Verdomme manquote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:31 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom niet gewoon overal gratis parkeren en alleen boetes voor fout en te lang parkeren ?
Per centiliter volgens mij, maar goed. Strak plan, en de tarieven zullen inderdaad wel wat omhoog gaan, maar alsnog is het een eerlijker systeem.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:28 schreef tong80 het volgende:
en aan de pomp betaal je per milliliter.
Kom eens vaker langs in NWS. Doe ik al tijden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Per centiliter volgens mij, maar goed. Strak plan, en de tarieven zullen inderdaad wel wat omhoog gaan, maar alsnog is het een eerlijker systeem.
Verder mijn complimenten aan tong voor het opnemen van een bron in de OP
Als de trein voor 80% leeg is moet je toch ook een kaartje kopen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:49 schreef Yi-Long het volgende:
Betalen voor parkeren is belachelijk in de meeste gevallen. In sommige gevallen is het te begrijpen, zoals Amsterdam enzo, maar in de meeste gevallen is het gewoon een extra melk-koe voor de gemeente.
Waarom in Bergen aan Zee betalen om te parkeren in de winter, wanneer 90% van de parkeerplaatsen vrij staan!? Waarom betalen om te parkeren bij winkelcentrum Middenwaard in HHW wanneer doordeweeks 80% van de parkeerplaatsen vrij staan!?
Ik blijf dan JUIST weg, dus dan ga ik niet naar Bergen, en ik ga niet naar Middenwaard. Of ik zet de auto ergens in een woonbuurt.
Je betaalt al gemeentebelasting. Je betaalt al wegenbelasting. Je betaal al normale belastingen. Je betaalt al accijns op brandstof. Etc etc. Parkeren hoort gewoon 'gratis' te zijn wanneer er geen noodzaak is om het betaald in te voeren.
Eigen verantwoording, wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:53 schreef LoggedIn het volgende:
Wauw, op publieke parkeerplaatsen mag je wel per minuut afrekenenJammer alleen dat je het van te voren moet doen, en je dus alsnog veel te veel betaalt. Dan wel vooraf, dan wel dankzij een hijgerige parkeerwachter die zag dat je kaartje 5min geleden was vergelopen. Het zou de PvdA sieren om in deze tijd van extreme lastenverzwaringen daar eerst wat aan te doen, alvorens commerciële partijen aan te gaan vallen.
Wie koopt er nog een kaartje tegenwoordig? Gewoon met de Parkmobile- of Yellowbrick-app per minuut afrekenen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:53 schreef LoggedIn het volgende:
Wauw, op publieke parkeerplaatsen mag je wel per minuut afrekenenJammer alleen dat je het van te voren moet doen, en je dus alsnog veel te veel betaalt. Dan wel vooraf, dan wel dankzij een hijgerige parkeerwachter die zag dat je kaartje 5min geleden was vergelopen. Het zou de PvdA sieren om in deze tijd van extreme lastenverzwaringen daar eerst wat aan te doen, alvorens commerciële partijen aan te gaan vallen.
Je moet geen zinnige dingen gaan roepen nu.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:31 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom niet gewoon overal gratis parkeren en alleen boetes voor fout en te lang parkeren ?
Als het overal gratis is, dan kan je ook niet te lang parkeren. Gratis parkeren met ristrictietijd beperkt je vrijheid heel erg, lijkt me ongewenst.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:31 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom betaald parkeren in een wijk die geen onderdeel is van het winkelcentrum? Waarom die schandalige prijzen. Betaal je niet genoeg wegenbelasting om met je auto op de openbare weg te mogen? En de boetes.. niet normaal . Bij onze zuiderburen is een parkeerboete ongeveer 15 euroquote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:23 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als het overal gratis is, dan kan je ook niet te lang parkeren. Gratis parkeren met ristrictietijd beperkt je vrijheid heel erg, lijkt me ongewenst.
Gewoon betaald parkeren, per minuut met mobiele aps (dat kan nu al) en de mensen die centen in de automaat gooien moet je maar per uur laten betalen, dat gaat niet per minuut.
Wat betaal je in Nederland voor een boete ?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom betaald parkeren in een wijk die geen onderdeel is van het winkelcentrum? Waarom die schandalige prijzen. Betaal je niet genoeg wegenbelasting om met je auto op de openbare weg te mogen? En de boetes.. niet normaal . Bij onze zuiderburen is een parkeerboete ongeveer 15 euro
Wat een onzin. Als ik in de winter naar Bergen aan Zee ga en mijn auto neerzet, dan is daar verder vrijwel niemand, dus waarom zou ik dan beperkt zijn in mijn vijheid!?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:23 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als het overal gratis is, dan kan je ook niet te lang parkeren. Gratis parkeren met ristrictietijd beperkt je vrijheid heel erg, lijkt me ongewenst.
Gewoon betaald parkeren, per minuut met mobiele aps (dat kan nu al) en de mensen die centen in de automaat gooien moet je maar per uur laten betalen, dat gaat niet per minuut.
Kan ook wel eerst een minuut, dan per seconde zijn?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:16 schreef zarGon het volgende:
Mobiel bellen gaat tegenwoordig per minuut, toch?
Omdat het bouwen van een garage kosten met zich meebrengt? In de gemeente waar ik woon is het betaald parkeren kostendekkend (voor de afschrijving van de parkeergelegheden en de kosten van controle) en dus geen melkkoek. Dat melkkoek geroep is veel te makkelijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:49 schreef Yi-Long het volgende:
Betalen voor parkeren is belachelijk in de meeste gevallen. In sommige gevallen is het te begrijpen, zoals Amsterdam enzo, maar in de meeste gevallen is het gewoon een extra melk-koe voor de gemeente.
Waarom in Bergen aan Zee betalen om te parkeren in de winter, wanneer 90% van de parkeerplaatsen vrij staan!? Waarom betalen om te parkeren bij winkelcentrum Middenwaard in HHW wanneer doordeweeks 80% van de parkeerplaatsen vrij staan!?
Ik blijf dan JUIST weg, dus dan ga ik niet naar Bergen, en ik ga niet naar Middenwaard. Of ik zet de auto ergens in een woonbuurt.
Je betaalt al gemeentebelasting. Je betaalt al wegenbelasting. Je betaal al normale belastingen. Je betaalt al accijns op brandstof. Etc etc. Parkeren hoort gewoon 'gratis' te zijn wanneer er geen noodzaak is om het betaald in te voeren.
Vind het eigenlijk wel een goed idee. Soms moet je effe ergens snel wezen en moet je direct aftikken voor het volle uur. Dan geniet betalen per minuut de voorkeur, wat mij betreft.quote:
Omdat als je eenmaal aan betaald parkeren begint, je de automobilist weert uit het centrum en mensen in de omliggende wijken dan problemen krijgen met parkeren bij hun huis, omdat er dagjesmensen en toeristen voor je deur staan. In de oude wijken van Leiden is dit een probleem, zo erg dat de bewoners zelfs gepleit hebben voor betaald parkeren in hun wijk en op z'n minst een blauwe zone.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom betaald parkeren in een wijk die geen onderdeel is van het winkelcentrum? Waarom die schandalige prijzen. Betaal je niet genoeg wegenbelasting om met je auto op de openbare weg te mogen? En de boetes.. niet normaal . Bij onze zuiderburen is een parkeerboete ongeveer 15 euro
rond de 67quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat betaal je in Nederland voor een boete ?
Veel geld voor een klein vergrijp.quote:
Dat is toch crimineel manquote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
Parkeerboete is 97 euro incl administratiekosten.
Dat is het zeker. Vooral als je er eentje krijgt omdat je vergunning van het raam is gegleden en je bezwaar vervolgens wordt weggefuifd.quote:
Dit dus, gewoon per minuut achteraf betalenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wie koopt er nog een kaartje tegenwoordig? Gewoon met de Parkmobile- of Yellowbrick-app per minuut afrekenen.
Ik betaal tegenwoordig standaard niet. Als ik dan 5 keer de dans ontloop heb ik winstquote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Vooral als je er eentje krijgt omdat je vergunning van het raam is gegleden en je bezwaar vervolgens wordt weggefuifd.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als ik in de winter naar Bergen aan Zee ga en mijn auto neerzet, dan is daar verder vrijwel niemand, dus waarom zou ik dan beperkt zijn in mijn vijheid!?
Zelfde voor Middenwaard: door de weeks zijn 80% van de parkeerplekken vrij (al voordat betaald parkeren werd ingevoerd), dus nogmaals, waarom is daar ene noodzaak om te betalen.
Doordat je nu moet betalen kom ik er juist VEEL minder, oftewel, de middenstand daar verliest inkomsten doordat mensen wegblijven. Of veel korter blijven.
Het is een zeer makkelijke melkkoe geworden voor gemeenten om parkeergeld te vragen op plekken waar er helemaal geen parkeerprobleem is, maar intussen schaadt het wel degelijk de economie.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als de trein voor 80% leeg is moet je toch ook een kaartje kopen?
Als [insert willekeurige andere partij] er mee was gekomen had je het vast super gevonden.quote:
Ik zal het maar niet omrekenen in guldens.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
Parkeerboete is 97 euro incl administratiekosten.
Als ze het lager maken gokt iedereen het erop en wordt er nooit betaald.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zal het maar niet omrekenen in guldens.
Is toch absurd ?
In DB kan dat al op 1500 meter. Ja, dat doe ik inderdaad.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:54 schreef arjan1212 het volgende:
Dus als je naar de stad gaat parkeer jij je auto 2 km verderop in een buurt waar geen betaald parkeren is en ga je wandelen?
- Niet iedereen woont in een dorp.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:51 schreef LXIV het volgende:
Ik betaal echt nooit voor parkeren. Ik kan de mensen ook niet begrijpen die dat wel doen.
Hier in het dorp is er in drie of vier straten betaald parkeren. Dan parkeer je hem toch gewoon in de volgende straat? Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit doen. Weggegooid geld.
Net zoals in de stad (Den Bosch). Dan heb je daar betaald parkeren, maar ooit houdt dat op. Dan is het hier betaald parkeren en één meter verder niet meer. Toch staat er dan wel eens een auto op betaald! Bizar. Ook in een grote stad als DB zijn er tientallen plaatsen op loopafstand van het centrum waar je gewoon gratis en veilig kunt staan zolang als je wil.
Ook bij de commerciële parkeergarages?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:53 schreef Re het volgende:
gaat tegenwoordig in wat kleinere eenheden hier, 9 minuten, 12 minuten etc... al erg lang geleden dat ik voor een vol extra uur moest betalen eigenlijk
volgens mij wel, kan ook per half uur zijn, let er meestal niet op eigenlijk maar aan de openbare weg zijn de eenheden veel kleinerquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
- Niet iedereen woont in een dorp.
- Niet iedereen is bekend met elke gratis parkeerplaats. Vooral niet als het een kortstondig/eenmalig bezoek is.
- Niet iedereen heeft zin om 10 minuten te moeten lopen.
[..]
Ook bij de commerciële parkeergarages?
ik woon ook tegen het centrum aan. Wij hebben al zeker 20 jaar parkeerregulatie hier i.v.m. de parkeerproblemen destijds. Wij betalen 60 euro per jaar voor een vergunning en de bezoekerskaartjes kosten zo'n 25 cent per stuk. Het scheelt wel...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:19 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Omdat als je eenmaal aan betaald parkeren begint, je de automobilist weert uit het centrum en mensen in de omliggende wijken dan problemen krijgen met parkeren bij hun huis, omdat er dagjesmensen en toeristen voor je deur staan. In de oude wijken van Leiden is dit een probleem, zo erg dat de bewoners zelfs gepleit hebben voor betaald parkeren in hun wijk en op z'n minst een blauwe zone.
lekker makkelijk. Ik woon dus in zo'n straat waar iedereen die naar het centrum van Den Bosch wilde, of van de HTS en HAS, hier parkeerde. Wij konden onze auto's niet meer kwijt en als dank kregen we een parkeervergunning, waar WIJ voor moeten betalen....quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:51 schreef LXIV het volgende:
Ik betaal echt nooit voor parkeren. Ik kan de mensen ook niet begrijpen die dat wel doen.
Hier in het dorp is er in drie of vier straten betaald parkeren. Dan parkeer je hem toch gewoon in de volgende straat? Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit doen. Weggegooid geld.
Net zoals in de stad (Den Bosch). Dan heb je daar betaald parkeren, maar ooit houdt dat op. Dan is het hier betaald parkeren en één meter verder niet meer. Toch staat er dan wel eens een auto op betaald! Bizar. Ook in een grote stad als DB zijn er tientallen plaatsen op loopafstand van het centrum waar je gewoon gratis en veilig kunt staan zolang als je wil.
Dit dus, lijkt me een logisch gevolg. De inkomsten zullen heus wel gewoon gelijk moeten blijven.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:32 schreef DJKoster het volgende:
Dan gaat het tarief gewoon 14% omhoog, simpel..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |