Of vraag het hierquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:37 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel raar dat ik daar niet even een dierenarts consult tegen aan wil gooien.
Wat goed. Ik ken dat systeem niet, maar klinkt goed en handig. Ook vanuit de dierenarts geredeneerd, vooral mensen die voor het eerst een kat hebben hengel je dan mooi binnenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:14 schreef loecje het volgende:
[..]
is 'het' dan nog nooit naar de DA geweest?
bij mijn DA hebben we een kittencheck. tot 8maand oud kan je 1x per maand gratis bij de DA(assistent) langs. dan is er een algemene controle, tips en vragen, maar vooral om het kitten te laten wennen aan de dierenarts en alles daar omheen.
altijd fijn om even een controle te hebben bij een nieuw huisdier. ookal zijn ze net nagekeken door de dierenarts bij het asiel, ik vertrouw mijn eigen dierenarts meer.
ik laat mijn katten liever in hun eigen vertrouwde omgeving. Bij de DA zit vooral Hero ook niet graag in een hokje. Hij vind het helemaal niks! Die ouwe boeit het dan weer niets.. Vind alles leuk en gezellig, dus die zou ik wel naar een pension durven brengen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ff vraagje.
Hebben jullie jullie katten weleens tijdens een vakantie ondergebracht in een pension?
We gaan in september een weekje weg en de enigste optie is pension. Ouders en zusje hebben al huisdieren thuis plus dat ze te ver wonen om katten elke dag eten en drinken te geven. Aan buren vraag ik het niet, voel me dan toch bezwaard.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:41 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
ik laat mijn katten liever in hun eigen vertrouwde omgeving. Bij de DA zit vooral Hero ook niet graag in een hokje. Hij vind het helemaal niks! Die ouwe boeit het dan weer niets.. Vind alles leuk en gezellig, dus die zou ik wel naar een pension durven brengen.
balen.. Zoals ik al zei, het verschilt per kat of ik het zelf zou doen of niet. Misschien kan je nog via internet kijken of je een kattenoppas is de buurt kunt vinden? Die komt dan gewoon elke dag langs om de katten te verzorgen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We gaan in september een weekje weg en de enigste optie is pension. Ouders en zusje hebben al huisdieren thuis plus dat ze te ver wonen om katten elke dag eten en drinken te geven. Aan buren vraag ik het niet, voel me dan toch bezwaard.
Vanmiddag gaan we kijken in het pension. Kijken of het wat is...
Tsja, het idee op zich vind ik wel wat hebben. Alleen zou ik er niet gerust op zijn om iemand de sleutel te geven die ik niet ken...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:49 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
balen.. Zoals ik al zei, het verschilt per kat of ik het zelf zou doen of niet. Misschien kan je nog via internet kijken of je een kattenoppas is de buurt kunt vinden? Die komt dan gewoon elke dag langs om de katten te verzorgen.
Misschien een ideetje om een kat erbij te nemen? Zodat ze niet zo alleen is?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:58 schreef computergirl het volgende:
Ik zit nu met zelfde dilemma, mijn poezin vind alleen zijn als ik aan het werk ben al heel vervelend. Als ze de buitendeur hoort beneden staat ze al te krijsen achter de voordeur alsof ze maanden aan haar lot is overgelaten.
Dus ik denk nietdat ze het trekt met alleen iemand die eten komt geven en bak verschonen.
Volgens asiel (waar zevandaan komt) kan ze niet samen met andere katquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien een ideetje om een kat erbij te nemen? Zodat ze niet zo alleen is?
Ohquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Volgens asiel (waar zevandaan komt) kan ze niet samen met andere kat
Fijn dat het zo opgelost is !quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:23 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb in maart een soort contact advertentie voor poes gemaakt en op Facebook gezet. Binnen een uur had ik een logeeradres voor drie weken, bij vrienden waar ik nooit aan gedacht had om ze te vragen.
Het verplaatsen vond ze niet fijn, maar ze heeft het die weken prima naar haar zin gehad daaren nu is ze thuis weer mijn vertrouwde knuffelbolletje
Ik heb dat vroeger wel gedaan en vond het een prima oplossing. Ik ging dan 4 weken weg en vond dat wel een lange tijd om anderen te vragen. De mensen daar waren helemaal geweldig en ik vond het erg jammer dat zij met het pension stopten. Nu verzorg ik bij mensen in de flat de katten en zij verzorgen die van mij.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben jullie jullie katten weleens tijdens een vakantie ondergebracht in een pension?
Ik ben wel in pensions geweest waar de meeste katten het erg goed naar hun zin hadden, zaten soms ook katten voor langere tijd. Hadden een mooie buiten ren en veel plekken waar ze zich terug konden trekken. Kan wel erg goed gaan, even kijken inderdaad en dan kan het waarschijnlijk prima!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We gaan in september een weekje weg en de enigste optie is pension. Ouders en zusje hebben al huisdieren thuis plus dat ze te ver wonen om katten elke dag eten en drinken te geven. Aan buren vraag ik het niet, voel me dan toch bezwaard.
Vanmiddag gaan we kijken in het pension. Kijken of het wat is...
Ik weet niet waar je woont, maar voor Groningen en omstreken zou ik je wel iemand kunnen adviseren.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tsja, het idee op zich vind ik wel wat hebben. Alleen zou ik er niet gerust op zijn om iemand de sleutel te geven die ik niet ken...
Het zou voor mij echt een hele geruststelling zijn mocht ik weten dat ze daar een fijne tijd tegemoet gaanquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:28 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ik ben wel in pensions geweest waar de meeste katten het erg goed naar hun zin hadden, zaten soms ook katten voor langere tijd. Hadden een mooie buiten ren en veel plekken waar ze zich terug konden trekken. Kan wel erg goed gaan, even kijken inderdaad en dan kan het waarschijnlijk prima!
Rotterdam-zuidquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, maar voor Groningen en omstreken zou ik je wel iemand kunnen adviseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |