abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130009816
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_130009885
Bakken O+

Heb nog 2 muffins van de vorige bak-actie.
Dus misschien nu even iets gezonds bakken :')
Be someone that makes you happy
pi_130011109
en wie gaat er vandaag op vakantieee?
Worry is a misuse of imagination
pi_130011175
Waarom krijg ik als ik op literatuur zoek boeken als 50 tinten grijs en mannen die vrouwen haten :')?
pi_130011299
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:21 schreef Probability het volgende:
Waarom krijg ik als ik op literatuur zoek boeken als 50 tinten grijs en mannen die vrouwen haten :')?
mannen die vrouwen haten is een zweedse detective :7 ik vond het een goed boek :Y
Kwak
pi_130011446
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mannen die vrouwen haten is een zweedse detective :7 ik vond het een goed boek :Y
:Y
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130011504
Moet je wel ook de andere 2 delen lezen.. in de goede volgorde :P

Fijne vakantie Prob!
pi_130011540
Mannen die vrouwen haten is best leuk boek. Is verfilmd als the girl with the dragon tattoo. Ik vind die nlse titel stom klinken..
pi_130011846
Straks wordt hier een nieuwe wasmachine bezorgd, gelukkig gaven ze een tijdsvak van twee uur. :P Oude is net kapot gegaan, moet de helft van m'n vakantiewas nog doen. }:|
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_130011900

Werd op een BBQ van een vriendin ook al vergeleken met Christian Grey. :')

@Maria, zou de sushi kunnen zijn. Maar vind de stekende en bewegingsafhankelijke pijn rechts in mijn onderbuik vaag, vanmiddag afspraak bij de HA. *O*
pi_130011907
Lijstje

O: kwark met muesli
T: kom broccolisoep, salade komkommer/tomaat/olijfjes/feta, bakje ananas
T: gekookt eitje, rijstwafel pindakaas
D: curry met kikkererwten (laatst niet gegeten, weet niet eens meer waarom :') )

Moet nog even aangevuld worden hier en daar, maar heb nog geen inspiratie.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_130012028
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:32 schreef the85mc het volgende:
Mannen die vrouwen haten is best leuk boek. Is verfilmd als the girl with the dragon tattoo. Ik vind die nlse titel stom klinken..
Is de rechtstreekse vertaling van de Zweedse titel :P "Män som hatar kvinnor"

Ken het boek niet maar de film was leuk :Y
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:51:54 #13
70532 loveli
N
pi_130012190
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:42 schreef Mufasa208 het volgende:
Werd op een BBQ van een vriendin ook al vergeleken met Christian Grey. :')
Oh my...

En beterschap!
crap in = crap out
pi_130012521
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:32 schreef the85mc het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Is de rechtstreekse vertaling van de Zweedse titel :P "Män som hatar kvinnor"

Ken het boek niet maar de film was leuk :Y
dat wou ik net zeggen :P
Ik moet deed drie nog steeds lezen, kwam er maar niet in, terwijl ik 1 en 2 verslonden heb... en nu ben ik t hele verhaal alweer vergeten...
Kwak
pi_130012653
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:42 schreef Goodbye het volgende:
Lijstje

O: kwark met muesli
T: kom broccolisoep, salade komkommer/tomaat/olijfjes/feta, bakje ananas
T: gekookt eitje, rijstwafel pindakaas
D: curry met kikkererwten (laatst niet gegeten, weet niet eens meer waarom :') )

Moet nog even aangevuld worden hier en daar, maar heb nog geen inspiratie.
Vis een optie?
pi_130012663
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh dacht dat het een soort twilight was
pi_130012697
Heb nu De Slinger van Foucault (Il pendolo di Foucaul, Umberto Eco) en Over de Liefde en andere Duivels (Gabriel García Márquez)
pi_130012788
ik lees veel young adult fiction de laatste tijd. Leuk om leerlingen tips te kunnen geven (leen ook wel boeken uit, heb een soort minibibliotheekje in mijn lokaal voor als ze klaar zijn met werken, mag niet mee naar huis), maar t leest ook gewoon heel erg lekker.

en game of thrones serie lees ik nu ook. ben in boek twee...
Kwak
pi_130012801
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:07 schreef Probability het volgende:
Heb nu de slinger van foucault en over de liefde en andere duivels
Owja, jij zocht boeken he? Download nog even snel de Bibliotheek app en zet iig Villa Betty erop. Is geschreven door een Foktster (Nadine26) en ik vond het een behoorlijk vermakelijk boek. Leest lekker weg en in de app kun je nog meer boeken downloaden. Ze blijven geloof ik staan tot 1 september.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_130012811
@Loveli, thnx. :P

@Prob, hou je van sci-fi?
pi_130012816
Ik denk dat twilight, got, etc niet zo mijn ding is maar ik geef het nog wel een kans. Vond Harry Potter en LotR ook leuk.
pi_130012876
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:11 schreef Mufasa208 het volgende:
@Loveli, thnx. :P

@Prob, hou je van sci-fi?
Niet direct. Meer van wat zwaardere literatuur.

Hoeven ook geen nieuwe boeken te zijn of bestsellers, maar wel goed geschreven. Komt een vrouw bij de dokter hoeft niet zo van mij. Wel gelezen maar meer om in slaap te vallen 's avonds, niet voor op vakantie.

Ik vind boeken die zich afspelen in Amsterdam leuk of nu Barcelona nu ik er heen ga.
pi_130012902
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Owja, jij zocht boeken he? Download nog even snel de Bibliotheek app en zet iig Villa Betty erop. Is geschreven door een Foktster (Nadine26) en ik vond het een behoorlijk vermakelijk boek. Leest lekker weg en in de app kun je nog meer boeken downloaden. Ze blijven geloof ik staan tot 1 september.
Is dat een iPhone app?
pi_130012961
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:14 schreef Probability het volgende:

[..]

Hoeven ook geen nieuwe boeken te zijn of bestsellers, maar wel goed geschreven. Komt een vrouw bij de dokter hoeft niet zo van mij. Wel gelezen maar meer om in slaap te vallen 's avonds, niet voor op vakantie.

Ik vind boeken die zich afspelen in Amsterdam leuk of nu Barcelona nu ik er heen ga.
Hehehe, ik wilde je net Wilde Zwanen van Jung Chang aanraden. Erg mooi boek, gaat over 3 generaties vrouwen in China. Geeft je een stuk meer inzicht in de geschiedenis van het land dan je hebt geleerd op de middelbare school.

quote:

[..]

Is dat een iPhone app?
Hij is er voor Android, dus ook vast voor de Iphone.
Doe wat je niet durft.
pi_130012999
Tijd voor smoothie!

En dan opruimen :+
pi_130013037
quote:

[..]

Zwaardere literatuur... *naar boekenkast loopt*

De monnik en de filosoof van Revel & Ricard.

Van Plato tot Boedha. :+
pi_130013124
1q94 van murakami is heel zwaar. 900 bladzijden geloof ik :P
Die heb ik zelf nog niet gelezen, maar hij schrijft soms zwaarmoedige liefdesverhalen en ook meer magisch realisme. The elephant vanishes en south of the border, west of the sun vond ik tof.

Wil nogmaals dimitri verhulst opgooien. Mooie zinnen en ook grappig.
pi_130013509
Ik lees echt van alles, hangt een beetje van mijn bui af. De millennium trilogie vond ik heerlijk weglezen, Prob. :Y

Maar aanraders zijn altijd welkom, ga die van HPKW eens bekijken.
pi_130013613
quote:

[..]

Carlos Ruiz Zafon boeken al gelezen?
pi_130013799
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:35 schreef Nallie het volgende:

[..]

Carlos Ruiz Zafon boeken al gelezen?
Ja een aantal, leuk vond ik die. Wilde het Barcalona van CRZ lenen maar die is uitgeleend.

Vriendje kijkt nu voor Verhulst.
pi_130013950
Vriendje. O+ :D
pi_130013965
Ik lees nu Wat is de wat. Wat ik tot nu toe heb gelezen best goed boek. Ik zou het niet als 'leuk' bestempelen iig. Best heftig verhaal.
pi_130014044
Slinger van Foucault vond ik niet om doorheen te komen. Wat een pretentieus geneuzel. Murakami is idd wel goed. Die milllenium trilogie heb ik wel gelezen, maar vond het niet zo heel goed. Leest wel makkelijk weg. Heb je het vroegere werk van John Irving gelezen? A prayer for Owen Meany is 1 van mijn lievelingsboeken en ook The Ciderhouse rules en Garp zijn echt fijne boeken.
pi_130014078
Arthur Japin.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_130014150
ik lees nu ook game of thrones, en vind het verbazend leuk. Verder is mijn lievelingsboek allertijden de ontdekking van de hemel, van H. Mulisch. John Irving hou ik inderdaad ook erg van. De laatste tijd veel Afrikaanse en midden-oosten literatuur gelezen. Aanraders:

• Americanah, Adichie, Chimamanda Ngozi
• Things Fall Apart ,Achebe, Chinua
• The Namesake: A Novel, Lahiri, Jhumpa
• The Art of Racing in the Rain, Stein, Garth
• 11.22.63, King, Stephen
• The Art of Fielding, Harbach, Chad
pi_130014349
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:49 schreef conleche het volgende:
Slinger van Foucault vond ik niet om doorheen te komen. Wat een pretentieus geneuzel. Murakami is idd wel goed. Die milllenium trilogie heb ik wel gelezen, maar vond het niet zo heel goed. Leest wel makkelijk weg. Heb je het vroegere werk van John Irving gelezen? A prayer for Owen Meany is 1 van mijn lievelingsboeken en ook The Ciderhouse rules en Garp zijn echt fijne boeken.
Ik ben ooit begonnen in Naam van de roos, maar daar was ook geen doorkomen aan.
En idd, John Irving. Geweldig. O+ O+ Ik vond Until I find you erg mooi en moet zeker meer van hem lezen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_130014412
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:46 schreef Mufasa208 het volgende:
Vriendje. O+ :D
Oh ik bedoelde natuurlijk ex-scharrel
pi_130014461
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:49 schreef conleche het volgende:
Nee niet gelezen!

Ik mag het boek op vakantie achter laten als hij uit is dus we zullen zien :7

Murakami wil ik ook nog lezen :Y
pi_130014487
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Arthur Japin.
Hij staat altijd in de Libelle dus ik durf niet zo goed aan z'n boeken te beginnen..
pi_130014524
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:01 schreef Probability het volgende:

[..]

Hij staat altijd in de Libelle dus ik durf niet zo goed aan z'n boeken te beginnen..
Op welke manier staat hij in de Libelle dan? Je bent bang dat het een huisvrouwen-met-pittige-kapsels-schrijver is? :P.
pi_130014640
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:02 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Op welke manier staat hij in de Libelle dan? Je bent bang dat het een huisvrouwen-met-pittige-kapsels-schrijver is? :P.
Hij schrijft/schreef een column..

Ja wel een beetje haha
pi_130014661
Ik heb crackers gebakken en gazpacho gemaakt :7
Zometeen lekkere lunch dus :9
pi_130014677
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:05 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja wel een beetje haha
Vind dat ook wel hele mooie boeken hoor :)
pi_130014696
Koude tomatensoep?! *iew* *ril*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_130014717
quote:

[..]

Ja wel een beetje haha
Ik vind het gewoon een heel goede schrijver. :+.
pi_130014739
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:06 schreef V1z0R het volgende:
Koude tomatensoep?! *iew* *ril*
Tomaten/komkommer smoothie :P
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:09:16 #47
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130014801
Ontbijt

1 snee geroosterd brood met pindakaas
Halve grapefruit
Twee glazen water
1 kop thee

Lunch

1/3 bakje tonijn op geroosterd brood
Twee koppen thee
Glas water

Diner

100 gram kipfilet
100 gram sperziebonen
120 gram bietjes
1 appel
Toetje vanilleijs :Y)

Tussendoor wat nootjes
Bay of Plenty
pi_130014877
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:07 schreef Nallie het volgende:

[..]

Tomaten/komkommer smoothie :P
Ik vind tomaat lekker maar zulke dingen net als tomatensap zijn niet aan mij besteed :)
pi_130014901
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:11 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik vind tomaat lekker maar zulke dingen net als tomatensap zijn niet aan mij besteed :)
Misschien bestaat er wel een gazpacho van bruine bonen :P
pi_130014973
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:11 schreef Nallie het volgende:

[..]

Misschien bestaat er wel een gazpacho van bruine bonen :P
gewoon, koude bruine bonen soep!
pi_130014986
:D koude bruinebonensoep is best te doen hoor!
  Vis een optie? dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:14:29 #52
70532 loveli
N
pi_130015011
quote:

[..]

Ja wel een beetje haha
Bert Japin was z'n pa, ook schrijver. Libellegehalte zero :P
crap in = crap out
pi_130015144
Deed Arthur Japin niet de NL'se versie van QI :? Vond het beetje een kwal... :@
pi_130015216
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:17 schreef V1z0R het volgende:
hij is wat geaffecteerd, maar hij schrijft zo mooi O+
Kwak
pi_130015604
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
1q94 van murakami is heel zwaar. 900 bladzijden geloof ik :P
Die heb ik zelf nog niet gelezen, maar hij schrijft soms zwaarmoedige liefdesverhalen en ook meer magisch realisme. The elephant vanishes en south of the border, west of the sun vond ik tof.

Wil nogmaals dimitri verhulst opgooien. Mooie zinnen en ook grappig.
IQ84 zwaar? nee man fantastisch boek! Billy de slinger is Ook goed voor op vakantie idd :Y
pi_130015630
Oh wacht, ja we'll zwaar op die manier :')
pi_130015751
:D

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

hij is wat geaffecteerd, maar hij schrijft zo mooi O+
Dat, plus dat hij niet echt een komische noot aan het programma kon brengen wat de Britse QI dus zo leuk maakt.
  Vis een optie? dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:35:33 #58
70532 loveli
N
pi_130015820
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:17 schreef V1z0R het volgende:
http://www.vn.nl/Standaar(...)rd-in-de-familie.htm
crap in = crap out
pi_130015822
Sophie kinsella *O*

Ik Ben momenteel into een chef-Biografie periode, heerlijk. Waiter rant was ook leuk.

Oh en Billy, "where d'you go Bernadette" heb ik net uit ook leuk!
pi_130016356
quote:
Blaat, door iemand anders gescreven 8)7

[ Bericht 14% gewijzigd door V1z0R op 13-08-2013 14:08:44 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:12:31 #61
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_130017125
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:50 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Blaat, door iemand anders gescreven 8)7
De grote citaten zijn toch wel van Japin? :o

Ik vind het maar een deprimerend stuk :+ Wel mooi verwoord op zich.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_130017659
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

De grote citaten zijn toch wel van Japin? :o

Ik vind het maar een deprimerend stuk :+ Wel mooi verwoord op zich.
Weet niet of je zag wat ik er had staan? Maar vond de schrijfstijl lekker weglezen en hieruit kun je niet echt afleiden of Japin dus ook zo schrijft.
pi_130017741
Ik had al heel lang niet meer op de airmiles site gekeken en ik heb nu net een tefal koekenpan, een koptelefoon en een snoeischaar gratisch en voor niks besteld. Of nou ja, 5,95 verzendkosten, dat kan je tegenwoordig niet meer met airmiles betalen. Maar toch, not bad.
pi_130017831
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:29 schreef conleche het volgende:
Ik had al heel lang niet meer op de airmiles site gekeken en ik heb nu net een tefal koekenpan, een koptelefoon en een snoeischaar gratisch en voor niks besteld. Of nou ja, 5,95 verzendkosten, dat kan je tegenwoordig niet meer met airmiles betalen. Maar toch, not bad.
Loyaltyprogramma's O+
We waren ons picknickdekentje vergeten terug te nemen op vakantie. Nou, die heb ik dus van t-mobile punten. Op m'n creditcard heb ik ook heel wat spaarpunten etcetera. Wat ben ik toch een hollander, ik spaar nog net geen AH koopzegels :P
pi_130017945
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Loyaltyprogramma's O+
We waren ons picknickdekentje vergeten terug te nemen op vakantie. Nou, die heb ik dus van t-mobile punten. Op m'n creditcard heb ik ook heel wat spaarpunten etcetera. Wat ben ik toch een hollander, ik spaar nog net geen AH koopzegels :P
Ja ik love dat soort sparen. Ik ben ook dol op mijn bijenkorfcredit card. Ik koop daar ook buiten de Bijenkorf mee en aan het eind van het jaar koop ik mijn kerstcadeautjes in de Bijenkorf en da's dan bijna of helemaal voor niks. Bovendien is die kaart 12,50 per jaar of zo en da's goedkoper dan bij een bank volgens mij.
pi_130018026
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja ik love dat soort sparen. Ik ben ook dol op mijn bijenkorfcredit card. Ik koop daar ook buiten de Bijenkorf mee en aan het eind van het jaar koop ik mijn kerstcadeautjes in de Bijenkorf en da's dan bijna of helemaal voor niks. Bovendien is die kaart 12,50 per jaar of zo en da's goedkoper dan bij een bank volgens mij.
Vriendin van mij betaalt altijd alle gezamenlijke aankopen (vakantie met vrienden, uit eten, theaterkaartjes) met haar bij-card, dat betalen we na afloop aan haar en zij tikt lekker veel punten aan!
Kwak
pi_130018145
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Vriendin van mij betaalt altijd alle gezamenlijke aankopen (vakantie met vrienden, uit eten, theaterkaartjes) met haar bij-card, dat betalen we na afloop aan haar en zij tikt lekker veel punten aan!
Ik betaal mijn vliegtickets en zo er ook mee. Dan gaat het inderdaad snel. Hoewel ik het niet doe bij de sites waar je ineens 15 euro extra moet betalen als je met credicard betaalt. Dan schiet het z'n doel voor bij.

Ontopic: Mijn lunch was eenvoudig maar lekker: gerookte kip met komkommer en mayo
pi_130018703
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Gaat lekker hoor! Heb in een jaar voor 80 euro aan punten.

Ontopic: lunch was alleen yoghurt, zo nog een boterham en dan op naar het vriendje.
pi_130018708
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hehehe, ik wilde je net Wilde Zwanen van Jung Chang aanraden. Erg mooi boek, gaat over 3 generaties vrouwen in China. Geeft je een stuk meer inzicht in de geschiedenis van het land dan je hebt geleerd op de middelbare school.
Prachtig boek inderdaad!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Vis een optie? dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:57:21 #70
70532 loveli
N
pi_130018782
Tijd om van kaart te switchen. Kan ook wel op day-zero lijst.
crap in = crap out
pi_130019141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:57 schreef loveli het volgende:
Tijd om van kaart te switchen. Kan ook wel op day-zero lijst.
hoorde van de week in de bijenkorf als je toen afsloot je meteen 25 euro aan punten krijgt. Zou even kijken of dat nog geldt :)
pi_130019928
Bijenkorf Card O+

Wij hebben steeds minstens een paar honderd euro per persoon per jaar aan punten te besteden, eind van de maand schrijven ze alles af, ideaal, betaal er echt alles mee, hoop nog steeds dat AH een keer cc gaat accepteren :9

Gazpacho :9~ Ik ben ook gek op tomatensap, drink vaak ook het sap uit een blik tomaten op :')

Leuk, boeken O+ Heb al een paar jaar amper een boek uit kunnen lezen, misschien maar een stuk of twee/drie, maar wil het weer eens oppakken, heb nog aardig wat ongelezen in de kast staan.

Lijstje van vandaag:

O - 3 speltbth, 1 kaas, 1 jam, 1 boter
L - aspergetips, 2 zachtgekookte eitjes, 4 plakjes gebraden Limburgs gehakt
T - koffie verkeerd, gemberkoekje
T - Griekse yoghurt met fruit en pindakaas
D - verse minestrone, gemaakt door vriendje O+ , met veel groenten, cannelinibonen en chorizo
T - koffie verkeerd

[ Bericht 0% gewijzigd door Novem op 13-08-2013 15:29:25 ]
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_130020160
beuh, soms heb ik een hekel aan in het buitenland wonen. Dit jaar twee bruiloften in NL, en beiden kosten me meer dan 200 euro aan alleen reiskosten. Kan ook niet gaan, maar dat is niet zo goed voor het onderhouden van vriendschappen met vrienden die ik toch al te weinig zie...
pi_130020190
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:29 schreef Jagärtrut het volgende:
beuh, soms heb ik een hekel aan in het buitenland wonen. Dit jaar twee bruiloften in NL, en beiden kosten me meer dan 200 euro aan alleen reiskosten. Kan ook niet gaan, maar dat is niet zo goed voor het onderhouden van vriendschappen met vrienden die ik toch al te weinig zie...
Herkenbaar. Maar dan ook echt alleen op dat soort momenten.
Ja doei.
pi_130020575
Hoezo verveling :') Ben de films en series op m'n externe HD aan het ordenen :D

Wel weer lekkere uitsmijter gegeten net :9~ zo eet je nooit een gebakken ei en zo eet je het 2 dagen achter elkaar :+
pi_130020766
ik ben door de Slankies ook aan de Bijenkorf CC :D

Kan ik koffie kopen van mijn puntjes :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_130020898
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:45 schreef _aurum_ het volgende:
ik ben door de Slankies ook aan de Bijenkorf CC :D

Kan ik koffie kopen van mijn puntjes :P
Hmmm misschien ook maar eens mij bijenkorf card activeren, kan ik lingerie shoppen van mn punten. :P
Doe wat je niet durft.
pi_130021165
Ik heb net een VISA-card aangeschaft, dus nu heb ik een nieuwe RayBan. Maar denk dat Bijenkorf cc nog lucratiever is :)

Lijstje:
O: kwark, havermout, banaan, bosbessen, chiazaad
T: 1 boterham pindakaas
L: 2 boterhammen pindakaas
T: appel + worteltjes
D: uit :9
pi_130021570
Lastig lijkt me dat jagar....

Creditcards O+

Lijstje:

O: kwark/yoghurt met nectarine en wat druiven, chiazaad en wat speltflakes
L: grote kom gazpacho en wat zelfgemaakte crackers met wat humus
T: geroosterde kikkererwten
D: zoete aardappel/aubergine/courgette curry met een beetje quinoa
S: uur boksen
T: kwark

Kook/bakdagje :D
pi_130021627
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:56 schreef anna82 het volgende:
Ik heb net een VISA-card aangeschaft, dus nu heb ik een nieuwe RayBan. Maar denk dat Bijenkorf cc nog lucratiever is :)

Lijstje:
O: kwark, havermout, banaan, bosbessen, chiazaad
T: 1 boterham pindakaas
L: 2 boterhammen pindakaas
T: appel + worteltjes
D: uit :9
Gewoon ook een bijenkorf card. Dat is namelijk een Mastercard en je zult net zien dat je tijdens je wereldreis ergens beland waar je niet kunt pinnen met je bankpasje en Mastercard het wel doet, terwijl Visa het niet doet.
dat zou zomaar kunnen hè, want in Madagascar had je toen geen pinautomaten voor bankpasjes en kon ik alleen met Visa pinnen, niet met Mastercard. Same same but different. :P
Doe wat je niet durft.
pi_130022007
Ik gebruik echt nooit CCs, heel soms op vakantie bij autohuur ofzo. Ik dacht dat je soms flink rente moet betalen over je uitstaande bedrag, of is dat iets van vroeger? Ik ben echt een raschaoot qua financien dus misschien is het voor mij niet zo'n goed idee.
pi_130022030
Net terug van HA, hoogstwaarschijnlijk een darminfectie. Dat was de laatste keer sushi eten bij die toko. :X
pi_130022060
Er komen hier leuke boeken voorbij volgens mij. Alvast een lijstje maakt voor volgend jaar, als ik klaar ben met mijn studie :')

Lijkt me lastig Jagar. Zijn zulke dagen wel zo leuk dat je de kosten een beetje kunt vergeten?

Hier loopt mijn dag niet zoals ik het wil qua planning. Ik wilde niet naar kantoor, maar voor wat regelwerk moest ik toch. Met als gevolgd: kantinevoer :r

O: spelt zuurdesem brood met boter en jam en 1 met kaas
L: sandwich van drie witte boterhammen (bruin met gerookte kip was op en ik had proteinen nodig) met kip en sla dus.
T: een amandelchocolade koek van gister en veel thee
D: een zeer goed gevulde courgette soep.
T: kwark/ aardbei toetje

Mager lijstje, maar morgen jarig, dus dat haal ik met het etentje wel weer in :+
pi_130022077
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:14 schreef the85mc het volgende:
Ik gebruik echt nooit CCs, heel soms op vakantie bij autohuur ofzo. Ik dacht dat je soms flink rente moet betalen over je uitstaande bedrag, of is dat iets van vroeger? Ik ben echt een raschaoot qua financien dus misschien is het voor mij niet zo'n goed idee.
Dude.... paypal gekoppeld aan je CC is internet shopping spree material. :D
pi_130022085
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:14 schreef Mufasa208 het volgende:
Net terug van HA, hoogstwaarschijnlijk een darminfectie. Dat was de laatste keer sushi eten bij die toko. :X
ahwww :%

Beterschap :*
pi_130022118
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:15 schreef An24 het volgende:

[..]

ahwww :%

Beterschap :*
Danke. O+

Valt wel weer mee gelukkig, gister nog full pull wezen trainen. Sla vandaag maar even over. :+
pi_130022134
quote:
Je betaalt alleen rente als je je maandrekening niet in 1 keer betaalt, maar in gedeelten. Dat doe ik dus nooit, want die rente is hoog. Ik pin ook nooit met CC want dat kost een tientje.
pi_130022142
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:16 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Danke. O+

Valt wel weer mee gelukkig, gister nog full pull wezen trainen. Sla vandaag maar even over. :+
Ja eerst beter worden en energieniveau opkrikken :Y
pi_130022207
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:15 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Kun je ook via iDeal op storten en zelfs koppelen aan je betaalrekening dacht ik :?
pi_130022264
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:15 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Haha ik ben ook zo'n enorme shopper :P heb alleen paypal om uitbetaald te worden voor adsense :@
Oh ja ik gebruik soms CC voor ebay, verder bijna altijd Ideal
pi_130022296
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:18 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Kun je ook via iDeal op storten en zelfs koppelen aan je betaalrekening dacht ik :?
True, maar de voorwaarden voor een CC zijn gustiger en makkelijker het geld terughalen bij fraude of geen levering dan de voorwaarden van Paypal. :)
pi_130022329
Wow, Mufasa, beterschap!
pi_130022526
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:20 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

True, maar de voorwaarden voor een CC zijn gustiger en makkelijker het geld terughalen bij fraude of geen levering dan de voorwaarden van Paypal. :)
Ah zo.

Oh, en beterschap! Zoiets naars kan je trek in lekker voer een poos doen verdwijnen :{
  Vis een optie? dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:29:09 #94
70532 loveli
N
pi_130022684
quote:
echt nooit CCs, heel soms
u-uh
crap in = crap out
pi_130022917
Ha, ik was al een tijdje aan het denken over een creditcard, meteen nu de Bijenkorfcard aangevraagd. Wat is dit een heerlijk topic!
pi_130022926
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:29 schreef loveli het volgende:

[..]

u-uh
Haha echt. Alleen op vakantie en om Amerikaanse bootonderdelen te bestellen..

Dat is naar Muf! Wel effectieve methode om snel veel lichter te worden :{
pi_130023142
CC O+

Heb er 3 :') ook we'll nodig voor al die jurkjes :7
  Vis een optie? dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:46:02 #98
70532 loveli
N
pi_130023391
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:35 schreef the85mc het volgende:
Haha echt. Alleen op vakantie en om Amerikaanse bootonderdelen te bestellen..
Na echt nooit volgt in de regel geen opsomming van uitzonderingen.
crap in = crap out
pi_130023774
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Na echt nooit volgt in de regel geen opsomming van uitzonderingen.
onbewust vind ik dan blijkbaar dat ik tr weinig op vakantie ga.. :P
pi_130023870
Over vakanties: weet iemand een goede lastminute site? Waarschijnlijk volgende week op vakantie. Vertrekplaats maakt niet heel veel uit, dusseldorf, brussel is ook ok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')