abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129951944
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:53:29 #2
381212 Gulara
From the future
pi_129952105
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:42 schreef Kyara het volgende:
Hij heeft nog niet zo'n lekker dag/nachtritme? Dan heeft kolven inderdaad weinig zin. Als ik de late avondvoeding live geen dan drinken ze ene paar slokken om daarna elke 2 uur weer te komen.

Ben nu steeds aan het nakolven na elke voeding, wel wat meer werk maar zo kan ik wel een klein voorraadje opbouwen.
Nou eigenlijk had ie een prima dag en nacht ritme. Dat werd 4 à 5 weken geleden 's nachts minder. En nu is ook de avond pittiger. Vandaar genoeg voeding 's avonds want daar slaapt ie beter op.
Overdag gaat beter dan ooit. Blij en ondernemend kind. Goeie slaapjes. Echt heel fijn.

Maar bij genoeg voorraad naar eens proberen of een flinke voeding werkt. En nakolven na elke voeding. Respect! _O_ Ik vind kolven echt zo stom.
pi_129952214
Ohhh Gulara, wat een loze nacht! :* Kan me voorstellen dat het frustrerend is als Pi dan niet echt wil drinken, maar ook niet lekker slaapt... Heb je al eens geprobeerd om z'n bedje anders neer te zetten? Kan soms helpen met slapen?!

*O* XM *O*

Spees = lief, terechte klacht, wij hadden vanavond een beetje hetzelfde hier. Ik vind het echt enorm frustrerend als mijn lieve kleine pluis moet huilen van de moeheid en niets meer wil, dus ook niet in slaap vallen. Dan moet ik er zelf gewoon ook van huilen ;( Gelukkig is ze uiteindelijk toch gekalmeerd (en ik dus ook :P) en ligt ze nu lekker in het bed :z

SPOILER: En nog even m'n foto crossposten:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129952235
Nou, niet na elke voeding hoor. Maar meestal zo'n 3x per dag. Fijn dat het overdag zo goed gaat! Hopelijk gaat zijn ritme weer beter....
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:57:19 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129952334
Gulars, Nathan was ook een niet al te beste slaper. Elizabeth Pantley heeft in zoverre geholpen dat ik het kon accepteren en dat we een plan van aanpak maakten. Toen hij anderhalf was sliep hij 4 op de 7 nachten door.
'Lekker slapen zonder huilen' dus. Oh, en Nathan kreeg als hij voor 2 uur kwam een flesje KV en na 2 uur deed ik het weer met de borst. Ik was zo moe dat ik er wel doorheen sliep. Toen was hij trouwens al een maand of 8. En wat betreft die grote fles voor het slapen gaan: hier werd dat de hele nacht wakker zijn met krijsend kind omdat hij de hoeveelheid niet aan kon en darmkramp en kreeg. ZelZelfde gold voor pap.
pi_129952433
Wauw belle! Wat een prachtige foto's... wat hebben jullie mooie ogen! O+

De doek is ook prachtig trouwens, maar is dat wel handig? Zo 'scheef'? Dan heb je je rechterhand toch nog niet echt vrij?
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:59:07 #7
259886 pessie
pi_129952435
Wat is Nin alweer groot zeg! En gaaf van die shorty O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:00:38 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129952491
Nin O+ Mooie naam, mooi meiske, mooie mamma :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129952568
O+

Trouwens XM, nu ze minder vaak eet, heeft ze dan wel meer honger/drinkt ze rustiger? Of is het nog steeds een worsteling?
Als het eten wel beter gaat zo, dan is het nog een optie om d'r elke 4,5uur wakker te maken bijvoorbeeld. Om te kijken of het eten dan ook nog gewoon goed gaat en er toch nog wat meer in te krijgen?!
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:04:28 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129952670
Dankje Belle :* . Ik vind het sneu voor je dat je nog mee moet huilen als Nin huilt. Dat zal met de maanden ook wel makkelijker gaan worden voor je! Wel echt een prachtige foto.van jullie!
pi_129952791
Ah een nieuw topic!
Ik kom niet bijgelezen dus dan maar ongegeneerd een fotospam:

Even in een spoiler, want ik kon niet kiezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129952834
Jamaar jamaar ze kijkt er ook zo zielig bij, met zo'n pruillipje enzo :'(
Het gaat ook al wel beter, nu moet ik alleen nog meehuilen als het me niet lukt om d'r te troosten.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:07:48 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129952844
Ahw dat koppie op de laatste foto O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:08:46 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129952893
Belle ik zat gisteren ook te huilen hoor, toen E niet wou drinken maar wel huilerig was ;(
pi_129952897
Danic O+ Wat een lieve foto's! Met dat duimpje! (wat een gaaf broekje!) Mooie ogen heeft ze O+ Hier ook volop aan de rol trouwens!
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:09:04 #16
381212 Gulara
From the future
pi_129952913
Belle en Nin wat zijn jullie leuk! O+

Pessie dat klinkt ook weer logisch van die fles. Dat boek stond sowieso al op mijn leeslijstje, dus maar eens opzoeken.

Overigens ben ik superblij met jullie tips en adviezen, weet ik zeker dat ik niks over het hoofd heb gezien. En het helpt me ook zelf nadenken over waar het probleem zou kunnen liggen.

Moet er wel even bij zeggen dat ik graag wil dat het beter gaat voor ieders nachtrust maar dat ik er zelf nog absoluut niet doorheen zit hoor.
Ik voel me duizend keer beter dan twee maanden terug toen de nachten een eitje waren en ik de hele dag met een huilend kind in de weer was.
En er is voldoende steun om me te ontzien mocht het wél allemaal te veel worden.

Jullie hebben ook de pech in een andere tijdzone te zitten. Dan lees ik wat tijdens het voeden en dan is het stiekem toch wel best fijn om even 'hardop' te klagen zonder dat ik daar iemand voor wakker hoef te maken. :@ :@
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:09:07 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129952918
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:07 schreef bellelena het volgende:
Jamaar jamaar ze kijkt er ook zo zielig bij, met zo'n pruillipje enzo :'(
Het gaat ook al wel beter, nu moet ik alleen nog meehuilen als het me niet lukt om d'r te troosten.
Ja, dat is ook echt Niet Leuk en kan erg frustrerend zijn...

Leuke foto's danic, vooral dat ze halverwege het rollen denkt: what the hell, ik pak mijn duim wel, net zo leuk :7
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:11:18 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129953024
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:09 schreef Gulara het volgende:

Ik voel me duizend keer beter dan twee maanden terug toen de nachten een eitje waren en ik de hele dag met een huilend kind in de weer was.
En er is voldoende steun om me te ontzien mocht het wél allemaal te veel worden.

Gelukkig! Snap precies wat je bedoelt. Toen wij in de baggernachtmaanden zaten van 4-5-6 x wakker vond ik dat ook best pittig, maar zei er ook altijd bij: liever dat en overdag een gezellige baby die goed slaapt, dan doorslapen en overdag de hele tijd met een huilend kind dat niet slaapt zitten. Dat lijkt me echt zwaarder!
pi_129953037
Gulara O+ Goed om te lezen dat het overdag zo lekker gaat met je hummeltje! Die nachten gaan ook voorbij :* En tot die tijd gewoon overdag lekker opladen bij de aanblik van je blije jongetje!
pi_129953044
Mooie foto's Danic. En idd die duim :D

Gulara O+ gelukkig maar! :*
pi_129953059
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Gelukkig! Snap precies wat je bedoelt. Toen wij in de baggernachtmaanden zaten van 4-5-6 x wakker vond ik dat ook best pittig, maar zei er ook altijd bij: liever dat en overdag een gezellige baby die goed slaapt, dan doorslapen en overdag de hele tijd met een huilend kind dat niet slaapt zitten. Dat lijkt me echt zwaarder!
+1
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:12:22 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129953077
Belle, het wisselt nog sterk.. De eerste voeding na de nachtvoeding was en is moeizaam, maar dat is ie altijd al geweest. Vandaag komt ze dus eigenlijk niet uit zichzelf, maar drinkt ze wel goede hoeveelheden en ook redelijk soepel. Vroeger gingen de flesjes er zonder moeite in 10 minuutjes in, daar zijn we nog niet weer.

Net ademde ze zodanig rustig in haar slaap dat m'n vriend ging kijken of ze het nog wel deed en toen werd ze wakker en nu ligt ze hard te huilen om eten. Dus ik ben niet de enige schuldige vandaag :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129953109
Mooi nin!

En een mooie dame van danic. Ik vind de foto's hier altijd zo leuk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:13:28 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129953111
Danic, mooie foto's, O+
pi_129953117
Kijk nou! Misschien begint d'r honger-gevoel te werken, nu ze een paar dagen iets minder op heeft! Lekker eten nu eest voor Noor :Y)
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:16:09 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129953237
Nouja, ze wordt niet echt goed wakker vandaag. Gister ging het wat dat betreft beter.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:16:56 #27
259886 pessie
pi_129953282
Danic mooie foto's!
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:17:07 #28
381212 Gulara
From the future
pi_129953293
Danic wat is ze leuk! O+

Dankjewel allemaal. *;

En al die rollende baby's! :o Ik denk dat ie daarom 's nachts ligt te huilen. Pi wil ook rollen maar heeft de luie aard van z'n moeder geerft. Hij kijkt als trots als ie z'n voet vast heeft. :')

Ik ga m'n kletskous maar eens een dikke zoen geven en proberen verder te slapen.
pi_129953311
Tico, dat vind ik ook, vaak scroll ik tussendoor even door de posts om te zien of er nog mooie foto's zijn geplaatst!

XM, nou ja, vaak gaat vooruitgang met kleine stapjes en af en toe vallen en weer opstaan :*
pi_129953532
Danic, dat duimpje! O+
Ik heb écht een zwak voor duimende babietjes... ziet er zó schattig uit!

Over mijn meisje niets te klagen hier. Ze doet het zo ontzettend goed de laatste tijd... slaapt heerlijk op d'r buik met d'r duimpje. Kan heerlijk in de box liggen brabbelen, zo'n geweldig fijn geluid is dat O+ En samen met Lars zijn ze helemaal om te smelten...

pi_129953693
O+ O+ Heerlijk Shandaly!
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:30:52 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129953974
Wat lief Shandaly zo samen :) en fijn dat het allemaal op rolletjes loopt!
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:32:25 #33
259886 pessie
pi_129954068
Shandaly zo leuk: grote broer en kleine zus O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:34:25 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129954179
Oh ja, dat wilde ik nog vragen aan de +/- 8 maanden en ouder moeders. Zitten of liggen die van jullie ook geen seconde stil? :+ Een minuutje knuffelen of hangen op schoot zit er echt niet in hier. Even zittend spelen ook niet. Tijgeren, staan en 'lopen' elke wakkere seconde. Vind het heel stoer en grappig maar zou ik een ADHD-ertje in de dop hebben? :7
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:37:04 #35
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129954330
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja, dat wilde ik nog vragen aan de +/- 8 maanden en ouder moeders. Zitten of liggen die van jullie ook geen seconde stil? :+ Een minuutje knuffelen of hangen op schoot zit er echt niet in hier. Even zittend spelen ook niet. Tijgeren, staan en 'lopen' elke wakkere seconde. Vind het heel stoer en grappig maar zou ik een ADHD-ertje in de dop hebben? :7
Klinkt heel bekend. Ik ben meestal klimpaal hier. Knuffelen bestaat uit dat ik haar tegen me aan klem en heel wild kusjes geef, dat is dan nog wel leuk :') O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_129954361
Zo terug van vakantie en rol gelijk binnen met leuke foto's.
Nin en mama wat zijn jullie mooi O+
Het duimende meisje van Danic
En de liefde tussen broer en zus O+

Ik moet zeggen die interactie is echt zo bijzonder. Zet mijn twee knullen bij elkaar en ze hebben de grootste lol. Dat word nog wat later :P
Hopelijk lukt het me morgen om de foto's van de vakantie te bekijken en dan volgt er ook een spam van mijn kant.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:39:02 #37
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129954441
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:37 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Klinkt heel bekend. Ik ben meestal klimpaal hier. Knuffelen bestaat uit dat ik haar tegen me aan klem en heel wild kusjes geef, dat is dan nog wel leuk :') O+
Oh ja, ik zie het precies voor me :D
En geef ze eens ongelijk, als ik net ontdekt had dat die gekke dingen aan mijn romp meer kunnen dan alleen plat liggen, zou ik ze ook maximaal inzetten 8-)
pi_129954503
Luuk heeft ook geen tijd om te knuffelen en te liggen. Maar hij kan nog niet zoveel. Rollen lukt m wel, maar hij wil meer. Hij is dus regelmatig ernstig gefrustreerd!

Ik heb ook nog leuke zus-broertje foto's

*poef* nu is het weg
pi_129954648
Ah die laatste kj O+
pi_129954725
Wat een geweldige foto's weer O+
Mooie Nin & mama
Danic wat schattig met dat duimpje
Shandaly wat een lieve grote broer
Ahh KJ die handjes vast O+

Voor iedereen die het even moeilijk heeft :*
pi_129954784
Shanday en KJ wat schattig! O+

Hier ook een broer/zusjes foto:

en nog een van mijn dolle duo

pi_129954881
Heerlijk he?
Moet morgen naar het CB met Femke, en volgens mij ook voor prikjes... en ik kan Lars niet thuislaten, dus dat wordt nog wat... Denk dat ik meer moeite ga krijgen om hem te kalmeren na de prikjes, dan Femke te troosten ;)

M. is iets minder subtiel he? "Toet!"
En KJ... jij maakt kloontjes! Ze lijken écht veel op elkaar zeg!
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:47:17 #43
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129954890
Dat handje KJ.. O+

En die vinger van M op de neus van zijn zusje :D wat een leuke pakjes hebben de meisjes aan!
pi_129954902
quote:
Oh ja, heel herkenbaar. 10 maanden later is het nog altijd zo. Ik beticht hem ook vaak stiekem van ADHD :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_129954924
quote:
Nope, liggen is voor mietjes, zitten is saai en een seconde niet bewogen is een dag niet geleefd. Knuffelen doet ie alleen als hij heel heel moe is of als ik het op de enfermera manier afdwing. O en overal moet ook geluid bij he, harde hooligan geluiden, anders is het ook niet leuk genoeg. Echt zo grappig om te zien.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:48:36 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129954969
Die handjes van de tweeling en van Luuk en Sofie! *; En Lars & Femke zijn ook al zo zoet samen! O+
en nou kappen met die leuke duo's }:| ik rammel zo al genoeg!!

Wie vroeg er nou ook weer naar nachtmerries bij baby's? E werd net huilend wakker en moest echt nasnikken toen ik haar liet drinken ;(
pi_129955026
Wat een lieve broers en zusjes foto zeg! Misschien is een tweede ooit toch wel leuk...
pi_129955076
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:48 schreef LadyBlack het volgende:
Die handjes van de tweeling en van Luuk en Sofie! *; En Lars & Femke zijn ook al zo zoet samen! O+
en nou kappen met die leuke duo's }:| ik rammel zo al genoeg!!

Wie vroeg er nou ook weer naar nachtmerries bij baby's? E werd net huilend wakker en moest echt nasnikken toen ik haar liet drinken ;(
Luuk had dat vanmiddag ook. Hij was zo zielig en zo lastig te troosten. Hij keek ook helemaal bang.
*poef* nu is het weg
pi_129955091
Even kijken of de toeter het nog doet :D nee leuke foto kyara.

Hier was het gelukkig geen probleem met de prikjes. Van te voren was Yaro jaloers dat hij ze niet kreegm achteraf niet meer :P
Maar hoe fantastisch ze elkaar vinden ze reageren niet op elkaars gehuil. Ja meestal gaat Kyan breed uit lachen naar Yaro als de laatste huilt. Kleine sadist :D
pi_129955102
Mijn ADHD'er! Die benen :') non-stop
SPOILER
pi_129955197
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:50 schreef Fieder het volgende:
Mijn ADHD'er! Die benen :') non-stop
SPOILER
Hij ligt nog op een kleed O+ . Dat is hier kansloos.
Lang leve mijn grondbox, anders kon ik echt helemaal niets meer doen hier in huis.
Met een meidenkwartet
pi_129955276
Shandaly en KJ, mooi!!
Met een meidenkwartet
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:53:44 #53
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129955292
Ah dank voor het lotgenotencontact, CS en Lila :+
Fieder, dat is het voorstadium, be prepared }) ;)

Grondbox klinkt wel goed, maar daar moet je vast een ruime woonkamer voor hebben of niet?
pi_129955398
Grondbox :9~ *zet op verlanglijstje
pi_129955467
Mijn huis is babyproof en wat niet is dichtgeplakt met ducttape ;) Verwacht geen problemen.
pi_129955528
Even googlen. Ziet er handig uit. Maar de box wordt hier heel diep en hartgrondig gehaat. Dus ik betwijfel of een grondbox wel in goede aarde valt
pi_129955555
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja hoi, die hadden wij dus... Nu hebben we het andersom (wel gelukkig 'maar' twee keer en overdag is meestal gezellig). Best of both worlds, zeg maar. 8)7 8,5 maand sprong, 10 maand sprong, beats me, maar we hebben hem hier hoor! }:|

quote:
Wat Enf zegt. Klimpaal ben ik, en knuffelen is alleen ok als ik er geluid bij maak of gekke bekken trek zodat hij kan lachen. Dat hardop lachen is zó leuk!

Die foto's O+ Bram, Nin, Rosalie, Lars en Femke, Kyara's olijke drietal met de synchrone meisjes, Sofie en Luuk o+ (en nu hoop ik heel erg dat ik niemand vergeet...)

Gulara, goed te lezen dat je je er nog best ok onder voelt. Niettemin :* want ik hoop dat Pi snel de lol van iets langer slapen (of iig drinken) weer door heeft.

En :* en _O_ voor XM, omdat ik het zo knap van je vind dat je dit weekend je houvast overboord durft te gooien. Het gaat hartstikke goed!
pi_129955608
Grondbox, vooral heel fijn icm met grotere kids en hun speelgoed. En een veilige plek voor de kleintjes. Neemt veel ruimte in beslag, maar ik kan in ieder geval even naar boven zonder dat mijn peuter even met haar zusjes gaat 'kroelen'. En die stomme mini stukjes playmobil enzo vinden die kleintjes meteen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Cathmar op 11-08-2013 22:22:33 ]
Met een meidenkwartet
pi_129955695
Ohh Cathmar wat een mooi stel O+
Mooi die grondbox! Even aan manlief laten zien O-)
pi_129955709
Dat hard op lachen idd mineola! Echt vanuit zn tenen. Heerlijk! Ik heb er ook veel voor over om dat te horen. Zo stind ik laatst te dansen in de hema met N in de draagzak. Omdat hij dat grappig vindt.

Wat een lieve zussen Cathmar!
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:02:14 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129955750
Oh jouw woonkamer lijkt wel vergelijkbaar met die van ons cathmar, lang en smal. Eens overwegen, ze zijn wel prijzig zag ik maar het lijkt me wel ideaal.
pi_129955756
Wat een mooie en lieve fotoos allemaal! Echt te schattig en stoer!

Wat lijkt het me lastig dat zoeken naar de goede voedingswijze.. zeker als ze zo snel veranderen!

Hier vannacht een ontroostbare M. Heb hem buiten alle zelfopgelegde protocollen om zelfs om 3 uur nog wat eten gegeven maar ook dat troostte niet. Uiteindelijk door vermoeidheid in slaap gevallen wat resulteerde in een tweeling die tot half 10 heeft geslapen! Hopelijk vannacht een betere nacht!
pi_129955792
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Ah dank voor het lotgenotencontact, CS en Lila :+
Fieder, dat is het voorstadium, be prepared }) ;)

Grondbox klinkt wel goed, maar daar moet je vast een ruime woonkamer voor hebben of niet?
Ja, een praatgroep is een idee :+ Ik vind het wel leuk hoor, dat het geen slome duikelaar is, maar soms kijk ik in het zwembad bijvoorbeeld wel eens jaloers naar ouders met een kind dat gewoon stilzit of ligt tijdens het aankleden :o Terwijl jij daar met een squattend en pirouttes draaiend kind probeert die romperknoopjes dicht te friemelen bij 40 graden :% Of moeders die zowaar hun shampoo uit de zwemtas kunnen pakken zonder dat de eerste drie pogingen onderbroken worden doordat je je kind haast uit het pierenbadje moet plukken en je dan maar met een worstelende, gillende dreumes wanhopig probeert met één hand die verdomde shampoo te zoeken. Of kindjes die heel lief mama een kusje geven en dan kroelen op schoot, waar alles wat jij oogst trampolinespringen op je buik, een knalharde kopstoot en een paar boventanden in je wang zijn O+

Troost je: het wordt makkelijker. M gaat nu rondjes rennen als hij energie over heeft. Als de tuin saai wordt dan meldt hij 'hennen' en dan mag je met 'm de straat op en neer draven :D

Disclaimer: ik hou heel veel van hem hoor O+ (ik denk, ik doe even een Coco :P )
pi_129955838
CS :D O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:04:29 #65
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129955862
Oh my, CS. Lekker bijgekomen op vakantie?? :+
Dan valt het hier wel mee _O-
pi_129955889
Oh god, dat klinkt als de mijne over een jaar O+

Gelukkig is z'n vader ook zo, dan kan ik op vakantie wellicht drie zinnen uit een boek lezen! *kijkt er nu al naar uit*
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:05:50 #67
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129955933
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:05 schreef Mineola het volgende:
Oh god, dat klinkt als de mijne over een jaar O+

Gelukkig is z'n vader ook zo, dan kan ik op vakantie wellicht drie zinnen uit een boek lezen! *kijkt er nu al naar uit*
Ben jij gek, dan gaat papa met hem op avontuur op de camping! Voor je t weet heb je je boek uit.
pi_129955938
Mooie box (en hele mooie kinders!)! Ik heb al eens zitten denken of wij zoiets voor buiten zouden willen (de box :) en dan een beetje groter..
pi_129955988
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh my, CS. Lekker bijgekomen op vakantie?? :+
Dan valt het hier wel mee _O-
Nou zeker :D Ach, daar hebben we 'm elke dag de speeltuin in gegooid, works like a charm.

Hij zit trouwens wel stil als hij zijn papfles krijgt. Of althans, het enige wat hij dan doet is met zijn hiel op je knieschijf bonken O+
pi_129956027
En je groeit erin hè, met 8 maanden gedroeg hij zich ook beduidend beschaafder :D
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:08:29 #71
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129956064
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou zeker :D Ach, daar hebben we 'm elke dag de speeltuin in gegooid, works like a charm.

Hij zit trouwens wel stil als hij zijn papfles krijgt. Of althans, het enige wat hij dan doet is met zijn hiel op je knieschijf bonken O+
:D!

Oh, ja de flesjesmomenten. Dát zijn wel echt de knuffelmomenten. Gaan de oogjes op half 11, maakt hij kleine geluidjes, helemaal ontspannen terwijl ik hem 100 200 kusjes geef.
pi_129956126
O my. Dit is dus nog beschaafd. Brace yourself.... De dreumesperiode is coming
pi_129956212
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:05 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ben jij gek, dan gaat papa met hem op avontuur op de camping! Voor je t weet heb je je boek uit.
Daar hoop ik inderdaad stiekem op, maar drie zinnen zou al een vooruitgang zijn ten opzichte van de afgelopen tien jaar :+ Babysteps hè, niet teveel ineens willen.
pi_129956217
Dreumessen zijn leuk O+ O+ O+ Ik hou ook van de flesmomenten Spees. En ik ga 's avonds nog altijd even bij hem kijken voor ik ga slapen, dan ligt hij zo vredig en ontspannen en dan sta ik een tijdje naar hem te kijken en z'n snoetje te aaien O+ /weekdier
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:15:32 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129956421
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:11 schreef Mineola het volgende:

[..]

Daar hoop ik inderdaad stiekem op, maar drie zinnen zou al een vooruitgang zijn ten opzichte van de afgelopen tien jaar :+ Babysteps hè, niet teveel ineens willen.
Elk jaar een zin erbij!
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:11 schreef Clubsoda het volgende:
Dreumessen zijn leuk O+ O+ O+ Ik hou ook van de flesmomenten Spees. En ik ga 's avonds nog altijd even bij hem kijken voor ik ga slapen, dan ligt hij zo vredig en ontspannen en dan sta ik een tijdje naar hem te kijken en z'n snoetje te aaien O+ /weekdier
Leuk he! Dat doe ik voortaan ook. Kijken dan. Aaien durf ik niet want hij wordt heel erg snel wakker. Maar even sluipvoetend gaan kijken hoe hij ligt..zo leuk! Zou er wel een kwartier naast kunnen staan. Die slaapgeluidjes en ontspannen houding O+
pi_129956425
Fieder die beentjes zijn zo herkenbaar! Op 9 van de 10 foto's lijkt het net alsof hij geen benen heeft :')

Hyperkinderen O+ Leuk om over te lezen vooral! :D

En weer supermooie foto's gezien.

Verder vergeten waar ik op ging reageren. Ik ga nu cadeautjes inpakken want mijn vriend is morgen jarig. Hij krijgt van F een mooie retro vliegenmepper O+ :D (ik wilde eigenlijk zo'n cheesy sleutelhanger met een foto van F erin, maar ik kon er nergens eentje vinden!)
pi_129956550
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:15 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Elk jaar een zin erbij!

[..]

Leuk he! Dat doe ik voortaan ook. Kijken dan. Aaien durf ik niet want hij wordt heel erg snel wakker. Maar even sluipvoetend gaan kijken hoe hij ligt..zo leuk! Zou er wel een kwartier naast kunnen staan. Die slaapgeluidjes en ontspannen houding O+
Doe jij dat nu pas...?! :@
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:21:39 #78
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129956782
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:17 schreef Mineola het volgende:

[..]

Doe jij dat nu pas...?! :@
Ja, sinds een paar weken pas. Tot 6 maanden kreeg hij altijd nog een voeding om 23:00 u dus dan ging ik altijd naar hem toe, en daarna werd hij altijd wakker als we op zijn kamer kwamen. Hij is helaas een enorm lichte slaper. Maar sinds hij door zijn bedje crosst en loopt weten we niet hoe hij in slaap valt dus toen zijn we standaard gaan kijken hoe hij erbij lag. En hij wordt er wel eens van wakker maar over het algemeen gaat het wel goed. Dus had het achteraf misschien wel iets eerder kunnen doen.
pi_129957264
Wat een mooie fotos!

Belle mooie doek ook. En mooie ogen!

Kaatje ik smelt. Dat handje vasthouden is te cute.

Shandaly wat een knapperds!
cath, handige box zeg. En lieve knappe meiden.

Ik schrik wel een beetje van de wilde baby verhalen. Ik denk nu dus wel dat F in de rustige categorie valt. Tuurlijk vindt ze t ook heel leuk om te stappen en te kruipen. Maar ze zoekt me ook de hele tijd op om te knuffelen en te kussen. En dan kan ze rustig op schoot zitten om te spelen enzo. Ik dacht dat dat normaal was.
Hoe doen jullie dat dan als je op een terras zit ofzo?
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:29:06 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129957295
Die verhalen :D Hyperbabies! Nou, dat zie ik Noor nog niet doen :').

Vanochtend drie (3!) druppeltjes olie in de melk gedaan wegens poeploze dagen en het idee dat het dwars begon te zitten en net de derde poepluier verschoond (waarvan 2 buiten de lijntjes }:| ), maarre zoveel invloed kunnen drie druppels olie toch niet hebben en zo lang ook? Nouja, zij is het weer kwijt :Y).
pi_129957404
De helft van de tijd er achteraan lopen zodat je geen fatsoenlijk gesprek kan voeren :+

Ik zoek een geschikte plek uit, zodat hij een beetje kan struinen zonder dat hij in gevaar kan komen en het liefst met een speeltuintje in de buurt of steentjes ofzo, waarmee hij kan spelen.

En wat is normaal? Mijn kind is gewoon wie hij is, en hij beweegt nou eenmaal dolgraag. En jongetjes zijn ook echt wel een tikje anders dan meisjes over het algemeen he? Ik vind het soms onpraktisch, maar ik kan hem nou eenmaal niet veranderen en hij is zo blij en energiek en zichzelf. Wordt vanzelf makkelijker als hij een beetje groter is en niet continu in de gaten gehouden moet worden.
pi_129957406
Spees, dat zou hier wel een kleine ramp zijn, hij slaapt godzijdank door elke horrorfilm die we kijken heen en visite hoeft ook niet zachtjes te doen. Ik kijk dus heel vaak hoe hij erbij ligt, dan zet ik zelfs het licht van mijn telefoon aan om zijn gezicht te beschijnen O+
Wel fijn dat je er nu alsnog van kunt genieten! Hoewel ik jouw foto van S die je springend staat op te wachten in bed ook niet meer vergeet, zó lief!!

XM ik dacht dat je gisteravond ook een poepexplosie had?
< kan het nergens terugvinden dus geen idee hoe ik daarbij kom :? Als ik 10 cc water extra in de fles doe dan heeft hij de fles erna een poepluier, dus ik kan me voorstellen dat dat met olie ook het geval is ja.
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:33:24 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129957552
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:28 schreef Kwisted het volgende:
Wat een mooie fotos!

Belle mooie doek ook. En mooie ogen!

Kaatje ik smelt. Dat handje vasthouden is te cute.

Shandaly wat een knapperds!
cath, handige box zeg. En lieve knappe meiden.

Ik schrik wel een beetje van de wilde baby verhalen. Ik denk nu dus wel dat F in de rustige categorie valt. Tuurlijk vindt ze t ook heel leuk om te stappen en te kruipen. Maar ze zoekt me ook de hele tijd op om te knuffelen en te kussen. En dan kan ze rustig op schoot zitten om te spelen enzo. Ik dacht dat dat normaal was.
Vriendin van mij heeft een meisje van 7 dagen ouder dan Silvijn en zij is ook zo als jij jouw dochter omschrijft, blijft zo relaxt een uur op schoot zitten enzo. Zal wel verschil in karakter zijn, en misschien ook jongen/meisje verschil? Al is de dochter van Enf ook zo wild :+

En terras, toevallig vandaag met zijn vijven + Silvijn op het terras gezeten en dan is het eigenlijk 'geef de baby door' zodat iedereen omstebeurt met hem kan spelen en de anderen hun drankje kunnen drinken :7 . Want stilzitten op schoot werkt niet echt. Stil staan op schoot gaat al iets beter. Maar we waren wel De Badeend vergeten.

XM, geen idee, nooit van die druppeltjes geprobeerd!

Ah Suiker wat lief wat je zegt van die foto. Dat is ook echt iets om naar uit te kijken! En in jullie open ruimte mag je inderdaad van geluk spreken met F's slaapkwaliteiten!
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:34:51 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129957643
Nee hoor. We waren al drie dagen poeploos. Maar kan me niet voorstellen dat drie druppeltjes om 10:30 twaalf uur later nog doorwerken eigenlijk. Het CB zei ook water, maar dat vind ik zonde om te geven nu, aangezien dat ze dan minder melk drinkt.
pi_129957736
Dat kan ik me voorstellen ja!
pi_129957790
Denk ik ook Spees, dat jongetjes vaak wat drukker zijn. Wij zaten vorige week te eten en daar waren twee mensen met hun kleindochter. Die ze in haar kinderstoel zetten. Waar het grietje zeker een kwartier (!!) rustig bleef zitten spelen met een popje terwijl opa en oma keuvelden (!). Waarna ze keurig haar ijsje opat en daarna nog een tijdje bleef zitten. Om vervolgens náást de stoel van oma (!) met een steentje te spelen.

En toe had ik M dus al twee keer uit de keuken en drie keer uit een plantenbak geplukt, en ter vermaak al over het muurtje gelopen, twee keer kiekeboe gedaan bij het hek en hem mee naar de fontein genomen.

Tja :+
pi_129957887
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:30 schreef Clubsoda het volgende:
De helft van de tijd er achteraan lopen zodat je geen fatsoenlijk gesprek kan voeren :+

Ik zoek een geschikte plek uit, zodat hij een beetje kan struinen zonder dat hij in gevaar kan komen en het liefst met een speeltuintje in de buurt of steentjes ofzo, waarmee hij kan spelen.

En wat is normaal? Mijn kind is gewoon wie hij is, en hij beweegt nou eenmaal dolgraag. En jongetjes zijn ook echt wel een tikje anders dan meisjes over het algemeen he? Ik vind het soms onpraktisch, maar ik kan hem nou eenmaal niet veranderen en hij is zo blij en energiek en zichzelf. Wordt vanzelf makkelijker als hij een beetje groter is en niet continu in de gaten gehouden moet worden.

Dat dus!
Merk hier ook verschil tussen zoon en dochter. Elise is rustiger, sowieso minder snel qua motoriek. En blijft rustiger zitten. Helemaal vergeleken met haar broer.
Nu kan ik m ook veel meer zijn gang laten gaan gelukkig.
pi_129957952
Ik ben vandaag sushi gaan eten met n vtiendin en F. Zeker 1,5uur gezeten. Eerste hLf uur zat ze inde kinderstoel zelf een boterham te eten. Toen een kwartier op schoot spelen met n speeltje. Toen n half uur op de grond naast mijn stoel met de luiertas spelen en toen nog de fles bij mn vriendin op schoot en knuffelen. Toen zijn we gegaan en werd ze ook net moe.
Ik klaag nooit meer.
pi_129957966
ff spammen...

SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door Loj op 12-08-2013 00:11:26 ]
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:40:51 #90
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129958031
Clubsoda _O-

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:37 schreef Clubsoda het volgende:
Denk ik ook Spees, dat jongetjes vaak wat drukker zijn. Wij zaten vorige week te eten en daar waren twee mensen met hun kleindochter. Die ze in haar kinderstoel zetten. Waar het grietje zeker een kwartier (!!) rustig bleef zitten spelen met een popje terwijl opa en oma keuvelden (!). Waarna ze keurig haar ijsje opat en daarna nog een tijdje bleef zitten. Om vervolgens náást de stoel van oma (!) met een steentje te spelen.

En toe had ik M dus al twee keer uit de keuken en drie keer uit een plantenbak geplukt, en ter vermaak al over het muurtje gelopen, twee keer kiekeboe gedaan bij het hek en hem mee naar de fontein genomen.

Tja :+
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:39 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben vandaag sushi gaan eten met n vtiendin en F. Zeker 1,5uur gezeten. Eerste hLf uur zat ze inde kinderstoel zelf een boterham te eten. Toen een kwartier op schoot spelen met n speeltje. Toen n half uur op de grond naast mijn stoel met de luiertas spelen en toen nog de fles bij mn vriendin op schoot en knuffelen. Toen zijn we gegaan en werd ze ook net moe.
Ik klaag nooit meer.
Wow. Als dat bij S gebeurt bel ik de huisartspost.
pi_129958057
KJ, wat een lieve foto's O+

Kyara's dolle trio O+

Fieders bewegelijke jommetje O+

En die verhalen over hyperbabies :D
Ik denk dat Nin er nu nog een beetje tussen in zit, ze is best bewegelijk maar tegelijk ook wel een rustig kindje O+
pi_129958073
En nu lees ik de post van cs pas haha.
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:41:32 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129958088
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die verhalen :D Hyperbabies! Nou, dat zie ik Noor nog niet doen :').

Vanochtend drie (3!) druppeltjes olie in de melk gedaan wegens poeploze dagen en het idee dat het dwars begon te zitten en net de derde poepluier verschoond (waarvan 2 buiten de lijntjes }:| ), maarre zoveel invloed kunnen drie druppels olie toch niet hebben en zo lang ook? Nouja, zij is het weer kwijt :Y).
Ik denk dat ze gewoon een flinke buik vol had :Y

En belle zei het ook al, maar misschien dat ze daarom ook wel even wat minder dronk dan voorheen! Dus wie weet gaat ze vanavond of morgen wel inhalen :9
pi_129958127
Nou inderdaad, 3 poepluiers op een rij, dat was een hele buik vol XM!
pi_129958168
quote:
Check!

Als ik haar optil om te knuffelen, wordt ze Heel Boos en gaat ze worstelen om los te komen :')

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:28 schreef Kwisted het volgende:
Oh, dan vindt ze het meestal wel heel leuk om gewoon mensen te kijken. En ik zorg ervoor dat ik dan altijd iets van een yoghurtje/fruitje/boterham bij me heb. Ze blijft wel stil zitten voor eten. Niet om mama te knuffelen, dat niet. Maar eten is blijkbaar wel leuk genoeg. ;( :+

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:03 schreef Clubsoda het volgende:
Disclaimer: ik hou heel veel van hem hoor O+ (ik denk, ik doe even een Coco :P )
:D

Mijn moeder smste daarstraks dat Saar gewoon lief was gaan slapen. Zonder te huilen.
Man & ik zijn stiekem een beetje teleurgesteld :@ Ze zou ons heus wel een beetje mogen missen, verdorie! :')

Suiker, (alvast) gefeliciteerd met je vriend!

L0j, ik kan de foto's niet zien!

Film was trouwens tof! Zijn naar Pacific Rim geweest.
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:42:54 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129958177
E kan zich heel rustig op schoot vermaken, maar als ze moe begint te worden kan ze helemaal hyper zijn :')
pi_129958199
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:39 schreef Kwisted het volgende:
Ik klaag nooit meer.
Ik ben laatst zeker 3 uur met een vriendinnetje op een terras gaan zitten en daarna zijn we nog uit eten geweest. Maar op beide plekken was een fijne zandbak met graafauto's enzo. Geen kind heb je aan hem, al die tijd zoet alleen zitten spelen (hij kan zich namelijk echt heel goed alleen vermaken, hij moet alleen wel bewegingsruimte hebben). Het is gewoon een kwestie van de goede plek kiezen.

En mijn spook is natuurlijk al anderhalf, loopt en rent en klimt. Z'n actieradius is ook simpelweg een stuk groter.
pi_129958322
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:39 schreef Loj het volgende:
ff spammen...

SPOILER
Huh?? Loj ik kan je foto's niet zien mobiel maar bovenaan staat een linkje naar een afbeelding. Maar als ik daarop klik krijg ik mijn eerste foto van Rosalie te zien :?
pi_129958335
Hmz, waarom doen m'n foto's t niet :(

Een moment ze komen eraan ;)
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:45:39 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129958348
Oh ja nu je het zegt Coco, stilzitten ging hier ook prima met stukjes brood! Leuk dat je een fijne filmavond hebt gehad. Saar mist jullie wel, maar die wil gewoon de stoere meid uithangen voor opa en oma.

Ohja Suikeroom vergeten, van harte en wat een leuk cadeauidee :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')