de zolder op en daar is het veel te warm nu! :D
Zelfde met stofzuigen, doe ik meestal ook nog ff op woensdag, geen zin in! Lekkere niks dag vandaag, voor wat betreft huishouden....alhoewel ik wel al 2 wassen heb gedraaid en er nog 1 in zit, maar goed...das anders :P
pi_130059489
Ik heb geld nodig voor nieuwe kleertjes :P

En bovendien staan al die tassen me best wel in de weg...
pi_130059573
En kunnen jullie trouwens nog dat verhaal van die baby/dreumes die een ontzettende hekel had aan in bad gaan en douchen?

Diezelfde dreumes zeurt nu zelf om "bad", "eend", "boot" en "vis"!
(okey, als er haren worden gewassen dan klinkt het alsof er een moord gepleegd wordt en dreigt hij zelfs uit bad te klimmen)
pi_130059967
Och Zoe, ik hoop echt dat S er snel overheen groeit ofzoiets. Arm guppie!

Go M! Badderen is tof :) wel zo fijn, nu het haren wassen nog dan...

Mijn M heeft een beginnende oorontsteking aan beide oren, links is al wat verder dan rechts. Heb een neusspray meegekregen, hoop dat t helpt.

quote:
"De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 164 cm.
Uw kind is nu 73 cm. lang. Dit is 1 cm. onder het gemiddelde van meisjes van ca. 1 jaar.
38% is korter en 62% is langer. De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 170 cm."
Verveel me ook niet, logo voor mezelf maken! Vrijdag naar kvk :) Yihaa, actie! Al vind ik het wel doodeng, "een eigen bedrijf".
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:27:54 #17
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_130064648
Ohw spannend SupremeEvil, succes ^O^ en nu maak je mij en waarschijnlijk ook anderen heel nieuwsgierig wat je gaat beginnen ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_130064883
Spannend SE!
Ben ook nieuwsgierig

Leuke projecten Susie! :)
pi_130065875
Ik was nog vergeten te zeggen dat je ook schuim puzzeltjes hebt voor in bad of douche van Nijntje, die zijn ook tof.

Dank voor die tips voor groeiberekening.

Wat naar Zoe. Fijn dat het slapen goed ging.

Cs klinkt heerlijk.

Kyara tof dat hij nu juist in bad wil. Hier waterratjes, zijn niet weg te slaan uit water.

Susie fijn van het nieuwe meubel. Waar zijn de foto's?

SE wat ga je precies doen?

Vandaag geen overdracht op de opvang. Een andere papa ging daarover in discussie, mijn man ging gewoon weg. Ik weet alleen, dat hij maar 5 kwartier heeft geslapen. Dat leverde een record vroeg naar bed gaans tijd op: 19.15 uur aan de borst in slaap gevallen. Nu nog in bed leggen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:53:39 #20
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130069728
Hij is nog niet af Tinu! Net een tweede laag erop geknald, staat nu nog te drogen. En morgen en over mogen werken, dus foto's komen dit weekend? Zal ik ff voor en na doen van Anouk haar speelhoek :P

Douchen is het nog steeds niet hier, op vakantie ging ze zitten in de douche, maar hier dus echt niet. Ik ga nog wel kijken voor die badstickers, lijkt mij leuk! Intertoys dus!

Ik ben ook wel benieuwd naar wat voor bedrijf je gaat beginnen SE!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:04:16 #21
250838 Fee-nix
pi_130070253
Zoë sneu... hoop dat het verdelen over de dag wat geholpen heeft.

O DF goed dat je t zegt van dat teveel aan fluoride... Nu doe ik altijd al een miniem beetje tandpasta op de borstel, maar misschien dus toch 's ochtends met alleen water doen.. hmmmz.

Tandenpoetsen gaat nu sinds twee ochtenden trouwens beter! Ssssst... do'nt jinx it!

Dat met die groeicalculator vind ik wel grappig! Ga ik ook eens proberen, na het volgende CB bezoek. En that reminds me: moet ze nog ff bellen voor de 18 mnd afspraak. Ik zou een brief krijgen, maar tot nu toe nog niks en hij is toch echt al ruim 18 maanden nu.

Haha CS, hoe M met dat dikkie dik boek liep! En knap dat hij ook regen herkent! Hoe lang heeft hij uiteindelijk geslapen?

Goeie buit bij de kringloop, Susie! En respect voor dat soort projectjes, ik ben er veel te lui voor :@ . Iets schilderen, wat dan ook, ik moet er niet aan denken :@ .

Kyara, ja jij zal wel veel kleertjes hebben! Heb je ze al allemaal op de foto? Of is het een meerdaags/meerweeks project? :P Wat lekker dat M het badje nu wel leuk vindt!!

Ah bah SE dus toch beginnende oorontsteking. Hoop dat de spray snel helpt. Wat spannend een eigen bedrijf!! Ben ook nieuwsgierig wat je gaat doen dan!

Tinu wat raar, geen overdracht :? . Hadden ze daar ook een goede reden voor?

Mijn S is echt gek op het bad tegenwoordig! Vroeger vond hij het ook al leuk! Maar nu rent hij 's avonds zowat naar de trap als hij het woord 'bad' hoort. En dan echt blijven gillen 'bad! bad! baaaaaad!' :D
pi_130070335
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:18 schreef Tinuviel het volgende:
Ik was nog vergeten te zeggen dat je ook schuim puzzeltjes hebt voor in bad of douche van Nijntje, die zijn ook tof.

Dank voor die tips voor groeiberekening.

Wat naar Zoe. Fijn dat het slapen goed ging.

Cs klinkt heerlijk.

Kyara tof dat hij nu juist in bad wil. Hier waterratjes, zijn niet weg te slaan uit water.

Susie fijn van het nieuwe meubel. Waar zijn de foto's?

SE wat ga je precies doen?

Vandaag geen overdracht op de opvang. Een andere papa ging daarover in discussie, mijn man ging gewoon weg. Ik weet alleen, dat hij maar 5 kwartier heeft geslapen. Dat leverde een record vroeg naar bed gaans tijd op: 19.15 uur aan de borst in slaap gevallen. Nu nog in bed leggen.
Wel vervelend dat je geen overdracht gehad hebt.

Wordt bij jullie op het dagverblijf niets vastgelegd wat er op een dag gebeurd? Zodat je zelf terug kunt kijken? Dat vind ik zelf hier erg prettig namelijk, als er dan ooit geen tijd is voor (goede) overdracht, kan ik thuis in het computersysteem nog even nakijken hoelang ie geslapen heeft (en toen ie kleiner was hoeveel ie gegeten heeft/piepkuikens e.d.)
Weet bij het dagverblijf waar de kleine van vrienden van ons zit dat ze alles in een schriftje schrijven wat je dan door kunt kijken/mee kunt nemen.

Tandenpoetsen gaat hier de ene keer goed en zonder morren en de andere keer is het chaos. Het gebeurd hier wel altijd hoe dan ook, maar als het chaos is is het vaak wel wat korter.. Papa mag trouwens beter tandenpoetsen als ik. We doen ook niet zo moeilijk over de plek waarop, als hij niet in de badkamer op de wc wil zitten dan doen we het op z'n slaapkamer op de commode of op de bank.
Qua geschatte lengte liggen de berekeningen wel wat uit elkaar. Is de 90 cm die hij nu is een ruwe meting maar klopt wel aardig volgens mij (binnenkort verwacht ik weer een uitnodiging voor de twee jaarsafspraak)

quote:
De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 181,8 cm.

Uw kind is nu 90 cm. lang. Dit is 2 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 2 jaar.
73% is korter en 27% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 187 cm.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:13:31 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130070693
Hier is de overdracht ook nooit zo lang hoor, maar komt ook omdat lief niet naar dingen vraagt en/of ze goed onthoud :X Wel een schriftje, maar daar schrijven ze niet in hoe lang ze geslapen heeft en dergelijks.

Ik maak van dit soort projecten ook niet mijn hobby Fee ;)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:21:56 #24
250838 Fee-nix
pi_130071133
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:13 schreef Susie het volgende:

Ik maak van dit soort projecten ook niet mijn hobby Fee ;)
Haha, maar wel stoer dat je het hebt gedaan! Ben ook benieuwd naar het resultaat :).
pi_130071238
Fee, hij heeft uiteindelijk 3 uur en een kwartier geslapen :o En het is ook niet zo dat ik niets te doen heb hoor, maar ik ben er zo aan gewend dat hij stipt naar 2 uur wakker wordt, dat ik er maar een beetje verloren bij zat :D Ik wilde 's middags nog op pad met de auto, maar het was zo laat dat we maar een rondje door de buurt hebben gekuierd, waar ik op een superfijne speeltuin stuitte O+

Wat fijn dat M nu wel in bad wil Kyara!

Toffe projectjes Susie, ik vind het ook maar dapper. (en ik was nog vergeten te jompelen voor het niet-gegroeide ding *O* )

SE, ik ben ook nieuwsgierig!

Wij hebben bij het kdv heel old school een schriftje, maar ik babbel ook altijd nog even bij. Maar buiten hoe lang hij heeft geslapen (hoewel dat standaard een uur is) en of er grote bijzonderheden zijn, vind ik dat meer gezellig kletsen.

Zijn jullie dreumesen ook zo monomaan? De mijne is dus al maanden bevlogen van auto's. Ie-de-re auto moet voortdurend benoemd worden. Allemaal met enorm enthousiasme, echt met zo'n luid stemmetje van opwinding. Prima natuurlijk, maar ik heb dus níets met auto's maar ik moet het soms wel echt uit mijn tenen halen om wéér enthousiast te reageren wanneer er een afgetrapte VW polo wordt benaderd alsof het een glimmende Ferrari is :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')