abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129948685
Ik zit hier met een vriendinnetje van mij die helemaal overstuur is. Zij zitten bijna in de sanering en hebben een vordering waar 485 eur per maand terugbetaling geeist wordt. Dit is onmogelijk, zij hebben niet meer ruimte als 250 per maand afbetaling en dan moet er al 1 zorgverzekering voor geschrapt worden. Dit gaat om een vordering die niet geheel aan hen zelf te wijten is.De gehele vordering betreft 1300 eur. Ik zou graag in contact komen met iemand die verstand heeft van financien die naar hun inkomsten / uitgaven kan kijken en mee kan denken hoe zij dit kunnen bekostigen. Ik heb er met mijn studiekennis wel enigzins bewijs uit kunnen halen dat zij niet geheel aansprakelijk zijn voor de vordering.

Ik ga niet verder hierop in, degene die mij zou kunnen en willen helpen mag mij een pb/dm sturen dan leg ik het verder uit. Dit ivm haar privacy.

Beide zijn overigens werkende mensen dus gelieve nou eens een keertje geen vooroordelen te gooien voor jullie ook maar iets van deze case weten!
pi_129948718
Beste advies wat ik kan geven is naar je gemeente/stadhuis gaan. Die weten waar je heen moet.
జ్ఞ‌ా
  zondag 11 augustus 2013 @ 19:35:01 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129948822
Als er al een contact loopt over sanering, dan lijkt dat me de plek om het aan te kaarten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_129948824
quote:
3s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:32 schreef µ het volgende:
Beste advies wat ik kan geven is naar je gemeente/stadhuis gaan. Die weten waar je heen moet.
Daar zijn zij aangemeld.. Zij zitten in het onderzoek voor de sanering. Alles is goedgekeurd echter wil deze instantie niet mee de minnelijke regeling in en ook niet de wsnp.
Als het op een wsnp uit draait gaan ze waarschijnlijk loon-/inboedelbeslag leggen voor dit uitgesproken is.. Inboedel heb ik allang bekeken, de gehele inboedel krijgen ze nog geen 600 eur voor dus dat zal het waarschijnlijk niet worden maar met loonbeslag krijgen zij een nog groter probleem!
pi_129948849
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:35 schreef Lienekien het volgende:
Als er al een contact loopt over sanering, dan lijkt dat me de plek om het aan te kaarten.
Alles is goedgekeurd ja. Echter deze instantie werkt niet mee en shv doet tot op heden niets als contact opnemen. Deze instantie trekt zich hier helaas niets van aan.
  zondag 11 augustus 2013 @ 19:36:06 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129948855
Als ik me niet vergis, heeft een eisende partij geen keuze als iemand in de wsnp wordt toegelaten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_129948925
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:36 schreef Lienekien het volgende:
Als ik me niet vergis, heeft een eisende partij geen keuze als iemand in de wsnp wordt toegelaten.
Lienekien, ik leg het je even uit in een dm want anders wordt het té prive. uiteraard met haar toestemming, zij zit naast mij.
pi_129948948
Trouwens zorgverzekering kun je niet schrappen, is verplicht dus opzeggen brengt iemand verder in de problemen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 11 augustus 2013 @ 19:39:14 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129948992
Een zorgverzekering schrappen lijkt me niet mogelijk.
Maar als ze in het schuldsaneringstraject zitten, kan die eiser hoog of laag springen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 augustus 2013 @ 19:40:34 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_129949046
quote:
11s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:39 schreef Copycat het volgende:
Een zorgverzekering schrappen lijkt me niet mogelijk.
Misschien een aanvullende verzekering?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_129949119
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien een aanvullende verzekering?
Nee het zou gaan om 3 maanden lang geen verzekering betalen en dit later inhalen. echter wordt er dan nieuwe schuld gemaakt en dit mag ook niet voor het wsnp traject
  zondag 11 augustus 2013 @ 19:44:02 #12
346939 Janneke141
pi_129949192
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:42 schreef Fr34ky01 het volgende:

[..]

Nee het zou gaan om 3 maanden lang geen verzekering betalen en dit later inhalen. echter wordt er dan nieuwe schuld gemaakt en dit mag ook niet voor het wsnp traject
In dat geval vind ik het een dom idee.
pi_129949202
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:42 schreef Fr34ky01 het volgende:

[..]

Heel heel slecht idee :{ ...als je iets niet moet doen is het zoiets. Je krijgt een schuld , een boete en je kunt betalen als er iets gebeurt en dat kan zomaar en dan heb je zo tienduizenden euro's schuld. :{
Optimist tot in de kist
pi_129949251
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Heel heel slecht idee :{ ...als je iets niet moet doen is het zoiets. Je krijgt een schulo , een boete en je kunt betalen als er iets gebeurt en dat kan zomaar en dan heb je zo tienduizenden euro's schuld. :{
Het bedrag dat dan niet betaald wordt is max 321 eur en zou ingehaald kunnen worden, de betreffende zorgverzekering heeft bevestigd dat dit kan. Echter mag dit niet volgens de wsnp regels en dan kan de aanvraag opnieuw ingediend worden dus duurt het nog langer
pi_129949333
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:45 schreef Fr34ky01 het volgende:

[..]

Het bedrag dat dan niet betaald wordt is max 321 eur en zou ingehaald kunnen worden, de betreffende zorgverzekering heeft bevestigd dat dit kan. Echter mag dit niet volgens de wsnp regels en dan kan de aanvraag opnieuw ingediend worden dus duurt het nog langer
En je krijgt een forse boete en als je wat overkomt dan betaal je alles zelf, nooit doen dus, gewoon je vaste lasten blijven betalen. ;)
Optimist tot in de kist
  zondag 11 augustus 2013 @ 19:48:44 #16
346939 Janneke141
pi_129949389
Ik heb maar één advies voor je: Zoek professionele hulp. In een paar jaar WGR heb ik de nodige voorbeelden gezien van mensen die zichzelf met allerlei knip-en-plak schijnoplossingen van de regen in de drup helpen, dat ik je als raad wil geven om dit topic te verlaten en morgen met een schuldhulpverlener te gaan praten.
pi_129949403
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:47 schreef trovey het volgende:

[..]

En je krijgt een forse boete en als je wat overkomt dan betaal je alles zelf, nooit doen dus, gewoon je vaste lasten blijven betalen. ;)
Nee die boete krijg je pas als je meer als een jaar niet betaald. Heb vrijdag zelf met CZ gebeld, zij accepteren dit als dit na 3 mnd ingehaald wordt met de premie van die maand + een volledige premie die niet betaald is. Er komt dan geen boete op en wanneer je huisarts of ziekenhuis nodig hebt is dat geen probleem. Die 107 per maand kan ook weer ingehaald worden maar het mag gewoon niet van de wsnp
pi_129949431
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:49 schreef Fr34ky01 het volgende:

[..]

Nee die boete krijg je pas als je meer als een jaar niet betaald. Heb vrijdag zelf met CZ gebeld, zij accepteren dit als dit na 3 mnd ingehaald wordt met de premie van die maand + een volledige premie die niet betaald is. Er komt dan geen boete op en wanneer je huisarts of ziekenhuis nodig hebt is dat geen probleem. Die 107 per maand kan ook weer ingehaald worden maar het mag gewoon niet van de wsnp
Je bent blijkbaar er niet van te overtuigen dat het een dom idee is om je vaste lasten niet te voldoen, oké jij je zin. :')
Optimist tot in de kist
pi_129949439
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb maar één advies voor je: Zoek professionele hulp. In een paar jaar WGR heb ik de nodige voorbeelden gezien van mensen die zichzelf met allerlei knip-en-plak schijnoplossingen van de regen in de drup helpen, dat ik je als raad wil geven om dit topic te verlaten en morgen met een schuldhulpverlener te gaan praten.
Daar zijn ze reeds bekend. Zij zeggen dat ze dit het beste ergens kunnen lenen. Ja, waar leen je tegenwoordig 1300 eur? Dit is bij beiden niet mogelijk bij familie/vrienden en daar strand het schip al. Heb maandag een afspraak met een advocaat gemaakt en ik ga met haar mee en woensdag gaan zij weer naar de shv.
pi_129949481
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:50 schreef trovey het volgende:

[..]

Je bent blijkbaar er niet van te overtuigen dat het een dom idee is om je vaste lasten niet te voldoen, oké jij je zin. :')
Tuurlijk is dat dom. Maar het kán wel. Ik heb dezelfde verzekering en heb lang geleden 2 maanden op moeten schorten door het verliezen van een baan. Hiermee gingen ze ook akkoord, geen bestuursrechtelijke premie/boete gehad en ook geen deurwaarder. Heb het toen rechtstreeks met CZ kunnen regelen.

bovendien mag een CZ vordering meegenomen worden in de wsnp. en deze vordering niet
pi_129949775
Bel gewoon even met de eiser, leg de situatie uit en stel voor dat je het maandelijks bedrag halveert. Het moet wel een enorme koude schoft zijn willen ze daar niet aan meewerken.
pi_129949822
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:36 schreef Lienekien het volgende:
Voor een schuld van 1300,- kom je echt niet in de wsnp.
  zondag 11 augustus 2013 @ 19:58:43 #23
346939 Janneke141
pi_129949829
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:57 schreef zovty het volgende:
Het moet wel een enorme koude schoft zijn willen ze daar niet aan meewerken.
Waarom dat nu weer?
pi_129949867
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom dat nu weer?
Iemand de schuldsanering in helpen voor 1300 euro? Dat is toch koud en schofterig?
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:01:13 #25
346939 Janneke141
pi_129949926
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:59 schreef zovty het volgende:

[..]

Iemand de schuldsanering in helpen voor minder dan 1500 euro? Dat is toch koud en schofterig?
Een leverancier of een kredietverstrekker is geen filantropische instelling. Als er afspraken over betaling met klanten zijn gemaakt mag je verwachten én zorgen dat die worden nagekomen, daar baseer je namelijk als bedrijf ook je financiële plaatje op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')