Jaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com
Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen
ze hebben een filosofie. En een die erg goed is.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:51 schreef I.C.O.N. het volgende:
Meest informatieve interview als je het mij vraagt met betrekking tot de OR op de CES.
klinkt geil als jij dat zegt, haptische wetsuit.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:43 schreef jogy het volgende:
Nu nog een haptische wetsuit en je bent helemaal online
Haptische full 3d pornoquote:Op zondag 19 januari 2014 16:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klinkt geil als jij dat zegt, haptische wetsuit.
Uiterlijk. Nouja, heb ik nog wat langer om met de devkit te spelen voor ik hem moet verkopenquote:
Ja toch interessanter nu om een devkit aan te schaffen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Uiterlijk. Nouja, heb ik nog wat langer om met de devkit te spelen voor ik hem moet verkopen
Ik meen te lezen na een google zoektocht dat het vlak voor de consumer release gaat worden. Zodat devs hun spul naar de standaard van de consumer versie kunnen brengen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:09 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja toch interessanter nu om een devkit aan te schaffen.
Dacht dat release van Full HD versie jan 2014 was.
In het filmpje zit iemand om zich heen te kijken en op de laptop erachter draait het beeld mee. Schermresolutie is niet je van het maar ook niet wereldschokkend, grootste verschil zit hem in de projectievorm waardoor tussen de pixels nauwelijks tot geen zichtbare lijnen zijn. De projectietechniek schijnt een van de prettigste te zijn om langdurig te gebruiken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:56 schreef JDx het volgende:
Resultie valt wel wat tegen en verder is het volgens mij gewoon een scherm en geluid, geen echt VR materiaal.
Jammer dat het nog geen af-product is, heb teveel fail-verhalen gelezen over kickstarter. Producten die nooit afkwamen en zulk soort verhalen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:08 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
In het filmpje zit iemand om zich heen te kijken en op de laptop erachter draait het beeld mee. Schermresolutie is niet je van het maar ook niet wereldschokkend, grootste verschil zit hem in de projectievorm waardoor tussen de pixels nauwelijks tot geen zichtbare lijnen zijn. De projectietechniek schijnt een van de prettigste te zijn om langdurig te gebruiken.
Oculus is ook op Kickstarter doorgebrokenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Jammer dat het nog geen af-product is, heb teveel fail-verhalen gelezen over kickstarter. Producten die nooit afkwamen en zulk soort verhalen.
Echt 1 goede nederlandse variant van Kickstarter is er niet of wel? Allemaal kleine sites die net niks zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Oculus is ook op Kickstarter doorgebroken
Magoed, kickstarter is kickstarter, geen winkel voor pre-orders van een uitontwikkeld product. Ik heb nu redelijk wat producten gesteund, tot nu toe slechts met 1 product echt slechte ervaringen omdat die knul zich helemaal vergalloppeerd heeft in de hoeveelheid werk. Trage leveringen dus, maar ook beroerde afwerking en materiaalkeuze in zijn geval, en met mij meerdere backers die erover klagen.
Goed voor zijn ervaring, minder voor de mijne. Maar nog steeds kijk ik er af en toe om te zien of er leuke dingen tussen zitten, soms op verwijzing door andere site.
Nederlandse wetgeving zou van kickstarter een bank maken, en daar heb je (dure) licenties voor nodig. Zijn vast wel omwegen voor te verzinnen waardoor het wel mogelijk zou zijn, maar vooralsnog is het lastig grote projecten te financierenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:55 schreef JDx het volgende:
[..]
Echt 1 goede nederlandse variant van Kickstarter is er niet of wel? Allemaal kleine sites die net niks zijn.
De innovatie is bij occulus de lens techniek, je pc moet nog steeds 2 beelden renderen hoor. Alleen zijn die beelden kleiner(dus lichter te renderen) omdat de resolutie van dat ene scherm bij de rift zo laag is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Oculus Rift krijgt concurrentie, binnen twee dagen dubbele gevraagde inleg bereikt zonder enige moeite.
Lijkt vooral om het scherm te gaan en is uitgerust met ingebouwde koptelefoon, valt mede daarom voor mij al af. Bovendien moet dat apparaat werkelijk 2 verschillende beelden renderen, maar is dus ook goed in staat om vooral een enorm scherm voor je ogen te toveren.
De innovatie achter de oculus is vooral de gebruikte rendertechniek waarbij in 1 render links en rechts verwerkt zitten en deze door de kast en lenzen als twee losse schermen op je oog komen.
Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:09 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
De innovatie is bij occulus de lens techniek, je pc moet nog steeds 2 beelden renderen hoor. Alleen zijn die beelden kleiner(dus lichter te renderen) omdat de resolutie van dat ene scherm bij de rift zo laag is.
BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS.quote:Ik gok er zelf zo op dat de renderzwaarte van dit ding 2x 1280*720 ongeveer even zwaar gaat zijn als de HD versie van de rift. 2x 960*1080. Tevens kan je pc het echt wel aan. Ik kon BF3 op mijn 3d monitor op 1080p in 3d prima draaien. En dat is een 7950, nu is bf4 zwaarder en worden toekomstige spellen zwaarder maar een 780 of een 290 moeten wel instaat zijn om de rift en dan dit ding prima van beeld te voorzien.
Ik gok erop dat de OR DK2 ergens Q4 2014 te verkrijgen is, en dan de CV1 Q2 of Q3 2015 ... Daarentegen hoop ik wel dat hij nog in Q4 uit gaat komen, maar verwacht het gewoon niet. Dit omdat palmer Luckey aangeeft:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:50 schreef Devz het volgende:
Ik hoop toch echt dat de Oculus Rift ergens dit jaar in de winkels ligt.... En dat de nieuwe generatie consoles (PS4, Xbox One) deze gaat ondersteunen.Can't wait.
en dan heeft hij het over:quote:Mentioned this in my talk at Steam Dev Days, hopefully it gets posted online soon.
I want to note that the Rift will not be designed for experiences that allow you to walk around a room like the SDD tech demo, but the specifications and quality will be above the baseline level Michael Abrash outlined in his talk. Valve's prototype hardware and software are very well integrated and calibrated, more so than the Crystal Cove demos we got together for CES, but the actual components are not all that different. All the pieces are there.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |