abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 01:47:10 #101
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130119305
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 00:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En nu?

Moet nu 99% van hurend NL de straat op om 'Halleluja' te zingen? Of wat wil je ermee zeggen dan?
Dat woningverbeteringen niet altijd worden doorberekend aan de huurder.
pi_130120453
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:02 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

In Zweden en Noorwegen is het leven weer 2x tot 3x duurder dan in NL en Duitsland.
Dat is ook weer overdreven hoor, vooral wbt Zweden.
pi_130121258
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 01:47 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat woningverbeteringen niet altijd worden doorberekend aan de huurder.
Dat zit hem toch ook gewoon in het puntensysteem. Zoals bij jou van blokverwarming naar gasketel. Is natuurlijk geen verbetering in de zin van je huis is beter geworden. Alleen maar verandering van het warmtesysteem, je huis was verwarmd en bleef verwarmd. Mijn insziens dan ook geen recht voor welke WBV dan ook om dat te verrekenen in de huur.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:15:52 #104
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130121679
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:50 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dat zit hem toch ook gewoon in het puntensysteem. Zoals bij jou van blokverwarming naar gasketel. Is natuurlijk geen verbetering in de zin van je huis is beter geworden. Alleen maar verandering van het warmtesysteem, je huis was verwarmd en bleef verwarmd. Mijn insziens dan ook geen recht voor welke WBV dan ook om dat te verrekenen in de huur.
Daar krijgen ze toch huur voor ??
Schilderen of vervanging van een keuken of ketel valt onder slijtage

Bij mij zijn alle binnendeuren vervangen en de voordeur vorig jaar en de gevel, is opnieuw gevoegd
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_130121775
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:15 schreef HD9 het volgende:

[..]

Bij mij zijn alle binnendeuren vervangen en de voordeur vorig jaar en de gevel, is opnieuw gevoegd
En geen huurverhoging natuurlijk. Er was hier gewoon een discussie gaande aangaande hogere huur. Maar niet iedereen snapt het verschil tussen verbetering en vervanging.
Mischien was jou voordeur wel helemaal rot en is de nieuwe deur echt wel een verbetering maar een deur vervangen door een deur is gewoon een vervanging niks meer niks minder.
pi_130122252
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:15 schreef HD9 het volgende:

[..]

Daar krijgen ze zelfs steeds meer huur voor, elk jaar wat meer, de afgelopen en komende tijd zelfs heel wat meer.

Wat heb jij trouwens met je binnendeuren uitgespookt dat die vervangen moesten worden?
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:49:37 #107
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130122343
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Daar krijgen ze zelfs steeds meer huur voor, elk jaar wat meer, de afgelopen en komende tijd zelfs heel wat meer.

Wat heb jij trouwens met je binnendeuren uitgespookt dat die vervangen moesten worden?
niks, dat was kennelijk zo vastgelegd in het vervangschema .
Of andere deuren van een andere fabrikant, ook allemaal ander hang en sluitwerk

Voor de voordeur inbraakproof
pi_130122535
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:49 schreef HD9 het volgende:

[..]

niks, dat was kennelijk zo vastgelegd in het vervangschema .
Of andere deuren van een andere fabrikant, ook allemaal ander hang en sluitwerk

Voor de voordeur inbraakproof
Geen wonder dat die huren zo uit de pan swingen, als ze zaken gaan vervangen niet omdat ze aan vervanging toe zijn, maar omdat het zo in het vervangschema staat :D
pi_130122644
Je hoort nu geloof ik 3 jaar achter elkaar van die Pipoos in Den Haag roepen: Ja volgend jaar gaan de prijzen weer stabilseren.......

Blijkbaar zijn dat van die clowns die zelf een duur huis hebben en hopen dat hun eigen huis prijs niet nog verder daalt.

De prijzen in nederland zijn belachelijk. Nergens in europa betaal je volgens voor een m2 zoveel als in Nederland.

Conclusie moet zijn dat iedereen voor de crisis teveel heeft betaald voor een huis. Ik denk dat er nog wel 10% vanaf gaat het komende jaar.

Ik zie nu huizen op een bepaalde locatie die 2 jaar geleden 225000 euro waren nu allemaal in de verkoop gaan voor 175000 euro..zegt al genoeg. De prijscorrectie is nog vele malen groter dan wat beweerd wordt.
Ajax is mijn leven!
pi_130123164
Dat die pipo's (en VEH en NVM) dat continu lullen, is niet fout. Het is vooral het vertrouwen wat zorgt voor deze ellende en als we alleen maar negatief blijven lullen en negatieve berichten de wereld in gooien, wordt het alleen maar erger. Dat is in niemands belang.

En het wonen in Nederland is duur ja maar we willen dan ook allemaal in een stad wonen, op loop afstand van een centrum en toch de rust voor onze kinderen en honden die door een bos moet kunnen rennen. Dat is qua prijs in andere landen niet veel anders, wel mag er nog wat af van de grondprijzen, maar dat willen gemeentes niet betalen.

En die huizen waar jij het over hebt, zijn dat appartementen? Of kijk je naar de oude vraagprijs en vergelijk je dat naar de uiteindelijke betaalde prijs? Want meer dan 20% daling zie je weinig in 2 jaar, wel dat men graag te veel vraagt zodat er "onderhandelruimte" is
pi_130123470
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:24 schreef opgebaarde het volgende:
Dat die pipo's (en VEH en NVM) dat continu lullen, is niet fout. Het is vooral het vertrouwen wat zorgt voor deze ellende en als we alleen maar negatief blijven lullen en negatieve berichten de wereld in gooien, wordt het alleen maar erger. Dat is in niemands belang.

En het wonen in Nederland is duur ja maar we willen dan ook allemaal in een stad wonen, op loop afstand van een centrum en toch de rust voor onze kinderen en honden die door een bos moet kunnen rennen. Dat is qua prijs in andere landen niet veel anders, wel mag er nog wat af van de grondprijzen, maar dat willen gemeentes niet betalen.

En die huizen waar jij het over hebt, zijn dat appartementen? Of kijk je naar de oude vraagprijs en vergelijk je dat naar de uiteindelijke betaalde prijs? Want meer dan 20% daling zie je weinig in 2 jaar, wel dat men graag te veel vraagt zodat er "onderhandelruimte" is
ik heb het over een locatie waar ik de afgelopen 3 jaar zelf een huis wilde gaan kopen en gelukkig heb ik dat niet gedaan.

Het gaat om appartementen en eengezinswoningen. En het is een vrij nieuwe wijk die tussen 2001 en 2010 tot stand is gekomen. Maar over het algemeen constateer ik het niet alleen op deze locatie maar ook in andere gebieden.

ik ben nog steeds aan het kijken en het moment komt steeds dichterbij dat ik de knoop ga doorhakken maar ik ben blij dat ik 3 jaar geleden geen huis heb gekocht.
Ajax is mijn leven!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:45:59 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130123763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:50 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Klopt. Maar voor een zuinige stoker is het veel voordeliger ;)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:02:48 #113
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_130124255
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_130124343
Kadaster, kan ook gewoon de hele zooi aan verkopen uit December-Maart zijn geweest die uit zijn gesteld tot nu om in de vakantie te kunnen verhuizen / om te wachten tot de oude bewoners konden verhuizen. Zegt nog niets - pas als er meerdere maanden een piek te zien is kan je echt iets zeggen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_130124470
quote:
Vorig jaar juni was er een enorme stijging. Dus juli vorig jaar was slecht en niet zo zeer juli dit jaar zo geweldig
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:17:35 #116
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_130124731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:45 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Luxemburg is het rijkste land van de EU. De lonen zijn enorm hoog. Tja, de belastingen ook, maar je kunt daar met gemak net over de grens gaan wonen. Verder heb ik overigens totaal geen verstand van het Luxemburgse belastingstelsel.
Ik weet wel hoe rijk Luxemburg is, maar er gaat toch geen significante migratie naar Luxemburg op gang komen... Wat gaan ze daar doen? En die eventueel paar honderd mensen die dat wel doen hebben echt geen invloed op onze huizenprijzen..
pi_130125149
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja maar ook als er bij HD9 dus geen nieuwe deuren in waren gekomen was die huur wel verhoogt. Dat dat gebeurt heeft helemaal niks met elkaar uit te staan.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:38:30 #118
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130125345
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:31 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ja maar ook als er bij HD9 dus geen nieuwe deuren in waren gekomen was die huur wel verhoogt. Dat dat gebeurt heeft helemaal niks met elkaar uit te staan.
inderaad en vervanging van de keuken of de ketel ook niet
verder zijn er nooit grote nieuwe investeringen, voor het extra dubbel glas boven moest ik wel een extra heffiing betalen
met zonnepanelen al dat ook wel zo zijn, want daar verwacht ik een aanbod van binnekort
pi_130125597
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:31 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Jawel, want de (start)huurprijs is gebaseerd op een onderhoudsschema, waar kennelijk allerlei verkwisting in staat. Het moet eruit als het in het schema staat, niet als het daadwerkelijk aan vervanging toe is (of niet).

Het moet uit de lengte of de breedte komen. Dan begrijp ik steeds beter waarom woningbouwcorporaties ondanks de bergen rijkssubsidie waar ze destijds die panden mee gesticht hebben en alle fiscale douceurtjes die ze decennia genoten hebben niet uitkomen met hun huurpenningen.
pi_130125738
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Jawel, want de (start)huurprijs is gebaseerd op een onderhoudsschema, waar kennelijk allerlei verkwisting in staat. Het moet eruit als het in het schema staat, niet als het daadwerkelijk aan vervanging toe is (of niet).

Het moet uit de lengte of de breedte komen. Dan begrijp ik steeds beter waarom woningbouwcorporaties ondanks de bergen rijkssubsidie waar ze destijds die panden mee gesticht hebben en alle fiscale douceurtjes die ze decennia genoten hebben niet uitkomen met hun huurpenningen.
Lijkt mij stug dat er al een onderhoudsschema is voor vervanging van alles bij nieuwbouw. WBV zullen daar vast wel rekening mee houden maar zo gedetaileerd verwacht ik dat niet.

Waarom dan in het huurhuisje waar ik vorig jaar in gezeten heb werd bij de buren links en rechts de badkamer 5 jaar vervangen voor dat ze het deden in het huisje waar ik in zat. Terwijl de bewoners voor mij en links rechts er allemaal 20 jaar en langer woonden.

Met de eindinspectie was de gast die kwam ook zeer verbaasd dat dat nog niet gebeurt was. 1 maand later waren ze er dan wel druk mee bezig.
pi_130125966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:50 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Lijkt mij stug dat er al een onderhoudsschema is voor vervanging van alles bij nieuwbouw. WBV zullen daar vast wel rekening mee houden maar zo gedetaileerd verwacht ik dat niet.
Dat beweert HD9!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:40:29 #122
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130129022
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:50 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ja toch wel want iedereen kreeg nieuwe deuren of ze nu lelijk waren of niet, en het is geen woningbouwvereniging maar een verzekeraar
pi_130135046
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:24 schreef opgebaarde het volgende:

We moeten vooral af van het idee dat lagere huizenprijzen negatief zijn...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_130135743
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

We moeten vooral af van het idee dat lagere huizenprijzen negatief zijn...
Begrijp niet zo goed wat jij bedoelt
pi_130135858
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:40 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ja toch wel want iedereen kreeg nieuwe deuren of ze nu lelijk waren of niet, en het is geen woningbouwvereniging maar een verzekeraar
Dat bewijst alleen maar dat er bij die verzekeraar nu dus iemand zo slim is om jullie allemaal nieuwe deuren te geven. Dat zegt niet dat (ik weet niet hoe oud jouw huis is natuurlijk) dat er 20 jaar geleden toen ze net opgeleverd waren er een lijst is gemaakt van in 2013 vervangen wij alle deuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')