abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:01:06 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_130006545
Bij een zware explosie in een Arnhems flatgebouw is dinsdagochtend vroeg ten minste één dode gevallen. Het slachtoffer raakte zwaargewond en overleed korte tijd later, meldde de brandweer. Vermoedelijk gaat het om een bewoner van een van de getroffen woningen.

In het gebouw brak na een explosie brand uit in twee woningen. De hulpdiensten moesten tientallen mensen evacueren. Volgens een woordvoerder van de brandweer zijn vooral oudere mensen uit het gebouw gehaald. Sommige bewoners van de flat aan het Driemondplein moesten met een hoogwerker van hun balkon worden gered. 'Vijf tot zes mensen' werden behandeld vanwege het inademen van rook.

De circa vijftig geëvacueerde bewoners zijn opgevangen in een zaaltje naast het getroffen flatgebouw. 'Indien nodig worden zij verplaatst naar een sporthal. Die ligt ongeveer 500 meter verderop', stelde de woordvoerder.

De brandweer kreeg het vuur snel onder controle, maar de ravage is groot. Door de explosie werden de gevels weggeblazen van zeker vier woningen op de tweede verdieping.

Het is nog onduidelijk hoe het dodelijke slachtoffer om het leven kwam. 'Dat gebeurde vermoedelijk door de explosie of de brand', stelde de woordvoerder.

Volgens de brandweer wordt nog gekeken welke bewoners terug kunnen keren naar hun woningen. De hoofdconstructie van het flatgebouw zou niet zijn aangetast door de explosie, maar een getroffen woning moet gestut worden.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Arnhemse-flat.dhtml

:{

[ Bericht 2% gewijzigd door tong80 op 13-08-2013 07:23:24 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_130006593
waardoor kwam die explosie ? ik woon ook in een flatgebouw
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:17:16 #3
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130006628
Zonne grote vuurbal jonguh. BAM!
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:24:13 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_130006663
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 07:09 schreef arjan1212 het volgende:
waardoor kwam die explosie ? ik woon ook in een flatgebouw
Geen idee. Gaan ze nog wel onderzoeken.

Foto toegevoegd trouwens.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_130006695
Sorry ik liet een scheetje.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:36:21 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_130006719
Net intervieuw op Radio 1 met een geëvacueerde:
Slachtoffer was vrouw met psychische problemen. Was opgenomen geweest en mocht tijdelijk naar huis. Ze had haar hondje vermoord en dreigde met gasexplosie. Had ze zelf aan geïnterviewde verteld. Deze mevrouw was boos: "Dat krijg je met de bezuinigingen op de gezondheidszorg!"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_130006903
Ow nou dat kan hier niet gebeuren, want wij hebben geen gas.. 'u kookt elektrisch'
pi_130006960
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 07:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Net intervieuw op Radio 1 met een geëvacueerde:
Slachtoffer was vrouw met psychische problemen. Was opgenomen geweest en mocht tijdelijk naar huis. Ze had haar hondje vermoord en dreigde met gasexplosie. Had ze zelf aan geïnterviewde verteld. Deze mevrouw was boos: "Dat krijg je met de bezuinigingen op de gezondheidszorg!"
Het zal, in deze tijden, helaas niet de laatste zijn vrees ik. Maar gelukkig hebben we de beste regering sinds WO2 :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:22:43 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_130007165
Lekker bezuinigen op het GGZ. :{

pi_130007569
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het zal, in deze tijden, helaas niet de laatste zijn vrees ik. Maar gelukkig hebben we de beste regering sinds WO2 :r
:')

Het is allemaal de schuld van de Rabobank! Gelukkig weet jij het natuurlijk beter?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:01:09 #11
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130016725
Die mevrouw was duidelijk (zwaar) gestoord. Wel weer "grappig" dat er nu weer wordt gesproken over een "onderzoek" waarom die vrouw niet de noodzakelijke hulp heeft gekregen... :')

Wat dacht je van de voor de hand liggende reden, namelijk dat er nog heel veel meer van dit soort gevallen zijn maar die door de bezuinigingen op de GGZ eerst op een wachtlijst komen te staan, of soms helemaal maar aan hun lot worden overgelaten omdat ze kennelijk nog niet gestoord genoeg zijn? :r
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_130016811
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Die mevrouw was duidelijk (zwaar) gestoord. Wel weer "grappig" dat er nu weer wordt gesproken over een "onderzoek" waarom die vrouw niet de noodzakelijke hulp heeft gekregen... :')

Wat dacht je van de voor de hand liggende reden, namelijk dat er nog heel veel meer van dit soort gevallen zijn maar die door de bezuinigingen op de GGZ eerst op een wachtlijst komen te staan, of soms helemaal maar aan hun lot worden overgelaten omdat ze kennelijk nog niet gestoord genoeg zijn? :r
Maar zo houden we de onderzoekende groep aan het werk hiermee. Dat deze groep veel duurder is als wat GGZ medewerkers boeit niet. Daar moeten we dan maar een ander onderzoek aan besteden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:06:54 #13
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130016950
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:03 schreef Basp1 het volgende:
Maar zo houden we de onderzoekende groep aan het werk hiermee. Dat deze groep veel duurder is als wat GGZ medewerkers boeit niet. Daar moeten we dan maar een ander onderzoek aan besteden.
Ik vrees het ook. Wellicht weer zo'n tandeloze parlementaire enquète als er zich nog wat meer van dit soort incidentjes gaan voordoen, nu de plannen op tafel liggen om de zorginstellingen maar te sluiten. Dat die bewoners dan in flatjes als deze terecht gaan komen en dat er dan dergelijke ongelukken kunnen gebeuren, ach... geen probleem toch?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_130017010
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:

ach... geen probleem toch?
Nee hoor want door meer overlast hebben we ook weer meer politie nodig dus meer overheid zoiets heet een perpetuum mobile. :D
pi_130017084
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee hoor want door meer overlast hebben we ook weer meer politie nodig dus meer overheid zoiets heet een perpetuum mobile. :D
Inderdaad. Is allemaal haske goed voor de economie! ^O^

Ho wacht...
pi_130033093
Ik hoop van harte dat dit nog 1000 maal gaat gebeuren. Misschien dat Nederland dan eens realiseert dat er sommige dingen zijn waar je niet op kan bezuinigen.

Ik schaam me om het feit dat ik een Nederlander ben.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:12:17 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_130036754
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:03 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik hoop van harte dat dit nog 1000 maal gaat gebeuren. Misschien dat Nederland dan eens realiseert dat er sommige dingen zijn waar je niet op kan bezuinigen.

Ik schaam me om het feit dat ik een Nederlander ben.
Het is triest dat dit soort gebeurtenissen nodig zijn om ze wakker te schudden. Als ze al wakker willen worden.

Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 07:42:47 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_130047229
Een 55-jarige vrouw is gisternacht in een flat in Arnhem om het leven gekomen bij een enorme gasexplosie. De politie gaat ervan uit dat de vrouw haar eigen woning heeft opgeblazen. Flatbewoners die haar goed kenden zijn woest op de hulpverleners. Volgens hen was de vrouw verward en al langere tijd suïcidaal. Dat meldt het Algemeen Dagblad.

Voor zo'n gasexplosie als deze ben ik altijd bang geweest. Een paar weken geleden had ik de gaskraan al eens dichtgedraaid toen ze weer eens in de war was en ik het ook niet vertrouwde. Hulpverleners wisten heel goed dat ze een gevaar voor zichzelf en haar omgeving was.
Nogmaals Vos

Midden in de nacht, rond drie uur, heeft Janny van Rootseler (55) de gaskraan open gezet. De explosie die daarop volgt, moet ze met haar leven bekopen. De ravage is zo groot dat alle 160 bewoners van de flat in allerijl hun huizen uit moeten.

De meeste mensen schrokken op het moment van de explosie wakker, ook de buren Cobus Vos (58) en Trudy Peters (53), die net hun flatwoning hadden verbouwd en helemaal opgeknapt. 'Die dreun, maar vooral haar ijzingwekkende gegil vergeet ik nooit meer,' zegt Vos. 'We vlogen letterlijk door de slaapkamer. Ons huis was één grote stofwolk. We zijn in het pikkedonker over de brokstukken gekropen en meteen naar het trappenhuis gegaan. Omdat ik slecht ter been ben, moest ik met een hoogwerker naar beneden.'

Waar de klap vandaan komt, is voor Vos meteen duidelijk. Zijn buurvrouw is ernstig verward en loopt al langer rond met zelfmoordplannen. Begin juni moest volgens Vos de ambulance nog komen omdat ze voor de zoveelste keer een einde aan haar leven wilde maken met een overdosis medicijnen.
Ook vermoordde ze in een vlaag van verstandsverbijstering haar eigen hondje en bekraste ze zichzelf.

'We hebben haar weleens spiernaakt op de galerij gezien. Of als ze haar inboedel naar beneden gooide. Dan belde je de politie en die nam haar mee, maar de volgende dag was ze gewoon weer thuis.'

Menig buurtbewoner weet dat Van Rootselaar 'rare dingen' kon roepen. Onlangs had ze in de supermarkt nog gezegd dat ze in haar huis een bom neer zou leggen. 'Dat soort dingen zei ze zo vaak, dat niemand haar echt serieus nam. Maar ik wel,' zegt Vos.

'Voor zo'n gasexplosie als deze ben ik altijd bang geweest. Een paar weken geleden had ik de gaskraan al eens dichtgedraaid toen ze weer eens in de war was en ik het ook niet vertrouwde. Hulpverleners wisten heel goed dat ze een gevaar voor zichzelf en haar omgeving was. Onbegrijpelijk dat ze dit niet hebben kunnen voorkomen.'

Volgens ex-echtgenoot Jan van Oenen (62) is het met zijn voormalige partner bergafwaarts gegaan na de dood van haar vader, enkele jaren geleden. 'Ik ken haar al 32 jaar en ze had altijd al psychische problemen. Maar sindsdien werd ze manisch depressief en hoorde ze stemmen. Daarvoor kreeg ze medicatie.'

Hun scheiding afgelopen mei deed haar volgens Van Oenen ook geen goed, al was het op haar eigen initiatief. 'Het was niet mijn keus. Ik heb altijd voor haar gezorgd en stond erop dat ze haar medicijnen in bleef nemen en heb heel vaak de politie gebeld als het niet meer ging. Ze is ook meermaals gedwongen opgenomen geweest. Na de breuk kon en mocht ik niet meer naar haar omkijken. Ik heb de hulpverleners toen al gewaarschuwd dat dit niet goed zou aflopen.'

Hulpverleners van de Gelderse geestelijke gezondheidsorganisatie GGN willen omwille van de privacy geen reactie geven. Maar politiewoordvoerder Paul Koetsier bevestigt dat Van Rootseler bekend is bij hulpinstanties en dat de agenten meerdere malen hebben geassisteerd in crisissituaties. 'Maar als iemand het leven niet meer ziet zitten is dat lang niet altijd te voorkomen. Op basis van wat mensen roepen kan iemand niet gedwongen worden opgenomen.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-hulpverleners.dhtml

:{
pi_130047488
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 07:42 schreef tong80 het volgende:
Hulpverleners van de Gelderse geestelijke gezondheidsorganisatie GGN willen omwille van de privacy geen reactie geven
Ja de privacy van een dood persoon moet beschermt worden, alles doen om de beerput dicht te houden. :D
pi_130052383
quote:
Zo herkenbaar dit. In mijn directe omgeving heb ik ook te maken met iemand die voortdurend weggestuurd is terwijl het juist alleen maar verergerde. De GGZ doet echt alleen maar aan symptoombestrijding en heeft totaal geen controle over hun cliënten.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 12:24:35 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_130052845
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:06 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit. In mijn directe omgeving heb ik ook te maken met iemand die voortdurend weggestuurd is terwijl het juist alleen maar verergerde. De GGZ doet echt alleen maar aan symptoombestrijding en heeft totaal geen controle over hun cliënten.
Ik had een gestoorde Chineze buurman, lieve vent, die s nachts over straat liep en kippen geluiden maakte. Klopte bij mensen op het raam en ging staan zwaaien. Nog meer rare dingen. Maar het komt er op neer dat ie nooit vrplicht werd opgeneomn. Het was syndroom bestrijding. Nu is ie weg en zal nooit meer alleen kunnen wonen. Ik was er echt bang voor dat ie een keer het gas open zou laten staan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')