abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 07:28:31 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_130047158
Automobilisten moeten overal in Nederland per minuut kunnen betalen voor het parkeren van hun auto. PvdA-Tweede Kamerlid Attje Kuiken dient daarvoor een wetsvoorstel in. .

Nu moet in veel parkeergarages nog per uur betaald worden. Op publieke parkeerplaatsen is het al wel mogelijk om per minuut te betalen, maar in commerciële parkeergarages vaak nog niet.

Detailhandel Nederland heeft berekend dat automobilisten gemiddeld 14 procent te veel betalen doordat de garages hen per uur laten betalen. PvdA-Kamerlid Attje Kuiken: 'Dat is oneerlijk en onnodig. Je betaalt voor telefoneren immers ook per seconde en aan de pomp betaal je per milliliter. Betalen voor parkeertijd die je niet hebt gebruikt, is terecht een grote ergernis onder automobilisten. Daar wil ik een einde aan maken.'

Kuiken dient haar initiatiefwetsvoorstel dat bedoeld is voor commerciële parkeergarages woensdag in. Eerder regelde ze al dat op publieke parkeerplaatsen per minuut kan worden betaald.

http://www.volkskrant.nl/(...)ren-per-minuut.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_130047172
Waarom niet gewoon overal gratis parkeren en alleen boetes voor fout en te lang parkeren ?
pi_130047178
Dan gaat het tarief gewoon 14% omhoog, simpel..
  woensdag 14 augustus 2013 @ 07:35:32 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130047190
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 07:31 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom niet gewoon overal gratis parkeren en alleen boetes voor fout en te lang parkeren ?
Verdomme man
pi_130047211
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 07:28 schreef tong80 het volgende:
en aan de pomp betaal je per milliliter.
Per centiliter volgens mij, maar goed. Strak plan, en de tarieven zullen inderdaad wel wat omhoog gaan, maar alsnog is het een eerlijker systeem.

Verder mijn complimenten aan tong voor het opnemen van een bron in de OP _O_
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 07:46:33 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_130047247
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 07:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Per centiliter volgens mij, maar goed. Strak plan, en de tarieven zullen inderdaad wel wat omhoog gaan, maar alsnog is het een eerlijker systeem.

Verder mijn complimenten aan tong voor het opnemen van een bron in de OP _O_
Kom eens vaker langs in NWS. Doe ik al tijden. ;)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 14 augustus 2013 @ 07:49:14 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_130047272
Betalen voor parkeren is belachelijk in de meeste gevallen. In sommige gevallen is het te begrijpen, zoals Amsterdam enzo, maar in de meeste gevallen is het gewoon een extra melk-koe voor de gemeente.

Waarom in Bergen aan Zee betalen om te parkeren in de winter, wanneer 90% van de parkeerplaatsen vrij staan!? Waarom betalen om te parkeren bij winkelcentrum Middenwaard in HHW wanneer doordeweeks 80% van de parkeerplaatsen vrij staan!?

Ik blijf dan JUIST weg, dus dan ga ik niet naar Bergen, en ik ga niet naar Middenwaard. Of ik zet de auto ergens in een woonbuurt.

Je betaalt al gemeentebelasting. Je betaalt al wegenbelasting. Je betaal al normale belastingen. Je betaalt al accijns op brandstof. Etc etc. Parkeren hoort gewoon 'gratis' te zijn wanneer er geen noodzaak is om het betaald in te voeren.
pi_130047299
Wauw, op publieke parkeerplaatsen mag je wel per minuut afrekenen O+ Jammer alleen dat je het van te voren moet doen, en je dus alsnog veel te veel betaalt. Dan wel vooraf, dan wel dankzij een hijgerige parkeerwachter die zag dat je kaartje 5min geleden was vergelopen. Het zou de PvdA sieren om in deze tijd van extreme lastenverzwaringen daar eerst wat aan te doen, alvorens commerciële partijen aan te gaan vallen.
pi_130047343
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 07:49 schreef Yi-Long het volgende:
Betalen voor parkeren is belachelijk in de meeste gevallen. In sommige gevallen is het te begrijpen, zoals Amsterdam enzo, maar in de meeste gevallen is het gewoon een extra melk-koe voor de gemeente.

Waarom in Bergen aan Zee betalen om te parkeren in de winter, wanneer 90% van de parkeerplaatsen vrij staan!? Waarom betalen om te parkeren bij winkelcentrum Middenwaard in HHW wanneer doordeweeks 80% van de parkeerplaatsen vrij staan!?

Ik blijf dan JUIST weg, dus dan ga ik niet naar Bergen, en ik ga niet naar Middenwaard. Of ik zet de auto ergens in een woonbuurt.

Je betaalt al gemeentebelasting. Je betaalt al wegenbelasting. Je betaal al normale belastingen. Je betaalt al accijns op brandstof. Etc etc. Parkeren hoort gewoon 'gratis' te zijn wanneer er geen noodzaak is om het betaald in te voeren.
Als de trein voor 80% leeg is moet je toch ook een kaartje kopen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 14 augustus 2013 @ 08:08:54 #10
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130047421
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 07:53 schreef LoggedIn het volgende:
Wauw, op publieke parkeerplaatsen mag je wel per minuut afrekenen O+ Jammer alleen dat je het van te voren moet doen, en je dus alsnog veel te veel betaalt. Dan wel vooraf, dan wel dankzij een hijgerige parkeerwachter die zag dat je kaartje 5min geleden was vergelopen. Het zou de PvdA sieren om in deze tijd van extreme lastenverzwaringen daar eerst wat aan te doen, alvorens commerciële partijen aan te gaan vallen.
Eigen verantwoording, wat is daar mis mee?
pi_130047485
Mobiel bellen gaat tegenwoordig per minuut, toch?
pi_130047507
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 07:53 schreef LoggedIn het volgende:
Wie koopt er nog een kaartje tegenwoordig? Gewoon met de Parkmobile- of Yellowbrick-app per minuut afrekenen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_130047559
quote:
Je moet geen zinnige dingen gaan roepen nu. :D

Dat betaald parkeren is echt te ver doorgeschoten in Nederland.
  Redactie Frontpage woensdag 14 augustus 2013 @ 08:23:06 #14
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130047563
quote:
Als het overal gratis is, dan kan je ook niet te lang parkeren. Gratis parkeren met ristrictietijd beperkt je vrijheid heel erg, lijkt me ongewenst.

Gewoon betaald parkeren, per minuut met mobiele aps (dat kan nu al) en de mensen die centen in de automaat gooien moet je maar per uur laten betalen, dat gaat niet per minuut.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_130047591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:23 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Als het overal gratis is, dan kan je ook niet te lang parkeren. Gratis parkeren met ristrictietijd beperkt je vrijheid heel erg, lijkt me ongewenst.

Gewoon betaald parkeren, per minuut met mobiele aps (dat kan nu al) en de mensen die centen in de automaat gooien moet je maar per uur laten betalen, dat gaat niet per minuut.
Waarom betaald parkeren in een wijk die geen onderdeel is van het winkelcentrum? Waarom die schandalige prijzen. Betaal je niet genoeg wegenbelasting om met je auto op de openbare weg te mogen? En de boetes.. niet normaal . Bij onze zuiderburen is een parkeerboete ongeveer 15 euro :)
pi_130047618
Altijd goede ideeën bij de pvda :')
pi_130047634
Gewoon je auto weg doen, en met een brommer gaan rijden, chadi.. dan betaal je haast niets
  Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 08:40:51 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_130047781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

Waarom betaald parkeren in een wijk die geen onderdeel is van het winkelcentrum? Waarom die schandalige prijzen. Betaal je niet genoeg wegenbelasting om met je auto op de openbare weg te mogen? En de boetes.. niet normaal . Bij onze zuiderburen is een parkeerboete ongeveer 15 euro :)
Wat betaal je in Nederland voor een boete ?

woensdag 14 augustus 2013 @ 08:46:58 #19
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_130047864
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:23 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als ik in de winter naar Bergen aan Zee ga en mijn auto neerzet, dan is daar verder vrijwel niemand, dus waarom zou ik dan beperkt zijn in mijn vijheid!?

Zelfde voor Middenwaard: door de weeks zijn 80% van de parkeerplekken vrij (al voordat betaald parkeren werd ingevoerd), dus nogmaals, waarom is daar ene noodzaak om te betalen.

Doordat je nu moet betalen kom ik er juist VEEL minder, oftewel, de middenstand daar verliest inkomsten doordat mensen wegblijven. Of veel korter blijven.

Het is een zeer makkelijke melkkoe geworden voor gemeenten om parkeergeld te vragen op plekken waar er helemaal geen parkeerprobleem is, maar intussen schaadt het wel degelijk de economie.
pi_130047866
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:16 schreef zarGon het volgende:
Mobiel bellen gaat tegenwoordig per minuut, toch?
Kan ook wel eerst een minuut, dan per seconde zijn?

Werken de meeste apparaten niet per 10 minuten? Per uur is wat lang, maar 10 minuten moet toch mee zijn te werken voor plaatsen met betaald parkeren en geen toegangsbeperkingen? Lijkt me ook een stuk beter werken dan per minuut als je toch de oude automaten wilt houden/hergebruiken.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_130047934
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 07:49 schreef Yi-Long het volgende:

Omdat het bouwen van een garage kosten met zich meebrengt? In de gemeente waar ik woon is het betaald parkeren kostendekkend (voor de afschrijving van de parkeergelegheden en de kosten van controle) en dus geen melkkoek. Dat melkkoek geroep is veel te makkelijk.
Als parkeren 'gratis' is moet de inwoner van die gemeente dus gewoon betalen via gemeentebelasting. Ik snap best dat ze in Bergen aan Zee denken 'heej, er staan voornamelijk mensen van buiten Bergen bij ons aan het strand, dus laat de gebruiker dan ook maar betalen.'
pi_130048325
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:28 schreef GJonline het volgende:
Vind het eigenlijk wel een goed idee. Soms moet je effe ergens snel wezen en moet je direct aftikken voor het volle uur. Dan geniet betalen per minuut de voorkeur, wat mij betreft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Frontpage woensdag 14 augustus 2013 @ 09:19:56 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130048432
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

Omdat als je eenmaal aan betaald parkeren begint, je de automobilist weert uit het centrum en mensen in de omliggende wijken dan problemen krijgen met parkeren bij hun huis, omdat er dagjesmensen en toeristen voor je deur staan. In de oude wijken van Leiden is dit een probleem, zo erg dat de bewoners zelfs gepleit hebben voor betaald parkeren in hun wijk en op z'n minst een blauwe zone.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_130049040
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat betaal je in Nederland voor een boete ?

rond de 67
  Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 10:08:49 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_130049303
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 09:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

rond de 67
Veel geld voor een klein vergrijp.

pi_130049409
Parkeerboete is 97 euro incl administratiekosten.
pi_130049549
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is toch crimineel man
pi_130049589
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:21 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat is toch crimineel man
Dat is het zeker. Vooral als je er eentje krijgt omdat je vergunning van het raam is gegleden en je bezwaar vervolgens wordt weggefuifd.
pi_130049618
Misleidende TT.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_130049804
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:17 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wie koopt er nog een kaartje tegenwoordig? Gewoon met de Parkmobile- of Yellowbrick-app per minuut afrekenen.
Dit dus, gewoon per minuut achteraf betalen
pi_130049873
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is het zeker. Vooral als je er eentje krijgt omdat je vergunning van het raam is gegleden en je bezwaar vervolgens wordt weggefuifd.
Ik betaal tegenwoordig standaard niet. Als ik dan 5 keer de dans ontloop heb ik winst :) . En als het regent betaal ik zeker niet want dan zitten ze binnen :P
pi_130049923
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:46 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als ik in de winter naar Bergen aan Zee ga en mijn auto neerzet, dan is daar verder vrijwel niemand, dus waarom zou ik dan beperkt zijn in mijn vijheid!?

Zelfde voor Middenwaard: door de weeks zijn 80% van de parkeerplekken vrij (al voordat betaald parkeren werd ingevoerd), dus nogmaals, waarom is daar ene noodzaak om te betalen.

Doordat je nu moet betalen kom ik er juist VEEL minder, oftewel, de middenstand daar verliest inkomsten doordat mensen wegblijven. Of veel korter blijven.

Het is een zeer makkelijke melkkoe geworden voor gemeenten om parkeergeld te vragen op plekken waar er helemaal geen parkeerprobleem is, maar intussen schaadt het wel degelijk de economie.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 07:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als de trein voor 80% leeg is moet je toch ook een kaartje kopen?
pi_130049951
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:28 schreef GJonline het volgende:
Als [insert willekeurige andere partij] er mee was gekomen had je het vast super gevonden.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 10:55:03 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_130050344
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zal het maar niet omrekenen in guldens. :{

Is toch absurd ?

pi_130050366
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik zal het maar niet omrekenen in guldens. :{

Is toch absurd ?

Als ze het lager maken gokt iedereen het erop en wordt er nooit betaald.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:51:10 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130051992
Ik betaal echt nooit voor parkeren. Ik kan de mensen ook niet begrijpen die dat wel doen.

Hier in het dorp is er in drie of vier straten betaald parkeren. Dan parkeer je hem toch gewoon in de volgende straat? Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit doen. Weggegooid geld.

Net zoals in de stad (Den Bosch). Dan heb je daar betaald parkeren, maar ooit houdt dat op. Dan is het hier betaald parkeren en één meter verder niet meer. Toch staat er dan wel eens een auto op betaald! Bizar. Ook in een grote stad als DB zijn er tientallen plaatsen op loopafstand van het centrum waar je gewoon gratis en veilig kunt staan zolang als je wil.
The End Times are wild
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:53:53 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130052070
gaat tegenwoordig in wat kleinere eenheden hier, 9 minuten, 12 minuten etc... al erg lang geleden dat ik voor een vol extra uur moest betalen eigenlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130052081
Dus als je naar de stad gaat parkeer jij je auto 2 km verderop in een buurt waar geen betaald parkeren is en ga je wandelen?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:55:15 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130052110
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:54 schreef arjan1212 het volgende:
Dus als je naar de stad gaat parkeer jij je auto 2 km verderop in een buurt waar geen betaald parkeren is en ga je wandelen?
In DB kan dat al op 1500 meter. Ja, dat doe ik inderdaad.
The End Times are wild
pi_130052120
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:51 schreef LXIV het volgende:
Ik betaal echt nooit voor parkeren. Ik kan de mensen ook niet begrijpen die dat wel doen.

Hier in het dorp is er in drie of vier straten betaald parkeren. Dan parkeer je hem toch gewoon in de volgende straat? Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit doen. Weggegooid geld.

Net zoals in de stad (Den Bosch). Dan heb je daar betaald parkeren, maar ooit houdt dat op. Dan is het hier betaald parkeren en één meter verder niet meer. Toch staat er dan wel eens een auto op betaald! Bizar. Ook in een grote stad als DB zijn er tientallen plaatsen op loopafstand van het centrum waar je gewoon gratis en veilig kunt staan zolang als je wil.
- Niet iedereen woont in een dorp.
- Niet iedereen is bekend met elke gratis parkeerplaats. Vooral niet als het een kortstondig/eenmalig bezoek is.
- Niet iedereen heeft zin om 10 minuten te moeten lopen.
quote:
3s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:53 schreef Re het volgende:
gaat tegenwoordig in wat kleinere eenheden hier, 9 minuten, 12 minuten etc... al erg lang geleden dat ik voor een vol extra uur moest betalen eigenlijk
Ook bij de commerciële parkeergarages?
pi_130052133
Ah, de PvdA gaat even vertellen hoe commerciële bedrijven hun producten moeten vorm geven. Ga toch weg.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:58:31 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130052190
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

- Niet iedereen woont in een dorp.
- Niet iedereen is bekend met elke gratis parkeerplaats. Vooral niet als het een kortstondig/eenmalig bezoek is.
- Niet iedereen heeft zin om 10 minuten te moeten lopen.

[..]

Ook bij de commerciële parkeergarages?
volgens mij wel, kan ook per half uur zijn, let er meestal niet op eigenlijk maar aan de openbare weg zijn de eenheden veel kleiner
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130055571
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 09:19 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Omdat als je eenmaal aan betaald parkeren begint, je de automobilist weert uit het centrum en mensen in de omliggende wijken dan problemen krijgen met parkeren bij hun huis, omdat er dagjesmensen en toeristen voor je deur staan. In de oude wijken van Leiden is dit een probleem, zo erg dat de bewoners zelfs gepleit hebben voor betaald parkeren in hun wijk en op z'n minst een blauwe zone.
ik woon ook tegen het centrum aan. Wij hebben al zeker 20 jaar parkeerregulatie hier i.v.m. de parkeerproblemen destijds. Wij betalen 60 euro per jaar voor een vergunning en de bezoekerskaartjes kosten zo'n 25 cent per stuk. Het scheelt wel...
Wat ik erger vindt is dat je bij het nieuwe ziekenhuis zoveel moet betalen om te parkeren. Ik ga vaak met mijn oom naar het ziekenhuis, soms wel 3x per week. Dat kost zoal een aardige duit aan parkeergeld. Dat vind ik schandalig. Zo is ziek zijn nog duurder dan het al was...
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_130055666
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:51 schreef LXIV het volgende:

lekker makkelijk. Ik woon dus in zo'n straat waar iedereen die naar het centrum van Den Bosch wilde, of van de HTS en HAS, hier parkeerde. Wij konden onze auto's niet meer kwijt en als dank kregen we een parkeervergunning, waar WIJ voor moeten betalen....
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_130058361
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 07:32 schreef DJKoster het volgende:
Dan gaat het tarief gewoon 14% omhoog, simpel..
Dit dus, lijkt me een logisch gevolg. De inkomsten zullen heus wel gewoon gelijk moeten blijven.
Natuurlijk voelt het niet eerlijk op deze manier maar je bent echt wel heel naïef als je denkt dat het goedkoper gaat worden door dit soort maatregelen maarja, de PVDA is behoorlijk naïef.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')