abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129987815
Zwangerschap & geboorte

16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman (papa)
13 september: Kleurdoos (meisje)
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
17 oktober: Urla (meisje)
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox
14 januari: Oksel (papa)
21 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81
Eind januari: Linda2205 (tweeling)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo
07 februari: WupWup
09 februari: RunForrestRun
***16 februari: Burdie & webspider***
18 februari: Alixia (tweeling)
19 februari: nummer_zoveel

05 maart: klaprooss
15 maart: Kimpossible
18 maart: _NIKKI_ (tweeling)
18 maart: Theeleuter
18 maart: Dot
20 maart: Aisly

01 april: Butterflower
05 april: Babbel

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hilzillah op 14-08-2013 08:33:49 ]
pi_129987826
Mooi topic om te bevallen! O+

Nog aanpassingen? Doe maar een kwoot!
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:53:49 #3
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129987886
Jeetje, dat duurde nog lang voor je een nieuw deel open had. :6 :9

--

Ow Bla.. Jammer dat jij niet nu al op knappen staat en ik pas ergens in april, want dan ging ik je echt stalken ;).

--

Wil jij mij weer boven Soempie zetten Hillz? 11 december.

Edit: Oh wow, het staat er al!
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:54:14 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129987907
Misschien dat de 'eind januari' mensen inmiddels een datum hebben? :+
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:55:06 #5
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129987927
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:54 schreef GotC het volgende:
Misschien dat de 'eind januari' mensen inmiddels een datum hebben? :+
Linda nog steeds niet, en volgens mij wilde NoBoNo het er niet precies in hebben? :s)
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:56:11 #6
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129987960
Klopt...

maar zet er maar 30 januari neer, dat is wel eind januari he...:P
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:57:53 #7
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129988029
Ieder z'n eigen ding :Y
pi_129988225
Even snel eten, dan ga ik gelijk aanpassen. Dat eten was ik van schrik even vergeten :D
pi_129988758
Jullie hadden wel door mogen kletsen hoor :o
pi_129988896
Ik ga toch weer contact opnemen zkh met betrekking tot zw. diabetes, want nu ruim 1,5u na het eten bloedsuiker van 11.8 :X Ik vind het irritant, ze gaan er vrij laconiek mee om. De suikertest met 23 weken was goed, en dus zeggen ze dat het prima is, maar ik houd wekelijks een dagcurve bij, en de bloedsuikers zijn vaak ongeveer 2u na het eten redelijk nog hoog,tegen de 9 of net onder de 10. Vorige week aangegeven maar dat vond de klinisch vk niet hoog genoeg, pas bij 11 moest ik aan de bel trekken. Nou ja, dat heb ik dus nu. Niet leuk, maar ook wel fijn, want het zat mij al steeds niet lekker, want J was ook echt suikerbaby met zn 35 weken en daar kwamen ze ook pas toen achter. En dan heb je nu ook nog verhoogde kans als je al keer eerder hebt gehad en zit in de familie etc. En die ene suikertest met 24 weken zegt echt nog helemaal niks.. }:|

Overigens geeft Diabetes Fonds hele andere waarden aan bij zw. diabetes, nml.:
U hebt zwangerschapsdiabetes als uw bloedsuiker:

'nuchter' meer dan 5,3 mmol/liter is. Nuchter betekent acht uur daarvoor niets gegeten of gedronken, behalve water of thee zonder suiker.
'niet-nuchter' 1 uur na de maaltijd meer dan 7,8 mmol/liter is, of 2 uur na de maaltijd meer dan 6,7 mmol/liter.

Wel bijzonder zo'n verschil..
pi_129988988
Goed dat je aan de bel trekt Jip! Een glucose van 10+ is niet normaal nee. Hoe was de rest van de dag?
pi_129989035
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:24 schreef Jipster het volgende:
Ik ga toch weer contact opnemen zkh met betrekking tot zw. diabetes, want nu ruim 1,5u na het eten bloedsuiker van 11.8 :X Ik vind het irritant, ze gaan er vrij laconiek mee om. De suikertest met 23 weken was goed, en dus zeggen ze dat het prima is, maar ik houd wekelijks een dagcurve bij, en de bloedsuikers zijn vaak ongeveer 2u na het eten redelijk nog hoog,tegen de 9 of net onder de 10. Vorige week aangegeven maar dat vond de klinisch vk niet hoog genoeg, pas bij 11 moest ik aan de bel trekken. Nou ja, dat heb ik dus nu. Niet leuk, maar ook wel fijn, want het zat mij al steeds niet lekker, want J was ook echt suikerbaby met zn 35 weken en daar kwamen ze ook pas toen achter. En dan heb je nu ook nog verhoogde kans als je al keer eerder hebt gehad en zit in de familie etc. En die ene suikertest met 24 weken zegt echt nog helemaal niks.. }:|

'nuchter' meer dan 5,3 mmol/liter is. Nuchter betekent acht uur daarvoor niets gegeten of gedronken, behalve water of thee zonder suiker.
'niet-nuchter' 1 uur na de maaltijd meer dan 7,8 mmol/liter is, of 2 uur na de maaltijd meer dan 6,7 mmol/liter.

Dat waren hier ook de maximale waarden bij de glucose test
pi_129989136
Dat is idd wel een heel verschil! Goed dat je er ee belletje aan waagt!
pi_129989408
Zeker goed dat je contact opneemt, zeker omdat je eerder ook al zw suiker had. Het is niet iets om laconiek mee te zijn. Heb je al wel je dieet van toen opgepakt?
pi_129989511
Nee, toen wisten we het pas bij de geboorte van J. De OGTT was toen goed, en pas bij geboorte bleek ie suikerbbay en moest ie aan het infuus etc. Ik heb zo het idee dat ik zelf alles in de gaten moet houden en steeds weer aankaarten ipv van de dokters het voor je doen, heel irritant :(
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:40:27 #16
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129989524
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:21 schreef Hilzillah het volgende:
Jullie hadden wel door mogen kletsen hoor :o
Niet zonder onze eigen Hilz. :o

---

Jipster, goed dat je even aan de bel trekt!
pi_129990114
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:55 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Linda nog steeds niet, en volgens mij wilde NoBoNo het er niet precies in hebben? :s)
Ik heb ondertussen drie data :+ adhv mijn laatste menstruatie, naar de grootte vd eerste baby en naar de grootte vd tweede baby :') ik merk het wel wanneer ze komen :P
Lotte!
Noah!
pi_129990188
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:54 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik heb ondertussen drie data :+ adhv mijn laatste menstruatie, naar de grootte vd eerste baby en naar de grootte vd tweede baby :') ik merk het wel wanneer ze komen :P
Kun je geen gemiddelde nemen ;)
pi_129990365
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:55 schreef Sull het volgende:

[..]

Kun je geen gemiddelde nemen ;)
Dan zou het 7 feb. worden. Dat is de datum adhv baby 2, het spekkie

Jips, goed dat je het in de gaten houdt, maar vervelend dat je er zelf zo achteraan moet.

En Nikki, wat fijn dat alles ok was!

Qua gewicht, ik ben tnt 4 kilo afgevallen. Dat was bij de ander zwangerschappen ook en bij beide zat ik uiteindelijk boven de +20kilo. Ben benieuwd dit keer!
Lotte!
Noah!
pi_129990471
7 februari is een hele mooie datum hoor! ;)
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:02:19 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129990503
Jip, wat irritant dat je alleen al het gevoel hebt overal zelf achteraan te moeten gaan :{ Maar in dit geval goed dat je het hebt gemerkt, nu mag ik hopen dat ze er ook wat mee gaan doen.
pi_129990678
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:53 schreef ProjSkippy het volgende:

Ow Bla.. Jammer dat jij niet nu al op knappen staat en ik pas ergens in april, want dan ging ik je echt stalken ;).

Ja das wel jammer..maar marktplaats goed in de gaten houden! Zal ook wel meekijken voor je :)

Hier weer goedgekeurd en de vk moest een beetje lachen omdat ik weer geen klachten of vragen had :) ze zi dat ze er zo wel meer wou hebben hihi.
Ow en ze dacht te voelen dat baby nu met t hoofdje naar benedn lag..al zegt dat nog niet zoveel.

En jipster goed dat je aan de bel trekt hoor
pi_129991301
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:24 schreef Jipster het volgende:

:( Belachelijk! 11.8 is véél te hoog, jezus, nu kunnen ze je nog inregelen met insuline, zorgen dat de alvleesklier van je baby weer in rust komt.
Ik vind dit echt heel erg kwalijk. Goed dat je aan de bel gaat trekken want zo met jou omgaan slaat nergens op.
pi_129991787
Jipster goed dat he het ziekenhuis gaat bellen, dat zijn echt waardes die te hoog zijn. Ik moest toen ik zwangerschap diabetes had twee uur na de maaltijd idd onder de 7.0 ongeveer zitten (weet de precieze waarde zo niet meer, maar ongeveer dat). Als je er een enkele keer boven zit is niet erg maar snap dat je je zorgen gaat maken als je regelmatig zo hoog zit.
Hoop dat ze je nu wel serieus nemen, anders wellicht rechtstreeks met de diabetes afdeling contact opnemen kijken wat zij er van zeggen?

Qua gewicht zat ik vorige week (38.5) op +13 kilo. Vorige zwangerschap in totaal 7 kilo erbij en dat was er direct na de bevalling af. Deze keer wat meer aangekomen omdat ik geen suiker heb deze keer en eerlijk gezegd ook gewoon eet waar ik zin in heb, dat ging vorige keer niet.

Oh en cravings: ik heb de laatste tijd zon zin in fristi (de geen suiker toegevoegd variant dan, die is het lekkerst) gaat zeker een liter per dag van door heen :@ vind ik het spul altijd al lekker, maar tegenwoordig móet ik..

ontzettende anticlimax van de week toen het thuis op was en ik bij de Mac een fristi bestelde, die was heul nie lekker.. :{ )
pi_129992065
Wat Hillie zegt idd, ik moet 1.5 uur na de maaltijd onder de 7 zitten.

Fristi, blegh, maar die ananasshake van McD. komt regelmatig in m'n dromen voor, hoop
dat ze hem over 4 weken nog hebben :D

Ik sta nu op -10 kilo, eerste 7 kilo zijn eraf gegaan met het overmatige gepuke en sinds ik
zwangerschapsdiabetes heb en geen 'echte' cola en veel minder fruit mag, weer verder
afgevallen. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')