12 toch?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:03 schreef Pakspul het volgende:
Rond je 15e uitgehuwelijkt worden is toch doodnormaal?
Eigenlijk heb je wel een heel goed punt!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:05 schreef ems. het volgende:
Leeftijd? Wat heeft leeftijd ermee te maken?
Ik trouw als ik iemand heb gevonden die ik leuk genoeg vind, ondanks dat ze wilt trouwen. Voor de rest vermijd ik liever overbodige rituelen, zo ook het huwelijk.
Alsof het met een samenlevingscontract e.d. gezelliger uit elkaar gaan is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:48 schreef hetzusjevan het volgende:
Mijn vriend wil niet met me trouwen "want dan kunnen we ook nooit scheiden"![]()
![]()
. Op zich heeft ie een punt, dus.
Nee. Je regelt er een hoop zaken juridisch in één klap tamelijk goed meer (als je oplet)quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:13 schreef ems. het volgende:
Achja, goed punt. Het is natuurlijk persoonlijk.
Maar vraag jezelf af: Wat stelt trouwen nou eigenlijk voor? Ga je meer van elkaar houden als je opeens getrouwd bent? Ga je niet meer vreemd als je getrouwd bent? Verandert er überhaupt iets als je getrouwd bent?
Trouwen is niets anders dan een eeuwenoud ritueel waar de emotioneel-gevoelige mens nog waarde aan hecht. Het zegt niets over hoeveel je om iemand geeft en als het goed is verandert er ook helemaal niets.
Daarom: Ik persoonlijk zie er totaal geen meerwaarde in. Maar als ik een echt leuk meisje tegenkom en zij wil om wat voor reden dan ook wel graag trouwen ben ik ook de beroerdste niet. Maar geheel rationeel is het niet nee
Lekker romantisch.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:08 schreef Jv1994 het volgende:
Niet- of als ik 60+ ben met een jong model ofzo
Genoeg mannen die minder verdienen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:29 schreef Hallmark het volgende:
Als man is trouwen natuurlijk een flinke gok, zolang de partner alimentatie bestaat.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:55 schreef Blaezer het volgende:
Jaartje of 25 lijkt me mooi... Alleen nu nog de vrouw! (Haasten...)
Neih, de taart is al op ;-) en ring zou ik kwijtraken in de puinhoop die mijn bureau heetquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:30 schreef Silenus het volgende:
Je hebt de ring en de bruidstaart al ja?
Dat ben ik op zich wel met je eens, maar ik denk dat je vaak wel kunt stellen dat je, zo pak 'm beet rond je 30e / 35e, beter weet waar je aan begint. Je bent dan al een aantal jaar afgestudeerd, vaak al bezig met je 2e baan. Je weet heel goed wat je belangrijk vindt in het leven enz. Iets meer levenservaring so to speak.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Trouwen doe je als je er van overtuigd bent dat je met je partner oud wilt worden.
Daar hangt geen leeftijd aan dus imo.
Volgens mij was het toch echt 9.quote:
Omdat je misschien bang bent om uit de pas te lopen met anderen, maar in dat geval heb je hele andere problemen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:49 schreef Dennis_enzo het volgende:
Waarom zou je jezelf een leeftijd opleggen? Trouw gewoon als het moment geschikt lijkt. En anders niet.
Dat denk ik wel, ja.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:08 schreef trovey het volgende:
Alsof het met een samenlevingscontract e.d. gezelliger uit elkaar gaan is.![]()
Ik vermoed na je 45ste ook niet hoorquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:09 schreef Lienekien het volgende:
Voor mijn 45ste zal het 'm niet worden.
Daar weet jij niks van.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:18 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik vermoed na je 45ste ook niet hoor
Durf er wel een weddenschap tussen te zetten.quote:
Ik ben geen statistisch geval, hè.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:22 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Durf er wel een weddenschap tussen te zetten.
Het is een kwestie van marktwaarde en die ligt op je 45e als vrouw nou eenmaal behoorlijk laag, helemaal als je bedenkt dat je moet concurreren met vrouwen die jonger en knapper zijn en minder bagage hebben.
Klopt, jij bent net als alle andere vrouwen die ene uitzondering, die ene vrouw die op haar 45e er nog net zo lekker uitziet als op haar 20e, die nog steeds links en rechts alle aandacht van mannen kan krijgen en die ze voor het uitzoeken heeft oh nee wacht...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben geen statistisch geval, hè.
Heel raar wat je doet, hoor. Blijkt wel dat je weinig achtergrondinformatie over me hebt en allerlei aannames in het wilde weg doet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:27 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Klopt, jij bent net als alle andere vrouwen die ene uitzondering, die ene vrouw die op haar 45e er nog net zo lekker uitziet als op haar 20e, die nog steeds links en rechts alle aandacht van mannen kan krijgen en die ze voor het uitzoeken heeft oh nee wacht...
Daar heb je toch ook geen achtergrondinformatie voor nodig.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heel raar wat je doet, hoor. Blijkt wel dat je weinig achtergrondinformatie over me hebt en allerlei aannames in het wilde weg doet.
Ik heb gewoon een langdurige relatie, hoor.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:32 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Daar heb je toch ook geen achtergrondinformatie voor nodig.
Mannen vallen grotendeels op uiterlijke kenmerken en op 45e is een vrouw minder aantrekkelijk of helemaal niet meer aantrekkelijk.
Misschien ben je de uitzondering, misschien niet, zeer waarschijnlijk niet.
Dan zou ik die maar aanhouden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een langdurige relatie, hoor.
Wat een flauwigheid.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:34 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dan zou ik die maar aanhouden.
Over een kortzichtige mening gesprokenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:32 schreef HostiMeister het volgende:
TrouwenOver een nutteloos relikwie van de oudheid gesproken.
ik ben inmiddels ruim de 30 gepasseerd, ik zou voor geen goud een relatie willen. Ik kan nu mijn eigen leven leven, zonder rekening te houden met een partner.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:02 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik zit er al aan te twijfelen of ik überhaupt nog wel een relatie wil, trouwen begin ik al helemaal niet aan
Trouwenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:55 schreef Blaezer het volgende:
Op welke leeftijd? Ga / Wil / Ben je getrouwd....
Zelf zou ik wel jong trouwen en aan kinderen willen beginnen.. Jaartje of 25 lijkt me mooi... Alleen nu nog de vrouw! (Haasten...)
DIT!!....het is een gevoelskwestie voor mensen die dat willen doenquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:19 schreef Danielle83 het volgende:
Waarom er een leeftijd aanhangen? Ligt echt eraan hoe lang je met iemand samen bent en of het goed voelt. Planning doe ik niet aan.
Ik wilde altijd voor mijn 30e trouwenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:21 schreef Clicks_nl het volgende:
Nog minimaal twee jaar geduld dus, dames....
Isabeau vind ik een mooie naamquote:Op zondag 25 augustus 2013 18:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde altijd voor mijn 30e trouwenNou, dat is dus niet gelukt.
Dit zou nog wel eens kunnen lukken!
En dat kan niet als je niet getrouwd bent?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik was 25 toen ik trouwde ( 3 mnd geleden)
Veranderd er iets? Gevoelsmatig wel, verder niet behalve dat je op papier nu ook 1 bent.
Garanties dat er niet wordt vreemdgegaan zijn er niet, net als dat we altijd samen zullen blijven,
Waarom dan toch getrouwd? Omdat ik zo gruwelijk veel van hem hou, dat ik mijn leven lang geen ander wil of hoef!
Tuurlijk wel, maar je kiest wel of niet voor de symboliek van het huwelijk. Ieder's goed recht om dat wel of niet te doen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:07 schreef UltraR het volgende:
[..]
En dat kan niet als je niet getrouwd bent?
Hoezo kortzichtig?quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:17 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Over een kortzichtige mening gesproken
Dan kun je net zo goed nergens een mening over hebben. Voor veel mensen is het de motivatie voor een huwelijk waar ze een probleem mee hebben. Hetzelfde geldt ook voor religie, het zit niemand in de weg, maar de motivatie is wel wat mensen tegen de borst kan stuiten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
Beide extremen zijn natuurlijk even kortzichtig. Een huwelijk zit niemand in de weg, maar in onze cultuur wordt niemand ertoe verplicht. Doe dus wat je niet laten kunt geldt voor beide kanten: trouw als je dat leuk vindt, doe het niet als je het ouderwets vindt.
trouwen is gewoon niet echt meer van deze tijd. best grote kans dat het ooit toch mis gaat, tijden veranderen, en dan heb je (zeker als man) vaak een groot probleem. veel geregel en zooi, en het kost een heleboel geld.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:48 schreef hetzusjevan het volgende:
Mijn vriend wil niet met me trouwen "want dan kunnen we ook nooit scheiden"![]()
![]()
. Op zich heeft ie een punt, dus.
geen idee hoe dat precies zit, maar is het niet zo dat een getrouwd stel zeker een paar goede voordelen heeft qua rechten en mogelijkheden zoals hypotheken?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
maar in onze cultuur wordt niemand ertoe verplicht.
Nee.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
geen idee hoe dat precies zit, maar is het niet zo dat een getrouwd stel zeker een paar goede voordelen heeft qua rechten en mogelijkheden zoals hypotheken?
Best valide als argument voor jou persoonlijk, maar niet meer dan dat.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
trouwen is gewoon niet echt meer van deze tijd. best grote kans dat het ooit toch mis gaat, tijden veranderen, en dan heb je (zeker als man) vaak een groot probleem. veel geregel en zooi, en het kost een heleboel geld.
je zou ook gewoon symbolisch met elkaar kunnen trouwen, een groot feest geven en elkaar eeuwige trouw beloven. als het dan toch een keer ophoudt: jammer, maar in ieder geval geen rompeslomp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |