abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130056934
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Wikipedia:

[..]

Ze koppelen zich dus los van de samenleving. Lijkt mij niet meer dan normaal dat een sociaal democratische partij daar tegen is.
Dan moeten het echt honderden of zelfs duizenden huizen zijn...
pi_130057321
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Een bejaardencomplex met een centrale ingang en portier, wat is dat dan?
En een gesticht, met zo'n groot hek eromheen ?

Behalve dat er geen fysiek hek omheen staat is bv een bejaardencomplex ook een vorm van gated community.
Laat ik voorop stellen, het interesseert me geen reet wat ze in capelle willen doen, ze bouwen maar.

Een bejaardencomplex zonder hek is per definitie geen gated community.
En een gesticht?! Serieus? Kom je daarmee als voorbeeld?
Een hek om een gesticht is om de patienten binnen het hek te houden, een gated community is om anderen buiten te houden.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_130057672
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:44 schreef Sisko het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen, het interesseert me geen reet wat ze in capelle willen doen, ze bouwen maar.

Een bejaardencomplex zonder hek is per definitie geen gated community.

Het is wel hetzelfde principe.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_130057789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:53 schreef Metro2005 het volgende:
Het is wel hetzelfde principe.
Nee, een bejaardenhuis is geen openbaar gebied, een buurt/wijk wel.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:56:58 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_130057796
Symptoombestrijding.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_130057808
quote:
11s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, een bejaardenhuis is geen openbaar gebied, een buurt/wijk wel.
Een gated community ook niet toch? Dus is het hetzelfde.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_130057862
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:57 schreef Metro2005 het volgende:
Een gated community ook niet toch? Dus is het hetzelfde.
Nee, niet hetzelfde.
pi_130057890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Wikipedia:

[..]

Ze koppelen zich dus los van de samenleving. Lijkt mij niet meer dan normaal dat een sociaal democratische partij daar tegen is.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:27 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij heeft zo'n community ook een soort van toegangsbeleid dat verder gaat dan een bepaald inkomen om de huur te kunnen betalen en het bijvoorbeeld niet toelaten van huisdieren. Daar zit het probleem denk ik.
En speciale allochtonen woningen en moslim tehuizen hebben geen 'bepaald' toegangsbeleid?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:01:00 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_130057924
Ik zou het wel fijn vinden. Deur hoeft niet op slot, alleen geciviliseerde mensen om je heen. Niets mis mee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_130057943
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En speciale allochtonen woningen en moslim tehuizen hebben geen 'bepaald' toegangsbeleid?
daar mag iedereen over straat lopen zeg maar, dat is het verschil
pi_130057957
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, niet hetzelfde.
Goed argument.

Ik vind het hetzelfde principe. Blijft raar dat de pvda er tegen is. Je mag toch ook een hek zetten voor een woongemeenschap of je eigen huis, waarom dan niet voor een wijk. Zeker aangezien de politiek gewoon keihard faalt om het volk adequaat te beschermen tegen het import tuig is dit een logisch gevolg.
pi_130057984
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:01 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

daar mag iedereen over straat lopen zeg maar, dat is het verschil
Alleen niet verder dan de grens die door het toegangsbeleid is bepaald. Exact hetzelfde als de gated communities.
1947-2016
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:03:02 #38
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_130057995
In hoeverre verschilt dit van een appartementencomplex? Die zijn ook allemaal afgesloten. Kan je ook zien als gated community.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_130057999
nou eigenlijk dacht ik meer van, daar kunnen de kinderen buiten spelen zonder dat er verkeer door de straat rijd enz
pi_130058021
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alleen niet verder dan de grens die door het toegangsbeleid is bepaald. Exact hetzelfde als de gated communities.
?
pi_130058091
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:03 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

?
Een bejaardetehuis of apartementencomplex speciaal voor allochtonen kom je ook niet zomaar in. Bij een bejaardetehuis heb je een centrale ingang waar je in moet al wil je entree en in de apartementencomplexen een sleutel.

Dat je daar ook 'gewoon' over straat kunt lopen gaat niet op.
1947-2016
pi_130058107
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:01 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind het hetzelfde principe. Blijft raar dat de pvda er tegen is.
Wat jij vind is voor de PvdA niet relevant. En het is natuurlijk juist niet vreemd dat de PvdA tegen is, aangezien het invoeren van een soortement apartheid op wijkniveau indruist tegen hun gedachtengoed.

quote:
Je mag toch ook een hek zetten voor een woongemeenschap of je eigen huis, waarom dan niet voor een wijk.
Je eigen huis is van jezelf, de openbare weg (die ook door de gated community loopt en door de maatschappij wordt onderhouden) mag je nooit zomaar afsluiten.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:08:00 #43
53267 TC03
pi_130058143
quote:
11s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Je eigen huis is van jezelf, de openbare weg (die ook door de gated community loopt en door de maatschappij wordt onderhouden) mag je nooit zomaar afsluiten.
Wie zegt dat het een openbare weg is dan? :o
pi_130058171
quote:
11s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Wat jij vind is voor de PvdA niet relevant. En het is natuurlijk juist niet vreemd dat de PvdA tegen is, aangezien het invoeren van een soortement apartheid op wijkniveau indruist tegen hun gedachtengoed.

:') !

quote:
Als iemand nou een flinke lap grond koopt, daar huizen op bouwt, wegen op aanlegt en waar je mensen laat wonen, waarom zou je daar geen hek om mogen zetten? Vakantieparken hebben bv toch ook een hek erom heen?
pi_130058186
quote:

[..]

[..]

Waarom zijn die hypocrieten in Amsterdam dan wel voor woningen die apartheid en niet-integreren veroorzaken?
quote:
1947-2016
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:09:46 #46
53267 TC03
pi_130058197
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

:') !

[..]

Als iemand nou een flinke lap grond koopt, daar huizen op bouwt, wegen op aanlegt en waar je mensen laat wonen, waarom zou je daar geen hek om mogen zetten? Vakantieparken hebben bv toch ook een hek erom heen?
Kan met bestemmingsplannen te maken hebben. Zo'n huis moet natuurlijk een adres hebben, weet niet of een adres volgens de wet publiekelijk toegankelijk moet zijn? Kan me voorstellen dat er wel wat haken en ogen aan zitten.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:10:09 #47
53267 TC03
pi_130058206
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom zijn die hypocrieten in Amsterdam dan wel voor woningen die apartheid en niet-integreren veroorzaken?

[..]

PvdA Amsterdam =/= PvdA Capelle.
pi_130058225
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:09 schreef Red_85 het volgende:

Welke hypocrieten in Amsterdam? De PvdA in Capelle maakt bezwaar tegen een plan voor een gated community in Capelle, daar heeft Amsterdam niks mee te maken, Calimero.
pi_130058268
In principe niet zo'n probleem lijkt me inderdaad. Als het de proporties van sommige staten de VS krijgt kan je wel het probleem krijgen door de gedachte van:
Veiligheid is geen publiek issue meer, want ik (en mijn andere well-off vrienden) regelen dat allemaal zelf wel omdat we zelf betalen voor private beveiliging van ons buurtje -> lobbying voor focus op andere zaken dan veiligheidszorg want niet meer noodzakelijk voor de mensen met knaken -> budgetten publieke veiligheidszorg (lees: politie) gaan omlaag -> politie gaat zich met minder bezig houden met surveillance e.d. -> gated communities hebben hun eigen "private politie" die surveilleert terwijl de onderklasse in een soort van vogelvrije buurten woont omdat die zowel geen politie surveillance meer heeft, en private security niet betaald kan worden.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:14:06 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_130058325
Het is in ieder geval wel een glijdende schaal om steeds maar grotere gedeeltes af te scheiden van de rest van de maatschappij. Ik heb geen problemen met het afbakenen van een appartementencomplex maar een hele wijk gaat me eigenlijk net iets te ver. Het gaat dan wel om een stuk woongebied in de open lucht wat niet bereikbaar is voor een groot deel van de bevolking.

Aan de andere kant is het wel zo dat men moet kunnen wonen hoe ze willen wonen zolang het aan de bouwvoorschriften voldoet. Als ik een stuk land koop met een stel vrienden waar genoeg ruimte is voor zeg maar 10 huizen en ik kies ervoor om daar een hek voor te zetten waar elk huishouden een knop voor krijgt om deze open te doen is het dan nog steeds onwenselijk?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')