abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_130411723
Wat een heerlijke speelruimte zo zeg! Naar wat voor stijl wil je? Zelf ben ik best wel van het girlygirly, en heb dan ook (voor bijna normale winkelprijs) beddengoed etc met het printje dat ik leuk vind. Zal geen reclame maken, maar als je nou geen echte naai-mensen kent heb ik haar adres etc voor je. Kan gewoon opgestuurd worden. Dat kun je bijv ook doen met de kap van een klein nachtlampje. En misschien leuk om aan 1 van de schuine wanden wat gordijntjes te maken, zodat ze een 'huisje' heeft?
Ik noem maar wat hoor!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:54:20 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130412115
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 10:12 schreef Leandra het volgende:
De nieuwe kamer van Soneal heeft een behoorlijk groot raam (250 breed, 150 hoog) en ik vind vitrage zo blehg, maar met een groot raam heb je ook een hoop inkijk, dus daar wil ik wel wat aan doen.
Mijn gedachte was dus een rand raamfolie, maar alles wat ik tegenkom is behoorlijk saai of truttig.

Heeft iemand een idee of linkje voor een leuk raamfolie voor een knul van bijna 3?
Auto's, tracktors en weetikveel is allemaal leuk, maar ik vind het nergens :{
Ik zou gewoon mooie, neutrale vitrage kopen en tegen het 'saai' dan een raamschildering maken (zoals ze op scholen ook doen). Kan je regelmatig en gemakkelijk vervangen, en dan hoef je over een paar jaar niet weer iets anders qua raamfolie omdat hij de auto's en tractors is ontgroeid.
KuikenGuppy
pi_130412283
Ahh goed idee Burdie!
pi_130434829
Leuk project, _NIKKI_!

Accesoires.. Heb zelf dit in het wit op de babykamer gehangen, erg geslaagd vind ik:
pi_130435100
Oeh ja Jipster, dat soort dingetjes vind ik fantastisch. Alleen dan inderdaad wit als het tegen de bloemetjesmuur komt of roze of blauw als het tegen een van de witte wanden komt. O+
Waar heb je ze vandaan? Of zelfgemaakt?

Kiwi ik wil het wel een beetje in de pip stijl hebben, maar niet alles van pip want dat vind ik zonde van het geld. Maar bijv een lampje en dekbedhoes met een leuk printje en misschien iets van een kapstokje. Er is ruimte zat in de kamer dus ik kan helemaal los. :D
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:35:11 #106
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130435545
Leuk project Nikki! Maar gaat de tweeling dan al meteen op aparte kamers?

Oh Spewey, die kamer is gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!
pi_130435599
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 10:12 schreef Leandra het volgende:
De nieuwe kamer van Soneal heeft een behoorlijk groot raam (250 breed, 150 hoog) en ik vind vitrage zo blehg, maar met een groot raam heb je ook een hoop inkijk, dus daar wil ik wel wat aan doen.
Mijn gedachte was dus een rand raamfolie, maar alles wat ik tegenkom is behoorlijk saai of truttig.

Heeft iemand een idee of linkje voor een leuk raamfolie voor een knul van bijna 3?
Auto's, tracktors en weetikveel is allemaal leuk, maar ik vind het nergens :{
Hier oa hebben ze wel leuke stickers, maar dat doet niet zoveel tegen de inkijk. Misschien creatief combineren met standaard folie?
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:47:24 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130435710
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:19 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik zie ook van dat tuttige spul. Wil je het hele raam beplakken of alleen het onderste stuk bijvoorbeeld? Want als je dan (ik noem maar wat) blauw lichtdoorlatend spul neemt en daar bijvoorbeeld vissen(muur)stickers op plakt, dan heb je een soort aquarium idee, misschien ook wel zoiets te bedenken met auto stickers oid. Ik heb geen idee of het wat is, ik zag laatst wel ergens een plaatje van zoiets volgens mij, ik zoek nog even...
Dat vind ik een heel goed idee! Thnx, ik schaam me bijna dat ik er zelf niet aan gedacht heb :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:35 schreef Nijna het volgende:
http://www.plakfoliewebsh(...)arant-raamfolie.html heel veel kleurtjes hebben ze hier in elk geval. Ik heb van de week folie besteld om een kastje op te leuken en dat was er 2 dagen later.

Of zelf figuurtjes knippen in transparante folie...?

En dit dan... http://www.jappie.eu/raam(...)lvissen-p-18602.html ook kostbaar, maar als je onder kinderwereld kijkt en misschien nog wel verder, dat er nog wel iets echt leuks tussen zit...
Die site heeft in elk geval veel wat niet saai is, maar of het binnen het budget valt dat weet ik niet.

Succes, ik heb bij google "raamfolie kind" ingevoerd en bij afbeeldingen gekeken, kwam ik ze tegen...
Ik had die Jappie-site ook al gevonden en binnenstebuiten gekeerd, maar afgezien van de behoorlijke prijzen (want groot raam) is het ook nog eens zo dat de meeste raamfolies van die breedte (250 cm) ook gelijk bijna de hele raamhoogte hoog zijn (raam is 150, een hoop folie's van 250 breed zijn 144 hoog).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:49:25 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130435747
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:39 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Hier oa hebben ze wel leuke stickers, maar dat doet niet zoveel tegen de inkijk. Misschien creatief combineren met standaard folie?
Oeh, die zijn heel leuk, en dan gecombineerd met een rand gekleurd folie kom ik een heel eind :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:51:09 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130435770
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou gewoon mooie, neutrale vitrage kopen en tegen het 'saai' dan een raamschildering maken (zoals ze op scholen ook doen). Kan je regelmatig en gemakkelijk vervangen, en dan hoef je over een paar jaar niet weer iets anders qua raamfolie omdat hij de auto's en tractors is ontgroeid.
Ja, daar had ik al aan zitten denken, (de schildering, niet de vitrage, dat is echt een no-go), maar mijn schilderskillz zijn echt bedroevend, en dan niet een beetje... gewoon rampzalig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:53:01 #111
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130435804
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, daar had ik al aan zitten denken, (de schildering, niet de vitrage, dat is echt een no-go), maar mijn schilderskillz zijn echt bedroevend, en dan niet een beetje... gewoon rampzalig.
En ipv schilderen van die muurstickers op het raam? Ik weet niet wat voor lijm daar op zit, maar misschien kan het ook wel?

Wij hebben hier trouwens helemaal geen vitrage (iek, heb ik geveto'd in het hele huis). Gewoon rolgordijnen die altijd half dicht zijn, verduisterend, en daarbij voor de leuk lichte overgordijnen. Dat breekt ook het raam, en als je meerdere smalle ophangt, kun je ook met de lengtes wisselen voor een speels effect. Wij hebben ze gewoon bij de bouwmarkt gekocht (donderblauw met sterrenhemel), maar er is vast nog meer jongensachtigs te krijgen.

[ Bericht 23% gewijzigd door mousemicky op 25-08-2013 10:02:06 ]
pi_130435846
quote:
17s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:35 schreef Kyara het volgende:
Leuk project Nikki! Maar gaat de tweeling dan al meteen op aparte kamers?

Oh Spewey, die kamer is gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!
Nou we willen die optie open hebben in ieder geval. Het gaat mij erom dat het mogelijk moet zijn als het nodig is. Mijn man wil ze gelijk apart hebben omdat hij bang is dat ze elkaar continue wakker maken, maar ik weet dat het beter is om dat niet te doen. We moeten dus nog even zien hoe het loopt. We gaan in iede geval wel voor twee aparte kamers zorgen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:02:51 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130435926
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
erom dat het mogelijk moet zijn als het nodig is. Mijn man wil ze gelijk apart hebben omdat hij bang is dat ze elkaar continue wakker maken, maar ik weet dat het beter is om dat niet te doen. We moeten dus nog even zien hoe het loopt. We gaan in iede geval wel voor twee aparte kamers zorgen.
Wel fijn dat je het in elk geval voor de toekomst op orde hebt. Als het een j/m tweeling is ga je misschien ook sneller splitsen.

Wij hebben de meiden de eerste maan(en) ook nog samen in 1 bed gehad :D

Maar vraag me nu ook al af of 2 peuterbedjes al zullen passen in hun kamer. We hebben gelukkig wel wat mogelijkheden als ze uiteindelijk allemaal een eigen kamer willen maar dat wordt wel lastig.
pi_130436114
Nikki wat beter is weet ik niet maar hier hebben ze weinig last van elkaar. Toen ik pas zwanger was dacht ik dat ik ze gelijk in losse ledikantjes Wilde.. later moesten ze (van mijn hormonen :p ) in een tweelingwieg. We zijn gestart met zn tweeen in 1 ledikant.. toen ze meer gingen meppen werd het de tweelingwieg.. met 10 weken wilden we graag dat ze door zouden slapen en hebben we ze in eigen ledikantjes gelegd. Werkte meteen. Voor ons werkt 2 ledikantjes tegen elkaar perfect. dit zal ook zeker per kind verschillen maar ik moest er niet aan denken ze in eigen kamertjes te leggen.

Terugkijkend zou ik het een volgende keer weer precies zo doen.. lekker op gevoel en hormonen :)
pi_130436153
Bij ons krijgt een van de tweeling wel een kleine kamer hoor. Die is denk maar 5m2, maar so be it. Vroeger sliepen ze op zo'n kamertje alsnog met zijn drietjes. :D
En inderdaad bij een j/m splits je denk sneller. En er is ook nog de optie om er eentje bij L. op de kamer te doen als ze iets groter zijn. En de kamer van L. zou als we er een dakkapel op zetten best in twee kamers gesplitst kunnen worden, waardoor ze alledrie een kamer van rond de 9m2 zouden hebben. We hebben in ieder geval verschillende mogelijkheden.
En ik wil de babies ook in één bedje hebben in het begin hoor, dat lijkt me zo schattig. O+

Dananana dat klinkt inderdaad heel fijn. Ik ben ook zo'n type die het gewoon op het moment zelf bekijkt en besluit. Mijn man volgt meestal wel. ;) Komt dus vast goed.
pi_130436202
Leuk Nikki!
Hier slapen mijn oudste twee samen op de grote zolderkamer. Met gordijnen of een klamboe kun je een leuk bedhoekje maken misschien. Onze hele grote zolder wilden we eerst ook splitsen voor mijn peuter en kleuter, maar ze doen het zo goed samen dat we nog even verder sparen (om er ook een badkamer bij te maken, want 4 meisjes...)

Mijn tweetal lag ook samen in bed de eerste tijd. En nu samen op een kamer, bedjes tegen elkaar aan. De een kan keihard krijsen terwijl de ander heerlijk slaapt.

Mooi behang voor je grote O+

[ Bericht 16% gewijzigd door Cathmar op 25-08-2013 15:20:00 ]
Met een meidenkwartet
pi_130436556
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:19 schreef Cathmar het volgende:
Leuk Nikki!
Hier slapen mijn oudste twee samen op de grote zolderkamer. Met gordijnen of een klamboe kun je een leuk bedhoekje maken misschien. Onze hele grote zolder wilden we eerst ook splitsen voor mijn peuter en kleuter, maar ze doen het zo goed samen dat we nog even verder sparen (om er ook een badkamer bij te maken, want 4 meisjes...)

Mijn tweetal lag ook samen in bed de eerste tijd. En nu samen op een kamer, bedjes tegen elkaar aan. De een kan keihard krijsen terwijl de ander heerlijk slaapt.

Mooi behang voor je grote O+

Wat schattig Cathmar! Goed idee van die extra badkamer, want anders wordt het later vechten om de badkamer. ;)
pi_130436582
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:19 schreef Cathmar het volgende:
Leuk Nikki!
Hier slapen mijn oudste twee samen op de grote zolderkamer. Met gordijnen of een klamboe kun je een leuk bedhoekje maken misschien. Onze hele grote zolder wilden we eerst ook splitsen voor mijn peuter en kleuter, maar ze doen het zo goed samen dat we nog even verder sparen (om er ook een badkamer bij te maken, want 4 meisjes...)

Mijn tweetal lag ook samen in bed de eerste tijd. En nu samen op een kamer, bedjes tegen elkaar aan. De een kan keihard krijsen terwijl de ander heerlijk slaapt.

Mooi behang voor je grote O+

[ link | afbeelding ]
*;

Leuk om te lezen, die overwegingen zijn bij tweelingen natuurlijk helemaal anders!
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:50:30 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130439366
Extra badkamer lijkt me ook wel een goed idee.

Die tweelingwieg vond ik ook een mooi idee maar te duur en bovendien hebben ze hier natuurlijk ook eerst 4 weken in het ziekenhuis gelegen.

Wij hadden ze zo samen in 1 bedje:
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:54:17 #120
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130439479
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:19 schreef Cathmar het volgende:
Leuk Nikki!
Hier slapen mijn oudste twee samen op de grote zolderkamer. Met gordijnen of een klamboe kun je een leuk bedhoekje maken misschien. Onze hele grote zolder wilden we eerst ook splitsen voor mijn peuter en kleuter, maar ze doen het zo goed samen dat we nog even verder sparen (om er ook een badkamer bij te maken, want 4 meisjes...)

Mijn tweetal lag ook samen in bed de eerste tijd. En nu samen op een kamer, bedjes tegen elkaar aan. De een kan keihard krijsen terwijl de ander heerlijk slaapt.

Mooi behang voor je grote O+

[ link | afbeelding ]
Oooh O+ O+ O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_130439510
Ahhh wat lief Kyara, zo heb ik het ook in mijn hoofd voor in het ledikantje. O+
Ik heb ook nog een wieg en daar mogen ze wat mij betreft om en om in. Het is de wieg waar ik nog zelf in heb gelegen, dus ze moeten erin al is het maar voor even. ;)
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:57:45 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130439564
Ze worden hier trouwens ook amper wakker van elkaar hoor. Ze zijn zo gewend om samen te zijn. Nu slapen ze wel elk in een ledikant. Wel een stukje van elkaar af omdat ik er anders zelf niet bij kan. Maar je hoort ze dan echt samen kletsen soms O+
pi_130439679
Ach hoe dottig die tweelingen! O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_130441510
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, daar had ik al aan zitten denken, (de schildering, niet de vitrage, dat is echt een no-go), maar mijn schilderskillz zijn echt bedroevend, en dan niet een beetje... gewoon rampzalig.
Je kan ook een tekening uitprinten (evt met een of ander programma vergroten), die plak je dan aan de buitenkant tegen het raam en trek je als het ware over. Net een soort iedereen kan schilderen... (zo deden wij dat vaak ook op de peuterspeelzaal :) )
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_130442023
Ik heb nog niet eerder een foto van mn mannen gepost dus weet niet of het goed gaat.. Hier liggen ze naast elkaar.. wij hadden er altijd een kruik tussen. O+

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')